Titanfall / Foorumit / www.pelaajalehti.com
1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Titanfall

IMAGE(http://eaassets-a.akamaihd.net/prod.titanfall.com/sites/default/files/styles/gallery_standard/public/Titanfall_wallpaper2560x1440.jpg?v=170rc8)

http://www.titanfall.com/

Nyt kun Titanfallin beta on julkaistu, niin olisi mukava kuunneella ihmisten kokemuksia ja mietteitä itse pelistä. Päivittelen tähän tietoja, kunhan tässä on saanut hieman ensituntumaa pelistä.

Itselläni alustana on PC. Ongelmia ilmaantui heti aluksi. Sain kaksi beta koodia, joista toinen ei toiminut ollenkaan. Heti betan lataamisen jälkeen tuli erroria, kun yritin asentaa peliä. Piti poistaa peli ja ladata uudestaan. Onneksi nyt pääsin sentään hetkeksi peliin sisään. Olisi mukava kuunnella miten tämä pyörii xbox one:lla, kun omalla PC:llä on ollut hieman ongelmia suorituskyvyn kanssa.

Yksi ilta on nyt takana Titanfallia. Hieman ristiriitainen olo jäi Betan perusteella. AI gruntit ovat kyllä aivan yhtä tyhjän kanssa. Haluaisin paljon isompia taisteluita (esim 12vs12). Samalla voitaisiin hieman rajoittaa titaanien märää. Tällä hetkellä PC:llä Titanfall kyllä huutaa näytönohjainten ajuripäivityksiä. Ei meinaa peli pyöriä optimaalisesti millään.

Onko tuon betan pituutta kerrottu? Olisi ilahduttavaa, että Hugejorman mainitsemat ajuripäivitykset ehtisivät ulos ennen betan loppua. Respawn on ilmeisesti muokannut Sourcea aika raskaasti, koska optimointi ei tunnu oleva lähelläkään Insurgencyä, joka ilmestyi kuukausi sitten.

Allekirjoitan yllä olevat mietteet muiltakin osin. Titaanien määrää en ehkä rajoittaisi, koska luonnollinen poistuma pitää samanaikaisesti lompsivien metallikasojen lukumäärän sopivana. Rajoittamattomuus antaa hyvälle tiimille mahdollisuuden jyrätä kuudella titaanilla. Jos pelaajamäärä nostettaisiin 24:ään, olisi tietenkin hyvä rajoittaa titaanit vaikka nykyiseen kuuteen per puoli.

E: TB mainitsi videossaan, että Spectret tekisivät kunnolla vahinkoa titaaneihin. Onko joku muu huomannut moista? Itse en ole ihan liikaa titaania vielä pelannut, joten AI-soltut tuntuvat lähinnä bugaavilta maalitauluilta.

PC:llä pelailen (boksin ohjaimella). Levelit betan tapissa, eipä kauaa mennyt. Gruntit ovat kyllä käsittämättömän typeriä/turhia. Viimeisessä matsissa mitä nyt pelasin sain yhdellä kranulla 9 grunttia hengiltä alussa, kiitos niiden jonokävelyn. Oma titaani on melkeinpä samaa tasoa, kun sen laittaa seuraamaan.

Titaaneja on tosiaan joka matsissa liian monta kentällä yhtä aikaa. Peli on hauskaa niin kauan, kunnes niitä alkaa tippumaan taivaalta. 12vs12, max 3 titaania per joukkue olisi aika ihanteellinen.

Ja se itsensä kohdistava pistooli... Ei jumalauta, kenenköhän mielestä se oli hyvä idea...? Joo, tarvii kolme osumaa sinuun, mutta kohdistaa melko nopeasti ja melko kaukaa. Etenkin räjähtävästä titaanista taivaalle singahtavat vastustajat joilla on kyseinen ase ovat veemäisiä tapettavia.

Aikaisemmin totesin tuolla "viimeksi pelattujen pelien" puolella, että on harvinaisen yli hypetetty ja keskinkertainen peli, mutta kun niin moni tuntuu olevan kuitenkin äärimmäisen mehuissaan tästä pelistä niin päätin vielä hieman kokeilla. Mitä enemmän pelasin sitä ärsyttävämmäksi peli rupesi käymään kiitos lukuisien ongelmien (tosin olisi suhteellisen helpostikkin korjattavissa). Yksi isoimmista on edelleenkin tuo typerä botti armeija jota en enää jaksanut edes ampua/potkaista, koska eihän niistä raukoista ole edes toisilleen harmia. Onhan niitä ilmeisesti scriptattu ainakin käsikähmään toisiaan vastaan, tosin tämä ilmeni sillä että about 30 sekunnin - 1 minuutin välein yhdessä samassa huoneessa melkein täysin samassa kohdassa jantterit olivat painimassa niin pitkään kunnes joku pelaaja tuli tappamaan jumman kumman. En jaksa ruikuttaa enempää tuosta 6vs6 pelaaja määrästä, sillä onhan tuo nyt selvästi yksi pelin isoimpia heikkouksia myös. Myös aseet ovat turhan tehottomia, varsinkin titaaneilla. Käsittämättömiä nuha pumppuja kun eivät edes kerta laakista tapa pelaajaa, vaikka aseen koosta päätellen ei pitäisi jäädä kuin märkä läntti. Toivottavasti seuraavaan osaan pistäävät tehokkaammat aseet, tekoälystä tappavampi ja niille anti titaani asetta kouraan ja pelaaja määrää isommaksi. Noita korjauksia eivät varmasti tule tekemään ainakaan tähän peliin joten ihan suosiolla jätän ostamatta. Viimeinen naula arkkuun oli kiitos tehottimien aseiden, se että potkulla pystyi dominoimaan pelaajia jotka eivät ollut titaaneissa mennen tullen. Potku tappaa kerta laakista ja kiitos nopean liikkuvuuden pyssyllä tähtäilevät jäävät helposti jalkoihin (hue hue). Teki mieli käpertyä sikiö asentoon ja unohtaa koko peli, kun tajusin että tämä pelihän on Call of Dutyn puukko hippaa, potkulla korvattuna ja titaaneilla maustettuna.

Nyt paljon enemmän pelanneena täytyy todeta erittäin viihdyttäväksi peliksi. Enään en ole bugeihin pahemmin törmännyt. Itse pelaaminen on täyttä rautaa ja addiktoivaa.

Lainaus käyttäjältä Hugejorma

http://www.titanfall.com/

Olisi mukava kuunnella miten tämä pyörii xbox one:lla, kun omalla PC:llä on ollut hieman ongelmia suorituskyvyn kanssa.

Toimii Xbonella kuin junan vessa, 5h jaksoi heti putkeen painaa ilman mitään ongelmia. Lähti heti ennakkovaraukseen, sen verran hauskaa ja koukuttavaa ADHD-mättöä oli.

Kaipaa kyllä kovasti ajuripäivityksiä ja optimointia ilmeisesti PC:llä. Koitin itsekin nostaa asetuksia, mutta heti alkoi diashow. Peli on kuitenkin Sourcella tehty, joten ei pitäisi olla ongelma, muut Source-pelit pyörii todella hyvin. Veikkaisin että ensisijaisena kehitysalustana on tuo Xbox One, mutta voin olla väärässäkin. Kaverin läppärillä textuurit kuulemma bugaavat aivan täysillä ja pelaaminen mahdotonta, vaikka melko uusi kone kyseessä.

Minioneista sen verran, että omasta mielestäni ne ovat vain hauska lisämauste peliin. Aika ilmiselväähän se on että niiden on tarkoituskin toimia vain farmattavana lihamuurina pelaajille, vähän kuin moba-pelien creepit. Luovat kuitenkin jonkin verran sitä "yksinpelitunnelmaa" mitä tähän on yritetty hakea kaikella dialogilla ja skriptatuilla jutuilla jne. Kuka tykkää, kuka ei. Äärimmäisen nautinnollinen peli, pakko sanoa. Itsekin kokeilin smart-pistoolia mutten saanut sillä paljoakaan tuhoa aikaan. Aika helposti pärjää rynnäkkökiväärillä kun pysyy liikkeessä ja hyvän matkan päässä vastustajista, lukitusmatka on kuitenkin sen verran lyhyt. Titaanilla rymistelyyn en väsy varmaan koskaan. Innolla odotan, että pääsee kokeilemaan muita titaanityyppejä kokoversiossa!

Pelaajamäärä on varmaan ainut asia joka minuakin tympii. 12v12 olisi jo kova sana, ja titaaneja voisi tosiaankin rajoittaa näihin isompiin peleihin. Kyllähän nykymäärälläkin on hyvät äksönit, mutta kunnon skenaariot isoissa kartoissa jäävät pois laskuista.

Nyt voisin hieman listata plussia ja miinuksia.

+ peli rullaa hyvin
+ vähän bugeja havaittavissa
+ addiktoivaa
+ uskomaton tunnelma
+ munakkaat Titaanit
+ hyvin toteutetut pelimuodot
+ lyhyet taistelut, jossa on pakko pitää tempoa yllä
+ pc:llä pärjää hyvin myös pelkällä ohjaimella (kokeilin hiiri + näppis & boxin pädi)
+ tukee pc:llä kolmea näyttöä...

- ...mutta pelaaminen kolmelta näytöltä ilman ajuripäivityksiä on mahdotonta
- graafinen ulkoasu parhaimmillaan keskinkertaista
- tyhmät gruntit (voisi tehdä paljon haastavimmiksi / lisäksi menee sekaisin mitä tappaa, jos ihmispelaaja ison grunttilauman keskellä)
- pelaajamäärä (pienissä kentissä ei haittaa, mutta olisi mukava saada suuren taistelun tuntua)
- savuefektejä liikaa

Mode-edit: Tämä sekä joukko alla olevia viestejä siirretty Xbox One -keskustelusta.

Oli tosi hyvä roundi Titanfallissa, kursisin boxin omalla systeemillä videonkin kasaan :P

http://www.youtube.com/watch?v=M3qBpTL3EWY

Lainaus käyttäjältä Core+

Oli tosi hyvä roundi Titanfallissa, kursisin boxin omalla systeemillä videonkin kasaan

http://www.youtube.com/watch?v=M3qBpTL3EWY

Haha Aika hyvä pelisilmä, en ymmärrä miten joku tota tylsäksi voi väittää.

Lainaus käyttäjältä Core+

Oli tosi hyvä roundi Titanfallissa, kursisin boxin omalla systeemillä videonkin kasaan

http://www.youtube.com/watch?v=M3qBpTL3EWY

Oli kyllä hauskan näköistä meininkiä. Jotenkin vielä noita titaaneja enemmän pelissä kiehtoo tuo seinillä juoksentelu, tuplahyppiminen jetpackilla ja tuo yleinen parkour mitä pystyy jalkasotilaalla harrastamaan. Tuo vauhtia ja tasoloikkimista FPS-moninpeliin ovelasti ja sulavasti mukaan.

Lainaus käyttäjältä gurgi+

Lainaus käyttäjältä Core+Oli tosi hyvä roundi Titanfallissa, kursisin boxin omalla systeemillä videonkin kasaan

http://www.youtube.com/watch?v=M3qBpTL3EWYHaha Aika hyvä pelisilmä, en ymmärrä miten joku tota tylsäksi voi väittää.

No olihan tuo Titanfallin ajoitus aika tuuristakin kiinni, mutta tiesin että kyseiseltä kujalta ei titaanit mahdu kuin yhteen suuntaan ja se on se sama reitti mistä se tuli sisäänkin, ja kuten vähän arvelinkin niin se piilouti sinne regeneroimaan shieldejään hetkeksi ja palasi sitten takaisin, suoraan oman titaanini alle :D

Mutta joo, tää on kyllä ihan parhaita pelejä mitä on tullut pelattua varmaan vuosikymmeneen. Mielestäni ainoa missä tämä peli voi mennä vikaan on se, että sisältöä ei olisi tarpeeksi (ja sitten lypsetään DLC:llä), mutta Neogafin jannut olivat kaivelleet noita PC-version filuja läpi, ja löysivät referenssejä 14 eri mappiin (15, mutta se yksi oli se tutorial) ja vissiin kuuteen pelimuotoon. Kuulostaa hyvältä!

Lainaus käyttäjältä xtpro+

Lainaus käyttäjältä Core+Oli tosi hyvä roundi Titanfallissa, kursisin boxin omalla systeemillä videonkin kasaan

http://www.youtube.com/watch?v=M3qBpTL3EWY

Oli kyllä hauskan näköistä meininkiä. Jotenkin vielä noita titaaneja enemmän pelissä kiehtoo tuo seinillä juoksentelu, tuplahyppiminen jetpackilla ja tuo yleinen parkour mitä pystyy jalkasotilaalla harrastamaan. Tuo vauhtia ja tasoloikkimista FPS-moninpeliin ovelasti ja sulavasti mukaan.

Joo, itseä kiinnostaa molemmat aika tasapuolisesti. Monet kaverit sanoo, etteivät oikeastaan kutsu titaania alas muuten kuin guard/follow-modeen ja sitten vaan heiluvat perusjantterina. Itse kyllä käytän titaania lähes aina itse (paitsi kun käy jonkun hardpointin valtaamassa) ja nautin siitäkin. Mielestäni molemmat pelityylit sopivat peliin täydellisesti ja ne eivät ole mielestäni mitenkään erillisiä osia (usein kuulee sitä "take titans away and it's CoD") vaan juuri se muiden pilottien läsnäolo tasapainottaa titaanit. Mechapelit eivät ole koskaan itseäni kiinnostaa.

Lainaus käyttäjältä Core+

Joo, itseä kiinnostaa molemmat aika tasapuolisesti. Monet kaverit sanoo, etteivät oikeastaan kutsu titaania alas muuten kuin guard/follow-modeen ja sitten vaan heiluvat perusjantterina. Itse kyllä käytän titaania lähes aina itse (paitsi kun käy jonkun hardpointin valtaamassa) ja nautin siitäkin. Mielestäni molemmat pelityylit sopivat peliin täydellisesti ja ne eivät ole mielestäni mitenkään erillisiä osia (usein kuulee sitä "take titans away and it's CoD") vaan juuri se muiden pilottien läsnäolo tasapainottaa titaanit. Mechapelit eivät ole koskaan itseäni kiinnostaa.

Joo itsekkin hyppään titaanin puikkoihin aina, viimeistään kuoltuani. Ei peli olisi hyvä ilman molempia tyylejä, tuskin itse ainakaan olisi näin huumassa silloin. Enemmän tästä tulisi joku Quaken tai Unreal Tournamentin tyylinen hyppyhippa mieleen ilman titaaneja, sen verran mukavampaa tässä on liikkua kuin Codeissa. Mutta niinhän se nykyään menee, että kaikki vähänkin toimivat räiskinnät saa aina jonkun Codi leiman, vaikka samanlaisia ADHD-pelejä ollut kauan ennen sitä.

No mutta CoDin puolustukseksi, vaikka en ole niistä ikinä hirveästi välittänytkään tai pelannutkaan (enempi ollut BF-pelaaja), niin kerran kun kaverila 360:llä pelasin CoD:BO2 netissä niin tajusin kyllä miksi pelisarja on niin suosittu. Paljolti niinkuin Applen tuotteistakin sanotaan, "se vaan toimii". Vähän sama kuin counter strikessä, perusajatus toimii ja peli on hyvin toteutettu niin sitä jaksetaan tahkoa vaikka maailman tappiin asti.

Siinä mielessä peli on kyllä paljon niinkuin CoD, homma vaan toimii ja itse FPS mekaniikat ovat myös erittäin toimivia. Ja tietysti kehittäjien historia selittää samankaltaisuutta paljon. Mutta vaikka otettais titaanit pois niin ei siitä siltikään tulisi CoDia. Olisi edelleen tuo "kolmas ulottuvuus" mitä CoDeissa ei ole ja koko parkour homma. Siinä kohtaa olisi jäljellä ehkä.. CoD ja Brink :P Sitten taas ei se Brinkkikään ollut ihan noin kolmiulotteinen kun ei mitään jump packkeja ollut, vaikka parkouria olikin.

Mutta Titanfall on kuitenkin ehdottomasti osiensa summa. Ei ole mitään järkeä minusta pohtia että mikä peli jäisi jäljelle jos poistetaan osa pelistä, kun sitä osaa ei poisteta. Vähän tästä syystä itseä ei kiinnosta hirveästi tuo Last Titan Standing-moodi. Vaikka pilottina pääseekin heilumaan halutessaan, niin ei se ole pelin ydintä. On kuitenkin hyvä paikka harjoitella titan vs. titan-taistelua, koska sekin on ihan oma taitolajinsa.

Viisi tuntia betaa pc:llä pelanneena voin jotain mietteitä tähän raapustaa.

Mielestäni parasta Titanfallissa on se, että sitä on oikeasti hauska pelata. Tällä tarkoitan sitä, että ei tarvitse hampaat irvessä vääntää, kuten esimerkiksi erittäin kilpailullista Counter-Strike: Global Offensivea (ok, huono vertauskohta, mutta anyway).

Titanfallin kontrollit ja pelimekaniikka ovat helposti ja nopeasti opittavissa, mutta se ei peliä tee helpoksi. On osattava käyttää burn cardeja, titaaneja ja muita perkkejä oikein. Titaanina ei ole ylivoimainen, ei varsinkaan silloin, jos ei tiedä, mitä tekee.

Voisi sanoa, että mitä paremmaksi tulet pelissä, sitä sujuvammaksi koko pelin flow tulee omalta osaltasi menemään; opit ajattelemaan kolmiulotteisesti ja käytät "parkourkykyjä" hyödyksesi ym. Tämähän on tietysti totta joka pelin kohdalla, mutta etenkin Titanfallissa se korostuu. Titanfall on melko nopeatempoinen peli.

Titanfall ei tee mitään hirveän "mullistavaa" - kaikki, mitä pelissä on, on tehty aikaisemminkin muissa peleissä. Respawn on kuitenkin onnistunut sekoittamaan erinomaisesti vanhaa ja modernia räiskintää keskenään tehden siitä todella tuoreenoloisen räiskinnän, joka toivottavasti tulee pitämään pelaajat otteessaan.

Itse henkilökohtaisesti toivon, että Titanfallista tulisi "the räiskintä", peli, joka mullistaisi stagnaation kokeneen genren.

Voin sanoa betan perusteella, että tulen tämän ostamaan julkaisusta pc:lle.

Lainaus käyttäjältä Kornholic+

Viisi tuntia betaa pc:llä pelanneena voin jotain mietteitä tähän raapustaa.

Mielestäni parasta Titanfallissa on se, että sitä on oikeasti hauska pelata. Tällä tarkoitan sitä, että ei tarvitse hampaat irvessä vääntää, kuten esimerkiksi erittäin kilpailullista Counter-Strike: Global Offensivea (ok, huono vertauskohta, mutta anyway).

Titanfallin kontrollit ja pelimekaniikka ovat helposti ja nopeasti opittavissa, mutta se ei peli tee helpoksi. On osattava käyttää burn cardeja, titaaneja ja muita perkkejä oikein. Titaanina ei ole ylivoimainen, ei varsinkaan silloin, jos ei tiedä, mitä tekee.

Voisi sanoa, että mitä paremmaksi tulet pelissä, sitä sujuvammaksi koko pelin flow tulee omalta osaltasi menemään; opit ajattelemaan kolmiulotteisesti ja käytät "parkourkykyjä" hyödyksesi ym. Tämähän on tietysti totta joka pelin kohdalla, mutta etenkin Titanfallissa se korostuu. Titanfall on melko nopeatempoinenn peli.

Titanfall ei tee mitään hirveän "mullistavaa" - kaikki, mitä pelissä on, on tehty aikaisemminkin muissa peleissä. Respawn on kuitenkin onnistunut sekoittamaan erinomaisesti vanhaa ja modernia räiskintää keskenään tehden siitä todella tuoreenoloisen räiskinnän, joka toivottavasti tulee pitämään pelaajat otteessaan.

Itse henkilökohtaisesti toivon, että Titanfallista tulisi "the räiskintä", peli, joka mullistaisi stagnaation kokeneen genren.

Voin sanoa betan perusteella, että tulen tämän ostamaan julkaisusta pc:lle.

Veit jalat suustani.

Nyt jo on hieman vieroitusoireita, mitenköhän tässä pärjää maaliskuun 13. asti :P

Pistin kasaan vielä videon Xboxilla tallennetuista pelihetkistä. Ei niistä kaikki ole kovin kummoisia ja heitin vielä loppuun tuon saman videon minkä olen kyllä jo kertaalleen uploadannut.

http://youtu.be/iU0IO_DPeC0

Yllättävän vähän tätä hypetellään täällä Pelaajaboardilla, vaikka tämä on, ainakin omasta mielestäni, yksi mielenkiintoisimmista julkaisuista tänä vuonna. Eikä julkaisuunkaan enää montakaan viikkoa ole.

Liian monta viikkoa, jos minulta kysytään :P

Lainaus käyttäjältä Core+

Liian monta viikkoa, jos minulta kysytään

Sama täällä - tulee jo vieroitusoireita betasta!

Tuli käytyä pienimuotoinen tuuri ja tuli jopa päästyäkin tämänkin tekeleen betaan.

Ennen kuin koskinkaan koko tekeleeseen ajattelin että se on CoD mechoilla. Olin väärässä yhdessä asiassa. Titaanit ei tunnu mechoilta, tästä lisää myöhemmin. Kukaan meistä ei voi sitä kieltää että CoDhan tässä on ollut suuri vaikuttaja. selvästi Respawnin juuret näkyy ja tuntuvat.

Sitten oli tietysti paljon uusiakin asioita. Niinsanottu "parkour" ei kylläkään ole parkouria vaan pelkkää seinähyppelyä edes ja takaisin, mutta mikä ihmeellisintä on se että se tuntuu hyvältä ja helpolta toteuttaa. Poissa ovat hypyt joita ei rekisteröidy tai seinäjuoksut jotka loppuvat yhtäkkiä. Ainoa peli jossa on parkouria ja toteuttaa sen yhtä hyvin ja paremminkin on Mirror's Edge. Osa tempuista tuntuu olevan pelottavankin lähellä Mirror's Edgeä että voisi melkeinpä ajatella EA:n tässä asiassa vaikuttaneen.

Aseistuksesta sitä että vaikka Smart Pistolia mollataankin liian peliä helpottavaksi aseeksi, niin on siinä sentään yksi pieni vika. Pilotit tuntuvat olevan mahdottoman vaikeita tappaa sillä. Kaikki gruntit ja spectret ovat kyllä vain ruokaa sillä aseella, mutta mikäli jos kohtaat pilotin on paljon varmempaa vaihtaa toiseen pistooliisi. Ikävä kyllä kakkosaseista hyödyllinen tuntui olevan ainoastaan se täysautomaattinen, mutta ehkäpä sen takia että käytin sitä vain lähellä.

Mutta Titanfallhan on tunnettu titaaneistaan, jotka olivat oikeastaan laimeampia kuin odotin. Titaanit eivät tunnu raskailta sotakoneilta jotka painavat monta tuhatta kiloa, vaan kuten pelikin sanoo, tuntuu tavalliselta sotilaalta jolla on hiukan enemmän metallia ympärillään. Titaanien ansiosta myöskin ymmärrän miksi peli on 6v6, mikäli jos kentällä olisi liikaa titaaneja olisi tilanne aivan liian kaoottinen.

Ainoa ase titaaneilta jonka näin hyödylliseksi oli se 50mm. Se konekivääri malli tuntui ampuvan pieniä nauloja, ei tehden yhtään vahinkoa, kun taas raketinheitin oli aivan liian helppo napata ja aloittaa tennis vastustajan kanssa. 50mm taasen sattui titaaneihin kunnolla ja tappaa pilotinkin kahdesta laukauksesta viereen, kerrasta jos osuu suoraan kehoon.

Burn cardit ovat omituisia ja voivat vaikuttaa peliin ratkaisevasti jo ensihetkistä. Käynnistin pelin alussa Strider-kortin, titaani tippui, peli loppui viiteen minuuttiin, olin edelleen samassa Striderissä MVP:nä. Kukaan ei tuntunut haluavan tuhota minua, vaan mielummin jahtasivat tavallisia gruntteja. Jopa heidän titaanitkin kaatuivat muutamassa sekunnissa.

Titanfall on oikeastaan hyväkin peli, pitkään aikaan en ole nauttinut FPS:stä näin paljon. Mutta silti, en usko että ostan tätä sen 60 euron hintaan, 40 euroa tuntuu paljon paremmalta hinnalta. Mutta ehkäpä tästä pelistä on jopa CoDin tappajaksi. Epäilen, mutta voisi se silti tapahtua.

Pelin saa alle 40€ kyllä PC:lle, jos sille olisi hankinnassa. Esimerkiksi täältä: http://www.cjs-cdkeys.com/products/Titanfall-CD-Key-for-Origin.html Jos et ole ennen vastaavaa palvelua käyttänyt, niin voin puhua ainakin tuon sivuston puolesta, ihan legittiä ja toimii hyvin ja nopeasti.

Se Chaingun on ehkä hieman enempi anti-infantry henkinen, mutta jahka siihen unlockaa Acceleratorin, siitä tulee julmetun hyvä myös titaaneja vastaan (tosin samalla ehkä semisti huononee jalkaväkeä vastaan, mutta jos niitä on paljon samassa läjässä niin sitten on kova :D). Mielestäni tarkoittamasi ase on kyllä "40mm" eikä 50mm, mutta sentti sinne tai tänne :D

Burn cardeista sama fiilis kun sulla. Nuo "Reserve <insert titan>" kortit ovat TODELLA voimakkaita ja se pari mitä niitä betan aikana sain ja matsi tosiaan loppui lyhyeen murskavoitolla. Tosin taisi kyllä kerran mun titaani kuolla aika äkäseen varsinkin loppubetasta kun jengi osasi jo vähän pelata.

Lainaus käyttäjältä Core+

Se Chaingun on ehkä hieman enempi anti-infantry henkinen, mutta jahka siihen unlockaa Acceleratorin, siitä tulee julmetun hyvä myös titaaneja vastaan (tosin samalla ehkä semisti huononee jalkaväkeä vastaan, mutta jos niitä on paljon samassa läjässä niin sitten on kova ). Mielestäni tarkoittamasi ase on kyllä "40mm" eikä 50mm, mutta sentti sinne tai tänne

Burn cardeista sama fiilis kun sulla. Nuo "Reserve " kortit ovat TODELLA voimakkaita ja se pari mitä niitä betan aikana sain ja matsi tosiaan loppui lyhyeen murskavoitolla. Tosin taisi kyllä kerran mun titaani kuolla aika äkäseen varsinkin loppubetasta kun jengi osasi jo vähän pelata.

Itselle Chaingun pitkällä lippaalla osottautui parhaaksi titanien ja piloottien tuhoamis aseeksi. Ohjuksilla ensin shieldi matalaksi, niin vahinkoa tekee mukavasti ja jos vielä damage core päällä niin 1 VS 1 tilanteita harvoin hävisi. Burn cardeja ei tullut käytettyä ollenkaan. En nähnyt omaa korttipakkaa niin tarpeelliseksi, pelkkiä xp boosteja ja joitain parempia aseita oli tarjolla, joita en tarvinut.

Tuli itsekkin aika ahkerasti huudeltua kinectille nauhoitus komentoa, varmaan melkein pari tuntia niitä 30sek clippejä. Kyllä niitä ehti 21h beta pelailun aikana kertyäkkin(Talviloma sattui aika hyvään saumaan). Harmi ettei kokonaisia pelejä pysty nauhoittamaan tai pystyy muttei uploadaamaan, vaan pitää pikku pätkistä kursia joitain tähtihetkiä kasaan.

Tuossa nyt on muutamia kivoja hetkiä yms. mitä Xbone nauhoitti, muun muassa helvetin eeppinen alle sekunnin rodeo ratsastus: http://www.youtube.com/watch?v=6ghusaUkn7c

Olenkos mä ainoa joka tämän pelin aikoo hankkia lähtöön 360:lle? :o

Lainaus käyttäjältä Napsuh

Olenkos mä ainoa joka tämän pelin aikoo hankkia lähtöön 360:lle?

Et ole ainoa. Itsekkin hankin 360:lle, koska Titanfall on tällä hetkellä ainoa peli (Sunset Overdriven ohella,) mikä saisi minut X1:n ostamaan. Ja omalla Puu-Ceellä koko peli ei pyörisi.

Mä en tiedä että viitsinkö ostaa tätä peliä, sillä ihmiset Metacriticin Titanfall -sivulla eivät näemmä ole kovin tyytyväisiä tähän peliin jos käyttäjien antama keskiarvosana on 5.0, vaikka tämä peli onkin kriittikojen ylistämä.

Lainaus käyttäjältä Juhis815

Mä en tiedä että viitsinkö ostaa tätä peliä, sillä ihmiset Metacriticin Titanfall -sivulla eivät näemmä ole kovin tyytyväisiä tähän peliin jos käyttäjien antama keskiarvosana on 5.0, vaikka tämä peli onkin kriittikojen ylistämä.

Älä luota metacriticiin äläkä varsinkaan metacriticin käyttäjäarvioiden keskiarvoon. Koko palvelu saisi kuolla, koska sillä on aivan liikaa valtaa, eikä eri asteikkoja voi verrata heidän toteuttamalla tavalla. En ole valmista Titanfallia pelannut, mutta mainitsemasi keskiarvo muodostuu itkevien kakaroiden lätkimistä nollista. Tuskin peli on paljon betaa parempi, mutta pelaamani perusteella en ymmärrä alle seiskan arvosanoja.

Omasta mielestä betan suurin puute oli content ja se on ymmärrettävää kun jättivät siitä demon hengessä valtaosan pois betassa. Eli toisin sanoen valmis peli korjasi sen ainoan puutteen, joka peliä mielestäni vaivasi.

Lainaus käyttäjältä Munkk1

Lainaus käyttäjältä Juhis815Mä en tiedä että viitsinkö ostaa tätä peliä, sillä ihmiset Metacriticin Titanfall -sivulla eivät näemmä ole kovin tyytyväisiä tähän peliin jos käyttäjien antama keskiarvosana on 5.0, vaikka tämä peli onkin kriittikojen ylistämä.
Älä luota metacriticiin äläkä varsinkaan metacriticin käyttäjäarvioiden keskiarvoon. Koko palvelu saisi kuolla, koska sillä on aivan liikaa valtaa, eikä eri asteikkoja voi verrata heidän toteuttamalla tavalla. En ole valmista Titanfallia pelannut, mutta mainitsemasi keskiarvo muodostuu itkevien kakaroiden lätkimistä nollista. Tuskin peli on paljon betaa parempi, mutta pelaamani perusteella en ymmärrä alle seiskan arvosanoja.

Tämä. Ja mitä tunnetumpi peli, sitä enemmän se vetää näitä vajakkeja puoleensa. Hauskaa lukea niitä tosin, kun paistaa se viha peliä kohtaan, vakkei olisi edes pelannut sitä.

Joo, noissa user reviewssä paistaa tuo nollien lätkiminen. Ei kukaan oikeasti objektiivinen henkilö, vaikka ei juuri pelistä välittäisikään, antaisi 0 arvostelua vain siksi ettei itse juuri välittänyt pelistä. On tuolla noita vähän realistisempiakin "huonoja arvosteluja", jossa on annettu esim. 4-6 väliltä. Jotta peli oikeasti saisi nollan, niin se ei varmaan jotakuinkin edes käynnistyisi :D

Tulee tuosta user review jutusta mieleen Killzone 2 vs Gears 2 tms kun oli kauhea sota päällä. Turha niihin on luottaa.

Ite ostan pelin koneelle kun saan aikaiseksi. Oletan että jonnet pysyvät codissa eivätkä siirry tähän heti.

Kaikille jotka kommentoivat mun viestiä käyttäjien keskiarvosanasta, sillä mitä minä ymmärrän niin muihin peleihin kuten Forza 5 -peliin jonka käyttäjien keskiarvosana on 5.5, niin mulla ainaskin tulee mieleen että ne tulevat katkerilta Sony-fanipojilta nuo hemmetin nollat koska ne haluavat että Xbone saisi kuolla, mutta sitten kilpailu olisi hemmetin tylsää jos olisi vain yksi konsoli jolla pelata uusimpia pelejä.

Lainaus käyttäjältä Juhis815

Kaikille jotka kommentoivat mun viestiä käyttäjien keskiarvosanasta, sillä mitä minä ymmärrän niin muihin peleihin kuten Forza 5 -peliin jonka käyttäjien keskiarvosana on 5.5, niin mulla ainaskin tulee mieleen että ne tulevat katkerilta Sony-fanipojilta nuo hemmetin nollat koska ne haluavat että Xbone saisi kuolla, mutta sitten kilpailu olisi hemmetin tylsää jos olisi vain yksi konsoli jolla pelata uusimpia pelejä.

Forza 5:n keskiarvo taitaa olla pommitettu, koska kyseessä on Rahastus: the Videopeli. M$ päätti loputtomassa viisaudessaan ja kuluttajaystävällisyydessään leikata puolet pelistä dlc:nä myytäväksi. Siinä tuon pommituken ymmmärtää edes jollain tasolla. Titanfallin kohdalla en sitä tajua, koska sisältöä on ihan mukavasti, enkä ole kuullut mistään merkittävistä teknisistä ongelmistakaan.

Metacriticissähän taitaa olla aika normaalia, että oma arvosana on usein 0/1 tai 9/10 jolla yritetään vaikuttaa enemmän keskiarvoon, kuin pistämällä suoraan se pistemäärä mitä oikeasti pelille antaisi. Tämä tekeekin koko sivustosta aivan turhan.

Digitaalinen versio X1:lle halvahkolla: https://www.gamepointsnow.com/codes/Titanfall-%28Xbox-One-Game-Code%29

PC:lle tää tuli hommailtua hype huuruissa ja on tosiaankin aivan pirun tiukka. UT2004 ystävänä tää kolahtaa kovaa koska meno on nopea tempoista ja koko ajan taistelukentällä tapahtuu. Mechat ei todellakaan ole mitään ylivoimaisia tappokoneita ja meininki on yleisesti ottaen rentoa eikä hampaat irvessä vääntämistä. Taidankin mennä takaisin pelaamaan.

- 28.3-30.3 viikonloppu varattu töiltä vapaaksi. Check!
- Puolisoa varoiteltu jo viikkoja etukäteen tulevasta väsymyksestä kyseisen viikonlopun päivinä. Check!
- Perjantain hyperaktiivinen aikataulu suunniteltu kauppareissua myöten aina siihen hetkeen kun lapset päätyvät rättiväsyneinä ennätysaikaisin nukkumaan. Check!
- Pullo savuista viskiä hankittu. Check!

...viimeisimmät uutiset luettu... £$@%&!!!!!!!

Jotenki on vieläki kovin ristiriitaiset tunnelmat pelistä. Toisaalta se on loistavaa (hetken) hupia ja löydän itteni aika ajoin klikkailemasta sen kuvaketta mutta jotenkin se fiilis kestää aina vain sen yhden tai kaksi matsia, sitten alkaa olla jo yliannostusta.

Voi olla, että Tifanfall imasee vielä mukaansa isommastikin, mutta tällä hetkellä tuntunee, että se maksimiaika jonka tulen kuluttamaan tähän on se 15-20, mikä ois kyllä harmittavan vähän tän kaltaselle moninpeliräiskinnälle.

Ite tulee pelattua aika lyhyitä sessioita kans, mutta se ei yleensä johdu kyllä lainkaan siitä että peli olis tylsä tai kävisi tylsäksi nopeasti. Päin vastoin, peli on yleensä niin intensiivinen että siinä on koko matsin ajan aivan varpaillaan niin sanotusti ja sen takia tulee jo parin-kolmen roundin jälkeen sellanen fiilis että vois pitää pienen tauon.

Mutta tää on todnäk vähän eri skenaario kun sulla :P

Itse pelaan sellaisi tunnin mittaisia sessioita kerrallaan kaverin kanssa. Erinomaista ja adrenaliinintäyteistä viihdettä, joka, kuten yläpuolellani on sanottu, pitää koko ajan varpaillaan. Juuri tuli saavutettua ensimmäinen max level täyteen ja aloitin "prestigen", joka tässä pelissä on nimetty Generationeiksi. 25 euron hintainen Season Pass kyllä houkuttaa hintansa puolesta jo, ja jos kentät ovat vähintäänkään yhtä hyviä kuin emopelin kentät, tulee se ostettua mitä todennäköisimmin.

Tuli heitettyä noita Xboxin kanssa nauhotettuja pätkiä yhteen, jotta voin poistaa yksittäiset videot boxista. Pari hyvää klippiä ei mahtunut mukaan ton 5 min rajotuksen takia joka tossa Upload Studiossa on ja kaikki videonkaan klipit ei oo kauheen jänniä, mut siinäpä on kuitenkin:

https://www.youtube.com/watch?v=j6V_J-UKPmI

Onkos vielä mitään tietoa 360 version luonteesta? Vähän on kalvaava ajatus, että se on nippusiteillä ja teipillä kasaan kyhätty look-a-like teos, joka tulee lähinnä vaan itkettämään. Eikä asiaa helpota yhtään se ettei vieläkään(?) ole siitä tullu kuvia saatika videoita pahemmin esittelyyn...

Ohan tuo kuvattomuus ja videottomuus vähän pelottavaa, mutta kyllä musta tuntuu että peli on varmaan ihan pätevä. Titanfallilla on sen verran momentumia ja 360 "install base" on sen verran iso, ettei EA:n kannata kusta tätä. Toisaalta on hyvä merkki, että peliä on siirretty jo kahdesti ettei sieltä tule sitten sellaista BF4 kaltaista raakiletta.

Ite siirryin viime yönä Gen 5, pelattuna 1d 20h :P Ja edelleen aivan helvetin mahtava peli!

No niinhän sitä uskois että ei sitä pitäis ryssiä. Mutta kyllä se vaan niin omituiselta tuntuu että sitä tekee eri pelitalo kuin "the" Titanfallia (pc&x1), eikä tosiaan minkäänlaista kuvaa ole olemassakaan, pelistä joka tosiaan pari-kolme viikkoa takaperin oli tulossa vielä viime viikonlopuksi julkaisuun. Viimisimmästä lykkäysuutisesta tuli heti sellainen olo, että Respawn on vilkassu peliä ja todennu että "Eeeeeiiiiii ******* jätkät! EI NÄIN! Äkkiä muutama viikko lisää aikaa ja pelastetaan kellonympäri tätä niin paljon ku vain keretään!"

En vaan pääse eroon niistä unissani ilmestyvistä pukumiehistä toteamassa naureskellen palaverin jälkeen kokouspöydässä kahvikupit kädessä: "Ainiin, onhan meillä myös se 360! Voidaanhan me joku versio sillekki joillain kyhätyttää. Pistetään kuitenkin se energia nyt niihin OIKEISIIN laitteisiin, koska sehän on vaan 360. ja haha, ihan oikeesti... muistaako joku muka sitä 360 versiota edes puolen vuoden päästä?"

No onkos joku hommannut 360:lle? Onko hyvä versio?

Ite tuli just Onella päästyä gen 6 kun sain nää perkeleen Gooserit just farmattua :P

https://www.youtube.com/watch?v=CLYKYlKNoB8

Lainaus käyttäjältä Core+

No onkos joku hommannut 360:lle? Onko hyvä versio?

Ite tuli just Onella päästyä gen 6 kun sain nää perkeleen Gooserit just farmattua

https://www.youtube.com/watch?v=CLYKYlKNoB8

Itsellä ainakin on vielä "alkuhype" päällä, mutta voin sanoa, että peli toimii hyvin. Pelaaminen on sulavaa ja...niin se on sulavaa ja se riittää. Ainoa ongelma mihin olen törmännyt on se, että vihollisbotteja ja -pelaajia on aika vaikea erottaa toisistaan. Toki se, että botit liikkuu joukkona ja pelaajat juoksevat seinillä auttaa, mutta graaffisella tasolla tunnistus on aika kuraa. Silti ostamisen arvoinen peli, jos CoDit tai muut hektiset räiskinnät maistuvat.

Lainaus käyttäjältä Rez115

Lainaus käyttäjältä Core+No onkos joku hommannut 360:lle? Onko hyvä versio?

Ite tuli just Onella päästyä gen 6 kun sain nää perkeleen Gooserit just farmattua

https://www.youtube.com/watch?v=CLYKYlKNoB8

Itsellä ainakin on vielä "alkuhype" päällä, mutta voin sanoa, että peli toimii hyvin. Pelaaminen on sulavaa ja...niin se on sulavaa ja se riittää. Ainoa ongelma mihin olen törmännyt on se, että vihollisbotteja ja -pelaajia on aika vaikea erottaa toisistaan. Toki se, että botit liikkuu joukkona ja pelaajat juoksevat seinillä auttaa, mutta graaffisella tasolla tunnistus on aika kuraa. Silti ostamisen arvoinen peli, jos CoDit tai muut hektiset räiskinnät maistuvat.

Tilanne kyllä paranee kunhan vähän tottuu, mut kyllä aina välillä vielä jos se pelaaja käyttäytyy varsin bottimaisesti ja sen tappaa niin tulee sellanen "hetkinen, toi oli pelaaja?", mutta joo, toi on vähän ongelmallista välillä. Mutta kuten sanoin, siihen kyllä pääasiassa tottuu. Tietty voi olla että 360 grafiikoilla tosiaan se tunnistus voi olla vieläkin hankalempaa, en ole varma tarkoititko nimenomaan sitä :P

Mukava lukea että ei ihan omat pahimmat pelot toteutunu... jospa sitä pääsis itsekki ensi viikon torstaina pelaamaan. On se hienoa kun julkistuksesta asti ainoa peli jota on enää odottanut kummemmin kotikonsoleille 3ds:n vallatessa peliaikaa aina enemmän ja enemmän. Vihdoinkin kun peli sitten on tulossa, tulee se 360:lle myöhemmin kuin muille. Kun se 360 versio on vihdoinkin tulossa, se viime hetkellä siirretään muutama viikkoa myöhemmäksi. Ja sitten kun se päivä vihdoinkin koittaa että peli ilmestyy kauppojen hyllyyn, broidin jokavuotinen Ylläs reissu iskee ja sinne piti herroille konsoli lahjoittaa iltojen ratoksi... noh, Titanfall odottaa kiltisti hyllyssä avaamattomana torstaita...
#&@¤$%! Taas jälleen kerran!

Edit:
Tässä aamun ajantappona ajattelin vilkaista josko löytyis videoita noiden versioiden vertailuista graafisesti.
http://www.youtube.com/watch?v=WhmFjI7Xa28 Gamespotin 360 vs. X1
http://www.youtube.com/watch?v=pgGO8fCmg7g IGN 360 vs. X1 vs. PC

Olen ihan yllättynyt kuinka vähän huonomman näköinen 360 versio on. Ainahan noi sukupolven alkupään pelit on aivan eri luokkaa kuin loppupään tai edes keskivaiheen. Mutta silti... odotin jotain paljon karumpaa.

Joo, eihän toi PC:lläkään loppujen lopuksi paljoa nätimpi ole. On vissiin aika paljon niistä lähtökohdista tehty että voi vanhallakin PC:llä pyörittää ja samalla sitten tietysti 360 ja One. Tosin tuota engineä on kehuttu vissiin muutenkin aika hyvästä skaalaavuudesta. Mutta ei tuo tosiaan ole läheskään Onen näyttävimpiä pelejä, mutta tällaisessa pelissä otan ennemmin sen tasaisen 60 fps kuin silmäkarkkia.

Dodiih. Tuli eilen pelailtua jokunen tunti yöllä ja tänään vielä pari lisää päivällä. Ei se kyllä pettänyt :)
Eihän se ole mikään uus mahtijumala, jonka ilmestymisen myötä vois kaikki muut maailman pelit polttaa roviolla, mutta UT2003 jälkeen vihdoinkin räiskintäpeli myös konsolille, jota pelatessa ei tule fiilis "No onhan tää ihan ok tason juoksua ja pientä räimettä... mutta kyllä mä helkkaristi mielummin iCTF:ää pelaisin...". Ja se on kuitenki aika paljon se.

Suurin valittamisen aihe lähinnä koskee yhteyksiä. Nehän on merkattu viitenä palkkina. Kerran oon ollu pelaamassa neljällä palkilla, useimmiten on aina kolme. Se vähän harmittaa kun nimenomaan pieni ping on aina ollu mulle nettipeleissä tärkee juttu. Netin virkaa hoitaa mulla 24meganen adsl, että ei se nyt pitäis ihan hirveesti olla ainakaan omasta kaistasta kiinni.

Titanfall rakentuu Source-enginelle, joka itsessään toimii vanhemmallakin raudalla. Titanfallissa on sen sijaan saatu mahti-idea vaatia näytönohjaimelta n. 3 gigaa RAMia toimiakseen täysillä - vaatimus, joka on täysin absurdi, kun ottaa huomioon sen, että huomattavasti näyttävämpi peli Battlefield 4 tyytyy paljon vähempään.