The Witcher 3: Wild Hunt / Foorumit / www.pelaajalehti.com
1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
The Witcher 3: Wild Hunt

Tälle ei jostain syystä ollut omaa ketjua täällä, joten tulipas perustettua.

Itsellä jotakuinkin 20+ tuntia takana ja pelihän näyttäisi jo nyt kamppailevan Bloodbornen kanssa mun vuoden peli tittelistä. :)

Mode-huom: Viisi ensimmäistä viestiä siirretty ketjuun Mitä pelasit viimeksi -keskustelusta. Aloitusviestiä pyritään vielä hiomaan.

Witcher 3 ei ole saanut omaa ketjua (nettihalaus hälle kuka sellaisen perustaa :3), joten tuntoja täytyy avata tänne.

Hyvä.Helvetti.Miten.Loistava.Peli.

Ensimmäinen Noituri-sarjan edustaja itselle, joten en osaa verrata aikaisempiin, mutta oikeastaan kaikki on loksahtanut kohdalleen. Alkemiasysteemi varsinkin on pienen tutustumisen jälkeen noussut melkoiseksi helmeksi, kuten taistelukin. Hardilla kun tahkoaa taikojen, öljyjen ja sapuskan merkitys on melkoinen, mistä tykkään todella paljon. Haastavaa, mutta ei epäreilua ja hidasta kitkuttamista. Tarina, maailma ja lore ovat myös ottaneet melkoisen niskalenkin.

Pakko myös hehkuttaa ulkoasua ja äänimaailmaa. Harvoin tulee vastaan pelejä missä art design ja grafiikalla revittely kävelee näin nätisti harmoniassa. PS4-versiossa on toki nykimistä jne., mutta eivät pilaa muutamat kuprut iloa. Kun myrskyssä ratsastaa metsässä auringon laskiessa suoraan edessä, on tunnelma suorastaan maaginen.

Sellaista. Sanoisin, että uusi standardi länkkärien kyhäämille roolipeleille on tässä. Ellei taso sitten jostain syystä romahda kun viimenään liikun Velenistä eteenpäin.

Mitäs muut mieltä, kai tätä joku muukin on tahkonnut?

No vähän on uuden peli-PC:n tehoja tullut kokeiltua, mutta sen varsinaisen pelaamisen jätän sitten hamaan tulevaisuuteen, peli kun tulee kuitenkin erittäin todennäköisesti tuosta vielä päivitysten, mahdollisten modien ja erityisesti Enchanted Edition-päivityksen myötä paranemaan.

Mutta se vähä mitä tuli tesmailtua jätti kyllä erittäin positiivisen vaikutelman. Valaistus ja sen myötä myös tunnelma on Witcher 3:ssa ensiluokkaista, maailma ja lore vaikuttaa kiinnostavalta jne...ja mikä tärkeintä koneessa kyllä riittää tarpeeksi vääntöä ilman että tarvitsisi mistään karsia tai huolehtia ruudunpäivitysongelmista :D

Lainaus käyttäjältä Muksu+

Witcher 3 ei ole saanut omaa ketjua (nettihalaus hälle kuka sellaisen perustaa :3), joten tuntoja täytyy avata tänne.

Hyvä.Helvetti.Miten.Loistava.Peli.

Mitäs muut mieltä, kai tätä joku muukin on tahkonnut?

Juu aikaisemmin tänään menin läpi. Rapiat 50h taisi mennä aikaa. En oikein tiedä mistä alottaisin edes puhumaan kun ajattelen Witcher 3:a. Alusta loppuun asti aivan älyttömän kovaa kamaa. Harvoja pelejä missä oikeasti välittää hahmoista. Sivutehtäviä haluaa pelata koska eivät ole perus tusinatavaraa; "tapa kolme oravaa".

Toki pieniä virheitä löytyy.. Graafisia bugeja melkein jatkuvasti ja liikkuminen välillä hieman tönkköä. Matters not..yksi parhaita pelejä mitä olen ikinä pelannut. Aivan älyttömän kova peli. Eipä tule heti mieleen koska olisin viimeksi tirskauttanut miehiset kyyneleet videopelissä. Helpot 10/10

Ihmettelinkin miksei Witcher 3 ole omaa ketjua :D Mutta kaiken kaikkiaan peli nousi(nousee) omalle kaikkien aikojen top 5 pelit listalle. On siinä omat ärsyttävyytensä välillä mutta ne on pientä kaiken muun hyvän kyljessä. Taistelu tuntui alussa vähän ''kömpelöltä'' mutta tatsi on parantunut kyl. Ja taistelutyyli on ollut aika aivot narikkaan tyyliä :D pitää kokeilla eri juomia vähän enemmän. Ja lähinnä mua ärsyttää vain toi lukitus/viholliseenkeskittymissysteemi ja kameran käyttäytyminen kiihkeissä taisteluissa. Varsinkin silloin kun on useampi vihollinen kerralla pakittaminen ja väistely johtaa yleensä toisen vihollisen kynsiin ja karkuun juokseminen on melkein mahdotonta. Mutta eipä toi silleen nautintoa haittaa, pari turhaa kuolemaa vaan aiheuttanut. Kartan kysymysmerkkien ja sivutehtävien tekeminen on myös tosi hauskaa hommaa ja eilenkin meni useampi tunti ihan huomaamatta :D

Mulla alkaa loma pe ja todennäköisesti tulen pelaamaan paljon :D Toivottavasti en liikaa.

Itse en kyllä lähtisi liiaksi kehumaan taistelua. Öljyjen, juomien ja pommien käyttäminen on toki hauskaa ja vaikeammalla pelatessa joutuu tappeluihin valmistautumaan, mutta joka ikinen vihollinen on loppujen lopuksi voitettavissa Quen-spämmillä ja pyörimällä piruettia ympyrää kunnes saa iskuja sisään. Kamera sekoilee välillä liikaa, lukitussysteemi on huono ja taistelu ei muutenkaan yksinkertaisesti tunnu niin sujuvalta kuin voisi toivoa. Souls -pelit esimerkiksi hoitavat taistelemisen paljon paremmin. Toisinaan taistelu on kyllä tosi palkitsevaa, ja esimerkiksi isompien mörköjen kaataminen on aina hauskaa ja haastavaa puuhaa. Kärsivällisesti pelaamalla voi pieksää jopa kymmenen leveliä isommankin mörön (been there, done that!) Isoa joukkoa vastaan taistellessa nuo ongelmat taas tuppaavat turhauttamaan kun kamera tahtoo heilua omiaan ja iskut menevät vääriin kohteisiin. Pommeilla nuistakin sitten selviää.

Don't get me wrong, susihuono tuo nykysysteemi ei todellakaan ole, mutta parannettavaa olisi rutkasti. Muutoin peli kyllä rokkaa pikkubugeja ja framedropeja lukuunottamatta. Maailma todella tuntuu elävältä ja jokainen, pienempikin valinta voi paisua vaikutukseltaan suureksi. Ja yhdyn aiempiin ylistyksiin audiovisuaalisesta annista, melkoista karkkiahan Witcher 3 on niin silmille kuin korvillekin!

http://www.polygon.com/2015/5/28/8676645/witcher-3-bug-kills-experience-for-quests-devs-on-the-case

Ovatko muut huomanneet? Itse olen tänään lähinnä vaan alkemian kanssa nuohonnut ja nostanut aseita 16-18 leveleille, mutta eilen tein Novigradin nyrkkitappelutehtävän enkä saanut yhtään experienciä. Vähän ärsytti, kun oli melkein 10 leveliä ylempi tehtävä.

En ole huomannut että expoa ei enää tippuisi, joten taidan kuulua onnekkaisiin. Toisaalta en kyllä tiedä onko sitä tullut "oikea" määrä, sillä aika vähän tullut pelailtua pääjuonta.

Eipä tuolla mitään ongelmia ole erityisemmin tullut, mitä nyt viimeisimmässä pääjuonen suolla tapahtuvassa nouto-tehtävässä tuntui hieman vaikealta lauma (vai parviko?) lentäviä otuksia. Kauempaa tuli pudoteltua ja hakattua sitten maassa yksitellen.

Muutenkin tulee aina käytyä tekemässä tehtäviä joiden suositus on 2-5 leveliä korkeammalla ja hyvin on päässyt eteenpäin. Vaikeustasonakin on "blood and broken bones", kun tulee nykyisin aina pelattua vähintään hardilla ja jotkut helpommat pelit heti vaikeimmalla. Tätä en halunnut heti heittää vaikeimmalla että ei tule vaaraa että homma menee puurtamiseksi.

Loistavaa settiä edelleen, jos nyt joku ei vielä ole siis kehuja pelistä kuullut. Erityisesti nuo hahmot, tarina ja maailma on täyttä timanttia. Taistelukin on ihan hauskaa vaikka meneekin yhden taktiikan toistoksi. Tosin sitä ne on Souls-pelitkin kun suureen osaan porukasta toimii pyöriminen tiettyyn suuntaan ympärillä. Sulavuutta siihen tosin olisi voinut saada enemmän, nyt pitää sisäistää taistelujen eräänlainen viive.

En oikeasti keksi nyt mitään isompaa negatiivista pelistä. Bloodbornestakin keksin helposti enemmän ja sekin on huippuluokan tekele. Molempien isoin ongelma lienee lataustauot, sillä pelata haluaisi nekin hetket ja molemmissa lataillaan melko pitkään.

Itse olen pelannut peliä noin kolme tuntia, joten kovinkaan merkittävää mielipidettä en vielä pysty sanomaan. Ainakin grafiikat vakuuttivat, vaikka matalimmilla mahdollisilla asetuksilla pelasin, jotta saisin käytettyä näytön natiiviresoluutiota (alle 1080p näyttää sutulle) ja kohtuu sulavaa ruudunpäivitystä.

Pelaan peliä padilla, koska se on mahdollista. Olen tosin vähän kömpelö ohjaimen kanssa nykyään, sillä PS2 ajoista, jolloin viimeksi käytin perinteistä padia ahkerammin, on selvästi jo aikaa. Taistelu tuntuu kummalliselta säheltämiseltä, jossa lukitus tuntuu toimivan hieman oudosti ja kamera hyppii iloisesti, mutta ehkä tähänkin tottuu/oppii.

Aiempia Noitureita en ole pelannut, mutta kaikki suomennetut kirjat olen lukenut, jotan juonesta oli helppo päästä kiinni.

Ei kannata käyttää sitä lukitsemista lainkaan jos enemmän kuin yksi vihollinen vastassa. Se nimittäin menee ihme säheltämiseksi koko touhu. Itse sellaiset 60h pelaillut ja alkaa melkeen tuntua että tässä pelissä on liikaa tekemistä. Kokoajan löytyy jotain puuhasteltavaa ja koska xp:tä saa pääjuonen ulkopuolelta melko heikosti, niin levelikin on sen johdosta vasta 14. Noh, ei tuosta saa nyt kyllä negatiivistä asiaa tekemälläkään. Varsinkin kun tajuton määrä tekemistä ei ole DA: Inquisitionin kaltaista "kerää kuusi hohtavaa kiveä" fillereitä. Sivutehtävissäkin yleensä tulee cutscenet ja mukaan mahtuu usein myös hauskaa huulen heittoa. Nannaa on.

Kaer Morhenin juopottelu-välikevennys oli todella hauskaa synkistelyn keskellä. :D

Seuraa spoilereita tarinan päätöksestä ja muusta:

[spoiler]Itselleni pelin loppui todella synkästi. Ciri ilmeisesti kuoli (ehkä?) pelastaessaan maailmat jäätymiseltä ja onnistuin karkottamaan molemmat rakkaudet (Triss ja Yenn) Geraltin elämästä, kun he eivät pitäneet siitä, kun pelehdin molempien kanssa. Naikkosten valmistelema jekutus oli kanssa todella hauska, ai että ne Geraltiin ilmeet ennen kuin totuus iski silmille, hahaha :D. Tätä ennen kävin Keiraakin jyystämässä, ja lopulta jouduin tappamaan hänet, kun uhkasi kertoa Yennille ja Trissille suhteesta.

Pakko pelata uudestaan joskus, ehkä edes joku jää silloin Geraltin vierelle lopuksi :D[/spoiler]

Veikkaisin, että yli 30 tuntia olen Noiturina heilunut ja edelleen kehun tätä esitystä. Kaikki vain natsaa, tai ainakin omalla kohdalla natsaa. Tykkään taisteluiden taktisuudesta ja siitä miten kaikki voi mennä vituiksi yhden virheen takia. Hahmot, maailma, tehtävät niin tarinan osalta kuin vierestä, paketti vain on nakuteltu niin hyvin kasaan.

Noh, onhan se myönnettävä, että PS4-versiossa on kauneusvirheensä. Teknistä puolta saa kuitenkin korjattua "helposti" päivityksillä, mikä on jo aloitettu. Ulkoisesti kyseessä on kuitenkin upea peli, niin teknisesti kuin art designin puolesta. Kun oli monta tuntia kolunnut Velenin mätiä soita, niin Novigradin vieressä lepäävät viljavat pellot olivat ilo silmälle, mutta myös sielulle.

Velenin soiden "velhottarista";

[spoiler]Hyi helvetti miten loistavasti kolme noitaa oli suunniteltu. Meinasi iltapalaksi tarkoitettu lonkero päätyä telkkarin koristeeksi. Hyh.[/spoiler]

Minulla on pari päivää ollut taukoa Witcherissä, kun pientä tympääntymistä iski. Liikaa samanlaisia luolia ja metsiä tuli koluttua.

Itselläni ei tympääntymistä kyllä hirveästi tule vaikka aikaa menee pelin parissa ihan liikaa. Tosin olen jättänyt kaikki muut paitsi oikeat questit tekemättä, joten mielenkiintoista settiä on kokoajan tarjolla. Varmasti nopeaa kyllästyisikin pesien tuhoamiseen ja bandittien hakkaamiseen, jota vielä joku aika sitten teinkin melko ahkeraan kuitenkaan vielä kyllästymättä, ihan koska ajattelin että on aika siirtyä taas edistämään juonta.

Nykyisin menee juoni pienin nykäyksin eteenpäin kun tulee aina käytyä sidequestit alta pois.

Peli näyttää että olisin pelannut 11d 10h :D Tällä haavaa 20 lvl ja juuri muutama tunti sitten saapunut Skelligeen. Vielä ei ainakaan ole kyllästymisen merkkejä ilmassa. Onen mukaan pelannut 33% pelistä läpi. Että eiköhän tuossa vielä tekemistäkin riitä...

Veikkaisin että itselläkin on se 30 tuntia sisällä, ja peli tuntuu vieläkin yhtä freeshiltä kuin ensimmäisellä käynnistyksellä.
Maailma on eloisa, sivutehtävät ja -henkilöt tuntuvat merkityksellisiltä ja taistelusysteemi on silkkaa hunajaa.
Tämän jälkeen ei paljoa tee mieli pelata enää mitään Assassin's Creedejä joissa taistelu hoituu yhdellä napilla.

Myös pelin äänimaailma ja art style on jotain todella upeaa ja tunnelmallista. Hatunnostot CDPR:lle.

Ainoa valittamisen aihe PS4 -versiossa on epävakaa ruudunpäivitys. Pikkubugit eivät ole itseäni haitanneet mutta frameraten putoamiset taisteluissa, sateessa, sumussa ja tulen lähellä ärsyttää tosi paljon. Vielä kun kaikki edellämainitut esiintyvät yhtäaikaisesti, se on etenkin taisteluissa ihan liian disorienting ja aiheuttaa vain pahoinvointia ja mielipahaa.

Nyt on alkanut tulemaan hieman enemmän sellaisia bugeja vastaan että hieman huolettaa. Skelligessä eräs luolaan liittyvä quest muuttuu failediksi mikäli aloittaa King's Gambit nimisen questin. Siitä huolimatta että kyseinen quest on aiemmin completeissa.

Edelleen myös löytyy se eräs ukko sieltä bandiitien leirin häkistä, jonne ei kenelläkään ole avainta. Tältä äijältä jää siis Gwent-kortit ostamatta niin kauan että tuolle jotain tehdään.

Lisäksi pelissä ajoittain häiritsee tuo avoimen maailman tuoma questeihin eksyminen. En enää viitsi seikkailla kun voi milloin tahansa eksyä jonkun toisen questin alueelle kun sitä ei vielä haluaisi tehdä. Olen myös huomannut että aika paljon voi jäädä näkemättä jos aloittaa questin ilman alustuksia tai kaikkia aiempia vaiheita. Eli omalla kohdalla tämä vapaa maailma menee itsepakotetuksi "putkeksi" ettei vain jää settiä näkemättä.

Taas kovin negatiivista tekstiä vaikka peli on näin muuten ehkä paras ikinä pelaamani. Harmittaa vain jos jää nyt jumittamaan joihinkin bugeihin. Pitää tehdä muita tehtäviä välissä ja odotella fixejä.

Gwent-kortit ovat kaikki kasassa lukuunottamatta niitä jotka saa randomisti voittamalla vastustajan. Minulla on nyt kaksi ongelmaa tässä; Gwentissä on liian helppo voittaa sekä PS4-version tekniset ongelmat.

Pakkani on täynnä Hero-kortteja sekä vakoojia. En häviä ellen tee jotain tosi tyhmää. Tekniset ongelmat ovat vielä ikävämpiä. Novgradin kaltaisssa paikassa Gwentin pelaajia on kymmeniä, jokainen pitää saadakseen kaikki kortit. Jos kaksi Gwentin pelaaja ovat lähekkäin, esim toinen on kadulla kun taas toinen kapakan sisällä, niin kun ekan voitettuani juoksen kapakkaan, niin kapakka on joko tyhjä tai se on täynnä näkymättömiä tyypejä joilla on vaatteet päälä. Pitää odotella vähän aikaa ennen kuin tyypit popsahtavat esille ja siitä vielä odottelua siihen että peli antaa puhua innkeepperille. Varsinkin tuo jälkimmäinen ongelma alkaa syömään parin tunnin jälkeen.

Muuten ihan ok peli.

Lainaus käyttäjältä zappah

Edelleen myös löytyy se eräs ukko sieltä bandiitien leirin häkistä, jonne ei kenelläkään ole avainta. Tältä äijältä jää siis Gwent-kortit ostamatta niin kauan että tuolle jotain tehdään.

Itsellä varmaan sama homma kyseessä. Kukaan ramdon npc ei anna enään gwent korttia voitosta, ja uskoakseni omistan kaikki hero kortit ja kaikki gwent questitkin läpi. Pelin alkupuolella about 100h sitten muistan hämärästä luutanneeni rosvojen leiripaikan, missä tämä kyseinen häkki oli. Häkki oli silloin tyhjä. Mahdollisesti ehkä saanut avaimen, mikä on sittenmmin dropattu tai myyty olettaen että se on mennyt käytön jälkeen junk osioon. Nyttemmin siellä häkissä sitten seisoskelee joku toveri vaikka leirikin on tyhjä bänditeistä. Taitaa näillä näkymin jäädä sinne :D

Pelin itse laskema peliaika näyttää myös mielenkiintoisia lukemia. Tyyliin yli 20 päivää, mutta One laskenut 130h. Mikä varmaan lähellä totuutta. Peli tosiaan tuli muutama yö sitten läpäistyä, eikä sen jälkeen tullut enään pelattua vaikka tekemistä kuitenkin olisi. Että 130h läpäisyaika mielestä oikein mainio, Hyvin vastinetta rahoille, 10/10 ja silleen.

Taidan olla niitä harvoja, jotka eivät juuri uudelle Witcherille lämmenneet. Ongelmana on lähinnä se, etten näe mitään syytä jatkaa pelaamista (olen pelannut huimat seitsemän tuntia). Peli saattaisi itselläni toimia käsikonsoliversiona paremmin kuin PC:n ruudulla.

Nyt en kyllä käsitä sitten millään, koko päivän olen hakannut Gwentiä, katsonut netistö kaikkien pelaajien sijainnit. Kortteja puuttu vielä 9, mutta pelaajat loppuivat kesken. Kaikki questit olen tehnyt, eikä tietääkseni (sekä empiirisiin havantojeni mukaan) samalta jätkältä ei saa ekan voiton jälkeen muuta kuin tavaraa.

Olenkon juuri tuhlannut 15 tuntia gwenttiin, vai olenko missanut jotain?

Suosittelen että googlaat jonkun listan kaikista korteista ja vertaat mitä sinulta puuttuu. Sitten tiedät mitä etsiä ja ovatko random-kortteja vai onko joku quest-äijä jäänyt haastamatta ja on nyt saavuttamattomissa. Itsehän olin jo pelin alusta tietoinen tästä kyseisestä keräilystä, joten olen sen mukaan tarkistellut ettei mitään jää välistä.

Buginen korttimyyjä häkissä ja alussa missattu tutorial-voittokortti ovat ainoat jotka tiedän etten saa jos ei tule päivityksiä/fixejä.

Lainaus käyttäjältä Fazu

vai olenko missanut jotain?

Voi olla kaukaa haettua ja voi olla yleisessäkin tiedossa mutta... Eilen selailin kauppapaikkaa ja huomasin että W3 on saanut jo ladattavaa sisältöä. Jostain syystä itselläni on mennyt täysin huomaamatta. Oli gwen korttipakkaa, varustetta ja pari questiakin. Cld this be it? Maybe not..

Kaikki Questit kortteihin liittyen sekä kaikki myyjät lukuunottamatta listassa olevan Seven Cats Innin traderilta (siellä ei ole traderia) saatua korttia. DLC en suostu lataamaan ennen kuin kaikki kortit on saatu.

Listan tein heti alussa, eikä puuttuvat kortit ole muita kuin random winnejä.

Itse tajusin ihan vasta että myös armorer-tyypit pelaavat, kun aiemmin pelailin vain blacksmitheja vastaan. En tiedä onko tuosta sitten apua millään lailla mutta aika perusjuttujakin voi mennä ohi joskus. Ainakin minulta.

Kai kaikki esimerkiksi tiesivät jo että hyppynäppäintä kahdesti painaen tekee Geralt kierähdyksen, jolloin ottaa hypystä/tippumisesta vähemmän damagea? Näitä perusasioiden kuuloisia juttuja lienee enemmänkin.

Random-korttien kerääminen lienee se ärsyttävin vaihe (bugiukot unohtaen) tuossa keräilyssä ellei ole sattunut saamaan niitä normaalisti pelaillen. En kyllä itse muista kaikkia kenen kanssa on pelannut ja tuleekin aika ajoin otettua uutta matsia ihan varmuuden vuoksi kun ei muista onko jonkun kanssa lyönyt korttia pöytään.

Kaiken huipuksi Skellige sekoittaa pakkaa (heh) vielä lisää kun siellä myydään fast travel pointseja karttoina, jolloin ei enää ole varma onko käynyt paikassa vai ostiko vain kyseisen paikan kartan. Helpottaa kyllä muuten siellä matkustamista kun ei tarvitse venhoa laskea vesille. Kerran olen tainnut Undvikiin veneellä seilailla ja menisihän tuohon vesillä matkustamiseen tosi paljon aikaa Skelligessä jos siihen täytyisi vain luottaa.

Aloin käymään uudestaan kaikkia Gwentin pelaajia. Nyt kaikkiaan kortteja puuttuu enään 1, griffin, random kortti. Eli tulevasta 40 pelaajasta yksi tulee antamaan sen kortin, kun taas 39 antaa jotain täysi turhaa tavaraa.

Yksi NPC Skelligestä, joka on Gwent questissa osana, pelaa uudestaan questin jälkeen ja antaa kortin palkinnoksi. Sain siltä Biting Frostin. VOI VI-

Päätarina meni läpi toissapäivänä ja jäipä onnellinen, mutta haikea olo.

Tarina parani loppua kohti selvästi ja lopetus oli muutenkin oikein tyydyttävä. Taisin muuten saada yhden niistä paremmista lopuista, sillä ainakin itse olin tosi onnellinen tuohon lopetukseen. Witcher contractitkin tuli hoideltua viimeistä myöten, mutta vielä olisi satoja kysymysmerkkejä ratkottavana ja varmaan puolet Skelligestä tutkimatta. Loppua kohti taistelustakin alkoi nauttia enemmän kun pikkuviat jotenkin unohtuivat. Gwentiä en ole kauheasti pelannut, enkä varmaan pelaakaan, sillä korttikeräily ei oikein ole koskaan jaksanut innostaa.

Paras tehtävä löytyi kyllä pelin alkupuolelta ja kantoi nimeä Ladies of The Wood. Pelatkaa itse, aivan mielettömän hienoa kerrontaa!

IMAGE(https://pbs.twimg.com/media/CHT7h_1VEAAAwWZ.jpg:large)

Löysin yhden myyjän joka esitteli itsensä, eli häntä en missään nimessä ollut voittanut gwentissä. Voitin hänet eikä korttia tippunut. Aloin ihmettelemään, kunnes päähäni tuli ajatus, ettei sitä yhtä puuttuvaa korttia tarvi. Olin oikeassa, Hav’caaren Medic, jota minulla ei ole, ei ole tarpeellinen tähän pokaaliin. Eli, gwenttiä ei ikinä enään.

Nyt tuolla Skelligessä ihan toden teolla näkyy tuo aiemmin mainitsemani questeihin eksyminen. Voisin jopa mennä niin pitkälle että sanoisin että paskaa suunnittelua.

En tajunnut miksi erästä sidequestia tehtäessä oli homma jotenkin sekavaa ja Geralt myös oudosti huusi erään lauseen yhdessä kohtaa. No, latasin talletuksen enkä tuota tehtävää aloittanut ja siirryin pääquestin pariin, jolloin paljastui että tuossa huutokohdassa on mukana kaveri, jonka kanssa Geralt keskustelee. Eli pelissä meni kaksi tehtävää pahasti päällekkäin ja vieläpä noin typerästi.

Sen lisäksi jos sen lisätehtävän tekee tiettyyn pisteeseen niin saa pääjuonen tehtävän näkymään mutta ilman mitään kuvauksia tai ohjeita. Ja sidequest myös menee sen verran kryptiseksi että se olisi tosi hankala ymmärtää kun päällekkäin tulee niitä toisen tehtävän juttuja.

Nyt sain nuo molemmat tehtyä samalla kertaa mutta yhä ne olivat päällekkäin, nyt vain erona se että tiesi kyseisessä paikassa olevan kaksi tehtävää. Ja silti tuossa olisi helppo sekoittaa asioita keskenään.

Varsinaisesti tuo päällekkäisyys ei ideana ollut huono, sillä ne oli tarinallisesti hienosti yhdessä mutta toteutus oli aika huono. Erityisesti jos sattuu menemään paikalle sidequestin eikä pääjuonen viemänä.

Tämä siis vähän harmittaa että on vapaa maailma mutta voit helposti tehdä kokemuksesta huonomman, jopa hyvin sekavan tai jäädä jumiin, jos menee väärään aikaan tai paikkaan jonnekin.

Muuten taas itse tehtävät ja meno vain paranevat ja nyt olenkin siinä pisteessä että Skellige on pääjuonen osalta taputelta, kai. Tuosta ei liene pääjuonta kauheasti enää jäljellä, mikä on ihan kivakin. Peli on ihan loistokamaa ja näin, mutta onhan tätä pelattu jo vaikka kuinka. Lisäksi kun sivuhommaa vielä löytyy, vaikka olenkin niitä ahkerasti tehnyt ja DLC:a on tulossa, niin olisi ihan jees jo alkaa paketoimaan hommaa kasaan. Olisi ihan kiva myös aloitella se vaikein (lähinnä pääjuonen) läpipeluu ja tehdä eri valintoja.

Skelligessä on muuten se Yenneferin antama quest yksi mieleenpainuvimmista.

Osaako joku vastata että onko tuo aiemmin mainitsemani Skelligen luolaan liittyvän tehtävän failediksi muuttuminen jotenkin juoneen liittyvää? Eli kun aloittaa King's Gambitin niin kyseinen sivutehtävä muuttaa aiemmasta completesta failediksi. Ilman spoilereita vastaus, en ole vielä pelannut peliä loppuun ja osa Skelligen sidequesteista on tekemättä, mukaan lukien tuo King's Gambit. Jos tuon "luolaan liittyvän"-tehtävän on pelannut niin tietää ehkä mistä puhun. Tehtävän nimessäkin on "cave". En paljasta sen enempää sillä tehtävän nimestäkin voi jotain päätellä, vaikka ei se mikään erityinen spoileri silti lie olisi.

Lainaus käyttäjältä zappah

Osaako joku vastata että onko tuo aiemmin mainitsemani Skelligen luolaan liittyvän tehtävän failediksi muuttuminen jotenkin juoneen liittyvää?

Jos sen olet jo tehnyt ja se sieltä pompsahtaa failediksi niin kuulostaa kyllä bugille. Failatun tehtävän kohalle mentäessä taitaa näkyä että mikä niistä tehtävänannoista meni mönkään? Ehkä se paljastaa jotain?

Sehän tuossa juuri onkin kun kaikki osa-alueet on suoritettu tehtävästä ja se on myös siirtynyt tehtyihin questeihin. Sitten se pomppaa failediksi King's Gambit-questin alussa mutta yhä siellä ne tehtävän sisäiset vaiheet on suoritettu kaikki. Pystyyköhän tuota nyt mitenkään kiertämään vai pitääkö vain hyväksyä ja antaa olla. Tuskin tuo mihinkään vaikuttaa mutta ärsyttää vain saada failed-quest kun sen on oikeasti tehnyt. Tähän mennessä ei ole kuin yksi pieni failed tullut kun en onnistunut erästä äijää pelastamaan ja en edes koko seikkaa huomannut kun tehtävä jatkui muussa muodossa. En sitten jaksanut alkaa latailemaan aiempaa tallennusta monien tuntien päästä. Tuon jälkeen tullutkin tallenneltua useammin eri paikkoihin kun ei tiedä mitä bugia tai muuta tulee eteen.

Pakko sanoa, että normal on liian helppo. Levelillä ei niin väliä ole, suoritin 30 levellisille suositeltuja tehtäviä 20-25 levellisenä. Joten, aloitin koko pelin alusta Death Marchilla. Onhan tämä nyt vähän parempi, vaikkakin oletin tämä olevan vaikeampi.

White Orchardin menin kokonaan kaikkine questeineen ja velenissä nyt pyörin.

Itse aloitin suoraan blood and broken bonesilla ja on ollut juuri sopivan haastava. Yksi virhe voi helposti johtaa kuolemaan.

Kahlaan sitten deathmarchin tämän jälkeen kun on paremmin taas tiedossa mitä on tulossa milloinkin. Witcher 2 oli melko vaikea jo normaalilla (tai sitten pelasin sen hardilla, en muista) mutta vaikein taso olikin sitten helpompi kun tiesi mitä teki.

Vaan onhan tuossa pelissä todella paljon kohtia joissa ihan kunnolla saa nauraa. Ensimmäinen peli josta tullut näin paljon otettua videota talteen ja aiemmin muutenkin vain tullut yksi video otettua Bloodbornesta.

En muista koskaan aiemmin kritisoineeni peliä tästä mutta kyllä nyt tuntuu että ei tämä peli lopu ikinä. Siis ihan loistavaa settiä on yhä ja kiinnostaa kyllä mutta kun otin ihan asiakseni viimeistellä pelin. Questeja ei enää ollut muita kuin yksi mainquest. No totta kai se jakaantuu kolmeen tai neljään osaan. No, tein ne ja meni pari päivää niitä pelaillessa. Sen jälkeen taas enää yksi mainquest. Jopas, se jakaantui kolmeen osaan. Siis huh huh.

Vika on luultavasti kuitenkin enemmän meikäläisessä, sillä kuten jo mainitsin ei muita tehtäviä enää ole jäljellä. Ei treasure huntteja, ei witcher contracteja, ei sidequesteja. Kartalla toki on paljon kuvakkeita, joita ei ole tullut tehtyä mutta niitä en sentään laske mukaan kun eivät muutenkaan questeja ole. Eli olen siis melko reilusti kahlannut Witcher 3:n maailmassa. Tämän vuoksi sain kuvan että ei voi enää kovin paljoa olla jäljellä mutta voi kuinka väärässä ilmeisesti olinkaan.

Piti ihan googlata että minkä verran on tehtäviä jäljellä. Ei onneksi kovin paljoa. Älkää ymmärtäkö väärin, peli siis todellakin ja edelleen on loistava mutta olisi jo mukava kääriä homma pakettiin. Erityisesti kun sitä DLC-kamaakin on joskus tulossa, niin voisi pitää joko taukoa pelistä tai aloitella vaikeimman tason läpipeluujuoksun.

Ei kyllä kehittäjät valehdelleet yhtään kun sanoivat pääjuonen vievän 50 tuntia ja sivuhommien toisen mokoman. Kyllä varmasti on mennyt jo reilusti enemmän aikaa itselläni. Mites tuo kello muuten näyttää tuon peliajan? Päin helvettiä? Ei tuo tunnu oikealta mitä olen sitä välillä katsonut.

Minusta se kello kuvaa Witcher-maailman aikaa. Eli jos nyt meditoit 24 tuntia niin se aika lisääntyy siihen. Tosin minulla se ainaki nollaantuu näköjään jokaisen pelikerran aikana.

Minullakin peli on ihan kesken - enemmän kuin sinulla - ja Elder Scrolls Onlinea samaan aikaa pelaan. Muutun varmaan kohta oikeasti joksikin velhoksi tai tontuksi.

Lainaus käyttäjältä Rokkijani

Minusta se kello kuvaa Witcher-maailman aikaa. Eli jos nyt meditoit 24 tuntia niin se aika lisääntyy siihen. Tosin minulla se ainaki nollaantuu näköjään jokaisen pelikerran aikana.

Ei se pelin sisäinen kello meditoinnissa ja fast travellauksesta ainakaan itsellä liiku.

Voi olla, että olen epähuomiossa väärinkin katsonut. Mitä sun sattuu se kuitenkin näyttää.

En enää edes tiedä miten paljon olen tähän peliin aikaani tuhlannut. Velen/Novigrad on tarinan puolesta taputeltu ja suuntimaksi pitäisi valita Skellige...

...jos sivutehtäviä ei olisi jäljellä vielä aivan helvetisti. Kysymysmerkkejä on kartalla toki ihan himmeä määrä, mutta muutamalla sivuhahmolla on vielä jotain lisää kerrottavaa. Sinällään sääli, että oma leveli alkaa olla pikkuisen liian korkealla, mutta mitäs pienistä. Novigradissa on vielä sellaisia tehtäviä minkä pariin pitää palata myöhemmin.

Huh huh. Missä välissä pitäisi ehtiä käydä töissä, pelata tätä, ensi viikolla ilmestyvää Lepakkomiestä ja Splatoonia? Älkää pliis kukaan julkaisko yhtäkään peliä ennen lokakuuta, kiitos!

Siinäpä se sitten oli. Hirveä määrä pelitunteja takana ja lopputekstit ruudulla. En ole täysin varma minkä lopetuksen sain ja muutenkin tuntuu että siinäkin meni jotain "pieleen" kun oletin tietyn asian olevan aika selvä mutta sitä se ei ollut. Netissä myös väitettiin että tekemäni valinnat olisivat johtaneet siihen mitä oletin mutta ei.

Tällä hetkellä vähän tyhjä olo ja tuntuukin että varsinainen lopetus oli aiemmassa osassa parempi. Itse matka kuitenkin oli tässä uudessa osassa parempi. Ei kuitenkaan missään nimessä huono loppu.

Ei jäänyt kuin 2 sidequestia tekemättä. Toinen on korttien keräys, jota en voi tehdä ennen kuin buginen myyjä korjataan ja toinen on tehtävä jonka hyvin pientä sivujuonnetta en voi tehdä kun eräs arkku ei aukea vaikka avain löytyy. Kumpikin noista tiedossa olevia bugeja mutta korjausta ei ole näkynyt.

Yhden tehtävän myös löysin vielä Skelligen saarelta. Kyseiseen tehtävään liittyvän esineen olin jo löytänyt mutta jätin ottamatta kun en halunnut oikoa tai rikkoa tehtävän järjestystä. Aika pieni tehtävä mutta ihan hauska retkeily siitä huolimatta.

Täällä ei hirveästi ole lopusta puhuttu, liekö kaikilla loppuun asti pelanneilla sama olo kuin itselläni: tyhjä. Pitää sulatella tuota. Jäi kivasti päivä väliä ennen Arkham Knightia. Saapa nähdä tuleeko sitä lyötyä Death March -pelikerta tulille. Tuon ajattelin juosta läpi ja jättää suurimman osan sivuhommista tekemättä. On sen verran tullut koluttua peli tarkkaan tuolla ensimmäisellä kerralla.

Jussi tuli vietettyä jotenkin ihan muuten kuin pelejä pelaten ja nyt palailin noiturin maailmaan. Death March-kierroksella olen nyt lvl 10 ja vaikeustaso on alkanut vähitellen laskemaan. Tietenkin tässä kuolee nopeasti, mutta nyt alkaa löytymään counteri kaikkeen mahdolliseen.

Varmaan hienoimmat (ja turhauttavimmat) saavutukset ovat miltei 10 lvl korkeampien möllien tappo. 4 levellisenä 12 lvl karhu oli aikamoinen vastus, jota hakkasin lopulta vartin ennen kuin kuoli. Muutama Wyverni ja vampyyri on tullut tapettua, enkä tiedä onko tämä ajantuhlausta vai jääräpäisyyttä.

Joo täälläkin päin meni läpi eilen viimeinkin tämä mestariteos. Kaikki sivutehtävät gwenttiä ja kysymysmerkkejä lukuunottamatta tuli tehtyä. Joten menihän koko projektiin sellainen 100-150h. Kyllä kannatti hankkia keräilyversiona. Ja tosiaan jäi erittäin tyhjä fiilis, etenkin kun loppukin oli ilmeisesti niitä paskimpia. Eli [spoiler]Ciri kuoli ja Geralt jäi taloon tapettuaan viimeisen Cronen.[/spoiler]
Ei voi mitään, ens kerralla sitten paremmin (katotaan vähintään vuoden päästä uudestaan). Nyt jään odottelemaan sitä kunnollista DLC:tä.

En osaa sanoa, onko mielestäni parempi kuin ykkönen, mutta ainakin parempi kuin toinen Noituri.

Lainaus käyttäjältä ZaleraFF

-- etenkin kun loppukin oli ilmeisesti niitä paskimpia. Eli Spoileri!

Sama lopetus minullakin ja kun luin mikä tuohon vaikuttaa niin oli naamapalmut lähellä. Sen verran kuitenkin mahtava peli ja matka että ei tuo fiilistä pilannut. Ei siis mitään Mass Effect 3 lopetusskandaalia tämän suhteen vaikka melko typerien asioiden kautta tuo lopetus määräytyykin. Laitetaanpa spoileriin:[spoiler]Eli tietyt valinnat Ciriin liittyen: pari kommenttia, otatko isukilta rahaa vastaan ja menetkö noitien puheille kaveriksi vai et. Näitä asioita on muistaakseni viisi (tai yksi vähemmän jos ei käy Vizimassa Cirin kanssa) ja yhdenkään näistä en milloinkaan olisi voinut kuvitella vaikuttavan jonkun kuolemaan tai muuhunkaan asiaan merkittävästi. Huono loppu on siitä kuitenkin hyvä että saa sen viimeisen Cronen pätkittyä haudan lepoon, joten eipä tuo minua sen kautta haitannut. Eikä loppu varsinaisesti tarkoita että Geralt tai Ciri kuolisivat vaan homma jää auki/selittämättä. Se myös ärsytti kun kumpaankaan velhottareen liittyvää loppua ei tuon huonon lopetuksen takia tullut.[/spoiler]

EDIT: Aloittelin sitten Death Marchilla pelin alusta. Taisin tännekin jo kirjoitella että aiempi peli tuntui vaikeimmalla tasolla helpommalta kuin aiemmalla jolla oli pelin pelannut. Näin mahdollisesti nytkin, sillä ensimmäinen Griffin ei tuottanut mitään ongelmia ja Noonwraithikin kaatui alta aikayksikön. Jälkimmäisessä selvä ero aiempaan oli se, että tajusi juosta pois kun örmö jakaantui, ettei ime elinvoimaa. Tämän kun tiesi niin taistelu ei kauaa kestänyt. Griffinin suhteen taas Vesemir oli tainnut huudella rivouksia sille kun se tuntui keskittyvän enemmän papparaiseen Geraltin sijasta. Perseeseen tuli suurin osa lyönneistä lätkittyä ja kohta oli peto hengettömänä maassa.

Huomenna tulee Batman, joten Witcher 3 taitaa jäädä vähemmälle pelaamiselle. Saapa nähdä kuinka kauan menee aikaa kun pelailee lähinnä tärkeimmät (juoneen tms. vaikuttavat) sivutehtävät pääjuonen lisäksi.

Nyt tämäkin on taputeltu ja 125 tuntia upposi, tosin joka kolkkaa ei tullut koluttua. Tumpelona pelasin helpommalla ja se olikin tarpeen, sillä counterien tekemisessä ja isompia porukoita takoessa olisi tullut pataan kovemmalla tasolla, tuli tosin nytkin välillä. Silti sanoisin että taistelusysteemi on yksi lajityypin parhaista, kertaakaan ei jäänyt tunnetta että turpaanotto johtuisi jostain muusta kuin omasta kämmäilystä.

Gwent osoittautui koukuttavimmaksi minipeliksi sitten pazaakin ja FF8-korttpelin, kaikkia kortteja en onnistunut löytämään.

Tarinapuolella mentiin myös lujaa kuten aiemmissakin ja pidin myös erittäin kauniin maiseman ja erittäin synkkien tapahtumien ristiriidasta. Valinnoissa peli pesee kaikki pelaamani pelit mennen tullen, happy endingiä ei välttämättä tule muualla kuin bordellissa, jos sielläkään. Valinta joka vaikuttaa hyvältä alussa voi kostautua myöhemmin pelissä, joten ainoaksi vaihtoehdoksi jäi valintojen kanssa eläminen save/load rumban sijaan.

Toki huonojakin puolia löytyy. Bugeja pelistä löytyy ruhtinaallisesti, joskaan ei Bethesdan pelien veroisesti, bugaavia tehtäviä, tekstuureja, kontrolleja ja myös gwent bugaa sillä se kortti mikä valitaan ei välttämättä ole se mikä näkyy ruudulla. Hevosella ratsastaminen oli myös tönkköä ja liian usein heppa ryhtyi kävelemään kesken ravin vaikka staminaa oli rutkasti jäljellä. Uiminen oli tätäkin heikompaa sillä vedenalaisien arkkujen avaamiseen meni joskus minuuttikaupalla aikaa kun Geraltia ei saanut oikeaan asentoon. Joidenkin esineiden käyttämisessä peli oli turhan tarkka juuri oikeasta asennosta.

Aivan tolkuttoman hyvä peli silti ja komean näköinen, vaikea uskoa että parempaa on luvassa tänä vuonna vaikka huikean kovia nimikkeitä onkin tulossa. Ilman fanipoikalaseja en pysty arvostelemaan tätä, joten arvosana on 12/10

Lopusta ja romansseista:
[spoiler]Ciri jäi itselläni henkiin ja hänestä tuli Witcher, romanssi meni reisille sillä oletin homman menevän Biowaren Jade Empire/Mass Effect 1 tyyliin "valitse toinen". Ainakin näin hauskan pätkän kun suivaantunet velhottaret päättivät dumpata Geraltin. Geralt voi näköjään maata kuinka monen random-neidon kanssa tahansa, kunhan partneri ei ole toisen paras kamu.[/spoiler]

Edit: Toivottavasti lisäreissä saisi pelattua hieman lisää Cirillä.

Moi, itsellä tuli PC:llä Witcher 3 pelattua läpi. Aikaa meni 74h47min, ihan riittävästi tuli mielestäni peliä tahkottua ja sivutehtäviäkin tuli tehtyä riittävä pino.

Witcher 2 tuli myös aikoinaan läpi pelattua, mutta eipä ollut savet tallessa, joten puhtaalta pöydältä lähdin Witcher 3:sta pelaamaan ja toisaalta eipä sitä enää paljon muistakaan mitä Witcher 2:ssa tapahtui. Lähinnä muistan sen, että siinä oli pari selkeää juonen risteystä, jotka ratkaisivat kokonaisjuonen etenemisen miten loppupeli eteni.

Witcher 3 oli kokemuksena kyllä erittäin hyvä kokemus. Päätehtävät olivat mielenkiintoisia ja myös sivutehtävät. Onneksi tehtävissä ei ollut kakkosessa olleita arcademaisia "tuhoa 10 hämähäkin pesää" -tyyppisiä tehtäviä ollenkaan, vaan oltiin menty ehkä iso harppaus arcademaisesta mäiskinnästä kohti vakavasti otettavaa roolipeliä. Toki tarina oli jo kakkosessakin hyvä ja nyt otettiin vielä pari askelta parempaan suuntaan!

Pelasin koko pelin hyvin pitkälti samalla asenteella, omille kavereille olin tottakai mukava, mutta muut sai maistaa miekkaa pienemmästäkin erimielisyydestä kanssani. Myös kaikkialla kaikille juttelin mukavia, mutta toisella kädellä varastin (=Loot) kaiken mikä oli irti saatavissa ja myin ne sitten seuraavalle Merchantille tai vastaavalle joka tuli vastaan. Ajatuksena myös aika hauska, että tapoin kaikki matkalla vastaan tulleet banditit ja sitten ryöstin myös heidät:) Jos maineeni olisi kulkenut minun edellä realistisemmin, niin ehkäpä olisin ollut jokaisen kyläyhteisön ja kaupungin etsintäkuulutettujen listalla top1 ja vihamiehiä olisi pelissä kertynyt sen verran runsaasti, että minusta noiturista olisi tullut metsästäjän sijaan metsästetty:)

Sitten pelin päätökseen ja romansseihin:
[spoiler]
Kuten kerroinkin, niin pelasin koko pelin samalla mentaliteetilla. Kuitenkin lopuista minulla sattui se, että jäin yksin suon keskelle viimeisen sisaren tapettuani. Ja tähän loppukäänteeseen vaikutti vain yksi kysymys; saako Ciri riehua Avalachin labrassa. Pelasin lopun uudelleen ja annoin Cirin riehua, niin Ciristä tuli Witcher. Toisen kysymyksen eri tavalla pelaamalla Ciristä olisi tulut keisaritar eli jos olisin käynyt Ciriä näyttämässä keisarin luona ennen loppusotaa.

No, huonoimmaksi sanottu loppukaan ei välttämättä tarkoita, että Ciri olisi kuollut tai suolla olisi koittanut oma kohtalo, vaan se voi olla ihan yhtä hyvä loppu kuin mikä muukin tahansa; ehkä jopa sopivin minunlaiselle synkälle noiturille. Olisin kaivannut kuitenkin paremman loppuhuipennuksen wild huntin kukistumisen jälkeen, jossa olisi esim. päätösjuhlassa jokaisen henkilön kanssa vielä saanut muutaman sanan vaihtaa ja tehdä heidän kanssaan päätöksiä tulevasta mitä kukakin tekee. Nyt erinäisistä lopuista huolimatta peli "loppuu" siihen kun on yksinään tyhjässä Noiturien linnassa. Siitä tuli ontto olo, että tässäkö tämä..

Ja ne romanssit. Triss:n kanssa oli lämpimät välit aluksi, mutta päästin hänen menemään ja eipä se loppupelissä enää sitten muuta sanonut kuin Good luck!:) Yennefer oli taas niin kylmä kiskoinen, että häntä en eukoksi olisi ottanut, vaikka olisi saanut:) Eli kohtaloni jatkaa seikkailuja omin päin oli paras tulevaisuus minulle:) Toki lopuista tuo, että Ciri aloitti myös Noiturin uran sopi minulle mitä parhaiten:)
[/spoiler]

Gwent herätti minussa alussa kummastusta, että miksi tällainen korttipeli on ujutettu peliin, mutta nopeasti mielenkiinto heräsi, kun sain uusia kortteja ja rupesin ymmärtämään miten sitä korttipeliä oikein pelataan ja sitä kautta rupesi pärjäämään peleissä ja sai taas uusia kortteja! Tuli hyvin mieleen nuoruuden Magic the Gathering sessiot kavereiden kanssa:)

Kyllä minä tälle pelille kuitenkin 10 annan!! Erittäin hyviä seikkailuja ja jatkaisin mielelläni, jos hyviä lisäosia tulisi. Uudestaan alusta en kuitenkaan aio aloittaa, koska kuitenkin se "pääjuoni" ja dialogit menee samoja pitkin ennemmin tai myöhemmin.

^^
[spoiler]Loppuun vaikuttaa monet valinnat. Olit sitten vain tuohon mennessä valinnut ne muut ns. "väärin" jolloin tuon viimeisen valinnan väärin valitseminen aiheutti sen paskan lopun.

Täältä näkyy mitkä valinnat vaikutti.
[/spoiler]

Juu, tuttu lista.
[spoiler]
Juu, saman listan olen noista lopuista nähnyt. Siksi kerroinkin miten 2 eri kysymyksellä olisin saanut kaikki 3 päävaihtoehtoa lopuista valittua. Joka tapauksessa erilaisen päätöskaronkan olisin toivonut:)
[/spoiler]

1.05 päivityskin tuli ja ei vieläkään korjausta Zoltan-kortin saamiseen ja bugisen merchantin vapauttamiseen. Hienoa kun on kerännyt yli sadan tunnin pelissä kaikki kortit ja puuttuu pari bugin takia ja yksi sen takia että ei ymmärtänyt voittaa ensimmäistä gwentin-pelaajaa, joka sitten hävisi. Ja paikka, josta se pitäisi löytyä myöhemmin ei myöskään tuota apua.

Pelin lopusta:

[spoiler] Itselle tuli se loppu jossa Ciristä tuli keisarinna.. ns neutraali loppu. Geralt päätyi vaeltavaksi Witcheriksi. Olen aloittanut toisen läpipeluukerran ja tällä kertaa tähtään ns. hyvään lopetukseen eli yritän päätyä yhteen jomman kumman naisen kanssa. [/spoiler]

Laskujeni mukaan 12 ilmaista dlc:tä tähän mennessä julkaistu... 4 vielä pitäisi tulla. Wolf Gear oli pettymys.

Noniin, Witcher 3 vihdoin läpi.

Aloitin alkujaan pelin Normalilla, mutta puolessa välissä peliä (?) Juuri menossa [spoiler] Mist Isleen[/spoiler] olin niin tylsistynyt sillä haastetta ei ollut. Aloitin koko pelin alusta Death Marchilla ja äskettäin pääsin pelin läpi.

Vaikka pelin vaikeusaste oli alussa jopa tosi haastavaa, sillä omat kamppeet olivat alkeellisia ja vitalitya ei ollut, niin päästyäni 10 levelliseksi alkoi vaikeustaso laskea jyrkkää mäkeä alas. Act III en kuollut kertakaan, enkä liiemmin Act II aikana. Huomasin Ignin Alternative Sign moden olevan jumalattoman kova- Pari levelliä korkeampi Leshenin tapoin kahdella Ignillä. Aika moni loppupelin Contractin raiskasin suoraan ignillä, joka oli vähän niin ja näin. Sentään viimeisessä taistelussa alkoi vähän hiki valua, vaikkakaan ei tullut samanlaisia fiiliksiä kuin esim. MGS2 european extremen bossi tappeluissa.

Tarinasta en sano muuta kuin sen että hienoa settiä. Varsikin viimiset 5 tuntia olivat täyttä 11/10 kamaa. Maailmaan upposi vaikka aiempia witchereitä en ole loppuun asti pelannut eikä kirjat ole (vielä) tuttuja. Kiinnostaa miten eri valinnat vaikuttavat tarinaan.

Gameplay oli hyvää settiä, vaikkakin ongelmia oli. Ärsyttävin asia oli Geraltin "battle mode", jossa geralti ei suostu enään hyppimään tai kiipeämään. Useasti jouduin jumiin veneeseen kun viholliset ympäröi eikä geralti suostu tulemaan ulos veneestä. Varsinkin vuoria kiipeilessäni alkoi kyrsimään kun ei pääse eteenpäin, Harpyt lentävät ympyrää taivalla eivätkä halua iskeä minuun.

Oma pelityyli oli Sign painotteista. Quen+Igni on oiva kombo, sekä pari iskua miekasta niin melkeimpä kaikki viholliset kaatuu. Kaveri pelaa enemmän sword/potion-hahmoa, joka kuulostaa omasta mielestäni ärsyttävältä sillä voit laittaa vain kaksi potionia pikavalikkoon, jonka jälkeen pitää mennä siihen karmeaan inventoryyn. Ehkäpä kokeilen jotain uutta buildia seuraavalla pelikierroksella.

PS4-version syöpäisin ominaisuus on loputtomat tekniset ongelmat ja bugit. Novgradissa jos juoksee nopeasti toiseen kaupunginosaan niin tekstuurit eivät ole latautunut jolloin kaikki näyttää puuromössöltä. Tavernat ovat tyhjiä jos menet sinne liian nopeasti ja vähitellen pöydät ja asiakkaat ilmestyvät. Bugeja alkoi osumaan minun kohdalla useassa questissa, jolloin piti reloadata useaan kertaan ennen kuin päästi siitä kohdasta ohi. Mikäli näitä ei olisi, niin tykkäsin enemmän.

Ihan ok pelis siis

Lainaus käyttäjältä Fazu

Gameplay oli hyvää settiä, vaikkakin ongelmia oli. Ärsyttävin asia oli Geraltin "battle mode", jossa geralti ei suostu enään hyppimään tai kiipeämään. Useasti jouduin jumiin veneeseen kun viholliset ympäröi eikä geralti suostu tulemaan ulos veneestä. Varsinkin vuoria kiipeilessäni alkoi kyrsimään kun ei pääse eteenpäin, Harpyt lentävät ympyrää taivalla eivätkä halua iskeä minuun.

Tämä kyllä pari kertaa risonut. Skelligessä on joku luola, jossa on kolme piereskelevää peikkoa enkä niille pärjännyt silloin mitenkään. En tietenkään pääsyt karkuun, kun Geralt ei kiivennyt. Paska vaan pörisi ja turpaan tuli. Hehe.

Itselläni jäi toistaiseksi kesken Elder Scrollsin takia, mutta aloitan jossain vaiheessa uusiksi vaikeammalla asteella. Itse pelasin helpommilla välillä vaihtaen toisiksi vaikeimpaan, mutta pitää aloittaa uudelleen ja asettaa johonkin sopivaan.

Platina pokaali tipahti Witcher kolmosesta. voin hyvin mielino ttaa Witcherin pois konsolista ja odotella lisärien julkaisua.