1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Super Mario (tasoloikat)

En löytänyt omaa aihetta Mario-tasoloikille, joten tein sitten sellaisen. Mitään isompaa en jaksa sarjasta vielä kirjoitella, mutta kuka ei tietäisi Mario-sarjaa?

Oletko edes pelannut New Super Mario Bros U: ta. Alkuun itsekkin uskoin kyseessä olevan vain ja ainoastaan vanhan kierrätystä. Kuinkas sitten kävikään?

NSMBU: n on lisätty juuri niin paljon uutta kuin pelisarja kaipaakin. Pienet pienet pikkulisät muodostavat kokonaisuuden, joka todella puhkuaa uutta tuulta Mario-sarjan purjeisiin. Omissa kirjoissani paras Mario-tasoloikka koskaan, heti Mario Galaxy II: n ja Super Mario Sunshinen jälkeen. Yksi niistä syistä, miksi WII U on hommattava.

Lainaus käyttäjältä Milkshake+

Oletko edes pelannut New Super Mario Bros U: ta. Alkuun itsekkin uskoin kyseessä olevan vain ja ainoastaan vanhan kierrätystä. Kuinkas sitten kävikään?

NSMBU: n on lisätty juuri niin paljon uutta kuin pelisarja kaipaakin. Pienet pienet pikkulisät muodostavat kokonaisuuden, joka todella puhkuaa uutta tuulta Mario-sarjan purjeisiin. Omissa kirjoissani paras Mario-tasoloikka koskaan, heti Mario Galaxy II: n ja Super Mario Sunshinen jälkeen. Yksi niistä syistä, miksi WII U on hommattava.

Olen pelannut ja hyvä peli, mutta samaa schaissea eri paketissa, vaikka peliin oli jotain uudistuksia tuotukin (Challenge Mode, Boost Rush). Kokonaisuutena vain tuntuu liian paljon samanlaiselta kuin aiemmat New Super Mario Brosit.

Lainaus käyttäjältä Milkshake+

Oletko edes pelannut New Super Mario Bros U: ta. Alkuun itsekkin uskoin kyseessä olevan vain ja ainoastaan vanhan kierrätystä. Kuinkas sitten kävikään?

NSMBU: n on lisätty juuri niin paljon uutta kuin pelisarja kaipaakin. Pienet pienet pikkulisät muodostavat kokonaisuuden, joka todella puhkuaa uutta tuulta Mario-sarjan purjeisiin. Omissa kirjoissani paras Mario-tasoloikka koskaan, heti Mario Galaxy II: n ja Super Mario Sunshinen jälkeen. Yksi niistä syistä, miksi WII U on hommattava.

Täysin samaa mietin kun tuota aloitusviestiä lueskelin.

SMG-sarja on parasta 3D-tasoloikkaa koskaan. Fakta, ei mielipide. En haluaisi viitata siihen yhteen tiettyyn pelien (ja muun median) arvosteluja keräävään sivustoon, mutta teen sen silti. Siellä ne Galaxy-sarjan pelit keikkuvat melkoisen korkealla, korkeammalla kuin muut Marion tasoloikka teokset. Korjatkaa toki jos olen väärässä.

Toki kaikkia Mario-tasoloikkia tullaan niihin tästä lähtien vertaamaan, aivan kuten kuuluukin, mutta tullaanko niiden tasolle pääsemään? En oikein tiedä. SMG2 oli Nintendolta yllättävä veto, koska suoranaista jatko-osaa 3D-Mario-tasoloikalle ei oltu koskaan ennen saatu. Super Mario Galaxy 2 ainakin omasta mielestäni parempi kuin alkuperäinen Galaxy, koska se on tietyllä tavalla yksinkertaisempi (perinteinen kenttävalikko), mutta tuo kenttiin silti koko ajan innovatiivisia juttuja ja samalla ammentaa hyvin vahvasti Marion pitkästä historiasta. EDGE muistaakseni tokaisi, että peli ei keksi pyörää uudestaan, mutta se näyttää miten pyörä ja vaunut sen päälle tulisi kasata.

NSMB.-sarja taas saa koko ajan paskaa niskaansa, mikä on pitkälti väärin. Alkuperäinen DS-peli on toki alustansa parhaita pelejä, mutta Wiin ja etenkään Wii U:n osat eivät häpeä sen rinnalla ollenkaan. Wiin osa toi mukaan moninpelin ja pieniä liikekontrolleja (joita ei tosin muistini mukaan ollut pakko käyttää). Wii U:n osa on IMO paras New Super Mario Bros., koska se on haastava ja kenttäsuunnittelu on muutenkin sarjan parasta. 3DS:n NSMB2 on vielä pelaamatta, koska se ei kutkuttanut aivan samalla tavalla kuin Wii U:n oma osa. Siitä olen samaa mieltä, että oli huono veto tuoda kaksi 2D-tasoloikkaa niin tiuhaan tahtiin markkinoille. Noh, olihan kakkosessakin kolikoiden kerääminen uutena juttuna, samoin DLC-kokeilut. Voisinpa veikata, että emme uutta 2D-Mariota ensi vuonna näe. Toki tänä vuonna tulee vielä Luigin oma DLC-paketti... Samaa sarjaa nuo kaikki New-pelit kuitenkin ovat, joten ihan normaalia että ne ovat tietyllä tavalla samanlaisia.

Super Mario 3D Land puolestaan on täysin omilla ansioillaan upea peli. 3DS:n parhaita pelejä, mikä on laitteen melko kattavassa kirjastossa aidosti kova meriitti. Kenttäsuunnittelu hyödyntää laitteen ominaisuuksia hienosti ja muutenkin pelissä on hyvä tunnelma. 3D-tasoloikinnan ja 2D-tasoloikinnan yhdistäminen toimii ainakin omissa kirjoissani todella hyvin.

Wii U:n tuleva peli aiheutti aluksi tiettyjä pelkotiloja, mutta kun trailerin on katsonut pari kertaa, on usko kohonnut korkealla. Kunhan kentissä piileksivien tähtien löytäminen on kiinni sekä pelaajan taidoista, eikä pelkästään kenttien tutkimisesta. Vaikeusaste myös samalle tasolle kuin viimeisimmässä kotikonsolin pelissä eli SMG2:ssa. Toivon myös, että peli on kehitetty yksinpeli edellä. Ei sillä että moninpeli olisi suoranaisesti huono lisä.

Tiedä sitten, mutta itse olen enemmän tykästynyt siihen, että kentän lopussa napataan tähti, kuin että kiivetään lipputankoon. Tuo tosin ei sinällään vaikuta peliin, mutta silti.

Edit: Kiva muuten että saatiin viimein tälläinen kaikki putkimiehen hyppelyt kattava keskustelu. Tack, tack.

Super Mario Galaxy 2 on kyllä varmasti current genin (Wii, 360,PS3) paras tasoloikka peli. Aivan tajuttoman kova kenttäsuunnittelu, tiukat kontrollit kuten aina ja haastetta löytyy välillä liikaakin, siis siinä vaiheessa kun rupeaa kalastelemaan niitä spesiaalimpia tähtiä - meinas pelihousut revetä useamman kerran, mutta tätä peliä pelatessa se vika on pelaajassa eikä pelissä. Voi ainoastaan syyttää omaa kädettömyyttään. :D Graafisesti myös vakuuttava kun ottaa huomioon Wiin speksit.

Tulihan Wiillä pelailtua myös New Super Mario Bros, mutta se ei kyllä lähellekään yltänyt SMG2:n tasolle, ei mitenkään päin vaikka laadukas tämäkin. Liian helpolta kyllä tuntui kaikinpuolin, olisi saanut nousta vaikeusaste toisiin ulottuvuuksiin jo vaikka heti ekan worldin jälkeen.

Lisäksi on pelailtu SM64 joka on paras Mario yhdessä SMG2:n kanssa. 2D -klassikoista SMB1-3 ja SMW ovat tuttujakin tutumpia ja helposti paras on Super Mario World. Oli todella monipuolinen, pitkä ja haastava. Tai sitten skidinä se vaan tuntui pitkältä - hyvällä tavalla.

edit: SMG1 on myös tietty spelailtu, mutta SMG2 sytytti vaan paljon paremmin.

Putkimiehen tasoloikat ovat olleet aina hyvin laadukkaita pelejä toimivuudeltaan. Ohjaus on aina ollut tarkkaa ja sulavaa, eikä mitään kankeutta ole ollutkaan. Marion ropeseikkailut kuitenkin ovat tänä päivänä paljon enemmän mieleen.

Silti sanoisin, että allekirjoittaneelle edelleenkin ne parhaat Super Marion loikat ovat sieltä 8-bittisen ajoilta, tosin osittain nostalgiansa takia myöskin. SMB 3 on se paras. Worldit myöskin tosi huikeita pelejä, mutta ei koskaan kolahtanut samalla tavalla kuin NESin pelit. Ja toki World 2 (eli Yoshi's Island) on näistä se parempi ;).
3D-osista ei ole pahemmin muuta sanottavaa, että joskus testailin penskana SM64:sta ja Wiin mote-pelleilyt ei nappaa.
NSMB-sarja edelleen samaa tuttua laatua, mutta ei kyllä oikein jaksanut enään sytyttää.

Täytyy kyllä vielä muistella alkuperäisen game boyn Super Mario Landia, mistä jäi aikoinaan todella mukavat muistot ja se eräs viisu on jäänyt todella hyvin muistoon (sama juttu myös SMB3:n biisien kanssa). Ja tosiaan 3D Landin ostin muutama päivä sitten ja vaikuttaa oikein piristävältä meiningiltä näin parin kentän jälkeen.

Eihän Super Mario Landissa edes ole kuin pari kenttää. Musiikeiltaan kuitenkin erinomainen tekele.

Super Mariot eivät kyllä ikinä petä. Kahdeksanbittisen Nintendon kruununjalokivi on SMB3, joka ainakin omasta mielestäni on edelleen silkkaa tasoloikkanirvanaa. Aivan vasta ostin SNES:lle Super Mario All-Stars-kokoelman, jossa SMB3:een on lisätty paljon kaivattu tallennusmahdollisuus. Eihän tässä malta edes uusiin peleihin koskea, kun aika kuluu Sienivaltakunnassa loikkiessa.

Kolmiulotteisista peleistä on mainittava sen verran, että Super Mario 64 oli ensimmäinen ikinä pelaamani videopeli. Kyllä, olen niin junnu. Super Mario Sunshine on puolestaan eräs kaikkien aikojen suosikkipeleistäni, sillä sain sen GameCuben mukana jouluna 2002. Samalla se on nykyisen pelikokoelmani ensimmäinen peli. Tunnen Sunshinen läpikotaisin, enkä täysin ymmärrä kaikkea sitä vähättelyä, mitä teos saa osakseen. Onhan se tietyllä tavalla omituinen väliinputoaja mullistavan 64:n ja käsittämättömän kovan Galaxyn välissä, mutta silti kokemisen arvoinen 3D-tasoloikka joka tapauksessa. Ja kun nykyään Sienivaltakunta alkaa olla läpi kaluttu ympäristö, tuntuu Sunshinen trooppinen saari suorastaan freshiltä vaihtelulta.

Super Mario 3D Land on muuten parhain käsikonsolille julkaistu tasohyppely tässä sukupolvessa. Ja muutenkin viime vuosien parhaita pelejä. En vain saa 3D Landista tarpeekseni, vaikka olenkin läpäissyt sen monta kertaa. Kolmiulotteinen pelattavuus yhdistettynä 2D-marioista tuttuun lineaariseen kenttärakenteeseen on niin hyvä idea, että on oikeastaan hämmentävää, ettei ideaa ole keksitty aiemmin. Tuollaiset kolmiulotteiset esteradat toimivat matkapelaamisessa jopa paremmin kuin laajat ja vapaasti seikkailtavat ympäristöt. Siksi myös Wii U:n tuleva 3D World kiinnostaa, vaikka tietysti Galaxy 3 tai U-Niverse olisi maittanut myös.

Ärgh, en nyt jaksa paisutella tästä viestistä mammuttimaista. Pointtini on se, että Mariot ovat suosikkipelejäni kautta aikojen. Ja sarjan saama (toisinaan toki aiheellinen) kritiikki ei meikäläistä pahemmin hetkauta. Mario-tasoloikat maittavat niin kesän helteillä kuin joulun välipäivinäkin.

Lainaus käyttäjältä Milkshake

Oletko edes pelannut New Super Mario Bros U: ta. Alkuun itsekkin uskoin kyseessä olevan vain ja ainoastaan vanhan kierrätystä. Kuinkas sitten kävikään?

NSMBU: n on lisätty juuri niin paljon uutta kuin pelisarja kaipaakin. Pienet pienet pikkulisät muodostavat kokonaisuuden, joka todella puhkuaa uutta tuulta Mario-sarjan purjeisiin. Omissa kirjoissani paras Mario-tasoloikka koskaan, heti Mario Galaxy II: n ja Super Mario Sunshinen jälkeen. Yksi niistä syistä, miksi WII U on hommattava.

Miten joku voi väittää etteivät nämä New Super Mario Bros pelit olisi vanhan kierrättämistä? Otetaan nyt esimerkiksi New Super Mario Bros. U. Mitä oikeita uudistuksia siinä oli Boost Rushin ja Challenge Moden lisäksi. No ei juuri mitään lukuunottamatta muutamaa uutta örkkiä ja yhtä uutta Power Uppia. Yhtenäinen maailmankarttakin oli ollut mukana Super Mario Worldissa, mutta oli jostakin syystä jätetty pois "New" Super Mario Bros. peleistä. Musiikkejakin on kierrätetty erittäin paljon. Pahimpana esimerkkinä tästä on NSMB2, missä kaikki musiikit oli otettu suoraan NSMBW:stä. NSMBU:ssa oli sentään joitakin uusia ääniraitoja, mutta esimerkiksi vesi, aavikko, viidakko ja laavamaiden musiikit olivat täysin samat kuin NSMBW:ssä ja NSMB2:ssa. Nintendo on mennyt NSMB sarjan pelien kohdalla sieltä mistä aita on matalin, eli kierrätetään samaa vanhaa nostalgian voimalla. Kaikesta tästä kierrätyksestä huolimatta en voi sanoa ensimmäistäkään NSMB peliä huonoksi, mutta paljon parempaankin oltaisiin pystytty.

Lainaus

3D-osista ei ole pahemmin muuta sanottavaa, että joskus testailin penskana SM64:sta ja Wiin mote-pelleilyt ei nappaa.

Olen nyt lukenut viisi kertaa tämän lauseen ja uskon sisäistäneeni sen.

Mikäli "mote-pelleilyllä" viittaat siihen että Super Mario Galaxy-sarjassa star bitsejä kerätään tähtäimellä, mitä liikutetaan Wiimotella ja koet tämän pelleilyksi ja syyksi jättää peli ilman huomiota, niin reaktioni on jotain tuota luokkaa.

Miten tuollainen liiketunnistu, mikä tekee pelistä paremman voi olla ongelma? En keksi mitää parempaa tapaa kerätä kyseisiä star bitsejä kuin tuo että ohjaimella viedään "tähtäin" niiden päälle.

Mario Galaxyt olivat erinomainen esimerkki siitä, miten sitä liikeohjausta tulisi käyttää. Hillitysti, luovasti ja loogisesti. Perus hahmon ohjaus ja hypyt tehdään ihan tatilla ja napeilla, mutta sitten vaikkapa tuo Wiimoten heilautus tuo oikeasti mukavan fyysisen lisätuntuman Marion spin attackiin. Myöskin Yoshin kielileikit hoidettiin osoittamalla ja klikkaamalla, mikä toimi helvetin hyvin. Voisin jopa sanoa Galaxyjen ohjausta täydelliseksi, ainut hienohko miinuspuoli pelin ohjauksessa oli se, ettei kameraa voinut käännellä vapaasti. Toki molemmissa peleissä oli loistava kamera, mutta kyllä niissä itselläni aina silloin tällöin sattui harhahyppyjä nopeissa tilanteissa, kun kamera ei ollut siellä parhaassa mahdollisessa paikassa. Sitten tuollainen kameran vapaa liikuttelu olisi tuonut oman lisän pelien ympäristöjen tarkkailuun.

Hillityllä ohjauksella tarkoitin sitä, että peleissä kuitenkin perus hahmonliikuttelut hoidettiin tatilla. Esim. Skyward Swordissa mentiin välillä vähän yli tuon liikeohjauksen kanssa, kun vaikkapa veden alla uidessa Linkiä ohjattiin liikuttelemalla/osoittamalla Wiimotea. Mario Galaxyissä veden allakin liikuttiin perinteisesti tatilla, mikä oli tosiaankin enemmän mieleeni.

Don't. Touch. Anything.

Kultaa. Hommattu. Vihdoinkin.

New Super Mario Bros. U:n viimeisestä Coin Challengesta siis puhun. Olipahan vaikea haaste, hitto vie! Varmasti vaikein Mario-pelien haaste/kenttä whatever mitä olen ikinä pelannut (olen läpäissyt 100% JOKAISEN marion poisluettuna GameBoyn Super Mario Landit ja 3DS:n Mariot). Varmaan 10 tuntia tuli tahkottua tuota haastetta ennen kuin sain kullan mutta vihdoinkin!

Herranjumala, onnittelut! Itse en uskaltaisi ryhtyä tuollaiseen urakkaan edes noin hyvän pelin kanssa.

Sen sijaan olen parin viikon ajan pelaillut epäaktiivisesti Super Mario All-Starsia. Mario ykkönen meni läpi yhdeltä istumalta (voisin vaikka vannoa, että se oli tässä versiossa helpompaa). Lost Levelsin totesin yhtä luokattoman surkeaksi kuin muistelinkin, joten siirryin nopeasti OIKEAN Super Mario Bros. 2:n pariin. Olen kuudennessa maailmassa menossa, ja lisäelämiä on jäljellä yli 20 kappaletta. En tiedä onko tuurini kuin toisesta maailmasta, vai onko kenttien jälkeisiä "kolikkopelejä" helpotettu Super Nintendoa varten? Kolmosta en ole vielä korkannut, mutta viikonloppuna teen sen varmasti.

Lainaus käyttäjältä Vulpes Arctos+

Sen sijaan olen parin viikon ajan pelaillut epäaktiivisesti Super Mario All-Starsia. Mario ykkönen meni läpi yhdeltä istumalta (voisin vaikka vannoa, että se oli tässä versiossa helpompaa). Lost Levelsin totesin yhtä luokattoman surkeaksi kuin muistelinkin

Reaktio...

Kävin kaksi kurssia lukiossa fysiikkaa ja pääsin kummatkin kurssit läpi siten että rima heiluu vieläkin. Silti luulisin että ymmärrän fysiikasta sen verran että voin sanoa Super Mario Brosin ja Lost Levelsin olevan niin samanlaisia pelejä, että on käsittämättömältä tuntuvaa dumata täysin toinen? Tämä on hieman sama kuin sanoisin rakastavani ensimmäistä Mario Galaxya mutta toinen Galaxy onkin sitten pelikelvoton läjä paskaa. Okei, Luigi hyppää korkeammalle, NES-versiossa poison mushroomeja on vaikea tunnistaa ja viikatemies tulee vetelemään putkimiesten henkseleistä hieman useammin kuin ekassa Mario Brosissa mutta ei se nyt herran pieksut sentään pelistä luokattoman surkeaa tee.

Täh?

Ensimmäinen Super Mario Bros. on edelleen varsin hauska tasoloikka, jota pelaa mielellään. Kuten totesitkin, Lost Levels on pitkälti sama peli kuin ensimmäinen. Ongelmana on kuitenkin ankea ja innoton kenttäsuunnittelu, joka tekee siitä niin vastenmielisen kokemuksen. Useimmiten tuntuu kuin pelaisin jotain huonoa fanin tekemää Super Mario Bros. -kopiota, jossa lisävoimia jaetaan kitsaasti ja rotkojen yli pääsee vain loikkimalla lentävien vihujen päältä. Muutenkin Lost Levelsissä on ankea haistapaska-fiilis, jos sitä ajattelee oikeana jatko-osana ensimmäiselle pelille. All-Starsin mukana tulleena kylkiäisenä se tietysti ajaa asiansa, masokistit voivat sitten fiilistellä kuinka autuaalta tuntuu pelata Super Mario Brosia huonoilla kentilllä.

Tietenkin Lost Levels on kevyesti parempi kuin keskiverto NES-tasoloikka, sillä ohjauksen tai ulkoasun suhteen en löydä moitittavaa. Mutta Mario-pelinä se on todella kehno. Pelaamisen riemu loistaa poissaolollaan, tilalla on vain ankea ja vaikea esterata. Ensimmäinen peli on edelleen oikein jees 8/10, Lost Levels ehkä 6/10. Siis kouluarvosanoin, ei Pelaajan pisteillä.

Mutta mikäpä minä olen tuomitsemaan, ilmeisesti joku pitää Lost Levelsistä. Vau.

Lainaus käyttäjältä Vulpes Arctos+

Ensimmäinen Super Mario Bros. on edelleen varsin hauska tasoloikka, jota pelaa mielellään. Kuten totesitkin, Lost Levels on pitkälti sama peli kuin ensimmäinen. Ongelmana on kuitenkin ankea ja innoton kenttäsuunnittelu, joka tekee siitä niin vastenmielisen kokemuksen.

Kentät ovat pitkälti sitä samaa haastavuutta jota ensimmäinen SMB tarjoili levelistä 6-1 alkaen vietynä hieman pidemmälle. Ei pitäisi olla mikään järkytys että joutuu hyppäämään hemmetin ison rotkon yli Marion levyiseltä platformilta sillä sitä harrastettiin jo Super Mario Brosin 7-1-levelissä ja etenkin 8-1-levelissä joka oli puhdasta Lost Levelsiä alusta loppuun. Mitä tulee ankeaan ja innottomaan kenttäsuunnitteluun niin... ... ... mitä helvettiä??

Mitään radikaalia eroa ei edelleenkään ole ekaan Super Mario Brosiin verrattuna. Spritet on samat, kolme Goombaa pystyy yhä keilaamaan kumoon Koopan kilvellä. Ainoa mikä suurena erona, on mainitsemani haastavuus joka on toki makuasia mistä toiset pitävät ja toiset karsastavat. Jos asiaa ajattelee kontekstissa, ei haastetta voi laskea kuitenkaan miinukseksi ellei kyseessä ole pelisuunnittelusta johtuvaa epäreiluutta.

Lainaus käyttäjältä Vulpes Arctos+

Mutta mikäpä minä olen tuomitsemaan, ilmeisesti joku pitää Lost Levelsistä. Vau.

Itse pidän Lost Levelsistä paljonkin. Toki lapsena piti imeä itku silmässä peukkua kun ei homma mennytkään niin sulavasti kuin ekaa Super Mario Brosia pelatessa mutta kun ikää tuli mittariin ja alkoi pelin haaste olla nimenomaan haaste, niin kyllä perkeles sentään kelpasi. Ajattelen peliä nykyään enemmänkin ekan SMB:n lisäosana jossa on haastavempia kenttiä ja yksi uusi pelattava hahmo.

Itse pidän myös Lost Levelsistä. Olen läpäissyt sen salamaailmoineen ilman oikoreittejä juurikin All-Stars -versiona. Olen jotenkin mieltänyt Lost Levelsin aina "Mario 1 steroideilla" -tyylisenä pelinä, joka on tarkoitettu eri tavalla nautittavaksi kuin kolme muuta NES-Mariota.

No niin, sain tänään aamupäivästä vedettyä viimeisen Time Attackin, eli Screwtop It Up:in kultamitalilla. Aikana oli 64.90, ja kulta-aika oli 65. Mutta nyt olen saanut kultamitalin KAIKISTA Time Attackeista, Coin Collectionista, 1-Up Rallystä ja Specialista. Enää puuttuu Boost Mode sekä Boost Rush, jossa ei (onneksi) mitään mitaleja/arvosteluja suorituksista jaeta.

Tuli korkattua new super luigi U ja oli yllättävän raikasta menoa. Tosin johtuu varmaan siitä, että edellinen perus mario jonka olen läpi pelannut oli se eka new super mario ds:llä ja sen jälkeen ei ole voinut vähempää kiinnostaa koko sarja.
Eka maailma vasta pelattu ja ainakin vielä tykkään enemmän tästä tyylistä, että kentät on kinkkisempiä, mutta paljon lyhyempiä. Henki lähti monesti, mutta ei haitannut ja uudestaan vaan. Ja onhan se myös kiva, että luigi osaa hypätä korkeammalle ja hetken jopa leijua.

Se kyllä ärsyttää edelleen, että miksi näissä edelleen lasketaan elämiä. Ketä tuo oikeasti palvelee kun niitä voi kuitenkin grindata lisää joka taas on puuduttavaa touhua. Hyvänä esimerkkinä otan rayman originsin. Siinä on loppumattomat elämät ja paljon checkpointeja, mutta ei se silti ole todellakaan liian helppo vaan tuo saa koittamaan niitä kinkkisiä kohtia uudestaan ja uudestaan.

Varsinkin luigin kohdalla tuo on erittäin tyhmää kun kentissä ei kuitenkaan ole checkpointeja vaan ne on pakko aina aloittaa alusta. Voisi se nintendo tuossa asiassa kyllä tulla jo 2000 luvulle.

Lainaus

Se kyllä ärsyttää edelleen, että miksi näissä edelleen lasketaan elämiä.

Lainaus

Voisi se nintendo tuossa asiassa kyllä tulla jo 2000 luvulle.

Juuh, ei tarvitse.

Mitään vikaa en löydä siitä, että pelissä on rajoitettu määrä elämiä minkä loputtua Game Over lävähtää silmille. Mikäli grindaaminen on puuduttavaa, niin sitä ei ehkä kannata tehdä? En muista että olisin koskaan 2D-Marioissa varta vasten hankkinut elämiä, koska niitä kertyy ihan kolikoita normaalisti keräillessä.

Sitten jos loppuvat, niin tarkkuuta hyppyihin.

No minulla nuo vaikuttaa niin, että kun alkaa elämät käymään vähiin niin nousee stressi ja tulee enemmän virheitä. DS:n new super mariossa taisi olla likemmäs 40 elämää kun viimeiseen linnaan menin ja reippaasti alle kymmenen kun peli oli läpi.

Ja sitä stressiä lisää se, että eikös noissa joudu aina edelliseen pikku linnaan jos elämät loppuu ja ottaa continuen ja taas saa vetää ne jo kertaalleen pelatut kentät läpi. Jos en elämiä grindaa niin peli jää kesken joka minusta ei ole mitenkään järkevää kuitenkaan. Varsinkin super luigi u:ssa on paljon helpompi päästä hengestään kuin vaikka raymanissa ja kuten sanottu niin kentät on pakko aloittaa aina alusta ja niillä kunnon tasoloikka pelaajilla jotka kerää kaikki tähtikolikot on kuitenkin liikaa elämiä aina joten niillekkin olisi ihan sama lasketaanko niitä ollenkaan.

Rajalliset elämät ovat tasohyppelyiden syöpä, mutta Mariossa niistä ei tietenkään voi luopua. Fanit suuttuisivat liikaa, koska vihreät 1-up -sienet kuuluvat niin olennaisena osana sarjan henkeen. Monissa uudemmissa Marioissa elämien määrä on toki noussut jo niin naurettaviin mittasuhteisiin, että ne ovat käytännössä menettäneet arvonsa. Esim. Super Mario 3D Landissa minulla oli kahdeksannen maailman läpäisyn jälkeen 77 elämää. Tällä hetkellä niitä taitaa olla yli 700 kappaletta. Käytännössä siis loputtomasti.

Tosin on pakko myöntää, että New Super Mario Bros. U:ssa kuolema korjaa hieman useammin. Olen nyt pelaillut sitä hiljalleen, ja olen jo aivan loppumetreillä. Elämiä taitaa olla plakkarissa vähän reilu 60 kappaletta. Eiköhän näillä loppuun asti pärjäisi. Spesiaalikenttien kohdalla saattaisikin sitten olla toinen ääni kellossa... Jos niiden pariin ehdin edes loikata. Pitäisi kai jossain välissä pistää New Super Luigi U lataukseen, koska lisäkentät kiinnostavat aina. Kumpa vain jostain löytyisi edullisesti fyysinen kappale. Vihreä pelikotelo nimittäin hivelee silmiäni, mutta samalla keventäisi lompakkoa turhan ankarasti...

Super luigissa on kyllä ainakin suomessa vedetty hinnoittelu persiilleen. Jenkeissä tuo kuulemma on fyysisenä 29.95$ ja suomessa yli 40e.

Lainaus käyttäjältä partajeesus

Super luigissa on kyllä ainakin suomessa vedetty hinnoittelu persiilleen. Jenkeissä tuo kuulemma on fyysisenä 29.95$ ja suomessa yli 40e.

Enemmänkin suomen olosuhteissa riippuen kaupasta. Tuo nyt ei sinänsä yllätä ketään. Hinnat on aika lailla suhteessa elintasoon ja kaikenlaisiin muihin yleisiin kustannuksiin (sosiaaliturva, terveyshuolto) nähden. Luonnonrikkauksissakin joudutaan monilta osin turvautumaan ulkomaihin. Mutta ei tarvi mennä viroa kauemmaksi niin saa jo tavaraa pilkkahintaan. Kaveri kävi hiljattain epsanjassa ja siellä sixpakki olutta maksoi pari euroa, kun täällä siitä saa maksaa sellaiset 8 euroa. Epsanja ei kuitenkaan mikään kehityksen takapajula ole ja turismista saatava tulo on aivan toista luokkaa suomeen nähden, kuten myös viljelysten ja maatalouden jotka käytännössä teettävät satoa ympäri vuoden, jonka lisäksi puuttuu kallis asuntojen lämmittäminen sähköllä, kuten myös osittain briteistä ja jenkeistä.

Sellaset 2.5 tuntia tuli jatkettua luigilla pelaamista äsken ja fiilikset oli kyllä katossa. Kyllä se seitsemän vuoden tauko näistä 2d marioista on näköjään ollut ihan hyvä juttu. Ehkä tähän saa upotettua sen 5-6 tuntia yhteensä riippuen siitä kuinka paljon noita loppuja kenttiä saa/joutuu tahkoamaan. Eipähän tarvitse elämistä stressata kun niitä saa sieltä ekan maailman bonus uinti kentästä kerättyä helposti.
Grindasin sieltä about 30 lisäriä ja sen jälkeen ei ole tarvinnut noin tehdä ja nyt olen rock mines maailmassa (tjsp).
Joskus tulee tähtikolikoita kerättyä ja joskus ei. Riippuu aika paljon kuinka vmäisissä paikoissa ne on. Täytyy kyllä kaikki secret exitit googlettaa kun/jos pääsen pelin läpi niin saa niistäkin pari lisä kenttää pelattavaksi.

Vulpesille muuten vinkiksi, että britti amazonissa super luigi u näyttää maksavan n.29e
klik

Edit: Läpihän se paukahti ja oli kyllä loistavaa settiä. Aikaakin sain kulumaan likemmäs 7 tuntia kun vielä muutamat bonus kentät pelasin. Ehkä vielä koitan vetää noita kenttiä marion fysiikoilla joten kyllä tässä pelattavaa on vaikka ei kaikkia tähtikolikoita kerää. Tosin meitsin sanaa ei kannata uskoa koska olen niin huono näissä ja moni varmaan vetää kentät läpi parissa tunnissa. Kuitenkin hemmetin hauskaa oli enkä uskaltanut edes kuvitella, että nauttisin tästä näin paljon.

No niin, nyt on KAIKKI New Super Mario Bros. U:n Challenget vedetty kultamitalilla! Vedin kaikki yksinpelattavat haasteet aiemmin kesällä. Boost Mode Challengea, joka on siis co-op -tila, en ollut aiemmin päässyt oikein pelaamaan kunnolla peliseuran puutteen takia. Sain suostuteltua veljeni ja kaverini pari päivää sitten kaveriksi Boost Mode Challengeen, ja tänään hommasimme viimeisimmistäkin haasteista kultamitalit. Viimeisten joukossa oli yllätys yllätys, viiden tähden haasteet sekä yksi neljän tähden haaste: Ultimate Boost Blast, Cloudy with a Chance of Fire, Thwomp Castle Cash Flow sekä Fuzzy Cliff Climb. Viimeisimpänä vedimme Ultimate Boost Blastin ja Thwomp Castle Cash Flow:n. Veljeni tai kaverini eivät kummatkaan pelaa Marioita pahemmin, joten luonnollisesti pelasivat GamePadilla (GamePadilla pelaava tekee kosketusnäytöllä blokkeja kenttiin, jotka ovat välttämättömiä), ja itse ohjasin Marioa/Luigia Pro Controllerilla.

Mitään palkintoa tuosta ei saanut pelissä, mutta nyt on kieltämättä ihan helvetin hieno fiilis, vaikka kyse on noinkin pienestä asiasta. Vedin siis luonnollisesti itse kaikki yksinpelihaasteet, ja sitten veljeni/kaverini olivat apuna kaksinpelihaasteissa. Ylivoimaisesti vaikein haaste pelissä oli Coin Challenge -kategoriasta löytyvä "Don't. Touch. Anything." :)

Tässä videoita edellä mainitusta kentästä. Itse asiassa tuo oli mielestäni jopa vaikein haaste/kenttä/kohta/whatever ikinä missään Mario-pelissä:

http://www.youtube.com/results?search_query=don%27t+touch+anything+gold+medal&oq=don%27t+&gs_l=youtube.3.0.35i39l2j0l8.949.2024.0.3315.6.5.0.0.0.0.304.976.1j1j2j1.5.0...0.0...1ac.1.11.youtube.UNfwfoCz8ek

Tänään directissä esitelty Super Mario 3D World oli melkein eri peli kuin E3:n aikaan. Hyvä että näyttivät nyt viimein, että yksinkin voi pelistä saada paljon irti. Värit olivat kirkkaat ja peli muutenkin hemmetin nätti. Painosanalla nätti. Ihmeellistä miten peli jätti aluksi tietyllä tavalla kylmäksi, mutta nyt tekisi mieli päästä heti pelaamaan.

Uudet itemit ja uusi maailmankartta näyttivät molemmat todella muikeilta.

Edit: Unohtui muuten mainita, että trailerin musiikit iskivät kuin palomiesten kirves. Tietyissä kohdissa biitti muistutti pikkuisen Mies ja Alaston Ase -leffojen tunnaria. Kyllä, olen tosissani.

Tuosta katselemaan!

Ehdin jo uutisessa hieman fiilistellä, kuinka paljon odotukseni 3D Worldia kohtaan nousivat! Ennen eilistä Directiä minulla ei ollut pienintäkään kiinnostusta pelin hankkimiseen. Syynä tähän oli viime E3:n karvas pettymys. Messuilla Nintendo teki perinteisen virheensä ja esitteli pelin alkupään helppoja viherkenttiä, minkä vuoksi neljän pelaajan 3D-Mario vaikutti tylsän perinteiseltä. Uudessa trailerissa olikin sitten noin 10X enemmän yritystä! Osa kentistä näytti aivan huikeilta esteradoilta, suorastaan hieron käsiäni yhteen traileria ihastellessani. Ja vielä yksi juttu kiinnitti huomioni. Kuten Muksu sen totesi, on musiikki ensiluokkaista. Kun joka ikisessä new Super Mario Bros. -pelissä on remixattu sitä samaa kappaletta, pelkäsin Nintendon ajautuneen jonkinlaiseen musiikilliseen lamaan Marioiden kanssa. Mutta tämä uusi musiikki... Mahtavaa settiä!

Super Mario 3D Land on eräs 3DS:n parhaista peleistä, ja nyt se näyttäisi sittenkin saavan arvoistaan jatkoa. Kehoni on valmis.

Olen nyt katsonut tuon viimeisimmän 3D World-trailerin 3 kertaa ja täytyy sanoa, että perun kaikki pahat sanani, mitä pelistä olen sanonut E3-pettymyksestä katkeroituneena! Ei se nyt edelleenkään ole tietty se Mario 64:n ja Galaxyjen seuraaja, jota odotin, mutta helvetin hyvältä näyttää silti! Ennakkotilaukseen vaan!

Itselläni vähän samat fiilikset. E3-trailerin nähtyäni olin lievästi sanottuna pettynyt, koska se näytti liikaa 3D Landilta HD-grafiikoilla. Ei siinä mitään, pidin 3D Landista ihan saakelisti, mutta osittain myös siksi, koska se toimi täydellisesti kannettavana pelinä. Kotikonsoli-Marioilta odotan aina paljon enemmän ja eri juttuja kuin kannettavien laitteiden vastaavilta, joten olin kesällä hyvin pettynyt kun sieltä ei tullutkaan 64/Sunshine/Galaxy -linjan jatkajaa.

Kuitenkin pitkin kesää sain pikku hiljaa nieltyä pettymyksen maun pois katselemalla erilaisia E3-demovideoita pelistä. Yksi pettymyksen syitä oli myös moninpelin vahva esille tuominen. Moninpeli on varmasti ihan kivaa viihdettä, mutta itse olen aina hakenut Mario-tasoloikilta sitä rautaista yksinpeliviihdettä. Tuo uusi traileri sitten paikkasikin monia E3-trailerin syntejä ja erittäin komealtahan tuo näytti. Yksi harmittava juttu edelleen on pelin musiikit, jotka jäävät pahasti Galaxyjen jalkoihin.

Sain viimeinkin hommattua itselleni Super Luigi U:n, vielä kun sitä ihan fyysisenä hyllyistä löytää. Kyllähän tuossa on haaste vedetty äärimmilleen NSMBU:hun verrattuna - jotenkin saan kenttiä vedettyä läpi, mutta ei toivoakaan kaikkien tähtikolikoiden keräämisestä. Kyllähän emopelikin oli paikoitellen hyvinkin haastava, mutta Luigi vaatii vieläkin parempia refleksejä ja ohjauksen täydellistä hallintaa. "Vihreän Marion" ohjaus on myös erilaista, kun tyyppi hyppelee pidemmälle eikä pysähdykään juoksun jälkeen yhtä nopsaan kuin veljensä. Kenttien aikarajoitus aiheuttaa myös paikoitellen paniikkia. Muuten kyllä tykkään näistä uusista, lyhyemmistä kentistä. Juuri se oli yksi syy miksi pidin kovasti myös NSMB2:sta, kolikoiden keräämisen lisäksi.

Jos joku sanoo Marioita lasten peleiksi, niin kannattaa pistää Luigin seikkailu pyörimään ja kokeilla kuinka kentistä selviää. NSLU on sitä kunnon HC-pelaamista.

ONM on kaivanut uudesta SM3DW taiteesta kymmenen mielenkiintoista "salaisuutta"

Suosittelen kiinnittämään huomiota etenkin kohtaan kahdeksan...

[spoiler]Rosalinen avaruusalushan siellä lötköttää. World 8:ssa siis Super Mario Galaxy-sarjasta parhaat kentät HD:na? Mene ja tiedä, mutta pikkuisen hypeä tuo kieltämättä kasvatti. Melko varmasti samaan universumiin sijoittuvat nuo pelit, jos nyt ei muuta...[/spoiler]

Spekulaationne?

Hyvin on näköjään tuo uusin SM3DW:n traileri purrut boardilaisiinkin, ja muutenkin ympäri ämpäri nettendeerusta nostattanut peliä kohtaan pientä hypeä. Sama koskee itseänikin. E3:n jälkeen asia oli jopa ihan päinvastoin, kun peliä syytettiin yksitoikkoisuudesta ja jopa liian suoralta Super Mario 3D Landin jatkolta. Onneksi Nintendo sentään päätti näyttää pelistä hieman enemmän, koska pelkän E3-trailerin ja demon perusteella tämä ei olisi kovin kummoista innostusta saanut aikaan. Onneksi tilanteet joskus sentään muuttuvatkin.

Jos tuon viimeisimmän trailerin kuvat vaihtuivat liian tiuhaan tahtiin, niin ei hätiä mitiä.. tsiikatkaa tästä GameXplainin "kalvosulkeiset" ja ihailkaa mahtavia visuaalisia näkymiä, jotka syöpyvät aivoihinne ainiaaksi. :D

IMAGE(http://nintendo3dsdaily.com/wp-content/uploads/2013/10/Bowser_Artwork_-_Super_Mario_3D_World.png)

Kyllähän tuo 3d World näytti jo paaaaaaaljon paremmalta mitä E3:ssa ja myös selvästi paremmalta mitä 3d Land, mikä oli ainakin itelleni semi-pettymys ja loppujen lopuksi "vain ihan ok" -peli, ei sen enempää. En nyt kuitenkaan lähde vieläkään hankkimaan Wii U:ta. Ne pakkohankinnat aka systemsellerit (omalla kohdalla) puuttuvat edelleenkin, ja eipä niitä ole muita näkyvissä kuin "X". Pelkästään sen takia en usko kuitenkaan (saa nyt nähdä, onhan sitä monta kertaa vaihtunut fiilis eri asioiden kohdalla) hankkivani laitetta.

IMAGE(http://images.nintendolife.com/news/2013/10/there_are_more_gorgeous_super_mario_3d_world_screens_to_enjoy/attachment/11/630x.jpg)

IMAGE(http://images.nintendolife.com/news/2013/10/there_are_more_gorgeous_super_mario_3d_world_screens_to_enjoy/attachment/27/630x.jpg)

IMAGE(http://images.nintendolife.com/news/2013/10/there_are_more_gorgeous_super_mario_3d_world_screens_to_enjoy/attachment/21/630x.jpg)

Lisää uusia kuvia 3D World:stä löytyy:

http://www.nintendolife.com/news/2013/10/here_are_more_gorgeous_super_mario_3d_world_screens_to_enjoy

Käsittämättömän upean näköinen peli tuosta Super Mario 3D Worldista on kyllä tulossa, vaikka E3:n jälkeen ei mitään järistyksiä saanutkaan aikaiseksi. Mutta noita uusia kuvia kun katselee, niin tämä osaa vieläkin yllättää, vaikka viimeksi ilmestyneessä Directissä julkaistu traileri oli jo mahtava. Jos näin upeaa jälkeä tulee jo Wii U:n elinkaaren alussa, niin mitä se on sitten muutaman vuoden päästä? Nintendon uuden sukupolven graafiikka on jopa hienompaa mitä osasin odottaa, eikä nyt tarvitse puhua mistään koneen spekseistä. Tässäkään tuskin ollaan päästy vielä hyödyntämään laitteen täyttä kapasiteettia.

Jos olisin tällaista hehkuttanut "next-gen"-ketjussa, niin varmasti olisi syytetty provosoinnista. Mutta jos tämä peli kerta saa levikset repeemään - siis jos sellaiset omistaisin - niin minkäs teet. Kaikkiin ei varmasti siltikään uppoa tämä, ja sama ruljanssi jatkuu jatkossakin.. kuten se, että elitistit (rafiikkahoorat) luulevat näkevänsä pelissä karmeita sahalaitoja ja vinkuvat tällaisten itseään toistavien pomppupelien olevan lapsille suunnattuja. Ei hyvää päivää, sainpahan purettua tuntoja etukäteen, vaikka kukaan ei olekaan vielä avautunut millään tavalla, peliä vastaan siis. Oi härrekuud miltä esimerkiksi tämä näyttää "luonnossa".. onneksi ei pitkä aika siihenkään ole, että pääsee itse todistamaan moista.

Tuossa jo hieman katselin ennakkotilausmestoja...En tiedä mistä johtuu, mutta hypetyin tästä törkeästi, jotenkin tulee mieleen lapsuuden SM64-tyylinen kutina :D Näyttää sille että tätä on oikeasti ilo pelata, fiilis huokuu vahvasti läpi.

Näyttää tylsältä, kuka tätä jaksaisi pelata...

Itsekin olen hypettynyt tästä pelistä viime aikoina todella paljon, vaikka kesällä olin E3-trailerin nähtyäni pettynyt. En muista onko täällä linkitetty tuota PAL-version kansikuvaa, mutta sellainen kuitenkin löytyi jo monesta paikasta. Sama kansikuvahan sieltä tulee kuin Jenkki-versioonkin. Ihan hieno, vaikka valkoinen tausta on omaan makuuni tylsähkön näköinen.

IMAGE(http://nintendo.fi/thumbs/1618x770/wiiu/pelit/super-mario-3d-world/wii_u_supermario3dworld_large.jpg)

Mielettömän hienoja nuo kuvat. Ulkoisesti ei pitäisi olla valittamista, kun musapuolen jazz-tyyliset pimputukset iskivät myös kovaa. Kunhan kenttäsuunnittelu ja pelaaminen on yhtä kovalla tasolla kuin Super Mario 3D Landissa ja Galaxyissa.

Uutta videota

Jollei halua spoilata mielenkiintoisia uusia poweruppeja, niin jättäisin väliin ;)

Mahtavan näköistä sekoilua ---> ennakkotilaukseen.

Oh lawd!

Aina vain paranee, kaus on jäänyt E3:n traileri kun näitä uusia katsoo. Moninpelissä näyttää olevan sopivan kaoottinen meno koko ajan, etenkin kun lopussa kruunataan tuo paras pelaaja. Noh, yksin tuo tulee kuitenkin läpi pelattua, mutta kaverien kanssa perseilyä on pakko päästä kokeilemaan.

Heh, eihän tässä ole kuin kuukausi julkaisuun, joten kohta pääsee pelaamaan.

Kuukaudessa ehtii pelistä tulla sitä spoikkua vielä vaikka kuinka ja paljon, kun jo nyt on pelivideoita alkanut ilmaantumaan runsaaseen tahtiin. Ymmärrettävää kuitenkin siinä mielessä, että Nintendon on saatava peliä kohtaan kunnolla hypeä aikaiseksi. Toki Mario-peleissä ei juonesta pääse oikein pahasti spoilaantumaan, mutta sisällöstä kylläkin.

Tässä taas muutama spoiler-viideo putkarin uusimmista seikkailuista..

SUPA MAZZA BRAZZAS: "I want to be a cat"

Super Mario 3D World Gameplay Bowsers Highway (Single-Player)

MusicED: Kiitos Nintendo! Super Mario 3D Worldiin tulee orkesteroitua musiikkia..

Meinaa hieman ärsyttää, tavallaan olisi mukava katsoa, mutta kun on jo tullut liikaa katsottua spoilereita...
Alle kuukausi vielä odottelua, varmaan alkaa parin viikon sisään tipahtelemaan arvosteluakin. Veikkaus jossain 9.4:n keskiarvossa, ihan vaan verrattuna kyseisen kehitystiimin edellisiin tekosiin.

Lisää uusia kuvia löytyy täältä ,hypejuna se matkaa vaan :)

Tästähän löytyy myös Luigi bros peli.
Tuo alkuruudun suppeer maaario 3d world miau sai kyllä sellasen myötähäpeän tunteen aikaan ettei mitään rajaa. Sanokaa edes, että tässä saa pelata sillä hahmolla millä haluaa yksinkin pelatessa sillä paljon mieluummin katselen jotain prinsessaa kissapuvussa kuin tuota ron jeremya.

Lainaus käyttäjältä partajeesus

Tästähän löytyy myös Luigi bros peli.
Tuo alkuruudun suppeer maaario 3d world miau sai kyllä sellasen myötähäpeän tunteen aikaan ettei mitään rajaa. Sanokaa edes, että tässä saa pelata sillä hahmolla millä haluaa yksinkin pelatessa sillä paljon mieluummin katselen jotain prinsessaa kissapuvussa kuin tuota ron jeremya.

Älä huoli, eiköhän tuossa saa valita sen hahmon jolle kissapuvun pukee. Jokainen saa siis toteuttaa omia perversioitaan...

Ranting Robots ehti tuon jo "arvostella" tämän

8.9/10, miinuksina pelin lyhyehkö pituus ja helpohkot vihreät tähdet. Muuten ilmeisesti kekseliäs ja loistava peli.

Lainaus käyttäjältä ExPReS

Ranting Robots ehti tuon jo "arvostella" [url=http://www.youtube.com/watch?v=ngFPWQoCrcY]tämän[/url]

8.9/10, miinuksina pelin lyhyehkö pituus ja helpohkot vihreät tähdet. Muuten ilmeisesti kekseliäs ja loistava peli.

Myös Famitsu on antanut pelille arvosanan, eli huikeat 38/40 paukahti sieltä suunnalta.

En ymmärrä, mikä ongelma jengillä on tuon kissapuvun suhteen...? Miten se nyt jotenkin dramaattisesti eroaa pesukarhu-, pingviini-, tai kilpikonnapuvusta?

Hype alkaa nousta jo aivan sietämättömälle tasolle, kun olen päässyt paria pelivideota tiirailemaan! Kenttäsuunnittelu ja grafiikka näyttävät syötävän hyviltä. Enpä olisi viime kesän pettymyksen jälkeen uskonut, että jaksaisin vielä innostua pelistä ennen sen julkaisua! Kissapukukin vaikuttaisi olevan kaikessa naurettavuudessaan ihan hulvaton lisäys. Tavallaan tekisi mieli säästää 3D-Mario joulua varten, mutta enpä taida malttaa sinne saakka.

Ainoa seikka joka itseäni vielä epäilyttää, on moninpelin ohjainvaatimukset. Ainakin New Super Mario Bros. U:n moninpelissä kaikilla piti olla Wiimotet, eikä GamePadia voinut käyttää muuten kuin yksinpelissä. Toivottavasti tästä vammailusta on päästy eroon, jotta neljän ohjaimen löytäminen ei olisi niin tuhottoman työlästä.

Lainaus käyttäjältä Megaman+

En ymmärrä, mikä ongelma jengillä on tuon kissapuvun suhteen...? Miten se nyt jotenkin dramaattisesti eroaa pesukarhu-, pingviini-, tai kilpikonnapuvusta?

"Miau-Mario" ei tarkoita vaan koko pukua, vaan koko asennetta, mitä puku tuo mukanaan. Parhaiten tämä ehkä kulminoituu "miau" -ääneen joka pe*keleen trailerissa. On meinaan hiukan nakertava äänähdys.

Lisäksi itse olen hyvin pitkälti ns. "fiilispelaaja". Jos pelissä on hieno ja uskottava tunnelma/fiilis, viihdyn pelin parissa pitkään. "Miau-Mario" tuo tunnelman osalta enemmän myötähäpeää, kuin kylmiä väreitä (tai ehkä huonolla tavalla kylmiä väreitä). Tätä ei myöskään auta se että joka kerta kun kuulee Marion Miau -lausahduksen mielessä vilahtaa Nintendon "Booth -babet/dudet" kissakypärä päässä ja kissatassut kädessä. Jonka voi hyvällä omatunnolla sanoa myös olevan suht tehokas tunnelman tappaja.

Ja eihän Mario ole ikinä ollut mikään "katu-uskottavin" tai "Coolein" hahmo, mutta tarviiko sitä nyt vetää ihan "lässynlässyn, viuviuviuv, maumaumauma, ihqihqihqihq" -tasolle.

Ja mikä prkl fiksaatio Nintendolla on liloihin autoihin? Olisiko Bowser liian paha jos se olisi oikeasti hahmon statuksen oloinen kaara.

Pelattavuudeltaan Mario 3D World on varmasti pirun hyvä kyllä.

Lainaus käyttäjältä JayeizH+

"Miau-Mario" ei tarkoita vaan koko pukua, vaan koko asennetta, mitä puku tuo mukanaan. Parhaiten tämä ehkä kulminoituu "miau" -ääneen joka pe*keleen trailerissa. On meinaan hiukan nakertava äänähdys.

Ja eihän Mario ole ikinä ollut mikään "katu-uskottavin" tai "Coolein" hahmo, mutta tarviiko sitä nyt vetää ihan "lässynlässyn, viuviuviuv, maumaumauma, ihqihqihqihq" -tasolle..

Tämä vain lisää hämmennystäni.