Super Mario Maker / Foorumit / www.pelaajalehti.com
1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Super Mario Maker

Mikanes postaili tuonne Wii U-keskusteluun, mutta onko tosiaan niin, että foorumilla ei ole yhtäkään Super Mario Maker ketjua? O_o Pakkohan sellainen on perustaa! Tänne vain kaikki omien kenttien koodit :D Itse olen tykästynyt tekemään lapsuuden peleihin teemoitettuja kenttiä.

Tässä muutama:

Secret of Mana: 53C8-0000-006C-5098
Zelda A Link to the Past: 6C1E-0000-0046-5391
Mega Man 5: 7B0F-0000-0040-A517
Turtles 2: 3C2F-0000-0040-5D61
Duck Tales 2: 7128-0000-0037-5ED2
The Jungle Book: 3650-0000-002F-4FD9
StarTropics: E594-0000-002A-FFE9
Chip n Dale Rescue Rangers: 47C4-0000-0022-81FA
Zelda II Adventure of Link: 5BA4-0000-0021-17F3
Captain Planet and the Planeteers: 5863-0000-001F-A9C9

Hienoa että tällainenkin saatiin, täytyy ottaa testiin nuo aloittajan luomukset heti kun ehtii. Super Mario Maker kaipaa kyllä kipeästi päivitystä, joka mahdollistaisi kenttähaun suorittamisen eri kategorioiden mukaan, koska ei tuolta miljoonien ratojen joukosta tietyntyyppisiä tällä hetkellä pysty löytämään. Olisi hyvä myös jos kaverilistoilla olevien tekosia saisi klikkauksella peluuseen. Pitää itse postata myös tänne jossain vaiheessa noita kenttäkoodeja..

MakED: Tässä muutama kyhäelmä.. :D

Ganondorf Metroidvania: BCCC-0000-0073-0022
Sugar Trip: 14F5-0000-0067-4940
Super Mario Auto: 1BB2-0000-0048-5624

Nyt on Mario Makeria takana noin kymmenisen tuntia ja kyllähän tuo on hyvin maistunut. Itse olen vain melko laiska tekemään omia kenttiä ja olen suurimmilta osin pelaillut muiden tekemiä. 10 Mario Challenge ja ne neljä Nintendo VGC -kenttää tuli myös tahkottua läpi ja tykkäsin niistä kyllä, vaikka etenkin 10 Mario -kenttiä olisi saanut olla paljon enemmän.

Hienoa, että fluojn jaksoi tämmöisen laittaa pystyyn niin boordilaisten kenttä luomukset saavat näkyvyyttä paremmin ja taidanpa testiä teidän näkemyksiä. Itse olen viihtynyt odotettua enemmän Makerin parissa. Vielä on aukaistavana itse työkaluja jonkin verran joka vähän hidastanut oman ensimmäisen tekoa, mutta toisaalta, joka päivä olen palannut aiempiin kohtiin kentässä ja viilannut niitä eteenpäin. Oma ongelma aina ja ikuisesti vain se etten ole koskaan tyytyväinen mihinkään vaan viilaan viilaamisenkin jälkeen. Toivottavasti joskus se ensimmäinen nyt valmistuisi.

Don't move kentät ovat kyllä huippuja mutta niitä alkaa olemaan turhaa liikaa.Tämä peli kaipaa kyllä vielä kipeästi SMB2 päivityksen vaikka peli poikkeaa paljon edellisestä SMB peleistä.

Lainaus käyttäjältä Artyx80

Vielä on aukaistavana itse työkaluja jonkin verran joka vähän hidastanut oman ensimmäisen tekoa..

Kannattaa tehdä sellainen temppu, että ottaa tyhjän pohjan ja alkaa rakentamaan kenttää jolla ei ole mitään päämäärää. Käyttää siihen kaikkia mahdollisia itemeitä ja vihollisia, sekä "piirtää" hemmetisti tiiliä ja muita blokkeja. Tälloin saakin huomata että rekka tulee työkalulastin kera paljon nopeammin.. ;)

Lainaus käyttäjältä Mikanes

Kannattaa tehdä sellainen temppu, että ottaa tyhjän pohjan ja alkaa rakentamaan kenttää jolla ei ole mitään päämäärää. Käyttää siihen kaikkia mahdollisia itemeitä ja vihollisia, sekä "piirtää" hemmetisti tiiliä ja muita blokkeja. Tälloin saakin huomata että rekka tulee työkalulastin kera paljon nopeammin..

Joka päivä rekka on kyllä käynyt tuomassa uusi tarvikkeita, olisiko siis tätäkin saanut tavalla tai toisella nopeutettua? Ainakin varmaan konsolin kellon aikaa siirtämällä, mutta tällaiseen kikkailuun olen aivan liian vanha :)

Olen muutamaa noita "don´t frigging move" kenttää kokeillut ja kyllähän ihmiset keksii noinkin vaikka mitä hienoa, mutta tuommoinen ei ole kyllä se oma juttu. Oma eka like the greatest level ever (not) nojaa enemmän perus tasohyppelyyn, jonkin verran tutkimista ja salaisuuksia. Ei mitään hyper vaikeata joka taitaa myös olla se (bird) sana monelle tekijälle. Tarkoituksena myös olisi tehdä siis ihan kokoelma kenttiä jotka liittyy jollain tapaa toisiinsa.

Itselle myös visuaalinen ilme on tärkeää joten yksikin palkki väärässä paikassa saa aivot huutamaan ja silmät tirisemään epäonnistumisesta joten jos se yksi pala ei käy, menee koko kohta kokonaan uusiksi. Osa syy ja erittäin isokin semmoinen tämän hetken hitauteen.

Tänään pitäisi olla uudet työkalut eli sub levelit aukaistuna jota olenkin odottanut kentän rakenteen viimeistelyyn, ja kyllä.. Vasta rakenteen :D It´s a me, FAIL

Lainaus käyttäjältä Artyx80

Oma eka like the greatest level ever (not) nojaa enemmän perus tasohyppelyyn, jonkin verran tutkimista ja salaisuuksia. Ei mitään hyper vaikeata joka taitaa myös olla se (bird) sana monelle tekijälle. Tarkoituksena myös olisi tehdä siis ihan kokoelma kenttiä jotka liittyy jollain tapaa toisiinsa.

Itselle myös visuaalinen ilme on tärkeää joten yksikin palkki väärässä paikassa saa aivot huutamaan ja silmät tirisemään epäonnistumisesta joten jos se yksi pala ei käy, menee koko kohta kokonaan uusiksi. Osa syy ja erittäin isokin semmoinen tämän hetken hitauteen.

Tänään pitäisi olla uudet työkalut eli sub levelit aukaistuna jota olenkin odottanut kentän rakenteen viimeistelyyn, ja kyllä.. Vasta rakenteen It´s a me, FAIL

Hyvähän se vaan on jos huolella suunnittelee, ja on mukavaa jos joku tekee ns. perinteistä mariomaista kenttäsuunnittelua, koska Super Mario Makerin kohdallakin huomaa sen, että trendi tuntuu suuntautuneen kaikenlaisiin erikoisuuksiin. Juurikin nuo "automatisoidut" radat ja tietyt teemat tuntuvat keräävän eniten tähtiä. Ei mielikuvituksellisuudessa mitään vikaa ole, mutta itsekin kyllä pelaan mieluiten hyvin suunniteltuja ja jopa tavallisen tuntuisia kenttiä. Eri asia onkin sitten, millaisia kenttiä itse teen.. :D

Mä sain aukaistua työkaluja, kun annoin 4-vuotiaani räiskiä kentän täyteen kaikkea mahdollista. Hammer Bros.seja ja Bowsereita maksimimäärä ja kaikenlaisia palikoita mitä oudoimpiin paikkoihin. Tällä hetkellä mä teen kunnianhimoisinta ja isointa kenttääni, joka perustuu Bioshock Infiniteen. Ensin mennään majakkaan ja kiivetään sen sisälle. Majakan huipulta noustaan taikapavulla pilvikaupunkiin. Yritän luoda illuusion, että koko ajan mennään korkeammalle ja korkeammalle. Tässä varmaan menee hetki, että saa kaiken tasapainotettua. Välietapit olisi todella tervetulleita. Muuten pitkät kentät on pakko tehdä aika helpoiksi, jos ihmisten haluaa niistä tykkäävän. Itse haluan kuitenkin, että haastetta on.

Se tunne kun olet itse tehnyt kentän etkä itse pääse sitä edes läpi xD

Tässä on nyt viimeisin levelini, joka perustuu löyhästi Bioshock Infiniten juoneen. The Journey Into Cloud City: 6280-0000-00B0-3D5F. Pystytkö myös pelastamaan tytön (Yoshin) ja maksamaan velkasi?

[spoiler]Käytin salareitin piilottamiseen näkymättömiä pilviä, jotka voi aikaansaada glitchin avulla. Vaihtoehtoiseen reittiin on kyllä pikku vihjeitä. [/spoiler]

Tässä mun viimeisin luomus, joka perustuu Danten Jumalaiseen Näytelmään (EC9C-0000-00BC-7716). Tällaisen eepoksen kyhäämisessä tuli kyllä Mario Makerin rajat vastaan aika ikävästi, joten jäi vähän tyngäksi.

Tässä aikaisempi kenttäni, King Tut 0637-0000-0070-6975

Reilun viikon verran pelanneena ja melkein kaikki tavarasetit saaneen voin sanoa, että kyllä muuten oli loisto-ostos vai pitäisikö sanoa wörtti niin kuin täällä päin kuulee puhuttavan. Anyways, vuoden kovin yllätys itselleni, että tykästyin näinkin paljon vanhaan kunnon mario-tasoloikkaan. Parhaiten tämä on iskenyt ns. parisuhdepelin näkökulmasta. Väsää puolessa tunnissa kenttä, anna ohjain kumppanille ja katso kuinka hän koittaa läpäistä kenttääsi. Palautteen kentästä saa välittömästi oman kentän katsominen toisen pelaamana on ihan eri kuin itse sitä pelaisi. Sitten ohjain vaihtaa omistajaa ja saat pian itse vastaasi kumppanin tekemän kentän. Näin on itsellä mennyt viimeisen viikon aikana useampi ilta ja pelituntejakin on kertynyt parisen kymmentä.

100 marion haasteet etenkin normalilla ovat myö enimmäkseen koukuttavia pelata, mutta sielläkin (ja lähes totaalisesti expertissä) vastaan tulee kenttiä, joiden olemassaoloa ei pitäisi sallia. Automaatti- ja musiikkipainotteisiin kenttiin on sentään nähty vaivaa jota pitää arvostaa, mutta ne kentät jossa tasaisella maalla on 3 Bowseria päälleikkäin, päällä vielä 300 kilpikonnaa ja äänitehosteita niin maan perkeleesti, jossain kartan reunalla yksi kaizo-blokki ja siellä kentän ainoa tähti/tulikukka....ei jatkoon.

Ensi viikon uudistukset tuovat checkpointit peliin ja ne kyllä lisää ainakin itsellä mielenkiintoa pelailla noita expert-haasteita ja tehdä itsekin pidempiä tasoloikintoja. Ja kehuna vielä sanottakoon, että vaikka DLC:tä todennäköisesti vielä nähdään, niin toistaiseksi ainakin Nintendo on antanut reippaasti tavaraa ihan vaan peruspelin ostajalle. Helposti olisi vaikkapa Mario 3:n ja SMW:n teemat voitu lukita pienen maksumuurin taakse tai keksiä muita rahastustapoja, mutta onneksi näin ei olla sieltä taholta tehty. Hintaan nähden (itse maksoin 38€) on tarjonnut vuoden kovimman paketin pelattavaa, mutta katsellaan sitä GOTY-peliä vasta sitten joulun tienoilla.

Kenttien hakemiseen saisi kyllä tulla jo pian parannuksia. Muitakin siis kuin nämä ensi viikolla tulevat Event-kentät. Mahdollisuus hakea käyttäjänimellä kenttiä ja jos vielä jotain kategorioita ja lisää statiikkaa pelaajien pelaamista kentistä saisi, niin kyllä kelpaisi.

Postailen tänne kenttiä sitten, kun niitä päätyy kenttärobotin liukuhihnalta ulos, eli tulee tehtyä jotain julkaisemisen arvoista.

Tein pienen puzzlekentän, josta on riisuttu kaikki ylimääräinen: ei vilkkuvaloja, äänitehosteita tai edes vihollisia. Erittäin lyhyt ja ei ehkä kovin helppo - tai sitten on.

Room Escape: A394-0000-00E1-C5E9

Tarvitsisin myös hieman lisää tähtiä, jotta ei tarvitsisi jatkuvasti deletoida kenttiä (vaikka ei sen puoleen, jotkut niistä joutivatkin pois). Itse annan tähtiä kaikille vähänkään viihdyttäville kentille ja pelaan kaikkien tähtiä antaneiden kenttiä ja seuraan mielenkiintoisia suunnittelijoita.

Keksin tällaisen hauskan idean mitä en ainakaan ole itse nähnyt käytettävän aikaisemmin. Kenttä vaatii kohtalaisen ripeitä liikkeitä, mutta ei tämä mitenkään erityisen vaikea ole mielestäni. Olen ainakin yrittänyt tehdä sen niin, että keskivertoälyllä ja -taidolla varustettu ihminen sen läpi pääsee, mutta eihän useimmat nykyään koita kenttää kuin kerran.

Trusty Ol' Fireball : 00E8-0000-0101-3909

[spoiler]Yoshin ampumista tulipalloista on luotava tulinen rintama, jota tarvitaan vihollisten tappamiseen ja reitin aukaisemiseen kentän lopussa. [/spoiler]

Nyt joku Youtubeen pistää kanavaa pystyyn, jossa pelailee näitä suomalaisten Mario Maker - kenttiä! Katsoisin, koska en itse voi noita pelailla ja kiinnostaa mitä esimerkiksi täällä on porukka saanut aikaiseksi.

Tämmönen hermoa raastava kenttä tuli tehtyä: 6F19-0000-0124-274F
Kentän nimi on Spinjump Madness.Itsellä meni hermot jopa tähän,mutta 56 kuoleman jälkeen onnistuin vihdoin :D!
Nauttikaa ja toivottavasti tykkäätte.

Herättelen tätä aihetta postaamalla hieman lukuisia kenttiäni.

Platforms of Peril (A976-0000-020F-5564)
Samannimisen kenttäsarjan ensimmäinen osa.

Platforms of Peril 2: Vines (9552-0000-0215-2C7C)
Jatko-osa, jonka teema on köynnöksissä kiipeily.

Platforms of Peril 3: Twins (4C8C-0000-0244-E2E0)
Tällä kertaa teemana kahden lautan välillä taiteilu.

Platforms of Peril 4: Sewers (4375-0000-02D3-F22B)
Piraijakasvit ovat tässä kentässä enemmän pääosassa. Muutenkin kenttä painottaa vähemmän tiukkaa tasohyppelyä vrt. aiempiin.

Save the P-Switch! (7221-0000-0244-CC55)
Varo esteitä ja seuraa lentävää P-kytkintä!

Gadmin's Quest: Brickstone Hills (44E7-0000-024C-C420)
Gadminille, Gameberry-sivuston ylläpitäjälle ja hyvälle suomalaiselle striimaajalle omistetun kenttäsarjan eka osa.
On kyseisen sarjan helpointa kamaa, jos vertaa toiseen sarjan kenttään.

Pelatkaa näitä kenttiä ja kommentoikaa niihin. Aion pelata kaikkia tähän ketjuun postattuja kenttiä paitsi fluojnin, sillä hänen kenttänsä olen jo pelannut.

Perushelppoa tasohyppelyä, Virtualboy Warioland Level 1: 62B9-0000-0339-543B