Slender: The Arrival / Foorumit / www.pelaajalehti.com
1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Slender: The Arrival

IMAGE(http://media1.gameinformer.com/imagefeed/screenshots/Slender/slenderlogo_610.jpg)
Alustat: PC, Mac ja Linux
Pelottelu alkaa: 26.3

Kaikki alkoi Internetistä, missä luotiin yksi aikamme karmivimmista olennoista, joka kantaa Nimeä "Slenderman". Hän on kasvoton, hänestä ei tiedetä mitään ja hän haluaa nähdä avuttoman pelaajan likaavan alusvaatteensa. Mark Hadley niminen koodaaja loi kokeellisen indipelin nimeltä "Slender: The Eight Pages". Se on ilmaiseksi ladattavissa ja vaikuttaa ulkoasultansa vanhanaikaiselta. Pelaaja on nainen (äänestä päätellen), joka herää aidatusta metsästä. Pelaajan tehtävänä on etsiä kahdeksan satunnaisesti syntyvää lappua eripuolilta metsästää ja samalla vältellä nimikkohirviötä. Pelaajalla löytyy taskulamppu ja kyky juosta, mutta Slenderman osaa teleportata ja olennon ollessa lähellä, ruutu rupeaa kohisemaan. Mitä enemmän lappuja pelaaja saa, sitä agressiivisemmaksi hirviö tulee.

Peli karmivuus perustuu siihen, että Slendermania ei missään nimessä saa katsoa, vaan keskittyä lappuen etsimiseen. Olkoonkin että otus olisi aivan selkäsi takana. Ihmisellä on tunnetusti pakottava tarve katsoa selkänsä taakse, mikä riivaa pelaajaa pahitaen. Slenderiä pelatessa esille tulee myös tuntemattomuuden pelko. Slender on kasvoton ja kukaan ei tiedä olennon motiiveista mitään, joten pelaaja luonnollisesti haluaa pysyä mahdollisimman kaukana olennosta. Kolmas palkkio tulee karmivalle taustamusiikille, mikä yhdessä edellämainittujen asioiden kanssa voi viedä järjen heikkohermoiselta pelaajalta. Mitään tällaista on melkein mahdotonta kokea isojen pelistudioiden peleissä kuten Doom, Dead Space tai edes Silent Hill.

Slender: Eight Pages kasvoi niin suosituksi peliksi että se kaatoi peliä jakaneen vaatimattoman palvelimen ja youtube täyttyi toinen toistansa karmivammista pelivideoista. Peli sai myös lukuisia klooneja ja epävirallisia jatko-osia, missä pelaaja pääsee pelaamaan tuttua lappujahtia erilaisissa kentissä. Virallista jatko-osaa varten perustettiin pelistudio "Blue-Isle Entertainment". Slender: The Arrival on valovuosia alkuperäistä peliä paremman näköinen. Uusitun grafiikan ja Audion lisäksi peli sisältää ihka oikean juonen, joka tarjoaa paljon enemmän kuin pelkkää lappujen keräämistä. Pelin Trailerissa on vilahtanut oikeita ihmisennäköisiä otuksia ja vaihtelevaa maalasimaisemaa.

Kauhupeleistä ehkä kauhein on saapunut jo ennakkotilattavaksi neljänä erilaisena versiona. Halvin versio sisältää pelkän pelin ja kalleemmissa löytyy Digitaalinen Soundtrack ja/tai maalauksia. Jokainen versio sisältää ilmaisen Betan, jonka voi ladata heti oston jälkeen. Tubessa toki voi jo nyt käydä katsomassa, miltä Kasvottoman hirmun paluu näyttää.

Pelin virallinen sivusto ja traileri.

Ennakkotilaaminen onnistuu täältä.

Täältä voit ladata pelin, mistä kaikki alkoi.

IMAGE(http://www.relyonhorror.com/wp-content/uploads/2012/12/slendarrival.jpg)

IMAGE(http://cache.g4tv.com/ImageDb3/312271_S/slender-the-arrival-announced.jpg)

Miten ei täällä ole tästä mitään puhetta? Hyvänen aika ihmiset.

Noh, itse en ole peliä pelannut mutta Pewdiepien ja LaeppaVian videoita olen katsonut. Vaikuttaa todella tiivistunnelmaiselta, mutta jää valitettavan lyhyeksi. Pelissä aluksi luulee että kyse on vain vähän nätimmästä 8 lapun keräämisestä vähän paremmalla taustatarinalla, mutta yhtäkkiä huomaakin että konseptia on laajennettu. Odotukset pidemmästä pelistä nousevat mutta loppujen lopuksi peli pysähtyy kuin seinään. Kirjaimellisesti.

Eipä siinä, laatu ennen määrää ja sitä se ainakin on. Taustatarina on myös omassa erikoisuudessaan kiintoisa. Jos todellakin tuovat tämän konsoleille niin aivan varmana haluan ostaa ja kokeilla myös itse.

Kiva että joku ystävällien henkilö vaivautui kommentoimaan. Välillä tuntuu että täällä puhuisi kiville.

Peli siis on tosiaankin lyhyt ja pikkasen huonosti optimoitu. Minulla on suhteellisen tehokas kone ja ruudunpäivitys tykkää takkuilla, vaikka peli ei graafisesti mitään kuuminta hottia ole. Mark hadley on kuitenkin kertonut että peli jatkuu ja haluaisi kovasti nähdä pelin myös konsoleiden latauskaupoissa. Toivon että tämä tarkoittaa vähintään kolmen tunnin ilmaista dlc:tä ja patchiä, joka korjailisi bugit ja parantaisi optimointia.

Lainaus käyttäjältä erakko

Taustatarina on myös omassa erikoisuudessaan kiintoisa.

Olen täysin samaa mieltä. Tarina on todella sopiva Slender tyyliselle KAUHUPELILLE, mutta jos yleisesti verrataan niin juoni pääsee hieman yli keskitason. Kauhupeliksi silti hyvin mielenkiintoinen.

Grafiikat pelissä hivelevät silmiä verrattuna johonkin Sanatoriumin polygonslendy-setään, siitä plussaa.
Hardcore. Uh. Into the Abyss on aivan hirveä hardcorella. Yksi öljytynnyri yhdelle generaattorille ja Proxy pistää sut potkimaan tyhjää kahdesta. Melkein itkin tuolloin, voi kuinka monta kertaa kuolinkaan.

Kokonaistulokseksi Arrival on hyvä peli. Kontrollit on toimivat (jos bugeja ei lasketa mukaan), kentät toimivat, gameplay toimii, samoin tarina.

Suosittelen kaikille kauhupeleistä pitäville. Ei kannata jättää väliin.