Rayman Legends / Foorumit / www.pelaajalehti.com
1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Rayman Legends

IMAGE(http://cdn.gamerant.com/wp-content/uploads/Rayman-Legends-Wii-U-Trailer.jpg)

Pelin nimi: Rayman Legends
Alustat: Wii U + PC, Xbox 360, PS3 & Vita
Kehittäjä: Ubisoft
Julkaisu: 29.elokuuta 2013

Loistava Rayman Origins -tasoloikkapeli on saamassa jatkoa, ja peli julkistettiin virallisesti kesäkuussa Los Angelesissa järjestetyillä E3-pelimessuilla. Peli tulee kantamaan lisänimeä Legends ja pelin on toistaiseksi vahvistettu tulevan vain Wii U -versiona, eli Nintendon loppuvuodesta julkaistavalle uutuuskonsolille. Peli näyttää kerrassaan fantastiselta, joten pitäähän sille antaa se kunnia, että saa olla keskustelun aiheena suomen "kovimmalla" pelifoorumilla. Rayman Legends on yksi Wii U:n alkuaikojen peleistä.

Oliko edellinen Rayman mielestäsi loistava peli, ja odotatko tätä Legendsiä jo innokkaana? Minkälaisia muutoksia peliin pitäisi tulla, vai haluatko vain samaa lisää mitä Origins tarjosi? Juttua sitten vain kehiin..

Päivitys 1: Ubisoft on ilmoittanut pelin ilmestyvän Wii U:n lisäksi myös muille alustoille.
Päivitys 2: Samalla myös julkaisua lykättiin helmikuulta syksyyn.. :(
Päivitys 3: Pelin julkaisualustoiksi lisätty Xbox 360 ja PS3.
Päivitys 4: Myös Sonyn käsikonsoli PS Vita saa Rayman Legendsin pelikirjastoonsa!
Päivitys 5: Pelistä julkaistaan myös PC-versio.

Tässä hieman maistiaisia pelistä: ( Videoiden muodossa ) [ Spoilerivaroitus! ]

* Rayman Legends Leaked Trailer Wii U [HD]
* Wii U - Ubisoft - Rayman Legends Levels E3 Trailer
* Wii U - Ubisoft - Rayman Legends Platforming Hero E3 Trailer
* Rayman Legends Developer Demo Wii U NWR Exclusive
* Rayman Legends - Castle Rock Footage
* Rayman Legends: Introducing Barbara
* Rayman Legends - Gamescom Trailer
* Rayman Legends - Toad Story Official Gameplay Footage
* Rayman Legends (Wii U) Challenges App First Look
* Rayman Legends - Challenges App Trailer 1080p
* Rayman Legends - Eye of the Tiger Trailer
* Rayman Legends - 20,000 lums under the sea [UK]
* EXCLUSIVE Rayman Legends Boss Fight - A Madman's Creation
* EXCLUSIVE Rayman Legends Co-op Level - The Deadly Lights

IMAGE(http://s3.gamefreaks.co.nz/wp-content/uploads/2012/06/Rayman-Legends-Wii-U.jpg)

Tämä on se peli miksi Wii U:n tulen ostamaan. Originsia en ole vielä pelannut, mutta se korjaantunee lähiaikoina, kunhan saan aikaiseksi pelin ostaa. Erittäin innolla odotan tätä peliä ja varsinkin se E3:ssa näytetty rytmipeli saa hypen nousemaan todella korkeaksi.

Tablettiohjaimella pelaavalla näyttäisi myös olevan mielenkiintoisempaa pelata kuin esimerkiksi New Super Mario Bros. U:n vastaavassa Boost Modessa, mikä saa luultavasti ainakin minut kokeilemaan tuota tabletilla pelaamista. Toivottavasti trailereissa nähdyt kikat eivät ole ainoita, jotta tabletilla jaksaisi useampiakin kenttiä pelata kyllästymättä.

Ubisoft on julkaissut uuden trailerin Rayman Legends -pelistä, ja siinä esitellään uusi naishahmo nimeltään Barbara. Tästä nähdään varmasti lisää Gamescom-messuilla trailerin lopussa olevasta tekstistä päätellen.

Tässä Traileri: Rayman Legends: Introducing Barbara [EUROPE]

Rayman: Legends kuuluu ehdottomasti odotetuimpien pelien joukkoon ja myöskin toistaiseksi ainut tasohyppely mitä odotan. Origins oli sen verran kova jättipotti, että uskallan sanoa peliä tämän konsolisukupolven parhaimmaksi tasoloikkapeliksi. Olin kyllä todella mielissään siitäkin, että lähdettiin Originsin kanssa takaisin 2d-meininkiin. Mitä tähän tulevaan tulee, niin nähtyjen trailerien perusteella tulossa ehkäpä vieläkin kovempaa tavaraa. Mihinkään Wii U:n yksinoikeuteen en kyllä jaksa sitten mitenkään uskoa, korkeintaan aluksi vähän aikaan. Ja miksei esim. Pleikkarin puolella ei pystyttäisi käyttämään samoja lisäominaisuuksia Vitan avulla kuin Wii U:n ohjaimen kanssa?

Lainaus käyttäjältä ZaleraFF+

Ja miksei esim. Pleikkarin puolella ei pystyttäisi käyttämään samoja lisäominaisuuksia Vitan avulla kuin Wii U:n ohjaimen kanssa?

Kyllähän niitä voitaisiin käyttää, mutta se vaatisi Vitan, joka ei kuulu pleikkarin perusvarustukseen. Harvalla on molemmat. Lisäominaisuuksien lopullinen tarpeellisuus on sitten aivan toinen juttu. Kosketusnäytöllä pelleily on varmasti lisäkenttiä tai vaihtoehtoisia moninpelireittejä varten, kuten pitääkin. Yksin tökkiminen todennäköisesti pilaisi flown.

Peruspeli on siis varmasti käännettävissä suoraan muille konsoleille, jolloin Wii U:lla voidaan mainostaa erikoiskenttiä ja -ominaisuuksia. Näinhän se vuodetussa trailerissakin oli. Pelin julkaiseminen yksinoikeutena Nintendon konsolille, kun edellinen myi Wiillä selvästi vähiten, tuntuisi edelleen oudolta. Uusi Mariokin ilmestyy heti perässä, eikä "isoilla" konsoleilla ole juurikaan kilpailua.

Rayman Legends - Gamescom Trailer

Uusi traileri vahvistaa että peli on ainakin vielä yksinoikeudella Wii U:lle, mutta voihan se olla ajallinen, ja peli saadaan nähdä ensi vuonna muillakin alustoilla. Peli julkaistaan tämän vuoden jouluksi.

IMAGE(http://i.imgur.com/qqlEw.jpg)

Ei kannata odotella peliä ihan pian muille konsoleille. Jostain olin lukevinani, että ainakaan vielä ei ole mitään suunnitelmia tuoda peliä muille alustoille. Syy on varmaankin vain siinä, että Ninskalta on lyöty Ubille kolikoita käteen ja saatu sopimus tuesta uudelle konsolille. Soppariin on varmasti kuulunut osa yksinoikeuksista ja Rayman on ollut yksi näistä. Sonylta ja M$:lta ei kukaan varmaankaan reagoinut asiaan, sillä peliä ei pidetty kyllin "tärkeänä". Eikös alkuperäinen peli kuitenkin myynyt yli sen miljoonan kappaleen rajan? Tämä on meikäläisen spekulaatiota, mutta itse en kyllä luottaisi Raymanin hyppivän muille konsoleille ainakaan tämän pelin kohdalla.

Tuo traileri muuten vahvistaa Wii U:n kansien ulkonäön. Kiva sininen, kerrassaan. Viittaus GameCuben pelikoteloiden suuntaan on myös mielestäni melkoisen hyvä veto. Toivottavasti säästävät muovia samalla tavalla kuin 3DS:n pelikoteloissa, eli koteloissa on "reikiä".

Tuokaa tää nyt muillekin alustoille ffs. Villi veikkaus, että on timed exclusive. Tai ainakin elän siinä toivossa.

Lainaus käyttäjältä Hifisti

Tuokaa tää nyt muillekin alustoille ffs. Villi veikkaus, että on timed exclusive. Tai ainakin elän siinä toivossa.

Koska nyt näyttää siltä että Rayman Legends on vahvistettu Wii U:n yksinoikeudeksi, niin olisikohan kenties mahdollista että muille alustoille olisi tekeillä uusi Rayman jollakin muulla nimellä, kuten vaikkapa Rayman Origins 2 tai jokin aivan muu?

Lainaus käyttäjältä Mikanes+

Koska nyt näyttää siltä että Rayman Legends on vahvistettu Wii U:n yksinoikeudeksi, niin olisikohan kenties mahdollista että muille alustoille olisi tekeillä uusi Rayman jollakin muulla nimellä, kuten vaikkapa Rayman Origins 2 tai jokin aivan muu?

Toivottavasti. Yksinoikeus on perseestä aiemmin mainitsemistani syistä, ja koska minä tahdon uuden Reimänin, enkä tule missään tapauksessa ostamaan Wii U:ta ainakaan ennen uutta Zeldaa.

Euroopan julkaisu 25. päivä joulukuuta? UbiSoft ei ilmeisesti halua lapsiperheiden rahoja. I'm thoroughly confuzzled. Ampuvatko pukumiehet tuon tarkoituksella alas?

E: Jäin itsekin miettimään tuota tiistaita ja pyhäpäivää. Toivottavasti ymmärtävät julkaista tuon viimeistään Wii U:n Euroopan julkaisupäivänä. Silloin ei todennäköisesti olisi mitään kilpailua tasoloikissa ja valikoima on muutenkin enimmäkseen nähty muilla konsoleilla.

Lainaus käyttäjältä Munkk1+

Euroopan julkaisu 25. päivä joulukuuta? UbiSoft ei ilmeisesti halua lapsiperheiden rahoja. I'm thoroughly confuzzled. Ampuvatko pukumiehet tuon tarkoituksella alas?

Ei nyt ihan ultimaattisina totuuksina kannata ottaa kaikkea, mitä netissä kerrotaan. Ilmeisesti tämäkin päivämäärä on revitty kylmiltään trailerin "This Christmas" -lauseesta. Hankala uskoa, että Ubi olisi puskemassa peliä joulupäivänä, eli toisin sanoen yleisenä pyhäpäivänä ulos. Kyllä se oikea päivämäärä huomattavasti selkeämmin ilmoitetaan kun ilmoitetaan, enkä ole itse ainakaan onnistunut löytämään mitään vähänkään luotettavampaa lähdettä, joka tätä päivämäärää myös mainostaisi.

Rayman Legends - Castle Rock Footage

IGN pukkasi eetteriin uutta traileria ja kyseessä on tällä kertaa uusi "musikaalinen" kenttä. Toivottavasti huomisessa Nintendo Directissä paljastetaan myös tämän pelin julkaisupäivä, sillä ottaisin tämän kernaasti konsolin kylkeen jos olisi Day 1 -julkaisu.

[u]Edit:[/u] Julkaisu 30.11.2012 eli samaan aikaan Wii U:n kanssa.. toive toteutui, kerrankin!

Kuten jo aiemmin veikkailin, saattaa Rayman Origins 2 olla tekeillä muille konsoleille, mutta ei Wii U:lle. Tämähän on vain pelkkä huhu, mutta uskoisin sen olevan hyvin potentiaalinen sellainen. Jaa miksikö? No jo siitäkin syystä, että Rayman Originsille on kaipailtu jatkoa jo olemassa olevien konsolien omistajilta, joten olisihan se hieman outoa jos Ubisoft olisi sitä julkaisemassa Wii U:lle yksinoikeutena. Ennemminkin asia saattaa olla niin, että tämä Legends ei olekaan mitään suoraa jatkoa Originsille, vaan ihan oma osansa, ja jatko tulee sitten (odotetusti) Xbox 360:lle, PS3:lle ja jopa Wiille. Tuota Originsia on muutenkin myyty joissain kaupoissa lisänimellä Episode 1, joten jos nimen käytölle on jokin peruste, niin silloin voidaan pitää (lähes) varmana että Rayman Origins: Episode 2 julkaistaan jossain vaiheessa. Uskotteko vaiko ettekö usko, siinäpä vasta pulma olematon?

[u]Edit:[/u] Eipä sittenkään toteudu tuo kuukauden takainen toiveeni Legendsin saamisesta Wii U:n julkaisupäivänä, kun se siirrettiin 2013 alkuvuoteen. Olisiko Origins 2 yhtenä syynä?

Yksi potenttiaalinen syy Sädemiehen jättäytymiseen julkaisusta on varmasti se, että se yksi saatanan italialainen ihrapallo kipittää varmasti 2D-tasoloikka ystävien kauppakasseihin, joten siinä jää helposti jalkoihin. Vaikka Rayman osoittautuisikin huomattavasti paremmaksi peliksi, (mikä on epätodennäköistä, koska Miyamoto), niin myynneissä se saattaisi silti jäädä jälkeen. Molemmat ovat varmasti laadukkaita pelejä, mutta ei kaikkia karkkeja kannata Halloweenina syödä, koska joulunakin tekee mieli makiata. Toki kehittäjät lupailevat pelin olevan ilmestyessään entistä parempi, joten ihan rauhassa vaan.

Pitkästä aikaa hieman uutta viideoo Legenda-Reiskasta, eikä peli yhtään sen huonommalta näytä kuin ennenkään. Voisi jopa sanoa että tunnelmallista menoa, ja äänimaailmakin on kunnossa. In My Onion! Syökää sipulia arkajalat!

Rayman Legends Demo tullut tahkottua pari kertaa nyt läpi, ja täytyy kyllä sanoa että erittäin nätti peli on kyseessä, ja pelattavuus on sitä samaa laatua mitä se oli Originsissakin. Demossa oli kolme rataa, joista ensimmäinen oli kosketusnäyttöä hyödyntävä, toinen perinteistä tasoloikkaa GamePadin gyrotekniikkaa paikoin hyödyntäen, sekä kolmas oli luonteeltaan sellainen rytmipeli-tasoloikka. Kentät olivat suhteellisen helppoja ja leppoisia, todella mukavia pelattavia. Pelaajalla taisi olla valittavana neljä hahmoa, joista yksi luonnollisesti itse "Reiska" ja sitten joku Originsissa ollut "muuminaama" jonka nimeä en tiedä. Taisi olla toinenkin Originssista, sekä uutena Barbara Viikinki-Tyttö.

Hienoa että pääsi testaamaan edes, kun tämä oli kuitenkin itsellä jo ennakkotilattuna, mutta lykkääntyikin sitten. On oikestaan helvetin hyvä sekä Ubisoftille että Nintendolle, kun pelin julkaisu siirtyi, koska Italialaisen putkimiehen varjostahan tämä olisi melko varmasti tullut löytymään. Etenkin kun New Super Mario Bros. U:n myyntiluvut olivat ainakin Jenkeissä ja Japanissa julkaisussa jotain 60 %:n paikkeilla myydystä konsolimäärästä. Ei tuo demo ainakaan varausta pannut perumaan, vaan tätähän alkoi jo oikein odottamaan.

Pelin hienoudesta on ollut hypettynyt myös Digital Foundry, eli sama saitti joka sai Wii U:n näyttämään jossain vaiheessa lähes säälittävältä (suotta?) julkaistessaan ruudunpäivitysraporttinsa Black Ops 2:sta. Onneksi nyt kuitenkin julkaisevat suhteellisen totuudenmukaisia tuloksia, niin onhan sitä hyviäkin uutisia Wii U:n omistajille kertoa, että vähän edes mielipaha tasaantuu. Itseäni se ei estä ostamasta edellä mainittua rymistelyä, vaikka pientä framedroppia olisikin, sillä sekin luultavasti paranee päivityksillä.

Peli pyörii hyvin sillä paljon hehkutetulla NATIIVISTI 1080p-resoluutiolla ja ruudunpäivityskin tasaisesti 60fps. Samassa jutussa myös mainitaan, että 2D-peli voi vielä nykypäivänäkin olla erittäin näyttävän näköistä. Ja mikä huomattavaa, ei peli vielä hyydy tuohon 1080p-resoon, vaan nykyinen grafiikkamoottori on erittäin skaalautuva, ja Rayman on kyetty puskemaan ulos Macin Retina-näytössä huikealla 2880 x 1800 tarkkuudella, natiivisti! Tähän lisää nannaa tekee vielä se, että Wii U:n Legends puskee peliin vielä huikeita 3D-elementtejä. Yhdessä demon radassa loksahti kyllä leuat lattiaan, kun ensimmäisen kerran sukelsi veden alle.. jiihaa, ensimmäiset kunnon "Next-Gen-sävärit" 2D-konsolipelissä...!!!

Lainaus käyttäjältä Mikanes+

Pelin hienoudesta on ollut hypettynyt myös Digital Foundry, eli sama saitti joka sai Wii U:n näyttämään jossain vaiheessa lähes säälittävältä (suotta?) julkaistessaan ruudunpäivitysraporttinsa Black Ops 2:sta. Onneksi nyt kuitenkin julkaisevat suhteellisen totuudenmukaisia tuloksia

Wut? Aika perusteellisilta nuo Foundryn analyysit yleensä vaikuttavat ja sen muutkin multiplattarivertailut kertoivat karua totuutta Wii U:n tehoista ja/tai porttauksien tasosta. Samansuuntaisista framedropeista on ollut juttua muuallakin.

Anyhoo, tuo Legends näyttää vieläkin vähintään yhtä upealta kuin edeltäjänsä, vaikka toisin valaistut, ääriviivattomat hahmot näyttävätkin oudoilta. Origins on siitä harvinainen peli, että minulle olisi kelvannut jatko-osa, jossa on vain lisää sitä samaa. Nyt edes pc-käännös tulille, jookos Ubisoft? Kaikki Wii U:n hommanneet sitten myös ostavat tuon pelin ja nauttivat, koska minä en voi sitä tehdä. Se oli muuten käsky. *Insert a picture of a cute, but very angry kitten here*

P.S. JIPIIIIIIII!!!! Neljään eri kertaan olen etsinyt tietoa Originsin resoista ja Digital Foundryn Retina MBP -arviostahan se löytyi.

Lainaus

We also tested Ubisoft's Rayman Origins. The game is based on beautifully rendered 2D artwork with some lovely animation, meaning that it's one of the few games to run at 1080p60 on both Xbox 360 and PlayStation 3.

Otan tuon kuitenkin pienellä varauksella, koska varsinaista analyysiä en ole mistään löytänyt. Omat silmäni kieltämättä väittivät jotain samansuuntaista.

Lainaus käyttäjältä Munkk1+

Wut? Aika perusteellisilta nuo Foundryn analyysit yleensä vaikuttavat ja sen muutkin multiplattarivertailut kertoivat karua totuutta Wii U:n tehoista ja/tai porttauksien tasosta. Samansuuntaisista framedropeista on ollut juttua muuallakin.

En tiedä oliko kirjoitusasuni jotenkin hämäävä, mutta en kyseenalaistanut noita BLOPS 2 analyysejä tai Digital Foundrya yleisesti, vaan meinasin lähinnä että suottako koko konsolia yhden "huonon" porttauksen perusteella tuomitaan, kun pelisaitit ja media pääsevät tuloksilla mässäilemään? Ja toki moni muukin taho on noi framedropit havainneet, mutta toisaalta on taas paljon pelin puolustajia, joidenka mielestä Wii U -versio on paras tuosta uudesta CoD:sta. Syynä ei ole ruudunpäivityksen hyvyys, vaan lähinnä peli ottaa hienoisen voiton GamePadin ansiosta, eli laaja kartta lisäruudulla ja valikkojen käyttö lennosta. Sekä tietysti yhtenä suurena syynä kaksinpeli samalla koneella ilman Split-Screeniä.[/quote]

Mutta takaisin aiheeseen, eli sädemieheen...

Lainaus käyttäjältä Munkk1+

P.S. JIPIIIIIIII!!!! Neljään eri kertaan olen etsinyt tietoa Originsin resoista ja Digital Foundryn Retina MBP -arviostahan se löytyi.

[b][i]Lainaus:[/i][/b] [i]We also tested Ubisoft's Rayman Origins. The game is based on beautifully rendered 2D artwork with some lovely animation, meaning that it's one of the few games to run at [b]1080p60[/b] on both [b]Xbox 360[/b] and PlayStation 3.[/i]

Otan tuon kuitenkin pienellä varauksella, koska varsinaista analyysiä en ole mistään löytänyt. Omat silmäni kieltämättä väittivät jotain samansuuntaista.

Tässä olen kyllä samaa mieltä, mutta tosin vain silmämääräisen arvion perusteella, eli pelasin tänään sekä X360:n Originssia ja Wii U:n Legendsiä, niin pääosin samalta nuo näyttää. Legendsissä tosiaan on vain hieman uudentyyppisiä tehosteita, jotka tuovat hieman erilaista fiilistä peliin, mutta tarkkuudessa ja pelin sulavuudessa ei mainittavia eroja ole. Jos peli on vahvistettu Wii U:lla olevan natiivi 1080p ja päivittyvän 60 raamia sekassa, niin melkein uskallan LUVATA että boksiversio on sitä myös.

Jos näin ei ole, niin joku todistakoot.. ;)

Tuli tuo demo testailtua ja ihan kivaahan se oli. Raymanin liikkeet kivan sulavia ja liikkuminen itsessään tietyllä tavalla soljuvaa. Oikeastaan pelaaminen aika lailla samanlaista kuin PS3:n Originsissa, hyvässä ja pahassa. Ulkoasu ainakin kohdallaan, peli nimittäin näytti sekä telkkarista, että ohjaimesta melkoisen hyvältä. Ihan kelpo peli varmasti tulossa, niin ainakin ennustaisin.

Rayman Legends saapuu myös PS3:lle ja X360:lle syyskuun alussa..

..ja Wii U versio on lykätty samalle päivälle.

Ei mennyt taas niinkun siellä suomenruotsalaisessa paikassa.

lähde

Lainaus käyttäjältä Kingsta+

Rayman Legends saapuu myös PS3:lle ja X360:lle syyskuun alussa..

..ja Wii U versio on lykätty samalle päivälle.

Ei mennyt taas niinkun siellä suomenruotsalaisessa paikassa.

lähde

Täytyy kyllä sanoa, errä hekotin ääneen. kun kuulin tästä. Uusi Rayman oli aikalailla ainut syy minkä takia olisin joskus ehkä voinut ostaa WiiU:n ja nyt sekin on mennyt multiplattariksi. Eipä siinä mitään, harmittelinkin jo, että ei tule muille konsoleille, joten mikäpäs tässä, Mutta hiukan kyllä tunnen myötähäpeää/sääliä Nintendoa kohtaan, että miten tätä uutisoitiin Nintendon valttikorttina alkuvuodelle ja nyt sekin on mennyt. Veikkaan kyllä, että tämä uutinen vaikuttaa aika monen ostopäätökseen konsolista, myös minun, vaikkakaan ostoaikeeni eivät koskaan olleetkaan mitenkään hirmuvakavat.

Mutta juuh, itse peliin. Kyllähän tätä on odotettu innolla, sillä Origins oli yksi julkaisuvuotensa parhaimpia pelejä jota vieläkin jaksaa aina silloin tällöin pelata innolla, ja mitä nyt olen traileita ynm. katsellut niin samaa laatuahan tuo Legendskin taitaa olla. Ennakkotilaukseen menee ehdottomasti, erikoisversio vieläpä jos sellainen mahdollisuus suodaan.

Hiukan sääli että peli tulee kaikille alustoille, niin paljon syytä kuin Wii U on jo ostaa niin on tämä yksi syy vähemmän. Vaan eipä mikään estä minua jättämästä pelin osto vasta siihen kun Wii U joskus kaukana tulevaisuudessa omistukseen ilmestyy.

Tuli myös jokunen minuutti sitten luettua uutinen nintendolifen sivuilta ja omasta mielestäni erittäin hyvä uutinen. Pääseepähän itsekin nyt pelaamaan sitten pelia kun kerran tulee boxillekin.

Reaktio.
Tästähän tuli puhuttua jo aiemmin ja hyvä uutinenhan tuo on. Olisinhan minäkin suonut Sädemiehen Wii U:lle hetkelliseksi yksinoikeudeksi, mutta mielelläni ostan pelin boksille heti julkaisussa. En kyllä ymmärrä, miten Ubilla voidaan olla noin surkeita arviomaan julkkareita vai tehdäänkö siellä vielä toinen puolikas peliä tässä ajassa...

Lainaus käyttäjältä Munkk1+

Reaktio.
Tästähän tuli puhuttua jo aiemmin ja hyvä uutinenhan tuo on. Olisinhan minäkin suonut Sädemiehen Wii U:lle hetkelliseksi yksinoikeudeksi, mutta mielelläni ostan pelin boksille heti julkaisussa. En kyllä ymmärrä, miten Ubilla voidaan olla noin surkeita arviomaan julkkareita vai tehdäänkö siellä vielä toinen puolikas peliä tässä ajassa...

Julkaisun laittaminen syksyyn johtuu todennäköisesti siitä, että kesällä ei haluttu peliä julkaista koska silloin niitä ei kukaan pelaa ja täytyyhän ne PS3:n ja Boksin versiot saada säädyllisesti kasaan. Ubilla huomattu, että Wii U:lla ei vielä tarpeeksi konsolipohjaa joten halusivat (ymmärrettävästi) varmistaa tästä edes jonkinlaiset tuotot. Mene ja tiedä, ei se Originsikaan aikoinaan kummemmin myynyt, vaikka ilmestyikin oikealle ja vasemmalle. Itse en ole ollut pelistä missään välissä niin liekeissä kuin ilmeisesti muut täällä, joten eipä tuo kummemmin liikuta. Toivotaan, etät 'Tendo ei tee tästä nyt tapaa. Vaikea se on heidän itse kannatella koko konsolin pelikehitystä.

Lainaus käyttäjältä Munkk1+

En kyllä ymmärrä, miten Ubilla voidaan olla noin surkeita arviomaan julkkareita vai tehdäänkö siellä vielä toinen puolikas peliä tässä ajassa...

Peli olisi melko varmasti saatu julkaistua Wii U:lle tässä kuussa, mutta päättivät sitten siirtää senkin kun päätös monialustajulkaisusta tehtiin. Ubisoft on jo antanut lausunnon syistä, miksi se päätti että peli käännetään myös PS3:lle ja Xbox 360:lle. Syynä oli tosiaan fanien vuodatus netissä.. mahtaako Platinum Games sortua samaan Bayonettan kohdalla? Tosin siinä taitaa olla Nintendolla enemmän sananvaltaa, kun kerta toimii itse kustantajana. Enemmän tässä ärsyttää pelin viivästyminen, ei se että tulee muille alustoille.

Upeata! En tosin yhtään yllättynyt, että peli ei jäisi yksinoikeudeksi kuin enintään toistaiseksi. Enkä nyt muutenkaan odottanut, että peli tulisi hyvin kaupaksi yksinoikeutena. Bayonetan jatkoseikkailulle voi hyvinkin käydä sama homma, kuin tulevalle Reiskalle. Tässä on vain nyt se huono puoli, että tosiaan on yksi hyvä syy vähemmän hankkia WiiU. Pelin myöhästyminen nyt ei itteä häiritte, sillä vuoden alkupuolisko tarjoaa sen verran hyvin pelattavaa.

Sinänsä ei ole mikään yllätys, että Ubisoftin Guillemot on joutunut tulla heti uutisen jälkeen lepyttelemään "kiukkuisia" Wii U:n omistajia. Oudointa hänen lausunnossa oli se, että jotain välttämättömiä muutoksia on Nintendolla suunnitelmissa..?! Lisäksi säälistä lupasi Wii U:lle olevan jatkossakin tulossa korkealaatuisia pelejä.. want some *_Dogs!

Lainaus käyttäjältä ZaleraFF+

Bayonetan jatkoseikkailulle voi hyvinkin käydä sama homma, kuin tulevalle Reiskalle.

Ottaen huomioon, että Nintendo itse julkaisee pelin, niin se tuo kyllä kapuloita rattaisiin melkoisen pahasti. Segahan ei halunnut tehdä jatko-osaa ollenkaan, koska ei uskonut sen tuottavan kylliksi voittoa.

Lainaus käyttäjältä Muksu+

Ottaen huomioon, että Nintendo itse julkaisee pelin, niin se tuo kyllä kapuloita rattaisiin melkoisen pahasti. Segahan ei halunnut tehdä jatko-osaa ollenkaan, koska ei uskonut sen tuottavan kylliksi voittoa.

Tottatosiaan, hyvä havainto kun en ihan muistanut tuota asiaa. Tosin, eihän sitä koskaan tiedä , jos vaikka sitten joskus myöhemmin tulevaisuudessa. :)

Aika nostaa tätäkin aihetta vähän, sillä Rayman Legendsistähän on nyt saatavilla ilmaiseksi ladattava Challenges App joka tuo päivittäin ja viikottain vaihtuvia haasteita pelattavaksi. Tämä on siis saatavilla vain Wii U:lle, ilmeisesti hyvityksenä siitä, että pelin julkaisu siirtyi helmikuun sijasta syyskuulle. Tai no nythän viimeisimmän tiedon mukaan julkaisua jopa vaihtelun vuoksi aikaistettiin, ja on tällä tietoa tulossa eurooppaan 30.8.2013. Ja lisäksihän peli muuttui myös multiplättäriksi, koska peli julkaistaan samaan aikaan myös PS3:lle ja Xbox 360:lle.

Tuo haastemoodihan itsessään on yllättävän addiktoiva ja haastava, ja kyllähän siinä pelattavaa tulee riittämään, koska Ubisoft on luvannut julkaista uuden tehtävän joka päivä aina julkaisuun saakka. Lisäksi joka viikko tulee myös pidempikestoisempi viikon auki oleva haaste, kun nuo päivittäiset ovat sen vuorokauden verran pelattavissa. Ja tässä pelisovelluksessahan on täysimittainen Leaderboard, eli haasteiden tulokset näkyvät verkon välityksellä, ja ovat vielä yllättävän monipuoliset. Voi verrata suorituksiaan maailmanlaajuisesti, oman maan perusteella tai ihan vaikka vaan kaverilistoilla olevia vastaan kisailla. Tilastot ovat lähes kaikesta tekemisestä, eli paljon "Lumpseja" on kerännyt tai paljon pokaaleja ansainnut, sekä jopa loikkien määrää voi vertailla.

En tiedä sitten kuinka usein nuo tuloslistat päivittyvät, kun välillä tuntuu että eivät ainakaan ihan reaaliaikaiset ole. Jollakin osa-alueella olen muka ollut Worldwide Top 10:ssä, mutta jotenkin en tahdo sitä uskoa. Mutta mitäpä noista, koska täyspäiväisestihän tuohon pitäisi itsensä "koukuttaa" jos meinaisi vähänkään aikaa pysyä mukana. Tärkeintähän tässä Challenge-moodissa on se, että pelattavaa tulee koko ajan, ja välillä voi yrittää tuloksia paremmin jos on itseä kiinnostava kenttä tai tehtävä. Välillä voi sitten taas antaa vaan olla, ja varsinkin kesällä voi tulla pidempiäkin katkoja tuohon pelaamiseen.

Kannattaa siis painua heti Wii U:n eShoppiin jos konsolin omistaa eikä ole vielä ladannut.. kolmas päivätehtävä on nyt menossa, ja ~120 on siis jäljellä. Sekä päälle tietysti viikkohaasteet ja "unlockatut" X-Trem -haasteet. Onko kukaan tätä pelannut saanut vielä auki noita ekstra missioneita..??!

Lainaus

Aika nostaa tätäkin aihetta vähän, sillä Rayman Legendsistähän on nyt saatavilla ilmaiseksi ladattava Challenges App joka tuo päivittäin ja viikottain vaihtuvia haasteita pelattavaksi. Tämä on siis saatavilla vain Wii U:lle, ilmeisesti hyvityksenä siitä, että pelin julkaisu siirtyi helmikuun sijasta syyskuulle. Tai no nythän viimeisimmän tiedon mukaan julkaisua jopa vaihtelun vuoksi aikaistettiin, ja on tällä tietoa tulossa eurooppaan 30.8.2013. Ja lisäksihän peli muuttui myös multiplättäriksi, koska peli julkaistaan samaan aikaan myös PS3:lle ja Xbox 360:lle.

Aika koukuttava appi tosiaan kyseessä. Viikkohaasteessa saa pikkuisen enemmän tehdä duunia että pääsee palkintoihin käsiksi, mutta päivähaasteissa ovat pokaalit ihan sormien ulottuvilla koko ajan. Hauskaa että pokaalit ovat porrastettu, joten suurempi joukko ihmisiä voi saada palkinnon. Hauska appi, kannattaa ladata. Ilmainen kun on.

P.S Mikanesin paras suoritus päivähaasteessa jäi kauas taakseni. Egoboost!

Lainaus käyttäjältä Muksu+

P.S Mikanesin paras suoritus päivähaasteessa jäi kauas taakseni. Egoboost!

...kunnes aurinko laskeutui, ja Dracula kömpi luolastaan parantamaan tulosta! ;)

Rayman Legends - Eye of the Tiger Trailer

Jos jostakin voi hattua nostaa Ubisoftille, niin noista "rytmikentistä" ainakin. Mielikuvituksen puutteesta ei tämän pelin tehnyttä tiimiä ainakaan voi syyttää, koska aikamoista tykitystä noissa radoissa. Onhan noita rytmisiä tasoloikkakenttiä ennenkin peleissä ollut, mutta tässä homma on niin överiksi vedettyä, että eihän noista voi olla tykkäämättä. Ensimmäisen demon perusteella ei tämä peli aivan odotetuimpien joukkoon kuulunut, vaikka hyvä olikin, mutta tuon haasteapin ja uusimman trailerin perusteella varmaan tehty ennakkotilaus pysyy ennallaan. Mikäli ei sitten aivan tule totaalikyllästyminen noihin haasteisiin, vaikkakaan tuossa ei toki itse pelistä ole kuin maistiaiskenttiä.

Nyt kun on reilun viikon vääntänyt appia vaihtelevalla aktiivisuudella, niin pakko sanoa että on se aika rautaa kyllä.
Raymanista en ole ikinä tykännyt ollenkaan - ehkä vaan en ole antanut kunnolla tilaisuutta - mutta tästä heti tykkäsin. 2d-tasohyppelyistä muutenkaan en ole ikinä tykännyt kovasti (edes Mariosta).

Haasteissa voisi olla ehkä hieman enemmän vaihtelua, mutta eipä voi siitäkään oikeastaan valittaa kun on kuitenkin ilmainen ja periaatteessa demo. Tuntuu tosin enemmän oikealta peliltä kuin demolta.
Murphy-tasot ovat mielestäni ylivoimaisesti hauskimpia. Näyttävät myös että kyllä se kosketusnäyttökin voi peliä piristää paljon aika ihan peruskäytölläkin. Kun tasolla etenee jonkin verran, niin menee aika pirun hektiseksi välillä.

Leaderboardit ovat mielestäni myös harvinaisen selkeitä ja havainnollistavia. Saisi olla tämänkaltaiset leaderboardit useammassakin pelissä. Suurimmassa osassa peleistä on suorastaan aika alkukantaiset leaderboardit mielestäni tähän verrattuna. Ei tämäkään ihan täydellinen vielä ole, mutta sanoisin että aika lähellä.

Ei ollut pienintäkään aietta ostaa peliä, kun menee varmasti rahaa muutenkin syksyllä ja myöhemmin kaikkeen muuhun, mutta tästä kyllä tykkää niin paljon (ja myös käyttää aikaa tähän helposti niin paljon), että pelin varmasti hankin ainakin jossain vaiheessa. Mikäli vaan pystyn niin hankin syksyllä jo, mutta saattaa jäädä myöhempäänkin. Niin paljon pelejä tulossa syksyllä kuitenkin.

Herättää tuo Appi ihmisessä melko sairaan kilpailuvietin. Pahimmassa tapauksessa kaveri on sekunnin kymmenes osan sinua edellä tuloksissa, milloin on tietenkin pakko hioa omasta suorituksesta muutama sekuntti poies, jotta kaveri jää kauas taakse. Tälläisiä ominaisuuksia saisi ehdottomasti tulla lisää 2D-tasoloikkien ja miksei muidenkin tasoloikkien kylkiin. Moninpelaamista, mutta silti saat tehdä sen omassa rauhassasi. Nice, very nice.

Lainaus käyttäjältä Muksu+

Herättää tuo Appi ihmisessä melko sairaan kilpailuvietin. Pahimmassa tapauksessa kaveri on sekunnin kymmenes osan sinua edellä tuloksissa, milloin on tietenkin pakko hioa omasta suorituksesta muutama sekuntti poies, jotta kaveri jää kauas taakse. Tälläisiä ominaisuuksia saisi ehdottomasti tulla lisää 2D-tasoloikkien ja miksei muidenkin tasoloikkien kylkiin. Moninpelaamista, mutta silti saat tehdä sen omassa rauhassasi. Nice, very nice.

Niin totta, ja jos tosiaan noita ghostseja käyttää ja mukana on tuttu nimimerkki, niin se vain innostaa entisestään. Tosin nuo kummitukset joskus haittaavat suoritusta, kun siinä se kuusi hahmoa yhdessä ryppäässä pomppii, niin tietenkin se oma hyppy osuu sitten piikkeihin tai rotkon kohdalle. Mutta on niistä hyötyäkin, kun oivaltaakin asioita, joita ei olisi ehkä itse edes tajunnut kokeilla. Yllättävissä kohdissa noita sekunteja pystyy säästämään, ja mitä ihmeellisimmillä tempuilla.

Tämä on sen verran koukuttava "pikkupeli", että pitää melkein taistella itseään vastaan että malttaa lopettaa. Elokuun loppuun on pitkä aika, joten saas nähdä kuinka pahasti tähän turtuu, vai huomaako olevansa vieläkin kiinni tässä kun varsinaisen pelin julkaisu lähestyy?

Rayman Legends - 20,000 lums under the sea

Sädemies kumppaneineen lähtee seuraavaksi merenpohjaan, ja uuden trailerin perusteella aika makean näköistä meininkiä. Rayman Legendsin demo ja tuo Wii U:lle ekslusiivisesti "anteeksipyyntönä" julkaistu Challenges App on jo näyttänyt, että peli on upean näköinen, mutta tähänastisista nähtyjen videoiden perusteella tämä näyttää ainakin omiin silmiin mahtavimmalta. Ja vielä kun ohjauskin on rautaisen tarkkaa, niin erittäin hyvää peliä tästä kyllä on lupa odottaa.

Rayman Legends saa käsikonsolille viisi ekslusiivistä rataa. Siis mitä, mille ihmeen käsikonsolille? Aivan, eihän sellaista ollut tulossa, paitsi nyt kun Ubisoft on vahvistanut Rayman Legendsin tulevan PlayStation Vitalle.

Eivätköhän ne vielä ehdi syksyyn mennessä julkistamaan tämän vielä muillekin alustoille, kuten esimerkiksi näille: PS4, Xbox One, PC, 3DS ja lisäksi vielä vaikkapa iOS tai MäCCi. :D

Lainaus käyttäjältä Mikanes+

Rayman Legends saa käsikonsolille viisi ekslusiivistä rataa. Siis mitä, mille ihmeen käsikonsolille? Aivan, eihän sellaista ollut tulossa, paitsi nyt kun Ubisoft on vahvistanut Rayman Legendsin tulevan PlayStation Vitalle.

Eivätköhän ne vielä ehdi syksyyn mennessä julkistamaan tämän vielä muillekin alustoille, kuten esimerkiksi näille: PS4, Xbox One, PC, 3DS ja lisäksi vielä vaikkapa iOS tai MäCCi.

Eivät vielä kuitenkaan ilmoittaneet julkaisun lykkkääntyvän Vita-version valmistumiseen asti..

Rayman Legendsiin saadaan luonnollisesti myös Wii U:lla ekslusiivisiä kenttiä, joka tosin tiedettiin jo aiemminkin, mutta nyt siitä on kuitenkin tuotu jo matskuakin näytille..

Jos et halua spoilaantua pomotaisteluista, niin jätä katsomatta videot:
EXCLUSIVE Rayman Legends Boss Fight - A Madman's Creation
EXCLUSIVE Rayman Legends Co-op Level - The Deadly Lights

Ihan messevän näköistä edelleen, ja erityisesti tuossa pomotaistelussa oli paljon jänniä yksityiskohtia. Tämä peli olisi varmaan hyvin toimiva 3D:nä, kun nuo kerrokset tekevät peliin syvyyden tuntua aika mukavasti, vaikka 2D-tasoloikkapeli onkin kyseessä. Saa nähdä sitten onko PS360-versioissa paljoa eroa tähän..!?

Rayman Legends saapui minulle jo tänään postista ja olen ehtinyt pelatakkin peliä runsaat 3-5 tuntia. Onnistuin tänään sataprosenttisesti läpäisemään Teensies in Trouble -maailman, avaamaan 2-3 Back to Origins -kenttää ja ottamaan mitttaa päivä- ja viikko haasteista.

Olen tähän asti pitänyt kovasti pelistä. Tasoloikinta on hyvin hauskaa ja Rayman onkin enemmän minun makuun, kuin Nintendon oma New Super Mario Bros. U. Wii U:n Gamepadin ominaisuudet ovat olleet, myös hyvä lisämauste pelaamiseen. Tekoälyn/kakkos pelaajan avustaminen tuo pientä taukoa normaaliin tasoloikintaan. Gamepad-osuudet ovat myös hyvin rytmitetty peliin, eli pelaajan ei tarvitse joka tasossa sohia Gamepadin ruutua.

Testailin myös toissapäivänä Rayman Legendsin Xbox-version demoa, ihan vain kokeillakseni, miten Gamepad-osuudet on käännetty muille konsoleille. Homma on toteutettu yhden napin painalluksen taktiikalla, mikä kävi minulle vähän tylsäksi, kun olen tottunut sohimaan Gamepadin ruutua. Demossa oli myös suomenkielinen lokalisaatio, eli tekstit oli käännetty suomeksi, mutta ääniraita oli jätetty entiselleen (onneksi hamot puhuvat omaa kieltään). Näyttää siltä, että PS3 ja Xbox -versiot tulevat sisältämään suomi lokalisaation. Wii U -versiossa ei testaamani perusteella löytynyt suomenkielistä lokalisaatiota.

Itse pistin Rayman Legendsin ennakkotilaukseen Verkkokauppa.comista, sieltä sai bonuksena steelbook-kotelon pelille. Tämä tulee olemaan ensimmäinen Rayman itselleni ikinä, ja vähän spontaanisti tämän tilasinkin lähinnä muutaman arvostelun perusteella.

On kyllä huikea peli, sisältöä enemmän kuin tarpeeksi. Ja voi poijjat että on komiakin.

E: Rayman Legends Japanissa Wii U Exclusive

Lainaus käyttäjältä Mikanes+

On kyllä huikea peli, sisältöä enemmän kuin tarpeeksi. Ja voi poijjat että on komiakin.

Kieltämättä niitä tauluja on kyllä kauheat määrät :D

[spoiler]Ja niitä tulee lisää, nämä 40/50/60-kartat on kyllä mukavia. Ankarimmat kartat vaatii ~40sekuntia peliä lähes virheettömästi kokoajan juosten :P[/spoiler]

Eka world jo 100% läpi (en tiedä sitten, tuleeko myöhemmin lisää sisältöä noihin) ja kyllä on ollut taas oikein maistuvaa meininkiä. Vielä on paha sanoa, meneekö tämä Originsin ohitse, mutta ainakin lähes samaa tasoa. Kyllä tämä Reiska jälleen näyttää harjaavan Soniceilla ja Marioilla lattiaa oikein kunnolla. Sympaattista ja rentoa pelattavaa ja soundtrack vaikuttaa edelleen olevan kunnossa. Kyllä tämä Legends olisi ollut se systemselleri Wii U:lle, jos se olisi pysynyt yksinoikeutena.
Parit haastekentät tuli myös eilen tesmailtua, ja eipä niissä päässyt kuin "vain" hopea-tasolle. Parannettavaa siis löytyy.

Lainaus

Kyllä tämä Legends olisi ollut se systemselleri Wii U:lle, jos se olisi pysynyt yksinoikeutena.

En tiedä millaisia tatteja laitat risottoon, mutta suosittelen vaihtamaan merkkiä. Aiheuttavat vakavia hallusinaatioita. Alueellinen yksinoikeushan Legends on (kuten Mikanes tuossa taisi todeta), kun Japanissa se on saatavilla vain Wii U:lle. Jostain syystä se on siellä Nintendon julkaisema. Mene ja tiedä.

Jos Rayman tuo konsolin myynteihin Japanissa edes pientä nousua, niin nautiskelen knallini kuten Kroisos Pennonen.

Niin siis, en usko itsekkään siihen, että olisi yksinoikeutena räjäyttänyt Wii U:n myyntejä nousuun. Mutta itselle juuri tuo Rayman olisi ollut yksi todella pätevä syy hankkia se kyseinen konsoli. Ehkä muutama hassu "kohtalontoveri" olisi löytynyt.

Myyköhän Reiska edes yhtä kappaletta Japanissa?

Lainaus käyttäjältä ZaleraFF+

Niin siis, en usko itsekkään siihen, että olisi yksinoikeutena räjäyttänyt Wii U:n myyntejä nousuun. Mutta itselle juuri tuo Rayman olisi ollut yksi todella pätevä syy hankkia se kyseinen konsoli. Ehkä muutama hassu "kohtalontoveri" olisi löytynyt.

Jos kyseinen peli olisi ollut yksinoikeus niin olisi Wii U jo tässä taloudessa, sillä tosiaan Rayman Origins oli parasta tasoloikkaa sitten Super Mario 64:sen. Penskat ja itse olen mättänyt sitä suhteettoman paljon ja jopa elämäni valo, joka ei koskaan ole pelannut/ymmärtänyt tietokone/konsoli pelejä innostui siitä.

Lainaus käyttäjältä ZaleraFF+

Parit haastekentät tuli myös eilen tesmailtua, ja eipä niissä päässyt kuin "vain" hopea-tasolle. Parannettavaa siis löytyy.

Äkkiä noissa kehittyy. Kun Rayman Legendsin Challenges App julkaistiin keväällä, niin tuntui kyllä että kultaa on mahdotonta voittaa, timantista puhumattakaan. Jos joku ei tiennyt, niin noissa päivä/viikko-haasteissa se pokaalin väri ei määräydy tuloksen mukaan, vaan puhtaasti sijoituksen perusteella. Eli on ennalta määrätty tietty prosenttiosuus kullekin pokaalille, joten jos esimerkiksi sijoituksesi on vaikkapa 99 viikkotehtävässä jossa on ollut 10000 osallistujaa, niin voitat Diamond Cupin. Eli 1%:n parhaimmisto saa tuon, eli edellisessä tapauksessa siis sadalle pelaajalle jaetaan pimps.. eikun timpsua! En tiedä mikä prosenttiosuus on kullan voittamiseksi, mutta veikkaisin että jotain 10-15 %:n välimaastosta!? Pronssi irtoaa varmaan yli puolelle, koska aika helposti sellaisen voittaa.

Näköjään tuosta Challenges Appsista siirtyivät pokaalit täysversioon..
[spoiler]IMAGE(https://d3esbfg30x759i.cloudfront.net/ss/zlCfzRG80_o8DrrNt_)[/spoiler]

E: Eli tuo tilannehan elää noissa haasteissa viimeiselle minuutille saakka, kun tehtävä on auki. Jos pelaat päivätehtävän aamusta kello 11:n jälkeen, ja huomaat saavasi timanttipokaalin, niin vielä ei kannata juhlia. Olet ollut luultavasti vain ensimmäisten joukossa pelaamassa, ja tulos saattaakin olla sitten vuorokauden kuluttua pronssin arvoinen suoritus. Itse olen viimeisen vartin aikana "menettänyt" timanttipokaalin, se jos jokin vitutti. Ja päinvastoin kävi ensimmäisen Diamond-voittoni kanssa, että olin viikkotehtävän ekana päivänä tienannut kullan, mutta viikon loppuessa yllätys oli suuri kun sainkin "palkintojenjaossa" timanttia. Mutta nyt pelaamaan Reiskaa..

On tämä Legends kyllä mahtava peli, mutta...

En Legendsin Wii U -versiosta tiedä sen enempää kuin PS3-versiosta, mutta jälkimmäinen vaikuttaa jotenkin hätäisesti viieistellyltä. Tuossa pari tuntia sitten meinasi pumppuun tulla vikaa, kun peli väittää, että aloita uusi peli, kun vanhaa talletusta ei ole. Pelin uudelleenkäynnistys auttoi.

Myös silmään pistää sellaiset pienet yksityiskohdat, kuten se, jos kentän alussa on pieni animaationpätkä, niin se toistuu joka kerta vaikka aloittaisit kentän uudestaan (sen voi kyllä skipata, mutta mutta...) Originsissa animaatio toistui aina vain ensimmäisellä kerralla. Mainittakoot vielä sen verran, että äskettäin Ubin servuille ei saatu yhteyttä, mikä on sinänsä harmi, koska en voinut verkkohaasteista veivata valuuttaa ja awesomenessiaja niin pois päin.

En ole vielä edes puolessa välissä peliä, mutta täysin Originsin veroinen fiilis on jäänyt myös Legendsistä. Muutama musiikkitaso vielä DLC:nä niin olisin aivan myyty. Siis toiseen kertaan myyty. Pelihän on aivan mahtava!

Tuli rytkäistyä läpi, kaikki 700 "Teensiestä" kerätty, kelpo peli. Vaikeuttakin ihan tarpeeksi, varsinkin
[spoiler]Dark Rayman-kentät sai jossain kohtaa hieman ketutusta aikaan :D[/spoiler]

Tykkäsin, 9/10, aiheuttaa vakavan "jos vielä yksi kenttä"-meiningin.