Project Beast eli Bloodborne / Foorumit / www.pelaajalehti.com
1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Project Beast eli Bloodborne

Tässä olisi Dark/Demons Souls faneille jotakin maukasta mahdollisesti tulossa http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=812089 . Elikkäs tämä kannattaa ottaa toistaiseksi vain huhupuheena, mutta kyllä nämä kuvat aika aidoilta omasta mielestäni näyttää.

Elikkäs kyseessä on siis Project Beast (Beasts souls?) joka kuvien ja alkutietojen mukaan on ilmeisesti From Softwaren ja Sonyn Japan Studion (PS4 yksinoikeus?) yhteistyössä tekemä projekti, jolla on selvästi paljon tekemistä studion aikaisempien Souls-pelien kanssa. Tieto Japan Studion mukanaolosta perustuu ainoastaan siihen, että alkuperäinen postaaja kertoi trailerin alussa nähneensä SCEJ logon ja sille, että ilmeisesti joku Sonyn työntekijä on teasaillut kyseisestä aiheesta lähiaikoina. Tosiaan useiden aikaisempien huhujen mukaan Sonylla ja Fromilla olisi ollut joku Souls porjekti tekeillä, varsinkin kun Sony omistaa Demon's Soulsin oikeudet.

Myönnettäköön, että en itse ole Souls sarjasta pelannut kuin Demons Soulssia, joten en ole ehkä se pätevin ihminen aloittamaan tätä ketjua, mutta neogaffin hypejuna sai itsenikin hieman innostumaan, joten päätin siksi kyhätä tämän nopeasti kasaan. Toki, kun peli virallisesti julkaistaan, voivat sarjan vannoutuneet fanit pistää uuden ketjun pystyyn.

Tällähetkellä pelistä/projektista ei tosiaan tiedetä sen enempää, kuin mitä näistä kuvista saadaan selville. Toki tällaisissa vuototapauksissa pelinkehittäjät usein julkaisevat jonkun tiedotteen hyvinkin nopeasti pelin olemassaolosta ja/tai tilasta. Kuitenkin itse kuvista näin enemmän sarjaa sivusta seuranneena ja neogaffia lukeneena voisi päätellä, että peli sijoittuisi hieman edellisiä sarjan osia modernimpaan mailmaan (päätellen hahmon kantamasta jonkunsortin tussarista). Monet gaffarit ovatkin pohtineet, että tämän pelin teema olisi keskiajan sijasta vaihtoehtoinen villilänsi. Pelin kehityksen johtohahmoksi on spekuloitu Demons Soulsista ja ensimmäisestä Dark Soulssista vastannutta Hidetaka Miyazakia, joka todennäköisesti juuri tämän takia ei ollut osallisena Dark Souls 2sessa. Suttuisista kuvista huolimatta pelin ulkoasu on hyvinkin verrattavissa vanhoihin souls sarjan peleihin, mikä herättääkin kysymyksen siitä, että onko peli tulossa pelkästään nyky-genille (PS4), vai onko kyseessä cross-gen tai jopa last-gen titteli. Itse veikkaan näistä kolmesta vaihtoehdosta tuota keskimmäistä.

Tässä olisi vuotaneita kuvia, jotka ovat tosin harmillisen huonolaatuisia.

Avatkaa uudessa välilehdessä jotta näette koko kuvan tai vaihoehtoisesti katsokaa neogaf-linkin kautta.

IMAGE(http://i.imgur.com/2NhiI9V.jpg)

IMAGE(http://i.imgur.com/kYntMAz.jpg)

IMAGE(http://i.imgur.com/d7nuABO.png)

IMAGE(http://i.imgur.com/DrMT22w.jpg)

IMAGE(http://i.imgur.com/wjWGezH.png)

IMAGE(http://i.imgur.com/CYdoKFf.png)

IMAGE(http://puu.sh/8wdsZ)

IMAGE(http://puu.sh/8wdr7)

IMAGE(http://puu.sh/8wdsg)

Mielenkiintoista vähintäänkin. Pelkkä kuva sumuisesta portista tuo mieleen Demon's Soulsin, vaikkakin kuvasarjan alussa hahmolla näyttää olevan kädessä.. tussari? Noh, nyt vain odotellaan jännityksellä. Ainiin, Twitteristä bongasin myös tällaisen mielenkiintoisen kuvan eri Souls pelejä työstäneistä henkilöistä. Mihin mahtoi mennä muun muassa Miyazaki (hups, tahatonta allitteraatiota)?

En tiedä onko täällä jo nähty mutta lyhyt pätkä "Project Beastia"
Tussarihan se oli niinkuin kuvistakin epäiltiin.

Video

E: Vai olisiko kyseessä Shadow Towerin jatko-osa?

Voi mamma, Bloodborne julkaistaan Japanissa 5. helmikuuta, pitää hankkia PS4 ennen sitä. Epäilen etteikö pelistä tulisi samanlainen "pettymys" kuin Dark Souls 2, ainakin toivon niin. Ellen olisi joissain määrin From Softwaren fani, niin peli olisi ollut suurikin pettymys.

Bloodbornehan näyttää yllättävän hyvältä, kuulemma tunnelma koko pelissä tulisi olemaan kuin Demon´s Soulsissa 3-1, Tower of Latriassa. Pakko-ostos. Tulee olemaan kylläkin vaikea valinta fetissiluolien ja PS4 välillä...

Valtavalle Souls-fanille, kuten minulle, tämä on pakko-ostos. Tutustuin Souls-sarjaan varsin myöhään Dark Souls 2:n parissa, ja nautin joka hetkestä. Tämän seurauksena hommasin väitetysti paremman Dark Souls ykkösen, joka voitti silmissäni jo loistavan Dark Souls kakkosenkin. Odotukset Bloodbornea kohtaan melkein yhtä korkealla kuin ensi vuoden odotetuimmalla pelillä Uncharted 4:llä.

Parin tuntia tullut pelailtua ja voi jukranpujut, tämähän on uusi Souls peli, eikä vain nimellinen jatko-osa kuin Dark Souls 2 vaan täysin uudistettu peli.

Jos jostain valittaa, niin lataustauot on mitä on, mutta ehtii hyvin ottaa kulauksen herkkujuomaa ja tsekata kännykän uusien viestien varalta.

BloodBorne

Hain eilen, aloitin eilen aamul ja nyt on ohi. Tuli pelattua jotain 27 tuntia. Tekniset ongelmat, muutama ärsyttävä kohta ja 0/5 vika bossi, muuten oikein mainio peli. Nyt voin pureutua NG+ ja peliin vielä syvemmin.

Lainaus käyttäjältä Fazu

BloodBorne

Hain eilen, aloitin eilen aamul ja nyt on ohi. Tuli pelattua jotain 27 tuntia.

Melkoista vauhtia olet mennyt kun itselläni menee näissä Souls-peleissä (joka myös Bloodborne ihan selvästi on) todella paljon aikaa. Tosin käyn läpi kaikki nurkat koluten salaisuuksia sekä yleensä myös hoitelen kaikki vapaaehtoisetkin pomot pois alta.

Hyvä kestohan tuo 27 tuntia on mutta hankala suhteuttaa että onko peli sitten muutoin samaa luokkaa kuin jo mainitsemani Soulsit, jos yhden päivän aikana suoraan paketista pelailee pelin läpi. Tosin tuo aikasi meni 4 tuntia vuorokauden yli että on vähän väärin puhua yhdestä päivästä jos tarkkoja ollaan. Oliko vaikeustaso sitä Souls-luokkaa kuitenkin? Kyllähän tämä tulee hankittua jossain vaiheessa mutta pitää pelailla ensin muuta alta pois, erityisesti kun NetAnttilan -30% koodi tuli käytettyä eri peliin ja Bloodborne on muutenkin sieltä nyt loppunut. Jospa viimeistään siinä vaiheessa kävisi kaupoilla kun/jos latausongelmat saadaan kuriin.

Ihan järjetöntä pelaamista. Jos aamulla on aloittanut, illalla läpi ja aikaa on mennyt tuo 27 tuntia, niin käytännössä ei välissä ole ainakaan pidempiä taukoja voinut pitää. Ei välttämättä kovin terveellistä hommaa tuollainen. Peli on varmaan aika husimalla pelattu läpi.

Lainaus käyttäjältä hell_patrol

Peli on varmaan aika husimalla pelattu läpi.

Tämä on aina hauskaa kun joidenkin mielestä pelin pystyy pelaamaan "väärällä tavalla läpi". Päikkärien pituinen Order 1886 irroitti aikoinaan kovat naurut kun porukka puolusteli peliä valittamalla että arvostelijat ja pelin lyhyydestä kritiikkiä antaneet "olivat pelanneet pelin läpi siten kuin ei ollut tarkoitettu" joka on yhtä suurta paskaa kuin väittäisi että joku ei saa kirjoittaa vasemmalla kädellä.

Itse ostan keskimäärin pelin per viikko ja kun siinä sivussa pitäisi elää myös muuta elämää, ei yksinkertaisesti aikaa vaan löydy nuohoamistyyliselle pelaamiselle, etenkään jos peli ei ole sen verran laadukas että moinen kiinnostaisi. Alien Isolation taitaa olla viimeisin peli jossa itse jaksoin ja kiinnostuin ylimääräisestä tutkimisesta jonka johdosta läpipeluuaika venyi hieman siitä keskiarvosta jota interwebsissä oltiin fiilistelty mutta esim. mainitsemani Order 1886 ei edes kannustanut minua minkäänlaiseen ylimääräiseen vaan halusin nähdä pelin juonen ja sen mitä lopussa tapahtuu ja that's it. Sitten kun pelin läpäisen hitusen yli viidessä tunnissa, tultiin huutelemaan että olen huono ihminen ja pelannut pelin väärin läpi koska minulla ei mennyt siihen aikaa kymmentä tuntia. O tempora, o mores...

Minä en ainakaan sanonut että kukaan olisi pelannut pelin väärin läpi. Husimalla on eri asia kuin "väärin pelattu" .

Lainaus käyttäjältä hell_patrol

Minä en ainakaan sanonut että kukaan olisi pelannut pelin väärin läpi. Husimalla on eri asia kuin "väärin pelattu" .

En hyökännytkään nimenomaan kimppuun. Käytin kommenttiasi vain tuodakseni esille asiayhteyden tähän "väärin pelattu"-caseen joka on viime viikkoina etenkin ollut pinnalla.

Tuli arvostelumenestyksen johdosta hankittua itsekin tuo Bloodborne. En ole aiemmin mitään Souls sarjan pelejä pelannut, joten kokemus on erittäin virkistävä jo pelkästään tuoreutensa vuoksi. Nyt joku 10h peliä takana ja en ole vielä edes ensimmäistä aluetta läpäissyt. Hitaus johtunee siitä, että pelisarja on täysin uusi minulle ja erittäin armoton vaikeusasteensa puolesta. Sen lisäksi maailma on aivan uskomaton. En muista koska olisin pelannut peliä, jossa olisi näin mukaansa tempaava ja tutkimiseen houkutteleva maailma. En varmaan ikinä. Eikä sillä, että tutkiminen mitenkään älyttömästi minua palkitsisi, vaan ihan vain sen takia, että saa ihmetellä mitä kaikkea tuleekaan vastaan. Tämän tutkimisen ja ihmettelemisen johdosta aikaa on kulunut myös paljon. Vaikka ylimääräistä aikaa ei elämässä tuntuisikaan olevan atm, niin hyvä peli pystyy tällä tavalla vetämään minut mukanaan. Tuo 27h kuulostaa erittäin oudolta ajalta läpäistä peli, mutta mikäs siinä, kukin tyylillään. Oli miten oli, toistaiseksi Bloodborne on kyllä ollut parasta videopeliviihdettä sitten The Last of Usin. Toivotaan, että fiilikset pysyy samantasoisina loppuun asti (Y)

Lainaus käyttäjältä hell_patrol

Peli on varmaan aika husimalla pelattu läpi.

Jaajaa, husimalla pelattu, että joo. Mitä jos et puhuisi asioista joista et tiedä :)

Niin siis zappahle, peli oli minusta sopivan vaikea, vaikeampi kuin Dark Souls 2, väittäisin jopa lähenevän Demon´s Soulsin tasoa, vaikkakin vaikeustaso riippuu peltyylistä, aseista ja statseista. Aiempien pelien tapaan pelissä ei ole kilpeä, joten mikäli on tottunut puolustamiseen keskittyvään pelityyliin niin kuolo korjaa nopeasti. Viholliset juoksee nopeasti päälle ja ainoa tapa on tappaa ne (tai juosta pakoon). Parryamista on muutettu sen verran, että pitää pyssyllä pamauttaa oikeaan aikaan ja sitten iskeä, joka on minusta vähän niin ja näin. alueet ovat valtavia tässä ja vihollisia on paljon. Pyssyssä on vain 20 kutia joten sinulla on rajatusti parryja, eikä parry edes tapa vihollista. Enemmänkin bossitaisteluissa tulee taktinen ammuskelu esille, koska bossitkin voi parrya.

Parannusesine politiikka oli myös hoidettu vähän niin ja näin. Pelissä ei ole Estus Flaskien kaltaista checkpointilla palautuvia herkkujuomia, vaan veripullot joita viholliset pudottaa. Veripulloja voi olla maksimissaan 20 (jos löytää tiettyjä reliikkejä niin voi kantaa enemmänkin), eikä muita parannusesineitä liiemmin ole. Sitten kun olet bossissaa tai uudella alueella ilman veripulloja niin se tarkoittaa vanhalle alueelle palaamista ja niiden farmaamista.

Maailman tutkiminen palkitaan tässä sillä löydät kaikenlaisia aarteita ja salamestoja nurkkien takaa. Myös vanhoilla alueilla tapahtuu kaikenlaista. Voit yhtäkkiä joutua parin NPC välisen sodan keskelle ja ihmetellä vain mitä täällä tapahtuu. Mielestäni oiva uudistus, sillä maailma tuntuu olevan enemmän elävä.

Ehdottomasti huonoin puoli on tekniset ongelmat. Lataustauot, sekä bugit. Useasti viholliset upposivat maan läpi, varsinkin silloin kun tapoin ne ja niillä olisi ollut jotain lootattava. Kiitos täsä From Software. Pelissä ei ole hirveämmin aseita, tai spellejä tai pyromancyja, joten combatti voi jäädä hieman yksipuoliseksi, ehdottomasti syö uudelleenpeluuarvoa. NG+ tuntuu myös ihan naurettavalta, Minulla on yksi pelin voimakkaimmista aseista, ekaa bossia hakkaan 10 min ennen kuin se kuolee. Samoin normivihollisillakin on niin paljon HP, etten halua käyttää muita aseita. Ihan järjetöntä tuommoinen että ekalla vihollisella on joku 2000HP, kun taas sinä isket 300-400 yhdellä iskulla. Onneksi on R2 hyökkäys jolla isken sen 900. Ostin siistin näköisen katanan, koko ase on täysin turha koska perusviholliseen pitää upottaa 7-9 iskua. Bosseista tulisi van puuduttavia puolen tunnin kaavamaisia "kaksi iskua, väistö, odotta" taisteluita.

Sanoisin että peli oli aika 8/10, mikäli tekninen puoli saataisiin korjattua niin 9/10. Nyt vain odotan mitä löydä ja mitä netti löytää, koska tässä on ollut jo mielenkiintoisia salaisuuksia löydetty.

Tässä on nyt noin 15h Bloodbornea takana ja hieman ristiriitaisia tuntemuksia peli on tähän asti tarjonnut. Itse pelimaailma, viholliset ja pomot on todella erinomaisia ja peli vetää sisäänsä rankalla kädellä. Silti ihmetyttää muutama seikka, joista Fazu edellisessä postauksessa mainitsikin.

Ensinnäkin Dark Soulsin todella toimiva flask systeemi on lähtenyt ja tilalla on rasittava parannuspullo viritys. Kun kuolee, niin parannuspullot eivät uusiudu ollenkaan, vaan pakko lähteä farmaamaan heikkoja vihollisia. Hieman rasittaa, kun senkin ajan voisi laittaa pomotaisteluihin tai maailman tutkimiseen. Eikö oltaisi voitu toteuttaa niin, että aina kuollessa pelaajalle jäisi vaikkapa vähintään 5 parannuspulloa. Myös rajatut ammukset ja niiden hankkiminen on täysin hanurista. Näiden lisäksi ärsyttää suunnattomasti, kun From Software ei ole vieläkään korjannut täysin rikkinäistä "lukitus kohteeseen" järjestelmää. Tämä ongelma on ollut ensimmäisestä pelistä lähtien ja varsinkin tämän pelin kohdalla tietyt pomotaistelut aiheuttavat harmaita hiuksia, kun pylväät, hautakivet ja muut vastaavat pienet objektit poistavat lukituksen, vaikka näköyhteys olisikin selkeä. Myös lukitus olisi hyvä pysyä hieman pidemmältä matkalta. Esimerkkinä muuten kohtuu simppeli ja helppo Father Gascoigne aiheutti jo heti pelin alussa harmaita hiuksia tuon lukituksen kanssa. Oli pakko pelata ilman lukitusta tietyn vaiheen jälkeen, kun kamera heittelehti aivan miten sattuu.

Itse olen pelannut lähes aina Souls pelit 1h + kilpi, mutta nyt oli pakko lähestyä peliä aivan toisella tapaa. Muuten pelaaminen on hoitunut ilman suurempia ongelmia, mutta muutettu parry systeemi kyllä syö pakosti peli-iloa. Ehkä sitä vain tottui sen verran tuohon systeemiin edellissä osissa, joten täysin uusi ja rajattu aseella säätäminen ei ole aivan niin mielekästä.

Bloodbornen visuaalinen tyyli on todella upeata katseltavaa ja täytyy nostaa hattua suunnittelutiimille. En silti pysty ymmärtämään miten tämä peli pyörii niin heikosti. Pelissä on todella paljon kaiken maailman teknisiä ongelmia, bugeja yms ja ruudunpäivitys ei meinaa pysyä paikoin edes siellä 30 fps. En pysty käsittämään miten tätä peliä ei olla saatu pyörimään 60 fps. Vaikka visuaalinen ulkoasu on kaunista, niin se ei ole missään suhteessa teknisesti vaativaa. Jos tätä olisi työstänyt jokin hieman teknisesti lahjakkaampi tiimi, niin tämäkin pyörisi ilman ongelmia tasaiset 60 ruutua sekunnissa. Vaikka peliä pelaakin hyvin heikoimmalla ruudunpäivityksellä, niin tämmöiset reaktio mäiskinnät hyötyvät vain niin paljon tuosta sulavuudestä. Vertailuna olen pelannut Dark Souls 1 & 2 Xbox 360 ja PC:llä. Tietokoneella nämä pelit vain tuntuvat aivan huikeasti paremmalta. Toivon vain hartaasti, että tämäkin julkaistaisiin tulevaisuudessa PC:lle, kun PS4-versio jätti hieman huonon maun suuhun (teknisesti).

Kaikesta valituksesta huolimatta kyseessä on erinomainen peli, mutta missään nimessä en ymmärrä metacriticin 93 pisteen keskiarvoa. Vaikka harvoin seuraan tuota pelimaailman syöpää, niin nyt oli pakko lähteä tutkailemaan arvosanoja. Vertailuna Dark Souls 1 ja 2 ovat saaneet 89 ja 91 pistettä.

Siirsin joukon Bloodborne-viestejä "Mitä pelasit viimeksi" -ketjusta tänne.

Noita parannuspullojahan ja ammuksiahan voi muuten sentään kerryttää varastoon koko pelin ajan. Reilu kymmenisen tuntia nyt pelattuna, enkä ole joutunut ainakaan vielä farmaamaan niitä, sillä tarjonta on kuitenkin koko ajan aina hippusen verran kysyntää suurempi. En sitten tiedä, miten tilanne muuttuu loppua kohden ja vähän jännityksellä olenkin aina vain syvemmälle mennyt.

Varastojen saanti käyttöön vaatii kyllä myös Hunter's Dreamissa käyntiä tai kuolemaa, mutta ainakin se muistuttaa, että silloin tällöin kannattaa käydä tuhlaamassa sieluj-- siis Blood Echoeseja tasoihin ja aseparannuksiin.

Miksiköhän pelissä Blood Vialit eivät mene storageen kun kantaa täyttä määrää ja loottaa niit lisää? Kyllä mulla kaikki muut itemit menevät sinne storageen jos loottaan yli max. kapasiteetin niitä. Lähinnä sen takia tämä mietityttää että A. Vialien farmaaminen on perseestä vaikka ei se vie kun max. 6-9min että saa ton 20. B. Myös näissä rajan yli mennyissä Blood Vialeissa näkyy tuo storage iconi mutta silti ne ei sinne storageen ilmesty..

E: Kyllä näköjään näin uutena päivänä nuo Blood Vialit ovat alkaneet ilmestyä tonne storageen. En tiiä mitä peli on bugaillu kahtena ekana päivänä...

Pelailen tässä Chalice Dungeoneita ja metsästän pelin vaikeinta bossia, aivan järkyttävä vaikeusasteen nousu. Viholliset tappaa parilla iskulla, yhden kerroksen jälkeen blood echoeseja on 150000 jnejne. Bossit on kyllä kivoja. Sieluja niin paljon että voi ostaa suoraan 99 blood vialia.

Nyt mitä vitun vittua? Hakkaan ärsyttävmmän bossin Chalice Dungeonissa, johon kesti jotain 7h. Pelasin siitä viellä pari tunta suorittaen pari muuta Dungeonia ja pidin tauon. Nyt aloitin ja peli spawnaa minut takaisiin sen ärsyttävän bossin eteen.

EI, haista vittu From Software. Peli lähti myyntiin heti.

Jonkin matkaa olen nyt pelissä edennyt ja jatkuvaa turpasaunaa on melkein joka nurkan takaa löytynytkin. Aiemmat Souls pelit eivät kyllä koskaan aiheuttaneet tämän kaltaisia ongelmia kuin tämä Bloodborne. Sinäänsä ihan mukavaa kun haastetta viimeinkin löytyy, mutta homma turhauttaa viimeistään sitten kun pitäisi niitä veripulloja farmata pitkien lataustaukojen höystämänä. Ikävä on Estus Flaskeja. No, parempi kai haasteenkin takia kantaa maksimissaan 20 veripulloa kuin 99 ruohoa niin kuin Demon's Soulsissa oli mahdollista.

Vicar Amelielle pitäisi mennä turpaan antamaan, mutta itse siinä turpiin pari kertaa otin. Pitää katsoa jos kävisi jossain muualla ensin katselemassa ja kokeilla bossia sitten uudelleen. Co oppiin en kumminkaan sorru, vaan sooloan tämänkin ensi kerrallani aivan kuten tein edellisten pelien kanssa. Online tuntuu muutenkin olevan aivan juntturassa suurimmaksi osin. Vähän jokaisen invaden kanssa jokin bugittaa. Joko toinen pelaaja lentää ulos keskenkaiken tai jotain muuta outoa tapahtuu. Tai sitten ei yksinkertaisesti tapahdu yhtään mitään. No en kyllä PvP puolesta Souls peleissä muutenkaan ole koskaan ollut kiinnostunut, joten en taida mitään menettääkään.

Kuulostaa kyllä tuo parannussysteemi ikävämmältä kuin Estukset. Odotan kauhulla. Muuten haasteellisuus ei taas kuulosta yhtään huonolta. Itse pelailin aiempia Soulseja nimenomaan pääosin väistelemällä, joten kilven puuttumisen ei pitäisi ainakaan itselleni kovin iso juttu olla, vaikka välillä toki tuli kilpeiltyäkin. Co-oppia ajattelin itse käyttää hyödyksi niin paljon kuin huvittaa. Aiemmat pelit olen kyllä mennyt 90% yksinään läpi ja oikeastaan en ole tainnut yhtään pomoa hoidella pelkästään co-opin voimin, eli vähintään olen palannut pomoon yksin myöhemmillä/uusilla pelikierroksilla.

Täytyy sanoa että polttelisi kyllä tämän pelin osto mutta jätän silti vielä odottelemaan. On sen verran kertynyt kuitenkin uudemman polven pelejä ja vasta sain koneen taloon, niin pelaamista riittää muutenkin. Saavatpahan samalla aikaa korjata pahimmat bugit pois ja ehkä hinnatkin ehtivät hieman alentua. Tosin en tiedä ostanko seuraavaksi Shadow of Mordorin vai tämän. Mordor olisi kuitenkin jo melko halvalla saatavissa.

Platina tuli, kaikki bossit tapettu, NG+ hakattu, aseet ja tooli kerätty. 67h kesti, vähemmän kuin aiemmissa Souls-peleissä. Bloodborne tuntuu lopulta pienemmältä peliltä kuin edelliset Souls-pelit. Kerättävää ei ole paljoa, suuri osa dropeista oli joko luoteja tai veripulloja, kerättäviä aseita ei ollut paljoa ja imo Ludwigs Holy Blade ja Blades of mercy ovat aivan liian OP. Varsinkin jälkimmäinen, Niillä saa Stun-lockattua useamman bossin ihan kokonaan.

4/5, tekniset ongelmat korjattuna olisi parempi.

Osaako kukaan sanoa siirtyykö edistys Chalice dungeoneissa NG+, vai pitääkö kaikki tehdä uudestaan (uskallanko läpäistä pelin)? Mitenkäs nouseeko dungeoneiden vaikeustaso (liekkö se edes mahdollista, nimittäin turpaan tulee jo nyt, niin että tukka lähtee) vielä entisestään pääpelintavoin NG+?

+ Tähän mennessä olen nauttinut kovasti Bloodbornesta, varsinkin tunnelman puolesta (pari kertaa on melkeen laskettu housuun, kun örmelö on pompannut pusikosta). Kyllä omastamielestäni tämä peli päihittää ainakin Demon's Soulsin lähes jokaisessa mielessä. Dark Soulseihin en uskalla lähteä vertaamaan, koska niistä olen katsonut vain speedruneja, itse pelaamisen sijaan.

Chalie dungeonit ovat NG riuppumattomia. Edistys säilyy eivätkä ne vaikene, sillä ne luolat vaikenee omaa tahtiaann

Osaako ihmiset kertoa, että kumpi on helpompi Dark Souls 2 vai Bloodborne?
Demons souls oli vaikea minulle, ja Bloodborne on kuulemma vaikein Souls peli, niin kysyn huvikseni, kun mietin että kumman ostaisin. Bloodborne kiinnostaisi muuten enemmän, mutta siinä on kuulemma aika vähän leirintäpaikkoja, enkä jaksaisi kilometrejä kulkea joka kuoleman jälkeen.

Lainaus käyttäjältä kurrinen123

Osaako ihmiset kertoa, että kumpi on helpompi Dark Souls 2 vai Bloodborne?
Demons souls oli vaikea minulle, ja Bloodborne on kuulemma vaikein Souls peli, niin kysyn huvikseni, kun mietin että kumman ostaisin. Bloodborne kiinnostaisi muuten enemmän, mutta siinä on kuulemma aika vähän leirintäpaikkoja, enkä jaksaisi kilometrejä kulkea joka kuoleman jälkeen.

Suosittelen aloittamaan Dark Soulseista. Parempia pelejä kumpikin omasta mielestä. Bloodborne vaikein? pfft..

Vaikea kysymys, Dark Soulss 2 on kylläkin ihan naurettavan helppo peli, mutta Demons Souls /Dark Souls voivat olla ensikertalaiselle vaikeita. Bloodborne oli mielestäni aika suoraviivainen peli, varsinkin päätarina. Mikäli ei Chalice Dungeoneiden vikoissa mestoissa pyöri niin ei pelissä pitäisi olla ongelmia.

Suosittelen kyllä Bloodbornen ostamisen jättämistä myöhemmälle ajankohdalle. Pelin tekninen puoli on vielä semmosita sillisalaattia.

Selvä, kiitos vastauksista. Taidampa Dark Souls kakkosen ostaa eka, ja myöhemmin sitte Bloodbornen.
Demons soulsia olen pelannut, muttei se oikein sujunut. :D

Juu, osta vain DS2. Se ainakin tuntui itsestäni ehkä helpoimmalta. Tosin tämä tulee henkilöltä joka on kalunnut aiemmat Souls-pelit melko hyvin läpi ja Dark Soulsista kerännyt jokaisen achievementin. Voisin kuitenkin kuvitella että tuolla on uusimpana pelinä ehkä eniten pelaajia, joten apua saa jos ei yksin pärjää. Toisaalta taas uskon että myös aiemmissa peleissä riittää pelaajia, kun on sen verran vahva fanikanta. Varsinkin ensimmäisessä Darkissa olen ymmärtänyt olevan paljon pelaajia.

On se kyllä erikoista miten tyydyttävää on löytää kaikki oikopolut joltain mieltä piinaavalta alueelta. Vaikkei Forbidden Forest mitenkään vaikea paikka ollut, niin silti sen pimeys ja tunnelma piinasi jatkuvasti mieltä. Parin hissin löytämisen jälkeen syke laskikin sopivasti ja olo olikin kuin pahimmankin bossin kaataneena.

Mutta hiljalleen painelen pelissä eteenpäin. Juurikin uusien mestojen penkominen on ollut se tyydyttävin kokemus pelissä. NPC hahmoja kyllä vältän pelissä kuin ruttoa. Nämä maailmasta löytyvät hunterit olleet paljon suurempi ongelma kaataa kuin lopussa vastaan tulevat bossit. Chalice dungeoneita vasta äsken tuli kunnolla kokeiltua ja ensimmäinen bossi siellä kaadettua. Jo tuo ensimmäinen leveli tuntui äärimmäisen tylsältä ja lukemani perusteella nuo jatkuvat aika samanlaisina.

Huh onnea fazulle platinumista. Itsellä on ollut vaikeuksia bloodbornen kanssa mut koukuttava tää on kuitenkin. En tiedä onko mulla väärä pelityyli, kilpeä on kyllä ikävä. Father casgoinen vedin yksin läpi parin tunnin jälkeen :P Käytin alkuun asetta ja suoliiskua ja sitten hautakiviä ja kolmannessa vaiheessa hillotin jotenkin iholla sen kuoliaaksi. Mutta pari muuta alun pomoa tuntuu mahdottomilta yksin. Ne on vaan pirun nopeita. Kannattaako mennä iholle ja pyöriä ympäri ym.? Tuntuu että etäisyyden ottaminen ja varovainen hyökkäys ei toimi ja osuu omaan nilkkaan jossain vaiheessa. Ja kamerakin aika ärsyttävä välillä kun ei näe kunnolla mitä isompi pomo tekee. Vaikea tajuta oikeata aikaa iskeä. Enkö vaan osaa? Hunter huntterit on kyllä kans pirun ärsyttäviä ja nopeita. :D Lataustauot on kyllä pyllystä. Kai mun pitää vaan yrittää saada kaveri aina pomoihin :D Vinkkejä Fazulta?

Kamera on kyllä typerä joissain bosseissa. Itse mene aina bossiin kiinni ja väistä kaikki iskut, sillä useaa otteeseen isompien möllien syöksy iskujen hitboxit ovat ihan käsittämättömiä. Kannattaa opetella väistämään iskut ja pitäytyä kiinni siinä. Esim.. Blood Starved Beastin iskut on tosi helppoa väistää, pääsee helposti läpi ottamatta osuman osumaa.

Lainaus käyttäjältä Fazu

Kamera on kyllä typerä joissain bosseissa. Itse mene aina bossiin kiinni ja väistä kaikki iskut, sillä useaa otteeseen isompien möllien syöksy iskujen hitboxit ovat ihan käsittämättömiä. Kannattaa opetella väistämään iskut ja pitäytyä kiinni siinä. Esim.. Blood Starved Beastin iskut on tosi helppoa väistää, pääsee helposti läpi ottamatta osuman osumaa.

Jep. Aluksi yritin tuotakin pomoa lähestyä etäältä. Aina tuli otettua osumaa. Heti kun meni pomon ihoon kiinni ja väistin ennalta arvattavat iskut, niin ei mitään ongelmia.

Aivan, unohtu mainostaa täällä. kun hakkasin Amagdylan Chalice Dungeonissa, niin se perkele päätti hypätä seinään,kun sillä oli vain milli HP jäljellä.

Ammuin sen lopulta, onneksi sillä oli tosiaankin se milli HP, koska pyssyillä ei hirveämmin vahinkoa aiheuteta.

Erittäin ärsyttävä piirre kamerassa on se, että kun yrittää lukita vastustajaan, niin se ei aina ota sitä lukitusta. Mikä taas tarkoittaa sitä, että klikkaus "resetoi" kameran ja kohdistaa sen suoraan eteenpäin. Todella raivostuttavaa. Lisäksi en tiedä sitten onko käyttäjän toilailua, jotain paniikinomaista button mashingiä, mutta voisin vannoa, että välillä hahmo tekee kaikkea muuta kuin mitä on pyytänyt. Tyypillisin tilanne on sellainen, että olet lukittuna vastustajaan, vastustaja hyökkää, väistät sivulle. Tämän jälkeen teet hyökkäyksen. Sillä poikkeuksella, että hahmo päättääkin kierähtää vielä kerran pari ja sitten ollaankin jo tilanteessa, että ei olla lähelläkään iskuetäisyyttä. Ja silmissä pyörii muutenkin tuollaisen karusellin jälkeen...mutta kuten sanottua. Tiedä vaikka tuo olisi ihan käyttäjästä johtuvaa :).

Pienoinen huomio kaikille, jotka pelaavat pitkiä pelisessioita kerralla. Luin tästä asiasta muilta foorumeilta (reddit) ja ajattelin levittää tietoa tännekin.

Jos Bloodborne on käynnissä n. 12 tuntia (tarkka aika ei vielä kunnolla tiedossa, vähempikin aika saattaa riittää) putkeen, bossit muuttuvat todella helpoiksi. Bossit toisin sanoen bugittavat pahasti ja käyttävät vain yhtä liikettä. Moni bossi ei myöskään saata käyttää ollenkaan mitään erikoisliikkeitä tms. ja bugi tuntuisi vaikuttavan kaikkiin pelin bosseihin. Osa uskoo syynä olevan ns. memory leak.

Pari esimerkkiä (sisältää bossi spoilereita):
https://www.youtube.com/watch?v=3I73lDm_Xvw
https://www.youtube.com/watch?v=pB3Gut9llhQ

Eli, jos jotkut ovat ihmetelleet pelin olevan jollain tavalla tylsä tai liian helppo, tämä voi olla syynä siihen. Pelin uudelleen käynnistys tietyin väliajoin pitäisi korjata tilanne. Tästä saattaisi olla hyvä uutisoida laajemminkin. En ole ainakaan vielä nähnyt mitään suurempaa mainintaa missään pelisivustoilla.

Tyhmä kysymys mutta onko noi riimut automaattisesti käytössä vai olenko taas missannut jotain? :D Nyt sekoilen kielletyssä metsässä kai tää tästä pikku hiljaa etenee :D Vähän tullut pomoja kyllä vastaan, verrattuna aikaisempiin souls peleihin, mikä ehkä lisännyt peli-intoa kun ei tarvitse mennä kuolemaan koko ajan. Salatussa kaupungissa oli joku salama mörkö jolta tuli tukkaan samantien, muita en ole kohdannut pitkään aikaan. En oo uskaltanut uudestaan kokeilla.

Edit: Kiitos riepu. Ei vitsi mulle tuli vasempaan yläruutuun ''murkkutaistelua'' kun kutsuin kaverin apuun. :D onks tää joku bloodbornen ominaisuus liiasta kutsumisesta vai mikä toi oli? Onko muilla tullut? EN mä hirveästi oo kutsunut jengiä apuun. Ei lähtenyt edes pleikkarin valikoissa pois. Olikohan tuo kaveri joku striimaaja? vai mitä hittoa. Ei ollu hirveen helppo pelata kun ei nää paljon energioita jäljellä ym.

Edit 2: onkohan se tuo muistialttari missä saa riimut käyttöön? Työkalut puuttuu :P +Noni löytyihän ne työkalutkin. Olin varmaan väärissä mestoissa liian kauan.

Lainaus käyttäjältä Samwais

Tyhmä kysymys mutta onko noi riimut automaattisesti käytössä vai olenko taas missannut jotain?

Hunter's Dreamissa on alttari, jossa noita voi asettaa. Se löytyy aivan sen pöydän vierestä, josta voi päivitellä aseitaan.

Hakattuani päätäni aikani erääseen lätäkössä elävään hämähäkki bossiin, joka kyllä näytti enemmän massiiviselta punkilta, päätinkin lähteä tutkimaan paikkoja lisälevelien toivossa ja ehkä myös uusien salaisuuksien toivossa. Kyllä kannattikin. Löytyi nimittäin vaikka mitä uutta, joista osa aivan vahingossa. Tuntuu että aina löytyy jotain uutta, kun vain jaksaa vanhoillakin alueilla käydä. Välillä tekisi mieli spoilata netistä itseäni ja katsoa mitä missannut, mutta ensi reissuni pelin kanssa vain kärsisi tästä.

Voisi nyt sitä "hämähäkkiä" kohta puoliin käydä taas koettamassa kun leveleitä noin kymmenen lisää, siinä 50 paikkeilla. Tekisi vain mieli etsiä käsiini se pelle joka potkaisi hahmoni jonnekin myrkky mutajokeen täynnä lonkeroelukoita. Jotenkin tuntuu tutulta kun muistelee erästä idiootti NPC:tä edellisistä Souls peleistä.

"Setä" meni sitten pelin hankkimaan, vaikka järki sanoi muuta. Pelejä on tullut tahkottua ammoisista kuusnepa-ajoista lähtien ja kappas vaan ihan tulee omat lapsuusajat mieleen. Lähes samanlaista v****ilua heti ensiruudusta lähtien kuin mitä pelit tuolloinkin olivat. Nostalgiapisteitä siis tästä...

Parisen päivää on pyristelty tuloksella, että olen edelleen siinä mistä aloitin (Central Yharnam). Sudet siellä sillalla ovat koituneet tuhoksi jo liian monta kertaa ja täytynee harkita toista reittiä. Viimeiset veri-, tuli- ja öljypullot käytetty ja pitää ryhtyä keräilemään niitä ennen seuraavaa yritystä päästä etenemään. Souls-pelejä en ole koskaan pelannut, mutta Ninja Gaideneita ym. vaiketa tapauksia on kyllä tullut läpäistyä, mutta tämä tuntuu olevan jo ihan omassa luokassaan. Vielä en ole kuitenkaan hanskoja tiskiin lyönyt, mutta aika tuskaiselta vaikuttaa:D

Varoitus ikämiehille: jos teillä on vaimo tai avoke muksuista puhumattakaan niin kannattaa harkita ennen kuin pelin sieltä Prisman tai Cittarin hyllyltä ostoskärryynne sujautatte.

Ei elämä, että alkaa tosissaan ottamaan päähän tuo Cursed Pthumerian Defilement mesta. Tuossa kakkos kerroksen doge bossia pitäisi olla joku yli-inhimmillinen väistökyky, tai sille se ainakin tuntuu. Kyseinen örmelö kun pystyy tappamaan yhdellä iskulla, johtuen kyseisen dungeonin ihme tsydeemistä, jonka takia pelihahmolla on vain puolet sen oikeasta hp:sta. Puolet olen tähän mennessä onnistunut saamaan vahtikoiran hp:sta pois, mutta samalla on kyllä tullut käytettyä urakalla noita omia blood vialeita, mikä kyllä pistää kyseenalaistamaan oman kykeneväisyyteni voittaa koko bossia. Toisaalta sama tunne on tullut jo useamman vamman kanssa noissa chalice dungeoneissa ja onhan ne lopulta voitettu, joten vielä ei kuitenkaan heitetä pyyhettä kehään, koska on tuo platina tosiaan tavoitteena.

Se doge on pelin hirvein bossi, onnea siihen.

Lainaus käyttäjältä Fazu

Se doge on pelin hirvein bossi, onnea siihen.

Tänks. Kyllä tuo pikkuhiljaa sujuu paremmin ja paremmin, joten todellinen toivo alkaa heräillä. Harmillista vaan, että nyt tuon instakill juoksun lisäksi päätti watchdoge alkaa myös hyppimään (samalla tuloksella) ja muuttui muutenkin agressiivisemmaksi, kun sillä oli enää 1/4 helaa jäljellä. Mutta eiköhän tämä vielä tästä!

Lainaus käyttäjältä MrSerpico74

"Setä" meni sitten pelin hankkimaan, vaikka järki sanoi muuta. Pelejä on tullut tahkottua ammoisista kuusnepa-ajoista lähtien ja kappas vaan ihan tulee omat lapsuusajat mieleen. Lähes samanlaista v****ilua heti ensiruudusta lähtien kuin mitä pelit tuolloinkin olivat. Nostalgiapisteitä siis tästä...

Parisen päivää on pyristelty tuloksella, että olen edelleen siinä mistä aloitin (Central Yharnam). Sudet siellä sillalla ovat koituneet tuhoksi jo liian monta kertaa ja täytynee harkita toista reittiä. Viimeiset veri-, tuli- ja öljypullot käytetty ja pitää ryhtyä keräilemään niitä ennen seuraavaa yritystä päästä etenemään. Souls-pelejä en ole koskaan pelannut, mutta Ninja Gaideneita ym. vaiketa tapauksia on kyllä tullut läpäistyä, mutta tämä tuntuu olevan jo ihan omassa luokassaan. Vielä en ole kuitenkaan hanskoja tiskiin lyönyt, mutta aika tuskaiselta vaikuttaa:D

Varoitus ikämiehille: jos teillä on vaimo tai avoke muksuista puhumattakaan niin kannattaa harkita ennen kuin pelin sieltä Prisman tai Cittarin hyllyltä ostoskärryynne sujautatte.

Aikaa ja harjoittelua tosiaan vaatii, mutta alkaahan se tämänkin lopulta sujumaan. Nuo em. sudenriepulaiset kaatuivat lopulta aika helposti polttopullojen avulla ja ensimmäinen pomokin ekalla yrittämällä ihan vaan säheltämällä. Seuraavakin on jo tavattu, mutta en ole vielä tosissani ryhtynyt sitä kaatamaan.

On selvää, että tuskien taival on vasta alussa ja sen verran haastavalta vaikuttaa, että jää nähtäväksi, edellisen viestiin viitaten, kuinka pitkään tämän kanssa jaksaa vääntää ja unettomia öitä viettää. Harvinaista kyllä, vaikka sattuu niin kyseessä on koukuttavin kokemus pitkään aikaan. Saas nähdä kuinka pitkälle rahkeet riittävät...

P.S. Vielä heille, jotka pelin hankintaa harkitsevat, niin oman hahmon kehitys, kuten arvata saattaa, helpottaa peliä hieman ja etenkin taistelua tavallisten janttereiden kanssa. Pullojakin suolletaan nykyään joka välissä, mutta varovainen saa silti olla.

Lainaus käyttäjältä MrSerpico74

Sudet siellä sillalla ovat koituneet tuhoksi jo liian monta kertaa ja täytynee harkita toista reittiä.

Ei nyt varmaan ole kamala spoileri mainita että tässä painivien kannattaa tarkkailla nauravien naisten talon luota josko sieltä jostain löytyisi toinen reitti jota kautta noita susia ei välttämättä joutuisi edes kohtaamaan. Tuo näkyvämpi reitti on vaan melko ilkeä temppu Frommilta johtaa varmaan monen kohdalla melkoiseen turhautumiseen kun joutuu ilman oikoreittiä tuonne sillalle itsensä setvimään.

Pelissä on yllättävän paljon sivupolkuja ja kaiken maailman oikoreittejä joista osa on aika hyvin piilotettu. Välillä paras ratkaisu hankaliin kohtiin onkin vain juosta ohi ja painaa pois vihollisten agro etäisyydeltä.

Peli meni eilen läpi. Kello näytti mullakin n. 27 tuntia ja aika paska ole itse pelaamaan välillä niin siinä on varmaan muutama tunti pelkkää toistoa :D Mulla tais olla leveli jotain 55-60 lopussa jos en väärin muista. Kavereiden avulla pomot on melkeinpä helppoja kunhan viitsi vähän miettiä mitä tekee. Paitsi pari Hunter huntteria vaati kyllä kaverin apua :D Muutama pomo meni yksin. Muutama mesta on wikin mukaan vielä koluamatta joten aloitin NG:n en tiedä onko fiksua mestojen koluamista haluavalle? :D Onkohan noi edellämainitut (vissiin?) chalice dungeonit liian vaikeita NG:ssä? Peli on kyllä koukuttava ja hyvä mutta muutama todella riivaava kohta löytyy kyllä. Ja parista niistä menin loppupeleissä oikeastaan juoksemalla ohi :D Esim: nemisin painajaisen alku on erittäin perseestä, ainakin mulle. Kaipa tätä tulee jonkun verran vielä hakattua ennen kuin laitan kaverille lainaan.

Chalice Dungeonit vedin itse kaikki NG hahmollani ja vasta sen jälkeen juoksin NG+ läpi (huom, juoksin, aikaa kului huimat 1,5 tuntia). Ehdottomasti Chalice Dungeonit kuuluvat pelin vaikeimpaan antiin, vaikka ne pari ekaa ovatkin aivan naurettavan helppoja.

Chalice Dungeonit eivät kuitenkaan mitenkään ihmeellisen vaikeita, kunnes tuo halvatun Dungeoni missä HP rokotetaan puolet pois. Siellä olevat kaksi viimeistä bossia olivat minulle vaikeinta kamaa koko pelissä. Suosittellen yrittämään, mutta ei missään nimessä kannata yrittä tuntikaupalla ellei halua peliä mennä 100% läpi.

Lainaus käyttäjältä Viper7+

Ei nyt varmaan ole kamala spoileri mainita että tässä painivien kannattaa tarkkailla nauravien naisten talon luota josko sieltä jostain löytyisi toinen reitti jota kautta noita susia ei välttämättä joutuisi edes kohtaamaan.

Itse asiassa löysin tuon vaihtoehtoisen reitin ihan itse paikkoja tutkimalla, mutta en lähtenyt sitä silloin aluksi selvittämään ja sitten unohdin koko jutun. IGN palautti asian mieleen, mutta en suostunut sitä heti kokeilemaan, koska halusin yrittää polttopulloja, joita aluksi tuli heiteltyä lähes jokaisen kulkijan päälle. Nehän sitten toimivatkin oikein mukavasti ja nämä vaihtoehtoreitit tuli selvitettyä vasta onnistumisen jälkeen.

Tämä Father Cascoigne on myös varsin mielenkiintoinen tapaus. En edes tiedä, enkä oikeastaan välitäkkään tietää, että montako kertaa viikate on heilahtanut ja kuolo korjannut. Menestystä on alkanut seurata vasta, kun jätin lukituksen pois käytöstä. Soittorasia käytössä (kestää sen muutaman pyöräytyksen ennen muuntautumista) ja kertaallen sain tiristettyä energiatasot noin milliin, mutta turpaan tuli silti. Vielä se kaatuu...

Voi perkules tuon Amygdalan one hit kill hypyn kanssa (Defiled chalice). Ilman kyseistä liikettä tämä taistelu olisi huomattavasti helpompi ja voitettu jo. äääääääähhh....

Amagdylan kanssa mulla kävi se kiva juttu että piti tappaa kahdesti koska peli kadotti tallennukseni jotenkin. Minulla oli siinä taistelussa taktiikkana se että kahden ekan vaiheen aikana hakkasin yksinomaan päätä ja väistin sen kädet, kolmannessa vaiheessa siirryin sitten hakkaamaan sen häntää koska se aina hyppäsi eteenpäin, eli vaaraa ei ollut.

Vinkkejä Bood-Starved Beastin lyömiseen/millähän tasolla hahmon pitäisi olla, että pomo kaatuu (oma taso jossakin 30-32 tienoilla)?

Omasta arsenaalista parhaiten tuntuu toimivan väistö ja kahden käden kirves. Tussarin voi melkein unohtaa, vaikka muualla muuta väitetäänkin. Ongelmat alkavat, kun pedon energiasta on jäljellä noin 1/3, jonka jälkeen alkaa ropista iskua, myrkkyä ja hyökkäysten väistäminen menee lähes mahdottomaksi, prkle.

Eksyin Old Yharnamiin puolivahingossa ennen Vicar Amelian kohtaamista. "Neiti" on jälkeenpäin kyllä paikallistettu, mutta kaatoa en ole vielä edes yrittänyt. Pomojen järjestyksellä ei liene muuta merkitystä kuin hahmokehitys, jos sitäkään, eikä tuo jälkimmäinenkään helpolta vaikuta. Syvä huokaus...