Peli-ideat / Foorumit / www.pelaajalehti.com
1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Peli-ideat

Tämä ketju on tuttu vanhemmalta foorumilta, joten sen ketjun aloittaja voi napata tästäkin kunnian itselleen jos hän (he or she) on enää läsnä foorumeilla.

Eli jos teillä on omasta mielestänne mainio idea peliksi, niin raapustakaa se tänne.

Koska mokoman ketjun menin aloittamaan, niin pitänee tähän ensimmäisenä jotain raapustaa:

Ensimmäinen on perinteisempi fantasia-aiheinen RPG, jossa vaelteleva pieni joukko pikkukonnia pyrkii helpon elämän makuun ja tilaisuus tarjoutuu kun he kuulevat legendaaristen sankarijoukon olevan samalla paikkakunnalla. Sattumalta sankarijoukon on lukumäärä on sama kuin konnilta, mutta kukaan ei tunnista paikkakunnalla sankareita ulkonäöltä vaan ainoastaan maineeltaan, joten konnat päättävät lavastaa sankarit konnajoukoksi ja väittää itseään sankareiksi, sillä suuria sankareitahan palvotaan.

Eipä aikaakaan kun oikea sankarijoukko on telkien takana yrittäen vakuuttaa syyttömyyttään ja olevansa oikeat sankarit. Konnajoukkio taas nauttii samalla aikaa sankarien saamista etuisuuksista matkatessaan kylästä kylään, mutta kun lopulta tulee velvollisuuksien aika huomaavat konnat purreensa liian ison palan, sillä sankaritekoja odottavalle kansalle ei sanotakkaan ei ilman kivuliaita seurauksia, joten petosta täytyy jatkaa. Konnajoukon kannalta ikävästi homma paisuu eeppisiin mittoihin ja kohta ollaan tuttuun tapaan ratkaisemassa koko maailman kohtaloa. Harmillista vain että ennustuksissa mainitut valitut maailman pelastavat sankarit viruvat vankityrmässä...

Tarkoituksena olisi myös että esimerkiksi jos ryhmänjäseneksi juuri tulleelle velholle kertoo heti totuuden lähtee velho lätkimään porukasta, mutta tilalle tulee toinen hahmo, joka on vaikka lipeväkielinen varas. Jos velholle ei kerro totuutta ja totuus tulee ilmi vasta myöhemmin, niin velho tajuaa tilanteen vakavuuden ja pysyy ryhmässä. Lisäksi velholla avautuu eri dialogin lisäksi myös erilaisia paikkoja ja kulkureittejä ja varkaalla myös eli seikkailu on hieman erilainen hahmovalikoimasta riippuen.

Toinen idea on sitten vähän synkkäsävyisempi Mass Effect-henkinen scifieepos. Homma alkaa hiukan heikosti, sillä peli on jo hävitty ennenkuin se alkaakaan, maapallo on tuhottu, ihmisiä ei juurikaan enää ole jäljellä ja sukupuutto on väistämätön, jäljellä on vain kosto. Ensin kuitenkin on jäljitettävä syylliset ja sitten alkaakin mustalla huumorilla maustettu sysimusta ajojahti. Matkan varrella mukaan tarttuu sekalainen seurue eri rotuja joilla on jokaisella omat syynsä liittyä universumin viimeisen ihmisen toivottomalta tuntuvaan kostomatkaan. Vaihtoehtona matkalla kohti tuntematonta vihollista on mennä aseet laulaen, tuhoten kaiken tieltään mikä oli vähänkin osallinen maapallon tuhoon ja toivoa että aihettamalla kaaosta todelliset syylliset saadaan savustettua esiin. Toinen tapa on edetä vaivihkaa, huomaamatta. Eli eräänlainen Human Revolutionin ja Mass Effectin risteytys.

Eiköhän siinä ollut kaikki tällä erää, propsit sille joka jaksoi edes kolmasosan lukea jaarittelustani...

Itse rakastan pelityyliltään point 'n' click-tyylisiä pelejä sekä penumbra tyylisiä "fps puzzle"-pelejä joten haluaisin tehdä jonkun todella synkkään paikkaan sijoittuvan puzzle seikkailun jossa tunnelma muodostuisi maisemista ja musiikista eikä mistään möröistä ja aluetta saisi tutkia vapaasti.

Pelissä oleviin puzzleihin tuli löytyä mahdollisimman monta vapaata ratkaisu tapaa kuten jos olisi lukittu ovi, oven voisia ampua hajalle, metsästää avainta tai jotenkin muuten realistiseilla fysiikoilla ratkaista pulmia, ei toki kaikkia. Pelin tapahtumapaikoissa tulisi löytyä paljon hienoja pieniä yksityiskohtia ja esineitä, eikä olisi random huone jossa vain pöytä ja kirjahylly. Musiikki olisi teemaan sopivaa rauhallista mutta kauhumaisia tunteita herättävää kuten penumbroissa ja amnesiassa. Kuvakulma olisi varmaankin fps kuten penumbroissa. Tapahtumapaikaksi voisi luoda esimerkiksi hylätyn saaren joka olisi paikkoineen harper's island-sarjan paikkaa muistuttava.

Pelissä siis ei olisi mitään mörköjä mutta voisi sisältää joitain pieniä säikäyttäviä elementtejä ja hallusinaatiota joita tapahtuisi vain muutaman kerran. Jos alue olisi äskeisen mukainen, pelissä tulisi liikkua vapaasti paikasta a paikkaan b ja tulisi olla monta mielenkiintoista paikkaa kuten hotellialue, sairaala, alueesta kertova museo, sekatavarakauppa,poliisiasema, radioasema, satama ja kirjasto. Juonta en nyt näin nopeasti osaa sanoa mutta olisi suht simppelin yksinkertainen että joku etsivä olisi etsimässä jotakuta kyseisestä paikasta ja jotta saisi lisää infoa mistä löytää henkilö tai jotain häneen liityvää tulisi tehdä puzzleja.

En viitsi enempää kertoa ettei tule liikaa luettavaa. Toivottavasti jotakuta kiinnosti ja saa kommentoida :)

Ei tätä threadia kukaan enää lue, mutta poistin oman peli-ideani koska se oli huono ja nolo... ja tehty Skyrimin muodossa. Jei.

^ Tuossa kyllä vietäisiin suosikkielokuvaani kuin vierasta sikaa. Metropolisia saa lainata, mutta jos joku vääntää siitä tuollaisen pelin niin oksennan. Alkuperäinen Metropolis on pidettävänä mahdollisen kaukana tönköstä Metropolis-animesta. Sen sijaan, en panisi pahakseni jos Metropolisia ja Blade Runneria yhdistettäisiin..... Ai niin, Deus Ex.

Open world zombie peli:
Pelin alue on koko maapallo ja alussa valitaan 20:stä maasta mistä haluaa aloittaa ja jokaisella maalla on 3 bonusta joista yksi on maalle uniikki.
peli alkaa ja heti saadaan huomata että zombi virus on liikkeellä. Peli ei neuvo pelaajaa yhtään tehtävissä, vain kontrollit kertova mini tuto voisi olla. Tulisi vain tylysti että Find Help. Ja alueena olisi siis koko maapallo.
Peli olisi siis realistinen että pitää nukkua ja syödä ja jos esim. haavoittuu niin haava pitää puhdistaa tietyn ajan kuluessa ettei se tulehdu, ja siihen pitää vaikka löytää apteekista jotain tai tylysti jallua alkosta. Ja nukkuminen tapahtuisi vaikka sitten kun alussa on löytänyt makuupussin vastaavan että kun haluaa nukkua niin tietty alue sen ympärillä pitää varmistaa ennen sitä ja peli voisi laittaa jotain haastetta ja ylläreitä siihen ettei tulisi kokoajan toistoa ja samaa. Pelissä pystyisi sitten kun löytää auton, helikopterin etc käyttämään jos vain löytää bensaa, esim. Amerikoista ei atlantin yli lennetä pelkillä huuruilla.. autoihin taas voisi ottaa bensaa toisista autoista, olettaen että pelaaja on hakenut puutarhaliikkeestä letkun pätkän. Pelin päätavoitteena olisi löytää päähenkilön perhe, joka siis on joka pelikerralla satunnaisessa paikassa, pelaaja tietää perheen viimeisen olinpaikan heti pelin alussa, ja se voi olla esim. lomailemassa Karibialla tai Japanissa, tietysti riippuen siitä mistä pelaaja pelin aloittaa. Maan antamia bonuksia voisi olla esim. Amerikasta aloittava voisi olla hyvä aseiden kanssa, ja Suomesta aloittava olisi parempi toimimaan haavoittuneena (tämän nimi olisi pelissä Sisu ) Paljon olisi ideoita. Peli päättyisi vasta kun zombi epidemia on kukistettu eli pelaajan täytyy jotenkin pelata oma osansa ihmiskunnan pelastamisessa, omasta mielestä avustaa tiedemiehiä tekemään vastalääke tai jotain. Pelissä myös huikeasti hienoja sivutehtäviä aina ihmisten pelastamisesta ruuan hankkimiseen ja suojapaikkojen kunnostamiseen. tehtävistä palkkioksi milloin mitäkin, siteitä, aseita, panoksia, vaatteita (esim. Alaskassa et pärjää havaiji paidalla) tietysti XP. jolla sitten kehittää hahmoa ultimaattiseksi selviytyjäksi, ja näissä taidoissa ei siis mitään yliluonnollista paskaa, pelaaja on kuitenkin normaali mies, taitoja voisi olla esim. Survival = healaa enemmän kuin normisti, pystyy tekemään luonnon antimista rohtoja etc. En ole tarkemmin miettiny.

Onhan noita ideoita ja jos on tarpeeksi yksinkertaisia niin tulee niitä myös toteutettua. Nykyisen projektin rinnalla ei mitään isoa uskalla tehdä. Pari ideaa on kuitenkin mitä meinaisin työstää kunhan nykyinen projekti joskus 10 vuoden päästä valmistuu (yksinteko + valtava toiminta/seikkailu/roolipeli = TYÖTÄ), mutta niitäkin olen suunnitellut vain tarinallisella tasolla joten mitään kunnollista ei valitettavasti voi kertoa. Näistä kuitenkin tulisi 2D toiminta/seikkailuja roolipelielementeillä ja toiseen myös tasohyppelyä, 3D:hen ei kyvyt riitä.