Monster Hunter -sarja / Foorumit / www.pelaajalehti.com
1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Monster Hunter -sarja

Itsellä löytyy paljon ilon ja itkun hetkiä sarjaan liittyen. Paljon enemmän iloisia tietysti. Jos nyt sitten raapputtaisin hieman omia kokemuksia.

Ensimmäinen peli minulle oli Mh3 tri Wii:lle. Onhan se helpoimpia aloittaa, tämä vaikea sarja. Pelin juttuhan on metsästää isoja hirviöitä ja lukea vastustajaa. Ja oikean hetken tullen hyökätä/rankoa vastustajaa.

Pelissä on paljon opeteltavaa, mutta ainakin itselleni se on ollut todella palkitsevaa. Vaikeusaste käyrän nousu on kyllä iso jokaisessa. Esim: Mh3 Tri ensimmäinen "suuri" on vastustaja Great jaggi. Mukavan helppo aloitus vastustaja. Sitten tulee se Muksun mainitseva tipu: Gurupeco. Joka on huomattavasti kestävämpi ja tuo esille että vastustajilla on helposti elementit. Tipun fire hyökkäykset sattuu pelin alussa todella paljon.

Ja asustevalintoja täytyy ruveta miettimään elementtien kannalta. Parhaiten muistan kyllä alusta kolmannen vastustajan Barroth. Vaikeusaste hyppää tässä kohtaa ihan tajuttomasti ylöspäin. Hahmon defence joutuu todella kovalle koetukselle. Kun Barroth tappaa yhteen counter osumaan. Muistan ajatelleeni mitä tuolle voi tehdä. O.o Paransin defencen niin hyväksi kuin sain. Valitsin suojaavan mutta tehokaan suuren Great sword. Tuolla alkupään asella sain Barroth alas eeppisen noin 40-45min ajassa. Ja kun tehtävä aikaa on aina 50min. Se tunne kun vastustaja tippuu loppu minuuteilla on jotain ikimuistosta.

Pelitunteja on tullut Mh3tri 400+. Monster hunter freedom unite 426h. Tuo hahmo on vielä siirretty Mhf2 pelistä niin kokonaisaikaa en edes tiedä.

Itselleni selvisi vasta viikonloppuna, että Ps3 saa ilmaiseksi ladattua adhocparty ohjelman Psn Storesta. Ohjelman avulla voi Psp pelejä pelata netissä. Jotta ohjelma toimii tarvitsee ilmeisesti langallisen netin.

Löytyykö sarjan pelaajia täältä foruumilta yhtään? Itse olen pelannut Mh 3 tri paljon netissä ja turhautunut pelata aina samoja vastustajia vastaan. Mutta kun olen luullut että peli on ainoa jossa saa 4 pelin netissä, onhan sitä ollut pakko pelata. Nyt pelailen Mhfu. Muutkin löytyy. Monster hunter 3 ultimate tulee 3ds konsolille.

Tämä on oikeastaan viesti etsitkö peliseuraa ketjuun. Mutta tässä haluaisin näkyvyyttä tuolle adhocpartylle, josta ainakin itse olen ollut pimennossa. Ja ketjussa voisi ilmoitttaa asioita sarjaan liittyen.

Ugh, aika säädytön aloitusviesti.

Noh, tykkään kuitenkin MH:sta aika paljon, joten voisin silti jotain heittää. Wiillä tuli ammoisina aikoina pelattua jonkin verran tuota Tritä ja onhan se helvetin kova peli. Yksin Wiin parhaista peleistä ja varmaan viime konsolisukupolven parhaista. Pelissä vain niin hemmetin kova tunnelma kun lähdet jotain isompaa mörköä kaatamaan, etenkin kun monsut tuppaavat olemaan melkoisen karmaisevia parhaimmillaan.

Yksi parhaista hetkistä pelissä varmaan se kerta kun marssin nitistämään jotain tipua ja löysinkin sen heilumasta erään kallion läheltä. Noh, siinä sitten otettiin useampi kymmenen minuuttia matsia ja lopulta sain linnun henkihieveriin. Tipi makasi jo maassa kun marssin lika boss sitä kohti tuplamiekat ojossa, valmiina ottamaan sen, mikä minulle oikeutetusti kuului: linnun arvokkaat lootit. Tipi päästi ilmoille vielä viimeisen rääkäisyn ja yritti sitten linkata karkuun. Voittoni oli varma...

...tai sitten ei. Maahan nimittäin piirtyi epäilyttävä varjo taivaalta. Kallion päälle olikin laskeutunut melkoisen iso lohikärmes, mikä ei ilmeisesti pitänyt siitä miten olin lintua kohdellut. Lohis tappoi meikäläisen yhdellä haukkaisulla ja jäi viettämään linnun kanssa perhe-elämää.

Semmoista. Wii U:n HD-versiota odottelen innolla, samoin 3DS:n MH4:sta.

Tämä sarja olisi kieltämättä paremman aloitusviestin ansainnut, mutta menkööt nyt.

Tri'tä tuli tosiaan aikanaan pelattua melkoisella innolla ja pelikello ensimmäisellä hahmollani taitaa olla jo jossain 500 tunnin paremmalla puolella. Jotain kovin koukuttavaa siinä siis vain on. Nykyään Tri'n pariin tulee palattua lähinnä fiilistelemään mukavimpia taisteluita tuolla parhaalla hahmollani. Tavoitteenani ollut kaikkien SnS ja lance -aseidenkin keräys on saatu päätökseen ja jokaine questikin suoritettu moneen kertaan, joten aikalailla kaikki on tästä pelistä tullut nähtyä ja koettua. Enemmänkin tuosta voisi toki helposti puhua, mutta heitetäänpä Muksun tavoin tähän muutama hauska tarina matkan varrelta.

Nämä tosin ovat hirviöiden kaatoihin liittyviä, mutta yhtä kaikki. Arenalla tuli monta kertaa lancella harjoiteltua Barrothia vastaan countereita yms ja kaikkein hienoin on toki kunnon turnajaisten hengessä Barrothia vastaan tehty lance syöksy, joka päättyi otuksen kukistumiseen piston löytäessä kohteensa. Tuohan tekee onnettoman vähän vahinkoa, joten vastaavaa ei tuon lisäksi koskaan tullut nähtyä.
Toinen vielä hauskempi liittyy Rathianiin, joka joskus innostuu nappaamaan pelaajan kynsiinsä ja haukkaa sitten menemään. Tästähän päästään irti heittämällä dung pommia lohikäärmeen naamalle ja kerranpa kävi niin, että koko lohikärmes otti ja kuoli tuollaiseen heittämääni pommiin :)

Wii U:n hommasin tuossa heti julkaisussa ja ainoa syy sille hankinnalle toistaiseksi on luvattu Monster Hunter Ultimate ja jos MH4 saadaan tänne asti niin eiköhän 3DS:kin siinä kohtaa mene hankintalistalle. MHFU löytyy myös hyllystä, mutta se on pelattavuudeltaan niin onneton Tri'hin verrattuna, ettei ole jaksanut kovin pitkälle mennä sitä. Jesterin mainitsema Adhocpartyn kautta pelattava moninpelikin on turhan vaivalloinen.

Saapa nähdä tuleeko MHU:ssa sitten paneuduttua johonkin uuteen aseeseen. Opittavaa jokaisessa tuntuu olevan pitkiksi ajoiksi ja enpä vielä mielestäni hallitse kunnolla kuin SnS:n, lancen ja GS:n. Evade lance on ehdottomasti ollut oma suosikkipelityylini, joten voipa olla, että lanceihin täytyy myöhemminkin jonkin verran panostaa. Dual swordit kiinnostavat nekin jonkin verran, mutta yleensä en ole pitänyt aseista, joilla ei voi torjau mitenkään. Maaliskuu ei tällä kertaa voisi tulla liian nopeaan :)

Toivottavasti aloitusviesti on sentään parempi. Nyt on kyllä pakko mainita ettei tuo Psp hunteireiden kameran käyttö ole kuin opettelu asia. Onhan se parempi että on tatti käytössä kameraa varten. Mutta pelaan sitten Wii:llä tai Psp niin pääkamera työkalu on vasen olkanappi joka keskittää kameran. Sitä tulee painettua 100 kertaa varmaan matsissa. Ja nuolista pystyy säätämään kanssa. Isoin ongelma on kameran kanssa on, kun olet kentän nurkassa. Ja kamera siirtyy kuvaamaan suoraan ylhäältä. Jos olet vastustajan alla, et näe mitään. Tätä saa hyvin vältettyä kun pysyy keskikentällä. Mutta ongelma on vain Psp.

Maaliskuussa ilmestyvää MH Ultimatea myös itse odottelen innolla. Ajattelin jättää Wii U:n oston juuri tuota hetkeä varten. Eihän laite näillä näkymin edes tarvitse muita pelejä, kun tuon saa koneeseen iskettyä.

Mutta tosiaan, MH Tri taisi olla minulla Wiin pelatuin peli. Muutama hahmo sinne tuli väsättyä ja pelikellossa oli jo monta sataa tuntia. Ensimmäinen hahmo oli Greatswordeja heiluttava, mutta tätä touhua en koskaan oppinut kunnolla. Silti tällä hahmolla tuli pelattua todella pitkään, mutta viimeistään Rathaloksen kanssa alkoi nuppi kuumenemaan sen verran, että oli parasta miettiä muita hahmoja. Tästä pääsenkin sitten suosikkeihini, SnS ja lance. Vanhoilla boardeilla varjo hehkutti näitä sen verran, että pakkohan niitä oli päästä koettamaan. Etenkin tuohon lanceen tykästyin oikein kunnolla. Counttereita en koskaan ehtinyt oppia kunnolla, mutta hyvin pärjäsin ilmankin.

Ultimatessa kiinnostus molempiin aseisiin löytyy edelleen, mutta voi olla että koetan alkuun uusia tuttavuuksia, joista ensimmäisenä tuo gunlance. Vaikuttaa sen verran hauskalta kapineelta, että ei tuota voi mitenkään sivuuttaa. Samoin se jousi voisi olla kokeilun arvoinen.

Ja sitten kun tätä uutukaista pääsee pelaamaan, niin olisi myös tarkoitus pelailla tuota online puolta pidemmälle. Tri jäi pahasti kesken tässä touhussa ja Rathalos taisi olla viimeinen joka netissä soolona kaatui. Olisin toki jatkanut peliäni, mutta vanha Wii alkaa olla kuollut kapistus. Kyllä se vielä toimii, mutta ruudulla hyppii mustia pikseleitä joka paikassa. Grafiikkapiiri se kuulemma leviämässä.

Mutta jos vaikka sitten maaliskuussa boardilaisten kanssa pääsisi netissä kaatamaan monstereita. Voisi olla ihan hauskaa vaihtelua.

Tänään kait pitäisi tulla demo-versio ladattavaksi MH3 Ultimatesta, täytyy käydä myöhemmin kauppakeskuksen wifiä lainaamassa josko sen saisi 3DS:lle. Kerkii tutustua kontrolleihin ennen pelin ilmestymistä.

Itse en ole aikaisemmin sarjan pelejä pelannut, mutta MH3 Ultimate olisi tarkoitus kyllä hommata (luultavasti Wii Ulle). Ja jos tänään se demo ilmestyy niin sittenhän sitä pääsee kokeilemaankin.

Pelasin demoa WiiU:lla ja en jostain syystä pysty pistää lock on viholliseen (jos se on edes mahdollista).
Joku pieni tutorial olisi myös ollut mukava.

Kokeilin kanssa demoa justiinsa ja vaikka olen pelannut MH:ta Wiillä oisi opasteet kontrolleista ollut kiva nähdä alkuun. 3DS:llä grafiikat olivat tosi jouhevan ja mukavan näköiset, mutta kameran kanssa tuli sähläiltyä pahasti :T

Lainaus käyttäjältä JetRam+

3DS:llä grafiikat olivat tosi jouhevan ja mukavan näköiset, mutta kameran kanssa tuli sähläiltyä pahasti :T

Siitä puheen ollen tuo circle pad pro ei toimi demo versiossa.

Lainaus käyttäjältä Lozjudai

Pelasin demoa WiiU:lla ja en jostain syystä pysty pistää lock on viholliseen (jos se on edes mahdollista).
Joku pieni tutorial olisi myös ollut mukava.

Monster Huntereissa ei ole tainnut olla koskaan mitään lukitusta. Itse täytyy opetella lyömään oikealla hetkellä ja mieluiten oikeaan suuntaankin. Oppimiskäyrä näissä peleissä muutenkin korkealla, jos aikaisempaa kokemusta ei löydy. Tritä ensi kertaa pelatessani valitsin aseeksi greatswordin ja 60 tuntia myöhemmin tajusin, että en vain osaa tai ase ei yksinkertaisesti sovi minulle. Mutta onhan se toki palkitsevaa, kun viimeinkin oppii kunnolla jotain asetta käyttämään.

Ja kuten demojen kanssa aina, niin tuon demon jätän kokeilematta. Se on jo valmiiksi selvää, että tulen pitämään pelistä. Liikaakin. Trin kanssakin meni päälle 300 tuntia kolmella eri hahmolla ja homma jäi jokaisella kesken.

Lainaus käyttäjältä Retro+

Ja kuten demojen kanssa aina, niin tuon demon jätän kokeilematta. Se on jo valmiiksi selvää, että tulen pitämään pelistä. Liikaakin. Trin kanssakin meni päälle 300 tuntia kolmella eri hahmolla ja homma jäi jokaisella kesken.

Tämä. Kovasti houkuttelee demo ladata, mutta kohtaan ennemmin uudet hirviöt sitten kylmiltään koko pelin parissa. Kiinnostaisi silti tietää, kuinka laaja tämä demo on?

Voi voi, vielä kuukauden verran odottelua. Toivottavasti löytyy boardeilta muitakin Wii U huntereita, niin voitaisiin pelailla porukalla sitten joskus.

Juuri tuli Wii U -version demoa testattua, ja fiilikset pelisarjaan aikaisemmin koskemattomalla aika ristiriitaiset. Jopa demon aloituskynnys tuntuu olevan varsin korkealla, sillä pelaaja heitetään kylmiltään, ja ilman mitään kummempia ohjeita, jahtaamaan tiettyä olentoa keskelle korpea. Ei tutoriaalia, ei kontrollien esittelyä... ei oikeastaan mitään, mikä tekisi pelin aloittamisesta helpompaa untuvikoille.

Ja sitten itse taistelemiseen. Valitsin helpoksi luonnehditun tehtävän, jota suorittamaan lähdin longsword varusteena. 20 minuutin ajan jahtasin olentoa alueelta toiselle ryystäen niin monta potionia kuin vain mukaan oli annettu. Lopulta aika kului loppuun ja koko homma täytyi aloittaa alusta. En saanut 20 minuutin huitomisen aikana minkäänlaista palautetta siitä olinko edes lähellä saada tehtäväni suoritetuksi, mikä kieltämättä tuntui varsin turhauttavalta jälkikäteen. Uutta yritystä ei tehnyt mieli aloittaa johtuen ihan siitä fiiliksestä että teen todennäköisesti jotain väärin.

Pitää palata demon ääreen myöhemmin ja yrittää saada kyseinen tehtävä suoritettua jollain muulla aseella/hahmolla. Olisiko pelisarjan veteraaneilla ehdottaa suosituksia mahdollisiin aloittelijaystävällisiin asevalintoihin tai taktiikoihin? Otan mielelläni muutaman vinkin vastaan.

Lainaus käyttäjältä Takkumato+

Pitää palata demon ääreen myöhemmin ja yrittää saada kyseinen tehtävä suoritettua jollain muulla aseella/hahmolla. Olisiko pelisarjan veteraaneilla ehdottaa suosituksia mahdollisiin aloittelijaystävällisiin asevalintoihin tai taktiikoihin? Otan mielelläni muutaman vinkin vastaan.

Tietämättä mikä hirviö ja mikä ase sinulla oli, on kauhean tarkkoja vinkkejä vaikea antaa. Longswordilla en itse ole kovin hyvä, joten en sille neuvoja anna. Suosittelen sen sijaan valitsemaan aluksi Sword and Shieldin, sillä tuon kanssa opit luultavasti nopeammin liikkumisen salat ja samalla vihollisen iskuihin ehtii reagoida paremmin. Kilpikin on kovasti hyödyllinen kapine. SnS on toki hieman heiveröinen vehje, mutta kunhan sitkeästi mätät menemään, niin eiköhän se siitä.
Muuten kannattaakin sitten koittaa tähdätä hirviötä joko päähän tai jos isompi otus on vastassa niin häntään myös. Kaikilla vihollisilla on heikkoja kohtia, mutta nuo nyt ovat melkeinpä kaikille yhteiset. Lisäksi kannattaa muistaa pitää ase terässä jatkuvasti. Kun sharpness laskee, niin tekemäsi vahinko putoaa todella nopeaan. Paintballeista voi olla apua, jos hirviö meinaa lähteä turhan nopeaan muille alueille.. onpahan helpompi seurata. Ansoja kannattaa myös hyödyntää; etenkin jos hirviö on väsynyt, eli pysähtyy lepäämään hetkeksi kesken taistelun. Sitten kun otus alkaa nilkuttaa, tiedät että olet jo todella lähellä kaatoa ja silloin voi myös koittaa pyydystää sen elävänä, jos mukana on ansa ja tranquilizereita. Stamina kannattaa sekin pitää korkealla steakeilla tai rationeilla ja parempia potioneita voit väsätä yhdistämällä tavallisiin potioneihin hunajaa (tavallisia potioneita voit tehdä blue mushroom + herb).

Siinäpä jotain :) Toivottavasti on hyötyä. Kerro mikä otus on kyseessä, niin voinen antaa lisävinkkejä (paitsi jos se on joku MHU:n uusista..)

Lainaus käyttäjältä varjo+

Lisäksi kannattaa muistaa pitää ase terässä jatkuvasti. Kun sharpness laskee, niin tekemäsi vahinko putoaa todella nopeaan. Paintballeista voi olla apua, jos hirviö meinaa lähteä turhan nopeaan muille alueille.. onpahan helpompi seurata. Ansoja kannattaa myös hyödyntää; etenkin jos hirviö on väsynyt, eli pysähtyy lepäämään hetkeksi kesken taistelun. Sitten kun otus alkaa nilkuttaa, tiedät että olet jo todella lähellä kaatoa ja silloin voi myös koittaa pyydystää sen elävänä, jos mukana on ansa ja tranquilizereita. Stamina kannattaa sekin pitää korkealla steakeilla tai rationeilla ja parempia potioneita voit väsätä yhdistämällä tavallisiin potioneihin hunajaa (tavallisia potioneita voit tehdä blue mushroom + herb).

Täytyy myöntää, että minulla ei ollut mitään käsitystä mm. aseen terävyyden ja staminan määrän merkityksestä (tai varsinkaan niiden parantamisesta esineillä). Nämä asiat auttavat varmasti. Ansoja en myöskään (tajunnut) käyttää, sillä ajattelin "helpon" hirviön kaatuvat "helposti". Ehkäpä se suurin ongelmani oli kuitenkin liikkuminen ja iskujen suuntaaminen, mitkä taisivat molemmat olla varsin huonolla tasolla.

Ja se demon hirviö oli nimeltään Lagombi, semmoinen kohtuulisen kokoinen jyrsijä/karhu -hybridi.

Tuota Wii U:n demoa en ole vielä kokeilemaan päässyt, mutta ainakin Wiillä tuli monstereita kurmootettua kahden miekan turvin. Nuilla pelaamisessa oli ainakin omat kikkansa, mutta sopivat itselle paremmin kuin ne raskaammat ja hitaammat kolmen metrin mittaiset seipäät. Iskuja saa miekoilla tarjoilla reilusti ja potioneitakin tulee olla mukana kivasti, mutta monsujen iskujen väistely on melko helppoa kun nopsaan pääsee liikkumaan.

Pitää tuota demoa tosiaan keretä vielä kokeilemaan. Näkee miten on käännös sujunut.

Jaahas, kävin innosta puhkuen lataamassa Monster Hunter 3 Ultimaten demon EShopista. Siis 3DS:lle, kun en Wii U:ta vielä omista. Olen jo pidemmän aikaa halunnut tutustua sarjaan, kun tietyissä piireissä sitä niin kovasti hehkutetaan. Ajattelin jopa kesällä poimia MH Trin pelikaupasta, mutta hillitsin itseni tuolloin. Onneksi, sillä käsitykseni sarjasta muuttui tämän demon myötä melko radikaalisti. Odotin hyvää hirviönmetsästykseen perustuvaa toimintapeliä, sain kasan kakkaa kauniissa paketissa.

Demossa sai valita, haluaako lähteä helpon vai haastavan mörököllin kimppuun. Pesunkestävänä vellihousuna valitsin iisimmän vaihtoehdon. Tämän jälkeen sain valita aseeni. Otin jonkin miekan (olisikohan ollut longsword), koska kuvauksessa puhuttiin jotain nopeista iskuista. No niin, ei kun matkaan!

Pelihahmo aloitti matkansa jäiseltä ja autiolta tundra-alueelta, joka muistuttaa melkoisesti oululaista lähiötä. Pettymyksekseni huomaan, että maailma ei ole kovin avoin. Alueet ovat pikkuisia, ja niiden välissä on aina latausruutuja. Okei, ei tämä mitään haittaa. Peli ilmoittaa, että minulla on 20 minuuttia aikaa hoitaa keikka. Aikarajat ovat henkilökohtainen inhokkini pelissä kuin pelissä, mutta tyydyn kohtalooni ja lähden metsästämään jättiläisjänistä.

Kokeilen kontrolleja läpi, ja huomaan, että ilman toista analogitattia kameran kääntely on nihkeää. Ristiohjaimella kuvakulmaa saa käännellä vapaasti, ja L-nappia hipaisemalla kamera keskittyy hahmon selän taakse kuin Zeldoissa ikään. Ikävänä puolena L:n painaminen kunnolla pohjaan avaa valikon selaamisen. Tämä tuottaa hankaluuksia, kun näppäintä pitää hivellä herkemmin kuin klitorista, jos haluaa kääntää kameraa eikä pläräillä esinevalikkoa.

Parin minuutin haahuilun jälkeen löydän etsimäni. Jään läpi loikkaa valkoinen jättiläispupu. Hyökkään intoa puhkuen sen kimppuun, mutta järkytyn syvästi pelin taistelumekaniikasta. Miekka on hitaampi kuin Pelaajan asiakaspalvelu! Jokainen sivallus vie valehtelematta 1½ sekuntia. Hahmo heilauttaa säilää naurettavan leveissä kaarissa, ja iskujen kohdistaminen on miltei mahdotonta. Puolet ajasta huidon ohi, osittain koska kamera osoittaa koko ajan väärään suuntaan. Kun pupujussi lähtee liukumaan jäätikön halki, voin vain odottaa kauhulla, mistä suunnasta se milloinkin tulee kimppuuni. Parin minuutin jälkeen hahmoni on teurastettu ja tuijotan ruutua epäuskon vallassa.

Noh, päätin kokeilla uudestaan nyt, kun taistelun tönkköyden aiheuttama ensijärkytys on hälventynyt. Etsin sen kirotun kaniinin uudestaan käsiini. Nyt homma sujuu jouhevammin, kun osaan vähän ajoittaa lyöntejä ja varoa iskuja. Kuitenkin kameran temppuilu pistää vereni kiehumaan, ja kontrollit ovat NIIN HUONOT että melkein itkettää. Siis jos tässä pelissä voi tehdä komboja tai jotenkin järkevästi lukittaa kameran viholliseen, niin ainakaan minä en siinä onnistunut! Tuntuu kuin yrittäisi noukkia kolikkoa pöydältä nahkarukkasilla, mikään ei onnistu. Hakkaan jänistä varmaan viisi minuuttia, ja itse asiassa peli ilmoittaa, että minulla on enää 10 minuuttia aikaa. Ilmeisesti kello ei siis resetoitunut kun kuolin. Olin jo valmis paiskaamaan 3DS XL:n seinään, mutta halusin saada tuon tuomiopäivän rusakon teurastettua! Päätöntä mäiskintää jatkuu vielä yli minuutin, ja alan vakaasti uskoa, että peli bugittaa. Eihän mikään vihollinen voi kestää tuollaista määrää iskuja! Miksi vihollisilla ei ole energiapalkkia, josta näkisi, aiheuttavatko hyökkäykseni ylipäätään vauriota? Kärsivällisyyteni rippeet varisevat lattialle, ja kiroilen ääneen. Yhtäkkiä ruudulle ilmestyy teksti, joka ilmoittaa että aseeni tuottama vaurio on nyt pienentynyt. ANTEEKSI KUINKA!? En jaksa enää väistellä jäniksen alati nopeutuvia hyökkäyksiä, vaan jään auttamatta sen telomaksi. Yritän vielä käyttää laukustani potionin, mutta ei onnistu. Hahmoni lyyhistyy maahan, ja lyön nyrkkini seinään niin lujaa, että rannekelloni meni rikki ja rystyseni aukesivat. Auts.

Miten tällaisia jaksaisi kukaan pelata? Surkeilla kontrolleilla ja kankealla taistelulla varustettu roolipeli ilman tarinaa, ja "helpon" saaliin kaataminen vie noin kymmenen minuuttia? Eihän tämä nyt voi olla tällaista veristä ripulia, eihän? Mieluummin ottaisin sukupuolitaudin kuin pelaisin tuota demoa uudelleen.

Lainaus käyttäjältä Vulpes Arctos+

Odotin hyvää hirviönmetsästykseen perustuvaa toimintapeliä, sain kasan kakkaa kauniissa paketissa.

Alkureaktiosi on aika tyypillinen henkilölle, joka kokeilee Monster Hunteria ensi kertaa. En osaa sanoa 3DS:llä pelaamisesta mitään, mutta kuten aiemmin mainittu, niin oppimiskäyrä näissä peleissä on korkea. Se mitä yleensä toimintapeleissä oppii voi melkeinpä unohtaa tätä pelatessa. Siksi tuo demon tarjoama mahdollisuus painua suoraan isomman hirviön kimppuun täysin tuntemattoman aseen kanssa ei kuulosta hyvältä idealta uudelle pelaajalle. Longswordia en ole koskaan kokeillut, mutta nopeimmasta päästä tuo ase kumminkin on. Itkisit verta kokeillessasi greatswordia, jos longsword tuntuu hitaalta.

Useimmiten näitä hirviönkaato tehtäviä varten annetaan 50 minuuttia aikaa tai ainakin näin oli Trin kanssa. Tuskin Ultimatessa homma on mihinkään muuttunut. Usein tämä aika riittää mainiosti. Pelistä löytyy myös Deserted Island alue, joka avautuu suoraan kylän ulkopuolelle. Monet kaadetut hirviöt alkavat ilmestyä tuonne pelin edetessä ja siellä niitä voi sitten metsästää ilman mitään aikarajoituksia. Tuolla alueella tapahtuu myös pelin "tutorial" tehtävät.

Pelin kontrollit tosiaan tuntuvat alkuun tönköiltä ja myönnän että itseänikin hirvittää ajatus pelata tätä käsikonsolilla. Mutta itse taisteluun ja liikkumiseen on vaikea antaa muita vinkkejä kuin sen, että lisää harjoittelua. Isompaa hirviötä vastaan taistellessa torjunnat ja etenkin väistelyt on syytä opetella pikkuhiljaa, koska nuo pelastavat hengen useaan otteeseen. Hyvä väistöliike monsterin sivulle mahdollistaa uuden iskusarjan aloittamisen elukan kylkeen ja monilla hirviöillä kestää hetken ennen kuin ne iskevät uudelleen. Se on hyvä sauma esimerkiksi teroittaa aseensa hiomakivellä. Tämän siis haluat tehdä, jos peli ilmoittaa aseesi vaurion pienentyneen. Muuten iskusi saattavat ruveta kimpoamaan, jos elukan nahka/suomut tai mikä lie on liian kovaa tekoa. Käyttämäsi aseen terävyyden näkee health ja stamina palkkien alapuolella näkyvästä kuvasta. Tämän väri muuttuu aseen parantuessa ja taistelun aikana tylsyessä. Värien merkityksen kyllä oppii pelin edetessä.

Omat ensikokemukseni Trin kanssa olivat myös aika lailla verta ja hikeä. Väärä asevalinta ja liian hakkaa päälle lähestymistapa kostautui monessa tapauksessa. Vielä enemmän kyrsi sellaiset pienet yksityiskohdat, kuten potionin juominen. Miksi helvetissä hahmon pitää alkaa pumppailemaan lihaksiaan juomisien keskellä? Tähänkin on nykyään jo tottunut, mutta hektisen taistelun keskellä tuollainen aikaa vievä extra animaatio ottaa nuppiin välillä.

Lyhyesti sanottuna rakastan tällaisen pelin pelaamista. On todella palkitsevaa oppia viimeinkin jonkin aseen käyttö ja onnistua kaatamaan toinen toistaan suurempia hirviöitä. Alku on tuskaa, mutta on se myös sen arvoista.

=) Mielenkiintoisia tarinoita. Silloin kun Mh3 tuli pelaajacast siitä puhuttiin että peli on niin vaikea, että se vaatii kärsivällisyyttä oppia. Ja hirviöiden metsästys kestää 30-50min eikä peli sovi kaikille. Onhan tämä nyt extra hankala opetella kun ei ole edes ohjekirjaa, joka on hyvä opas aloittavalle.

Demo on todella hyvä siinä mielessä että kysessä ei ole arena. Eli jos energiat on matalalla päsee juoksemaan pois aluelta. Miksi ei ole normaalia 50 minuuttia aikaa. Aika nihkeätä. Aseet on todella hyvät ja hahmo vahva. Vastustajat on hunot. "ice wabbit from hell" on todella nopea. Eli ei mikään kiva harjoitella. Ja vaikeampi vastus ui. Ja voin sanoa rehelisesti että minullakin oli vaikeaa kameran kanssa vedessä. Vain vedessä. Uinti tuli vasta mh3 ja on suunniteltu kahdelle tatille.

Ja mitä tulee Vulpes Arctos kirjoituksen long sword:ista hitaus kuulosti kovasti great sword:ilta. En ole long sword käyttäjä. Mutta kyseisellä asella on iskusarjoja tai sarja. Millä aseella kerätään mittaria joka nostaa aseen tehoa aina kun se täyttyy. Sitten: aseeni tuottama vaurio on nyt pienentynyt. Terävyys laski. Vasemmassa yläreunassa on miekan kuva joka on sininen. (yber terävyys) Pelin toiseksi paras varmaan. Sinulla tippui terävyys vihreälle. Eli no panic. Long sword uppoaa kyllä heikosti, mutta silti. Voi siis hakata. Wheatstone:t on teroitusta varten yksi sellainen ja terävyys/damage on taas huipussaan. Teroitus on hidasta. Suosittelen vaihtamaan alueen tätä varten.

Sitten hyvä vinkki kaikille katselkaa vastustajaa tarkkaan, kun vastusta on ottanut tarpeeksi vahinkoa se suuttuu (rage/anger) mikä se viralliseti sitten onkaan. Sen huomaa kun vastusta yleensä huutaa ja hengitys rupeaa höyryämään. Mikä tässä on se pointti. Silloin tarvitsee olla varovainen koska vastuksen damagen teko kasvaa roimasti. Ja jotkut kikat ei toimi.

Spoiler/vinkki silloin kun pupujussi on "rauhallinen" (huom. ei rage) heittäkää sen pään lähelle sonic bomb. Jos temppu onnistuu on vastus paikallaan 3-4 sekunttia. Eli kimppuun =) Hahmolla on niitä kannossa tai sitten niitä oli sinisessä arkussa. Hieno uudistus vastustaja näkyy kartalla koko ajan. Seuratkaa pientä karttaa.

Kokeilkaa nyt ihmeessä suojaavaa asetta. Sword n shield, Great sword, Lance, Gun lance.

Oulun ketun teksti kuvasi melko hyvin omia ensimmäisiä kokemuksia MH:n parissa Wiillä. Onnea, sillä neitsyytesi on nyt mennyt! Aivan kuten vaakamambossa ensimmäinen kerta on usein hikinen, limainen ja kenelläkään mukana olevalla ei ole oikeastaan mitään käsitystä mistään. Kummallakaan kertaa ei myöskään ole äiti (onneksi) neuvomassa. Miekkaakin sohitaan ihan minne sattuu.

Eiköhän nuo paskat vertaukset jo riitä. Ihan ensimmäiseksi suosittelen hommaamaan 3DS:ään sen toisen tatin. Lisäosahan tuotiin Japaniassakin markkinoille ainoastaan MH:n takia, koska peliä ei tosiaan voi pelata vain yhdellä tatilla. Toisekseen, peli vaatii kärsivällisyyttä. Paljon. Koko versiossa opetetaan joitakin niksejä, mutta peli vaatii pelaajalta tosiaan kymmenien ellei jopa satojen tuntien panostusta. Mäki mitä pitkin kiivetään on aivan saatanan jyrkkä, mutta sen päällä odottaa se ensimmäinen ison monsterin kaataminen. Kun se ensimmäinen kolossi kaatuu kenttään, niin on tunne uskomaton. Sellaista ei saa mistään muusta pelistä. Mikä parasta, se tunne kestää koko pelin ajan.

Patience young one. Se kannattaa.

Petin lupaukseni olla kokeilematta demoa. Tuli pakottava tunne päästä koettamaan lancen ja gunlancen eroja, että tiedän kumman sitten valita saadessani pelin maaliskuussa käsiini.

Ja gunlanceen päädyin. Ai että tuo on hauska ase käyttää. Siinä yhdistyy lempi aseeni lance kunnon kanuunaan. Olipahan nautinnollinen tunne paiskoa Lagombin päähän ensin kunnon combo ja lasauttaa tykillä heti perään päin näköä. Kaksi kertaa Lagombin kävin kaatamassa, ensin lancella ja sitten gunlancella. Molemmilla kerroilla homma suoriutui ensi yrityksellä, joten en nyt aivan ruosteessa ole.

Plesioth olikin sitten eri juttu. Elukka antoi ihan kunnon vastuksen, vaikka Tritä pelatessa vedenalaiset matsit olivat jo oma vahvuuteni. Tälläkin kertaa näistä opeista oli hyötyä. Homma vain kaatui ajan loppumiseen. Sain tuon elukan linkuttamaan, mutta ei sitä millään nyt ehtinyt 20 minuutin aikana kaataa. Monsteri vaihtoi aluetta aivan älyttömän useaan otteeseen ja sain uida perässä turhankin paljon.

Mutta jättipä tämä Wii U demo erittäin hyvät fiilikset. Vain kontrolleista pitää vähän narista. Gamepadilla pelatessa se oikean puoleinen tatti tuntuu olevan hiukan väärässä paikassa. Lagombin kanssa heiluessa tuli turhan usein vahingossa vaihdettua kuvakulmaa hahmooni. Mutta eiköhän tuohonkin totu, kun pelikokemus tästä versiosta vielä alle tunti. Ja siihen taidan jättääkin. Seuraavan kerran pelitykseen menee kokoversio.

Vähän myös teki mieli kokeilla tuota hunting horn asetta, mutta jääköön sekin sitten myöhempään. Sen verran uniikin oloinen vehje tuo kumminkin näyttää olevan.

Edit: Ja on kyllä pakko ruveta käyttämään tynnyripommeja enemmän. On se vaan julmetun hauskaa kasata näitä nukkuvan hirviön pärstän eteen ja lopulta räjäyttää ne potkaisemalla.

Longswordilla näköjään useampikin aloitellut. Minulla ainakin oli ensimmäistä kertaa ongelmana LS:n kanssa se, että sen iskujen comboaminen vaatii oikeastaan koko iskuarsenaalin tuntemista. Muistaakseni homma meni niin, että vain tietyt iskut pystyvät jatkamaan LS:n comboa suoraan ja ilman niitä menee aika takkuisaksi hakkaaminen.

Ja sininen taisi olla vasta kolmanneksi paras sharpness ;) violetti > valkoinen > sininen

Pitääpä myös käydä tuota Gunlancea testaamassa, kunhan Ultimaten saan.. tai ehkä jo demossa. Malttaisikohan sitä.. Freedom Unitessa tuli jo koitettua, mutta siinä iskuarsenaali oli niin onneton, etten lämmennyt. Mutta katsotaan jos ase on saanut uusia kikkoja. Ja kauhulla odotan jo tuota Plesiothia tässä, sillä FU:ssa se oli sellainen *****, että oksat pois. Nyt onneks pääsee veteen perään rankaisemaan.

Enpä muista milloin viimeksi olisin demoon jäänyt koukkuun. Oli taas pakko tuota koettaa.

Gunlancen kanssa tuli ensimmäisenä vähän leikittyä ja kyllä aseelta löytyy mielestäni mukava iskuarsenaali. Normi comboillakin pärjää. Eniten tuli käytettyä tuota normi stab, stab, upward slash comboa, jonka perään se laukaus tykillä joka tyhjentää koko lippaan. Kivaa vahinkoa tekee. Lagombi kaatui viimeisellä reissulla alle 10 minuutin. Viimeinen osuma oli myös erittäin ikävä, nimittäin Wyvern Fire laukaus suoraan tämän jäniskarhu hybridin takapuoleen.

Tuli myös kokeiltua jousia, joista ensimmäisenä uutukainen Bow. Olen hiukan pihalla tämän kanssa. Helppokäyttöinen laitos ja tämän kanssa helppo pysytellä turvallisen matkan päästä monsterista. Mutta silti ensimmäisen yrityksen jälkeen vain normi nuolia käyttäen ja valehtelematta helvetin monta osumaa Lagombille antaneena, en tuntunut aiheuttaneen juuri mitään vahinkoa. Aika loppui tylysti kesken, vaikka osuin aseen kanssa uskomattoman paljon, jopa ladatuilla laukauksilla. No, toisella yrityksellä kokeilin jousta erikoisnuolien kanssa. Otin myös ansan käyttöön ja tuon kanssa onnistuin tynnyripommeillakin tekemään vahinkoa. Mutta ei. Aika loppui taas kesken. Lagombi sai myrkytyksenkin nuolistani, mutta tekemäni vaurio ei vain riittänyt. Sain sen sentään nilkuttamaan tällä kertaa.

Tuon jälkeen oli pakko koettaa Heavy Bowgunia. Olipahan suuri ero normi jouseen. Lagombi kaatui päälle 10 minsan jälkeen ja tuossa jopa näin tekeväni vahinkoa osumillani. Etenkin Crag shotit tekivät pahaa jälkeä. Kyllähän tuolla Bowillakin näyttää monsterit lopulta tappavan, mutta järkyttävän surkeaa vauriota tuo tekee. Hommaan saattoi vaikuttaa aseen elementtikin. Nuolet läsähtivät vihollisiin aivan kuin olisivat olleet vettä tai jäätä. Tämä lumipalloja viskova Lagombi tuskin moisista välittää.

Edit: Tuli koetettua ensi kertaa Longswordia. Holy shit. Lagombi kaatui ensi yrityksellä reilusti alle 10 minuutin, nopeammin kuin Gunlancella. Aivan törkeän pitkiä comboja saa tuolla aseella tehtyä ja pelihahmokin pysyy mukavan ketteränä tuo kädessä. Hommaa taisi nopeuttaa myös aseen tuli elementti, mutta ei kyllä mikään muu ase tähän mennessä ole jättänyt tällaista ensivaikutelmaa. Gunlancekin on iskuiltaan ja kilveltään niin paljon lancen kaltainen. Pitää kai vakavasti alkaa harkitsemaan longswordin kanssa heilumista. Netistä katsomieni videoiden perusteella tuolla vain sattuu olemaan kyseenalainen maine moninpelissä. Kyllä minuakin kyrsisi, jos yksi pelaaja huitoo muita pelaajia leveällä kaarella ja näin keskeyttämällä heidän omat combonsa.

Edit2: Kylläpäs nyt menee aika rattoisasti jo pelkän demon kanssa. Joudun jopa perumaan aikaisemmat puheeni tuosta normi jousesta. Lagombi tippui tuolla 10 minuutissa ja Plesiothin sain linkuttamaan, kunnes aika loppui kesken. En käyttänyt normi laukauksia ollenkaan, vaan koko ajan ladattuja. Lagombiin tehosi esimerkiksi erinomaisesti nuo nukutusnuolet. Siinä olikin sitten hyvä sauma laittaa pari isoa tynnyripommia viereen ja nuo tekoälykaverit laittoi siihen myös pari pientä.

Ja Plesioth on kyllä omituinen tapaus. Ainakin demossa tämä tuntuu taistelevan todella ailahtelevasti. Maalle noustessaan elukka jää usein paikoilleen miettimään ja tuijottamaan tyhjyyteen. Muutenkin todella passiivisen oloinen maalla ollessaan. Vedessä nyt sentään vaikeampi, mutta odotin jotain paljon agressiivisempaa otusta lukemieni tarinoiden perusteella. Esimerkiksi paljon raivoa herättänyttä hip check liikettä tuo elukka ei juuri ollenkaan käyttänyt. Rathaloksen instant fireball on edelleen se itselleni eniten raivoa nostattava temppu mitä olen nähnyt.

Pakko yrittää lopettaa nämä demottelut. Ei tämän "kokeilun" näin pitänyt mennä. Tarkoitus oli vain saada päätettyä käytänkö lancea vai gunlancea. Nyt en osaa päättää tuon jälkimmäisen, longswordin ja bowin välillä. Perkule.

Mullakin Bowin kanssa loppui aika Lagombia vastaan, harmi sinänsä että vaikuttaa tosi kivalta aseelta. Tänään sain myös ekaa kertaa Plesiothin kyykytettyä, taitaa tulla Hunting Horn sitten kovempaan kokeiluun myös täysversiossa.

No enhän minä malttanut olla lataamatta tuota demoa Wii U:lle. Tuli siinä sitten kaikkia aseita Lacombia vastaan koitettua, Bowguneja lukuun ottamatta. Kaikilla se kaatui ensimmäisellä yrittämällä ja suurimmalla osalla alle 10min, eli ei taidot nyt ihan ruosteessa ole. Hieman yllättäviä huomioita kuitenkin tuli tehtyä.

Ensinnäkin nopeiten ja helpoiten Lacombi kaatui hammerilla.. ei mennyt ainoatakaan tavaraa edes. Tuo oli pienoinen yllätys, sillä en Trissä pärjännyt hammerilla koskaan kovin kummoisesti. Vaikein homma puolestaan oli Gunlancella, jonka pelityyliä en vain sisäistänyt tuossa ajassa. Tulipahan ainakin selväksi, että Gunlancesta ja Lancesta jälkimmäinen on edelleen valintani. Dual Swordit tulevat puolestaan varmasti ainakin jollain tasolla kuulumaan arsenaaliini, sen verran hauskaa oli meno niillä.

Bowilla ja Hunting hornilla meno oli taas aika arpomista. Bowista en osannut sanoa, kuuluisiko sillä ampua kuinka kaukaa ja voiko sillä tähdätä jotenkin tarkemminkin. Ihan hauska vehje joka tapauksessa; toimisi ehkä paremmin, kun ei käyttäisi Wii U:n padiohjainta. Tuo ohjain tuntui muutenkin vähän kankealta käsissä, joten eipä sillä varmaan koko versiota tule mentyä. Hunting Hornilla tuli mätkittyä täysin randomisti, kun ei movesetistä ollut mitään tietoa. Tuntui myös, että hahmoni alkoi soittamaan aina väärällä hetkellä.

Demon kannalta varustevalikoima tuntui kyllä melko hölmöltä. Odotan jo kauhulla sitä määrää Longsword-pelaajia, mitä netissä tulee julkaisussa vastaan, kun LS oli mielestäni tehty demossa helpoimmaksi (ainoa tuli-ase) ja "cooleimmaksi" (räjähdyksiä : P). Sword and Shield varsinkin tuntui saaneen lokaa niskaan.. jää-ase, ihan oikeasti? No mutta eipä tuo demon kokeilu ainakaan helpottanut odottamisen tuskaa; päinvastoin. Täytyy koittaa pitää näpit erossa tuosta koko version tuloon asti, kun aseet on nyt testattu läpi ja uusi hirviökin on nähty.

Tuli itsekin kokeiltua tuota Hunting Hornia hetki sitten. Kuten varjo tuossa sanoikin, niin samanlaista random nappien paukutusta se minullakin oli. Ainut vain, että Lagombin teurastin tuolla helposti alle 10 minuutin tietämättä edes mitä ne nuotit ylhäällä tarkoittavat. Aika tylsän kuvan tuo ase loppujen lopuksi jätti. Mutta voi olla etten vain tajua tuon päälle.

Ja bowia käyttäessä en juuri tähtäillyt tai käyttänyt sitä mitä lie barrage kykyä, joka tiputtaa taivaalta kasan nuolia niskaan. Charged shottia koko ajan liikkuessa latailin ja ammuin sinne suuntaan missä monsteri oli. Ei juuri väliä oliko se lähellä vai suht kaukana. Ohjauskin tuolla alkoi sujumaan hyvin parin kokeilun jälkeen.

Lainaus käyttäjältä varjo+

Täytyy koittaa pitää näpit erossa tuosta koko version tuloon asti, kun aseet on nyt testattu läpi ja uusi hirviökin on nähty.

Onnea yritykseen. Tuntuu että löydän itseni viimeistään huomenna ellen jo myöhemmin tänä iltana demon parista taas kerran.

Lainaus käyttäjältä Retro+

Onnea yritykseen. Tuntuu että löydän itseni viimeistään huomenna ellen jo myöhemmin tänä iltana demon parista taas kerran.

Niin olisihan se Plesioth vielä kokeilematta... ai ai ai. Aika samanlainen taktiikka taisi muuten olla Bowin kanssa. Veljeltä kuulin, että eri latausasteet ampuvat siinä erilaisia laukauksiakin... varmaan paljon riittäisi siis opeteltavaa tuossakin aseessa.

Kokeilinpa juuri viimeistä itseäni kiinnostavaa asetta, Dual Bladesia. Näiden kanssa tulikin sitten kellotettua paras aikani Lagombiin, alle 5 minuuttia. Ansa ja tynnyripommi hiukan avitti, mutta varmasti menee ilmankin tuo alle 5 minuutin suoritus. Näiden kanssa oli sama fiilis kuin longswordia käyttäessä. Hahmo pysyttelee mukavan ketteränä ja miekoilla saa aikaan pitkiä ja nopeita comboja.

Alkaa tuntua siltä, että olen aikeissa käyttää vähän vääränlaisia aseita sitä kokopeliä varten. Gunlance on kyllä toki tehokas ja oikein mukava käyttää, mutta juuri nämä nopeammat aseet tuntuvat sopivan itselleni paljon paremmin. Tykkään kumminkin kun pystyn kunnolla väistelemään päälle ryntäileviä elukoita ja tätä en esim lancella ja gunlancella juuri osaa tehdä. Liikaa luotan kilvellä torjuntaan, kun en counttereitakaan juuri osaa tehdä. Raskaammat aseet ovat kumminkin palkitsevampia käyttää. Onhan se mukava saada kunnon combo suoritettua gunlancella puhumattakaan jos se onnistuisi minulla greatswordilla.

Pitää varmaan tehdä 3 hahmoa taas peliä varten. Gunlance/Lance, Longsword/Dual Blades ja Bow/Heavy Bowgun hahmot. Onpahan ainakin vaihtelua.

Lainaus käyttäjältä Retro+

Pitää varmaan tehdä 3 hahmoa taas peliä varten. Gunlance/Lance, Longsword/Dual Blades ja Bow/Heavy Bowgun hahmot. Onpahan ainakin vaihtelua.

Aina ihmetyttänyt, miksi ihmiset tekevät monta hahmoa ja jokaiselle tietty ase.. miksei vain keräisi yhdelle kaikkia haluamiaan ja käytä mitä huvittaa. Mutta mikäs siinä, jos jaksaa.

Lance on mielestäni melkeinpä se paras väistelyase, itseasiassa. Lance-tyylithän menevät usein "tasoissa".. ensin turtleamalla, sitten opetellaan counteri ja lopuksi evade, joka on mielestäni paras lancetyylin (varsinkin nyt, kun counteria oli ilmeisesti Ultimatessa huononnettu). Evade+2:n jos saa lance-haarniskaan, niin lancen sidehop on aika ylivoimainen väistöliike (lancella sen voi tehdä jopa kolmesti peräkkäin, gunlancella kertaalleen). Kunhan tuon oppii, pystyy melkeinpä taukoamatta olla hirviön vieressä ja iskeä menemään. Trissä tuli mm. Deviljhoa sooloiltua evade-lancella aina joskus.

Onko muuten kenenkään muun mielestä GS:n lv.3 chargen ajoitusta muutettu, vai muistanko vain väärin?

Lainaus käyttäjältä Retro+

Tuli itsekin kokeiltua tuota Hunting Hornia hetki sitten. Kuten varjo tuossa sanoikin, niin samanlaista random nappien paukutusta se minullakin oli. Ainut vain, että Lagombin teurastin tuolla helposti alle 10 minuutin tietämättä edes mitä ne nuotit ylhäällä tarkoittavat. Aika tylsän kuvan tuo ase loppujen lopuksi jätti. Mutta voi olla etten vain tajua tuon päälle.

Et vain tajua :P Demon perusteella lempiaseeni tulevat olemaan todennäköisesti Hunting Horn ja Hammer. Demossa oli vähän tylsä Hunting Horn, kun sillä ei ollut mitään muita hyödyllisiä lauluja kuin tuo perus valkoinen+valkoinen. Mutta oikeassa pelissä hunting hornilla pystyy tekemään monenlaisia hyödyllisiä lauluja, jotka buffaavat sekä pelaajaa että tiimikavereita (voi antaa esim. earplugs, negate mud/snow, attack boost, loputon stamina, ja monia muita hyödyllisiä buffeja). Ainakin demossa hunting horn vaikuttaa erittäin pätevältä sekä damagen että KO:n osalta. Latasinpas myös youtuubiin videon, missä lahtasin Plesiothin hunting hornilla (http://www.youtube.com/watch?v=pe-WPNda4E8), jos jotain kiinnostaa.

Ja kaikille, jotka ovat valittaneet pelin ohjeiden puutteista niin demossa on erittäin laaja manuaali. Paina home näppäintä ja sitten manuaali ja sieltä löytyy kaikkien aseiden iskut ja aika pitkälti kaikki perusteet.

Lainaus käyttäjältä varjo+

Aina ihmetyttänyt, miksi ihmiset tekevät monta hahmoa ja jokaiselle tietty ase.. miksei vain keräisi yhdelle kaikkia haluamiaan ja käytä mitä huvittaa. Mutta mikäs siinä, jos jaksaa.

Onhan se kyllä rasittavaa aloittaa homma aivan alusta joka kerta. Pitää varmaan vakavasti harkita tuota ehdotustasi. Tritä pelatessa tuo alkoi ihan siitä, kun greatswordilla miltei 60 tuntia surkeasti edenneenä oli vähän sellainen fiilis, että ei tästä tule mitään. Rathalos oli suuri syy vitutus käyrän nousuun. Halusin aloittaa aivan alusta ja opetella uutta asetta ihan siitä Great Jaggista alkaen.

Samaa olen lukenut, että lance on erinomainen väistely ase. Ei se vaan tuntunut itselläni onnistuvan sitten millään. Sidestep liikettäkin käytin useimmiten aivan väärään aikaan. Pitää varmaan viimeinkin opetella Ultimatessa kaikki nuo lanceen liittyvät hienoudet. Vaikka hyvin pärjäsin ilman niitäkin Tritä pelaillessa.

Tuota greatswordia en ole demossa kokeillutkaan, mutta näköjään aika moni ase kokenut joko buffeja tai nerffejä. Hunting Horn kuulemma aika OP nykyään.

Lainaus käyttäjältä Mondo+

Et vain tajua.

En tosiaan. Raskaammat aseet eivät ole minua varten, vaikka tuolla ylisuurella instrumentilla takominen helpolta tuntuikin ilman ihmeempiä oppeja.

Varjo kirjoitti: Sword and Shield varsinkin tuntui saaneen lokaa niskaan.. jää-ase, ihan oikeasti? nähty.[/quote]

Kysessä on mielestäni Barioth sns. Mh3tri varmaan paras sns damage mielessä. Mutta riippuen missä muodossa se on, niin affinity +30-40%. Eli ase on noin paljon normaalia nopeampi. Ja mikä parasta Kriittisten osumien mahdollisuus saman verran isompi. Aseen damage on 200+ ja jää elementti 200+ myös. Paljon sinistä terävyyttä. Loistava ase. Violetti terävyys on Unite only onneksi. Eli valkoinen terävyys muissa Mh paras. Ja Mh3 ei juuri edes ole kyseistä terävyyttä. Demo nyt on demo ei kannata ottaa liian vakavasti. Mutta ymmärän Varjon pointin.

Great sword:lla kannattaa täyslataus vapauttaa 3 välähdyksen kohdalla, ase pitää myös äänen. Kyseisellä hetkellä damage on isoin. Mh3 tämä ominaisuus tuli. Lyönnin teho on jotain aivan sairasta. Kannattaa myös usein härkisti juosta vihollisen taakse/sivuun ja ei muuta kuin lataus. Latauksen voi keskeyttää koska vain. Usein vapautan miekan juuri ennen, kun saan osuman viholliselta. Mh3 tuli myös toinen lataus liike Great sword:iin siinä toimii sama 3:s välähdys ja vapautus. Ajoitus tuntui samalta. Onnistumis ikkunaa on ehkä kasvatettu.

Olen Varjon kanssa samaa mieltä, kannattaa tehdä eri aseita samalle hahmolle. Varsinkin jos kyseessä on yhtä laaja peli kuin Unite. Mielestäni monet vastustajat on suunniteltu tietyille ase tyypeille. Siinä mielessä ymmärrän useamman hamon että raaskii sitten käyttää todella harvinaisia osia eri aseisiin. Rubyt/gems/hevenly jne. Kun co-op/yksin ei kyllä jaksa kaikkia vihollisia metsästää 50+kpl.

Sitten ei nyt kannata valita aseita sen perusteella kuinka nopeasti vastustaja kaatuu. Jousi on itselläni ollut aina se suosikki ase luokka. Jousi on hauska käyttää, liikkuvuus on hyvä. Ja todella hyvä support ase. Tehokas jousi power nuolilla/ täyslatuksella on tehokas. Sitten kannattaa tehdä jousi mihin saa paralyysi/poison/sleep nuolia. Ja jousella pelaaminen on halpaa kun perusnuolet on tehokkaita. Ei tehokkaalla jousella edes tarvitse käyttää coating:ia. Käytän co-op jousta pelkästään siinä se toimii parhaiten. Jousen lataus tyypit vaihtelee myös. Läpäisy/hajonta jne. Syvyyttä tästä pelistä löytyy, aluksi liikaakin.

Sitten vähän valitusta loppuun itse vihaan Long sword pelaajia yleisesti. Pienet armorit/resistancet ja ei osata vielä kunnolla pelata ja tullaan kuolemaan tehtävään. Mikä eniten ärsyttää on silti se että ne huitoo muita pelaajia samalla. Ansoissa ja muissa kriittisissä paikoissa hiukan meinaa järki lähteä välillä, kun joku huitoo Long swordilla ja oma hahmosi horjahtaa osumista, etkä saa pahimmillaan lyötyä kertaakaan.

Opetelkaa ne lyönnit jotka osuu myös pelaajiin ja haittaa. Älkää käyttäkö niitä muiden ollessa osuma etäisyydellä. Lekalla kuuluu käyttää täyslatausta vihollisen päähän. Sen kanssa kannatta elää. (Heittää pelaajat pois myös) Kaikilla aseilla pystyy hyökkäämään häiritsemäti muita. Ja tietysti vahinkoja sattuu.

Wii U kuume rupeaa olemaan kova. =(

En ole ennen päässyt tutustumaan MH-sarjaan, mutta kovasti olen ollut innostunut pelistä Wii U:lle. Niinpä tietysti latasin demon.

Olin kyllä lukenut aiemmin, että peli on vaikea. Lukaisin nopeasti vähän manuaalia ennen demon aloittamista, mutta eipä sen kummempia sitten. Aloitin sword & shield -aseyhdistelmällä, kun olin kuullut että se on hyvä aloittelijoille.
Otin kamat sinisestä boksista ja lähdin suoraan monsterin kimppuun. Jo ennen itse taistelua huomasin, että kontrollit ja kamera tuntuivat melko tönköltä. Auta armias sitten kun pääsin itse taisteluun. Tuntui että eihän taistelussa ollut mitään järkeä. Osittain tönkön ohjauksen ja kameran takia, osittain sen takia, että se tuntui aivottamalta ja loputtomalta hakkaukselta. Elämän kanssa ei ollut ongelmia, kun vedin potioneja, ja opin kyllä liikkumaan ja väistelemään, mutta aika sitten loppui ja tuntui siltä etten ollut saanut juuri edes vahingoitettua monsua.
Kokeilin uudestaan, ja kyllä se vähän paremmin meni, mutta ei vieläkään oikein tulosta. Kokeilin vielä kolmannen kerran, ja lopulta sain kun sainkin monsun tapettua aivan viime sekunneilla, kun räjäytin barrelin sen naamalle. Tuntui siltä, että ehkä sain ihan aavistuksen sitä fiilistä, mikä varmaan tulee niillä jotka peliä kunnolla pelaavat. Ohjaimet tuntuivat siltikin kököltä, eikä hommassa tuntunut siltikään olevan juuri järkeä. Myös pikkuiset alueet latausaikoineen tuntuivat vähän typeriltä.
Kokeilin sitten myös Plesiothia, ja ei kyllä ollut mitään jakoa sitä vastaan.

Luin sitten netistä ihmisten kokemuksia demosta ja Wiin pelistä. Moni oli äärimmäisen turhautunut, mutta vastaavasti moni kokeneempi selitti peliä ja sen hienoutta. Vertasivatpa sitä jopa Dark Soulsiin vaikeutensa puolesta. Päätin, että en todellakaan voi peliä tuomita noiden ekojen kertojen takia demon parissa. Pidin demosta kuitenkin taukoa parin päivän ajan, ja sitten koetin uudestaan.

Tällä kertaa päätin kokeilla Greatswordia aseenani. Luin manuualia tällä kertaa tarkemmin, ja harjoittelin hieman kombojakin ennen taistelua. Ei sillä, että niitä vielä oikeasti hallitsisin, mutta tuntui ainakin luonnollisemmalta heti. Myös se, että nyt oikeasti tiesi että ne kontrollit on ihan tarkoituksella vähän kököt, jotenkin loi omalta osaltaan tunnelmaa - peli ei ole nössöillen ja minähän kieltäydyin olemasta sellainen (noh, ainakaan tässä tapauksessa :) ).
Menin sitten monsteria vastaan, ja kyllä se tuntui tällä kertaa niin paljon paremmalta jo. Ei mitään valittamista ohjaimista, ne tuntuivat kököltä siltikin, mutta samalla jotenkin juuri siltä, kuin ne kuuluisivatkin peliin. Ekalla kerralla taas hävisin aikaa vastaan, kun en vielä ollut tottunut aseen hitauteen. Tokalla kerralla kuitenkin osaisin jo ajoittaa iskujani paljon paremmin ja lopulta onnistuin tappamaan monsterin. Kyllä siinä taas kestikin aika kauan tosin. Tässä vaiheessa kuitenkin olin jo ihan innostunut pelistä. Tapoin pomon useamman kertaa, ja opin jopa ennakoimaan sen liikkeitä ja tajusin kun se oli selkeästi väsynyt ja heikkona. Greatsword myös tuntui jotenkin enemmän omalta jutulta, vaikka toki s&s:llä on kyllä puolensa.
Plesiothia myös yritin lopuksi, ja sekin meni aavistuksen paremmin kuin ekalla kerralla sitä vastaan, mutta ei oikeastaan vieläkään mitään toivoa kyllä.

Täytyy kyllä sanoa, että ei tämä demo oikein ole mitään parasta markkinointia kyllä. Luultavasti aika moni pelistä innostunut kokeilee demoa ja huomaa olevansa pelkästään turhautunut siihen. Joku pieni tutoriaali olisi hyvä. Saattaisi myös olla hyvä, jos peli olisi saannut oman communitynsa Miiverseen jo demon tullessa, että aloittelijat olisivat saaneet purkaa turhautumistaan siellä heti. Kaikki eivät varmasti vaivaudu nettiin etsimään vastauksia, mutta Miiverse varmasti tuntuisi monelle helpommalta paikalta purkaa tuntoja. Kaikki eivät varmaan edes tajua pelin manuaalia vilkaista..
Sinänsä myös harmi, että demo ei juurikaan ilmeisesti demoa peliä kunnolla. Jo se, että ei saa mitään palkkiota monsterin tappamisesta on vähän tylsää. Myös edes vihje siitä, että pelissä on paljon muutakin kuin vain monstereiden tappamista olisi hyvä. Ei tarvisi paljon näyttää tietenkään, mutta edes jotakin. Nyt monet taitavat saada aika väärän kuvan pelistä.

Vähän harmi myös että eivät tehneet off tv -pelaamista mahdolliseksi. Kosketusnäyttö on ihan kiva (ainakin esineiden käyttöä varten), mutta ei tunnu kyllä kovinkaan olennaiselta oikeasti. Tiedä sitten, onko itse pelissä sillä jotain muutakin käyttöä taisteluiden ulkopuolella.

Pelin olen kyllä ehdottomasti hankkimassa. Vikoilla kerroilla demoa koettaessani tuntui taistelu melkeinpä suorastaan eeppiseltä. Luulen että netissä pelatessa olisi vielä paljon hauskempaa.
Pitänee vielä kokeilla muitakin aseita tässä itse peliä odotellessa.

Lainaus käyttäjältä AKT4

Pelin olen kyllä ehdottomasti hankkimassa. Vikoilla kerroilla demoa koettaessani tuntui taistelu melkeinpä suorastaan eeppiseltä. Luulen että netissä pelatessa olisi vielä paljon hauskempaa.
Pitänee vielä kokeilla muitakin aseita tässä itse peliä odotellessa.

Nettipeli todellakin on tämän pelin suola (vaikka kyllähän sitä yksinkin pelailee).
PS. takana jo yli 1600h mh3:ssa :D

Lainaus käyttäjältä Jester+

Kysessä on mielestäni Barioth sns. Mh3tri varmaan paras sns damage mielessä. Mutta riippuen missä muodossa se on, niin affinity +30-40%. Eli ase on noin paljon normaalia nopeampi. Ja mikä parasta Kriittisten osumien mahdollisuus saman verran isompi. Aseen damage on 200+ ja jää elementti 200+ myös. Paljon sinistä terävyyttä. Loistava ase. Violetti terävyys on Unite only onneksi. Eli valkoinen terävyys muissa Mh paras. Ja Mh3 ei juuri edes ole kyseistä terävyyttä. Demo nyt on demo ei kannata ottaa liian vakavasti. Mutta ymmärän Varjon pointin

No juu, onhan tuo Barioth-SnS mainio ase, en sillä. Lähinnä ei ymmärrä miksi tuohon heitetään sellainen SnS , mille vihollisella on varmaan kovimmat resistanssit. SnS:lle kuitenkin resistanssit on kaikki kaikessa. Tuota affinity-selitystäsi en ihan tajunnut. Ei kai affinity nopeutta nosta? Tietääkseni affinity antaa tuossa sen 30-40% mahdollisuuden tehdä 125% raw (250+ damagea, 200+ jäätä) vahinkoa. Korjaa toki jos olen väärässä :)

Tuo greatsword voi kyllä hyvinkin olla samalla ajoituksella, kuten sanoit. Pelasin itse Trin loppuaikoina GS:llä CritDraw-setillä, jossa oli myös Focus, niin ehkä nuo normiajoitukset tuntuvat vain oudoilta taas. Jaan myös aika pitkälti mielipiteesi LS-käyttäjistä. Syö tajuttomasti hermoja juuri noissa kohdissa kun hirviö on ansassa/stunnissa/kaatunut ja joku LS-pelle tulee huitomaan täysin muista välittämättä spirit-combollaan. Mutta kyllä muillakin aseilla saa tuhoa aikaan kanssapelaajille; hammer taitaa olla hyvänä kakkosena sillä listalla gigapoundillaan. Hyville hammer-pelaajille minulta irtoaa kuitenkin paljon kunnioitusta, sillä tuntuu että sen tehokas käyttö vaatii pelaajalta paljon.

AKT4:n fiilikset pelistä kuulostavat kyllä kovasti samoilta, kuin omat mietteet olivat Tristä aluksi. Sinänsä harmillista, että demossa tosiaan näytetään vain yksi puoli pelistä. Multiplayer varsinkin on sellainen, joka nosti kerralla MH-sarjan omien suosikkieni joukkoon. Todella hauskaa puuhaa. Huomasin usein Trissä palaavani pelin ääreen, vaikka olin jo käytännössä saavuttanut kaiken mitä halusin peliltä (kaikki questit tehty, kaikki sns:t, kaikki lancet, kaikki GS:t ja pystyin sooloamaan minkä vain ei-elder hirviön high rankilla), vain koska peliä oli yksinkertaisesti hauska pelata.

Kenelläkään tietoa miten nuo aseet avautuvat tässä Ultimatessa? Google ainakin petti minut kun yritin tietoa tästä etsiä, samoin MH wiki. Trissä ainakin Longsword ilmestyi mukaan vasta sen laivan mukana offlinessa pelatessa. Että joutuuko tässäkin odottelemaan käsiksi pääsyä näihin uudempiin aseisiin. Eihän tuo lopulta haittaa, jos teen kuten neuvotaan ja alan tosiaan keräämään kaikkia haluamiani aseita vain yhdelle hahmolle. Siinä sitten voi vaihdella miten haluaa.

Ja tuota moninpeliä kyllä kovasti haluaisin myös päästä kokeilemaan. Trissä etenin aina yksin ja onlinessa samoin. Rathian taisi olla viimeinen joka sai pataan tuolla pelatessa. Mutta jos nyt Ultimatessa pääsisi koettamaan muiden kanssa. Toivottavasti saadaan ainakin pieni porukka kasaan täältä boardeilta.

Ja tosiaan. Missä vaiheessa porukat täällä yleensä lähtee onlinea koettamaan? Pelaatteko offlinen ensin miltei loppuun saakka vai keräättekö vain sopivat varusteet ja painutte muiden kanssa pelaamaan? Itse koetin onlinea Trissä vasta aivan lopussa. Vain Caedaeus oli lahtaamatta.

Muakin kiinnostaa tuo moninpeli jossain määrin, vaikka samaan aikaan myös pelottaa oma mahdollinen sössiminen : D Trin kanssa en päässyt kokeilemaan kun ei ollut nettiyhteyttä, areenaa kuitenkin tuli vedettyä toisinaan kahteen pekkaan. Jonnekin coniin MH-nurkkaus?

Lainaus käyttäjältä Retro+

Ja tosiaan. Missä vaiheessa porukat täällä yleensä lähtee onlinea koettamaan? Pelaatteko offlinen ensin miltei loppuun saakka vai keräättekö vain sopivat varusteet ja painutte muiden kanssa pelaamaan? Itse koetin onlinea Trissä vasta aivan lopussa. Vain Caedaeus oli lahtaamatta.

Jaa-a. Luultavasti lähden heti pienen single-player testailun jälkeen online puolelle. Tympeää mennä samoja questeja alusta asti uudestaan, jos on jo yksinpelissä mennyt pitkälle. Ennemmin yhtä aikaa, kun joutuu kuitenkin hakata samoja hirviöitä sen verran, että ehtii kummatkin mennä tarvittavien tavaroiden saamiseksi. Näin tein Trissä ja siinä koin ainakin toimivaksi. Ja ehdottomasti olen mukana, jos boardilaisten kesken saadaan ryhmää kasaan. Lotria mukaillen, you'll have my lance :)

Lainaus käyttäjältä Retro+

Kenelläkään tietoa miten nuo aseet avautuvat tässä Ultimatessa?

Kaikki aseet ovat saatavilla alusta asti (heti alussa kaikista aseista on se kaikkein basic versio laatikossa odottamassa).

Itsekkin pelasin demon läpi ja se oli tosiaan juuri niin hienoa kamaa mitä täällä ovat kaikki jo sanoneet. Ensimmäisenä kokeilin SnS-kokoonpanoa ja se tuntui ainakin ihan perushyvältä. Mukavasti sai huidottua sitä kanijänistä ja ihan säädyllisesti se kaatuikin. Long Swordia kokeilin myöskin ja oli siinäkin omat hyvät puolensa. Iskuja sai heiteltyä laajasti ja osumiakin tuli kivasti. Yllättävän ketterä tuo hahmokin. Bow osoittautui myös mielenkiintoiseksi, vaikka en osannutkaan käyttää noita erikoisammuksia. Muutenkin tuossa aseessa niitä niksejä mitä tulee vain opetella.

Miekka ja kilpi tuntuivat kuitenkin demossa eniten siltä omalta jutultani. Vähän ehkä tylsä vaihtoehto, mutta melko helppo oppia ja parhaiten se Väiski niillä kaatui. Tuolla siis mennään koko versiossa, ainakin suurimmaksi osaksi. Käännös tuo peli ainakin graffojen puolesta selvästi on. Vihut varmasti komeita, mutta graaffisesti ei mitenkään maatamullistava peli. Tosin, tuossa pelissä paljon maisemia ehdi katsellakkaan, kun päälle puskee 100 00kg lohikäärmettä. Julkaisussa tuo ehdottomasti saatava.

Heitelkääpäs Wii U:n nickejä, niin saadaan kaverilistoille porukkaa. Itse ratsastan Miilu93-nimellä. Laittakaa varuiksi viestiin että boardeilta olette, niine n viskaa suoraan roskikseen randomina.

Retro kirjoitti: Ja tosiaan. Missä vaiheessa porukat täällä yleensä lähtee onlinea koettamaan? Pelaatteko offlinen ensin miltei loppuun saakka vai keräättekö vain sopivat varusteet ja painutte muiden kanssa pelaamaan? Itse koetin onlinea Trissä vasta aivan lopussa. Vain Caedaeus oli lahtaamatta.[/quote]

Itse tein samoin. Teen nyt offline jonkun moiset suojat. Ja aseen missä on vihreä terävyys ennen onlinea. Joka online vastus on kumminkin rajumpi. Online/offline on hyvä pelata ristiin. Koska monesti aseen kehittämiseen täytyy vastusta kaataa monta kertaa että osat löytyy. Tässä pääsee online paljon helpommalla.

Varjo kyllä se affinity vaan nostaa nopeutta. Itsellä yleensä affinity nolla. Koska affinity up varustetut aseet yleensä harvinaisia. Affinity +50 ja saat ansassa tuplasti iskuja, ei se mielestäni niin mene. Mutta affinity +30 ase on mukavasti nopeampi. Ja ainakin extra iskuja tulee.

Lainaus käyttäjältä Jester+

Varjo kyllä se affinity vaan nostaa nopeutta. Itsellä yleensä affinity nolla. Koska affinity up varustetut aseet yleensä harvinaisia. Affinity +50 ja saat ansassa tuplasti iskuja, ei se mielestäni niin mene. Mutta affinity +30 ase on mukavasti nopeampi. Ja ainakin extra iskuja tulee.

En kyllä vieläkään suostu tuota ihan purematta nielemään. Googlettelin MHWikistä yms ja kaikkialta tuntui löytyvät tämän tapaista infoa:

Lainaus

Affinity is a hunters chance to deal either more or less damage with a weapon attack. It is measured in percentages, and varies based on weapons, armor, and skills.

Ja löytyipä wikistä pitempääkin selitystä asiasta. Mutta eipä ehkä tästä aiheesta enempää.

Wii U:lla hätäisimmät voivat halutessaan minutkin lisätä listoilleen nimimerkillä varjoo. Laittakaa jotain viestiä mukaan, että tunnistaa boardilaisiksi.

Tosi mukavaltahan tuo demo tuntui ja muutenkin pitkästä aikaa Monster Hunter.. Kovasti jo kuumottelee kyseinen peli saada..
Täytynee hieman eka offlinessa kokeilla, kun peli saapuu ja siirtyä sitten onlineen pelailemaan.. Kiva olisi jossain porukassa kyllä päästä vetämään :)

Bowin kanssa tuli muutamaan otteeseen tänään demoteltua. Tästä aseesta ei voi olla pitämättä. Vaikka surkean elementtinsä takia demon monsterit kaatuvat tällä hitaasti, niin silti tämä hoitaa homman kotiin upeasti. Ainakin se turvallisuuden tunne, jonka tämä antaa on jo paljon. Menipä nimittäin Plesioth läpi tämän kanssa käyttämällä vain kaksi Mega Potionia. Ja tuo elukan käytös jaksaa ihmetyttää. Etenkin maalla Plessy käyttäytyy kuin idiootti ja antaa minun nakella helppoja osumia useaan otteeseen. Liekö johtuvan siitä pienestä tilasta vai mikä on vikana. Trissä ei kyllä mikään otus näin passiivisesti maalla taistellut.

Lagombi taasen menee ilman esineiden käyttöä Gunlancella, Longswordilla ja tuolla samaisella jousella. Longswordin kanssa homma onnistui jopa ilman ainuttakaan osumaa, joka oli kyllä ihme. Gunlancella homma menee edelleen kaikkein surkeimmin. Ei välillä meinaa edes torjumisesta tulla mitään, vaikka pitäisi olla helppo jokin isku torjua. En vain perkule osaa ajoittaa näitä oikein, sidestepeistä ja counttereista puhumattakaan. Mutta on tuo ase kumminkin se mielenkiintoisin käyttää, vaikka kyllä vaatii käyttäjältään paljon.

Ja ensi kerralla kun Wii U:n avaan, niin voisi varjon ja Muksun lisätä listoille. Jos nyt muistan.

Pitkä hymy tuli samantien loistavien silmien kanssa kun tätä threadia luin. Olen siis aivan uusi tulokas koko Monster Hunter pelisarjaan, lukenut hypeä ja odottanut kyseistä peliä Wii U:lle todella paljon. Demoon tykästyin toden teolla ja videoita katsellessani pelistä tuntuisi löytyvän sisältöä todella hurjasti. Nyt vain julkaisua odotellessa niin saadaan varmasti 4 pelaajan ryhmiä boardeilta kaatamaan monstereita. :)

EDIT: Minua voi myös lisäillä Wii U:n puolella monsteri jahteihin! Yerted nimellä löytyy

Tein kaksi tutoriaalia Plesiothista, lempiaseillani tietenkin.

Ensimmäisenä vuorossa on hammer: http://www.youtube.com/watch?v=4BEa7R_zbnM. Plesioth on suhteellisen kinkkinen taltuttaa lekalla, joten tuskin onnistunee ihan perus hammerin käyttäjältä nuo temput tuon videon jälkeenkään. Käytännössä kaikkiin mahdollisuuksiin tarvitaan sekä lähes täydellinen ajoitus että hyvä positio. (Ja golfswingillä tietenkin tarvitaan ajoitus pyörimisen ajoittamiseen ja lopettamiseen :) )

Toisen vuorossa Hunting Horn: http://www.youtube.com/watch?v=Co2dy_hZ6a4. Tämä on enemmän aloittelijoilla suunnattu ja lähdetään ihan HH:n perusteista liikkeelle ja edetään Plesiothiin loppua kohti. Hunting hornilla ajoitukset ja positionit eivät ole niin vaikeita kuin hammereilla, joten ei ole paljoa niitä selitetty muuten kuin videokuvan avulla. Lisäksi descriptionista löytyy lisävinkkejä/infoa.

Lainaus käyttäjältä Mondo+

Tein kaksi tutoriaalia Plesiothista, lempiaseillani tietenkin.

Onnistuit kyllä vakuuttamaan minut Hammer taidoistasi tuolla ensimmäisellä videolla; todella tehokkaan näköistä menoa. Taisi jokainen isku osua Plesiothia päähän, niinkuin hammerilla kuuluukin, eikä edes gigapoundeja tarvittu (ärsyttäviä monesti multiplayerissa). Hammerilla on kyllä todella tärkeä tuntea hirviöiden movesetit hyvin, eipä tuohon muuten kykenisi. Toivottavasti päästään jossain kohtaa kaatamaan yhdessä muutama otus :)

Tervetuloa mukaan Yerted ^^ On kyllä tosi hienoa nähdä että Monster Hunterin pelaajia löytyy näinkin mukavasti, on vähän tuntunut siltä ettei suomalaisia pelaajia oikein kohtaa missään.
Wii U:n MH3 Ultimate saa kuulemani mukaan yhteiset online-serverit Euroopan ja Pohjois-Amerikan kesken joskus huhtikuussa.

Mondon hammer heilumiset itsekin katsoin ja eipä minulta löydy tuon tasoisia kykyjä millekään aseelle. Lähinnä onnen kantamoisia, jos joku bossi sattuu menemään ilman esineitä. Taitaa olla parempi, että pysyttelen omantasoisteni hunttereiden joukossa ainakin alkuun. Lähinnä vain kyrsisi heilua surkeana mukana jonkun reilusti itseään paremman kanssa.

Tästä tuleekin mieleeni se, että miten nuo eri aseet voivat häiritä onlinessa toisia pelaajia. Nuo isommat aseet nyt itsestään selviä longswordeineen ja hammereineen, mutta entä esimerkiksi tämä oiva support ase Bow? Tuota sen barrage kykyä viimeisenä demossa opetellut ja toimii oivasti isompia kohteita vastaan. Ongelma vain, että interruptaako osumat esim tuosta nuolisateesta muita pelaajia? Aika turha skilli onlinessa, jos näin tekee. Väkisin siinä saa melee huntterit nuolia niskaansa.

Uskoisin että Bowin kanssa on sama homma kuin Bowguneissa, että jos kaveri tulee tielle niin saa luodista/nuolesta. Sehän on tosin ideanakin jos käyttää parantavia luoteja, mutta jos ne sitten osuukin monsteriin.. Myrkytystä tms. ei näillä kai kuitenkaan kaverille saa vaikka osuisi, kun ei tule damageakaan.

Menee kyllä vaikeaksi sitten. Jousen kanssa tarkempi tähtäily on ainakin tuolla gamepadilla jokseenkin tönkköä ja tuon vuoksi en sitä juuri käyttänytkään. Onlinessa olisi pakko. Tatilla tähtäyksen liikuttelu on liian nopeaa ja tätä varten pitäisi olla vaihtamassa ohjausta D padille. Mitenköhän homma toimii Pro Controllerilla.

Mutta pitää varmaan sillä gunlancella yrittää pelailla muiden kanssa. Sillä nyt en ainakaan osu muihin pelaajiin. Ellei niillä ammuksilla sitten satu olemaan suurempi räjähdysalue kuin luulen.