Mario Kart -pelisarja / Foorumit / www.pelaajalehti.com
1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Mario Kart -pelisarja

Innokkaat MK8 karttailijat:

NNID ------------------ Boardeilla (Yksi nimi = sama tunnus)

PatrikJanAndreas -- Megaman
Norsuchamp -------- Norsukampa
SikSakJiiPee -------- SikSak
CyborgBum --------- CM761
Praemorior ---------- Demppa
wet1cus -------------- weticus
Zon1um -------------- Kahvikuppi
lehmitys -------------- 2704
Justifier --------------- jjl89
Juhiiiz ----------------- Juhiiz
Druink ---------------- Porvari
tigger82 -------------- kemppakimmo
Dios_js --------------- Yksinpelaaja
nevalju --------------- Ton-Ton
Jankki ---------------- bËsti
Ilpopa --------------- Octobrain
Temathael
Batsugun
Rikiyama
Poksunen
Daremyth
aNtti8D
obossumi
Partajeesus
Lozjudai
Samirai
Majur1
RottenHarvester
Mikanes
Kingsta
Napsuh
Jadger
Zetger
Wapazi

Boardilaisten turnaukset:

Toimintaa perjantaille.
PB Friday Night Tour ★ Perjantaisin klo 23:30 - 01:00
7616-3522-6785

Lauantain mähinät
Pelaajaboard GPX, Lauantaisin klo 21-22
5741-7995-7955

Sunnuntaikuskeille
Pelaajaboard GP, Sunnuntaisin klo 20-21
8839-1225-1680

Let the games begin!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Eilen uhosin että olen liian laiska nykyään tekemään ketjuja boardeilla, mutta pakkohän tämä on nyt jonkun aloittaa. Mario Kart 7 -ketjuun kun ei voi enää seuraavasta nimikkeestä kirjoitella, ja näin pitkään jatkuneesta sarjasta on hölmöä tehdä jokaiselle pelille omaa ketjua, sillä nämä foorumimme eivät ole sentään niin aktiivisia. Mikäli siis sanottavaa on vaikka myös vasta Wii U:nkin Virtual Consoleen julkaistusta Super Mario Kartista, voi siitä tänne antaa palavat mielipiteensä.

Mutta niin, katsotaanpas nyt mistä tässä kaikessa on oikein kyse. Pääasiassahan se taitaa olla mikroautoilua? Vähän banaaninkuoria radalla ja ammutaan erivärisiä kilpiä toisten persauksiin? Ehkä jotain sinnepäin.

Super Mario Kart, 1992, SNES
IMAGE(http://www.threeguysonejoystick.com/wp/wp-content/uploads/2011/11/Super-Mario-Kart-Box-art.jpg)

Shigeru Miyamoto, Tadashi Sugiyama ja Hideki Konno kävelivät baariin. Shigeru halusi SNES:ille autopelin joka tukisi kahden pelaajan samanaikaista pelaamista, vaihtoehdoksi F-Zeron yksinpelikokemukselle. Baarimikko, joka olikin yllättäen Nintendolla töissä, laittoi pari kuukautta kehitetyn pelinsisäisen mikroauton kuskiksi Marion, katsoakseen miltä se näyttää, ja hyvältähän se näytti! Näin syntyi Mario Kart. Tai ehkä jotain sinnepäin.

Super Mario Kart käyttää aikoinaan huimaa hypeä aiheuttanutta Mode 7 grafiikoita, jotka mahdollistivat 3D-tyylisen grafiikan näyttämisen.

IMAGE(http://i.iinfo.cz/images/148/g-3-12.png)

Pelikuva on rajattu kahtia ilmeisesti teknisten rajoitusten takia, ei siis voinut yksinpelissä olla koko ruutua käytössä, jolloin toisen pelaajan ruutu täytettiin kartalla.

IMAGE(http://nintendookie.files.wordpress.com/2009/11/mario-kart-2.jpg)

Hahmoja sarjan ensimmäisessä pelissä oli 8. Mario, Luigi, Prinsessa Peach, Yoshi, Bowser, Donkey Kong Jr., Koopa ja Toad. Ja oli se vaikeusaste yksinpelissä mikä tahansa, Koopa ja Donkey Kong Jr. olivat aina kärjessä...tai siis heti minun, eli Yoshin jälkeen! Kaverilla oli tapana aina valita Koopa, luuli kai että se olisi nopein kuski. Tietysti tämä hieman vaihteli sen mukaan minkä hahmon otti, sillä jonkinlainen rival systeemi oli hahmoihin koodattu.

Yksinpelinä valittavissa GP tai Time Trial, kaksinpelissä pystyi myös mennä GP:n läpi, jonka lisäksi kaksintaistelu toisen pelaajan kanssa oli mahdollista joko radoilla 1v1 kisoissa tai Battle Modessa ilmapalloja puhkoessa. GP koostui kolmesta cupista, jotka saatte helposti selville pelaamalla peliä. Ai juu mutta voittamalla kaikki 100cc luokassa sai vielä sen neljännen cupin, joka sisälsi sellaisia legendaarisia ratoja kuin öh...Rainbow Road. Super Mario Kartissa oli sellainen mielenkiintoinen asia että periaatteessa samat radat pyörivät eri cupeissa, mutta hieman muutettuina. Mario Circuitista on 4 eri versiota, Donut Plainsista 3, Choco Islandista 2, Bowser Castlesta 3, Ghost Valleysta 3, Koopa Beachista 2 ja Vanilla Lakesta 2 eri versiota. Harmittavan samalta siis näyttää maisemat cupista toiseen, mutta ei se paljon menoa haittaa. Rainbow Road tosiaan Special Cupissa täysin omanaan.

Muita pelaajia sai kiusata vihreällä kilvellä, joka ammuttiin suoraan eteepäin tai taaksepäin ja se jäi kimpoilemaan seinistä. Punaisella kilvellä ammuttiin pelaajiin hakeutuvasti, lähes takuuvarma osuma, ellei AI pelaaja hypännyt kilven yli...itsekin pystyi hyppiä helposti vaikka oikoreittejä sulan avulla. Sienellä saatiin vauhtia, salamalla iskettiin muut pelaajat pieniksi, haamulla pystyi kaksinpelissä pölliä kaverin kaman, banaaninkuorella saatiin liukkautta radalle ja tähdellä tultiin kuolemattomaksi teräsmieheksi hetkellisesti. Kolikkoja keräilemällä sai menopelistään vauhdikkaamman.

Mario Kart 64, 1996, Nintendo 64
[spoiler]
IMAGE(http://2-game.be/games/Mariokart%2064.jpg)
IMAGE(http://static.gamespot.com/uploads/original/1536/15367461/2443483-5494604160-mario.jpg)

3D grafiikat, nelinpeli, ylämäkiä, alamäkiä, 16 täysin erilaista rataa. Koopa korvattiin Wariolla ja Donkey Kong Jr. muuttui Raren kynäilemäksi Donkey Kongiksi. Ai että tätä tuli muksuna hakattua antaumuksella. Oselotin kanssa tuossa vuosi takaperin taltioitiin hieman videomateriaalia kyseisestä pelistä, ihmetelkää sieltä. Uutuutena myös driftauksen tuoma boosti! Tavarapuolella lisäystä nähtiin useamman banaanin kera, kolme vihreää ja kolme punaista kilpeä ympärillä pyörien, feikki item-boxin, jossa kysymysmerkki on väärinpäin ja kaikkien rakastama sininen kilpi näki päivänvalon tämän pelin myötä.
[/spoiler]
Mario Kart: Super Circuit, 2001, GBA
[spoiler]
IMAGE(http://static.giantbomb.com/uploads/original/0/8169/700343-mkscbox.jpg)
IMAGE(http://1.bp.blogspot.com/-2aQPnwX6uko/Tv66F6-BxqI/AAAAAAAAAms/fr_twzJTSR4/s320/Mario+Kart+Super+Circuit.jpg)

Alkaa jo motivaatio tämän ketjun starttaamisessa mennä sellaisiin lukemiin ettei millään kehtaa kirjoitella peleistä joita ei ole itse pelannut. Tässähän voisi vaikka muut boardilaiset auttaa!! Kertokaa kokemuksenne tästä sarjan ensimmäisestä kannettavasta pelistä.
[/spoiler]
Mario Kart: Double Dash!!, 2003, Gamecube
[spoiler]
IMAGE(http://ms1.be/cover/img4806.jpg)

Pankin räjäytti 2003 ilmestynyt Double Dash!!, joka sisälsi 20 pelattavaa hahmoa (16 alussa), joista valittiin aina kahden tiimi. Kummallekin pelihahmolle pystyy antamaan itemin, ja kuskia voi vaihdella lennosta.

IMAGE(http://ilarge.listal.com/image/151832/968full-mario-kart%3A-double-dash!!-screenshot.jpg)
IMAGE(http://clgamer.com/wp-content/uploads/2009/12/doubledash02.jpg)

Tavallisten 50cc, 100cc ja 150cc kilpailuluokkien lisäksi tarjolla myös Mirror-pelimuoto, joka tarjoilee kaikki 16 rataa peilikuvana.

Tässä vaiheessa alkaa tuntua siltä että jokaisesta pelistä löytyy sen verran paljon kamaa ja kirjoitettavaa että ehkäpä se "1 peli per ketju" voisikin olla sopivampi formaatti tälle...koitetaanpas nyt hieman lyhentää turhia höpöttelyjä.
[/spoiler]
Mario Kart DS, 2005, Nintendo DS
[spoiler]
IMAGE(http://www.mariokart.com/mkds/launch/_img/DS_MaroKartDS_Red-boxart.png)
IMAGE(http://ocremix.org/files/images/games/nds/7/mario-kart-ds-nds-ingame-74088.jpg)

Nettipeli ja järisyttävä 32 radan valikoima, huh! Jokaisen karttaajan unelma. Vai mitä? Enpä ole pelannut. Kertokaa te.
[/spoiler]
Mario Kart Wii, 2008, Wii
[spoiler]
IMAGE(http://ecx.images-amazon.com/images/I/71JiwFEYoML._SX522_.jpg)
IMAGE(http://gengame.net/wp-content/uploads/2013/07/mario-kart-wii-review-1.jpg)

Uutuutena moottoripyörät, jotka todettiinkin vauhdikkaammiksi kuin itse mikroautot, voi nyyh. 16 uutta rataa ja 16 retrorataa pitivät pelaajat viihtyneenä hyvän tovin, ja nettipelikin vielä toistaiseksi toiminnassa (sulkeutumassa). Hyvin pelittää.

Pistetään nyt vähän vauhtia tähän.
[/spoiler]
Mario Kart 7, 2011, Nintendo 3DS
[spoiler]
IMAGE(http://1.bp.blogspot.com/-i5IhhqqbTkM/T7Kwgp_rzVI/AAAAAAAAAmU/yXYSn4Vnf58/s1600/mariokart7_box.jpg)
IMAGE(http://iv1.lisimg.com/image/2803163/600full-mario-kart-7-screenshot.jpg)

Uutuutena riippuliitimet ja veden alla putputtelu. Taisipa pelissä olla myös ensimmäisen persoonan kuvakulma, jota en itse tainnut edes kokeilla. Hyi sellaisia Mario Kartissa, ei tämä nyt sentään mikään simulaattori ole.

Ja vihdoin päästään nyt siihen mistä kaikki haluavat puhua, jonka takia ketjua aloin ylipäätään tekemään, pahoitteluni kaikesta ylläolevasta moskasta.
[/spoiler]

Mario Kart 8, 2014, Wii U
IMAGE(http://www.mariowiki.com/images/thumb/5/56/Box_NA_-_Mario_Kart_8.jpg/425px-Box_NA_-_Mario_Kart_8.jpg)

Tuoretta peliä ollaankin jo hypetelty täällä kovasti, ja tulee kyllä kyseinen tapaus ostettua heti julkaisussa eShopista. Tuli hyödynnettyä se "ilmainen" Super Mario Kart myös siihen kylkeen, kun osti sen 8€:lla niin saa 8€ alennusta sitten Mario Kart 8:sta.

IMAGE(https://lh6.googleusercontent.com/proxy/Nl_eb4s3MzNtnbdZPvJXRA3OP3_WpDjMmChFRnkZJ-mzFeHoUXaV2gLMCkaRYLkZLdik-O_lkYH512WjO1yTAkUjsK0=w426-h240-n)

Pelistä oli juuri pari päivää sitten puolen tunnin Nintendo Direct jonka suosittelen katsastamaan.

Hahmot ovat kaikki paljastettu, joita tulee olemaan siis seuraavanlainen lista:

IMAGE(http://www.mariowiki.com/images/thumb/0/05/MK8_CharacterSelect.png/640px-MK8_CharacterSelect.png)

[spoiler]Baby Mario
Baby Luigi
Baby Peach
Baby Daisy
Baby Rosalina
Toad
Toadette
Koopa Troopa
Shy Guy
Lakitu
Wendy O. Koopa
Larry Koopa
Lemmy Koopa
Mario
Luigi
Princess Peach
Princess Daisy
Yoshi
Ludwig von Koopa
Iggy Koopa
Bowser
Donkey Kong
Wario
Waluigi
Rosalina
Metal Mario
Pink Gold Peach
Roy Koopa
Morton Koopa Jr.
Mii[/spoiler]

Itse pidän sitä täysin älyvapaana että hahmojen joukossa on metalli-Mario ja kulta-Peach, sillä tuo näyttää täysin vain joltain itemin käytöltä, eikä sen mielestäni tarvitsisi olla itsenäinen hahmo. Kamalaa filleriä myös nykyiset ainaiset vauvahahmot, joten väkisinkin alkaa tuntumaan että saisi suunnata mikroautoilu seuraavaksi ulos sienivaltakunnasta.

Radoista varmistettu on 32. Jotka niinikään ovat seuraavanlaiset (16 uutta, 16 vanhaa):

Mushroom Cup
Mario Kart Stadium, Water Park, Sweet Sweet Canyon, Thwomp Ruins

Flower Cup
Mario Circuit, Toad Harbor, Twisted Mansion, Shy Guy Falls

Star Cup
Sunshine Airport, Dolphin Shoals, Electrodome, Mount Wario

Special Cup
Cloudtop Cruise, Bone Dry Dunes, Bowser's Castle, Rainbow Road

Retro Tracks

Shell Cup
Wii Moo Moo Meadows DS Cheep Cheep Beach GBA Mario Circuit N64 Toad's Turnpike

Banana Cup
GCN Dry Dry Desert SNES Donut Plains 3 N64 Royal Raceway 3DS DK Jungle

Leaf Cup
N64 Wario Stadium GCN Sherbet Land 3DS Music Park N64 Yoshi Valley

Lightning Cup
DS Tick Tock Clock 3DS Piranha Plant Slide Wii Grumble Volcano N64 Rainbow Road

Uutena pelimekaniikkana painovoiman kumoavat radanpätkät, jolloin renkaat kääntyvät sivuttain ja niistä tulee jonkinlaiset "magneetit", vaikka siis tarttumapintana ihan mikä tahansa pläntti, eli siis painovoiman kumoajat. Tuoreessa Nintendo Directissä se näytti kieltämättä suht jännältä kun kilpailtiin alas vesiputousta pitkin.

Turnauksien järjestämistä on helpotettu, joten ehdotankin että järjestämme viikottaisen Boarditurnauksen lauantaisin tai sunnuntaisin klo 21. Tai oikeastaan mikä vain viikonpäivä voisi käydä, mutta tuohon aikaan kuitenkin. Varmempaa tuolloin oma osallistuminen että on muksu nukkumassa..

IMAGE(http://i59.tinypic.com/27wzset.png)

Heittäkäähän nyt omia odotuksia ja kaikki puuttuvat infot pelistä, sillä itselläni alkaa mennä jo pahasti silmät ristiin. Ei pitäisi yrittää yhtenä iltana kirjoittaa tällaista settiä...

Dat OP, dat OP indeed...

Anywhore, en ole tietääkseni/muistaakseni odottanut yhtäkään MK-sarjan peliä samalla tavalla kuin Wii U:n MK8:a. Peli näyttää, ainakin materiaalien perusteella, jäätävän upealta, kun ottaa huomioon miten säälittävä nuhapumppu ja muutenkin kykenemätön konsoli Wii U on. Noh, leikki leikkinä. Nettipuoli tuntuu saaneen mukavasti lihaa luidensa ympärille, ainakin kun vertaa edellisiin osiin. Toimivuus saadaan tietenkin testattua vasta julkaisun jälkeen.

Oikeastaan ainut asia mikä jätti kylmäksi, on hahmorosteri. Ei sillä, useampikin hyvä hahmo on saatu mukaan, mutta vauvat ja kultaiset rinsessat olisivat saaneet jäädä piirrustuspöydälle. Noh, heti julkaisussa pitää eShopista saada peli ladattua. Toki olisi myös mainiota jos peli liikuttaisi pari kappaletta konsoleita kaupoista, mutta sitäkin saadaan vielä jännittää jonkin aikaa.

IMAGE(http://i7.minus.com/iOJNDw689SQLQ.jpg)

IGN:n ainakin saanut pelin jo käsiinsä. Yllättävän pienenä ovat saaneet pidettyä eShop version.

Sanokaas muuten kart veteraanit, että onko näissä nykyään ihan perus drift mekaniikka. Muistelisin, että double dashissa piti jotenkin driftin aikana vatkata tattia laidasta laitaan jotta sai boostin ja se oli aivan helvetin typerää. Jos muistini on oikeassa niin sanokaa nyt joku, että tuollaista ei nykyään enää ole.

Minulle riitti hahmoissa jo pelkkä rosalina. Tosin se ilmeisesti kuuluu heavy luokkaan jostain syystä. Tosin minulla ei ole mitään hajua siitä mikä ero noilla on ajaessa kun en ole pelannut kuin double dashia pikkasen. Vissiin heavyt on raskaampia kääntää mutkiin ja saa tönittyä heikompia helpommin penkkaan tai jtn. Noin ainakin olettaisin.

Lainaus käyttäjältä partajeesus

Sanokaas muuten kart veteraanit, että onko näissä nykyään ihan perus drift mekaniikka. Muistelisin, että double dashissa piti jotenkin driftin aikana vatkata tattia laidasta laitaan jotta sai boostin ja se oli aivan helvetin typerää. Jos muistini on oikeassa niin sanokaa nyt joku, että tuollaista ei nykyään enää ole.

Mario Kart Wiistä eteenpäin mekaniikka on ollut huomattavasti ystävällisempi sormille. Parin sekunnin mittainen sivuluisu palkitaan pienellä turbosysäyksellä. Vielä pidempi tai jyrkempi kurvailu saa aikaan isomman boostin. Minkään sortin vatkaamista ei siis tarvita. Tavallaan kyllä kaipaan tuota Mario Kart Double Dashin ja DS:n turbonitkuttelua, koska sen avulla hyvät kuskit erottuivat kuolevaisten joukosta, heh heh.

Mario Kart 8 vaikuttaa kaiken näkemäni perusteella suorastaan syötävän hyvältä! Hieman vain ihmetyttää, miksi jaetun ruudun nelinpelistä ei ole näytetty vilaustakaan. Verkossa köröttely on parhaimmillaan hauskaa, mutta mikään ei voita kisailua saman sohvan äärellä. Viime hetkellä ammuttu sininen kilpi saattaa johtaa oikeaan käsirysyyn. :D

Onhan tubessa esim gamespotilla ja gamexplainilla nelin pelaamista samalla ruudulla vaikka kuinka.

Vielä kun saisi sen äänitsättäilyn kisan aikana toimimaan niin olisi huippua. Mahtaa kyllä tulla hyvää vinkumista kisojenkin välillä...joten saa nähdä miten nopeasti kyseinen ominaisuus menee mutelle.

Driftaamisestahan olikin muuten mainittu juuri jotain miten se muuttuu tuohon kasiin...(googletus tähän väliin)

Lainaus sivustolta [url=http://www.gamesradar.com/9-changes-make-mario-kart-8-most-demanding-years/]Gamesradar.com[/url]

[u][b]Good drifting is tougher but more rewarding[/b][/u]

This one took a little while to notice. From the off, there was something different about Mario Kart 8’s handling of the series’ cornerstone drift mechanic--a technique which, for the uninitiated, offers faster, tighter cornering and small speed boosts upon exiting--but exactly what wasn’t immediately apparent. After feeling it out for a few hours though, I reckon I’ve got to the bottom of the retuning. And I like it.

The first part of the drift, as you lurch into the corner to get a slide going, seems to require a harder pull than before, meaning that extra time and more careful prediction of angles is needed. The reward though, comes with a tighter, more controllable drift on the way out. If already you know the ‘ever-tightening spiral’ feel of an MK drift, imagine both extremes of its physics model amplified. It’s odd at first, but ultimately very good.

Eli ei tatin vatkaamista ilmeisesti vaadita, mutta pitää kääntää tiukemmin kuin aikaisemmin.

Piti ihan hieraista silmiä kertaalleen kun en heti muistanut ettei MK-sarjalle vielä ollut yleistä ketjua. Onneksi haasteen sentään otti vastaan joku joka osaa taikoa tuollaisia aloitusviestejä, eihän sitä vähempää voisi Mario Kartille vaatiakaan ;)

Lainaus käyttäjältä Muksu+

Oikeastaan ainut asia mikä jätti kylmäksi, on hahmorosteri. Ei sillä, useampikin hyvä hahmo on saatu mukaan, mutta vauvat ja kultaiset rinsessat olisivat saaneet jäädä piirrustuspöydälle.

Nintendo varmasti yrittää vedota aina tuoreimpaan pelaajakuntaan ja tuoda uusia hahmoja kehään, mutta onhan tuo kieltämättä hiukan heikko esitys. Mielipideasiahan se on, totta kai, mutta jotenkin on sellainen fiilis, että näinkin paljon klassikoiden päälle rakentuva pelifirma on ollut nostalgiatekijän kanssa hiukan hakusessa viime aikoina. Pitääkö niitä koopa-lapsia tunkea peliin seitsemän kappaletta kun tilalle voisi laittaa vaikka Birdon tai Boon tai jonkun muun hahmon josta ihmiset välittävät. Angry rant over.

Lainaus käyttäjältä Vulpes Arctos+

Mario Kart Wiistä eteenpäin mekaniikka on ollut huomattavasti ystävällisempi sormille. Parin sekunnin mittainen sivuluisu palkitaan pienellä turbosysäyksellä. Vielä pidempi tai jyrkempi kurvailu saa aikaan isomman boostin. Minkään sortin vatkaamista ei siis tarvita.

Eii, tätä juuri pelkäsin. Mielipide tosin hieman puolueellinen kun DD:tä vaatimattomat muutama tuhat tuntia takana. Jotenkin vain MK Wiin (ja Kasin tuleva) systeemi tuntuu turhan yksinkertaiselta ja tyhjältä. Double Dashia ja DS:ää pelatessa piti aina olla sormet liikkeessä, jos halusi että autokin pysyy liikkeessä. MK Wiitä pelatessa mutkissa oli aina toimeton fiilis kun on tottunut vatkaamaan.

Lopuksi pitää vielä paljastaa, että ostin eilen Control Pad Pron, jotta ehdin vähän totutella ennen tämän messiaspelin saapumista. Oliko tämä tarpeellista vai hirvittävä ylilyönti? Se selviää sitten PB-turnauksissa.

Omalla kohdalla hype nousi kunnolla Mario Kart 8 kohtaan Directin myötä, mutta valitettavasti itsellä on jo isoja suunnitelmia kesäkuulle, joten kaahailu viivästy osaltani turhankin paljon. No pääsenpähän sitten heinäkuussa ottamaan boardilaisilta kunnolla turpiin :D

Olen yritänyt olla spoilaamatta liikaa ratoja, mutta hyvältä näyttää sen perusteella mitä trailereissa ja Directeissä on näytetty. AntiGravity systeemi vaikuttaa hyvältä uudistukselta ja muutenkin pelimekaanisista uudistuksista ei ole löytynyt valittamista. Nettiominaisuuksiin on myös näytetty panostavan ja toivottavasti kaikki toimii kuten pitääkin. Itseäkin tympii aika laimea hahmokaarti kaikkine vauvoineen ja koopalingeineen, mutta tuolla mennään.

Katsaus uusiin esineisiin MK8:ssa.

Haluatko suojata itsesi vaikka kaikkien vihaamalta siniseltä kilveltä? Käytä oikealla hetkellä uutta SuperTorvea!

IMAGE(http://www.mariowiki.com/images/thumb/9/95/SuperHornMK8.png/551px-SuperHornMK8.png)

Torven käyttö päräyttää sellaiset Skrillexit ympärillesi että kanssakilpailijat pyörtyvät, tai jos joku mulkku kehtasi lähettää perääsi piikikkään sinisen siil...kilven, voi kilven pistää päreiksi niinikään tätä Dubsteppiä soittamalla. Luulisi toimivan myös vihreisiin ja punaisiin kilpiin.

Onko tie täynnä banaaneita tai tuntuu muuten vain siltä että edessä olevan ajajan perseestä pitäisi haukata pala? Käytä tuolloin uutta Piraijakasvia!

IMAGE(http://www.mariowiki.com/images/thumb/8/8d/PiranhaPlantPotMK8.png/384px-PiranhaPlantPotMK8.png)

Tämä pikku veitikka paljastaa Rosalinan pyöreät pakarat yhdellä haukkaisulla, ja voi myös tyhjentää tiesi kaikkien apinoiden jättämistä banaaninkuorista, kätevää!

Oletko vähän perseestä tähtäämisesi kanssa? Tuntuuko että ampumasi vihreät kilvet kimpoavat seinästä vain sinuun? Tuolloin tulee tarpeeseen hakeutuva punainen kilpi! Mutta jos haluat jotain uutta ja jotain mitä voit spämmätä enemmänkin, ota käyttöön tuore Bumerangikukka!

IMAGE(http://www.mariowiki.com/images/thumb/b/b5/BoomerangFlowerMK8.png/609px-BoomerangFlowerMK8.png)

Tällä australialaisten suosimalla dingontappajalla saat peräti kolme yritystä osua edessä olevaan tientukkeeseen. Ja jos heitto menee ohi niin ei huolta! Tämä kengurunkurmottaja palaa pienen matkan päästä takaisin, antaen toisen mahdollisuuden osumalle, samalla heitolla! Toista sama vielä kaksi kertaa niin sait varmasti ajettua itsesi seinään.

Tuntuuko että mikään ei riitä? Oletko ahne pieni paskiainen? Piikitä itsesi hurmioon uudella Hullu 8 kamalla!

IMAGE(http://www.mariowiki.com/images/thumb/7/71/Crazy8MK8.png/517px-Crazy8MK8.png)

Tämä kama aiheuttaa sellaisen pyörteen ympärillesi että pääsi menee varmasti sekaisin! Ympärilläsi pyörivät kolikko, pommi, sieni, tähti, mustesäkki, vihreä kilpi, punainen kilpi ja banaani kannattaa käyttää nopeasti ettei muut nistit törmäilemällä varasta kamojasi.

Pahoittelut isoista kuvista, töissä kun koittaa töitä tehdä ja puhelimella operoi niin parempaan ei pysty.

Sitä mietein tuota directiä katsoessa, että miten tuosta crazy 8:sta valitaan se tavara mitä haluaa käyttää? Selaamalla yksi kerrallaan listasta läpi samalla kun koittaa ajaa kovaa vai käytetäänkö ne aina samassa järjestyksessä tai randomisti.

Nyt näyttää vahvasti siltä, että pidän kyllä sen amazon varaukseni voimassa. Se kyllä harmittaa kun alustava postituspäivä on 4-7 kesäkuuta ja siihen sitten n.1.5 viikon varsinainen toimitus päälle. Kaikki tämänkin foorumin tyypit jotka tämän hankkii osaa tuossa vaiheessa jo kaikki oikopolut ja muut varmaan ulkoa.

Itsekin olen miettinyt tuota hullun kasin toiminnallisuutta, Directistä on sen verran nähtävissä, että esineiden käyttöjärjestys ei ainakaan joka kerta ole sama. (Tosin eihän kuvakaan välttämättä ole lopullisesta pelistä.) Mario Kart DD:ssä sai itse päättää esineiden käyttöjärjestyksen, mutta siinä tilanne oli vähän eri, joten vaikea sanoa..

Seiskassa ainakin tämä vastaava esine (jossa siis oli seitsemän esinettä) toimi siten että ajokin keulassa oleva esine aktivoitui esinenappia painamalla eli jos siinä keulalla sattui tähti olemaan ja nappia painoi, käynnistyi tähti-lisäapu ja muut esineet jäivät kiltisti vielä reunoille pyörimään odottamaan käyttöönottoa.

Mario Kart 8 tuntuu olevan vihdoin sellainen Mario Kart mistä minäkin voisin jopa pitää sitten Mario Kart 64:sen, en sietänyt Wii:n Mario Kartia lainkaan mutta jumaloin SNESin sitä ehtaa alkuperäistä ja N64:n Mario Kartia.
Syy lienee siinä että sitä edemmäs on sarjassa tultu sitä väkevämmin on Kuminauhaefekti ollut mukana kahlaamassa nautintoa vastaan ja luoja sitä sinistä kilpeä jota tekoäly käytti enemmän kuin laki sallii.

Alkuperäisessä sentään oli vielä ajotaidoillakin merkitystä, ei vain tuurilla.

Toivottavasti 8 korjaa sitä edes vähän.

Miten ihmeessä multa on voinut jäädä tämä ketju huomaamatta? Muistan vain kun Demppa mainitsi tuosta Wii U:n ketjussa, ettei jaksa aloittaa aihetta koko MK-pelisarjasta. Hyvä että ketjun sitten teit, koska lopputulos on helvetin hyvä. Nyt vain aktiivisuutta boardilaiset. Ja turnauksia luonnollisesti kehiin MK8:ssa, mutta mielellään pienen harjoitteluvaiheen jälkeen, ja että ehtii avata kaikki mahdolliset härpäkkeet. Tosin luulenpa että siihen tulee pyrittyä heti avausviikonlopun aikana.

Itse pidän varmasti jonkinlaisia yöturnauksia, koska arkipäivinä/iltoina tuskin pystyn turnauksiin osallistumaan. Tosin välillä viikonloppuisin saattaa ihmisten aikaankin päästä. Edellisellä kerralla kun MKWiin turnauksia pelailtiin, niin ajankohta muodostui vakioksi, ja se taisi olla sunnuntaisin kello 17 tai 18. Demppa taisi Wii U:n ketjussa ehdottaa launtaita "viralliseksi" boarditurneepäiväksi, oliko näin? Mitäs muut karvanaamat tai posliiniposket miettii, että mikä voisi olla bueno päivä turnausten pitämiselle?

Itse olisin valmis osallistumaan ajoihin mikä vain päivä, mutta aina kello 20:stä eteenpäin, sillä ennen sitä kun on neljävuotias poika vielä hereillä ja luultavasti vetäisi herneen nokkaan mikäli isi pelaisi peliä eikä antaisi vuoroa hänelle...tai ken tietää, ehkäpä hän suostuisikin katselijan rooliin? Kohtahan tuo selviää..

Ehdottaisin että alustavasti kaksi päivää kisoille, osallistuminen sitten ihan miten itselleen sopii, jos on muitakin tällaisten mahdollisten rajoitteiden kanssa. Eli vaikka keskiviikkoisin 20.30, ja sunnuntaisin klo 18?

Sunnuntai on ainakin itselleni se helpoin päivä (lue: ilta) osallistua tällaisiin. Saa nähdä paljonko kevään ja kesän pelitulva ja henk.koht menot vaikuttavat mutta sen verran hauskaa oli aikoinaan vanhoissa kunnon boardikisoissa että ei tätä voi jättää välistä.

Huomenna minuutin yli iltapäiväviiden on luvassa pientä analyysiä pelistä tähän nimenomaiseen ketjuun.

EDIT: Make that iltayhdentoista. Hemmetin aikavyöhykkeet ja niiden kanssa säätäminen...

Joo sunnuntai voisi natsaa. Kyllä mä voin pelailla melkolailla mikä päivä vaan joskus klo 21 jälkeen, mutta sunnuntaina aikaisemminkin.

Koitahan NK saada Vulpes tekemään jonkinlainen MK pätkä Pelaajaboard YT-kanavalle.

Onko muuten siitä tarkempaa tietoa että miten pitkiä pätkiä sen Mario Kart TV:n avulla voi suoraan laittaa tuubiin? Minkähänlaiset mahtaa olla leikkausmahdollisuudet...voisi nimittäin olla hauska jakaa sitten boardilaisten töhöilyjä kaikelle kansalle.

Mäki mielelläni ottaisin osaa näihin kisoihin, vaikka todennäköisesti huonoin olen.
Mä ehdottaisin lauantaita (tai sitte sunnuntaita) 21:00 etiäpäin. Kakaroiden takia ei aiemmin onnistu.

Mitenkäs on julkaisuviikonlopun tilanne? Sain justiinsa aamiaispöydässä kuulla uutisia, että perhe samaisena viikonloppuna lähtee asuntovaunuilemaan. Mukaan en itse pääse kun lauantaina pitää iltasella piipahtaa pariks tunniks töihin. Joten jos ihmiset on miljoonajoukolla pelaamassa netissä, niin enpä varaa muita suunnitelmia.

No niin nyt kun aiheesta voi ihan luvan kanssa näpytellä niin let there be light...

Mario Kart 8 on sarjansa ja näin ollen myös genrensä (terkut Vulpes Arctosille!) paras peli. Se yhdistää viimeisimpien kahden osan (MKW ja MK7) yhdeksi maukkaaksi cocktailiksi lisäten siihen vielä pari omaa jippoa jotka tekevät siitä loistavan pelin ja aivan tautisen maagisen kart-pelin. Täydellinen se ei ole mutta nekin viat jotka siinä ovat nostavat ilmoille kysymyksen että olisiko peli enää Mario Kart jos nämä epäkohdat poistettaisiin? Mennäänpä syvemmälle itse tuotteeseen.

Audiovisuaaliselta kantilta Mario Kart 8 pyyhkii lattiaa julkaisualustansa jokaisella pelillä. Kentät ovat pullollaan tarkkasilmäisiä pelinostalgikkoja (lue: Nintendo-nostalgikkoja) hykerryttäviä detaljeja ja koko komeuden kruunaa uskomattoman kaunis ulkoasu joka ei osoita kyykkäämisen merkkejä vaikka ruutu olisi täynnä menoa ja meininkiä. Musapuolella meno on ensimmäistä kertaa orkestroitua ja päällisin teema on vahva bassoon nojaava funk. Musiikit eivät ole pelisarjan parhaimmistoa (etenkin ne odotetuimmat veisut, Rainbow Road ja lopputekstien aikana soiva kappale pettävät pahasti) mutta pari ihan koukuttavaa hyräilykappaletta musiikkiscoresta löytyy tälläkin kertaa.

Pelillisesti meno on tuttua Mario Kartia niin kaikessa hyvässä kuin siinä pakollisessa pienessä pahassakin. Ajotuntuma on seitsemättä osaa jämptimmän tuntuista ja etenkin antigravitaatio-osuuksissa ajaminen on erittäin vauhdikkaan tuntuinen elämys. Peli myös painottaa entistä enemmän nykyään ajamiseen ja ajolinjoihin johon etenkin leveät ja tiukkoja mutkia täynnä olevat tasot soveltuvat täydellisesti. Esinepuolella Nintendo lupaili ennen julkaisua että homma menisi uusiksi eikä laatikosta saatu esine enää perustuisi siihen millä sijoituksella ajaja on. Tämä osoittautui silkaksi mainospuheeksi sillä edelleen ykkösenä kurvaillessa saa koko ajan olla pelko persiissä samalla kun itse saa jämäesineitä. Uusista esineistä etenkin jättimäinen audiospeaker on tervetullut uudistus sillä keskijoukossa törmäillessä sillä pystyy lanaamaan usean imussa olevan vihollisen ja kärjessä ollessa se on blokki blue shelliä vastaan. Kuminauhaefektistä sen sijaan ollaan luovuttu ja nyt ei ensimmäinen pieleen mennyt mutka tarkoita edes vaikeimmilla vaikeustasoilla automaattista kärjestä tippumista. Myös tekoälykuskit ovat näemmä autokoulunsa käyneet sillä sen verran näppärästi osaavat kollegat väistellä banaaneja, kilpiä sekä oikeaoppisesti käyttää esineitä. Myös toistensa kimpussa ovat AI-kuskit sangen paljon joten pelaaja itse ei ole jatkuvasti näiden koodirivien kohteena joka on etenkin yksinpeliin keskittyville mukava asia.

Hahmokaarti on sitä tuttua huttua ja isoimmat hudit eivät suinkaan ole ennakkoon ihmetystä herättäneet Koopalingit vaan väsyneet vauva- ja jalometallihahmot joista haisee termi "rosterifilleri" satojen kilometrien päähän. Bowserin lapsikatraalle on yllättävänkin isot erot niin tier-luokissa kuin persoonassakin onnistuttu saamaan joten ainakin täältä suunnalta ne saavat ehdotonta peukkua toisin kuin metalliset versiot Mariosta ja Peachista jotka olisi voitu korjata vaikka millä tahansa muulla Mario-versumin hahmolla. Hahmovalinnan lisäksi myös rassin kustomointioptiot vaikuttavat aiempaa enemmän ajelun sujuvuuteen. Comebackin tekevien moottoripyörien lisäksi myös mönkijät otetaan mukaan ajokkivalikoimaan ja mönkkäri onkin loistava vaihtoehto mutkia pientareen puolelta vetäville oman elämänsä Räikkösille. Kustomointimahdollisuudet mahdollistavat likimain sadan erilaisen ajokin muodostamisen joten jokainen varmasti löytää omansa jolla valloittaa maailmaa.

Entä sitten se itse kruununjalokivi eli moninpeli. Nintendo jatkaa yhä offline-moninpelin hennon liekin ylläpitämistä ja Mario Kartin jaetun ruudun moninpeli on erittäin hieno reliikki tästä moninpelimuodoista jaloimmasta. Vaikka ruutu menee osiksi, ei graafinen ilme kärsi nimeksikään ja tutut pelimuodotkin ovat parhaimmillaan kun vieruskaverin reaktioita pääsee dominoidessa näkemään ihan livenä. Nettimoninpeli ei vielä tässä vaiheessa ollut aivan voimissaan mutta silti servuilla oli jo sen verran porukkaa että moninpelin hyvän toimivuuden pystyi toteamaan. Myös sääntöjen ja pelisäädöksien muuttaminen varmasti palvelee tiukkapipoisimpia ratinkääntelijöitä joten ei hätää enää esineistä valittavista elitisteistä. Sosiaaliseen mediaan jakamisen mahdollistavat ominaisuudet (AKA Mario Kart TV) eivät vielä toimineet mutta hyvän kuvan kilpailujen editoinnista sai yksinpelissä jossa pääsee leikkimään Matrix-hidastuksilla ynnä muilla editointileluilla.

Kuten alussa sanoin, edustaa MK8 lajityyppinsä kirkkainta kärkeä. Sen pienet viat ovat lähinnä vikoja joista vain sarjaan perehtyneet voivat ottaa nokkiinsa ja nämäkin pikkuviat peittyvät hyvin kaikkien niiden hyvien asioiden alle. Mario Kart 8 on pakkohankinta niin WiiU:n omistajille, kart-peleistä pitäville kuin ihan vaan hyvistä (monin)peleistä pitäville. Onko se syy ostaa WiiU? Jos pidät kart-peleistä tai hyvistä moninpeleistä ylipäätään niin kyllä mutta ihan yksistään sarjaa koskaan pelaamatta en tämän vuoksi en yli kolmeasataa euroa konsolista maksaisi, tuli sen mukana sitten ilmainen peli tai ei.

60fps videoita. Hyvältä näyttää kun tottunut tube videoita katsomaan. On kuvanlaatu ja ruudunpäiviyts "hieman" eri tasoa kun tuolta lataa koneelle hd videon. Kokoakin kyllä aina yli 300mt 3minuutin videolla.

Perskeles tarttisko sitä itsekin perua se amazon tilaus ja ostaa anttilasta. Ei se ole kuin viisi euroa kalliimpi ja nyt kun pitäisi 100% varmuudella saada se ilmainen peli suomi version kanssakin. Ei muuten mitään kiirettä, mutta olisi se kiva päästä heti alusta asti boardilaisten kanssa ajamaan jos turnaustakin kerran ollaan järjestämässä.

No voi perkkeles! Toivottavasti Anttila toimittaa tuon pelin julkaisupäiväksi, niin kuin kyseisellä lafkalla on ollut viime aikoina tapana. Penis kovettui tuota Norsumamman tekstiä lueskellessa ja kuumotus nousi pykälällä.

Kuulinko oikein gametrailersin revikassa, että nappeja ei voi määrittää mitenkään itse? Ja kaasu/jarru vissiin on sitten noissa B/A/X/Y napeissa?
Itse olen tottunut kaikkia autopelejä pelaamaan liipaisimilla kuten varmaan moni muukin niin tuollainen on kyllä aika järjetöntä.

Lainaus käyttäjältä partajeesus

Kuulinko oikein gametrailersin revikassa, että nappeja ei voi määrittää mitenkään itse? Ja kaasu/jarru vissiin on sitten noissa B/A/X/Y napeissa?
Itse olen tottunut kaikkia autopelejä pelaamaan liipaisimilla kuten varmaan moni muukin niin tuollainen on kyllä aika järjetöntä.

Liipaisimilla hypätään ja käytetään aseita ja sarjan tyyliin jokaisessa pelissä ovat nimenomaan olkanapit olleet pyhitetty noille toiminnoille.

Kysytään nyt vielä typeriä, kun toi Wii U on sen verta uusi laite tässä talossa, enkä kertaakaan ole netissä mitään pelannut sillä. Onko sillä olemassa ihan fiksua tapaa kommunikoida juttelemalla? Koska kyllähän noi pelit nyt sen vaatis ehdottomasti, että siinä sais pää punasena huutaa toiselle epäreilua käytöstä ja sopia torille kaksintaisteluja kenkälusikoilla.

Lainaus käyttäjältä Norsukampa

Liipaisimilla hypätään ja käytetään aseita ja sarjan tyyliin jokaisessa pelissä ovat nimenomaan olkanapit olleet pyhitetty noille toiminnoille.

Kerro vielä idiootille mario kart nyypälle miten tuossa sitten driftataan. Sonic racingissa kun vaan mutkaan mennessä näpäytetään jarrua niin auto lähtee sladiin. Tässä taas näyttää videoissa auto hyppäävän aina ennen driftia eli käytetäänkö tuota hyppy nappia siihen?

Tuossa tapauksessa se olisi pikkasen loogisempaa kuin painaa peukulla kahta nappia samaan aikaan.

Driftaus alkaa siis hypystä tai tarkemmin sanoen ilmassa olemisesta.

Näet mutkan --> Hyppäät ja käännyt mutkaan päin --> Driftaus alkaa ja jatkuu niin kauan kun käännyt tai pidät hyppynappia pohjassa

Kun sanoin että driftaus alkaa ilmassa tarkoitin sitä että sarjassa on myös kimurantteja kohtia jossa heti ison hyppyrin jälkeen joudut mutkaan. Tämä menee helpoiten näin...:

Kun olet ilmassa hyppyrin jälkeen laita hyppynappi pohjaan ja käännä tattia jo mutkan suuntaan --> Maahan osuessasi aloitat heti slaidin jonka jälkeen toimi kuten ylempänä ohjeistettiin.

Lainaus käyttäjältä partajeesus

Lainaus käyttäjältä Norsukampa
Liipaisimilla hypätään ja käytetään aseita ja sarjan tyyliin jokaisessa pelissä ovat nimenomaan olkanapit olleet pyhitetty noille toiminnoille.

Kerro vielä idiootille mario kart nyypälle miten tuossa sitten driftataan. Sonic racingissa kun vaan mutkaan mennessä näpäytetään jarrua niin auto lähtee sladiin. Tässä taas näyttää videoissa auto hyppäävän aina ennen driftia eli käytetäänkö tuota hyppy nappia siihen?

Tuossa tapauksessa se olisi pikkasen loogisempaa kuin painaa peukulla kahta nappia samaan aikaan.

Hyppiminen ja drifti on (ainakin oletettavasti) sama näppäin, eli painamalla kerran auto "hyppää" ja pohjassa pitäminen jatkaa driftiin.

EDIT: Ninja'ed

Lainaus käyttäjältä Napsuh+

Kysytään nyt vielä typeriä, kun toi Wii U on sen verta uusi laite tässä talossa, enkä kertaakaan ole netissä mitään pelannut sillä. Onko sillä olemassa ihan fiksua tapaa kommunikoida juttelemalla? Koska kyllähän noi pelit nyt sen vaatis ehdottomasti, että siinä sais pää punasena huutaa toiselle epäreilua käytöstä ja sopia torille kaksintaisteluja kenkälusikoilla.

Gamepadistahan löytyy mikrofoni, joka on ymmärtääkseni hyvinkin käytössä esim. Monster Hunterissa, mutta tuoreessa Mario Kartissa äänikommunikointi onnistuu nettikisoissa aina kisojen välillä, joten pelaamisen aikana ei tarvitse murehtia siitä että joku huonosti pärjäävä alkaisi kiljumaan.

Onko tässä muuten mahdollista tallentaa uusintoja myöhempää highlight reel käyttöä varten? Entä onko rosalina alusta asti käytettävissä?

Iski eilen montage idea ja kun kännykällä joudun kaiken kuvaamaan niin olisi kiva jos voisi ajaa kisat ja tallentaa uusinnat ja sitten vasta virittää jalustan telsun eteen.

Lainaus käyttäjältä partajeesus

Onko tässä muuten mahdollista tallentaa uusintoja myöhempää highlight reel käyttöä varten? Entä onko rosalina alusta asti käytettävissä?

Iski eilen montage idea ja kun kännykällä joudun kaiken kuvaamaan niin olisi kiva jos voisi ajaa kisat ja tallentaa uusinnat ja sitten vasta virittää jalustan telsun eteen.

Ei ole Rosalina alusta asti rosterissa. Avautuu kyllä suhteellisen nopsaan. Jos en täysin väärin muista, niin kuusi omaa suosikki rallia voi tallentaa ja peli tallentaa viimeisimmät 12 automaattisesti.

Lainaus käyttäjältä Muksu+

Ei ole Rosalina alusta asti rosterissa. Avautuu kyllä suhteellisen nopsaan.

Hahmot kuulemma avautuu täysin randomisti. Yksi cup voitto = yksi uusi hahmo. Sillä ei pitäisi olla väliä ajaako 50cc, 100cc vai 150cc tasolla.
No alotetaan sitten peachilla jos se edes on alussa auki.

Lainaus käyttäjältä partajeesus

Hahmot kuulemma avautuu täysin randomisti. Yksi cup voitto = yksi uusi hahmo. Sillä ei pitäisi olla väliä ajaako 50cc, 100cc vai 150cc tasolla.
No alotetaan sitten peachilla jos se edes on alussa auki.

Lähde olisi mukava tälle tiedolle sillä jokainen pelin unlockattava hahmo avautuu täysin sen mukaan minkä cupin sattuu voittamaan. Rosalinan sai unlockattua kun voitti Shell Cupin 150-kuutioisissa.

Lainaus käyttäjältä Norsukampa

Lainaus käyttäjältä partajeesusHahmot kuulemma avautuu täysin randomisti. Yksi cup voitto = yksi uusi hahmo. Sillä ei pitäisi olla väliä ajaako 50cc, 100cc vai 150cc tasolla.
No alotetaan sitten peachilla jos se edes on alussa auki.
Lähde olisi mukava tälle tiedolle sillä jokainen pelin unlockattava hahmo avautuu täysin sen mukaan minkä cupin sattuu voittamaan. Rosalinan sai unlockattua kun voitti Shell Cupin [i]150[/i]-kuutioisissa.

Ei muuten pidä paikkaansa. Itse en ole vielä koskenutkaan 150-kuutioisiin petoihin. Omassa pelissä taisi hahmo avautua jo 50cc kisoissa. Cuppia en kyllä muista.

Täytyy jossain välissä kirjoittaa pelistä vähän fiiliksiä kun on ehtinyt pelaamaan tunnin kaksi. [spoiler]Aika perkeleen hauskaa on ollut.[/spoiler]

E: No time like the present I guess.... Tartun pariin NK:n heittämään (trolli)juttuun tuossa tekstiseinässä

Lainaus

Mario Kart 8 on sarjansa ja näin ollen myös genrensä (terkut Vulpes Arctosille!) paras peli. Se yhdistää viimeisimpien kahden osan (MKW ja MK7) yhdeksi maukkaaksi cocktailiksi lisäten siihen vielä pari omaa jippoa jotka tekevät siitä loistavan pelin ja aivan tautisen maagisen kart-pelin. Täydellinen se ei ole mutta nekin viat jotka siinä ovat nostavat ilmoille kysymyksen että olisiko peli enää Mario Kart jos nämä epäkohdat poistettaisiin? Mennäänpä syvemmälle itse tuotteeseen.

Allekirjoitan. Ei ole tullut koskaan vastaan Karttia missä olisi asiat näin hyvin mallillaan. Toki pari pikku vikaa on mahtunut mukaan, mutta niistä vähän myöhemmin...

Lainaus

Audiovisuaaliselta kantilta Mario Kart 8 pyyhkii lattiaa julkaisualustansa jokaisella pelillä. Kentät ovat pullollaan tarkkasilmäisiä pelinostalgikkoja (lue: Nintendo-nostalgikkoja) hykerryttäviä detaljeja ja koko komeuden kruunaa uskomattoman kaunis ulkoasu joka ei osoita kyykkäämisen merkkejä vaikka ruutu olisi täynnä menoa ja meininkiä. Musapuolella meno on ensimmäistä kertaa orkestroitua ja päällisin teema on vahva bassoon nojaava funk. Musiikit eivät ole pelisarjan parhaimmistoa (etenkin ne odotetuimmat veisut, Rainbow Road ja lopputekstien aikana soiva kappale pettävät pahasti) mutta pari ihan koukuttavaa hyräilykappaletta musiikkiscoresta löytyy tälläkin kertaa.

Voin ihan vakavissani entisen partiolaisen kunniasanalla väittää, että MK8:n ei jää yhtään virkasiskojensa ulkoasusta. Se nyt on selvää, että konsoli mikä peliä pyörittää on vähemmän tehokas, mutta peli ei siitä kärsi. Sateenkaaritie ei ehkä ollut sellainen aivoraiskaus kuin oletin, mutta silti loistava kenttä. Musiikit edustavat IMO sarjan ehdotonta kärkeä. Jazzahtava meininki kolisee korvissa vielä pari tuntia pelaamisen jälkeen. Mielestäni paras esimerkki (ja paras kenttä sarjan historiassa) pelin audiovisuaalisesta runoudesta on Dolphin Shoals. Jumalauta miten kova piisi tuon kentän taustall soi. En uskalla edes ajatella miten hyvältä Nintendon tulevat pelit (Zelda...) voivat Wii U:lla näyttää, jos MK8 on se mistä otetaan mallia. Ei taida pyykinpesukone kestää sitä kalsaripyykin määrää...

Lainaus

Hahmokaarti on sitä tuttua huttua ja isoimmat hudit eivät suinkaan ole ennakkoon ihmetystä herättäneet Koopalingit vaan väsyneet vauva- ja jalometallihahmot joista haisee termi "rosterifilleri" satojen kilometrien päähän. Bowserin lapsikatraalle on yllättävänkin isot erot niin tier-luokissa kuin persoonassakin onnistuttu saamaan joten ainakin täältä suunnalta ne saavat ehdotonta peukkua toisin kuin metalliset versiot Mariosta ja Peachista jotka olisi voitu korjata vaikka millä tahansa muulla Mario-versumin hahmolla.

Hahmorosteri ei tosiaan ole mikään napakymppi. Koopalingsit ovat todella onnistunut lisä, mutta vauvat olisivat voineet jäädä synnärille ja metallihahmot kultakauppaan.

All in all, pelin pelaaminen on jäätävän toimivaa ja hauskaa. Päivityksillä (ja toivottavasti DLC:llä) saadaan pienet viat fiilattua pois, joten melko huoletta voi pelin kaupasta napata. Mielenkiintoisempia hahmoja ladattavaksi ja kontrolleja olisi myös hauska voida tuunata, mutta se ei varsinaisesti ole osoittautunut suureksi ongelmaksi.

Pohdin tässä että jos odotellessa valmiiks lisäilis listoille tulevat MK8 pelaajat.
Eli toisinsanoen NNID:tä saa laittaa tulemaan.
Mulla siellä käytössä sama kuin täällä, eli Napsuh

Sama homma kuin yllä, oma NNID on Justifier.

Sama homma kuin yllä, oma NNID on lehmitys

Kingsta nimellä kuljen sielläkin. Kai Wii U:lla on sama homma kuin Willä ja nettipeleihin voi osallistua kaksi pelaajaa samalta laitteelta?

Lisäänpä aloitusviestiin kaikkien karttailijoiden nimimerkit, noita voi lähettää tuolloin myös mulle yksityisviestinä, ettei kaikki ketjun viestit mene nimimerkin ilmoittamiseen.

Toki jos löytyy ehkä jotain odotuksia tai muuten vain fiilistelyjä tulevaa peliä kohtaan niin saa tännekin sen nimmarin heittää.

Kenties vois sitä "virallista" turnauspäivää/ajankohtaa myös mietiskellä vielä. Olisi tällä hetkellä vissiin lauantai tai sunnuntai klo 21? Muita ehdotuksia?

Lainaus käyttäjältä Demppa+

Lisäänpä aloitusviestiin kaikkien karttailijoiden nimimerkit, noita voi lähettää tuolloin myös mulle yksityisviestinä, ettei kaikki ketjun viestit mene nimimerkin ilmoittamiseen.

Toki jos löytyy ehkä jotain odotuksia tai muuten vain fiilistelyjä tulevaa peliä kohtaan niin saa tännekin sen nimmarin heittää.

Kenties vois sitä "virallista" turnauspäivää/ajankohtaa myös mietiskellä vielä. Olisi tällä hetkellä vissiin lauantai tai sunnuntai klo 21? Muita ehdotuksia?

Entä jos pidetään vaikka la:klo19 eka ja sitten toka klo 21?
Edit. Wet1cus on NNID lisäilkää vaan.

Oma NNID on Partis

Kaipasinkin jotain tuollaista listausta jotta pikkasen tietää ketä vastaan on ajamassa. Heti ekaan turnaus kisaan olen tulossa mukaan jos se peli vaan löytyy jostain.
Kuinka pitkä tuosta turneesta on tulossa? Yleensä tuntuu käyvän niin, että ensin kaikki osallistuu innoissaan ja sitten porukkaa tippuu pois jatkossa kun ei jaksa tai ei ajankohdat sovi. Eikös tässäkin saa suoraan luonti vaiheessa määritettyä milloin ja mihin aikaan kisa on ja se on sitten siinä eikä muutella sen jälkeen.

Itselle sopis sekä lauantai että sunnuntai, olettaen että pelin saan julkaisupäivänä.

Täällä ollaan lauantai 21:00 kannalla, jotta mukulat on kerinny laittaa nukkumaan. Sunnuntai-iltasin ei malta alkaa pelailemaan kun maanantaisin alkaa työvuoro sen verran aikasin.
Julkkariviikonloppuna tosin on valmius pelata minä hetkenä melkeinpä vain.

Lainaus käyttäjältä partajeesus

Oma NNID on [b]Partis[/b]

"Could not find the ID you entered."
Muut kyllä löyty, ja lisäilinki

NNID: PatrikJanAndreas

Lauantaina saunavuoro 18-19 eli periaatteessa muuta ajat käy, mutta mieluiten sunnuntaina.

Lainaus käyttäjältä Napsuh+

"Could not find the ID you entered."
Muut kyllä löyty, ja lisäilinki

Näköjään se on pienellä peellä eli partis. Onko se tosiaan noin tarkka.

Oma NNID on Norsuchamp ja itselleni myös passaa nuo viikonloppupäivien alkuillat. Koskaan ei tainnut olla vanhojen boardien MKW-turnajaisissa täyttä 12 pelaajan myllytystä joten peukut pystyyn että tällä kertaa onnistuu vaikka alusta onkin heikoiten myynyt next-gen-alusta...

Meikäläisen NNID RottenHarvester ja muuten viikonloppuna kerkee mättään paitsi lauantai menee muijan valmistujaisjuhlimisessa. Aikasempaa kokemusta mario karteista lähinnä vain miittien kautta, joten tää tuleekin olemaan eka omistettu mario kart meikälle ikinä. Jostain kai se on aloitettava ;)

Itsekkin mielelläni liityn mukaan jos vain perjantaina joudan sen hakemaan. NNID: Zetger

Sovitaan siis nyt että päivä olisi joka viikon lauantai kun viralliset turneet käytäisi, joskin toki voihan sitä aina muutenkin pelailla boarditovereiden kanssa. Kellonaika kisoille 21-22. Tunnissa jo ehtii päräytellä vaikka kuinka.

Lainaus käyttäjältä Demppa+

Sovitaan siis nyt että päivä olisi joka viikon lauantai kun viralliset turneet käytäisi, joskin toki voihan sitä aina muutenkin pelailla boarditovereiden kanssa. Kellonaika kisoille 21-22. Tunnissa jo ehtii päräytellä vaikka kuinka.

Pyrin paikalle aina kuin suinkin vain pääsen. Meikäläisen voi löytää onlinesta parhaiten iltamyöhään.. tai no yömyöhäänkin. Etenkin viikonloppuisin, mutta viikollakin 22-01 välillä.

NNID: Mikanes

NNID: Jadger
Olen mukana mikäli nykyinen nettiyhteys toimii kunnolla Wii U online pelien kanssa.