Lord of the Rings Pelit / Foorumit / www.pelaajalehti.com
1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Lord of the Rings Pelit

J.R.R Tolkienin fantasiamaailma "Arda" ja varsinkin sen tunnetuin kolkka, "Keskimaa" tuskin on epäselvä kenellekkään. Kirjojen ja elokuvien lisäksi siitä voi nauttia pelimuodossa ja kun tulin ajatelleeksi mikä määrä Lord of the Rings aiheisia pelejä maailma on täynnä, ajattelin että niistä ja tietysti tulevista nimikkeistä voitaisiin pitää keskustelua yllä omassa topicissa. Ja avustuksena olen listannut alle kaikki olemassaolevat pelit ja vähän tietoa niistä. Kahdeksankymmentäluvulla ilmestyneitä Hobbit ja kahta Lord of the rings peliä lienee tarpeetonta mainita, sillä niitä tässä maassa aniharva omistaa eikä niistä näin keskusteluja saane aikaiseksi. Varsinkin kun laatu oli mitä oli.

EA Jatkumo

EA on toistaiseksi tuottoisin kaikista Lord of the Rings pelifirmoista, mutta yllättävästi he saivat oikeuden elokuvalisensseihin vasta Toisen elokuvan ollessa Uusiseelantilaisten uuneissa. Kaikille isoille konsoleille ja GBA:le ilmestyikin vuonna 2002 The Lord of the Rings: The Two Towers. Peli oli Combopainotteista mättöä, jossa pääsi Aragornilla, Legolasilla, Gimlillä ja pienen hetken Isildurilla pelaamaan. Peli oli lisenssipeliksi pikkeuksellisen hauska pelata, se myi loistavasti ja sai kriitikoilta positiivista palautetta. Jatko-osa olikin enään
ajan kysymys. Kuten elokuvakin, kolmannen pelin mainostettiin olevan jokaisella tasolla isompi, pidempi ja sisälsi tuen kaksinpelille jaetulla ruudulla. The Lord of the Rings: The Return of the King peli ilmestyi lopulta kuukausi ennen elokuvan ensi-iltaa ja lunasti lupauksensa. Polygoneja oli kaksikertaa enemmän, pelattavien hahmojen määrä oli moninkertainen edelliseen peliin ja paikoitellen pelaaja huomasi taistelevansa 10 - 15 vihollista vastana kerralla. Myyntiluvut olivat kaikilla alustoilla huimat.

IMAGE(http://www.leveloralife.com/wp/wp-content/uploads/2012/06/the-lord-of-the-rings-the-return-of-the-king.367700.jpg)
Kuvankaappaus Return of the Kingistä

Näiden onnistumisien jälkeen EA valitsi erikoisen suunnan ja päätti seuraavan pelin olevan vuoropohjainen roolipeli kuten "Final Fantasy" sarja. EA:la oli kuitenkin oikeus vain elokuvien filmatisointiin, joten pelin oli pakko seurata elokuvia eikä koskaan näyttää kirjoista tutumpia maisemia. Kolmas peli The Lord of the Rings: The Third Age julkaistiin vuonna 2004 konsoleille ja Gameboy Advance käsikonsolille. Siinä seurattiin kokonaan uutta hahmoa nimeltä "Berethor" joka on Gondorista karkoitettu ja Morgulin terästä kärsivä sotilas. Hänen seuraksensa liittyy pian monikirjava joukko Haltijakansan ja Ridemarkin serkkuja, jotka auttavat saattuetta heidän kuuluisassa tehtävässä. Vastaanotto oli ristirittaisempi kuin aikaisemmissa peleissä. Graafinen ulkoasu sai hyvää palautetta, mutta ohuet päähahmot saivat haukkuja. Peli kuitenkin myi eikä tahtia aijottu katkaista.

IMAGE(http://199.101.98.242/media/shots/66656-Lord_Of_The_Rings_The_Third_Age-4.jpg)
Third Agen "taistelemista".

Seuraavan pelin sai harteillensa EA - Los Angeles joka on tunnettu myöhemmän sukupolven Command & Conquer RTS sarjoistansa. He päättivät näyttää keskisormea tylsille seikkailumätöille ja loivat C&C pelimoottorin ympärille yhden onnistuneimmista Lisenssipeleisä koskaan. The Lord of the Rings: The battle for middle earth julkaistiin PC yksinoikeudella vuonna 2004. Pelissä pystyi ohjaaman monisatapäisiä armeijoita Gondorin, Rohanin, Rautapihan ja Mordorin osapuolilla. Siinä oli mukana kaikki rts pelisarjojen perinteet, resurssien keräily, linnoituksen rakentaminen ja "kivi,paperi sakset" tyyliset taistelut. Yksinpelissä saattoi joko hyvien tai pahojen puolella valloittaa keskimaan missä järjestyksessä tahansa, plus se tuttu "Skirmish" Moodi. Moninpeli ja kentäeditorit pitivät otteessansa vielä kuukausia kamppanijan jälkeenkin.

Vielä välissä nähtiin Third agea muistuttava vuoropohjainen taktiikkapeli psp yksinoikeudella. The Lord of the Rings: Tactics oli kuten nimestä voi päätellä, shakkimaista pelaamista joko hyvien tai pahojen puolella. Mukana on vielä hahmonkehitys ja kahdella psp:lä toimiva kaksinpelimuoto. Vastaanotto ei kriitikkojen keskuudessa ollut kaksinen eikä peli vahvasta yrityksestä huolimatta vienyt mukanansa kuten elokuvat.

EA - Los angeles jatkoi takomista vielä kun rauta oli kuumaa. The battle for Middle Earth 2 saapui vuonna 2006 PC:le ja ihmeellisesti myös Xboxille. On mysteeri mistä he saivat luvan siihen, mutta Kakkososa ei tarinaltansa sijoitu Elokuvien etelään, vaan kokonaan pohjoisille maille eli "Eriadoriin" ja "Rhowaniolle". Peli sai uusia pelattavia osapuolia, eli Haltijat, Kääpiöt ja Hiidet. Ykkösestä tuttuja osapuolia muokattiin ja muunmuassa Rohan ja Gondor sulatettiin "Lännen miehiksi", mikä oikeastaan sama vanha Gondor, joka kuitenkin omaa laaturatsuväen ja Rohanilaisia sankareita. Muutoksista huolimatta (tai ehkä juuri niiden takia) peli sai suurempia ylistyksiä kuin ensimmäinen osa ja sitä ollaan kehuttu parhaimmaksi lisenssipeliksi kautta aikojen. Mukana oli enemmän kuin tarpeeksi uusia pelimuotoja ja pelaaja sai luoda oman sankarin moninpelikinkereille. peli loisti graafisesti, sisälsi myös rts peliksikin hillittömän monipuolisen taktiikkasysteeminen ja komeuden kruunasi moninpeli, mihin jotkut sankarit loivat aina niin ihanan "Tornipuolustus" pelimuodon.Xbox versio nykii ja paukkuu plus kontrollit toimivat kehnosti hiiri/näppisyhdistelmään verraten.Tolkien puristit vetivät myös herneen nenään höyrykoneilla kulkevista kääpiöistä, Lohikäärmeistä ja monista aivan keksityistä hahmoista ja tapahtumista, mistä Tolkien tuskin uneksikaan.

Silti Battle for Middle earth 2 loisti ja sille luotiin vielä lisälevy Rise of the Witch King. Lisärin kamppanija kertoo Angmarin noitakuninkaan nuoruudesta ja Arnorin valtakunnan tuhosta kolmannen ajan alussa. Mukana oli uusi pelattava osapuoli "Angmar", kaikki muut osapuolet saivat uusia yksiköitä. Itse pelimekaniikkaa hiottiin ja uusia palikoita tuli sinne ja tänne. Lisärin kanssa pelin valo vain voimistui.

IMAGE(http://media.teamxbox.com/games/ss/1390/1138221615.jpg)
Peli näyttää vieläkin eeppiseltä.

Kaikelle hyvälle on kuitenkin loppunsa vai mitä ? Tämä loppu oli Pandemicin yritys siirtää Star Wars Battlefront keskimaahan eli the Lord of the Rings: Conquest. Eipä siitä kehuttavaa löytynyt paljon millään osa-alueella ja moninpelipalvelimet pysyivät hiljaisina siihen kuuluisaan sulkemiseen, jota ennen julkaistiin kaksi DLC karttapakettia, joita tuskin kukaan täällä on pelannut ? EA oli lypsänyt lisenssinsä loppuun ja Elokuvapelien oikeudet myytiin vuosi sitten Warnerille. Tämä pakotti sulkemaan myös hyvin voivat Battle for middle earth
palvelimet ja nyt niiden moninpeliä ei pääse pelaamaan kuin Gamerangerin kaltaisilla apuohjelmilla.

*Päästää hiljaisen taputuksen ja avaa seuraavan luvun*

Väliinputoajat

On hyvä muistaa että EA:n varjoissakin tapahtui. Firma ei nimittäin omistanut oikeuksia kuin Elokuvalisenssiin, joten tekijöillä oli vapaat kädet tehdä pelejä jos ne sijoittuivat Tolkienin Kirjoihin. Nämä kaikki pelit olivat valitettavasti väliinputoajia ja laatu vaihteli heikosta keskinkertaiseen. Ensimmäinen yrittäjä oli kolmelta eri studiolta The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring . Vaikka peli ilmestyi samoihin aikoihin elokuvan kanssa, oli se puhtaasti Tolkienin universumiin perustuva peli eikä mikään pelin hahmoista ollut elokuvan näyttelijöiden näköinen. Säli myös että peliä vaivasi bugit, liika heittelevä vaikeustaso ja tylsät taistelut. Jatko osa, joka kantoi nimeä "The Lord of the Rings: The Treason of Isengard" oli jo tulilla, mutta lopulta sitä ei koskaan julkaistu.

Paras yritys oli Liquid Entertainmentilta. Firma joka nykyään tuottaa pelkkää lisenssiulostetta, teki vuonna 2003 pc strategian War of the Ring. Peli oli kokonaan Warcraft III pelin moottorin ympärille rakennettu ja omasi kyseisen pelin hyviä ja huonoja puolia. Minkäänlaisia massa-armeijoita ei kehnon komentopistemäärän takia nähdä, vaan pelaaja joutuu ohjaamaan noin kymmenen miehen pikkujoukkoja, mikä syö kivasti tunnelmaa. Joillekkin se oli virkistävä tapaus rts pelien massoissa ja toisille maksullinen Warcraft modi. Itse muistan tykänneeni pelistä kovasti, vaikka ärräpäitä lenteli kamppanijan vaikeuden takia usein. Pitänee joku päivä asentaa ja pelata ihan nostalgisista syistä taas kerran. Keräilijöiden kannattaa pitää tätä silmällä sillä peli harvinaistuu hyvää vauhtia ja jo kymmenen vuoden päästä keräilijät tulevat himoitsemaan tätä kuin Sauronin silmä sormusta.

IMAGE(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/6/6e/Wotrgoblins.jpg)
Warlord Craft Rings ?

Mutta sentään joku firma tajusi että Tolkienin muustakin tuotannosta voi tehdä pelejä. Nykyään fanit kalistelevat miekkaa Peter Jacksonin tulevalle Hobitti trilogialle. Vivendi niminen pelifirma ehti kuitenkin tehdä aiheesta pelin vuonna 2003. Tämä the Hobbit oli nuoremmille pelaajille suuniteltu tasoloikkaseikkailu, missä pelaaja ohjaa Bilbo Reppulia nimikkokirjansa tapahtumien läpi. Pelin vastaanotto oli kuitenkin valitettavan laimea, pääasiassa kömpelöjen kontrollien ja pahasti heittelevän vaikeustason ansiosta.

Neljännestä pelistä piti tulla väliinputoaja, mutta näin ei onneksi käynyt, joten eiköhän anneta pelille oma sivunsa.

Lord of the Rings Online

"Dungeons and Dragons Online" pelin valmistaneelle Turbinelle iski suoranainen lottovoitto että he saivat luvat Lord of the rings massiiviroolipeliin. Tämä Viisivuotias peli aloitti tarinansa vuonna 2007 ja on jatkunut tähän päivään uusilla laajennuksilla ja parantunut kuin hyvä viini. Myös grafiikat ovat päivittyneet uusien DirectX versioiden mukana. Tälläkin hetkellä peliä pelailee noin kolmemiljoonaa Hobittia ympäri maailman ja allekirjoittanutkin on aina valmiina örkintapporeissuille tai vain kalastamaan hyvässä seurassa "Evermight" palvelimella.

Ensimmäinen osa Shadow of Angmar, sijoittuu Eriadoriin. Saattue tekee lähtöään, mutta pahuus nousee maan pohjoisosassa, Angmarissa, missä noitakunkaan joukot ovat aloittaneet säälimättömän hyökkäyksen vapaita kansoja vastaan. Pelaaja voi juonitehtäviä eli "Epic questeja" seuramalla ja suorittamalla jatkaa tarinaa, mikä johdattaa ympäri maanosaa, tavoitteena kukistaa noitakuningas. Pelaajilta ei lopu tekeminen koskaan, sillä aina löytyy asukkaita, jotka tarvitsevat pelaajan apua, oli kyseessä teenlehtien keräämistä tai susilaumojen lahtausta. Eriador on Reippaasti suurempi pelialue kuin missään muussa MMORPG pelissä, joten ratsu ja ratsastustaidot ovat suositeltavia ostaa mahdollisimman aikaisin. Pelin ensimmäisellä pvp alueella, Jättijängillä (ettenmoors), käydään ikuista sotaa hyvän ja pahan välillä. Pelaaja voi halutessaan hypätä pahiksen rooliin ja tappaa muita pelaajia, suorittaa tehtäviä ja kaapata lippuja. Tässä "monsterplay" moodissa kerätyillä pisteillä voi ostaa varsinaiselle pelihahmollensa väliaikaisia boostauksia joihinkin taitoihinsa.

Vuoden kuluttua peli sai ensimmäisen suuren laajennuksen, eli Mines of Moria, joka nimensämukaisesti tuo pelattavaksi Khazad-Dumin kääpiövaltakunnan ja Lothlorienin. Laajennuksen Juoni sijoittuu saattuen jälkiin. Balrog on tapettu ja valtaosa Hiisistä jahtaa saattuetta. Kääpiöt käyttävät tilaisuutta hyväkseen ja lähtevät matkalle, tarkoituksenaan ottaa vanha maailmansa takaisin ja tässä pelaaja on avainasemassa. Lisäri toi pelattavaksi myös kaksi uutta hahmoluokkaa. Runemaster on Runekiviä käyttävä maagin ja soturin sekoitus. Warden on keihäillä taisteleva ja kombomaista taistelusysteemiä käyttävä soturi. Kaikille hahmoluokille on lisätty uusia "Legendary" lisänimen aseita. Nämä aseet kasvavat tasolta toiselle ja aseiden omilla kokemuspisteillä voi ostaa parannuksia. Moria kuulostaa pieneltä ja tylsäsltä kololta, mutta tosiasiassa kyseessä on melkein oma maanalainen valtakuntansa, jonka eri kolkissa riittä samottavaa ja tehtävää sadaksi tunniksi. Kaivoksien eri alueet voivat myös erota radikaalisti. Mukaan mahtuu mithrillilouhoksia, lumisia rinteitä, peilien avulla valaistuista puutarhoista palaviin pätseihin. Ja luolaseikkailun jälkeen ulkona odottaakin Lothlorienin ikivanha haltijavaltakunta.

Siege of Mirkwood laajennus saapui nimensä mukaisesti uudella pelattavalla alueella, eli eteläinen Synkmetsä. Siellä pelaaja(t) pääsevät puhditamaan Dol Guldurin saastuttamaa metsää ja taistelemaan Nazgulien siivekkäitä petoja vastaan. Lisäri nosti tasokattoa 65 tasolle ja uudisti "skirmish" ja "instance" pelimuotoja. Itse en niitä juuri pelaa, joten en osaa sanoa mitä niistä tuli. Laajennus oli selvästi pienempi massiiviseen Moriaan verrattuna, mutta toi mukavasti uutta pelattavaa hinta huomioiden.

Ja tässä välissä pidettiin vuoden tauko lisäosissa minä aikana peli muuttui ilmaiseksi. Peliin saapui siis täysin uusi kauppapaikka, joka käyttää "Turbine pisteitä" valuuttana. Näitä pisteitä saa visaa vinguttamalla ja niitä käytetään valuuttana millä pelaajat ostavat lisäosia, tehtäväpakkauksia, boostauksia ja muuta lisäkivaa. itse plaamallakin voi hieman kuvetta ansaita, sillä kaikkien pelaajien käsillä on "Deed" lisänimisiä saavutuksia, joilla voi hieman lisämassia ansaita. Saavutukset ovat tyyliä "Tapa 250 peikkoa" "löydä seitsemän rauniota paikasta X" "suorita 50 tehtävää paikassa X". Jos mikromaksut tympivät, tilata VIP jäsenyyden, joka on oikeastaan sama asia kuin vanha kunnon kuukausimaksusysteemi. Tällöin kaikki pelialueet, instanssit ja tilpehööri ovat avoinan pelaajalle

Rise of Isenard laajensi peliä Eteläiseen Eriadoriin mustamaahan ja Rohanin aukolle. Tasokatto nostettiin, uusia Craftaustasoja ja 24 pelaajan raidit tärkeimpinä uudistuksina. Myöhemmin Joulukuussa lisärin ostaneet saivat vielä yhden uuden pelialueen, Anduin Joen rannoilta Rohanista pohjoiseen. Tekemistä tuli taas satojen tehtävien verran, mutta lisäriä kritisoitiin pelimekaanisten uudistuksien puutteista.

Samaan aikaan, kauppojen hyllyille saatiin Lotrosta pitkästä aikaa fyysinen kopio, joka kulkee nimellä "Lord of the Rings: Mithrill Edition". Aloittelijaystävällinen paketti sisältää pelilevyt, näppäimistökartan, 2000 Turbiinipistettä ja tehtäväpaketin, mikä sisältää Morian ja eregionin. Peli saapui tällöin myös ilmaisena ladattavaksi Steam palveluun

IMAGE(http://www-images.theonering.org/torwp/wp-content/uploads/2012/10/Rohan.jpg)

Ja lopulta pääsemme tähän kaikkein tuoreimpaan ja massiivisimpaan laajennuspakkaukseen, eli Riders of Rohan. En ole vielä pelannut sitä, joten mitään omaperäistä en osaa sanoa. Laajennus tuo kuitenkin pelattavaksi Rohanin tasangot, Fangornin metsän ja Amon Henin ympäröivät alueet kokonaisuudessaan ja MMO peleistä, jos ei ensimmäisenä niin, ensimmäisen toimivan ja monipuolisen taistelujärjestelmän ratsailta. Peruslisäykset eli kasvavat tasot, craftaustasot sun muut ovat taas kerran mukana. Riders of rohan on toisaiseksi isoin laajennus peliin ja silti keskimaata on vielä valtavasti pelialueiden ulkopuolella. Vain itse Iluvatar tietää mitä Turbinen pojat tulevaisuudessa lisäävät peliinsä.

Warner Jatkumo

Warner osti myöhemmin kaikki oikeudet elokuviin, peleihin ja oheistuotteisiin, mitä vain löytyy. Pieni Headstrong Games, aloitti julkaisemalla Wiille, Lord of the Rings: Aragorns quest pelin. TT Fusion teki käännöksen Playstation kakkoselle, kolmoselle, nintendo ds:le ja psp:le. Nimensä mukaisesti pelissä pelataan pääasiassa Aragornilla ja toinen pelaaja voi hypätä Gandalffina mukaan, jos siis omaa PS3 tai Wii version. Peli sijoittuu viisitoista vuotta Sormuksen sodan jälkeiseen aikaan. Samwise Gamgee (Sam) on hobittilan pormestari ja Hobittilassa valmistaudutaan isoihin juhliin, sillä Aragorn on Arwen vaimonsa kanssa saapumassa vierailulle. Tällävälin Sam kertoo hauskasti nimetyille lapsillensa, Frodolle, Elanorille, Merrylle ja Pippinille tarinoita Konkarista sormuksen sodan ajalta, mitä pelaaja sitten toistaa pelaamalla. Välillä pääsee sentään pelaamaan Samin lapsilla, jotka suorittavat yksinkertaisia tehtäviä Hobittilassa, valmistautuakseen Kuninkaan paluuseen. Pelin kehutuin versio on wiillä, mikä sekään ei ole mikään metsariteos vaan yksinkertaista, vähän Legend of zelda tyylistä mättöä. Pelissä tulee välillä vastaan erilaisia sivutehtävieä, joita suorittamalla ei kuitenkaan saa kokemusta vaan hopea ja kultarahoja, joilla voi ostaa kaupoista apuvälineitä, kuten parannusdrinksuja. Nuoremmille Lotr faneille tämä varmasti kolahtaa parhaiten. Vaikeustasokaan ei ole samalla tavalla heittelevä kuin vuoden 2003 Hobitissa.

Myöhemmin kauppoihin saapui erittäin lupaavan kuuloinen Lord of the rings: War in the North, jossa oli jo yritystä. Peli sijoittuu kokonaan pohjoiseen keskimaahan, mitä ei elokuvissa nähty ja on Co-op painotteinen. Seikkailu kolmen uuden sankarin kanssa vie moniin kuuluisiin mestoihin kuten Fornostille, Gundabadiin ja tietysti "Jättijängille", mutta minua peli ei yhtä läpipeluuta kauempaa jaksanut viehättää. Syynä lienee taistelut joita on enemmän kuin Dragon age kakkosessa ja taistelusysteemi toistaa itseänsä ihan liikaa. Enemmän comboja ja liikkeitä olisi ehdottomasti pitänyt lisätä, sillä tämmöisenään peli on valitettavan usein parin napin hakkaamista.

Ja sitten meillä on tämä kaikkein tuorein peli Lego Lord of the Rings, joka on niin hyvässä ja pahassa palikkapeli, kuten Star Wars ja Indiana Jonesit. Pelisarjalle tyypillinen huumori toki loistaa, mutta en pitänyt kutistetusta keskimaasta, missä monia kolkkia suljetaan pelaajalta. Eikä sarjassa ole mitään merkittävää kehitystä tapahtunut, mikä on sääli. Kun se Lego Hobitti vihdoin saapuu, olisi muutoksien korkea aika.

IMAGE(http://cdn.gamerant.com/wp-content/uploads/Lego-Lord-of-the-Rings-Review-Combat.jpg)

Noita Two Towers ja Return of the King-pelejä tuli pelattua ps2:lla. Kumpaakaan en ole vielä kyennyt itse pääsemään läpi. Pelit ja etenkin ROTK ovat erittäin vaikeita. Two Towersissa pelaaminen tyssäsi Helmin Syvänteen taistelun toiseen kenttään ja Return of the Kinigssä Mustalle Portille. Tässä pari viikkoa sitten piti pitkästä aikaa kokeilla mutta ei mene edelleenkään läpi.

Melkoinen aloitus, bravo!

Sormusten Herra on parasta koskaan, joten onhan nuita pelejäkin tullut pelailtua. PS2:lla tuli aikoinaan pelattua mielettömän hauskaa Kuninkaan Paluun lisenssipeliä co-oppina hervottomia määriä. Pelin taistelumekaniikka oli yksinkertainen, mutta koska jokaisella hahmolla se oli pikkuisen erilainen, niin jaksoi vihuja lahdata pidemmänkin aikaa. Lempihahmo oli tietenkin Legolas, koska jousella ja tuplaterillä teki tehokasta työtä niin talossa kuin puutarhassakin. Parhaita lisenssipelejä ever.

Tietsikalla on tullut pelattua molemmat BfME:t useaan otteeseen. Ensimmäinen osa tuli aivan puskista, mutta jostain sain luettua arvostelun ja siitä se sitten lähti. Ykkösosassa oli vahvuutena parempi kamppanja, mutta kakkosen tuomat uudistetut rodut saavat kyllä kiitosta. Omia kömmähdyksiään molemmissa osissa, mutta pääpiirteittäin upeita pelejä. Kakkosessa parhaita rotuja muistaakseni taisivat olla Rautapihalaiset ja Haltijat. Ah, muistoja.

Niin, sitten on se Conquest.... Miten olisinkaan halunnut sen olevan parempi peli. Pandemicilla tehtiin vain niin outoja pelimekaanisia ratkaisuja, että ei kehittäjille voi antaa kovinkaan suuria propseja. Kyllä pelistä sai revittyä tunnin tahi kaksi halpaa hupia, mutta yksin universumin suurimmista pettymyksistähän tämä peli on.

Niin. Saas nähdä jos Hobitin myötä brändi saisi tarpeeksi nostetta muutamaan oikeasti hyvään peliin. Aina voi toivoa.

Lainaus käyttäjältä Muksu

Niin. Saas nähdä jos Hobitin myötä brändi saisi tarpeeksi nostetta muutamaan oikeasti hyvään peliin. Aina voi toivoa.

Warnerilta ilmoitettiin että virallinen lisenssipeli julkaistaisiin ennen ensimmäisen elokuvan ilmestymistä, mutta projekti taitaa olla jäissä sillä mitään infoa siitä ei ole tullut ilmoituksen jälkeen. Lego Hobitti ja Lotroon laajennus nyt on päivänselvät ja niissä voipi olla potentiaalia.

Unohdimpa tosiaan mainita tuon "Guardians of Middle Earth" pelin mikä siis on Dota siirrettynä keskimaan ympäristöön ja ihan konsolien latauspalveluissa. Pitänee peliä testata mahollisimman nopsaa

Seuraava Lord of the Ring peli ei liity hobbiteihin. Lotropeli saa uuden laajennuksen nimeltä Lord of the rings Online: Helms Deep. Laajennus tuo pelattavaksi koko läntisen Rohanin, johon sisältyy Edorasin pääkaupunkialue, Dunharrow ja tietysti Helmin syvänne ämyrilinnoineen. Tasokattoa nostetaan yhdeksäänkymmeneen viiteen, uusia taitoja jaellaan ja kaikki hahmoluokat saavat kokonaan uusia erikoisominaisuuksia. Laajennuksen erikoisuudeksi mainitaan Helmin syvänteen taistelu, minkä pitäisi olla isoin konflikti pelin historiassa.Linkkiä uutiseen

Lotroa rakastavana tämä passaa. Silti, toivoisin että Warnerilta tulisi vielä tulevaisuudessa kevyempää mättöä tai roolipeliä War in the north tyyliin tai strategiaa kuten battle for middle earth. Guardians of Middle earth oli pettymys pääasiassa siksi koska en pidä Dotasta yhtään.

Joskus pienenä olin serkkujen luona ja "aikuissukulaiset" kävi risteilyllä. Sieltä sain tuliaisen mikä osottautui aivan tajuttoman hyväksi: Lord of the Rings: The return of the King ps2:lle!
On kyllä yks lempipeleistäni tuo tekele ja sitä tuli pelattua vaikka kuinka paljon. Voi kuinka hauskaa olikin pelata co-oppia kaverin kanssa. Mä olin Faramir ja se oli Aragorn. Pelattiin Gollumia vastaan siel Mordoris. Oli jotenkin tosi kivaa piestä sitä klonkkuu :P Sit ku se alko huojumaan reunalla me lyötiin sitä samaan aikaan miekalla, vähän kuin golf mailalla, ja sit taas samaan aikaan lyötiin sitä käsille et se tippu.
Pelasin monta kertaa sen yhen kentän, en nyt muista minkä niminen oli, mut siin piti ampuu jotain katapultteja yms. ja sit sielt tuli Trolli ja se piti tappaa ja sit päästiin muurin päälle. Siel pysty tiputtamaan kuumaa nestettä örkkien päälle. Pidin tosta kentästä ku siel oli niin paljon vihollisii :P

Nyt täs kuus sain War in the Northin ku oli yks PS+:n ilmaispeleist. On kyl hyvä kans :)

Jos muuten haluatte pirunkovaa Keskimaa toimintaa pelimuodossa, tsekatkaapa Mount&Blade modi The Last days of the Third Age. Siitä ei autenttisuus ja leffa/kirja trilogian tunnelma juuri parane, kun pääsee itse vaikuttamaan keski-maan kohtaloon, ja vetämään viimeisen henkosen kun urukkilauma rynnää läpi Minas Thirithin porteista. Kaikki merkittävät taistelupaikat leffoista on mukana, kuten myös huikea valikoima aseita, päällepantavaa ja reippaasti bonus mestoja, tyyliin Eskargoth ja Moria.

On se vain mainio. Modi on siis vain alkuperäiselle M&B:lle, eli Warbandillä sei ei toimi.

Iindario, aivan mahtava vinkki! Ainut ongelma on se, että minulla on nimenomaan juuri tuo Mount & Blade Warband, joten todella harmittavasti en voi kokeilla! Olisi kyllä ollut todella mielenkiintoista pelata tuota modia...

Lord of the Rings Online: Helms Deep Pelikuvaa

Tuosta videosta huomaa että pelin taistelusysteemi tulee saamaan ison uudistuksen ja näköjään ruudulla pyörii monenkertainen määrä pelaajia ja npc heeboja. Tietyissä taisteluissa on mahdollista näemmä saada Killstreak bonuksia ja mahdollisuus pelata Upseerilla, mikä buffaa ja parantaa porukkaa. En osaa sanoa onko samanlaista systeemiä muissa verkkoroolipeleissä tai kuinka buginen lisäri on saapuessansa, mutta silti odotan tätä lisäosaa enemmän kuin mitään muuta pelin laajennusta. Helms Deep oli elokuvatrilgian vaikuttavin taistelukohtaus ja haluan ehdottomasti kokea tuon kaiken.

Monolith games kehittää Middle Earth: shadow of mordor peliä nykyiselle ja tulevalle konsolisukupolvelle. Jännästi peli hylkää kokonaan Lord of the rings nimen ja tilalla on pelin maailma, middle earth. Ja pelihän sijoittuu aikaan jälkeen hobitin ja ennen lotria. Eli aikaa, jolloin Sauron lähti Dol Guldurista ja palasi Mordoriin. Olisi mukava tietää onko peli wanhoja EA:n lisenssipelejä muistuttavaa mättöä vai roolipeliä. Kumpi tahansa passaisi minulle, kunhan tekijöiden kunnianhimo ei hyydy.

Tämänkertainen kehittäjä, Monolith ei minusta ole yhtään huonompi vaihtoehto. Firman kaksi kauhuklassikkoa Condemned 1&2 ovat edelleen karmivia ja viihdyttäviä trillereitä. Fear 1&2 eivät ole minulla tuttuja, mutta niistäkin ole kuullut paljon hyvää. Gotham city impostors oli taasen yllättävän koukuttavaa ja älyvapaata verkkoräiskintää, jota tykkään edelleen pelata. Eli en usko että tästä mitään torttua tule, mikäli Warner antaisi tekijöille rauhan käyttää lisenssiänsä, eikä pelin kehityksessä hoppuilla.

Return of the king oli kyllä todella hyvä peli, kun kaverin Xboxilla pelattiin sitä.
Jos sen saisi PS3:lle hankkisin taatusti.

Two Towersin omistan PS2:lle. Ihan ookoo peli oli aikoinaan, mutta tuo ROTK mitä kaverilla pelattiin muistaakseni Cooppina, oli huikeeta aikanaan. Kyllähän tässä tekisi mieli palata ROTKia kokeilemaan, mutta tiedän mikä pettymys se olisi. Peli kuitenkin on jo ikuisuuden vanha ja tuntuu, että jokainen peli joihin palaan, pettää.

Kunnollista LOTR-peliä on odotettu ikuisuuden jo. LOTRO on jäänyt testaamatta. Pelaako sitä vielä joku? Kannattaako siis vielä jälkeenpäin kokeilla?

Lainaus

Middle Earth: Shadow of Mordor

Joko saa lähteä kauppaan jonottamaan!!??

Lainaus

Monolith Games

Juuh, jään kotiin.

Pieni hype toki päällä, koska LotR, mutta kehittäjiin ei ole mitään luottoa. Pelit mitä ovat saaneet viime aikoina pihalle ovat parhaimmillaankin keskinkertaisia. Noh, en tuomitse ennen kuin tiedän pelistä enemmän. Jos oikeasti lyövät yllätyskunnarin, niin tässä voisi olla syy hankkia telkkarin alle PS4 tai One.

Jos/kun peli osoittautuu keskinkertaiseksi, niin silloin sen voi hyvillä mielen pelata PS3:lla. Ei siis hätää.

Lainaus käyttäjältä Ellipsis+

Two Towersin omistan PS2:lle. Ihan ookoo peli oli aikoinaan, mutta tuo ROTK mitä kaverilla pelattiin muistaakseni Cooppina, oli huikeeta aikanaan. Kyllähän tässä tekisi mieli palata ROTKia kokeilemaan, mutta tiedän mikä pettymys se olisi. Peli kuitenkin on jo ikuisuuden vanha ja tuntuu, että jokainen peli joihin palaan, pettää.

Kunnollista LOTR-peliä on odotettu ikuisuuden jo. LOTRO on jäänyt testaamatta. Pelaako sitä vielä joku? Kannattaako siis vielä jälkeenpäin kokeilla?

Lord ot the Rings Onlinea kannattaa kyllä kokeilla, nykyään kun on free to play. Uusi lisärikin on just ovella. Kyllä tätä aika moni vielä pelaa ja sillä aktiivinen ja fanaattinen pelaajakunta. Itse pelannut tämän vuoden puolella aika vähän, aiemmin tuli pelailtua enemmäm kun oma kinship oli aktiivisempi. Uskon kuitenkin porukan palaavan taas uuden lisärin myötä taistelemaan Helm´s Deepiin...=)

http://www.youtube.com/watch?v=Mbbwoj5te2M#t=28

Lainaus

Kunnollista LOTR-peliä on odotettu ikuisuuden jo. LOTRO on jäänyt testaamatta. Pelaako sitä vielä joku? Kannattaako siis vielä jälkeenpäin kokeilla?

Kuten aloitusviestissä lukee, pelin muututtua ilmaiseksi, aktiivisia pelaajia tuli sellaiset 4 miljoonaa. Tätä nykyä määrä ei varmasti ole yhtä iso, mutta serverit ovat kaukana kuolleesta. Että pelaa ihmeessä jos et pelkää sitä faktaa että peli vie satoja tunteja aikaa ja vaatii hieman perehtymistä, mikäli everquest kloonit eivät ole tuttuja. Peli on kuitenkin ihan vaivansa arvoinen kokemus, varsinkin Tolkienin loreen perehtyneille, sillä peli on uskollisempi tolkienin teoksille kuin muut vastaavat pelit ja sisältää lukemattomia viittauksia kirjojen tapahtumiin.

Lainaus käyttäjältä Muksu+

Pieni hype toki päällä, koska LotR, mutta kehittäjiin ei ole mitään luottoa. Pelit mitä ovat saaneet viime aikoina pihalle ovat parhaimmillaankin keskinkertaisia.

Itse ajattelin samaa, kunnes tajusin, että Monolithin tässä sukupolvessa julkaistut suuremman luokan pelit (Condemnedit, sekä F.E.A.R 1 ja 2) ovat molemmat keskitasoa parempia teoksia. Monolithin uusimmat latauspalveluihin julkaistut tuotokset ovat kyllä olleet laadultaa melko heikkoja, mutta niistä on myös huokunut tekijöiden välinpitämättömyys, sekä rahan ja ajan puute.

Olen pettynyt Traveller's Talen päätökseen että tuleva Lego Hobitti sijoittuu vain trilogian kahteen ensimmäiseen elokuvaan. Lego lotr, joka kertoo kaikkien kolmen elokuvan tapahtumat, oli sopivasti tiivis pakkaus ja vaikka en legopelien ystävä ole, sain pelistä monta hyvää naurua. Nyt mukana saisi ehdottomasti olla verkkomoninpeli ja jotain uutta siihen tuttuun kaavaan, joka ei ole muuttunut lego star wars ajoista juurikaan. se Wii:un legopoliisipeli taitaa olla poikkeus.

Itselle on nämä Sormusten Herra-pelit maistunut erinomaisesti. The Third Age tuli ostettua Weteraanipäivien rompetorilta kesällä, ja on vieläkin kesken, koska muuta pelit ovat valitettavasti vieneet kaiken huomion. Joten pitäisi sekin läpäistä jonakin kauniina päivänä.

Lokakuussa tuli ostettua Lego Lord of the Rings Vitalle kympillä Citymarketin poistomyynnistä. Viereisessä Prismassa oli sitten Vitan Call of Duty viidellätoista eurolla. Mukavaa, kun omistaa tälläisen käsikonsolin, joka ei kovin hyvin menestynyt, niin lähes kaikki pelit saa onkia ale/poistomyynneistä. ;) Mutta toivotaan silti että Vita saisi hieman enemmän huomiota.
Mutta täytyy sanoa että eipä nuo käsikonsolien Lego-pelit mitään päätähuimaavia ole. Oikeastaan hätiköiden tehtyjä pelejä täynnä bugeja ja ongelmia. Ja grafiikasta ei voi oikeastaan mitään niin nättiä sanoa. Mutta sekin tuli oikeastaan hankittua Trophyjen takia. Tälläinen metsästäjä kun olen.

Sitten vielä Return of the King PS2:lle. Tuli Oulun reissulla Pelimiehestä ostettua, ja sitten kotona jää latausruutuun pyörimään. Levykin on maanmainiossa kunnossa, eikä naarmuja näy. Sitten lähdin netistä tuttkimaan, ja monella muullakin oli sama ongelma. Kuulemaan mukaan peli ei toimisi kunnolla tietyillä PS2-versioilla, en tiedä oliko totta vai täyttä huttua. Sama probleema myös GT 3:n kanssa. Itsellä sitten on btw tuo Slim versio.

Mutta loppurutistuksena todella laadukkaita nämä Keski-maa pelit. LOTRO myös vielä kokematta, joten pitäisi sekin koneelle joku päivä asentaa...

Pelaajan artikkeli nosti mukavasti hypeä Shadow of Mordoria kohtaan. Pikkuisen on vielä pelko persiissä, koska mitenkään valtavaa luottamusta en omaa pelin takana hääriviä kehittäjiä kohtaan. Noh, kunhan on riittävästi aikaa, kyhnyä ja koodaajia, niin pitäisi onnistua.

Toivottavasti taistelussa ottavat enemmän mallia Batmanin nopeasta turpabaletista, kuin AC-sarjan *odota-torju-counter-toista* menosta. Tolkienin maailmasta saisi ammennettua pelisarjaa vaikka koko uudelle sukupolvelle, joten toivon menestystä yritykseen.

Lainaus käyttäjältä Muksu+

Pelaajan artikkeli nosti mukavasti hypeä Shadow of Mordoria kohtaan. Pikkuisen on vielä pelko persiissä, koska mitenkään valtavaa luottamusta en omaa pelin takana hääriviä kehittäjiä kohtaan. Noh, kunhan on riittävästi aikaa, kyhnyä ja koodaajia, niin pitäisi onnistua.

Toivottavasti taistelussa ottavat enemmän mallia Batmanin nopeasta turpabaletista, kuin AC-sarjan *odota-torju-counter-toista* menosta. Tolkienin maailmasta saisi ammennettua pelisarjaa vaikka koko uudelle sukupolvelle, joten toivon menestystä yritykseen.

Tai sitten ei kumpaakaan. Mutta joo, itse en koskaan odottele AC:ssa ja totta puhuen olen pelannut kaikki läpi ja AC IV on ensimmäinen, jossa osaan taistella. :D
Mutta joo, pieni hype kyseiseen peliin on minullakin. Pelottaa vain,k un niitä pelejä on tulossa aivan Saata**sti.

NextGen-Viitta!

Hype nousi valtaisasti kun pääsi tiiraamaan pelikuvaa Mordorin Varjosta. Sure, joku voisi harmistua siitä, että AC-sarjasta ja Batmanista on lainattu kiipeilymekaniikat ja taistelu, mutta mitäs noista. Monolithilla on käsittääkseni enemmän kokemusta FPS:stä, joten näen tuon vain fiksuna ratkaisuna. LotR-fanit (kuten minä) pitävät varmasti jo sormea ennakkotilaus-napin päällä, kun taas Batmanin ja Assassiinien fanit voivat kokeilla peliä koska se on niin lähelle tuttua ja turvallista pelisarjaa. Myyntien kannalta fiksu veto mielestäni.

Nemesis-systeemi vaikutti enemmän kuin mainiolta. Jos se tulee toimimaan niin hyvin kuin kehittäjät lupailevat, niin mukavan persoonallisen saa varmasti pelikokemuksesta. Sen voisi vielä mainita, että ollakseen alfa-tasolla, näytti peli jo nyt enemmän kuin vakuuttavalta.

Kunhan tuon Wraithin kyvyt eivät ole taisteluissa liian OP, niin hyvä tulee. Murtunut miekka tikarina ja jalkajuosi aseena yksinään syy painaa sitä kuuluisaa "OSTATÄMÄNYTHETIKIITOS"-nappulaa.

Ei perse silmukka miten hieno video, lähti nimittäin meikäläisenkin hypejuna melkoiseen vauhtiin tuota katsoessa. Tappeleminen näytti kyllä tosi hauskalta, ja luulisin että juuri Batmanin/AC:n tyylinen countereihin ja väistöihin nojaava mekaniikka sopii tällaiseen peliin mainiosti. PS2-ajan hack n' slash lotreissahan lähinnä mäiskittiin nappeja ja huidottiin jokaiseen suuntaan toivoen parasta. Ja jos engine tosiaan on vasta pre-alphamatskua, on tekijöille nostettava hattua sillä pelihän näytti tosi sulavalta ja muutenkin hyvältä, kuten Muksukin ylempänä sanoi.

Toivottavasti tarina pysyy kasassa ja nemesis-systeemi lunastaa lupauksensa. Aika varma ostoshan tuo on.

En tiedä missasinko jotain tärkeää, mutta eikö tuo Nemesis-systeemi ole vain hieno nimitys mm. Biowaren roolipeleistä tutulle poikkeileville ihmiskohtaloille ja tarinalle joka perustuu pelaajan tekoihin ja päätöksiin pelimaailmassa? Ainakin siltä se vaikutti, mitä nyt uuteen sukupolveen tuotuna. Missä ei sikäli mitään väärää ole. Muuten peli vaikutti kivalta, ja vielä Alpha-vaiheessa. Suht kovat Arkham ja Assasin's Creed-vibat tulivat mikä ei välttämättä ole sattumaa.

Tuli liiankin kovat vibat Batmanista ja AC:sta. Näistä peleistä oikein kumpikaan ei iskenyt meikäläiseen joten tähän laski odotukset heti kun pätkän katsoi. Tietty voisi antaa vielä uusimmille osille mahdollisuuden. Varsinkin AC on ilmeisesti petrannut aika paljonkin jatko-osissa. Jotenkin taistelu systeemin tuntuu kankealta ja liiankin animoidulta ja hidastempoiselta. Toki tämä tekee taistelusta taktisempaa, mutta meikä hakee enemmän Bayonetta fiiliksiä tms.

Tämä on todella sääli, koska ajattelin että saataisiin hieno LotR seikkaillu. Sinänsä voihan tämä ihan hieno seikkailu ollakin, mutta koko touhu vaikuttaa liian ahdetulta. Hiippailua, taistelua, strategiaa, kiipeilyä, riivaamista, hiekkalaatikkoa. Hiukan kapeampi skaala pelimekaniikkaan niin olisi myyty. Jos tästä olisi tehty esim. DeusEx:n pelimekaniikkaa myötäilevä, olisin täysin myyty. Nyt touhu hajoaa käsiin.

No tietty peli ei ole vielä edes julkaistu tai testailtu. Mutta kun yhteen kenttään ängetään noin paljon pelimekaniikkaa, peli tuntuu rönsyilevältä ja ahdetulta. Vai onko niin että nykypelaajat ovat niin ADHD porukkaa että edes yhtä kenttää ei voi mennä läpi ilman koko skaalaa pelimekaniikkaa?

Kuten uutisessa mainitsinkin, en aio pistää mitään suurempia odotuksia. Video näytti peruskivalta ja toivon ettei peli kaadu siihen, että halutaan saada niin paljon eri tyylejä mukaan. Pidän siitä, että peli ottaa mallia vahvasti Assassin's Creediltä ja Batmaniltä, koska se toimii. Ennemmin otan sen kopiomekaniikan kuin uuden ja paskan mekaanikan.

Melkeinpä toivon, että peli myöhästyisi. Peliä hiottaisiin lisää ja blaablaablaa.

Huhut (luulot) Lotron kuolemasta ovat täysin liioiteltuja. Peli suuntaa Rohanin tasangoilta etelään, Gondoriin tulevassa 14 päivityksessä. En tiedä julkaisupäivää ja tuskin ehdin pelata pitkään aikaan, mutta jaan vähän kuvia:

Lamedon

Dol Amroth

IMAGE(http://www11.onrpg.com/wp-content/uploads/2014/07/LOTROUpdate14N2.jpg)
IMAGE(http://www11.onrpg.com/wp-content/uploads/2014/07/LOTROUpdate14N4.jpg)
IMAGE(http://www11.onrpg.com/wp-content/uploads/2014/07/LOTROUpdate14N5.jpg)
IMAGE(http://www11.onrpg.com/wp-content/uploads/2014/07/LOTROUpdate14N6.jpg)
IMAGE(http://www11.onrpg.com/wp-content/uploads/2014/07/LOTROUpdate14N7.jpg)

Update 14 tuli ulos jo tämän viikon maanantaina.

Ehkäpä pitäisi päivitellä peliä useammin ...

Shadow of Mordorista alkutunnelmia:

Peli oli jo julkaisupäiväksi (PC versio) ehtinyt meikäläisen luukkuun, mutta vasta nytten jaksoin sitä pelailla. Tyylikkään muovikotelon ja varsinaisen teräskuoren alla odotti kuitenkin järkytys, kun minua tervehti viisi dvd levyä ja pari dlc kuponkia. Noh, tunnin asentelun ja levyn vaihtelu urakan (ja steamin pakollisten päivityksien) jälkeen olin valmis pelaamaan mutta sanonpahan vain että tässä vaiheessa blueray pitäisi jo standardisoida PC:n ykköstallennusmediaksi ...

Itse peli on tähän mennessä vaikuttanut ihan jeessiltä. Kyseessähän on rehtiä mättöä, jossa on kuitenkin paljon assasins creedien ja Batman pelien hiippailu ja salamurhameininkiä saatu sekaan. Tarina tuntuu lotr peliksi poikkeuksellisen synkältä ja voin vakuuttaa pelin olevan verisempi kun mikään muu Tolkien lisenssipeli, joten K-18 leima on ansaittu. Keskivertoa parempi lisenssipeli siis kyseessä ja minusta jokaisen leffasarjan ja pelien ystävän tulisi ostaa ja tukea tällaisia teoksia

Kirjat olen lukenut, leffat olen katsonut ja peleistä olen pelannut Two Towersia, The Third Agea ja War in the Northia. Two Towers on itselleni klassikko, Third Agesta en pitänyt kauhean paljon mutta ihan hyvä peli sekin ja War in the North taas oli yllättävän hyvä. Ja Shadow of Mordorista on tietenkin korkeat odotukset.
Hyvä että tällekin vihdoin perustettiin oma ketju.

Lainaus käyttäjältä Portable

Kahdeksankymmentäluvulla ilmestyneitä Hobbit ja kahta Lord of the rings peliä lienee tarpeetonta mainita, sillä niitä tässä maassa aniharva omistaa eikä niistä näin keskusteluja saane aikaiseksi. Varsinkin kun laatu oli mitä oli.

Noista keskustelu sopii varmaankin paremmin tänne.

Ja eikös tuo Hobitti ole jonkinlainen klassikko? Mielestäni olen sen lehden sivuilla nähnyt klassikot muistissa osiossa.

Mordor on vielä pelaamatta on kun ei ole tämän sukupolven laitteita hankittuna vielä. Siksipä nostan esille vuonna 2003 ilmestyneen The Hobbit -pelin.

IMAGE(http://www.collecttolkien.com/images/Games/Games%20Video%20Sierra%20The%20Hobbit%20Xbox%20June2003.jpg)

IMAGE(http://img.squakenet.com/snapshot/15844/52337-TheHobbit2003.jpg)

Kyseessä on oikein charmantti seikkailupeli. Ei tajunnanräjäyttävää mutta kaikki toimii. Grafiikka oli nättiä ainakin Xbox-versiossa ja pelattavuus oli kohdillaan. Rekommenderas edelleen. Ei pitäisi olla millään lailla hinnankiroissa.

Seuraavaa peliä sen sijaan ei voi suositella kenellekään.
IMAGE(http://images.nintendolife.com/games/snes/jrr_tolkiens_the_lord_of_the_rings_volume_i/cover_large.jpg)

IMAGE(http://www.gamefabrique.com/storage/screenshots/snes/jrr-tolkiens-the-lord-of-the-rings-volume-1-02.png)

J.R.R. Tolkien's The Lord of the Rings, Vol. I on niin surkea tekele, että muinainen laatulehti Super Power antoi pelille arvosanaksi 5. Ja asteikkohan ulottui yhdestä sataan. Omakohtaisesta kokemuksesta voin vahvistaa, että arvosana on täysin ansaittu. Kokeilkaa omalla vastuulla.

Niille jotka toivoivat Lego The Hobbitin rikkovan kaavaa kerrottakoon, ettei se riko. Peli on kuin Sormusten Herraan perustunut Lego-peli, mutta uusilla tasoilla. Itse pidin kyllä tästäkin.

Lainaus

First Action-Adventure RPG with Real-Time Multiplayer combat

Siellä ovat näköjään Interplaylla pojat ja tytöt olleet tietämättömiä pikkutekijä Squaresoftin vähäpätöisestä pienten piirien pelistä kuin Secret Of Mana.

En itse Super Nintendoa omista, mutta kyseinen peli löytyy toki meikäläisen kokoelmista. Olen kyllä katsonut randomeja YouTube videoita pelistä, enkä ole koskaan nähnyt yhtä tekoälykuollutta peliä. Kummallista että James ei ole vieläkään tehnyt Avgn episodia peliin liittyen.

Voisin kirjoitella Shadow of Mordorin tunnelmista Xbox Onella näin reiluun puoleen väliin pelanneena.

Alkufiilikset olivat "Uskomatonta", Nemesis-systeemi kun teki isohkon vaikutuksen. Kuvittelin Nemesiksen jäävän omalta osaltani vain yhden kerran kokeiluksi mutta jouduin yllättymään kun pelissä saa kuokkaan melkoisen helposti, jonka johdosta kaikki Nemesis-paikat oli hyvinkin äkkiä täytettynä. Alun jälkeen mielipide systeemistä on alkanut vähän laskemaan, jokaisen tappion jälkeen kun saa ihastella minuutin ajan Urukkien örvellystä kun nämä poseeraavat ja valtasuhteet muuttuvat. En systeemiä inhoa mutta hieman keskinkertaiselta tuo tuntuu tätä nykyä.

Itse pelillisesti olisin toivonut hieman monipuolisuutta mukaan peliin. Peli tuntuu turhalta vaikuttavine keräily- ja sivutehtävineen hyvin monotoniselta, joku ilkeämielinen voisi verrata peliä jopa ensimmäiseen Assassin's Creediin.

Tällä hetkellä ainoa peliin liittyvä ajatus on, että pitäisi pelata peli loppuun ihan juonen takia. Juonikaan ei toki ole ihmeellinen mutta Keski-Maan jutut kiinnostavat muuten vain. Pienoinen masennus vain iskee kun pelin puolivälissä aukeaa uusi, entistä isompi ja monipuolisempi kartta jolta löytyy uudet Urukki-armeijat ja keräiltävät tilpehöörit.

Lainaus käyttäjältä mika.hakala

Voisin kirjoitella Shadow of Mordorin tunnelmista Xbox Onella näin reiluun puoleen väliin pelanneena.

Alkufiilikset olivat "Uskomatonta", Nemesis-systeemi kun teki isohkon vaikutuksen. Kuvittelin Nemesiksen jäävän omalta osaltani vain yhden kerran kokeiluksi mutta jouduin yllättymään kun pelissä saa kuokkaan melkoisen helposti, jonka johdosta kaikki Nemesis-paikat oli hyvinkin äkkiä täytettynä. Alun jälkeen mielipide systeemistä on alkanut vähän laskemaan, jokaisen tappion jälkeen kun saa ihastella minuutin ajan Urukkien örvellystä kun nämä poseeraavat ja valtasuhteet muuttuvat. En systeemiä inhoa mutta hieman keskinkertaiselta tuo tuntuu tätä nykyä.

Itse pelillisesti olisin toivonut hieman monipuolisuutta mukaan peliin. Peli tuntuu turhalta vaikuttavine keräily- ja sivutehtävineen hyvin monotoniselta, joku ilkeämielinen voisi verrata peliä jopa ensimmäiseen Assassin's Creediin.

Tällä hetkellä ainoa peliin liittyvä ajatus on, että pitäisi pelata peli loppuun ihan juonen takia. Juonikaan ei toki ole ihmeellinen mutta Keski-Maan jutut kiinnostavat muuten vain. Pienoinen masennus vain iskee kun pelin puolivälissä aukeaa uusi, entistä isompi ja monipuolisempi kartta jolta löytyy uudet Urukki-armeijat ja keräiltävät tilpehöörit.

Samanlaiset fiilikset myös täällä noin puoliväliin pelanneena. Mikäli ei keskimaa kiinnostaisi niin tosi tukkoista pelaaminen olisi. Eiköhän tuo tule loppuun pelattua, mutta hieman pettymys itselle varsinkin erittäin lupaavan alun jälkeen.

Gondorin kartta

IMAGE(http://i1270.photobucket.com/albums/jj609/poninpolttaja/Lotro%20-%20Minas%20thirith_zpslfdrztev.jpg)

Kauan tätä on saatu odottaa, mutta tuntuu helvetin hienolta että vihdoinkin pelaajat pääsevät legendaarisen valkoisen kaupungin katuja tallaamaan.