Guild Wars 2 / Foorumit / www.pelaajalehti.com
1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Guild Wars 2

IMAGE(http://vnmedia.ign.com/vault.ign.com/images/guildwars2logo.jpg)

Julkaisupäivä: TBA
Kehittäjä: ArenaNet
Julkaisija: NCSoft
Alusta: PC

Lisätietoja pelin kotisivuilta tai yksityiskohtaisemmin GW2 Wikistä.

Videoita:
Teaser Trailer
Races Trailer
Manifesto Trailer
Gamescom 2011 Trailer

WTF is GW2 PvE - Part 1 (TotalBiscuit)
WTF is GW2 PvE - Part 2 (TotalBiscuit)
Guild Wars 2 PvP (TotalBiscuit)
Guild Wars 2 - Top 10 Reasons to be Interested

---

Eli Guild Wars 2, jatkoa todella suositulle Guild Wars -nettiropelle. Kuten GW1 on myös GW2 täysin kuukausimaksuton. Ostat pelin ja pelaat ilmaiseksi niin kauan kuin haluat. Lisäosia tullaan tietty myymään ja pelissä tulee olemaan myös ingame store, MUTTA siellä ei tulla myymään mitään mikä vaikuttaa hahmon voimakkuuteen tai mitään olennaisia lähes pakollisia ominaisuuksia. Ingame store tulee olemaan GW1:n tavoin täynnä kaikenlaista visuaalista krääsää hahmolle kuten ulkoasuja etc.

Heti alkuun pitää sanoa, että tykkäsitte GW1:stä tai ette niin älkää tuomitko GW2:ta sen perusteella, kyseessä on suurilta osin täysin erilainen peli.

Pääominaisuuksiin kuuluu mm.

  • Valtava ja avoin maailma (GW1:n maailma oli suurilta osin instansoitu)
  • Tarina, joka ottaa huomioon pelaajan valinnat ja muuttuu sen mukaa
  • Toimintapainotteinen ja sijaintiin painottava taistelusysteemi
  • Event-systeemi perinteisten questien tilalle

Rotuja löytyy viisi: ihmiset, Charrit, Nornit, Asurat ja Sylvarit.
Hahmoluokkia taas on 8kpl, joista on tähän mennessä paljastettu 7: Warrior, Elementalist, Necromancer, Ranger, Guardian, Thief ja Engineer.

Rodun, hahmoluokan ja ulkonäön lisäksi hahmoluonnissa täytetään ~10 kysymystä pitkä biografia hahmon menneisyydestä, jossa eri rodusta ja hahmoluokasta riippuen kysellään mm. hahmon vanhemmista, unelmista, kadonneista sisarista tai menetetyistä tilaisuuksista. Nämä kaikki (rotu, hahmoluokka, biografia) sitten vaikuttaa hahmon tarinaan ja tarinan edetessä voi myös itse tehdä päätkösiä, jotka vaikuttavat esim. tiettyjen hahmojen selviytymiseen.

Mainittakoon tähän vielä, että GW2:a varten on nauhoitettu ~60 leffan verran voiceovereita, joten peli on suurimmilta osin täysin ääninäytelty.

---

Uusista omista varmaan mielenkiintoisimpana ja näkyvimpänä pelissä on tällä kertaa täysin avoin maailma, jossa kaikki pelaajat liikkuvat samaan aikaan, mutta muista morpeista poiketen se ei ole täynnä "tapa 10 örkkimörkkiä" -tehtäviä. Pelissä ei ole yhtään perinteistä questia, vaan näiden tilalle on pistetty ns. dynamic event -systeemi. Koitan lyhyesti selittää mistä on kyse.

Simppelinä esimerkkinä sanotaan vaikka, että muissa morpeissa pelaaja näkee kylän, jota jotkut ihme örkit polttavat. Pelaaja ei tee mitään asialle, koska quest-logista ei löydy kyseistä tehtävää. Pelaaja löytää sattumalta parin tunnin päästä kyseisen tehtävän ja palaa paikalle. Örkit tekevät vieläkin samaa, seisoskelevat palavan kylän lähistöllä "polttamassa" sitä. Tapat 10 örkkiä ja palautat questin. Myöhemmin kävelet ohi ja mikään ei ole muuttunut, siellä ne samat örkit vieläkin polttavat kylää. Maailma ei ota sinua tai tekojasi mitenkään huomioon.

GW2:n tapauksessa huomaat örkkien polttavan kylää ja lähestyessäsi ylänurkkaan ilmestyy lyhyt selostus siitä, että kannataisi varmaan tehdä asialle jotain. Jos pelaajat jättävät örkit huomiotta ne saavat sen talon poltettua ja saattavan alkaa rakentaa sen tilalle vaikka omaa pientä outpostiaan. Jos taas pelaajat suojelevat kylää, sammuttavat palot lähistöltä löytyvien vesiämpäreiden avulla ja ajavat örkit pois niin kylä pelastuu ja vendoreita yms. npc:itä alkaa tulla kylään. Näiltä voi sitten luonnollisesti ostaa kaikkea kivaa, kuten uniikkeja karma rewardeja (karma on resurssi, jota saat eventtien tekemisestä xp:n ja rahan lisäksi). Tästä voi sitten jatkua event, jossa pitää vaikka lähteä kostoretkelle örkkien kylään jne. Maailma ottaa sinut ja tekosi huomioon ja muuttuu sen mukaan.

---

PvP taas on jaettu kahteen eri pääosa-alueeseen: World vs. World (vs. World) ja Structured PvP.

World vs. World (vs. World) PvP on TODELLA suuren luokan PvP:tä. Siinä lyödään kolme eri serveriä vastakkain yhdelle mapille (joka on jaettu neljään osaan: joka servulle oma aloitusosa ja keskustanner) taisteluun, joka kestää kaksi viikkoa. Kuka vain voi liittyä ja poistua missä vaan vaiheessa ilman mitään odottelua eikä pelaajakattoa ole. Käytännössä suuret vaikka 100v100 taistelut ovat täysin mahdollisia. WvW:ssa on päätarkoituksena vallata alueita ja kohteita kuten linnoja, lumber millejä, gold minejä jne. Keskusalueella on tietysti taistelun alkupuolella kovimmat kahinat, mutta muut servut voivat valloittaa myös toisten servujen alueita.

Structured PvP taas on hieman perinteisempää. Kyseessä on vähän pienempi pvp-muoto, mutta tällä kertaa todella tasapainotettuna. Kaikki hahmot pistetään max levulle, annetaan samat statsit, samat gearit ja kaikki skillit unlockataan. Palkintoina on. pääasiassa titlejä ja uusia uniikkeja ulkonäköjä armoreille, joten pelissä pärjääminen ei riipu mitenkään statseista tai gearista, vaan täysin pelaajan omasta taidosta. Structured PvP:ssä itsessään on tavallaan 2 eri pelimuotoa: "casual" ja tournament.

"Casualissa" on mm. WoW, TORin etc. BG-tyylisen jonottelusysteemin sijaan mm. monissa pc-peleistä löytyvä servusysteemi. Pelaajat voivat itse pystyttää servuja, liittyä minne haluaa ja milloin, favouritea servuja ja kaikkea muutakin mitä esim. modernissa fps-pelissä voi servujen kanssa tehdä.

Tournament on sitten taas paljon kilpailupainotteisempaa. Turnauksia on neljää erilaista:

  • Pickup: single-elimination tournaments wait for 8 teams to join before starting. This tournament has 3 rounds of eliminations, with winners receiving qualifier points.
  • Monthly: Require an amount of qualifier points from the pickup tournaments to join.
  • Yearly: These grand tournaments feature the winners from the monthly tournaments slugging it out for the right to call themselves the best PvP players of the year.
  • Player-Run: customized by players, these tournaments allow for great flexibility and unique bragging rights.

Kummallakaan ei tietty ole mitään level rajaa, vaan kaikki pelaajat voivat ihan milloin haluavat kunhan ovat tutoriaalin (5-15min) läpäisseet. WvW:ssä jokainen hahmo sidekickataan lvl80:lle, jotta kaikki voivat pärjätä kaikille, vaikkakin non-sidekickatut hahmot ovat hieman voimakkaampia vastaavan levuisia sidekickattuja vastaan. WvW:ssä saat myös XP:tä ja loottia vihollisilta ja muista objectiveista, joten jos haluaa niin ei tarvitse PvE:hen koskea koko pelin aikana ollenkaan vaan voi levuttaa PvP:llä ihan 80 asti.

---

Julkaisupäivää ei ole tiedossa, koska kehittäjät itsekään eivät sitä tiedä. Peli kuitenkin menee tänä vuonna closed betaan, jonka feedbackin perusteella päätetään open beta päivämään, jonka feedbackin perusteella päätetään julkaisupäivämäärä. Suurin osa faneista arvailee julkaisun sijoittuvan kuitenkin Q1-Q2 2012.

Itsellä helposti odotetuin peli ikinä, näin morppeja monia vuosia pelanneena alkanu enemmän kuin vähän kyllästyttää tää nykyinen kaava, jolla kaikki about kaikki uudet morpit (WAR, TOR, AoC, LotRO, Aion, Rift etc.) on käytännössä kopioita WoWista jollain uniikilla pikku twistillä (WARin PQ:t, TORin tarinapainotteisuus, AoC:n combat, Aionin lentely etc.). GW2 puhaltaa kaivattuja uusia tuulia genreen.

Siinä kai ne tärkeimmät , keskustelkaa :)

Huh kun näyttää mahtavalta,menee ehdottomasti osto listan kärkeen

itsekkin ostaisin mut koneeni ei ole kovin tehokas..... =(

Lainaus käyttäjältä aarew

itsekkin ostaisin mut koneeni ei ole kovin tehokas..... =(

Peli on suunniteltu keskiverto koneille joten perus koneen pitäisi riittää

Perus pelaaminen onnistuu varmaan ihan peruspc:llä, mutta varsinkin World vs. World ja isot, jopa 100 pelaajan eventit, saattaa tietty olla vähän tuskaisia.

On kyllä yks tän vuoden odotetuimmista peleistä. Mitä nyt oon PVP videoita kattonu niin näyttää kyllä aika hienolta toi meno!

Vaikka en morpeissa ikinä hirveesti oo PvP:stä tykännytkään (paitsi WARissa) niin GW2:n PvP kyl näyttää aivan käsittämättömän siistiltä. WvW kuulostaa just täydellisen massiviselta kun WARissa varsinkin tyksin aivan sairaasti noiden kaikkien linnojen nappailusta, GW2:ssa toi konsepti on vaan viety vielä paljon pidemmälle. Structured kans näyttää helvetin siistiltä varsinkaan kun ei ole gearilla tms. grindattavalla roinalla mitään merkitystä.

Joku on tehnyt hyvän työn puolestani! Toivottavasti Herra Päätoimittajaltakin saadaan selontekoa sitten vuoden 2012 puolella.

Ensimmäisen pelin pitkäaikaisena pelaajana odotan paljon Guild Wars kahdelta. Erityisesti haluan nähdä kaikki ne tutut hienot oivallukset loressa ja maailman suunnittelussa tuotuna takaisin kakkoseen, sekä tietenkin uudet pelimekaniikat.

Dynaamiset eventit kiinnostavat puhtaan peli uudistusten saralla kiintoisimmilta. En itse välittänyt valittaa kovinkaan paljon ensimmäisen pelin kaksi ulotteisesta liikuntamallista, mutta onhan tuon täydellisen liikkumisvapauden tuominen peliin tietenkin loistava lisäys.

Yritän tyydyttää viimeistä tarvetta saada Guild Warsin tarinasta irti jotain ennen Guild Wars 2:sta, pelaamalla ykköspelin Guild Wars Beyond contenttia, joka linkittää kahta peliä juonellisesti ja tapahtumien kautta lähemmäs kakkospeliä. Suosittelen, jos olette yhtään kiinnostuneita, ja omistatte tarvittavat lisäosat uuden jatko-sisällön pelaamiseen. Moni saattaa olla jo tympiintynyt "asioiden laitaan" ykköspelissä, mutta tuo jatkumo sisältö selkeästi muuttaa muutamia aivan perustettujakin asioita, melko paljon.

Innolla odottelen, en kauheasti yritä seurata enää netin infoa kakkospelistä, mitä nyt Guild Wars 2 ja Arenanet blogin jutut vilkaisen.

Itsellä on täysi luottamus Arenanettiin tämän hoitamiseksi, mutta niin kuin sanoin, en halua kauheasti tässä vaiheessa enää miettiä asiaa, vaan päästä itse kokemaan kaikki. Maailma, uudet pelimekaniikat, tarina, ja erityisesti ne pienet vanhat tutut hahmot ja asiat joita Guild Wars 2:ssa vielä on, pääasiassa maailman olennot, tarinat, killat, yms.

Katsellaan ja pidetään peukkuja!

On ollut äärimmäisen mielenkiintoista seurata GW2:n kehitystä vuodesta 2007 asti. ArenaNet ei oikeastaan pystynyt puhumaan pelistä kahtena ensimmäisenä vuotena, koska tekeminen oli vasta alussa. Oli kuitenkin reilua ilmoittaa hyvissä ajoin GW-pelaajille, että uusia lisäosia ei ole tulossa. Malttamattomimmat ehtivät huudella aikansa "GW2 is a vaporware", mutta "teaser" trailer päätti lopulta kiusallisen odotuksen. Siinä hämmästyttänyt animoitu taide on edelleen kaunista katseltavaa, kuten tässäkin: Ascalonian Catacombs Cinematic. Alan parhaita artisteja hyödynnetään loistavasti!

Guild Wars 2:n soundtrackin säveltäjä on Jeremy Soule, mutta pelaajat voivat tehdä omat soittolistansa eri tilanteisiin. Taisteluiden aikana voi siis halutessaan kuunnella vaikka Celldwelleriä, taustamusiikkina vedenalaisia paikkoja tutkiessa jotain rauhallisempaa.

Suurin osa ArenaNetin tekemistä ratkaisuista tuntuu itsestäänselviltä, ja monimutkaisimmat uudistukset on perusteltu ja selitetty hyvin pelin kotisivuilla, esim. Combat. ArenaNetin blogi on ollut todella mukavaa luettavaa, ja Guild Wars 2 Guru on madollistanut ajan tasalla pysymisen muistakin uutisista. GW2Guru on paras yhteisö ikinä, mutta viime aikoina en ole edes seurannut keskusteluja sivusta. Mitä sitä foorumeilla aikaa kuluttamaan, kun GW2 jatko-osineen tulee muutenkin ylittämään alkuperäisten osien nelinumeroisen pelituntimäärän.

Tässä tämän hetken Top 5:

Suurin syy miksi odotan Guild Wars 2:ta niin paljon, on kuitenkin se, että tunnen monta henkilöä ja tiedän monia GW:ssä tapaamiani pelaajia, jotka tulevat ostamaan sen.

GW2:n pelaaminen yksinpelinäkin onnistuu: "You will be able to advance your character to the maximum level without ever joining a group if you so desire." Pelaajan tekemät valinnat vaikuttavat hahmon henkilökohtaiseen tarinaan.

Lainaus

If you hate traditional MMORPGs, you should [i]really[/i] check out Guild Wars 2.

Loppuun vielä kaksi parasta näkemääni fanivideota:

Guild Wars 2 | Protectors of Tyria

Guild Wars 2 EXTREME

Lainaus käyttäjältä Jokeri+

[url=http://www.youtube.com/watch?v=xjEVecZoKnE]Guild Wars 2 EXTREME[/url]

Ehkä paras video ikinä ;D

Lainaus http://www.facebook.com/GuildWars2

Recently some fans brought it to our attention that when you search for "Guild Wars 2" on Youtube it pulls up a promoted video for Bethesda's Skyrim. They asked if we were upset by this, but honestly we're flattered! We're all big RPG fans here at ArenaNet and a lot of us are playing Skyrim. By targeting Guild Wars 2 fans, Bethesda's saying that folks who like Skyrim will also like Guild Wars 2 when it comes out, to which we can only say "Thanks for the compliment, guys!"

Skyrimin hyvä myynti tietää kyllä menestystä myös Guild Wars 2:lle. Itse skippasin Skyrimin, koska BF3:ssa ja yksinpeleissä riittää tekemistä siihen saakka kun Torchlight 2, Diablo 3 ja GW2 julkaistaan.

Guild Wars 2:n kahdeksas hahmoluokka on julkistettu: Mesmer tekee näyttävän paluun.

Lainaus

The mesmer doesn't have the brute power of the warrior, or the ranged devastation of the ranger. Instead, the mesmer weaves a web of interlaced illusions, conditions, and phantasmal sources of damage. Through skillful play, mesmers combine these pieces into a deadly puzzle to be solved by their foes, while also helping their allies.

Jo ennestään paljon vaikutteita Valven loistavista peleistä ottanut GW2 lainaa yhdeksi skilliksi Portalin tärkeimmän pelimekaniikan.

Protectors of Tyria [Final Version]

Guild Wars 2 Year End Development Update

Toivottavasti peliä pääsee kokeilemaan viimeistään ensi kevään lopussa ja julkaisu tapahtuu hyvissä ajoin ennen 21.12. 2012...

Rukouksiin on vastattu!

Guild Wars 2 avoin beta alkaa maalis-huhtikuun aikana. Year of the Dragon blogiposti kertoo enemmän. Tarkkaa aikataulua ja miten osallistua betaan ei ole vielä julkaistu mutta postin mukaan itse peli julkaistaan tämän vuoden puolella. Ja nyt jatkuukin tuskainen odotus.

Nostellaanpa tätä ketjua. Tämän kuun lopullahan olisi laskettu aika vuoden MMO tapaukselle. Vanhana GW "veteraanina" tätä odottanutkin kuin kuuta nousevaa. CE tilattu aikoja sitten ja aloitus classiksikin valittuna. Vanha kunnon necromancer sen täytyy olla. GW ykkösessäkin painelin minion masterilla ja toivon neken olevan yhtä lailla hauska kokemus tälläkin kertaa.

Mutta vaikka CE:n tilasinkin ja olisi ollut mahdollisuus beta testailuun, niin en tuohon koukkuun kumminkaan tarttunut. Löytyykö foorumeilta väkeä jotka betaa kokeilivat? Mukava olisi mielipiteitä kuulla, vaikka niitä netistä roppakaupalla jo löytyykin ja lähinnä positiivista. Toivottavasti peli yllättää itsenikin positiivisesti. SW: TOR oli kumminkin lievä pettymys, eikä tuota tunnetta haluaisi taas toistaa.

Ja toiseksi kiinnostaa se, että kuinka moni täällä on pelin tilannut? Porukallahan tätä olisi hauska päästä takomaan ja miksei killankin pystyyn laittaminen tulisi kyseeseen myöhemmin.

Testailin viimeistä betaa ja world vs world pvp oli aivan äärettömän hauska kokemus

Warriorilla betaa hakkasin, mutta taidan päätyä engineeriin kun headstartti alkaa..

Itselläni on se tavallinen digital pre-order tilattuna

Odottelen tässä Guildcastin uutta jaksoa. Ennakko-ostajat pääsevät pelaamaan stress testissä klo 22-02. Luulin viime viikkoisen testin jäävän viimeiseksi, mutta hienoahan tänäänkin on päästä pelaamaan. Keskityin kahtena ensimmäisenä beta viikonloppuna PvP:hen ja turnauksiin. Sulavastihan ne toimivat ja hauskaa oli! BWE3 menikin sitten lähes täysin PvE:n parissa. Pelasin asura thiefillä, mutta täytyy sanoa että viime viikolla pelaamani sylvari guardian vaikutti minusta kivemmalta pelata. Suurin osa GW1-peliajastani on kertynyt rangerilla ja se tulee olemaan mainini myös GW2:ssa. PvP:ssä greatsword / sword & warhorn setti tuntui toimivan hyvin, PvE:ssä voi sitten HoM-skinien kannustamana kokeilla kaikenlaista.

WvW:tä en ole päässyt kunnolla testaamaan, mutta kiltalaisten mukaan se on melkoista hupia. Kuulun pienehköön eurooppalaiseen kiltaan, ja GW1-kavereiden servereillä tulee varmasti vierailtua PvE:n merkeissä. Suomalaista peliseuraa löytyy GWFinlandin sivuilta.

CE:n saapumista odotellessa.

Täytyy kyllä sanoa, että hype on vaan betojen jälkeen kasvanut. Collectors Editionin itsekin tilasin heti ennakkomyynnin tultua ilmi ja täytyy sanoa, että näin viime metreillä alkaa PIKKUSEN paine olemaan kova odotus päässä.

Yritän olla ajattelematta asiaa ennen 25. päivää. "Don't think, don't think.."

EDIT: Tänää (22.8.2012) tuli CE:n kamat. Aaiai! Pakko vaan ihastella!

Tänään kävin hakemassa Collector's Editionin ja olin kyllä kuin puulla päähän lyöty kun näin sen Rytlock figuurin koon. Reilusti isompi tuo on kuin mitä alkuun ajattelin. Löytyyköhän tuolle edes hyllytilaa. Mutta todella upea CE kaikenkaikkiaan. Artbookkia en vielä viitsi selata, etten saa ennenaikaisia spoilereita.

Mutta minnekäs servuille on porukat asettumassa? Itse en ole oikein osannut asiaa edes miettiä, mutta Seafarers Rest on käynyt mielessä pariin otteeseen. Ei tuolla kai niin väliä lopulta ole.

Ja vähän muuten harmittaa, kun Hall of Monuments jäi minulla 29 pointtiin. 30 oli se tavoite, mutta siitä sitten jäätiin. Joku uniikki minipet tai Tormented ase olisi vielä pitänyt sinne saada, mutta viimeiset rahani menivät siihen ylikalliiseen Vabbi armoriin. No, hyvät bonukset tuollakin pitäisi saada Guild Wars 2 varten.

Desolation tulee näillä näkymin olemaan se oma kotiserveri, mutta saa nähdä. Itse pääsen vasta maanantaina peliin koska en tiennyt että pre-purchase on eri asia kuin pre-order.... -_-

E: Aww man, ei jaksa odottaa maanantaihin. Ostanpa siis uudestaan pelin viralliselta saitilta niin saapahan koodit sun muut heti, ja pääsee huomenna peliin. Eli jos on siis jotain ihmistä joka olisi kiinnostunut ostamaan meikäläiseltä ylimääräisen koodin niin pistelehän yksityisviestiä. Sillä pääsee sitten maanantaina pelaamaan (maanantaina se tulee myös sähköpostiin).

Lainaus käyttäjältä Demppa+

Desolation tulee näillä näkymin olemaan se oma kotiserveri, mutta saa nähdä. Itse pääsen vasta maanantaina peliin koska en tiennyt että pre-purchase on eri asia kuin pre-order.... -_-

Pitäisiköhän sitten itsekin tuonne Desolationille tulla. Tiedätkö Demppa onko SW:TOR killasta tulossa muuta porukkaa pelailemaan? Olisi toki mukavaa jos tuttua väkeä löytyisi pelistä.

Juu no jos Elgnir/Rusina ja Adraste muistuu mieleen niin he ovat myös samaisella serverillä. Itse sain juuri hahmon tehtyä, mutta eipä oikein voi pelata kun pyörii kaksivuotias jaloissa. x_x Päiväunia odotellen.

Elgnirin kanssa juuri pelistä puhuinkin. Hyvä tietää että tuttua väkeä löytyy. Yritin tuossa äsken tehdä hahmoa Desolation servulle, mutta hahmon tekemisen jälkeen peli heittää mustan ruudun jonka taustallo soi musiikki. Hiiren kursori liikkuu ja vasemmassa alakulmassa lukee teksti skip to end. Tuosta ei päässyt mihinkään ja nyt uudelleen käynnistettyä peli ei päästä edes sisään.

Hohhoijaa. Tuntuu että jokainen uusi peli alkaa tällä samalla kaavalla nykyään. SW:TOR:in kanssa oli aivan sama probleema. Ja näköjään muutkin kärsivät tuosta samasta ongelmasta GW:n kanssa.

On kyllä mahtava peli, tosin nyt peli heiti pihalle ja ei päästä enää takaisin sisään. :D 10lvl asti kuitenkin pääsin ja meno on mahtavaa!

Nyt on jonkin aikaa tullut pelattua ja kaksi hahmoa olen tasolle 5 saanut. Täytyy myöntää, että alku oli pettymys. Tai pikemminkin tuo necromancer classi jolla aloitin. En sitten tiedä teinkö jotain väärin, mutta tuo hahmo tuntui todella tylsältä pelata. Varmaankin paranee kun pitemmälle menee.

Mutta sitten aloitin toisella hahmolla, josta muotoutui Charr engineer. Ja tämän kanssa onkin sitten ollut hauskaa aivan alusta alkaen. Skillit ovat upeita käyttää kranaatteineen ja liekinheitin torneineen. Myöskin alun pelkoni kamalasta furry hahmosta katosivat tuolla charr hahmolla pelatessa.

Täytyykin painella takaisin pelaamaan. Voisi vaikka tutkia ympäröivää maailmaa ja jättää questit myöhemmälle.

Edit: Mitenkäs muitten seikkailut etenee Tyriassa? Oma engineer nyt tasolla 25 ja pakko sanoa, että meno sen kuin paranee pelin edetessä. Questit ja etenkin eventit on toteutettu mielestäni upeasti. Ei ole edes pakko muodostaa ryhmää jotain tiettyä eventtiä varten. Hyppää vain mukaan kun sellainen eteen ilmestyy.

Ja äsken suorittamassani eventissä tapahtui mukava bugi kun porukkamme sai viimein champion bossin kaadettua. Tuon listimisen jälkeen kaikille spawnasi rare chest, mutta ne pystyi loottaamaan kuka tahansa. Siinä olikin kiva keräillä kamoja kun mesta oli täynnä näitä arkkuja. Ei siinä edes ehtinyt kaikkea kerätä, kun bossi ehti respawnata ja tappaa koko ryhmän siinä samalla. Mutta hauskaa oli. Liiankin hauskaa. Siitä on pitkä aika kun näin koukuttavaa peliä olen pelannut.

Jaahas, tänään on virallinen julkaisupäivä ja servut patchin jälkeen tukossa.

Rangerilla olen pelannut levelille 36 asti ja suosikki aseet ovat shortbow + sword / warhorn. Karhu on ihmisen paras kaveri! :D En yleensä välitä tarinoista peleissä, mutta Guild Wars 2:n personal story on tempaissut mukaansa. Pääsisi nyt jo takaisin levuttamaan niin uskaltaisi yrittää taas seuraavaa story questia! Vielä kun bugit saadaan korjattua ja tekninen puoli kuntoon niin voin lisätä lempipelin perään kakkosen. GW2 on paras peli jota olen pelannut.

IMAGE(http://img23.imageshack.us/img23/3937/gw369.jpg)

Hahmoni (oikealla) Heritage-varusteissa.

Jaa, ei näköjään ollut mitään hyötyä ostaa tätä tänään, kun pääsi pelaamaan about 5 minuuttia ennen pätsiä, jonka jälkeen sisään ei enää pääse.

Mielipiteitä pelistä myöhemmin kuin pääsen pelaamaan, nyt lähinnä voin sanoa että hahmonluonti oli ihan jees, ja että pelailen Blacktide servulla.

Koska samassa killassa voi olla vaikka olisi eri servereillä, ja vissiin useammassa killassakin voi olla kerrallaan, noin eiköhän viritetä Pelaajaboardilaisten oma kilta alulle? Minut löytää nimellä Praemorior. Nimeksi ihan vain "Pelaajaboard"?

Oma Necro on tasolla 13, mutta enemmän on tullut pelailtua lvl 80 Necrolla, sillä PvP on helvetin hauskaa! En malta odottaa että pääsee kokeilemaan turnauksia.

Lainaus käyttäjältä Demppa+

Koska samassa killassa voi olla vaikka olisi eri servereillä, ja vissiin useammassa killassakin voi olla kerrallaan, noin eiköhän viritetä Pelaajaboardilaisten oma kilta alulle? Minut löytää nimellä Praemorior. Nimeksi ihan vain "Pelaajaboard"?

Kyllähän tuo ainakin itselleni passaa. Vielä en mihinkään kiltaan ole ehtinyt liittyä. PvE sekoilut vieneet mennessään. Mutta voiko pelissä tosiaan olla monen killan jäsen? Kuulostaa vähän erikoiselta.

Jep. Homma toimii näin:

"Each player account can belong to multiple guilds. However, each character may only represent one guild at a time; only that guild earns influence from the character's actions. In addition, the character only has access to guild features of the represented guild, notably shared storage, buffs, and guild-wide chat."

Alkakaahan kaikki killasta kiinnostuneet laittaa nimimerkkiä meikäläiselle, tai lisätkää kaverilistaan Praemorior. Saatais kilta alulle. Ja mitekäs se nimi? "Pelaajaboard"?

Itsellänikin löytyisi kiinnostusta liittyä kiltaan. Mutta mitenkäs tuon aktiivisuuden suhteen mikäli tuohon boardin kiltaan aikoisi. Eli pitäisikö joka ilta olla pelailemassa vai riittääkö tuommoinen 2-5 viikossa?

Lainaus käyttäjältä Waris+

Itsellänikin löytyisi kiinnostusta liittyä kiltaan. Mutta mitenkäs tuon aktiivisuuden suhteen mikäli tuohon boardin kiltaan aikoisi. Eli pitäisikö joka ilta olla pelailemassa vai riittääkö tuommoinen 2-5 viikossa?

Jos samalla kaavalla mennään, kuin mitä oli Dempan SWTOR killassa, niin varmasti riittää vähempikin pelailu. Ei tässä varmaan mitään HC kiltaa kukaan vielä ole perustamassa. Tokihan se on aina plussaa, jos muitten kiltalaisten kanssa aina välillä tulee pelailemaan.

Juu no siis periaatteessa koska pelissä voi olla monessa killassa samaan aikaan, tahtoisin enemmänkin kasata boardilaiset yhteen läjään. Näin alkuun siis ei mitään ihmeellistä aktiivisuutta tarvita. Enmmän itsekin varmaan pelailen kavereiden kanssa perustetun killan kanssa.

Juu siis itseä kiinnostaisi juuri tuo pelailu kiltalaisten kanssa.

Tänään napsahti taso 50 charr insinöörilleni, eikä meno puuduta vieläkään, joka onkin pienoinen ihme. Pitäisi varmaan ruveta toisellakin hahmolla pelailemaan. Jos sitä necromanceria jaksaisi taas koettaa.

Helvetti kun haluaisi sitä craftaamistakin koettaa paremmin, mutta kun se on niin julmetun hidasta kehittää, vaikka keräänkin lähes kaiken mitä matkalla vastaan tulee. Ongelma vain etten voi käyttää niistä puista ja malmeista juuri mitään. Missaankohan jonkun pointin tässä? Kaikki crafting reseptitkin jota löydän myynnistä tarvitsevat jotain 125 taitoa ja korkein minulla on 30, joka on huntsmanissa.

Lainaus käyttäjältä Retro+

Tänään napsahti taso 50 charr insinöörilleni, eikä meno puuduta vieläkään, joka onkin pienoinen ihme. Pitäisi varmaan ruveta toisellakin hahmolla pelailemaan. Jos sitä necromanceria jaksaisi taas koettaa.

Helvetti kun haluaisi sitä craftaamistakin koettaa paremmin, mutta kun se on niin julmetun hidasta kehittää, vaikka keräänkin lähes kaiken mitä matkalla vastaan tulee. Ongelma vain etten voi käyttää niistä puista ja malmeista juuri mitään. Missaankohan jonkun pointin tässä? Kaikki crafting reseptitkin jota löydän myynnistä tarvitsevat jotain 125 taitoa ja korkein minulla on 30, joka on huntsmanissa.

Tee discoveryjä, jokainen uusi löytö antaa ihan tuhottoman hyvin kokemusta siihen craftaamiseen ja myös hahmolle. Niilä 125 tason resepteillä ainakin weaponsmithingissä ku tekee rare kamoja niin craftingi nousee parhaimmillaan 3 tasoa kerralla, (Itsellä weaponsmithing 160+ ja jewelcraftin 130+) craftaamisesta saa myös tosi hyvin hahmolle kokemusta olen tainnut saada 5-10 levua pelkästään craftaamalla.

Lainaus käyttäjältä Porvari

Tee discoveryjä, jokainen uusi löytö antaa ihan tuhottoman hyvin kokemusta siihen craftaamiseen ja myös hahmolle. Niilä 125 tason resepteillä ainakin weaponsmithingissä ku tekee rare kamoja niin craftingi nousee parhaimmillaan 3 tasoa kerralla, (Itsellä weaponsmithing 160+ ja jewelcraftin 130+) craftaamisesta saa myös tosi hyvin hahmolle kokemusta olen tainnut saada 5-10 levua pelkästään craftaamalla.

Tämä tulikin tajuttua vähän viestini jälkeen, mutta kiitos kumminkin. Sain nostettua huntsmanin ja leatherworkingin 150+ alle tunnissa, kun oli aivan älytön määrä jo kerättyjä materiaaleja.

Mutta aloittelinpa pari uutta hahmoa, jotka ovat Norn ranger ja human elementalist. Ranger tasolla 25 ja ele tasolla 7. Ja tulipahan muuten otettua ensi kosketus melee combattiin tuolla rangerilla. On kyllä aika käsittämätöntä, että hahmoni antaa yhtä kovasti lämää tason 8 greatswordilla, kun sitä vertasi tason 20 longbowiin. Liekö tuo jousi tuhottoman alitehoinen, vai onko melee yksinkertaisesti OP. Ainakin warriorista olen kuullut, että näin on.

Alkakaahan jannut listailla joko hahmojen nimimerkkiä tai sitä tunnusta.1234 että saan laitettua kiltaan kutsuja. Yksinäistä Drifun kanssa.

Itselläni on pysähtynyt Necron levelöinti täysin, kun olen vain PvPtä hakannut. Saas nähdä kuinka nopeasti siihen kyllästyy, sillä en ole ihan perillä vielä siitä että mitä hyötyä tuon PvP rankin nostamisessa on...kunhan nyt Rabbitista pääsisi vihdoin pois. Kamalaa kun aina logatessa peliin näkyy pupun pää, vaikka taso on jo yli 5.

Lainaus käyttäjältä Demppa+

Alkakaahan jannut listailla joko hahmojen nimimerkkiä tai sitä tunnusta.1234 että saan laitettua kiltaan kutsuja. Yksinäistä Drifun kanssa.

Voithan sinä meikäläisen sinne lisäillä. Retro.8109 näyttää olevan tuo tunnus. Toivottavasti tuonne kiltaan tulisi enemmän väkeä. Ihan niitä Dungeoneja varten olisi porukalla hauska mennä. Randomien kanssa noista ei tule mitään. Ne eivät joko toimi tai jengi yksinkertaisesti ei jaksa odotella sitä väkeä mukaan

Edit: Ja taas muuten uutta hahmoa väsäilin. Norn warrior tällä kertaa.

Moro. Tuli kans hommattua peli, ja liittyisin mielelläni boardi-porukkaan. Yritän parhaani mukaan olla aktiivinen, mutta työvuorot menee vähän niin ja näin. Nimellä Babitzin.3691 pitäis löytyä.

Lainaus käyttäjältä Babitzin+

Moro. Tuli kans hommattua peli, ja liittyisin mielelläni boardi-porukkaan. Yritän parhaani mukaan olla aktiivinen, mutta työvuorot menee vähän niin ja näin. Nimellä Babitzin.3691 pitäis löytyä.

Sama ongelma itsellänikin työvuorojen kanssa, kun iltaduunia teen. Tämä sitten johtanut siihen, että nämä kolme muuta killasta löytyvää eivät koskaan ole online kun olen pelailemassa. Joka siis tapahtuu joko aikaisin aamusta taikka sitten puolenyön aikaan, eli ei todellakaan mikään primetime pelailulle. Viikonloppuisin sitten paremmat mahikset nähdä muitakin.

Juu, toistaiseksi hyvin vähän jäseniä, mutta kyllä tämä tästä. Itselläni on taas ollut paljon muuta että ei ole ehtinyt pelailla. Voisin laittaa vähän ne rankit kuntoon että voi muutkin kutsua jäseniä kiltaan.

^ Heh, onpas tutun näköinen avatar Dempalla. Eikös Sarevok ollut se suosikkisi?

Mutta asiaan. Pari päivää sitten sain ensimmäisen hahmon tasolle 80 ja vika bossi olisi enää jäljellä mitä storymodeen tulee. Kyllä tämä peli on jaksanut pitää otteessaan ja nyt olen keskittynyt tuolla warriorillani lähinnä craftaamiseen ja rahan takomiseen. Pelin pari viimeistä aluetta tiputtaa ihan mukavaan tahtiin arvokasta kamaa ja näitä on tullutkin juostua ympäriinsä.

Mutta pelistä kyllä löytyy reippaasti ongelmiakin. Varmasti se surullisin on se necromancer classin 100+ raportoitua bugia, mutta itseäni enemmän harmittanut eventtien bugit. Etenkin Ruins of Orr, jossa suurin osa ajasta tulee vietettyä kärsii näistä liikaakin. Moni jatkoeventti tyssääkin alkuunsa, kun NPC:t eivät liiku minnekään tai jotain muuta ei tapahdu vaikka pitäisi. Toivottavasti nuo korjataan pikimiten.

Ja Pelaajaboard kilta yhtä hiljaa kuin ennenkin. Tuossa aikaisemmin ajattelin käyttää nuo influence boostit ja rakentaa killallemme oman pankin, mutta enpä tiedä onko tuosta lopulta mitään iloa. Ja voikohan toisilla servuilla pelaavat edes käyttää sitä.

Edit: Unohdin tuossa vielä mainita, että nuo lohikäärmeet ovat olleet aikamoinen pettymys bossimatseina. Kolmea vastaan olen matsia ottanut ja nämä eivät muuta ole vaatineet kuin paikallaan seisoskelua ja auto attacking käyttöä. Eivät edes vaadi minkäänlaista väistelyäkään. Homma kyllä näyttää alkuun eeppiseltä, kun iso lössi pelaajia ottaa matsia isoa liskoa vastaan, mutta sitten kun huomaa ettei kukaan kumminkaan kuole taistelun aikana tai edes liikuta hahmoa niin tunnelma vähän lässähtää. Toivottavasti edes vika bossi on vaihtelua tähän samaan kaavaan.

Juu, Sarevok kyl lemppari, mutta ajattelin omaksi avatariksi tuollaista portraittia mitä olen maagillani ehkä eniten käyttänyt BG2:ssa. Selitykset löytyy Avatar-ketjusta ;O

Pelaajaboard killassa tosiaan hiljaista, mutta aina voi liittyä toiseenkin kiltaan jos haluaa enemmän äksöniä. Hyvä systeemi tuo että voi olla monessa killassa samaan aikaan.

Sitä olen hieman mietiskellyt että kuinkahan moni boardilainen nyt olikaan siitä Order of the Sith Lords killassa TORissa...ja nyt siirtynyt tuohon kiltaan nimeltä Underverse, jossa on muutamat samat tyypit, sillä kaikki pelaavat boardilaiset ei edelleenkään ole boardilaisten killassa. Esim. Angel of Death taisi olla Underversessä, mutta häntä ei olekaan näkynyt boardeilla piiiitkään aikaan.

Mitä ihmettä, jopa minä innostuin pelaamaan PC-peliä, ja vieläpä MMORPG:tä! Olen massiivimoninpelien saralla täysi nyyppä, mutta pelivideoiden, arvioiden ja kavereilta kuultujen kehujen perusteella uskaltauduin sitten ostamaan Guild Wars 2:n...Peliä on nyt reilut kuutisen tuntia takana. Hahmoni (Vulpes Ikirouta) on Charr Ranger, ja kokemustasoja on kertynyt tähän mennessä 9. Maailmana toimii Blacktide.

Hyvältähän tämä tuntuu! Aluksi olin vähän hukassa, mutta onneksi peli tarjoaa mukavasti tutoriaaleja ja vinkkejä kaltaiselleni aloittelijalle. Huomaan pelaavani Guild Wars 2:ta toistaiseksi kuin mitä tahansa yksinpelattavaa roolipeliä. En nimittäin ole jutellut sanaakaan muiden pelaajien kanssa. Suurin osa ajasta on kulunut ympäristöihin tutustuen ja satunnaisia tehtäviä tahkoten. En ole vieläkään käynyt Ascalonin alueen ulkopuolella, joten nähtävää ja koettavaa riittää. Tarinatehtävät ovat ihan kivoja, vaikka dialogi ei aina olekaan siitä mieleenpainuvimmasta päästä.

Taistelu on ihan näppärää, olen varustanut rangerini Heittokirveellä ja soihdulla, sekä tietenkin jousipyssyllä. Vihujen ammuskelu matkojen päästä sopii tyyliini, ja onneksi uskolliset lemmikkieläimeni ottavat lämää puolestani. Kontrollit tuntuivat aluksi aika monimutkaisilta (konsoliääliö), mutta nyt sormet löytävät jo automaattisesti oikeille pikanäppäimille. Kontrollien ainoa isompi harmi tuntuu olevan hahmon liikkumisvauhti, joka on liian hidas omaan makuuni. Aavan preerian läpi jolkottelu on tuskallista matelua. Onneksi teleporttaus on puoli-ilmaista,

Jos toiminta tuntuu hyvältä, peli myös näyttää syötävän herkulliselta! En voi vieläkään uskoa, että massiivimoninpeli voi olla graafisesti näin hieno. Kauniisti lainehtiva vesi, komeat valoefektit, yksityiskohtainen maasto ja eläväiset animaatiot... Taidesuunnittelukin on niin vahvaa, että Guild Wars 2:ta kelpaa taatusti katsella vielä vuosien päästä.

Nyt vain toivon, että pääsisin sisälle pelin sosiaaliseen puoleen. Lisäilkää minut kontaktilistoillenne, jos yhtään siltä tuntuu! Profiilini on Vulpes Arctos.7563. En tajua mistään mitään enkä osaa pelata, mutta väliäkö tuolla! :D

Olen nyt pidemmän aikaa miettynyt world of warcraftin tai GW2:den pelaamisen, mutta olen kuullut että GW:ssä endgame on pirun tylsää puuhaa josta puuttuu tekeminen. Toinenkin asia tuota GW:tä jarruttelemassa on se että kukaan kavereista ei pelaa peliä. Wowissa sen sijaan epäilyttää se, että se on suht vanha peli ja kestää kauan aikaa ennen kuin saisin ystäväni kiinni ja voisin pelata heidän kanssaan. Pitänee viellä miettiä.

Lainaus käyttäjältä Vulpes Arctos+

Kontrollien ainoa isompi harmi tuntuu olevan hahmon liikkumisvauhti, joka on liian hidas omaan makuuni. Aavan preerian läpi jolkottelu on tuskallista matelua.

Kannattaa ottaa warhorn käyttöön Call of the Wild -speedbuffin takia. Charr tuntuu kyllä pelin hitaimmalta hahmolta, mutta neljällä raajalla juokseminen on pelin hienoimpia animaatioita. Asetuksista Stow/Draw Weapons johonkin nappiin. :)

Lainaus käyttäjältä Retro+

Lohikäärmeet ovat olleet aikamoinen pettymys bossimatseina.

Totta.

Lainaus

Toivottavasti edes vika bossi on vaihtelua tähän samaan kaavaan.

Loppu on saanut aika paljon kritiikkiä, mutta itse pidin viimeisestä dungeonista. Täytyy muistaa että dungeonien story mode keskittyy NPC-sankareihin, jotka eivät tosin ole kovinkaan mielenkiintoisia. :/ Päätös sotkea dungeonien tarina henkilökohtaiseen tarinaan oli huono.

Guild Wars 2 saattaa alkaa olla minun kohdaltani vähitellen taputeltu. Stooriin riittäisi vielä kiinnostusta, mutta vanha tuttu juttu haraa jälleen kerran vastaan ja se on julmeton kova vaikeustaso, etenkin light armor hahmoilla. Ajattelin että on viisainta lopettaa tähän ennenkuin hermot itseltä (on mennyt jo) tai muilta kiltalaisilta (veikkaisin että on myös mennyt jo) minun loputtomaan tuskailuuni kuolemien kanssa. Jo guardianilla meni lukemattomia kertoja ja melkein kaikki lopputehtävät pitikin jo mennä killan kanssa.

Dungeoni päättämään stoori oli myös märkä rätti naamaan sillä aiemmin kokelemani level 30 dungeon +70 levun hahmolla oli yhtä ramppaamista waypointilta kohti seuraavaa kuoloa, saati sitten päätösdungeoni joka 80 levuisena lienee vaikeustasoltaan taas eri luokkaa. Onneksi on olemassa youtube mistä olettaisin näkeväni homman päätöksen, 30 levun dungeon "elämyksen" jälkeen kiinnostus on noihin masokistisiin karkeloihin tasan nolla. Hahmonkehityksen ja varustamisen nollaus skaalauksella alaspäin on kyllä kevyesti paskamaisempia juttuja mitä vastaan on tullut, levelin kerääminen in melkein täysin turhaa. Star Warsim vaikeutta pystyin kompensoimaan rynnimällä warzoneissa kehitetyillä ylilevuisilla hahmoilla ja raskaasti haarniskoiduilla tankki kumppaneilla.

Jo Star Wars oli itselleni aivan turhan vaikea, mutta siinä sentään elitejä ja strongeja lukuunottamatta sain perusvihut kaadettua suht vaikeuksitta, kun taas bosseihin ja eliteihin sitten tarvittiinkin jo sitten apuja ja jos oli pakko nitistää kaksi strongia, +30 levun bosseja tai edes minibosseja ei tainnutkaan sitten mennö omin avuin edes yhtä, paitsi se jossa Heroic Moment bugasi. Guild Wars 2:n kanssa on niin että light armor hahmolla pitäisi olla alusta alkaen mukana joku joka osaa pelejä pelata, muuten ei homma suju, mutta tähän en kehtaa ketään edes kysyä sillä jokainen storyquesti tuntuu olevan tällä melkein kertalaakista kuolevalla rääpäleellä ylittämätön este.

WvW ei sitten myöskään inspiroi, rahaa menee tuhottomasti haarniskojen korjauksiin. Viimeinen pisara oli kun yhden iskun päässä kuolemassa oleva peluri lanasi täysillä energioilla olevan 80 levun vermeillä olevan guardianini alle 5 sekunnin manan majoille, en oikein ehtinyt edes hyökätä tai reagoida tilanteeseen kun kaveri oli jo niitannut guardian nornini. Ei sen puoleen, jokainen one on one yhteenotto on tullut vieläkin hävittyä myös Star Warsissa, tosin Guild Warsissa vastus on monin verroin kovempi.

Tietty iso osa vaikuksistani johtunee myös siitä että nyt enemmän pelattuani voin omalta kohdaltani todeta näppäin/hiiri -metodin olevan surkein mahdollinen peleihin (paitsi point & click ja strategia). Näppistä ja hiirtä ei koskaan suunniteltu pelejä varten ja se näkyy. Uskomatonta miten niin moni muu on oppinut ja osaa tällä pelata.

Tosiasia on että ilman kiltalaisia olisi homma jäänyt jo kesken guardianillakin aikaa sitten, sen verran kovilla kierroksilla V-käyrä käy tätä pelatessa. Heti jo guardianilla tuli tuskallisen selväksi ettei tässä kasuaalipelaajat juhli, mutta vasta elementaalilla viesti meni perille. Meinaan kuitenkin tehdä dailyjä, kerätä haarniskoja, aseita ja takoa kyvyillä parempaa kamaa siinä toivossa että pelistä löytyisi jotain gemeillä ostettavaa merkittävää boostia PVE:hen tai AAA-luokan priimahaarniskoilla saisi edettyä pelissä edes vähän kerrallaan ilman vastustamatonta mielhalua heittää hiiri tai/ja näppäimistö seinään. Seuraavaksi kuitenkin ehkä meinaan enemmän viettää aikaani offline pelien, Star Warsin tai/ja Secret Worldin parissa, tosin Secret Worldinkin veikkaan ylittävän kipukynnykseni jossain vaiheessa.

Mutta joo saattaapi tämä trio olla myös viimeiset MMO:t mitä pelaan, hauska on ruopatella porukan kanssa livenä, mutta vähemmän hauska jarruttaa porukan menoa riippakivenä PVP:ssä ja PVE:ssä. Vahvasti juonivetoisena seuraava Biowaren Star Wars voisi olla semmoinen jota pelaisin, mutta toivon että Bioware palaisi tekemään offline Knights of the Old Republiceja.

Saas nähdä mitä tulee tehtyä ja onko yhtä paska fiilis kun nyt myöhemmällä...

Joten samoilla linjoilla mennään kuin aina, loputonta valitusta ylikovasta vaikeustasosta. Oliko ikävä?

Itse en kyllä pysty ymmärtämään tätä valitusta vaikeustasosta, siis ainakaan SWTORin kohdalla (GW2:sta en ole pelannut)....toisaalta TORia pelatessani tein aina JOKAISEN vastaan tulevan tehtävän, josta seurasi että hahmot olivat jatkuvasti hiaman ylilevutettuja ( 3-6 tasoa) ja kun jokaisen tehtävän teki mukisematta, niin tarvinnut edes warzoneissa käydä levuttamassa...ainoastaan jokaisen classin viimeinen boss-taisto on hiaman hankalampi ja niissäkin on suuria eroja, sekä tietenkin jotkin Heroic4-tehtävät jos ryhmästä puuttui tankki tai healer, mutta enpä kyllä voisi SWTORia missään nimessä hankanlaksi peliksi kutsua ja enpä kyllä ole keltään muulta samanlaista valitusta kuullut GW2:sta....mutta tosiaan ne oikeastaan missään vaiheessa pelannut tehtäviä läpi niille tarkoitetulla levelillä, vaan olin aina 3-6 tasoa edellä, jolloin noissa normi-tehtävissä ei ollut missään vaiheessa minkäänlaisia ongelmia....toki ymmärrän sen että etenkin SWTORin kohdalla samantyyppisten tehtävien hinkkaaminen läpi voi käydä puuduttavaksi ja tästä syystä monet jättävät useat tehtävät tekemättä, mutta sanonpa vain etenkin Angelille, jolla näppis+hiiri kombo tuntuu tuottavan vaikeuksia, että se on ainoa asia joka pelaamista voisi helpottaa, tai sitten vain pelata PC:llä sellaisia pelejä joihin omat taidot riittävät.... kaikella kunnioituksella olisi hyvä muistaa että aina välttämättä vika ei ole pelissä vaan....

Enpäs ole Angel of Deathia nähnyt aikoihin täällä boardeilla. Milläs servulla GW:tä pelailet? Mielelläni voisin jotain questeja pelailla yhdessä. Ja en oikeasti usko, että kiltalaisesi ovat hermojaan menettänyt. Yhdessähän nuo loppupään questit ovat parhaimmillaan, etkä tosiaan ollut mitään rasittavaa peliseuraa kun SWTOR:ia kanssasi pelailin. Hyvin ne Heroic4 questitkin siinä kahdestaan meni ilman healeria, joten dissaat taitojasi ihan turhaan.

Ja mitä noista Dungeoneista olen kuullut, niin ne ovat painajainen lähes joka pelaajalle. Itselleni on tähän mennessä riittänyt hyvin normi PvE ja arvotavaran etsiminen Ruins of Orrilla. Dungeoneihin en koske vielä pitkään aikaan. Mutta jos helpohkoa pelitapaa etsit, niin kannattaa kokeilla warrioria. Kahdenkäden aseilla DPS on aivan järkyttävän suuri verrattuna muihin kokeilemiini classeihin ja kilven kanssa tätä hahmoa ei tunnu saavan PvE:ssä mikään hengiltä.

Aavistelen että sen takia nämä MMO:t kun pelaan normaalisti joka ikisen pelini sillä helpoimmalla vaikeustasolla ja siltikään ei mene läpi (Max Payne 3 ja Inversion viimeksi) ja siihen kun vielä lätkäistään päälle juuri ruo itselleni pirun hankalaksi osoittatunut hiiri/näppis jota olen oppinut jo vihaamaan sekä kaikki buffit rotaatiot sun muut ylimääräiset härpäkkeet siihen päälle niin alkaa olla helisemässä vähemmästäkin.

Roolipelit sitten meneekin näppärästi hinkkaamalla porukat törkeille ylileveleille niinkuin Old Republicissakin on tullut välillä tehtyä, assassin on levulla 33 ja Balmorra on seuraava, tosin levulla 30 Nar Shaddaalla bosseissa oli mennä hermo ylilevuista huolimatta, sillä jotenkin saivat minut silti suht vaivattomasti nirhattua, lopulta meni monen yrityksen jälkeen rimaa hipoen läpi. Siinä olet oikeassa että peleistä tuskin johtuu vaan omat taidot ovat puutteelliset.

Kesken opsien sun muun yhteistekemisen kanssa ei ole tapanani ruveta valittelemaan tai ragequittailemaan vaikka kuinka ottaisi pannuun loputon turpasauna, ehkä siksi että ryhmässä on helpompi pelata yksin ei ole kukaan hiilaamassa, herättelemässä henkiin, paikkaamassa mokia tai suojaamassa selustaa.

Desolationilla tuossa Underversessä olen ollut, tosin viime aikoina vähän vähemmän kun ei ole oikein jaksanut aiemmin mainittujen seikkojen takia.

Voishan tuota yrittää kepittää elementalistin 80 levulle ja kopaista niitä 15+ levun stooritehtäviä sillä ja 80 levun haarniskoilla auttaako tippaakaan, jos ei niin eipä tässä mitään muuta ole tehtävissä.

Vähän jänniä juttuja on muutenkin tullut välillä vastaan:

1. Alkupään stooria elementalistilla. Bandiitit on hyökkäämässä, juoksen linnan porttia kohti joka läimäistään nenän edestä kiinni, kuolen kun lauma bandiittoja tulee takaa.

2. Sama paikka, checkpointista ja takaisin linnaan, kaikki NPC:t kuolleita ja piha bandiittoja mustanaan, jos ammun yhtä käy kaikki päälle, alusta. Nyt portti ei menekkään kiinni nenän edestä kun käytän nopeusbuffia, bandiitot hyökkää taas, öljyn kaato bandiittojen niskaan menee pieleen olen liian hidas. Pihalle siis tappelemaan. Annan NPC hahmojen hoidella hommat ja napsin heikoimmat pois loitsuilla, tiukille menee, mutta onnistuu. Nyt mortarit, netti tilttaa, alusta.

3. Sama paikka edelleen, taaskin onnistun väkertämään rosmot hengiltä tai NPC:t pystyy, outoa ettei ne pystynyt silloin kun ne tappoivat minut oven eteen. Mortareihin jälleen, mutta peli heittää työpöydälle, alusta.

4. Loppupään tehtävä, guardian. Menen kohti linnaa jonne pitäisi mennä, mutta parikymmenpäinen vihollislauma ilmestyy ja juoksee yli, myös kohti samaa linnaa.

5. Lähellä edellistä, linnake johon piti mennä. Piha on vihollisia mustanaan, määränpää laumojen takana. "Noh, pakko on tuosta on päästä jotenkin, vaikka juoksemalla" ja nuo olivat kuuluisat viimeiset sanat, henki lähtee. Onneksi restart checkpoint päättää siirtää minut suoraan määränpäähän.

6. Useita kohtia jossa peli on pelannut itsensä läpi tai eteenpäin maatessani kuolleena maassa. Ilman noita olisi jäänyt guardian kesken.

Heitin siulle Angel kutsun myös Pelaajaboardilaisten kiltaan. En millään muista oliko meillä Underversessä muita boardilaisia...

Pitäisi ehkä taas koittaa pelata...mutta nyt kiinnostaa IL-2 Sturmovik: 1946 enemmän. Huoh..