Gears of War -keskustelu / Foorumit / www.pelaajalehti.com
1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Gears of War -keskustelu

IMAGE(http://i8.aijaa.com/b/00734/8847017.jpg)
Kehittäjä: Epic Games
Alustat: Xbox 360 (GeoW1 myös PC)

Gears of War on Xbox 360:n suosittu räiskintäsarja jossa Delta Squad niminen tiimi pistää Locusteja ja kolmannessa osassa myös Lambentteja palasiksi. Sarja on tunnettu suoja-systeemistään sekä huikeasta toiminnastaan ja grafiikoistaan. Uusin osa tuli 20. syyskuuta ja se on juonellisesti trilogian päättävä osa. Epic on kertonut jatkavansa sarjaa mutta samat päähenkilöt eivät tule palaamaan ainakaan pelattavassa muodossa. Uusimpien huhujen mukaan neljäs peli olisi jo kehitteillä ja se olisi tulossa seuraavalle Xbox-konsolille.

Kolmosta tullut tässä viime viikkoina melkoisesti pelattua. Kerrassaan loistava peli jossa riittää pelattavaa. Viimeinkin split-screeninä myös testasin viime viikonloppuna eikä ongelmia tullut vastaan. Grafiikka ei huonontunut tippaakaan eikä peli lagannut. Nyt olen kahdesti kampanjan läpi vetänyt eikä tuntuis pahalta kolmattakaan kertaa tuota pelata, varmaankin Insanella tulee pelattua tässä syksyn aikana läpi kunhan jaksaa.

Nettipeli on niin monella tavalla parempi kuin kakosessa, lagia ei ole koskaan sekä ainakin omasta mielestä aseetkin ovat ihan hyvässä tasapainossa. Katkaistu haulikko välillä ärsyttää muttei todellakaan niin paljon kuin aiemmissa peleissä ainainen sahaaminen. Ainoa huono asia minkä korjausta toivon on se että muuttaisivat public Horden sellaiseksi että voisi kesken pelin joinia peleihin eikä aina tarvisi siitä ensimmäisestä wawesta aloittaa. Aina kun ei ole mahdollista pelata kaverien kanssa. Ärsyttävää kun 10 waween mennessä on ainakin puolet tiimistä jo lähteneet pois jolloin vähintään vituttaa.

Mitäs mieltä muut ovat tästä pelistä/peleistä? Aiemmilla boardeilla oli paljon juttua, riittääkö sitä vielä tännekkin asti?

Gears of War 3:sta tulee täälläkin vielä ihan hyvin pelailtua. Etenkin hordea on mukava mättää, jos vielä suomalaisten kanssa pääsee pelailemaan. Yksinpelistä pidän myös kovasti, vaikka loppu vähän pettikin. Se mikä yleisesti mättää tässä Gears-trilogiassa on että pelien yksinpelit eivät hyödynnä koko universumiaan ja hahmojaan tarpeeksi hyvin. Sillä jos haluaa syventyä enempi tähän maailmaan pitäisi hommata kaiken maailman sarjakuvia, kirjoja ym. Ärsyttää sillä mun mielestä peleissä pitäisi aina olla se pääpaino. Silti hieno trilogiahan tämä on, ei siinä mitään.

P.S. Gears pelien versus moninpeli ei ole koskaan napannut, mutta hordesta kyllä pidän valtavasti.

Lainaus

Nettipeli on niin monella tavalla parempi kuin kolmosessa

Kakkosta varmaa meinasit ;)

Mutta joo.... täytyy sanoa että tässä nimenomaan se nettipeli iskee itteeni, ja taas hordesta en pidä paljoakaan. Horde inho johtuu osittain siitä että se on vaan jotenkin helvatun tylsää ampua kohti juoksevia vihollisia.... siis that's it. VIholliset rymistelee kohti, ja sinä ammut. HUISIA!! Siis en vaa tajuu mitä porukka näkee tässä :D Helvetin hyvä uudistus tässä kuitenki on boss wawet milloin saadaan VARSINKI berserkerin kohdalla mukavaa vaihtelua. Sitten taas ne 9 wawee ennen seuraavaa bossia on semi tylsiä :/ Insanella tuli mentyä kaikki 50 wawee läpi "super reload"(?) mutaatio päällä. (kun lataat aseeseen vilkku padit/activen niin se tekee about semmosta 20 x damagee = Brumak tippuu yhestä one-shotin kudista missä on active) Vaikee tää ainaki on Insanella pelatessa, oli meinaa mutaatiosta huolimatta työn & tuskan takana toi 50 wawen läpäseminen.

Beast mode on taas alun "wtf?!" fiiliksen jälkeen osottautunut ihan jeez rymistelyksi. Ei sitä kyllä kovin montaa kertaa jaksa putkeen vetää läpi mutta muutaman kumminki. Tämäki tuli läpäistyä insanella.
MAULER FTW!

Multiplayerissä tällä hetkellä lvl 71, ja hahmona toimii COG tiimillä Super Star Cole, ja Locusteilla mukana tulleella koodilla avattava Savage Grenadier Elite. Lempi pelimuotona toimii vanha kunnon Execution ja viiden porukalla Captute The Leader. (Missä tuli btw vedettyä 24 win streak) KIllejä taitaapi olla kohta semmonen 3000 vedetty :) Hyvä peli (y)

MInkäs levusta porukkaa täällä muut on? Vedänkö jossain ihan omassa luokassani vai onko muutki pelannut sillee suht aktiivisesti? :D

Viime viikon torstaina tuli ostettua viimein Gears of War 3 ja lauantaina tuo taisi mennä ensimmäistä kertaa läpi. Yksin tuon ekan kerran pelailin ja vaikeusasteena oli hardcore, joka osoittautuikin yllättävän helpoksi verrattuna esim. GeOW kakkoseen, mutta toi silti sopivasti haastetta. Ainoastaan viimeinen bossi tuhansine theron guardeineen sai hermot kireälle. Huomenna pitäisi sitten aloitella kaverin kanssa vetämään insanella läpi (split screenillä ofc).

Sitten tullaankin versukseen... Voi panda, että voi ketuttaa koko muoto. Suurin ongelmahan on oma osaamattomuus, joten peliä on kait turha tästä syyttää. Tämä on taas yksi niistä asioista missä haluaisi olla hyvä, mutta ei vaan onnistu millään. Koko ajan tulee päähän joka suunnasta. Lisäksi omat tuntuu pöllivän koko ajan meikän tappoja (myönnän itsekin syyllistyvän tähän silloin tällöin). Noh, ei kait tässä auta muu kuin harjoitella, vaikka sitten rikkinäisten ohjainten uhalla.

Horde ja beast jätti kanssa vähän kylmäksi pienen kokeilun jälkeen. Enpä tätä kyllä ostanutkaan kuin yksinpelin takia, joka osoittautuikin varsin mainioksi trilogian päätösosaksi.

Itselleni Gears of War-sarjan pelit eivät ennen tätä tarjonneet mitään Halojen kaltaisia fiiliksiä vaikka kelpo pelejä olivatkin, joten odotin tästäkin "vain" viimeisen päälle hiottua graafisesti komeaa toimintaa, mutta yllätyksekseni tässä oli paikka paikoin juuri sitä etsimääni fiilistä joka aiemmista peleistä kohdallani puuttui. Ehkä se johtui siitä että peli oli trilogian päätösosa...?

Miellyttävää oli myös se että vaikka räiskintäpeli onkin kyseessä, niin kuitenkaan ei tarvinnut liipaisin pohjassa juosta koko ajan vaan tunnelmaa maltettiin rakentaa hiljaisillakin hetkillä.

Grafiikka sitten yllätti myös sillä ilman pieniä sahalaitoja olisi peliä voinut melkein luulla PC-peliksi, hämmästyttävintä tässä on se että upeasta ulkoasusta huolimatta pelin ruudunpäivitys ei itselläni takerrellut kertaakaan edes hektisimmän toiminnan keskellä, bravo.

Peli myös tarjosi juuri oikeissa annoksissa vaihtelua ettei toiminta kerennyt missään vaiheessa puuduttamaan.

Huokaisin myös helpotuksesta pelin loppuessa sillä mitään ei jäänyt lopusta auki ja toivoisinkin että seuraava Gears of War olisi esiosa, sillä sieltä päästä ainakin itselleni asioita jäi auki. 9/10

Mitenkäs pelaajaboardilaisten moninpeliura etenee? Itse ylenin juuri tasolle 43, tarkoitus olisi päästä tasolle 50 ennenkuin päästän pelin tauolle, eli varmaan sopivasti kun BF3 julkaistaan. K/D on varmaan päälle 1.5 ja W/L ratio samaa luokkaa. Pelaan lähes aina King of The Hilliä, jossa en hirveästi tappoja huoraa vaan kerään pisteitä pitemminkin valtaamalla rinkulaa minkä kerkiän. Joskus toki otan myös vähän Execution-mättöä, mutta esim. TDM ei kauheasti iske kuten ei Capture The Leaderikaan. Wingman on ihan kivaa kun tuttua peliseuraa löytyy.

Juuri äsken pelasin varmaan hienoimman kierroksen ikinä, pelimuoto Execution ja kartta Mercy. Rynnin suoraan spawnilta kranaatille, nappasin kouraan ja heitin OneShotin/Mortarin spawn-alueelle. Ja kuinka ollakaan, koko vihulaistiimi oli kerääntynyt tuonne, ja ensimmäinen kranaatti nettosi neljä tappoa. Viimeinen vihulainen nelisti täyttä karkua takaisin kotipesään, jolloin ryntäsin perään Retro Lancerin pistin ojossa ja seivästin komeasti matsin viimeisenkin tapon. Xbox Livelle ominaiseen tapaan tempaus kirvoitti myös pari yhteydenottoa, saman tiimin pelaaja tyytyi kirjoittamaan viestiinsä "nice" kun taas vastustajan maksimitason jantteri heitti lyhyesti ja ytimekkäästi "fag" :)

Tänään sen viimeinkin sain. Vain kolme viikkoa myöhässä. Kiitos anttila.
IMAGE(http://img62.imageshack.us/img62/5577/13102011553.jpg)

Hetki sitten tuli vedettyä läpi ja ihan tyytyväinen olen. Lopetuskin oli sellainen, että jumalauta jos se Cliffy B menee ahneuksissaan tuota vielä jatkamaan niin saa suksia sinne minne aurinko ei paista. Joku pendulum warsiin sijoittuva peli voisi olla vielä ihan ok, mutta jos tuota aletaan väkisin jatkamaan rahan kiilto silmissä niin on vkäyrä katosta läpi. Koko lopputekstien ajan odotin jotain typerää cliffhanger lopetusta kuten yleensä tuntuu olevan tapana, mutta eipä siellä mitään ollutkaan. Ihme.

Huomenna sitten kokeilemaan pääsenkö tuon hardcorella läpi. Kokonaisuutena kyllä pidän kakkosta parempana. Kyllä niitä perus locusteja on kivempi listiä kuin lambentteja ja pari kohtaa tuntui aika turhaan venytetyiltä jotta saadaan pelille lisää kestoa. Tosin viimeinen pelialue oli todella kivaa vaihtelua niiden kaikkien synkkien raunio kenttien jälkeen joten siitä propsit.

Äijä kuva :D Minkä koon paita toi muuten on?

XL kokonen.

Nyt on solo hardcore läpi ja aika samaa tahtia se meni kuin casual eilen. Pikkasen tuotti vaikeuksia lambent berserker ja lopari. Berserker kyllä oli koko pelin vaikein kohta minulla tuolla vaikeudella. Kummasti se auttaa, kun tietää mitä tuleman pitää ja osaa valita oikeat aseet.
Moninpeliä koitin eikä ole minun juttu. Ei innosta pelata team deathmatchia kun koko tiimillä on yhteiset elämät ja aina kun kuolee niin saa odottaa 10s spawnausta. Ei nappaa ei. Tosin yksinpelin takia tämä tuli ostettuakin joten mitään en menetä.

edit: Pakko todeta, että noiden mutatorsien avaaminen on tehty ihan typeräksi. Esim laugh track joka vissiin lisää jotain naurua taustalle kun tappaa vihuja avataan vetämällä kampanja vähintään casualilla joka on ihan okei, mutta lisäksi täytyy vetää koko horde vähintään casualilla, koko beast vähintään casualilla ja arcade vähintään casualilla. Siis jumalauta mikä homma jotta saa yhden huumori efektin auki.
Ei tippaakaan horde tai beast kiinnosta, mutta noiden mutatorsien kanssa leikkiminen kyllä kiinnostaisi. Miksei olla otettu halosta mallia jossa kaikki bonus muuttujat saa auki pelaamalla peli läpi ellei ole jo heti alusta asti valittavissa tai dukesta jossa aukesi loppumaton health, ammukset ja instagib pelaamalla peli läpi normal tasolla.

Peliä tullut tässä viikon verran tullut tahkottua. Yksinpeliin olin todella tyytyväinen, eikä valittamisen varaa juuri ole. Se oli täysin odotusten mukainen ja antoi jo rahalleni vastiketta. Mukavasti vaihtelua saatu sisällettyä Gearsin harmaan sävyiseen universumiin ja erilaisia vihollisia oli omaan silmään varsin monta. Toiminta on aivan yhtä tyydyttävää kuin voi vain odottaa aiemmat pelit pelanneena ja pakko painostaa, että gearsin moottorisaharynkyn sahaamis -animaatio on varmaa pelihistorian mehevimpiä ja tyydyttävimpiä kuolinanimaatioita.

Live aikaa kävin hakemassa pelin läpäistyäni ja olinkin ensimmäisenä iltana aivan liekeissä horde-modesta jota en meinannut millään jaksaa lopettaa. Todella nasevaa meininkiä ja bossi aallot ovat olleet huikeita kokemuksia.
Versuksen mielipiteet menevät aika samoilla linjoilla Templarin kanssa. Varmaan se vain on osaamattomuutta. Kyllä usein pääsenkin ihan hyville pisteille, mutta en sitten millään pärjää näiden haulikko hyppelijöiden kanssa saati osaa itse tuollaista toimintaa harrastaa (voi mahdollisesti johtua faktasta, etten pelaa konsoli pelejäni pääasiassa boxilla, mistä johtuen en niin vikkelä tuon ohjaimen käytössä ole). Yleensä pelaankin KoH ja ammun Lancerillani jostain kiven takaa valtausalueelle saadakseni edes jonkun hengiltä. Tasoni on tällä hetkellä muistaakseni jotain 20 luokkaa. Annan versus-muodolle vielä mahdollisuuden Arkham cityn julkaisuun asti, mutta painotan että vika tuskin on pelin, en vain pääse sisään nettipeliin, jossa saan jatkuvasti turpaan. Kokeilin casuaali peleihinkin mennä, mutta aina saan vain nuo 9 koneen ohjastamaa pelaajaa, jolloin toiminta on taas aivan liian helppoa.

Horde-muoto ja kampanja tosin ovat jo itsessään sen verran antaneet hupia allekirjoittaneelle, ettei voi pelistä sen kummemmin mitään negatiivista ajatella. Mainio peli ja xboxin parhaimmistoa. Kyllä tähän kelpaa tälläisinäkin pelitulva-syksyinä rahansa käyttää.

Versuksen puolelta pelailen pääasiassa vain King of the Hilliä. Nettipeleissä tuollainen muoto on aina se suosikki. Aiemmissa Gearsseissa Annex oli se eniten aikaa vievä ja nyt tämä. Hordea tullut myös mukavasti pelailtua, mutten vieläkään ole päässyt 50 aallolle saakka. Eilen randomien kanssa päästiin 39 asti ja sitten alkoi tyypit kaikkoamaan paikalta.

Voitaisiin täällä pistää nyt porukka kokoon ja vetästä alusta loppuun tuo setti. Meikä on ainakin mukana, Gamertag on Kociri. Keitä muita on mukana?

Hordea 50 asti? Toki ;) iOrava

Tänäänhän on se "Ticker tuesday" (tjsp.) hordessa? Elikkä siis helvetin paljon kyseisiä mörrejä luvassa :) Milläs vaikeudella olisi tarkotus pelailla? Ite voisin EHKÄ tulla mukaan. Gamertag: janneus <_<

E: Niin ja aiotaanko käyttää mitään mutaatioita?

Bricks Of War...joku on nähny vaivaa :D

Tuli eilen vedettyä kolmannen kerran läpi. Tosin tällä kertaa arcade moodissa ja sitä ennen avasin super reload mutatorin pelaamalla botteja vastaan king of the hilliä. Oli kyllä rentouttavaa vetää tuo päällä casualilla hardcore läpäisyn jälkeen.
Tuo siis tekee sen, että täydellinen active reload lisää aseen tuottamaa vahinkoa ihan kivasti ja lippaan koko tuplaantuu joka aiheuttaa sen, että ainakin casualilla locustit tippu melkein laakista. Oli kunnon äijä fiilis kyllä.

Pelannut Gears of Waria jo todella ahkerasti ja pakko sanoa,että peli on kerrassaan loistava. Olen itse todella yllättynyt pelin yleisestä toteutuksen tasosta varsinkin grafiikan puolella. Kamppanja on läpi jo Hardcorella ja leveleissä olen jossain 20 paikkeilla. Tuli kaverin kanssa pelailtua peliä split - screeninä tuossa edellisviikolla eikä mitään ongelmia ilmennyt lainkaan. Pelin rytmitys on omasta mielestäni hieman hakusessa varsinkin loppupuolella. Jatkuva toimintahöykytys uhkasi käydä puuduttavaksi, vaikkakin toki tämä toimintapeli onkin. Ympäristöt olivat mukavaa vaihtelua edellisosien tasaisen ruskean ja harmaan sijasta.

Moninpeliä ei tullut testattua kuin pelkästään botteja vastaan. Niitä vastaan on hyvä harjoitella, mutta pidemmän päälle botit käyvät tylsiksi vastuksiksi. Moninpelimuodoista ehdoton suosikki on Warzone, koska tykkään enimmäkseen tappomatseista räiskintäpeleissä. Omasta mielestäni pelissä on aivan TÖRKEÄN paljon sisältöä ja saavutettavaa, mitä pidän aivan erinomaisena asiana.

Gears of War 3 teki todella suuren vaikutuksen allekirjoittaneeseen, että tätä tulee pelailtua todella ahkerasti.

Nythän on muutes menossa "Boooooom snipes" pelimuoto halloweenin kunniaksi. Elikkä siis alussa on lancerin ja gnasherin tilalla longshot & boomshot + pistooli. Kentälle ilmaantuvatkin aseet ovat vain edellä mainittuja. Ite eilen kokeilen muutaman tunnin ja huisin hauskaa oli :D Tätä suosittelisin kokeilemaan niidenkin jotka eivät multiplayerissä muuten oikein tahdo pärjätä, sillä boomshotilla sohiminen ei tarvitse paljoa skilliä.

Eilen parhaat statsit taisivat olla about viikon tauon jälkeen 18 - 4, ettei kyllä huonosti. + eilen napsahti kanssa 500hedua täyteen, eli "sharpshooter" medallin sain auki. Lvl on 78 - 79 (en tähä hätää muista tarkkaan)

Tuota Booooom snipesiä testasinkin pari matsillista viikonloppuna. Hauskaa vaihtelua mutta jo jonkun neljän matsin jälkeen vaihdoin takas King of the Hilliin. Taitoa tuossa ei tarvittu kuin isoissa kentissä joissa snipukallakin teki jotain, ahtaissa kaikki vain juoksee boomshotit laulaen. Mukavaa kuitenkin että Epic jaksaa näitä special eventejä pistää aktiivisesti pystyyn. Kaikkia tähän mennessä olen pelannut ja vain Ticker Tuesday ollut huono. +30 waweilla kun ne pikku paskiaiset one shottas ja niitähän tuli kymmenittäin... ei hauskaa.

Leveli on tällä hetkellä 43 jos muistan oikein. Ei mikään suuri mutten pelaakkaan kuin just jokusen matsin päivässä enintään. Muut pelit ja aktiviteetit kun syö aikaa tältä peliltä pois. Silti, kyllä tämä pysyy meikällä ainoana nettipelinä mitä pelaan tänä syksynä. Muut ei kiinnosta ja tämä on sen verran loistava ettei tee mielikään muita pelailla.

Tänään tuli ladattavaksi "Booster map pack", mikä on siis ilmainen. Mukana tulee 5 mappia, joista 3 on ollut aikasemmin mukana Gearsseissa (tosin Blood drive tuli jo kai siinä horde packkissä hordeen..?) ja 3 horde packkissa tullutta tuli nyt ihan puplaanki pelattavaks. Vanhoja mappeja ovat: Blood Drive, Clocktower & se ykkösessä ollut "sateinen yökenttä" (DLC:n mukana!) minkä nimee en heti keksikkää...

Mites muuten kun näistä on jo 3 tullut aikasemmin siinä horde packkissa, niin pääsekö näitä nyt kaikki kuitenki pelaa hordeen vai mitä helvettiä :/?

Kai sitä voisi viikonloppuna palata Gearsin täydellisen lagittomille taistelukentille uusien karttojen kunniaksi. Ikävästi BF3, Skyrim ja RAGE vieneet kaiken peliajan, pitäisi kuitenkin sinne tasolle 50 kivuta saavutuksen toivossa :)

Pelaakos tätä boardeilta enään kukaan? Tänään kun pitkästä aikaa kävin pelailemassa, niin 4000 pelaa onlinessa -__- Hurraa! Eli ainoa pelimuoto missä ei tarvinnut botteja läiskiä oli/on TDM.... kestosuosikkini. Not.

Harmittaa kyllä kun niin vähän näyttää olevan pelaajia, sillä mietittiin kaverin kanssa vakavissaan jos oltais hommattu noi map packit/season passi. Ei hirveesti innosta pelailla jos sitte siellä ainoot vastaantulevat pelaajat on GoldGlove ja muut kumppanit, jotka ovat nickkiinsä saaneet värin! (prestige)

Viimeksi joulukuussa olen kolmosta tainnut pelata. Halo Reach vei loppu- ja alkuvuodesta oman nettipeluun kokonaan kun Anniversary mappeja pelailin. Sen jälkeen sitten tämä vaan unohtui, sinäänsä pitäisi kyllä pelailla useammin mutta kun karttoja en ole ostanut enkä varmaan osta niin tuolla on vähän ankeaa nykyään pelailla.

Ehkäpä voisinkin nyt pari matsia kävästä huvikseen tsekkaamassa kuinka pahasti otan selkään....

Kun jenkit on hereillä niin silloin pelaajia on n. 10 - 15 000. Eli illalla 9 jälkeen suomenaikaan kannattaa pelailla.

Eilen tulikin pari matsia otettua kuten ylempänä meinasin. Pelasin joskus klo 19 aikoihin ja pelaajia oli ainakin silloin esim. King of the Hillissä pelkästään yli 4000. Mutta niin, onpa tuo nettipeli mennyt huonoksi, jos siis ei omista karttapaketteja. Ihan perseestä tuo ettei pääse dedicated servereille, heti huomasi kuinka lagista meininkiä peli on jos sellaisella ei ole. Tuli ihan ekojen Gearssien monipelit mieleen... ei siis hyvä juttu. Sillon syksyllä kun melkein päivittäin tuota netissä hakkasin oli juuri mukavaa kun lagia oli helvetin vähän jos ollenkaan.

Perseestä että Epic nuin rankasti koittaa pelaajia painottaa ostamaan karttoja mutta mitäs sille voi kun pitäähän heidänkin jostain rahaa saada.... Huoh.

Uusi GoW on paljastettu. GOWJ eli Gears of War Judgement seuraa ilmeisesti Cole Trainin ja Damon Bairdin tekemisiä E-Day:n jälkeen.

Ilmeisesti Bulletstormin tekijöillä on näppinsä pelissä Gears of War Judgementin kehityksessä!

Peli vaikuttaisi oikein mielenkiintoiselta. Tilasin kolmosen tässä muutama päivä sitten, ja ensi viikolla sen pitäisi kolahtaa postilaatikon pohjalle.Olisi kiva pelata vaikkapa Hordea (tai miksei kampanjaakin!) boardilaisten kanssa. Ilmoitelkaa tässä ketjussa jos kiinnostusta löytyy.

gears of War Judgement overrun pelimuoto esittely tästä

Ja tässä lisää kyseisestä pelimuodosta.

Pelimuoto itsessään näyttää todella hyvälle, mutten kyllä yhtää lämpene nopeammalle temmolle! Snipu muuttunut semiautoksi, maulerin kilpi onkin sirkkeli, kaverit nostetaan heittämällä "parannaus kranaatti".... voivoi. Gearssiin mielestäni aina kuulunut liikkeen alhainen tempo, ja muutenki hitaampi pelityyli kun nyt vaikka esim. codeissa. Ei itseä vakuuta kyllä yhtään.

Onko kenelläkään tietoa että tarviiko molemmat DLC:t että pääsee multiplayerissä dedicoiduille servuille? Alkanut taas tämäkin kiinnostaa...

Gears Of War ykkösen viimeinen(?) päävastus General Raam. Onko tämä yleisesti ollut kaikille vaikea vai olenko vain huono pelamaan? Jotain 20 kertaa olen nyt kokeillut mutta en saa sitä kusipäätä tapettua ja tiedän kyllä että ne linnut pitää saada pois sen ympäriltä ennen kuin sitä voi vahingoittaa.

Lainaus käyttäjältä Armo

Gears Of War ykkösen viimeinen(?) päävastus General Raam. Onko tämä yleisesti ollut kaikille vaikea vai olenko vain huono pelamaan? Jotain 20 kertaa olen nyt kokeillut mutta en saa sitä kusipäätä tapettua ja tiedän kyllä että ne linnut pitää saada pois sen ympäriltä ennen kuin sitä voi vahingoittaa.

Kyseinen tappelu on niin rikki, ettei se ole edes huvittava tapaus. Ideana on käytännössä se, että jouskarilla suoja pois ja hedua snipulla. Raamia voi myös huijata menemällä aina vastakkaiselle suojan reunalle, kun herra jumittaa muuria päin. Siten körmy taapertaa edestakaisin suojan väärällä puolella, joten voi viskoa naatteja sekä räiskiä sokkona rynkyllä tai haulikolla. YouTubesta löytyy muutama ihan havainnollinen video. Kaverin kanssa tuo menee helpoiten kahdella jouskarilla räiskimällä.

Tuuriahan se vaatii lähes kaikilla taktiikoilla ja etenkin junan toiselle puolelle ryntääminen on aina enemmän tai vähemmän arpapeliä.

Tuli kaverilta tuo Judgment lainattua, ja pettymys oli suuri. Pelasin moninpeliä ehkä 2h, ja se taisi olla omalta osalta sitten siinä. Mitä helvettiä on ajateltu kun tätä on tehty? Mitään positiivistä muutosta en tästä löytänyt verrattuna kolmanteen osaan. Aloitetaan vaikka mapeista. Siis mikä on tämä korkeusero juttu? Ihan kamalaa kakkaa. Sieltä tulee kutia ylhäältä alhaalta ja ties mistä. Kiitos tästä kuuluu osittain myös respoille, jotka siis ovat myös mielestäni huonuot. Muutenkin symmetrisyys otettu mapeista pois, ja Executionissa (ainut kiinnnostava pelimuoto) respaat jossain kentissä nostettavien aseiden päälle. Oikeasti. Mitä helvettiä? En myöskään tuon muutaman tunnin aikana lämmennyt yhtään uusille kontrolleille. Vanhoissa ei mielestäni ollut mitään vikaa. Uusista aseista ainoastaan Breechshot ei saa oksennusrefleksiä aikaan, eli myös tällä saralla on mielestäni epäonnistuttu. Hammerburst on myös on saanut rekyyliä lancerinkin edestä, mikä tekee mielestäni lancerista paljon paremman aseen.

Active Reloadin aiheuttaman damage boostin puuttuminen myös jäätävän pitkä miinus. Multiplayerissä ei myöskään pääse pelaamaan locusteilla, vaan mennään halo tylliin: punaiset vastaan siniset.

Pelaamanani aikana hostit olivat myös suoraan sieltä. Retrolla tuli välillä juostua vihollisesta läpi. Moottorisaha pysähtyi kun toinen löi haulikolla. Olen portaissa, ja stunnaannun kun toinen hyppäsi 5m päässä suojan yli. Lista jatkuu vaan. Aivan käsittämättömiä ongelmia, mutta nämä tosiaan taitavat mennä hostin piikkiin. Voisin nyt vielä haukkua peliä lisääkin, mutta en jaksa. Sanotaan vaikka vielä loppuun että en taida olla yksin mielipiteeni kanssa, sillä peliä pelasi runsaat 3000 ihmistä. Ja tämä siis 2kk pelin julkaisun jälkeen. Gears 3:ssa ainakin muutama ilta sitten oli se 7000 pelaajaa.

Tokihan tässä on myös Overrun (mihin keskiviikkona taitaa tulla uusi ilmainen mappi) ja survival, sekä tietenkin campaign. Sääli että kaksi ensimmäistä ei kiinnosta lainkaan. Ehkäpä kavereiden kanssa stoorystä saa jotain irti, mutta muuten ei vaikuta hyvältä.

Sniif.

Lainaus käyttäjältä janneus+

--Asiaa Gears Judgmentista--

Pelistähän on riisuttu kaikki mikä teki pelistä erilaisen verrattuna muihin nettiräiskintöihin, kaikki mikä teki siitä Gearsin. Nyt on menty Halon ja Codin pelaajia kai kosiskelemaan. Peli ei sinänsä ole huono pelinä mutta Gears se ei enää ole. Tässäpä nämä typerät muutokset listattuna, joista suuresta osasta itsekin kommentoit:

1. Down but not out: enää ei jäädä maahan konttaamaan kaverin apua tai omaa selviytymistä odotellen vaan kuollaan reilusti heti. Yksi Gearsin olennaisimmista asioista jo sarjan alusta asti. Toki, lisättiin se tähänkin Execution-pelimuotoon mutta kun kyseinen pelimuoto ei itseä erityisemmin kiinnosta. Joka pelimuotoon DBNO kuten aiemminkin.

2. Clutch: ei enää tiukkoja lopputaistoja tyyliin 1 vastaan 3, jossa pystyi olemaan koko joukkueen sankari. Nyt kaikki spawnaavat niin kauan että toisella joukkueella on 50 tappoa eikä niin, että elämät (spawnit) laskevat alas. Ei enää kiinnostavia lopputaisteluita.

3. Epäsymmetrisyys: spawnaus tuntuu tapahtuvan satunnaiseen paikkaan kentässä sen sijaan että molemmilla joukkueilla olisi jokin looginen spawni. Tulee tilanteita että joku saa sinut pois pelistä ihan sen takia, koska sattui ilmestymään taaksesi tai lähelle voimakasta asetta. Aiemmin taakse joutui kiertämään tai kuoli itse, kun jäi vaihtuneen spawnin alueelle, joten vika/saavutus oli oma.

4. Kontrollit: ei sinäänsä mitään vikaa uusissa kontrolleissa mutta aloitusaseet on vaihdettu niin, että nyt on mukana vain yksi ase. Aiemmin juuri kivääri+haulikko+(savu)pommi -yhdistelmä toi peliin tasaväkistä taktisuutta. Tosin ovat kai lisänneet nyt päivityksessä Gnasherin toiseksi aseeksi, joten lähellä alkuperäistä ollaan ja ovat huomanneet huonon muutoksen. Tosin edelleen tulee eroja yhden vapaasti valittavan aseen takia. Paras olisi alkuperäinen tilanne, jossa kaikki lähtivät samasta tilanteesta pelikentälle.

5. Active reload on poistettu: ennen niin taktinen oikein lataaminen on poistettu kokonaan. Jälleen yksi asia joka teki Gearsista erilaisen, omanlaisensa pelin. Nykyään AR vain nopeuttaa lataamista aseen tehostamisen sijaan.

6. Ei Locusteja moninpelissä: mitään järkevää syytä tähän ei ole, sillä kampanjassa kyllä örvelöitä riitti. Välillä tuleekin vahingossa kuoltua vain sen takia kun ei tajunnut jonkun olevan vihollinen ja parikin skiniä näyttää oman joukkueen väreiltä. Ennen ammuit vain ihmisiä tai locusteja, muuta ei tarvinnut muistaa/tietää/hoksata.

Overrun sekä Survival ovat ihan kivoja mutta nekin ovat alkaneet toistaa itseään. Pidin ehkä enemmän kolmosen Beast-modesta, joka oli käänteinen Horde ilman ihmisvastustajia sekä kolmosen Hordesta. Ne takaisin.

Hammerburst on tosiaan myös pilattu rekyylillä täysin. Kolmosessa opin pitämään aseesta, sillä se oli tarkka ja tarpeeksi tehokas nopeilla liipaisinsormilla käytettynä.

Kampanja oli ihan jees mutta Insanella aivan mahdoton kaverien kanssa, sillä vaikeus nousi aina sitä mukaa mitä enemmän kavereita oli pelissä. Yksin sen pelaili kuten aiemmatkin pelit. Mielestäni huonosti skaalattu vaikka idea olikin oikea (enemmän ihmisiä = enemmän haastetta).

Toivottavasti tämä oli kokeilu josta opittiin ja Gears 4 sisältää taas kaikki oikean Gearsin elementit.

Lainaus käyttäjältä zappah

Toivottavasti tämä oli kokeilu josta opittiin ja Gears 4 sisältää taas kaikki oikean Gearsin elementit.

Näin itsekkin toivon.

Ja varmaan jotkut saavat hupinsa tästäkin Ei se nyt ihan susipaska peli ole. Se ei vain enään tunnu Gearssilta.

Samanlaista ongelmaa muistelen aikoinaan kun Killzone 3 ilmestyi. Kakkosen hitaampi tempo ja joitain muita edelliselle osalle/sarjalle ominaisia juttuja poistettua, ja lähdetty codin osoittamalle tielle. Tai siis nämä muistikuvat ovat tältä saitilta peräisin, mitä nyt tuli Tappoalueen ketjua lueskeltua sivusilmällä...