Dishonored / Foorumit / www.pelaajalehti.com
1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Dishonored

Dishonored(http://www.dishonored.com/) on tänä vuonna ilmestyvä Bethesan uutukainen. Peli on ensimmäisestä persoonasta kuvattu salamurhaus peli jossa pelataan Corvo Atano nimisellä entisellä henkivartijalla pienessä Dunwallin kaupungissa.
PELISTÄ
Pelissä murhataan aatelisia käyttämällä magiaa esim. voit kulkea vettä täynnä olevissa putkissa kalan ruumiissa tai teleportaamalla vihollisen taakse. Pelissä pystyy myös lähettämään rottalauman vihollisen kimppuun. Murhan pitää pelissä näyttää itsemurhalta esim ohjaamlla mielellä hänet parekkeelle ja sitten tekemällä ilmatönäisyn hänelle.
MIKSI ODOTAN PELIÄ
Itse ajattelin ostaa pelin koska pidän Assassins Creed tyylisestä hiippailusta. Assassins Creedeissa pidän siitä kun
pitää etsiä joku ja murhata se ja Leonardo tehtävät ovat hauskoja hiippailun takia.
Kiinnostaa vaan nähdä miten hyvin ideat on toteutettu, koska odotan peliä kovasti. Peliltä odotan etenkin hyvää kokonaisuutta, hyvää tarinaa, grafiikkaa ja musiikkia. Peli julkaistaan Euroopassa 12.lokakuutaa

Lainaus käyttäjältä mekkis

Peliltä odotan etenkin hyvää kokonaisuutta, hyvää tarinaa, [b]grafiikkaa[/b] ja musiikkia. Peli julkaistaan Euroopassa 12.lokakuutaa

Jos en vallan väärin muista ainakin grafiikka puoli sai toruja e3:ssa, jossa gameplay osiot vedettiin muistaakseni xbox360:lla.

Ok, mut vaik pelis ei oliskaa iha mahtava grafiikka niin odotan sitä silti.

Minusta oisit voinut hieman enemmän panostaa tohon alotusviestiin. ;) Mutta peliä odotan itsekkin kun nuo youtuben videot on ollu niin siistin näköisiä. Ja pelissähän on kaikkea siistiä juuri nuo edellämainitut "riivaus" taito ja rottalauman ujuttaminen vihollisen kimppuun ja kiipeily on tässä hyvän näköistä. Ainiin ja pelissä voi katsoa avaimenrei'ästä. Kaikkea siistiä keksitty peliin. Minusta grafiikka näyttää aika hienolta, tulee mieleen joku Team Fortress 2.

Omalla kohdalla tämä on yksi vuoden odotetuimmista peleistä! Peli tuo vahvasti mieleen Bioshockin ja Deus Ex HR:n yhdistelmän ja sehän on vain hyvä asia! E3:n gameplay vakuutti kyllä aika mukavasti, jos ottaa huomioon, että en ollut kuullut pelistä mitään muuta, kun nimen ennen E3:a. Ainoa minua huolestuttava asia on toiminnan ja hiippailun sulvavuus. Pelaaminen vaikutti jossain määrin kankealta, mutta eiköhän hiippailu silti onnistu.

Ehkä hienoin demossa nähty asia oli se, että murhan pystyi lavastamaan onnettomuudeksi! Tätä ominaisuutta odotan peliltä todella paljon ja sanoihan kommentaattori, että pelin voi vetää läpi tappamatta ketään. Tosin olen aika varma, että oli mukana pientä liioittelua, koska uskoisin, että ainakin jossain kohtaa peliä on pakko joku tappaa. Toivotaan kuitenkin, että peli sisältäisi paljon valintoja ja erilaisia kulkureittejä.

Lainaus käyttäjältä Mikkons.

Minusta oisit voinut hieman enemmän panostaa tohon alotusviestiin. ;) Mutta peliä odotan itsekkin kun nuo youtuben videot on ollu niin siistin näköisiä. Ja pelissähän on kaikkea siistiä juuri nuo edellämainitut "riivaus" taito ja rottalauman ujuttaminen vihollisen kimppuun ja kiipeily on tässä hyvän näköistä. Ainiin ja pelissä voi katsoa avaimenrei'ästä. Kaikkea siistiä keksitty peliin. [u]Minusta grafiikka näyttää aika hienolta, tulee mieleen joku Team Fortress 2.[/u]

Mmmkay, itte olisin sanonu että grafiikat ja ympäristö tuo enemmän mieleen BioShockin. Eniveis, ihan jännittävän tuntuinen peli on kyseessä kun katselin E3 gameplayt ja muut turhuudet läpi ja pitänee pistää tämä peli mietintämyssyn alle jos vaikka ostaisikin.

Itselläni Dishonored yksi odotetuimmista peleistä tänä vuonna. Mukaan lukien............ Mikke95 sanoikin jo melkein samat asiat, mitä itse olisin sanonut. Toivottavasti tuo parkour olisi myös isossa osassa peliä, sillä kun tuota pelikuvaa tuli katottua, niin eihän niissä paljoa sitä nähty? Vai olenko missanut joitakin gameplay videoita? :D

Itselleni tämä on aikalailla ainut pelit jota odotan tälle vuodelle HItmanin ohella nyt kun South Park RPG ja Beyond ovat siirtyneet seuraavalle. En kyllä ymmärrä yhtään tuota ulkoasun moittimista, omaan makuun näytti sekä tyylikkäältä että teknisesti toimivalta. Ja kyllähän siitä tuli varsinkin tuleva Bioshock ulkoisesti mieleen mikä ei ole ollenkaan huono juttu. Persoonallisemmalta näyttää kuin kaikki tusinaräiskinnät yhteensä. Ainut asian mikä huolettaa, että se action-gameplay näytti todella helpolta. Voimien käyttö kaikessa siisteydessään helpotti peliä huomattavasti eikä se näyttänyt kuluvan mitenkään. Toivottavasti rajoittavat niitä tyyliin Bioshock/Elder Scrollsit, että joudut vaikkapa litkimään potioneita, että mana palautuu. Vaikeimmalla tämä luultavasti tulee kuitenkin pelattua kuten Hitmanikin.

Tämän ennakkotilattuani aloin miettimään, että milloin viimeksi olisi ennakkotilannut pelin jonka nimessä ei ole numeroa tai joka ei muutoin olisi jatko-osa tahi osa jotain jo ilmestynyttä pelisarjaa. Eipä noita numerottomia (tai muutoin jatko-osia) muutenkaan ole omassa listassani juurikaan: Watch Dogs, Remember Me ja Star Wars 1313 (ok, no tässä on numerot kylläkin :D) nyt tällä hetkellä.

Joka tapauksessa Dishonored on todella lupaavan näköinen peli. Kuten jossain jo kommentoin, tulee itselleni mieleen Thief ja Bioshock, mikä on todella hyvä yhdistelmä. Toivotaan ettei peli petä. Ainakin videoiden perusteella on hyvä paketti tulossa.

Viimeksi läpipelattu Dishonored. Julkasussa, eli viime perjantaina pelit pyräytin käyntiin ja tänään runnoin pelin lävitse. 10h siinä pamahti ja koitin noita optional "questeja" suorittaa myös jonkun verran. Ei ihan ninjana mennyt tää kierros, välillä joutui taistelemaan tai juoksemaan henki kultansa edestä. Juoni oli ihan perus höttöä, ei siitä sen enempää etten vahingossakaan spoilaa kellekkään mitään. Kontrolleista ja liikkumisesta ylipäätänsä plussaa, melkein joka paikkaan pääsee kiipeämään, vaikka sitten taikavoimien avulla.

Suosittelen tätä ehottomasti kaikille jotka pitivät Thief -sarjan peleistä ja muutenkin hiiviskelyn ja steampunkin diggareille. Taitaa olla meikäläisen GOTY aikalailla tässä, ainoastaan AC3:lla on saumaa pistää paremmaksi.

Loppu arvosanaksi pelille 9/10 ja Hifisti -suosittelee leima.

Lainaus käyttäjältä Hifisti

Viimeksi läpipelattu Dishonored. Julkasussa, eli viime perjantaina pelit pyräytin käyntiin ja tänään runnoin pelin lävitse. 10h siinä pamahti ja koitin noita optional "questeja" suorittaa myös jonkun verran. Ei ihan ninjana mennyt tää kierros, välillä joutui taistelemaan tai juoksemaan henki kultansa edestä. Juoni oli ihan perus höttöä, ei siitä sen enempää etten vahingossakaan spoilaa kellekkään mitään. Kontrolleista ja liikkumisesta ylipäätänsä plussaa, melkein joka paikkaan pääsee kiipeämään, vaikka sitten taikavoimien avulla.

Suosittelen tätä ehottomasti kaikille jotka pitivät Thief -sarjan peleistä ja muutenkin hiiviskelyn ja steampunkin diggareille. Taitaa olla meikäläisen GOTY aikalailla tässä, ainoastaan AC3:lla on saumaa pistää paremmaksi.

Loppu arvosanaksi pelille 9/10 ja Hifisti -suosittelee leima.

Kuulostaa tuo 10h jotenkin kovin lyhyeltä, sillä onhan pelissä vain yksinpeli. Noh, katotaan josko tuon nappaisi sitten jostain alesta.

Lainaus käyttäjältä Lativle

Kuulostaa tuo 10h jotenkin kovin lyhyeltä, sillä onhan pelissä vain yksinpeli. Noh, katotaan josko tuon nappaisi sitten jostain alesta.

Käsittääkseni pelissä on monia eri tapoja suorittaa tehtävät, joten uudelleenpeluuarvoa luulisi olevan.

Lainaus käyttäjältä Hifisti

10h siinä pamahti ja koitin noita optional "questeja" suorittaa myös jonkun verran.

Hiton hienoa! Kyrsii kun joka pelin pitää olla 20h, jolloin peli jää suurella todennäköisyydellä kesken. 10h pelistä saa paljon enemmän irti kun pääsee tarinan loppuun. Tämä pitää pistää hankinta listalle. Mutta täytyy nyt vielä yrittää noita reilun 20h pelejä...kun vaan saisi jostain aikaa...

Itsekin sain eilen läpäistyä tuon Dishonoredin, noin 14 tunnin pelaamisen jälkeen. Halusin suorittaa pelin hienovaraisemmalla taktiikalla, eli hiippailemalla, mutta en siinä kuitenkaan onnistunut kovinkaan hyvin, koska lopputuloksena oli high caos. Peli jaksoi pitää kiinnostuksen loppuun asti mukana ja erityisesti pidin pelin ympäristöistä ja tehtävistä. Nyt vain uutta pelikertaa pystyyn, ehkä nyt hiippaileminen onnistuu paremmin kun on oppinut pelaamaan peliä kunnolla.

Kokeilin, mutta hiippailu ei itseltäni onnistunut ollenkaan, alkuasetelman kliseisyys otti aivoon ja viime silauksena optimaaliset loput on piilotettu "älä tapa ketään tai tule huomatuksi" taitopelaamisen alle, joten säästin hermojani ja jätin pelin siihen. En oikein jaksa save/load rumbaa ja/tai jaksojen loputonta hinkkaamista parhaimman lopun toivossa, samasta syystä jäi Asura's Wrath pelaamatta.

Sain tän vähän ikävästi myöhässä, mutta oli se odottelu sen arvoista. Meikään uppoaa ihan täysin, steampunk-meininki miellyttää esteettisesti ja mä rakastan sekä hiippailua että salamurhien suunnittelua. Kyllä tää on ihan selkeästi yksi vuoden helmiä itelle, vaikka mä oon vasta arviolta puolivälissä.

Pelaajan arvostelussa mainittiin 3 kertaa "Deus Ex" ...Jahas. Muutamia youtube -arvosteluja katsottuani päätin pistää tilaukseen. Nyt vaan toivon että peli tipahtaa postiluukusta ennen viikonloppua...

Itsekin olen pelannut läpi tässä pari päivää sitten, ja menin sen täysin hiippailemalla ja lähes aina tappamatta ketään muutamaa kertaa lukuunottamatta alkukentissä. Pelasin normaalilla ja hiippaileminen onnistui yllättävän helposti ottaen huomioon, miten muissa peleissä tyrin aina, kun koitan hiippailla, joten ihmettelen muiden viestejä tässä topicissa, miten hiippailu oli vaikeaa. Ja en todellakaan ole mikään hyvä pelaamaan hiippailutyylillä.

Suosittelen tätä peliä ehdottomasti, todella laadukas teos kyseessä! 10/10

Lainaus käyttäjältä JayeizH+

Lainaus käyttäjältä Hifisti10h siinä pamahti ja koitin noita optional "questeja" suorittaa myös jonkun verran.
Hiton hienoa! Kyrsii kun joka pelin pitää olla 20h, jolloin peli jää suurella todennäköisyydellä kesken. 10h pelistä saa paljon enemmän irti kun pääsee tarinan loppuun. Tämä pitää pistää hankinta listalle. Mutta täytyy nyt vielä yrittää noita reilun 20h pelejä...kun vaan saisi jostain aikaa...

Ei vittu mihin sulla loppuu yht äkkiä aika, ettet pysty pelaamaan 20h peliä, mutta lyhyeempiä pystyt? onpas vammainen logiikka. Vai oletko kenties kuoleman sairas ja päiväsi ovat käymässä vähiin? Ajattelin ostaa tän pelin, mut ilmeisesti ei kannatakkaa jos on joku 10h nopee rykäsy sivutehtävineen. ehkä sit 5e steamist tai 0e merirosvolahdesta en usko et on järkee enempää maksaa.

Lainaus käyttäjältä gurgi+

Ei vittu mihin sulla loppuu yht äkkiä aika, ettet pysty pelaamaan 20h peliä, mutta lyhyeempiä pystyt? onpas vammainen logiikka. Vai oletko kenties kuoleman sairas ja päiväsi ovat käymässä vähiin? Ajattelin ostaa tän pelin, mut ilmeisesti ei kannatakkaa jos on joku 10h nopee rykäsy sivutehtävineen. ehkä sit 5e steamist tai 0e merirosvolahdesta en usko et on järkee enempää maksaa.

Olipas kypsä ja korrekti vastaus viestiin. Itselläni mennyt 4 tuntia kahden ensimmäisen chapterin peluuseen ghost-tyylillä, kun olen tutkiskellut paikkoja rauhassa. Veikkaisin, että nopeasti juoksemalla tämän varmaan läpäisisi 5-6 tunnissa, joten läpipeluuaika taitaa melko pitkälti riippua siitä, että millä tyylillä pelaat ja etenet.

Lainaus käyttäjältä upidipi+

Olipas kypsä ja korrekti vastaus viestiin. Itselläni mennyt 4 tuntia kahden ensimmäisen chapterin peluuseen ghost-tyylillä, kun olen tutkiskellut paikkoja rauhassa. Veikkaisin, että nopeasti juoksemalla tämän varmaan läpäisisi 5-6 tunnissa, joten läpipeluuaika taitaa melko pitkälti riippua siitä, että millä tyylillä pelaat ja etenet.

Sepä merkillistä, koska pidän itseäni lapsellisena ja epäkorrektina. On se silti näköjään lyhyt. Ite olin saanut sellasen käsityksen et kestäis yli pariket tuntii, mikä pitäis olla vähimmäis kesto pelille tai 15h suora viivaisemmalle.

Lainaus käyttäjältä gurgi+

Ei vittu mihin sulla loppuu yht äkkiä aika, ettet pysty pelaamaan 20h peliä, mutta lyhyeempiä pystyt? onpas vammainen logiikka. Vai oletko kenties kuoleman sairas ja päiväsi ovat käymässä vähiin? Ajattelin ostaa tän pelin, mut ilmeisesti ei kannatakkaa jos on joku 10h nopee rykäsy sivutehtävineen. ehkä sit 5e steamist tai 0e merirosvolahdesta en usko et on järkee enempää maksaa.

Joskus on vain niin paljon muuta tekemistä että +20 tuntisten pelien pelaaminen viivästyy loputtomiin, ei tuossa minusta mitään sen ihmeellisempää ole. Ihmisillä kun on töitä, opiskelua, lapsia jne jne niin aika on kortilla ja tällöin lyhyemmät 10 tunnin rykäisyt sopivat juuri passelisti pariin vapaaseen viikonloppuiltaan. Nyt esimerkiksi itselläni palaa tuhottomasti aikaa MMO-peleihin ja pelaamattomien pelien läjä alkaa olla semmoinen että kun MMO:t on taputeltu onkin sitten vuodeksi pelattavaa.

Mutta itse asiaan. Kun kerta niin moni tätä kerta kehuskelee, niin yritetään vielä sitten toinen kerta ennen Gamestoppiin kiikuttamista ja katson miten kiven takana sen optimaalisen lopun saaminen oikein oikeasti on. Itselleni on tärkeää että se ensimmäinen neitseellinen pelikokemus olisi se täydellisin, sillä kun homma on kertaalleen nähty ei samanlaisia säväreitä pelistä enää irtoa. Kuitenkin vähän jurppii että pelitapaa rajoitetaan pelin määräämään pelitapaan eikä omalla tavalla saa edetä ellei halua missata good endingiä.

Itsellä meni alkuillasta tänään peli läpi ja kyllä se oli ihan sopivan pitkä omasta mielestä. Peli olisi voinut käydä jopa vähän tylsäksi jos olisivat vielä pitkittäneet sitä parilla tehtävällä. Tarkkaa peliaikaa en osaa sanoa, mutta varmaan päälle kymmenisen tuntia vähintään meni ja tein suurimman osan lisätehtävistä. Tosin aika paljon niistä keräiltävistä esineistä (Bone Charmit, Sokolov -maalaukset jne.) jäi vielä keräämättä, niitä täytyy vielä etsiskellä.

Pelin juoni oli ehkä vähän ennalta-arvattava, mutta loppuun asti silti kiinnostava, varsinkin viimeiset tehtävät. Pelattavuuden kannalta Dishonored tuntui Bioshockin ja Deus Ex: Human Revolutionin yhdistykseltä, tyylillisesti se taas muistutti vähän Arkham Cityn karua kaupunkimaisemaa. Vaikka muista peleistä onkin lainattu aika paljon, niin kyllä se silti tuntui aika uniikilta kokemukselta mennä peli läpi ensimmäistä kertaa.

Itse pelasin pelin hiippailemalla toisiksi vaikeimmalla vaikeusasteella (Hard) läpi ja yritin mahdollisimman vähän tappaa porukkaa, kaikki pääjehutkin hoitelin ilman murhaamista. Peli palkitsee nähtävästi pelaajaa enemmän, jos pelaa kunnon salamurhaajana eikä rynnäköivänä yhden miehen armeijana, sillä aiheuttamasi kaaos vaikutta minkä lopun saat pelille (itse sain hyvän, eli hyvin vähän aiheutin kaaosta). Huonoja puolia ei pelissä pahemmin ollut, ehkä vähän hidas alku ja kunnon inventoorion puuttuminen (tavaroista saa yleensä suoraan rahaa, ei itse tavaraa).

Itse antaisin pelille 9/10, maistuu salami.

Lainaus käyttäjältä Angel of Death+

Joskus on vain niin paljon muuta tekemistä että +20 tuntisten pelien pelaaminen viivästyy loputtomiin, ei tuossa minusta mitään sen ihmeellisempää ole. Ihmisillä kun on töitä, opiskelua, lapsia jne jne niin aika on kortilla ja tällöin lyhyemmät 10 tunnin rykäisyt sopivat juuri passelisti pariin vapaaseen viikonloppuiltaan. Nyt esimerkiksi itselläni palaa tuhottomasti aikaa MMO-peleihin ja pelaamattomien pelien läjä alkaa olla semmoinen että kun MMO:t on taputeltu onkin sitten vuodeksi pelattavaa.

Joo on mullakin 2 vuoro työtä iltavuoro ja aamuvuoro viikkoja vuorotellen, välillä viikonloputkin 12h työpäiviä. Kyl mä silti löydän tunnin sieltä tunnin täältä päättääkseni 20h pelin.

Osa sanoo että on lyhyt peli ja osa sanoo ettei ole aikaa. Tähän täytyy kyllä todeta että Dishonored vastaa molempiin sekä negatiivisesti että positiivisesti. Peli on mahdollista juosta läpi hyvinkin nopeasti ja toisaalta kaikesta voi nauttia helposti yli 20 tuntia. Itse olen pelannut vaikka kuinka kauan ja olen vasta kolmannessa salamurhassa. Liekkö hieman alle puolivälin peliä? Tässä vaiheessa voin jo silti sanoa, että tämä on parhaimpia (ellei paras) pelejä mitä olen pelannut ja pelejä on kuitenkin tullut pelailtua NES ajoilta lähtien.

Lainaus käyttäjältä zappah

Osa sanoo että on lyhyt peli ja osa sanoo ettei ole aikaa. Tähän täytyy kyllä todeta että Dishonored vastaa molempiin sekä negatiivisesti että positiivisesti. Peli on mahdollista juosta läpi hyvinkin nopeasti ja toisaalta kaikesta voi nauttia helposti yli 20 tuntia. Itse olen pelannut vaikka kuinka kauan ja olen vasta kolmannessa salamurhassa. Liekkö hieman alle puolivälin peliä? Tässä vaiheessa voin jo silti sanoa, että tämä on parhaimpia (ellei paras) pelejä mitä olen pelannut ja pelejä on kuitenkin tullut pelailtua NES ajoilta lähtien.

Voishan sitä kyllä kokeilla jos näin on asian laita. Niinhän se on, että säntäämällä pääsee pelit läpi nopeasti. Ite verkkaisesti nuohoan pelit nurkasta nurkkaan. Resident evil 6:sen mennyt jo melkeen 30h ja neljännest kamppaniast eka charpteri vast läpi, joten eiköhän tähänkin saa aikaa tuhrattua, kun tutkii ja hutkii.

Toinen läpipeluu kierros menossa, tällä kertaa olis tarkotuksena läpäistä peli ghostina, ilman tappoja ja vaikeimmalla vaikeusasteella. Nyt vasta ekassa varsinaisessa tehtävässä menossa ja onhan tämä melko haastavaa touhua jo nyt. Muttajoo, edelleen sitä mieltä että GOTY 2012 on tässä.

Ite läpäisin toissapäivänä, meni mulla varmaan 15h aikaa. Heti perään alotin toisen rundin vähän eri tyylillä, aikaa mennee vähän runsaammin. Pitkästä aikaa tuli vastaan sellanen peli että on pakko alottaa heti uudelleen. Mä kyllä diggasin ihan mielettömästi tästä.

Haluaisin huomauttaa että ei yhtään vituta käyttää paria tuntia tehtävään ja olla tappamatta ketään kun loppustatsit osoittaa että niinhän siellä vahingossa joku hostile oli kuollut perkele. En tiedä miten ja missä, ei auta kun uusiksi vaan :D

Lainaus käyttäjältä Jepu+

Haluaisin huomauttaa että ei yhtään vituta käyttää paria tuntia tehtävään ja olla tappamatta ketään kun loppustatsit osoittaa että niinhän siellä vahingossa joku hostile oli kuollut perkele. En tiedä miten ja missä, ei auta kun uusiksi vaan

Sama kävi meikäläiselle jo ensimmäisen assasinaation aikana. En tiedä, että tapahtuiko siinä vaiheessa kun tukahdutin kaverin ja heitin sen vahingossa portaista alas. Oletin, että sinne se jää nukkumaan, mutta näin ei tainnut olla asianlaita.

Lainaus käyttäjältä upidipi+

Lainaus käyttäjältä Jepu+Haluaisin huomauttaa että ei yhtään vituta käyttää paria tuntia tehtävään ja olla tappamatta ketään kun loppustatsit osoittaa että niinhän siellä vahingossa joku hostile oli kuollut perkele. En tiedä miten ja missä, ei auta kun uusiksi vaan

Sama kävi meikäläiselle jo ensimmäisen assasinaation aikana. En tiedä, että tapahtuiko siinä vaiheessa kun tukahdutin kaverin ja heitin sen vahingossa portaista alas. Oletin, että sinne se jää nukkumaan, mutta näin ei tainnut olla asianlaita.

Se on kyllä sinänsä jopa hieman koomista kun heität tainnutetun kaverin portaisiin ja huomaat että voi paska, nyt tömähti vähän liian lujaa.. Verilammikko kasvaa alla, tulee oikeasti semmonen "voi ny perse" fiilis : D Tää on todella mukava peli niin kauan ku hommat menee putkee. Sitte ku paska osuu tuulettimeen ni koko peli muuttuu ärsyttäväks. Sinänsä aika hyvin tehty että ku ensimmäisen assasinaation kusin ihan täysin ni tuli semmonen todenmukanen kaaosfiilis ku lopulta ei auttanu ku juosta kohde kiinni, ampua kuula kalloon ja tappaa pakomatkalla pari vartijaa.

Tämä ärsytti todella paljon ku ensin oli suunnitellu murhaa kauan aikaa.

Joo. Ei auta ku pitää snadia breikkiä ettei aivot sula huolella toteutetun tehtävän uudelleen toteuttamiseen. Olis ees huomannu että joku kuoli niin ois saanut jonkun aikasemman saven vaan ladattua. Tulee muuten aika hysteeriseen tahtiin tallenneltua kun ei ikinä tiedä mitä seuraavaksi tapahtuu vaikka kuinka ennakois ja suunnittelis :D

Lainaus käyttäjältä Jepu+

Tulee muuten aika hysteeriseen tahtiin tallenneltua kun ei ikinä tiedä mitä seuraavaksi tapahtuu vaikka kuinka ennakois ja suunnittelis

My grandmother could beat the game if she saved as much as you do!

T: Postal Dude

Pitkästä aikaa taas tänne boardeillekkin olen eksynyt kirjoittelemaan, ja en malta odottaa, että pääsen pelaamaan Dishonoredia! En kerennyt peliä ennakkotilaamaan, mutta ensi viikolla olisi tarkoitus tilata kyseinen tekele. Olen ollut tooodella hypettynyt pelistä, koska salamurhaus teema kiehtoo, ja pelin steampunk tyyli näyttää todella hienolta. Tykkäsin todella kovasti viime vuoden Deus Exästä, ja odotan tältä joksenkin samanlaista kokemusta. Eikä asiaa auta kaikkien kehut täällä peliä kohtaan. Innolla odotan Dishonoredia!

Lainaus käyttäjältä Jepu+

Haluaisin huomauttaa että ei yhtään vituta käyttää paria tuntia tehtävään ja olla tappamatta ketään kun loppustatsit osoittaa että niinhän siellä vahingossa joku hostile oli kuollut perkele. En tiedä miten ja missä, ei auta kun uusiksi vaan

Lainaus käyttäjältä appa-king

Sama kävi meikäläiselle jo ensimmäisen assasinaation aikana. En tiedä, että tapahtuiko siinä vaiheessa kun tukahdutin kaverin ja heitin sen vahingossa portaista alas. Oletin, että sinne se jää nukkumaan, mutta näin ei tainnut olla asianlaita.

Se on kyllä sinänsä jopa hieman koomista kun heität tainnutetun kaverin portaisiin ja huomaat että voi paska, nyt tömähti vähän liian lujaa.. Verilammikko kasvaa alla, tulee oikeasti semmonen "voi ny perse" fiilis : D Tää on todella mukava peli niin kauan ku hommat menee putkee. Sitte ku paska osuu tuulettimeen ni koko peli muuttuu ärsyttäväks. Sinänsä aika hyvin tehty että ku ensimmäisen assasinaation kusin ihan täysin ni tuli semmonen todenmukanen kaaosfiilis ku lopulta ei auttanu ku juosta kohde kiinni, ampua kuula kalloon ja tappaa pakomatkalla pari vartijaa.

Tämä ärsytti todella paljon ku ensin oli suunnitellu murhaa kauan aikaa.

Miten tiukka tämä peli on näitten loppujen suhteen? Pitääkö olla 100% täydellinen suoritus joka asiassa vai vähän sinnepäin?

Itsellä ei pinna kestä uudelleenyrityksiä ei sitten yhtään ja melkein kaikissa peleissä menee hermot helpoimmillakin vaikeustasoilla, etenkin hiippailupeleissä (Assassins Creedin synch rate bonus tehtäviin, Deus Exän bossit, Splinter Cell Convictionin viimeiset osuudet jne).

Noh, eka assassinaatio tehtävä olikin lopulta aikas iisi, ei joutunu pahemmin edes hikoilemaan jotta sai sen läpi ilman tappoja ja vihujen huomiota. Sittei muuta kuin jatkamaan, vähän pelottaa jo etukäteen ne loppupään kentät, siinä sitä sahausta sitten luultavasti riittää.

Lainaus käyttäjältä Angel of Death+

Miten tiukka tämä peli on näitten loppujen suhteen? Pitääkö olla 100% täydellinen suoritus joka asiassa vai vähän sinnepäin?

Siis, Dishonoredissa pelin loput jaetaan sen mukaan kuinka paljon kaaosta on tehnyt. Hiljainen, ei-tappava pelityyli saa low chaos lopun, joka on siis paras. Hiljainen tappaja, taas saa uskoakseni medium kaaoksen, sen lopusta en tiedä. Sitten se joka tappaa jokaisen joka tulee esiin, pistää paikkoja paskaksi saa high chaos lopun, joka siis on huonoin.

Mutta, lyhyesti, vähän sinnepäin.

Lainaus käyttäjältä Angel of Death+

Miten tiukka tämä peli on näitten loppujen suhteen? Pitääkö olla 100% täydellinen suoritus joka asiassa vai vähän sinnepäin?

Mikään pelin lopputulemista ei varsinaisesti ole tarkoitettu toistaan "paremmaksi", kyse on oikeasti vain muutamasta hieman erilaisesta vaihtoehdosta. Sen paremmaksi mielletyn Low Chaos -vaihtoehdon saavuttaminenkaan ei tosiaankaan edellytä mitään tavattoman tiukkaa taitopelaamista tai täydellistä hiiviskelyä. Rivisolttuja tuntui saavan laittaa melko huoletta lakoon kunhan vain muisti hoidella tehtävien pääkohteet vaihtoehtoisin menetelmin. Oikeasti on ihan makuasia, minkä loppuratkaisun kukin haluaa mieltää parhaaksi.

Vähän tunnelmia pelistä, nyt kun se on aika lailla 100% läpi. Tänään sain siis pelin pelattua toiseen kertaan läpi ja siinä samassa hommailin kaikki achievementit. Pakko sanoa, että helposti jopa vuoden paras peli. En edelleenkään keksi pelistä muita vikoja kuin sen mahdollisen lyhyyden. Itselleni peli kuitenkin tarjosi vähintään saman verran pelattavaa kuin vaikkapa Arkham City. Toki jos tuon juoksee läpi niin helposti menee siinä 3-4 tunnissa.

Ensimmäinen pelikertani meni todella nautinnollisesti stealth-tunnelmissa tappamatta ketään ja jäämättä kertaakaan kenellekään kiinni. Jokaisen nurkan ja reitin tutkin sekä kaikki kerättävät keräilin. Sivutehtävät tuli myös tehtyä kaikki ja kuunneltua kaikkien npc-hahmojen jutut jotka vain vastaan tulivat. Tämän takia jokaisen tehtävän jokainen nurkka ja reitti oli todella hyvin tiedossa, joten toisen pelikerran kenttien läpi juokseminen käytännössä suoraan kohteen luo oli todella nopeaa. Ainoa hidastava tekijä oli se, että halusin keräillä hieman rahaa varusteisiin. Runeja en kerännyt toisella pelikerralla mutta lähellä olevan bone charmit kyllä keräilin.

Ajattelin että toinen pelikerta olisi lähinnä robottimaista juoksua kohteen luo mutta se oli kyllä kaikkea muuta. Ensimmäisen pelikerran oltua stealt-painotteinen no-kill hiippailu, jäi myös suurin osa tappavista varusteista käyttämättä. Toisella kerralla tuli "hieman" sitten riehuttua tavoitteen ollessa high chaos, joten kukaan tielle eksyvä ei ollut turvassa siviilejä unohtamatta. Tässä huomasi sen, kuinka paljon kohteiden sijainti muuttuu, erityisesti myöhemmissä tehtävissä, sillä ruumispinot ilmeisesti saivat jantterit hieman huolestumaan.

Mahtava peli ja varmaan tulee vielä kikkailtua erilaisten voimien, varusteiden ja pelityylien yhdistelmillä. Muuten kyllä tuntuu että aika kuiviin tuon pelin olen imenyt mutta Arkham Citynkin kanssa tuntui samalta ja nyt kun senkin pariin joku aika sitten palasin, niin kyllähän se maistuu makealta :)

On se jännää miten nämä suuren yleisön hehkuttamat "vuoden pelit" maistuu omasta mielestä yleensä aivan paskalle. No onneksi ensikussa saapuu orginal assassin joka varmaan tekee poikkeuksen sääntöön.

Tuli siiten tämä eilen läpäistyä low chaoksella, ja vuoden yllättäjä/vuoden peli on mielestäni tässä. Peli on joka osa-alueella vaan niin käsittämättömän upea. Se tunne kun voit itse päättää mitä kautta menet pääkohteesi luokse. Kenties räiskit ja miekkailet tiesi läpi tai sitten hiippailet varjoissa. Vaihtoehtoisia reittejä on todella paljon. Itse hiippailin koko pelin ja tapoin satunnaisia kohteita. Toimintaakin kokeilin satunnaisissa paikoissa, ja se tuntui todella sulavalta, myös toisessa kädessä olevat taiat on todella siistejä esim. blink, jolla voit teleportata vihujen taakse, ja joko tukehduttaa heidät tai tappaa. Myös pääkohteisiin käytettävät eri vaihtoehdot on siistejä, voit toki tappaa ne tavallisesti, mutta kun tutkit ympäristöä ja teet sivutehtäviä sinulle vapautuu monia keinoja saada heidät pois pelistä. Itse käytin näitä eri keinoja jokaiseen kohteeseen, koska perinteinen tappaminen kuulostaa tylsältä. Kaikinpuolin omasta mielestä Dishonored ansaitsee tämän vuoden GOTYN. Peli on grafiikoiltaan kaunis, pelattavuus omaa luokkaa, teema on todella kiehtova ja valinnanvapaus. En löydä pelistä oikein mitään moitittavaa, paitsi joskus vartijat näkevät sinut mitä ihmeellisimmistä paikoista. 10/10

Mahti peli mutta itse olisin kaivannut peliin new game+ tyylistä hommaa että ois saanu alusta aloittaa jo kerätyillä voimilla ja aseilla. Muuten kyllä todellla bueno peli.

Lainaus käyttäjältä Nior

Mahti peli mutta itse olisin kaivannut peliin new game+ tyylistä hommaa että ois saanu alusta aloittaa jo kerätyillä voimilla ja aseilla. Muuten kyllä todellla bueno peli.

Samaa mieltä. Oli se niin vittumaista kun aloin niitä tehtäviä pelaamaan uudestaan keräiltävien esineiden takia. Mutta sitten ihan kaikki Runet ja Bone Charmit piti kerätä uudestaan.

Hiukan olen tätä pelannut, milloin on aikaa. Deux Ex tulee jonkun verran hommasta mieleen, eikä se ole huono homma ollenkaan. Vähän oudoksuttaa tuo ristiriita tosin, peli antaa auliisti pääasiassa tappotaitoja, mutta lopputuloksen kannalta teurastus taas olisi huonon juttu. Omien tekojen vaikuttaminen lopputulokseen on paperilla nerokas juttu, mutta itse ottaisin mieluummin sen perinteisen dialogivalinnan sillä tämä ratkaisu rajoittaa liikaa tekemisen vapautta.

Erinomainen peli silti. Vielä en ole riittävästi pelannut, joten ainakaan tällä hetkellä tämä ei vielä ihan ole vuoden peli-leiman verran kolahtanut vaikka erinomainen onkin.

Nyt itsekkin sain pelin läpäistyä ja täytyy sanoa ettei ehkä markettihintaa pelistä olisi kannattanut maksaa.

Siinä missä meininki oli ajoittain mielenkiintoista, tuntui peli kuitenkin hyvin paksun puuron läpi kahlaamiselta. Asiaa ei vielä oikein auta se tunne että tiedät pelaavasi peliä väärin kun joka tehtävän jälkeen kaaos on tapissa ja ruumisluvut siinä satasen paikkeilla. Helpoimmalla vaikeustasolla. Tiedän että pelissä on kyse valinnoista ja että peliä on mahdollista pelata useilla tavoilla, mutta se väärinpelaamisen tunne on väistämätön kun tietää pelin tarinankin loppuvan paremmin jos pelaat kummituksen omaisesti. Itse en tähän kyennyt edes helpoimmalla vaikeustasolla en sitten millään, ja New Game Plus ominaisuuden puuttuessa tuskin yritänkään uudelleen.

Peli on kuitenkin ihan kiintoisa ja joku toinen varmaan saisi tästä enemmän irti, mutta itselleni tämä ei oikein herättänyt mitään positiivisia fiiliksiä. Lähinnä olen vain helpottunut että olen nyt läpäissyt sen kertaalleen eikä siihen tarvitse koskea. Toisaalta ikävä fiilis varmaan nyt jäi siitä että läpäisin pelin väärällä tavalla ja tunnen nyt siis epäonnistuneeni pelin kanssa.
[spoiler]Suurin harmitus tuli ehkä siinä kun en tyhmyyttäni saanut edes Emilyä lopussa pelastettua.[/spoiler]

Uudelleen peliä ei juurikaan kiinnosta pelata, sen vuoksi että mitään polttavaa syytä ei siihen ole. Uudella yrityksellä pitäisi yrittää myös pelata täysin kummituksena, ja ensimmäisen läpipeluun perusteella se on helpoimmallakin vaikeustasolla aikamoista taiteilua. Ei kiitos, mieluummin pidän ohjaimeni ehjänä.

Lainaus käyttäjältä erakko

Siinä missä meininki oli ajoittain mielenkiintoista, tuntui peli kuitenkin hyvin paksun puuron läpi kahlaamiselta. Asiaa ei vielä oikein auta se tunne että tiedät pelaavasi peliä väärin kun joka tehtävän jälkeen kaaos on tapissa ja ruumisluvut siinä satasen paikkeilla. Helpoimmalla vaikeustasolla. Tiedän että pelissä on kyse valinnoista ja että peliä on mahdollista pelata useilla tavoilla, mutta se väärinpelaamisen tunne on väistämätön kun tietää pelin tarinankin loppuvan paremmin jos pelaat kummituksen omaisesti. Itse en tähän kyennyt edes helpoimmalla vaikeustasolla en sitten millään, ja New Game Plus ominaisuuden puuttuessa tuskin yritänkään uudelleen.

Peli on kuitenkin ihan kiintoisa ja joku toinen varmaan saisi tästä enemmän irti, mutta itselleni tämä ei oikein herättänyt mitään positiivisia fiiliksiä. Lähinnä olen vain helpottunut että olen nyt läpäissyt sen kertaalleen eikä siihen tarvitse koskea. Toisaalta ikävä fiilis varmaan nyt jäi siitä että läpäisin pelin väärällä tavalla ja tunnen nyt siis epäonnistuneeni pelin kanssa.

Uudelleen peliä ei juurikaan kiinnosta pelata, sen vuoksi että mitään polttavaa syytä ei siihen ole. Uudella yrityksellä pitäisi yrittää myös pelata täysin kummituksena, ja ensimmäisen läpipeluun perusteella se on helpoimmallakin vaikeustasolla aikamoista taiteilua. Ei kiitos, mieluummin pidän ohjaimeni ehjänä.

Itse paahdoin pelin lävitse ensimmäisen kerran vaikeimmalla tasolla (tosin ainoa muutos lienee se, että pelaaja kuolee helpommin) ja sain pidettyä kaaoksen nollissa vaikka jokaisessa kentässä tuli vähintään yksi tappo (osasta en tosin edes tiedä mikä ne on saattanut aiheuttaa). Peli ei loppujen lopuksi ole edes kovin vaikea, mutta väliin hyvin turhauttava ja pelin ehdottomasti suurin ongelma on juurikin tuo piilotettu moraali systeemi, joka rajoittaa pelaajaa merkittävästi.

Pelasin tovin taas tätäkin enemmän. Alkupuolella edelleen ollaan. Nyt jäin hiukan miettimään sivutehtävää, taisipa olla jopa pelin ensimmäinen pitempi sidequest. Tehtävä vaikutti selvästi high chaos hommalta, tein tehtävää eteenpäin olettaen että jossain vaiheessa tulisi optio hoitaa homma siistimmin, mutta eipä koskaan tullut joten jätin tehtävän kesken toistaiseksi. Mietinpähän vain ottaako tämä moraalimittari huomioon vain itse tappamani porukat vai lisätäänkö chaosiin myös näitten "polta orpokoti" -tyyppisten tehtävien suoritus?

Lainaus käyttäjältä Angel of Death+

Pelasin tovin taas tätäkin enemmän. Alkupuolella edelleen ollaan. Nyt jäin hiukan miettimään sivutehtävää, taisipa olla jopa pelin ensimmäinen pitempi sidequest. Tehtävä vaikutti selvästi high chaos hommalta, tein tehtävää eteenpäin olettaen että jossain vaiheessa tulisi optio hoitaa homma siistimmin, mutta eipä koskaan tullut joten jätin tehtävän kesken toistaiseksi. Mietinpähän vain ottaako tämä moraalimittari huomioon vain itse tappamani porukat vai lisätäänkö chaosiin myös näitten "polta orpokoti" -tyyppisten tehtävien suoritus?

Käsittääkseni peli ottaa huomioon kaikki tapot(Sea crustia ei lasketa), jopa ne joita et itse suorita. Eli sinulle tulee tappo merkintä esimerkiksi silloin kun, rotat pääsevät syömään jonkun lattialle jättämäsi tainnutetun kaverin.

Lainaus käyttäjältä YritaEdes+

Käsittääkseni peli ottaa huomioon kaikki tapot(Sea crustia ei lasketa), jopa ne joita et itse suorita. Eli sinulle tulee tappo merkintä esimerkiksi silloin kun, rotat pääsevät syömään jonkun lattialle jättämäsi tainnutetun kaverin.

Ai helvata, tuota vähän pelkäsinkin, mutta tarkoitin tätä:

[spoiler]Alkupuolen sidequestissa pitää myrkyttää erä bootleg curea rutolla. Tehtävän kuvauskin sanoo että porukkaa tulee kuolemaan ja tauti leviää, mutta mikään näistä ei ole varsinaisesti pelaamalla suoritettu tappo vaan valinnalla. Kuitenkin tuon sanomasi perusteella oletan että vaikuttaa lopputulokseen. Hiukan mietityttää tuliko nyt sabotoitua lääkkeen valmistusta kun murtauduin tohtorin kartanoon ja tästä seurauksena kaaosta?[/spoiler]

Lainaus käyttäjältä Angel of Death+

Lainaus käyttäjältä YritaEdes+Käsittääkseni peli ottaa huomioon kaikki tapot(Sea crustia ei lasketa), jopa ne joita et itse suorita. Eli sinulle tulee tappo merkintä esimerkiksi silloin kun, rotat pääsevät syömään jonkun lattialle jättämäsi tainnutetun kaverin.

Ai helvata, tuota vähän pelkäsinkin, mutta tarkoitin tätä:

[spoiler]Alkupuolen sidequestissa pitää myrkyttää erä bootleg curea rutolla. Tehtävän kuvauskin sanoo että porukkaa tulee kuolemaan ja tauti leviää, mutta mikään näistä ei ole varsinaisesti pelaamalla suoritettu tappo vaan valinnalla. Kuitenkin tuon sanomasi perusteella oletan että vaikuttaa lopputulokseen. Hiukan mietityttää tuliko nyt sabotoitua lääkkeen valmistusta kun murtauduin tohtorin kartanoon ja tästä seurauksena kaaosta?[/spoiler]

Tuo sidequest ei itseasiassa vaikuta Chaos tasoosi eikä niitä lasketa tapoiksi sinulle.

Aika mahtava pelihän tämä kieltämättä on. Oli pienessä alennuksessa, joten heräteostoksena tuli napattua joululahjaksi itselle. Pelin rakenne hoidettu aika hienosti, sillä itse en ainakaan kaipaa ollenkaan avoimen maailman menoa. Menet tehtävälle, seikkailet rajatussa ympäristössä, sitten palaat pubiin lepäilemään ja ottamaan vastaan seuraavan tehtävän. Paljon hyvää hypeä olin pelistä kuullut, mutta en osannut odottaa pelin olevan ihan näin kova tekele. Ehdottomasti vuoden parhaita pelejä. Nyt täytyy vielä hoitaa hommat loppuun, sitten voi kirjoitella pidemmin omia mietteitä.

Häpeän sanoa, mutta itselläni peli on jäänyt ostettavien pelien listalle, kun rahaa peleihin ei juuri ole ollut. Nyt aion korjata tämän vääryyden ja ostan pelin. Lyhyt arvostelu mahdollisesti tulossa tähän ketjuun, kun peli on pelattu.