Dead Space / Foorumit / www.pelaajalehti.com
1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Dead Space

IMAGE(http://d1vr6n66ssr06c.cloudfront.net/wp-content/uploads/2012/06/deadspace.jpg)

Dead Space on vuonna 2008 PS3:lle, Xbox360:lle ja PC:lle julkaistu kolmannesta persoonasta kuvattu peli, joka sekoitti elementtejä selviytymishauhusta ja toiminnasta. Sen jatko-osa Dead Space 2 julkaistiin vuonna 2011 ja sarjan kolmas osa tekee tuloaan ensi vuoden helmikuussa.

Dead Space: Extraction julkaistiin vuonna 2009 Wii:lle ja oli alkuperäisestä pelistä poiketen raideräiskintää. Dead Space 2:n julkaisun yhteydessä kyseinen peli julkaistiin myös Playstation 3:lle.

Dead Space: Ignition on 2010 julkaistu XBLA ja PSN peli, joka toimi esiosana Dead Space 2:lle ja pelillisesti sekoitti kolmessa erityyppisessä minipelissä mm. pulmanratkontaa ja strategiaa.

Dead Space iOS julkaistiin Dead Space 2:n kanssa samaan aikaan ja oli nimestä arvatenkin siis Dead Space universumiin sijoittuva iOS laitteilla toimiva peli. Peli julkaistiin myöhemmin myös Androidille ja joillekkin puhelimille/tableteille. Dead Space iOS on pelillisesti lähellä alkuperäisiä pelejä, kosketusnäytön lisäten toki omat kikkansa pelattavuuteen.

Dead Space maailmaan liittyvää viihdettä on julkaistu pelien lisäksi myös muissa muodoissa kuten kirjoina, sarjakuvina ja animoituina elokuvina.

Uutta osaa kovasti odottaen selailin noita pelikeskusteluja läpi ja huomasin maailmassa virheen, kun ei Dead Space sarjan omaa topicia löytynyt. Päätin tämän siis korjata luomalla ketjun missä voi heittää ilmoille kaikki mietteensä Dead Space maailmaan liittyvistä asioista. Peleistä tai muusta mediasta, vanhoista tai tulevista.

Itse olen läpäissyt jokaisen noista yllä mainitsemistani peleistä useaan otteeseen. Puhumattakaan alkuperäisestä Dead Spacesta ja sen jatko-osasta, jotka on tässä vuosien varrella tullut tahkottua läpi valehtelematta molemmat toistakymmentä kertaa. Ensimmäisistä trailereista ja tiedoista lähtien olen aina rakastanut Dead Space universumia.

Koitan lisätä heti kun kerkeän tähän ketjuun erillisen laajan selostuksen/ennakon tuosta Dead Space 3:sta, jota olen seurannut erittäin tarkkaan sen julkistuksesta lähtien.

Pakko myöntää että itsekin kuulun Dead Space fanikatraaseen, ykkösen aikanaan ostin heräteostoksena ja heti alussa oli selvää että tässähän on meininkiä, ei pelkästään siksi että möröt tuovat mieleen kulttielokuvan The Thing mutta myös se että päähahmo ei ollut kaikenkestävä supersankari joka puskapuhisemalla on elämänsä kunnossa.
Dead Space 2:n parasta antia olla kyllä ykkösestä tutun avaruusalukselle paluu, samalla muistutti kuinka paljon suuremmassa mittakaavassa kakkonen oli.
Toivon että kolmonenkin on vähintään yhtä loistava kuin edeltäjänsä, ja tokihan Co Op kuulostaa kutkuttavalta tässä tapauksessa, jaettu paniikki on kaksinkertainen paniikki.

Tuo avaruusalusten koluaminen näyttäisi olevan kunnossa myös kolmannessa osassa. Kolmeen lukuun jaetun pelin ensimmäinen lukuhan nimittäin sijoittuu tuon uuden planeetan Tau Volantiksen yläpuolella leijailevan avaruusalusten "hautausmaahan". Itse ainakin odotan innolla millaista on leijailla tuolla alusten seassa ja tutkia niitä rauhassa ilman että tarvitsee edetä koko ajan täysin ennalta määrättyä reittiä pitkin.

Ensimmäinen Dead Space on yksi suosikeistani tässä sukupolvessa. Peli oli kuin Resident Evil 4 mutta avaruudessa, sinäänsä monet asiat teki paljon paremmin. Kuten vaikkapa ampuminen/äksöni oli perkeleen toimivaa ja tässä nähtiin täydellisesti että kauhupeli voi olla pelottava ja silti pelattavuus on loistavaa. Pelin tunnelma oli ihan täydellinen ja se yksinäisyyden tunne oli tosi hyvin tehty. Juonikin nappasi mukaansa ja todellakin tahdoin tietää mitä helvettiä siellä tapahtui. Pelin loppu oli muuten ihan paras, en yhtään olettanut mitään semmoista. Paskat siinä meinas tulla housuun :D

Kakonen myös tuolla hyllyssä on ja ihan hyvä pelihän sekin on. Pettymys silti oli, eka DS oli minulle 10/10 tavaraa. Kakonen oli sitten enemmän äksöniä, vähemmän kauhua. Kyllä siinäkin jokunen oikeasti jännä kohta oli mutta ei ykösen tasolle menny koskaan. Pelin äänimaailmaa pakko kehua, se jäi tosi hyvin mieleen. Ne perkelee korinat ja örinät olivat täydellisiä. En tiedä mitä sikoja ne siellä on nauhottaessa tappanu mutta ei perkele sentään. Dead Space: Extraction PS3:lle myös löytyy kiitos kakosen LE version ja... ihan okei kai mutta Movea ei minulla ole ja dualshockilla sen pelaaminen on vähän työlästä, läpi tätä en ole mennyt mutta joskus ehkä.

Dead Spacesta olen sen ensimmäisen elokuvankin katsonut, Downfallin. Ihan hyvä pätkä joka kannattaa katsoa jos tahtoo nähdä mitä siellä Ishimuralla tapahtui ennen ekaa peliä. Tuo toinen leffa, Aftermath on vielä katsomatta mutta kai melkolailla samaa laatua.

Dead Space 3... En tiedä mitä odottaa peliltä. Pelottavasti näyttää siltä että pelisarja on mennyt vain huonompaan suuntaan. Äksöniä lisää ja nyt vielä co-op, ei kuulosta kovin kauhulta. Mutta mitä nyt uusimasta Pelaajastakin luin niin ihan hassuja juttuja tuossa co-opissa, etenkin se että pelaajat näkevät/kuulevat omiaan tuntuu hienolta systeemiltä. Ennakkotilaamaan en tuota ala vaan odottelen rauhassa mitä ihmiset pelistä sanoo, kyllä se viimeistään parilla kympillä tulee sitten ostettua.

Itsellä sarja meni vähän väärin päin kun aluksi pelasin Dead Space 2:sen läpi, ykkönen on jäänyt vaiheeseen jostain syystä motivaation kadottua. Jälkiviisaana voisin melkein itselleni todeta ettei olisi saanut antaa kakkos osan tulla ensiksi pelattavaksi niin jaksaisi paremmin ykkönenkin kiinnostaa.

Pakko silti sanoa että kyllä kakkos osa upposi meikäläiseen kun sai pienen kauhunvallassa koluta avaruus aluksen synkkiä nurkkia läpi ja puzzlet aiheutti suunnatonta kiroilua ja jälkeenpäin mielettömän onnistumisen fiiliksen kun tajusi kuinka simppeli kohta tämä olikaan. Onnistunut teos siis itselleni !

Dead Space 3... Se on tietysti hienoa että pyritään muuttamaan sarjaa että tuntuu kannattavalta ostaa uusin osakin, mutta oliko pakko mennä räiskintä puolelle ? Räiskintää kun on kaupan hyllyt jo pulloillaan.

Suosittelisitteko tätä sellaiselle, joka ei ole ennen pahemmin "kauhupelejä" pelannut? En tiedä Dead Spacesta oikein mitään, mutta jollain tavalla tekisi mieli pelata...

Lainaus käyttäjältä Reippailija

Suosittelisitteko tätä sellaiselle, joka ei ole ennen pahemmin "kauhupelejä" pelannut? En tiedä Dead Spacesta oikein mitään, mutta jollain tavalla tekisi mieli pelata...

Minä ainakin uskaltaisin suositella, koska itselleni Dead Space oli täysin ensimmäinen kauhupeli. Ja voi että kuinka kovaa se iskikään silloin. En siis itsekään ollut lukenut pelistä lähestulkoon mitään etukäteen, ja kokemukseni kauhupeleistä oli nolla. Kumminkin ostin pelin lähes julkaisun aikaan, ja voin sanoa että se oli jokaisen euron arvoinen ostos. Jos päätät ostaa sen, et menetä mitään vaikka peli ei iskisi, koska kumpaakin osaa myydään ihan pilkkahintaan jo. Ensimmäistä osaa kumminkin suosittelen ennemmin, Ishimura on niin ihana paikka ja onhan se paljon pelottavampi kuin toinen osa.

Lainaus

[b]käyttäjältä Reippailija[/b]

Suosittelisitteko tätä sellaiselle, joka ei ole ennen pahemmin "kauhupelejä" pelannut? En tiedä Dead Spacesta oikein mitään, mutta jollain tavalla tekisi mieli pelata...

Ehdottomasti kannattaa antaa mahdollisuus! Eivät nuo mielestäni nyt mitenkään liian pelottavia ole, vaikka tulihan sitä välillä huudeltua yksin himassa ekalla läpipeluulla.. Mutta se tuo paljon tunnelmaa peliin, kun välillä säikäytellään. Ensimmäisestä osasta tietysti kannattaa aloittaa ja jatkaa sit jos tykkää. Kerrohan omat fiilikset, jos päätät hankkia!

Kolmannen osan spekulointia hiukan:
Onko kukaan huomannut tuossa uusimmassa "Two ways to play" trailerissa ihan alussa ennen kuin uusi bad guy (?) huutaa tuon "let the evolution begin!", niin siinä välähtää todella nopeasti kuva, joka on futuristisesta kaupungista ja taustalla näyttäisi olevan maapallo. Dead Spacen tekijät ovat paljastaneet mihin pelin ensimmäiset kaksi actia sijoittuvat, mutta kertoneet kolmannen actin sijoittuvan todella arvaamattomaan ympäristöön... Voisiko olla maapallo??

Linkki traileriin: http://www.pelaajalehti.com/uutiset/hahmosii-kuulee-huutosi-dead-space-3ssa?page=1#comments

Lainaus käyttäjältä Reippailija

Suosittelisitteko tätä sellaiselle, joka ei ole ennen pahemmin "kauhupelejä" pelannut? En tiedä Dead Spacesta oikein mitään, mutta jollain tavalla tekisi mieli pelata...

Tiedä sitten kuulostaako tämä kovinkaan järkeenkäyvältä, mutta Dead Spacen tapauksessa nostaisin kauhupelien tuntemusta korkeampaan arvoon omat fiiliksesi esimerkiksi Alienien ja Event Horizonin tyyppisten scifikauhuleffojen suhteen. Survival-kilkkeestä huolimatta DS on kuitenkin mekaniikaltaan sujuva sarja ja helppo omaksua, mutta väittäisin, että iskun jyty määräytyy pitkälti sen mukaan kuinka suuria säväreitä avaruudessa kukaan ei kuule huutoasi -tyyliset näkymät herättelevät niskavilloissa. Eli mikäli ko. lajityypin elokuvilla ja/tai muulla viihteellä on paikkansa sydämessäsi, olisi rikollista itseäsi kohtaan jättää Dead Spacet pelaamatta.

Kiitos vastauksistanne! Täytyykin bongata kaupasta / lainata kaverilta joululomaksi niin näkee, kuinka kauan aikaa se ohjain pysyykään kädessä.

Mimmoisia nuo PC-versiot Dead Space 1&2:sta? Kovasti kiinnostaisi kokeilla kyseisiä pelejä mutta ei innostaisi tuhlata rahaa onnettomiin käännöksiin. Elikkäs onko Dead Space sarja PC:lle hankkimisen arvoinen?

Lainaus käyttäjältä Turbulenssi+

Mimmoisia nuo PC-versiot Dead Space 1&2:sta? Kovasti kiinnostaisi kokeilla kyseisiä pelejä mutta ei innostaisi tuhlata rahaa onnettomiin käännöksiin. Elikkäs onko Dead Space sarja PC:lle hankkimisen arvoinen?

Ainakin omasta mielestä kyseinen versio ensimmäinen osa on ihan hyvä käännös. Ainoa mikä pelissä huvittaa on ylireagoivat fysiikat (tanssivat ruumis-säkit ja oven väliin jäävät raajat joita voi venyttää 10metrisiksi) :D
Itseäni nuo enemmänkin huvittavat kuin ärsyttävät.

Lainaus käyttäjältä Turbulenssi+

Mimmoisia nuo PC-versiot Dead Space 1&2:sta? Kovasti kiinnostaisi kokeilla kyseisiä pelejä mutta ei innostaisi tuhlata rahaa onnettomiin käännöksiin. Elikkäs onko Dead Space sarja PC:lle hankkimisen arvoinen?

Itse en ainakaan kokenut mitään mainittavan arvoisia ongelmia PC:llä, itsellä siis molemmat Dead spacet tietsikalle.
Hyvällä mielellä voin siis suositella ;)

Lainaus käyttäjältä Turbulenssi+

Mimmoisia nuo PC-versiot Dead Space 1&2:sta? Kovasti kiinnostaisi kokeilla kyseisiä pelejä mutta ei innostaisi tuhlata rahaa onnettomiin käännöksiin. Elikkäs onko Dead Space sarja PC:lle hankkimisen arvoinen?

Dead Space 1:sen hiiri kontrollit voivat olla tapauskohtaisesti täyttä p*skaa (ei edes pelattava). Ne tosin pystyy helposti korjata säätämällä pelin tiedostoja tai grafiikkakortin asetuksia. Dead Space 2 toimii kyllä kiitettävästi.

Itse pidin Dead Spacesta sen verran että ykkönen meni läpi ensiksi PC:llä ja vasta jälkeen Xbox360:llä, kumpaisellakin Hardcore tasolla mikä itsessään oli hyvinkin palkitsevaa.
Kakkosen kun vielä jaksaisi vääntää vaikeimmalla niin avot.

http://m.youtube.com/#/watch?v=aEVmDaDM5xw&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DaEVmDaDM5xw&gl=FI

Tässä uusin traileri joka kertoo tähän astisen tarinan Dead Spacesta!

Lainaus käyttäjältä xtpro

http://m.youtube.com/#/watch?v=aEVmDaDM5xw&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DaEVmDaDM5xw&gl=FI

Tässä uusin traileri joka kertoo tähän astisen tarinan Dead Spacesta!

Kiitoksia linkistä. Hyvä video mikä avasi muutaman peliä pelatessa ohimenneen kohdan.

Ennakkotilasinpa kolmosen, vaikka onkin ristiriitaisia fiiliksiä, taas. Pelisarjan fani toki olen, mutta kaupallistumisen viba on tunnettavissa. Coop ja multiplayer ei kiinnosta, vaan lähinnä kaipaisin ensimmäisen pelin tunnelmaa takaisin. Sitä tuskin on luvassa, vaan entistä enemmän toimintapainotteista pyssyrallia ja draamaelementtejä. Ei se mitään, kyllä sekin kelpaa.

Meille innokkaimmille faneille vihdoin julkaistiin "Collector's edition" tulevasta Dead Spacesta!

Alempana linkki, josta voi oman "Dev-Team Edition"-nimellä kulkevan extramateriaalia sisältävän paketin hankkia. Huomaa, että paketin voi (ja kannattaa aluekoodien takia) tilata myös ilman peliä.

http://www.deadspace3devteamedition.com

Dead Space 3:n aikaisen demon koodi oli tullut juuri sähköpostiin. Kannattaa tarkistaa oma, jos oli ilmoittautunut originissa halukkaaksi!

Luinpa tuossa tuottajan haastattelun toimittajien pidemmän pelisession jälkeen. Pitkästä haastattelusta jäi parhaiten mieleen uudet game modet, jotka avautuvat pelin läpäisyn jälkeen. Kerronpa tässä niistä hiukan joten on syytä laittaa merkintä niille, jotka haluavat pitää yllätyksenä.

SPOILER! [spoiler] Classic mode: ei co-op mahdollisuuttaa, ohjaus muutettu vastaamaan täysin 2. osan ohjattavuutta ja aseina pystyy käyttämään vain aikaisemmista osista tuttuja tykkejä. Vaikeusasteesta ei sanottu mitään, onko sitten säädettävissä tuossa modessa vai suoraan zealot taso (vaikein), jää nähtäväksi.

Pure Survivalist: Voi pelata co-opissa, mutta mitään ammuksia tai parannuspakkauksia ei löydä maastosta tai vihollisilta, vaan kaikki pitää itse valmistaa löytämillään resursseilla uudessa weapon benchissä. Vaikeusasteesta ei puhuttu tässäkään.

Hard Core: Pelin tallennus systeemin muututtua autosaveksi tulee hardcoresta nyt mielenkiintoinen. Eli toisin kuin edellisessä osassa HClla pelatessa voit koska vain lopettaa pelisession ja jatkaa samasta kohdasta vaikka seuraavana päivänä, kiitos uuden autosaven. Mutta Yksikin kuolema ja koko peli lähtee alusta... Ottaa huomioon vielä, että pelille sanotaan pituutta olevan tuplasti verrattuna kumpaakaan aikaisempaan osaan, tulee tämä haaste olemaan oikesti Haaste. Palkkion pitäisi tällä kertaa kylläkin tuoman enemmän uudelleenpeluu arvoa kuin Dead Space 2:n kuuluisa Foam Finger. [/spoiler]

Eli kaikki, joita kiinnnostaa uudenlaiset haasteet, niin kertokaahan mielipiteitä!

Tässä vielä linkki haastatteluun
http://www.playstationlifestyle.net/2013/01/22/interview-with-dead-space-3-senior-producer-david-woldman/2/

Tuli testattua Demoa kun sain Early Access-koodin xboxille. Kaikki vanhat kauhu-teemat ja pelottelu taktiikat on mukana ja diggaan lumi-asetelmasta, mutta silti on se sama fiilis kuin muilla että homma on vähän muoviin pakattu.
Aseiden kustomointi on Fine, mutten ole järin innostunut. Tässä on se sama juttu kun on niin paljon mahdollisuuksia niin ei samalla tavalla arvosta aseita kuin silloin kun ne olisi vain tietynlaisia.Toivon mukaan pelissä on enemmän kohtia jossa joudut säästelemään panoksiasi ja peruuttamaan kun yksikin necromorph tulee vastaan jottet vain tuhlaisi panoksia. Muuten peli vedetään sitten taas Zealot modilla. Oikeastaan se vaikein vaikeusaste onkin se asia mikä yleensä pelastaa tällaiset pelit.

Lainaus

[b] Lainaus käyttäjältä Berzerker [/b]

Toivon mukaan pelissä on enemmän kohtia jossa joudut säästelemään panoksiasi ja peruuttamaan kun yksikin necromorph tulee vastaan jottet vain tuhlaisi panoksia. Muuten peli vedetään sitten taas Zealot modilla. Oikeastaan se vaikein vaikeusaste onkin se asia mikä yleensä pelastaa tällaiset pelit.

No siis vaikeusasteethan on lähinnä sen takia, että osa pelaajista tykkää ettei tarvitse miettiä ammuksia tai edetä varovasti vaan jotkut tykkää mennä räiskien alusta loppuun. Sit on vaikeammat tasot niille, jotka tykkää enemmän miettiä taktiikoita ja olla vähän valppanpana kuin helpommilla vaikeusasteilla.

Itsekkin huomasin demossa saman ja lähinnä ainoan ongelman, että helppohan se oli. Mutta Dead Space 2:ssa ainakin ero normalin ja zealotin välillä oli tosi suuri ja uskoisin että tekijät ovat kiinnittäneet huomiota myös niihin pelaajiin, jotka oikeasti osaavat jo 3. osassa pelata näitä pelejä ja haluavat yhä haasteita.

Joo tulihan tuota demoa testailtua, olin yllättynyt kuinka helppo tuo oli. Normaalilla DS1 sai välillä selkäänsä jos ei ollut varovainen, DS2 oli vähän helpompi mutta siinä oli tyhmiä horde kohtauksia jotka antoivat typeriä vaikeuspiikkejä peliin. Tämän demon juoksee läpi käyttämättä yhtään hela pakettia mikä on jo masentavaa.

IMAGE(http://nerdreactor.com/wp-content/uploads/2012/06/dead-space-3-cover.jpg)

Tykkään lumiasetelmasta sillä The Thing kuuluu yhtiin suosikkielokuvista, mutta tuota lumimyrskyä ei ole käytetty niin tehokkaasti kuin olisi voitu. Myrsky väistyy välillä keinotekoisesti jotta näät ympäristön tai sen ison rakennelman siellä kaukana. Olisipa ollut kunnon myrskyä kokoajan vaan ja lisänä yö niin olisi saatu sitä ahdistavaa tunnelmaa.

Normaalit vihut (ihmiset) olivat jotekin tosi tylsiä, he eivät edes koittaneet kiertää sivustaani vaikka kökötin suojassani josta näen jo puoliksi. Heidätkin on yleensä helppo tiputtaa pois pelistä kun heistä näkyy pää tai olkapää kun he ovat suojassa.

Ase tuntuma ei ole niin hyvä kuin aijemmissa, ennen linecutterilla olit ihan varma että jalat katkiaa kun sillä ampuu. nyt oli vähän arpapeliä lähteekö sillä normi monsulla ne jalat vai ei. Raajojen irrotus ei vain ollut niin tyydyttävää kuin aijemmin.

IMAGE(http://media1.gameinformer.com/imagefeed/featured/electronic-arts/visceral/deadspace3/enemies/screen610.jpg)

aseiden teko/modaus oli ehkäpä se paras lisä, vaikka hirveän erikoisia aseita (siis sellaista mitä ei ole ennen DS nähty, mielestäni eri tyyppisiä rynkkyjä/smg ei lasketa) ei voinut tehdä niin valinnan varaa kuitenkin oli eri tyyppisille aseille. Vihdoinkin pystyin yhdistämään linecutterin ja rynkyn tai tekemään haulikon josa on liekinheitin. Toisaalta nyt he menivät laittamaan että vaihdettaessa primary/secondary firestä -> secondary/primary fireen on sellainen ikävä 2 sek viive. Kun ammut rynkky tulituksella jtn eikä se pysähdykkään ja koitat ampua heti linecutterilla niin eipä onnistukkaan vaan saat naamallesi, miltei nopeampaa vaihtaa ase.

Vaikka nyt arkitissa oloissa ollaankin niin tuntuu että tahalleen menty osittain peittelemään näitä vihollisia jotta ne eivät olisi niin ällön näköisiä niinkuin niidein pitäisi olla. myöskin nuo nuoriso necromorphit oli vaihettu ja samalla lapsi necrot, tajuan kyllä etteivät viiti "tapattaa lapsia" necroina mutta aika jännä että kahden pelin ajan näin on ollut mutta nyt kolmannessa osassa sitten ne vaihetaan.

IMAGE(http://i238.photobucket.com/albums/ff153/Kaze_88/lurkerdog_zps4bfda3d8.jpg)

Onhan tuossa kaikki perusmekaniikat kohillaan ja pidän tuosta universumista. Nämä vaihdokset ja uudistukset tässä demossa eivät oikein minusta toiminu niin hyvin.

EDIT: Joissain pelisarjoissa tuntuu että kun siitä ensimmäisestä osasta tulee vähän famous ja sille tulee oma fanikunta niin tuntuu että kehittäjät/päättäjät aattelee "joo hyvä peli, mutta tehdään siitä enemmän mass appeal ja lisätään markkinointia niin myynnit nousee".

Sitten jatko-osa myy paremmin tietenki koska sana ensimmäisestä osasta on levinnyt ja nyt on saatu peli muidenkin tietoon kunnon markkinoinnilla. Sitten pelaajista osa on täysin sitä mieltä että toinen osa oli kyllä mekaanisesti jne parempi, mutta samalla että osa esimmäisen osan viehätyksestä on poissa koska siihen on lisätty ominaisuuksia joiden avulla se on enemmän massalle sopiva.

Kolmannelle osalle kehittäjät/päättäjät ajattelee "jes meillä on oikea suunta kehityksessä kun sitä kehuttiin vähän paremmaksi ja se möi enemmän kuin ensimmäinen osa. viedään peliä enemmän massoilla sopivaksi". Sitten peli myy jo sen loistavan ensimmäisen ja ihan hyvän jatko-osan sekä vielä isomman markkinoinnin takia loistavasti. Pelaajien keskuudessa sitten tämä osa on ihan ok sillä tunnelma on poissa ja siihen on lisätty jtn täysin tarpeetonta tai helpotettu aivan liikaa. Vaikka jo mielestäni peli olisi varmasti myynyt todella hyvin ilman tätä suuntausta, ei siinä että tuossa suuntauksessa sinällänsä olisi vikaa mutta miksi pitää mennä liikaa sinne ääripäähän.

Kuuluuko sitten Dead Space tähän sarjaan? noh annetaan lopullinen tuomio sitten kun DS3 on läpäisty. Demon jälkeen olen kuitenkin huolissani.

Lainaus käyttäjältä Kaze88+

Sitten pelaajista osa on täysin sitä mieltä että toinen osa oli kyllä mekaanisesti jne parempi, mutta samalla että osa esimmäisen osan viehätyksestä on poissa koska siihen on lisätty ominaisuuksia joiden avulla se on enemmän massalle sopiva.

Ite en ainakaan kuulu tähän fanijoukkomassaan joka aina valittaa että jatko-osa on ryssitty ja tehty "massoille" sopivaksi kakaksi ja että eka osa on aina paras sitä viehätystä ei voi ikinä päihittää seuraava osa(tai ei pysty vaan myöntämään, että jatko-osa on parempi) Harvemmin jatko-osat ovat oikeasti huonompia ja itellä on ainakin vaikeaa pelata edellistä osaa sen jälkeen kun on pelannut jatko-osaa, koska se nyt on yleensä parempi(aina pelillisesti parempi, joskus tarinallisesti huonompi mutta tarina nyt häviää aina pelattavuudelle , pelattavuus täytyy olla kunnossa). Silloin kun pelisarjan edellisestä osasta on kulunut liian kauan vaikka 10 vuotta niin voi jatko-osa olla ryssitty, liukuhihna tahdilla(jatko-osaa aletaan heti tekemään) ryssimistä ei pääse tapahtumaan kovin usein.

@Kaze88:
Sitä lumimyrskyä tulee kuulemma olemaan enemmän kokoversiossa, oon aika pitkälle kaikki mahdolliset kehittäjien haastattelut ja ennakot pelistä lukenut ympäri nettiä. Esim demosta se ihme iso hämähäkki necromorph taistelu on erilainen kokoversiossa, siinä juuri kuulemma samassa taistelussa on hämärää ja lumimyrsky niin ettei sitä örvelöä näe helposti. Näin siis kehittäjä kertoi yhdessä haastattelussa. Samassa kertoi, että demo on tiivistetty paketti eri kohdista peliä, jossa pääasiassa pyritään näyttämään mahdollisimman paljon kaikkea uutta pelistä. Eikä haluttu että kukaan turhautuisi demoa pelatessa, joten vaikeustaso pidettiin alhaisena.

Tuosta vihollisten selkään kiertämisestä vielä sen verran, että ainakin demon siinä porakohtauksessa tuli vähän väliä kirvestä niskaan. Tulipa noista vuodetuista achievementeistäkin luettua, että kyseisessä kohtauksessa saa cheevon [spoiler]kun pääsee taistelun läpi ottamatta yhtäkään osumaa[/spoiler]. Ja Pelaajan elokuussa julkaisemassa "Eudora"-videopätkässä oli mielestäni hyvin samantyylinen kohta, missä pirulaiset pääsi koko ajan iskemään selästä.

Dead Spacen facebook sivuilla muuten julkaistiin tänään pieni teaseri siitä, että sunnuntaina olisi tulossa jotain SUURTA. Oma veikkaukseni on, että kokopituinen Story-trailer julkaistaan tuolloin vielä ennen pelin ilmestymistä kauppoihin. Story trailerin puolen minuutin teaser löytyy mm. tästä:
http://www.ign.com/videos/2013/01/24/dead-space-3-sneak-peek

Lainaus käyttäjältä xtpro

@Kaze88:
demo on tiivistetty paketti eri kohdista peliä, jossa pääasiassa pyritään näyttämään mahdollisimman paljon kaikkea uutta pelistä. Eikä haluttu että kukaan turhautuisi demoa pelatessa, joten vaikeustaso pidettiin alhaisena.

Njoo tämähän on yleistä demoissa, tehdään sellainen action packed demo pelistä. En muista oisikohan se ollut Ninja Gaiden 3 jonka demo oli helppo verrattuna aijempiin, luvattiin että se kokoversio oisi vaikeampi mutta toisin kävi. Ainahan sitä voi vaihtaa tasoa jos on liian helppo, vaikka en kyllä yleensä pelaa mitään hardeilla (heikot hermot). Joissain peleissä kuitenkin pakko kun hard on normal tasoinen.

Lainaus

Tuosta vihollisten selkään kiertämisestä vielä sen verran, että ainakin demon siinä porakohtauksessa tuli vähän väliä kirvestä niskaan. Tulipa noista vuodetuista achievementeistäkin luettua, että kyseisessä kohtauksessa saa cheevon Spoileri!Näytä spoilerikun pääsee taistelun läpi ottamatta yhtäkään osumaa. Ja Pelaajan elokuussa julkaisemassa "Eudora"-videopätkässä oli mielestäni hyvin samantyylinen kohta, missä pirulaiset pääsi koko ajan iskemään selästä.

Sori olin kuvaillut liian epätarkasti, tarkoitin niitä unitologi sotilaita jotka ampuu. Eilen näytin kaverille demoo ja jätin Isaacin siinä lopussa kykkimään suojan taakse. Kyyllättii sitä varmaan 5-10min ja höpöteltii samalla kun ne vihut "järkevinä" saaneet mitään aikaan :D

Dead Space 3:n uusi eeppinen Story Trailer!!

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=TFYCgC2hFwk

Lainaus käyttäjältä xtpro

Dead Space 3:n uusi eeppinen Story Trailer!!

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=TFYCgC2hFwk

Paljon parempi kuin Release traileri, paljon parempi meininki. Ajattelin tässä itsekkin tehdä oman fani trailerin jos tässä vkloppuna ehdin. Mietin aluksi tehdä Portishead - Machine gunilla sen kuten minulla oli Dead Space 2 Trailerissa. Päätin kuitenkin laittaa ihan eri biisin siihen, katsotaan mitä siitä nyt sitten tulee. postailen tänne kunhan se on valmis.

Voi voi Isaac parkaa, mahtaako möröt koskaan päästää kaveria eläkkeelle. Loistopelejä yhtälailla, Mietin vain että kun ykkösessähän se aisapari, nainen olikin sen Markerin perässä mutta sitten myöhemmin ei koskaan selvinnyt että kuka tai mikä hänet palkkasi tehtävään eikä sitten tullut muita tahoja etsimään tätä maagista markeria, olisi hienoa että joku lanka solmittaisiin kolmosessa mutta luulempa että tarina näyttääkin kokonaisuutensa että kyseessä onkin jotain huomattavasti suurempaa kuin aiemmin on annettu ymmärtää.
Ja hienoa on jos ja kun Isaacin kyky liikkua on jätetty ennalleen, ei tähän sarjaan kaipaa mitään ADHD hahmoa joka liikkuu niin nopeasti että menee normaalirefleksien yli, kunhan vaan joku kaveri malttaisi ostaa pelin niin saisi Co Op partnerin, siis tämän DS3:sen

Dead Space 3 Until Death

Tuli kolme kertaa lyhyempi pätkä kuin mitä aluksi tein. Tuo biisi on kyllä niin ahdistava ja lyhyt ettei sillä kovin pitkää teosta voi tehdä enkä viittinyt mennä mixaa toista biisiäkään siihen sekaan. Jo nyt tuossa on tuo sama biisi kolme kertaa jaettuna osina, ihan ok tuosta tuli loppuseltaan. Ei taida kuitenkaan aika riittää vielä toiseen trailuun, ehkä sitten julkaisun jälkeen kun on enemmänkin tuota videomateriaalia. Miltei kaikissa trailereissa oli joitain samoja kohtauksia kuin toisissa niin sekin vähän hidasti tuota hommaa.

Huhu ensimmäisestä arviosta tiivistelmän kera. Eihän tuo 7.75/10 edes ole huono arvosana, mutta huolettaa vähän kyllä tuo tiivistelmän sisältö.

EDIT: Tässä muuten uudestaan tuo Dead Space ennen ja nyt päivitettynä. Vaihoivat sitten tuon Crawlerinki =P

@Kaze88 https://twitter.com/Andrew_Reiner/status/297786971504377857

Tos on yhen game informerin toimittajan twitter sivu, ja muualtaki lukenu et toi arvostelu ei pidä paikkaansa.

http://golden4games.com/en/report/review/43585-dead-space-3-19.html

Tossa sen sijaan on oikea ihan internetistä löytyvä arvostelu 8.8 arvosanalla :)

Lainaus käyttäjältä xtpro

@Kaze88 https://twitter.com/Andrew_Reiner/status/297786971504377857

Tos on yhen game informerin toimittajan twitter sivu, ja muualtaki lukenu et toi arvostelu ei pidä paikkaansa.

http://golden4games.com/en/report/review/43585-dead-space-3-19.html

Tossa sen sijaan on oikea ihan internetistä löytyvä arvostelu 8.8 arvosanalla

Nii eipä noihi huhuihi voi aina luottaa, odotan GT, IGN ja GameSpot arvosteluita. En ole koskaan kuullutkaan tuosta Golden4gamesista. :D

Annoyed Gamer - Scary Business (Dead Space 3). Outoa kyllä että etteivät laita mitään graafisia herkkuja tuohon pc versioon vaikka heillä on osaamista ja resursseja siihen. Mikromaksuilla/sälällä houkutellaan parikymppisiä miehiä jotka pelaavat vain puhelimilla, oikeasti Hra Calhoun...jotenkin epäilen että moni vain kännykällä pelaava ostaa konsolin + DS3 koska siinä on tota pikkusälää myytävänä. Mut Beer on kyllä siinä väärässä että noita paketteja tarvis jotta peli oisi parhaimmillaan, ainakin kakosessa jos osti weapon packkejä niin suurinosa niistä helpottaa peliä jo vähän liikaakin useimmilla tasoilla.

Vielä pari päivää...

Kaikki asut kuulemma ovat vain kosmeettisia eli ne eivät boostaa mitään statseja. Itse olen tyytyväinen sillä nyt voi huoletta pelata koko pelin sillä N7 asulla. Sitten taas joku muu asu toiselle kierrokselle.

Linkki

Lainaus

Review scores from the March 2013 issue of Game Informer are in. The publication handed out a nearly perfect score for Dead Space 3 and one of the first verdicts for Sly Cooper: Thieves in Time.

]Find the full listing of scores below:

The Cave – 7.75
[b]Dead Space 3 – 9.75[/b]
Anarchy Reigns – 7.5
Sly Cooper: Thieves in Time – 9.0
Knytt Underground – 7.5
Joe Danger Touch – 8.25
Fire Emblem: Awakening – 9.0
Crimson Shroud – 7.5
Hundreds – 8.0
Aero Porter – 5.0
Middle Manager of Justice – 6.0

Wooo! Miltei täydelliset pojot, haluisin kyllä lukee ton arvostelun :D

EDIT: Gametrailers 7.7/10

IGN 7.8/10

Gamespot 8/10

Tarina plörinää ja välillä actionia on vaan liikaa. Noh...still buying.

Destructoid 8/10 ja arvostelu on Jim Sterlingin, ilmeisesti peli on ihan ok. Noh... ale laarista sitten joskus.

Lainaus käyttäjältä YritaEdes+

Destructoid 8/10 ja arvostelu on Jim Sterlingin, ilmeisesti peli on ihan ok. Noh... ale laarista sitten joskus.

Gametrailers - DS1 8.8/10 - DS2 9.0/10 - DS3 7.7/10
IGN - DS1 8.7/10 - DS2 9.0/10 - DS3 7.8/10
Gamespot - DS1 9.0/10 - DS2 8.5/10 - DS3 8/10
Destructoid - DS1 9.0/10 - DS2 9.5/10 - DS3 8/10

I see a pattern here :D. Noh ei tuo 7-8 huono ole, ei vaan peli yllä tietyissä asioissa samalle tasolle kuin aikaisemmat. Valitettavasti juuri niissä tärkeimmissä asioissa joista minä olen pitänyt.

Joo vähän huonolta näyttää arvostelujen kannalta... Eniten odottamani peli ikinä, en kestä jos pettää. Noh, toivottavasti olen polygonin kanssa samanmielinen ---> 95 sai arvosanaksi. Ainakin demon perusteella tykkäsin paljon, joten en ala hätiköimään arvostelujen perusteella!

Cdon.com yllätti iloisesti ja kuoresta paljastui myös ihan kiva steelbook kotelo.
IMAGE(http://img560.imageshack.us/img560/5042/201302071079.jpg)

Lainaus käyttäjältä xtpro

Joo vähän huonolta näyttää arvostelujen kannalta... Eniten odottamani peli ikinä, en kestä jos pettää. Noh, toivottavasti olen polygonin kanssa samanmielinen ---> 95 sai arvosanaksi. Ainakin demon perusteella tykkäsin paljon, joten en ala hätiköimään arvostelujen perusteella!

Suomen luotettavin pelilehti ja Suomen toiseksi paras peli arvostelija anto 91 pistettä ja suositus leiman, joten tuskin on huono peli.

Nyt ollaan chapterissa 14 ja 19 noita näyttäisi olevan. Arviolta kymmenisen tuntia pelannut tänään joten pituutta ainakin on enemmän kuin aikaisemmilla. Ainakin vielä ainoa miinus on ollut se, että kaikkia sivutehtäviä ei pääse yksin pelaamaan. Ei tässä minusta toimintaakaan sen enempää ole kuin kakkosessa ja rytmityskin on ollut hyvä.

Hölmöläisen hommaahan sen on pelkästään arvosanojen perusteella tuomita peliä, mikä tekee 7-8 arvosanan pelistä huonon ? Mihin on kirjoittaja sitä verrannut ? Millainen pelaaja ylipäänsä on kyseessä ?
Jokaisen tulisi tehdä oma arvio peleistä jotka kiinnostaa eikä antaa ympärillä hönkivän median määrätä mitä on "oikein" pelata heidän mielestään.
Esimerkiksi moni peli joka on saanut 90-100 pongoa (9-10) on jäänyt hankkimatta jo pelkästään sen takia että se ei välttämättä kiinnosta ja nykyaikana "huonompi" arvosana näkyy sitten hinnoissa, jotka liki romahtaa jos ja kun peli saa huonot arviot.

PS. Jos jokaikinen CoDikin saa miltei täydet pongot vain olemalla vuosipäivitys niin voiko kriitikoihin oikeasti luottaa ? Ja valitsisitko sinä taide elokuvan toimintaelokuvan sijaan jos numerot kertovat taide elämyksen olevan 5 pongoa parempi, tuskimpa.

Olen itse vasta 5. chapterissä ja 7,5h pelattuna. Olen kyllä kahlannut kaiken läpi ja vähän pelannut uudestaan aikaisempia chaptereitä saadakseen huomaamatta jääneet tavarat. Pituutta pelillä tuntuu siis tulevan reilusti enemmän kuin aikaisemmille ja pelimaailma on tähän asti ollut juuri sopivan avoin.

Hyvä peli on ehdottomasti, mutta joku fiilis jää puuttumaan verrattuna edelliseen osaan, jota niin suuresti rakastan. Nyt kun noihin säikytyksiin ja pelottelukeinoihin on tottunut niin paljon ettei yksinpelissä tuntunut missään, niin päätin vain heti ekalla kerralla vetää pelin läpi kaverin kanssa. Ja se on kyllä heti mukavemman tuntuista. Vaikeimmalla vaikeusasteella co-opissa viholliset hyökkäävät niin älyttömän nopeasti päälle ja iskut ovat kuolettavia, väkisinkin nostaa pulssin korkealle.

Parempi kuin ensimmäinen Dead Space, mutta ei vielä ainakaan ihan yllä 2. osan tunnelmaan ja fiilikseen. Katsotaan josko tuokin muuttuu vielä, kun peliäkin on paljon jäljellä!

Lainaus käyttäjältä SamTheFurious82

Hölmöläisen hommaahan sen on pelkästään arvosanojen perusteella tuomita peliä, mikä tekee 7-8 arvosanan pelistä huonon ? Mihin on kirjoittaja sitä verrannut ? Millainen pelaaja ylipäänsä on kyseessä ?
Jokaisen tulisi tehdä oma arvio peleistä jotka kiinnostaa eikä antaa ympärillä hönkivän median määrätä mitä on "oikein" pelata heidän mielestään.
Esimerkiksi moni peli joka on saanut 90-100 pongoa (9-10) on jäänyt hankkimatta jo pelkästään sen takia että se ei välttämättä kiinnosta ja nykyaikana "huonompi" arvosana näkyy sitten hinnoissa, jotka liki romahtaa jos ja kun peli saa huonot arviot.

PS. Jos jokaikinen CoDikin saa miltei täydet pongot vain olemalla vuosipäivitys niin voiko kriitikoihin oikeasti luottaa ? Ja valitsisitko sinä taide elokuvan toimintaelokuvan sijaan jos numerot kertovat taide elämyksen olevan 5 pongoa parempi, tuskimpa.

Minä en ainakaan ole tuominnut koko peliä noiden arvioiden takia, luen aina monta arvioita ja ne ainakin minulle ovat suuntaa antavia. Jos 3-5 eri lähdettä sanoo että asia x, y ja z ovat tässä pelissä huonoja ja pidän juuri niitä ominaisuuksia isossa arvossa niin voin jo siitä sitten päätellä että ehkä tämä peli ei ole minun makuuni niin hyvä kuin jollekkin toiselle. 7-8 on hyvä numero, kuten pelaajassa onkin 7 -> Takuuvarmaa viihdettä ja 8 -> tästä pitäis ottaa mallia.

Itse en ole koskaan pitänyt yhdestäkään uncharted, killzone, gears of war, halo, god of war pelistä vaikka ne aina saavat kehuja ja 9/10 pojoja.

EDIT: Olen kyllä pelannut noista jokaisen läpi paitsi uusimman halo ja geow.

Lainaus käyttäjältä Kaze88+

Lainaus käyttäjältä SamTheFurious82Hölmöläisen hommaahan sen on pelkästään arvosanojen perusteella tuomita peliä, mikä tekee 7-8 arvosanan pelistä huonon ? Mihin on kirjoittaja sitä verrannut ? Millainen pelaaja ylipäänsä on kyseessä ?
Jokaisen tulisi tehdä oma arvio peleistä jotka kiinnostaa eikä antaa ympärillä hönkivän median määrätä mitä on "oikein" pelata heidän mielestään.
Esimerkiksi moni peli joka on saanut 90-100 pongoa (9-10) on jäänyt hankkimatta jo pelkästään sen takia että se ei välttämättä kiinnosta ja nykyaikana "huonompi" arvosana näkyy sitten hinnoissa, jotka liki romahtaa jos ja kun peli saa huonot arviot.

PS. Jos jokaikinen CoDikin saa miltei täydet pongot vain olemalla vuosipäivitys niin voiko kriitikoihin oikeasti luottaa ? Ja valitsisitko sinä taide elokuvan toimintaelokuvan sijaan jos numerot kertovat taide elämyksen olevan 5 pongoa parempi, tuskimpa.
Minä en ainakaan ole tuominnut koko peliä noiden arvioiden takia, luen aina monta arvioita ja ne ainakin minulle ovat suuntaa antavia. Jos 3-5 eri lähdettä sanoo että asia x, y ja z ovat tässä pelissä huonoja ja pidän juuri niitä ominaisuuksia isossa arvossa niin voin jo siitä sitten päätellä että ehkä tämä peli ei ole minun makuuni niin hyvä kuin jollekkin toiselle. 7-8 on hyvä numero, kuten pelaajassa onkin 7 -> Takuuvarmaa viihdettä ja 8 -> tästä pitäis ottaa mallia.

Itse en ole koskaan pitänyt yhdestäkään uncharted, killzone, gears of war, halo, god of war pelistä vaikka ne aina saavat kehuja ja 9/10 pojoja.

EDIT: Olen kyllä pelannut noista jokaisen läpi paitsi uusimman halo ja geow.

Olen kanssasi samoilla linjoilla mitä tulee noihin huippupisteitä kahmineisiin peleihin. On totta että arviothan ovat suuntaa antavia ja jos asiat jotka itselle merkkaa jotain ja juuri niistä annetaan negatiivista kommenttia niin et liene väärässä siinä ettei se silloin ole ehkä se sopivin peli. Asiassa on aina kuitenkin se kuuluisa mutta, jos arvostelija vertaa esimerkiksi FPS:ssä jotakin ominaisuutta joka oli toisessa pelissä ehkäpä erilailla ja sitä tapaa arvostaa enempi kuin nyt yritettyä niin itselle ainakin herää epäilys useinkin että "Haluaisinko minä että kaikki tekisivät samoin kuin peli Z" olkoon vaikkapa Halo tässä tapauksessa.

Läpihän se meni ja tallennus näytti, että aikaa meni 16t 42min eli melkein tuplat verrattuna siihen mitä minulla on noiden aikaisempien osien kanssa mennyt. En vieläkään tajua miksi kitistään niin paljon siitä, että peli on muka pelkkää toimintaa ja rytmitys ihan perseestä. Minulla on varmaan eri peli kun siinä ainakin oli paljon kohtia jossa sai vaan kävellä ja katsella maisemia. Tosin jos nuo kohdat vetää juoksu nappula pohjassa niin ei kai siinä kauaa sitä rauhallisuutta kestäkään.

Edelleen se ainoa miinus on se co-op pakko, että saa jotkut sivutehtävät pelata läpi. Tosin eipä noita taida olla kuin kaksi. Lisäksi vasta nyt sain tietooni, että tässä voi hommata niitä resurssi paketteja ihan pelistä löytyvilläkin resource seal systeemeillä tai jollain. Niistä paketeista sitten löytyy hyvällä tuurilla niitä harvinaisia mark-V osia ja muuta kivaa. On se kiva kun peli ei missään vaiheessa tuota kertonut ja koska en ole oikealla rahalla noita ostamassa niin eipä tullut mieleenkään mennä katsomaan mitä sieltä rakennus penkin downloadable content valikon takaa löytyy.

Kyllä tämä minulta vähintään sen 8.5 saa ja toisen kerran tulee vielä pelattua varmasti läpi.
Mainitaan vielä, että koska olen nössö ja pelasin helpoimmalla niin en kuollut taisteluissa kertaakaan ja silti meni tuo melkein 17t kun koitin kaikki paikat tutkia. Johtuu varmasti siitä, että 90% ajasta kävelin tähtäin esillä ja vain todella harvoin sprinttasin. Se vaan tuntuu tyhmältä samoin kuin vaikka resident evilissa. Samalla tyylillä pelasin aiemmatkin dead spacet ja niissä meni se 8-10 tuntia.

Lainaus käyttäjältä SamTheFurious82

Asiassa on aina kuitenkin se kuuluisa mutta, jos arvostelija vertaa esimerkiksi FPS:ssä jotakin ominaisuutta joka oli toisessa pelissä ehkäpä erilailla ja sitä tapaa arvostaa enempi kuin nyt yritettyä niin itselle ainakin herää epäilys useinkin että "Haluaisinko minä että kaikki tekisivät samoin kuin peli Z" olkoon vaikkapa Halo tässä tapauksessa.

Tuli mieleen COD vertaukset useimmissa FPS pelien vertauksissa. En muista tarkalleen oliko se Far Cry 3 arvio tai jokin, kuitenkin luin jotain random sivuston arvion kun olivat antaneet todella huonohkon numeron. Sielä oli sitten "hienoja" vertauksia codiin joka kohdassa niin kyllähän se pisti naurattamaan kun kyseessä on kuitenkin aika erillaiset pelit vaikka ne kummatkin FPS ovatkin.

Gametrailers videocast 241: surviving horror survival. Aika hyvää juttua Dead Space 3:sta ja muista kauhupeleistä.

Aahh Dead Space, ollut jo pari vuotta pelisarjan suuri ystävä siitä saakka kun pääsin ensimmäisen osan pariin. Ensimmäinen DS oli myös aikoinaan ensimmäinen pelaamani kauhupeli ja tämä vasta vuonna 2009. Pelikokemus oli kyseisen pelin kanssa aivan uudenlainen ja tykästyin pelin tunnelmaan jo alusta saakka. Täytyy kuitenkin myöntää, että kuulun siihen porukkaan joka pitää kakkososaa pelisarjan parhaimpana. Erityisesti kenttäsuunnittelu oli suht paljonkin parempaa vaikka aivan pelin loppupuolilla olikin muutama rasittava kohta.

Tottakai sitä piti tietenkin alkaa odottamaan tuota sarjan kolmatta osaa kovasti, kun tieto sen tulemisesta tuli. Tunnustan kuitenkin olleeni hieman skeptinen näistä uudistuksista, mutta nekin häipyi jo lähempänä julkaisua. Demokin oli ihan kiva.
Tänään (tai siis eilen) tuliki sitten ostettua Dead Space 3. Ekat chapterit olleet vähä heikohkoa meininkiä. Tuli pelailtua neljänteen chapteriin saakka ja ainakin kolmas chapteri alkoi jo olemaan sitä tuttua ja mukavaa DS-meininkiä mukana. Pelisarja on tosin mennyt nyt enemmänkin sinne toimintakauhun puolelle kuin selviytymiskauhun (mitä ainakin eka osa edusti vahvasti).

Lainaus käyttäjältä ZaleraFF+

Pelisarja on tosin mennyt nyt enemmänkin sinne toimintakauhun puolelle kuin selviytymiskauhun (mitä ainakin eka osa edusti vahvasti).

Se on ollut aina toimintakauhua, en ymmärrä miten joku voi väittää muuta. Tietty vaikeimmilla vaikeusasteilla astuu selviytyminen mukaan kuvioihin, mutta normaalilla vaikeusasteella jolla pelin luonne mitataan on se aina ollut toimintakauhua. Myös se ykkönen samoilla linjoilla on menty.

Chapter 14 lähti juuri käyntiin, ja hyvältähän se peli maistuu edelleen vaikka välillä tulee suht puuduttava olo. Pelinä oikein mainio, mutta edelleenkin sitä räiskintää saisi olla pikkasen vähemmän. Kyllä tämä on silti helposti pelisarjan heikoin osa juuri tuon toiminnan runsauden takia. Kuitenkin pelistä löytyy omia hienouksia, kuten vaikkapa (ainakin) alkupelistä tuttu avaruudessa lentäminen, mikä tosin on harmittavasti jäänyt kokonaan pois Tau Volantikselle saapumisen jälkeen. Ja muutenkin, pidin paljon enemmän olla siellä avaruudessa kuin planeetalla vaikka Volantis toki tuo mukavaa vaihtelua.

Lainaus käyttäjältä gurgi

Se on ollut aina toimintakauhua, en ymmärrä miten joku voi väittää muuta. Tietty vaikeimmilla vaikeusasteilla astuu selviytyminen mukaan kuvioihin, mutta normaalilla vaikeusasteella jolla pelin luonne mitataan on se aina ollut toimintakauhua. Myös se ykkönen samoilla linjoilla on menty.

En nyt aivan ole samaan mieltä, toiminta jollain asteella(ja samalla tietenkin säilyttämälla selviytymismeiningin) on osa selviytymiskauhu-genreä. Ja kyllähän tässä kolmososassa (verrattuna sarjan aikasempiin peleihin) jaellaan jo niin runsaasti niitä panoksia, että aletaan olemaan siellä toimintakauhun puolella enemmän. Etenkin ensimmäinen on niiiin paljon erilainen peli tunnelmaltaan kuin tämä sarjan uutukainen.

Tulipas itsekkin korkattua kyseinen peli ja tässä tunnelmat pelin ensimmäisistä metreistä! Alustahan on PC.

Täytyy kyllä sanoa, että ei tämä ole lähellekkään yhtä hyvä kuin ensimmäinen. Komppaan Zaleraa ja sanon että tämä on enemmänkin toimintakauhua, josta tuo kauhukin vain on pieni lisäelementti. Kun vertaa ykköstä tähän kolmoseen, niin kolmosessa on jo suuri ero siinä, että vastasta löytyy kiihkouskovaisia. Ykkönenhän oli täysin omistautunut necro-otusten stomppaamiseen. Tietenkin ykkösessähän käteen lyötiin tulevaisuuden työkaluja, eikä aseita.

Kakkonen tuli skipattua lähes kokonaan, juurikin siksi, ettei siinä ollut mitään ihmeellistä. Se vain oli jatko-osa, jota mainostettiin Michael Baymäisellä toiminnalla. Eipä tullut pelatessa säikähdettyä, vaikka pimeässä huoneessa tulikin koeajettua. Sitä enemmänkin tuli noita "Mitäs kettua" -tilanteita.

Toivottavasti paranee loppua kohti!