Dark Souls / Foorumit / www.pelaajalehti.com
1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Dark Souls

IMAGE(http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSSAeKv3Xj_aonDvpcPPnulUjc2hBojODkyUW_gmzdCYh-ofxVi)

Ylesitä keskustelua tänään 7.10.11 julkaistusta DarkSouls pelistä

Dark Souls on tuleva From Softwaren kehittämä toimintaroolipeli. Peli julkaistiin Euroopassa 7. lokakuuta PlayStation 3- ja Xbox 360-konsoleille.

Peli on Demon's Soulsin henkinen seuraaja. Toisin kuin Demon's Souls, Dark Souls sijoittuu avoimeen pelimaailmaan.-wikipedia

Parin tunnin pelaamisen jälkeen voin sanoa että aivan loistava peli on kyseessä. Vaikeus aste on aika korkea mutta ei kuitenkaan turhauttava. Ennakkotilaajat saivat pelistä Limited edition version joka sisältää hienon taidekirjan ja pari bonus dvd:tä.

Juuri sain pelin paketista ulos. Kovakantiset artbookit ovat aina kivoja, mutta olisivat saaneet kyllä Black phantom editionin tapaan sisällyttää myös tuon strategy guiden fyysisenä kirjana. Noh hieno limited edition nonetheless, hintaansa nähden.

Demon's souls kuuluu kyllä edelleen PS3:n lempipeleihin, joten odotukset ovat melko korkealla. En kyllä epäile lainkaan ettei Dark souls tarjoaisi aivan yhtä tanakkaa tunnelmaa kuin edeltäjänsä. Postailen itsekin myöhemmin ensifiiliksiä jahka kerkeän pelaamaan.

No nyt on muutamat ensimmäiset tunnit takana ja olen tosiaan Taurus Demonin ohi päässyt toistaiseksi. Tuotti kyllä kovasti vaikeuksia jo tuo ja sehän ei edes ollut kuin joku välibossi.. taitaa tulla rankka taival tästä.

Toistaiseksi on vaikuttanut kyllä erittäinkin hyvältä peliltä, mikä ei sinänsä ole ihme, kun voisi lähes luulla pelaavansa Demon's Soulsia, jos ei paremmin tietäisi. Montaa asiaa ovat From Softwarella kyllä parantaneet, mutta valitettavasti pelin alun ohjeistus on tässäkin turhan vajavaista. Demon's Soulsista on jo sen verran aikaa, että olin aika pihalla kaikista alun valinnoista.. juuri mistään kun ei annettu ohjeita. Edes ohjekirja ei vastaillut kysymyksiin, jotain ehti nousta. Onneks netistä sai ladata sentään LE:n mukana tulevan miniguiden, joka sentään auttoi näissä asioissa.

Mutta Demon's Soulsin taika on tosiaan tallella. Harvassa pelissä jopa tavallisten rivivihollisten kaato tuntuu suuremmalta voitolta, mutta tästä niitäkin hetkiä löytyy.

Hyvä että muistutit, täytynee ladata tässä välissä tuo guide. Nyt tosiaan itsellänikin pari tuntia takana ja voi pojat, kyllä sitä voi olla eksynyt ja orpo olo vaikka demon's souls oli pelattu pohjille. Kyllä toimii hyvin tuo avoimempi ympäristö tällaisessa pelissä. Siinä on jotain tavattoman hienoa kun voi lähteä hortoilemaan jonnekin sattumanvaraiseen suuntaan, jännitys kasvaa asteittain kun uutta bonfirea ei löydy mistään eikä takaisinkaan kehtaa kääntyä. Paraikaa olen jossain kolkossa tornissa ja edessä lukee "be wary of fatty", kuulostaa niin erittäin lupaavalta..

Minkäs classin olette valinneet? itse otin pyromancerin, koska se kuulosti aikalailla royaltyn vastineelta.

Tuli tosiaan Verkkokaupalta tänään Limited Edition postin mukana. Iloinen yllätys, sillä peli lähetettiin vasta eilen Ahvenanmaalta :)

Pelin aloitin Warriorilla, sillä Demon's Souls tuli platinoitua aikoinaan myös meleepainotteisella hahmolla. Alku sujui helposti, koska peli tuntuu lähes samalta kuin D'S. Muutaman tunnin pelailun jälkeen kuitenkin tuli muutama hankalampi kohta, eikä kuolemilta voinut välttyä. Pelitunteja kertyi tänään jo päälle 6 tuntia, tuossa ajassa pääsin Bell Gargoyleja vastaan taistelemaan. Avoin maailma tuntui hyvältä ja luonnolliselta tavalta, ja näin jälkeenpäin mietittynä D'S:n world-systeemi oli aika erikoinen ratkaisu. Nyt pelissä säilyy eräänlainen jatkuvuus, joka on mielestäni positiivista. Kartan puuttuminen tosin ihmetyttää, sillä nyt pelin aluetta ei voi tietää, ilman että pelaajaa pakotetaan seikkailemaan. Toisaalta muutaman kuoleman jälkeen alue on jämähtänyt mieleen ja matka voi jatkua.

Demon's Souls on itselleni PS3:n paras peli, joten nähtäväksi jää pystyykö Dark Souls samaan. Alun perusteella se on hyvinkin mahdollista :)

Alottelin, tutoriaalit meni iha jees, sit kotka haki ja seuraavalle alueelle hajosin kun ei mitää hajua mihin suuntaan pitäis mennä. Levy pois asemasta ja god of war takasi. Huomenna varmaan pitää kokeilla uusiks dark soulsia virkeenä eikä keskellä yötä

Tässä on parina viime päivänä tullut tätä peliä hakattua antaumuksella, juuri pistin koneen kiinni ja viimeisinä uhreinani olivat Gaping Dragon ja Moonlight Butterfly (vaimikänytolikaan). Haastavuutta pelistä löytyy vaikka muille jakaa ja minä ainakin pidän tästä hyvin suuresti.

Miinuksina on kyllä pakko mainita lock-on -systeemi, jonka From Software on onnistunut täysin kusemaan tekemällä siitä köykäisen ja hitaan käyttää. Monta kertaa pitää veivata tattia (kuka nauroi? No niin, nyt vastaatte, kuka nauroi?), että kohde vaihtuu ja tämä on sinänsä harmillista, koska Dark Soulsin kaltaisessa pelissä se yksi silmänräpäys voi olla kaikki mitä kuolemiseen tarvitaan.

Samoin pitää antaa aivan helvetilliset risut Fromille pelin bugisuudesta ja urpoudesta, peli jäätyi, jonka jälkeen se ei enää suostunut lukemaan tallennustani vaan pakotti minut poistamaan tallennukset ja aloittavan alusta. Helvetin hienoahan tämä on, kun seitsemän tuntia näyttää pelikello ja peli päättää kaatua ja korruptoida tallennustiedot. Onneksi sain tämän seitsemän tunnin kiinni (vain) neljässä tunnissa ja siitäkin sitten etenin suuresti lisää.

Muuten peli onkin sitten täysi timantti, peli tuntuu siltä kuin sen pitäisi eli jumalattoman vaikealta, mutta palkitsevalta. Jokaisesta hetkestä olen pelin kanssa nauttinut (paitsi niistä, kun yritin päästä Capra Demonia läpi sen huijatessa oikein olan takaa) ja todellakin odotan kaikkia tunteja, jotka tämän pelin kanssa tulen viettämään. Se lupaa jo jotakin, että ensimmäinen japanilainen joka pelin läpäisi kesti 60 tuntia pelin parissa ja häneltä jäi monta bossia tappamatta ja salareittiä etsimättä.

Lainaus käyttäjältä Jesper

Minkäs classin olette valinneet? itse otin pyromancerin, koska se kuulosti aikalailla royaltyn vastineelta.

Itse otin Sorcerin, asuvalinta tuolla hahmolla oli niin jumalattoman hauskan näköinen, etten nähnyt muuta vaihtoehtoa kuin valita se hahmokseni.

Lainaus käyttäjältä Luxurah+

Avoin maailma tuntui hyvältä ja luonnolliselta tavalta, ja näin jälkeenpäin mietittynä D'S:n world-systeemi oli aika erikoinen ratkaisu. Nyt pelissä säilyy eräänlainen jatkuvuus, joka on mielestäni positiivista.

Demon's Soulsin world-systeemi on ainakin omasta mielestäni hyvinkin toimiva ratkaisu, eikä häviä yhtään Dark Soulsin sekaiselle avoimelle maailmalle. Demon's Soulsissa oli world-systeemin takia paljon enemmän suorituspainoitteinen pelaaminen kyseessä, Dark Soulsissa jää joskus vain etsimään salareittejä ja bonfireja sun muuta täysin muut kuin alueen bossi mielessään. Tämä on mielestäni suuri parannus Demon's Soulsiin verrattuna.

Lainaus käyttäjältä Jesper

Minkäs classin olette valinneet? itse otin pyromancerin, koska se kuulosti aikalailla royaltyn vastineelta.

Niin kovasti kuin suunnittelin alunperin jonkun muun kuin Demon's Soulsissa käyttämäni hahmon valitsemista, niin jälleen kerranhan sieltä tuli Wanderer valittua. Tosin kun aseiden käyttö tuntuu muistuttavanDemon's Soulsia melkoisen paljon, tämä oli varmasti oikea ratkaisu, sillä scimitarit olivat jo aikaisemmin ehdottomia suosikkiaseitani. Vielä kun jostain löytäisi jousen...
Giftin valinta taas oli enemmänkin arpapeliä. Otin kuitenkin Pendantin, mutta tiedä sitten onko tuosta jotain iloa.

Lainaus käyttäjältä Indignation

Alottelin, tutoriaalit meni iha jees, sit kotka haki ja seuraavalle alueelle hajosin kun ei mitää hajua mihin suuntaan pitäis mennä..

Ei kai tuossa alussa edes pääse kovin moneen suuntaan.. vai missasinko heti jotain?

Suht tuoreena pleikkari-pelaajana Demons Soul jäänyt kokematta kokonaan, siitä kuitenkin lukeneena ja kuullena astelin giganttiin perjantaina ensitöikseni hakemaan Dark Soulsin hyllyyn. Hyvään hintaan komean näköinen kotelo ja hieno artbook joita sitten ihastelin bussimatkalla kotiinpäin. Levy pleikkariin ja testaamaan peliä. Alkuvaikutelma oli tunne siitä että onko tämä nyt niin vaikea kuin moni väittänyt. Sehän selvisi kun pääsin tutoriaali osion läpi ja astelin ensimmäisen bonfiren luota tutkiskelemaan maastoa. 3h myöhemmin palasin aina vaan uudestaan ja uudestaan tuon saman tulipesän luokse koska kuolema hahmoni korjasi, jouduin toteamaan että ON SE! Pärkele. :) Minotaur demon vai mikä se ns.eka pomo nyt onkaan, sillä on edelleen se 1/3 energiaa jäljellä kun sitä olen tämän päivän haastellut. Matkalla hieman grindannut hahmoa taitavammaksi ja kohdannut rappujen alla olevan pahan miekkamörkön ja antanut sille pataan. Jokin saa aina vaan palaamaan uudestaan ja uudestaan pelin maailmaan etsimään ja tutkimaan ja expottamaan jne jne. On se kova.
Ps. Knight tuli valittua hahmoksi.

Täällä hampaat narskuen ja raivosta kihisten tahtoisin olla yksi teistä jotka ovat kyntensä peliin iskeneet. Demon's Souls oli niin mahtava kokemus että olen odottanut tätä innokkaana. Heikohko taloudellinen tilanne ei ole vain sallinut 40€ käyttöä pelin hankkimiseen. Boo-hoo. I want to die! (=tahdon päästä pelaamaan)

Nyt vielä Pelaajan nettisivutkin ärsyttää kun kiusaavat kokonaisella taustalla.

Ei minulla siis mitään järkevää sanottavaa ollut. Haistakkee kakki vaan kun olen kateellinen.

Onkos kellään tietoa, tehdäänkö tässä pelissä uniikkeja aseita samalla lailla kuin Demon's Soulsissa (eli joillain erityisillä sieluilla, kun ase on tarpeeksi kovilla leveleillä)?

Mutta joka tapauksessa; Bell Gargoylet kaatuivat tänään melko helposti, vaikka johtunee pitkälti siitä, että mukanani oli kaksi phantomia auttamassa. Sen sijaan huomattavasti isompia ongelmia koitui Capra Demonista, jota Zenox myös jo aikaisemmin tuossa kiroili. Demoni itsessään ei ollut kovinkaan paha, kun keksin siihen näppärän taktiikan, mutta se alku... harvinaisen epäreilu alkuasetelma siinä. Seuraavaksi kai pitäisi päättää, laskeudunko katakombeihin vai lähdenkö sepän paja luota vehreämmille seuduille. Onko joku muuten tappanut sitä salamaotusta pajan luota?

Sainpa tämän itsekin käsiini perjantaina ja kaikki peliaikani onkin sitten mennyt vain tähän. Tässä on ehdottomasti vuoden peli. Ei kyllä mitkään Witcher 2, Deus Exät tai edes Xenobladet tämän tasolle pääse ainakaan omalla asteikollani. Demon's Soulsin kanssa olin jo miltei naimisissa, niin paljon sitä tuli pelattua.

Mutta onpas tämä peli haastava. En muista Demon's Soulsinkaan näin paljon ongelmia tuottaneen melee hahmolle. Knightin valitsin ja ajatuksena olisi ehkäpä kehitellä siitä Temple Knight tyylinen jos siitä nyt tässä on niin hyötyä. Soolona olisi myös tarkoitus mennä tämä ensimmäinen rundi. Bosseista viimeisin joka kaatui oli juuri nuo Bell Gargoylet. Sainpa mokoman hännästä kirveenkin, vaikka tuskin käyttöön tulee. Enemmän kiksejä sain alussa löytyneen Black Knightin dropilta. Tiputti meinaan ison miekkansa, joka olisi kovinkin mukava saada käyttöön. Ja kävinpä tuossa 10 minsaa sitten ottamassa Catacombeissa turpiini. Ajatus oli vain käydäkin katsomassa. Ja on muuten tyhmiä nuo luurangot. Siellä hautuumaalla ennen katakombeja miltei jokainen vastaantullut hyppäsi alas kun vähän ensin auttoi.

Lainaus käyttäjältä varjo+

Onkos kellään tietoa, tehdäänkö tässä pelissä uniikkeja aseita samalla lailla kuin Demon's Soulsissa (eli joillain erityisillä sieluilla, kun ase on tarpeeksi kovilla leveleillä)?

Sen sijaan huomattavasti isompia ongelmia koitui Capra Demonista, jota Zenox myös jo aikaisemmin tuossa kiroili. Onko joku muuten tappanut sitä salamaotusta pajan luota?

Tuo Capra mulkero tuottaa päänvaivaa kovastikin. Pari kertaa käynyt ottamassa selkääni siltä, eikä elukka tunnu antavan mahdollsuutta blokata. Iskut menevät kilven läpi.

Ja tuon salama elukan kävin itse takomassa. Kaatui yllättävänkin helposti. Toisella yrittämällä jo. Siltä tippui jotakin Demon Titanitea, joka taitaakin vastata tuohon ensimmäiseen kysymykseesi. Tuolla näköjään parannellaan sieluista rakennettuja aseita.

Lainaus käyttäjältä varjo+

Seuraavaksi kai pitäisi päättää, laskeudunko katakombeihin vai lähdenkö sepän paja luota vehreämmille seuduille. Onko joku muuten tappanut sitä salamaotusta pajan luota?

Itse tuli kurkistettua sepän kellariin ja hieman sitä säikähti, kun sellainen örmy siellä oleskeli. Bossi tosin oli melko helppo, itse hoidin sen meleellä. Sen hyökkäykset olivat helposti väitettävissä, jolloin pääsi iskemään selkään. Rohkeasti vain yrittämään :) Pelitunteja takana jo 11, mukavasti vierähtää aika tämän teoksen parissa.

Kannattaa mennä metsään.
Itsekkin arvostan haasteellisia pelejä ja demon soul tuli tahkottua useampaan kertaan läpi. Mutta kun bell gargoyleiden jälkeen turpaan tuli joka puolella niin että tukka lähti, oli pakko hakea internetin ihmeellisestä maailmasta vähen henkistä ja paljon kongreettista tukea.
Ensin lohikärmeksen luota 20000 sielua kasaan, jotta saa ostettua sepältä "avaimen" metsän keskelle.

https://www.youtube.com/watch?v=WB3yVvrfUJU&feature=related

Kävi suunnillee tunnissa radio rockin podcastejä kuunnellessa. Sen jälkeen sydän kurkussa vaellus sepän luokse. (itse käytin hissiä gargoyleiden luota). Metsässä olevan oven luota vale seinä matalaksi ja grillaamaan. Sen tarkemmin en tiedä mitä kaikkea jännää sieltä löytyy, mutta kuten alta käy ilmi "avain" maksaa itsensä takaisin aika vikkelään ja soul level nousee kohisten.

http://www.youtube.com/watch?v=kbFjdnYP9S4&feature=feedwll&list=WL

Voi jumaliste tätä peliä, on mun fiilikset parin päivän jälkeen. Aloitin pelin varkaalla, mikä lienee ensimmäinen virheeni, mutta en kuitenkaan kovin montaa kertaa kuollut tutoriaalissa. (mfw katsoin Asylum Demonia ja yhtäkkiä se hyppäsi ja veti mut alas mukanaan…) Suurimmaksi ongelmaksi ilmeni näppäinasettelu: aina, kun oli tarkoitus heiluttaa puukkoa, painoin vastomaisesti X:ää (360), josta tietenkin join Estusta. Kiitos Enslaved.

Tutkin maailmaa, joku lohikäärme kärvensi minut, vaikken edes nähnyt sitä, koska olin säätänyt kirkkauden pelin ohjeiden mukaan. Toisessa suunnassa vastassa oli todella kestäviä örkkejä ja kolmas polku vei viikateaaveiden luo - en osaa sanoa mikä olisi ollut toistaan helpompi tai vaikeampi. Aloitin sit uuden hahmon, tällä kertaa valiten Hunterin, toivoen saavani vähän helpotusta matkaan jouskarilla. Pääsin nopeasti "aloitusmestaan" ja tajusin katsoa taakseni, missä avautui alueen toinen puoli…

Noh, vaihdoin takaisin varkaaseen ja lähdin seikkailemaan; tuloksena aarteita, tappavia luurankomiehiä ja jonkin sortin reitti johonkin. Sillä reitillä tuskailinkin ikuisuuden. Välillä viholliset tulivat ja tappoivat, välillä tipuin taistelussa, välillä tipuin, koska hyppääminen on pelissä varsin erikoista. Sain myös tutaa tulipommien tehon ensimmäistä kertaa.

Hiljalleen opin taistelemaan tieni Undead Burgiin ja seuraavalle nuotiolle. Sen jälkeen panokset kovenivat ja hermothan siinä menee. Katsastin jonkun läpipeluuoppaan tyngän ja näemmä pelasin yhdellä pelin vaikeimmista hahmoista (tiedä sitten miten paljon perää jutussa oli). Eikun uudestaan aloittamaan peli Warriorilla. Undead Burgiin pääsy oli nyt helpompaa, mutta siitä eteneminen oli entistä vaikeampaa jos minulta kysytään. Onhan se hienoa kun on iso kilpi ja haarniska mutta kun koko ajan jotkut pellet heittelee saamarin tulipommeja päälle, joiden väistäminen on vähintäänkin haastavaa kävellessä meidän entistä laituria kapeammalla sillalla, jolta voi myös pudota kuolemaan.

Palasinkin rakkaan varkaani pariin ja voi kuinka mukavaa oli tappaa kaikki heput yhdellä keihään tökkäyksellä. Tällä hahmolla pystyi myös oikeasti väistämään kaikenlaista, mikä ei tosin tarkoita, että olin turvassa näiltä hakeutuvilta tulipommeilta. Hermotkin menee edelleen Black Knightia tai Havel The Rockia vastassa ja Taurus Demonille oli mukava kuolla, kun sillä henki pihisi enää 5 prosenttisesti. Kiitos myös sille hepulle joka keksi tehdä "salareitin" josta ei pääse mihinkään muualle kuin kuolemaan.

On aika saavutus jos pystyn pelaamaan tätä peliä tuntia enempää ilman ragequittia. Ja nämä kommentit tulee pelaajalta, joka on sentään läpäissyt 5 tactical challenge Vanquishissa.

ps. Miten musta tuntuu et kaikki paikat mihin Master Keyllä pääsee ovat kuolemanloukkuja?

pps. Lukitussysteemi. Lisäksi käyttöliittymä ja ruudunpäivitys...

Jumaliste mitä kauhua jouduin juuri äsken kokemaan. Tuli juuri huomattua, että ei todellakaan kannata lähteä uudelle alueelle seikkailemaan jos ei ole ollenkaan varautunut mitä tuleman pitää.

Aloitetaanpa alusta. Teksti sisältää mietoja spoilereita jos ei ole Catacombeissa käynyt. Mutta oli vielä tuossa jokin aika sitten kovinkin boss olo, kun hahmoni viimein sai käyttöönsä Black Knight Swordin ja vieläpä Drake Swordin siltä lohikäärmeeltä. Ajattelinkin sitten mennä "siivoamaan" jonkin uuden alueen. Kun eihän minua nyt enää mikään pysäytä. Katakombeihin siitä sitten matkasin kymmenen +2 Estus Flaskin voimin. Hahmoni suorastaan pyyhki seiniä jokaisella vastaantulleella skeletonilla. Eihän tämä vaikeaa ole ajattelin. Sitten pääsin alueen bossiin joka muistuttaa kovasti Demon's Soulsin Fools Idol bossia. Kyseinen bossi olikin sitten sitäkin helpompi, enkä edes osumaa ottanut. No, tämän jälkeen olinkin jo niin rinta rottingilla ja ajattelin että eihän täällä mikään kykene minua pysäyttämään.

Bossin huoneesta löytyi tikkaat jotka kavutessani edessäni oli vain pimeyttä jota vain taustalla näkynyt laavameri ja pienet valopallot valaisivat. Hiukan edettyäni eteeni tulee teksti "Land of Giants". Tästä välittämättä jatkan matkaani, kunnes kohtaan pimeydessä kiiluvat silmät. Lähemmäksi mennessäni totean kauhukseni vastustajani olevan jättimäinen luuranko. Vaivoin saan elukan kaadettua ja pääsen jatkamaan matkaani jokaista askelta varoen. Jo tovin edettyäni olen joutunut juoksemaan häntä koipien välissä pakoon kolmeakin samaan aikaan päälle käyvää jätti skeleä ja jättimäisiä nuolia ampuvia luurankoja. Kun viimein tunsin päässeeni pakoon löydän nuotion jonka innoissani käyn sytyttämässä.

Tämä myös koituu kohtalokseni. Peli kun heittää kuoleman tullessa viimeiselle käydylle bonfirelle. Tästä alkoikin sitten melkein kaksi tuntia kestänyt pako yritys tuosta helvetistä. Kaikkialla pimeää. Joka pirun kulmassa odottaa kuolema tiputuksen taikka jätti luurangon merkeissä. Ja se vitun mulkero Patches Demon's Soulsista. Kovien koettelemusten jälkeen löydän viimein tieni ulos tuolta. Täytyy sanoa, että tuonne en palaa pitkään aikaan. En sitten millään. Ehkä sitten kun tunnen todella hahmoni voivan jotain niille kauheuksille mitä siellä odottaa. Suosittelen lämpimästi, että jokainen joka katacombien bossin voittaa, niin etsii samantien reitin takaisin päivänvaloon. Mutta oli tuossa koko reissussa jotain hyvääkin. Black Knight Swordin sain paranneltua plus kahteen, joka pilkkookin jo kiitettävästi.

Nyt on juuri tuolla Anor Londossa tullut seikkailtua viimeisen muutaman tunnin verran ja onnistuinkin samalla tuhoamaan parivaljakon Ornstein ja Smough muutaman yrityksen jälkeen, hiki kyllä siinä tuli. Kyllä minä tästä pelistä nautin aivan jättimäisen paljon, Dark Souls on paljon parempi peli kuin Demon's Souls.

[spoiler]Onko kenelläkään muuten havaintoa, kuinka pystyn herättämään Firelink Shrinen firekeeperin takaisin henkiin, sen jälkeen kun tämä Yurtin kaksoisveli on hänet tappanut? Yurtin kaksoiveli pitää tappaa, jonka jälkeen palata Firelink Shrinelle ja herättää hänet henkiin. Tapoin tämän kaksoisveljen ja sain hänen tavaransa, jonka jälkeen palasin Firelinkille, mutta aina kun "puhun" firekeeperille, tulee vain teksti "Dead", eikä mitään tapahdu. Mikään, mitä yritän ei herätä häntä henkiin vaikka kaiken olen tehnyt mitä tähän henkiin herätykseen vaaditaan.[/spoiler]

Nyt ei ole taaskaan mitään hajua, minne tämän Anor London jälkeen pitäisi mennä. Ehkäpä metsään metsästämään sutta ja tappamaan ne perkeleen metsästäjät? Todella mukava tämä avoin maailma, aina on paikkoja jonne mennä ja joita etsiä (ja joissa saada turpaan). Katakombitkin ovat vielä käymättä, ihanaa, kun on valinnanvaraa!

Muistakaahan kaikki käydä ennen Anor Londoa käydä hakemassa Strange Doll (vaimikälie) Asylumista ja menkää tsiigailemaan kirkon sisällä olevaa taulua, ehkä jotain hauskaa tapahtuu? No okei, se ei tosiaankaan ollut kovin hauskaa omalla kohdallani. Kidutusta enneminkin.

Pakko pitää nyt taukoa. Turhan monta tuntia putkeen tuli pelattuakin. Ja olen samaa mieltä Zenoxin kanssa. Peli on todellakin parempi tekele kuin Demon's Souls. Avoin maailma tekee tästä pelistä nannaa. Mutta tulipa tuossa vielä piestyä Capra demoni ja Gaping Dragon. Tämän jälkeen suuntasin syvemmälle viemäriin ottamaan turpasaunan kolmelta kirotulta sammakolta. Kun ensi kerran käynnistän pelin, niin voisikin suunnata New Londo Ruinsiin. Tuo sammakoilta saatu Cursed status näköjään mahdollistaa sen, että voi vahingoittaa niitä haamuja siellä. Eipä tarvitse sielujaan tuhlata Trasisted Curseen(vai mikä olikaan). Blighttowniin ei ole juuri kiirettä. Paikka haiskahtaa suuresti Demon's Soulsin 5-2 tyyliseltä paikalta, joka kyllä puistattaa jo alkuunsa. Myös kuullut mestan kärsivän kaameasta frame ratesta.

Tietääkö muuten kukaan, että respawnaako Crystal Lizardit kun ne on tappanut? Catacombeissa listin pari, mutta ei ne ainakaan takaisin ilmestyneet kun leirinuotiolta palasin.

Porukka tuntuu olevan jo varsin pitkällä tässä...

Tulipa käytettyä tämä päivä Darkroot Gardenia tutkiessa ja Moonlight Butterfly kaatui sieltä jopa toisella yrittämällä. Oli kyllä yllättävänkin helppo bossi se. Tästä rohkaistuneena jatkoin sen sinetillä lukitun oven taakse metsästäjien alueelle, joka osoittautui toistaiseksi parhaaksi sielujen farmauspaikaksi. Noin minuutissa tienaa helposti kymmenisen tuhatta sielua sieltä. Jatkoin myös samaa kyytiä miekkasuden luo, mutta siltä tuli pataan aika ankarasti. Onneks huomasin ottaa areenalta crit. attack up sormuksen kuitenkin ensin.

Takaisintulomatkalla Firelink shrinelle tjsp. mennessä löytyi myös puolivahingossa sen tutoriaalialueelta poisvieneen linnun pesäkin. Pääsipähän uudelle alueelle sieltä, mutta kovin pitkälle en sillä tiellä selvinnytkään sitten.

Mihinkäs covenanteihin muut täällä kuuluvat? Way of White on tällä hetkellä minun valintani, johtuen lähinnä siitä, että halusin Healin mahdollisimman nopeaan. Forest Huntiin teki mieli liittyä, mutten vielä uskaltanut, kun ei ole mitään hajua joutuuko sille mustalle listalle, jos vaihtaa vain covenantia. Jos joku tietää, voisi ehkä valaista minua tästä. Lisäksi Forest Hunt on ilmeisesti aika helppo pettää, jos joku metsän NPC-hahmoista onnistuu tapattamaan itsensä rotkoon..

Ja vielä sellaista kysymystä, että onko kukaan muu panostanut kevyisiin haarniskoihin ja curved swordeihin? Olisi mukava saada vähän vinkkiä, mistä saisi hyviä kamoja tuota komboa silmällä pitäen. Nyt taitaa olla käytössä Scimitar +5, Undead Parishista löytynyt kilpi ja haarniska on yhdistelmä Wanderer-kamoja, Black Leather kenkiä ja Eastern Helmiä.

Edit:
Ja vielä yksi kysymys.. Vaikuttaako mukana kannetun tavaran määrä johonkin? Päällä pidettyjen kamojen paino ainakin vaikuttaa väistelyyn, mutta en tuosta kannettavan tavaran määrästä ole huomannut missään mitään. Entä voiko jostain laskea, paljonko painoa voi hahmolle kasata, ennen kuin liikkuminen muuttuu?

Äsken hoitelin Bell Gargoylen Solaire of Astoran avulla. Senkin avulla sain juuri juuri tapettua bossin ennen kuin kuolin. Onko tietoa mikä tuon kellotornin soiton pointti on? Jossain kohtaa se taidettiin kertoa..? Olen niin onneton tässä pelissä. Demon's Soulsissakin pärjäsin vain älyttömän grindatulla hahmolla ja kamoilla.

Aika epäjärjestelmällisesti olen pelannut, Peliaikaa kulunut vähän yli yksitoista tuntia(Level vasta 26).Seuraavaksi ajettelin mennä sen sillan basementtiin jossa se lohikäärme riehuu. Kamoina: Chain Armor, Fang Boar Helm, Balder Shield, Elite Knight Leggins ja Drake Sword.

Vielä kun saisi co-oppia aikaiseksi olisin tyyyväinen, mutta eilen ja tänään yhtenään yrittänyt eikä ole onnistunut kuin kaksi lyhyttä sessiota samassa kohtaa. Kymmeniä kertoja yrittänyt.

Osaisikohan joku neuvoa, mistä löytyy semmonen vendori joka myy tavaroita, joilla saa itselleen kirouksen että voi taistella kummituksia vastaan.

Lainaus käyttäjältä heretic+

Osaisikohan joku neuvoa, mistä löytyy semmonen vendori joka myy tavaroita, joilla saa itselleen kirouksen että voi taistella kummituksia vastaan.

Undead burgissa se naispuoleinen vendori myy Transient curseja, lähellä Depthin sisäänkäyntiä. Shirestä pääsee nopsaa täytölle jos olet shortcutin avannut.

EDIT: Ja tietenkin nuo on kalliita, 4k kipale. Samalla reissulla käy hakemassa curse sammakoilta itsellesi.

Lainaus käyttäjältä varjo+

Ja vielä sellaista kysymystä, että onko kukaan muu panostanut kevyisiin haarniskoihin ja curved swordeihin? Olisi mukava saada vähän vinkkiä, mistä saisi hyviä kamoja tuota komboa silmällä pitäen. Nyt taitaa olla käytössä Scimitar +5, Undead Parishista löytynyt kilpi ja haarniska on yhdistelmä Wanderer-kamoja, Black Leather kenkiä ja Eastern Helmiä.

No en ole peliä vielä päässyt kokeilemaan mutta kaverin pelaamista seuranneena ja noita wiki juttuja katselleena ainakin pari perus vinkkiä tulee mieleen.

Pidä endurance statsi tarpeeksi korkealla(ei liian korkealla, max 40 ellet aio huitoa kahdella sotavasaralla), että voit vetreästi siirtyä hyökkäyksestä väistöliikkeisiin ilman ongelmia. Tämä auttaa myös suojaamisessa mutta yleisesti ottaen kannattaa mielummin väistää. Equip weight alle 25% maksimista niin hahmo liikkuu todella nopeasti, ja tämä avustaa erityisesti väistelemisessä.

Useimmat scimitarit taitavat käyttää dexterityä päästatsinaan (lisää vahinkoa), mutta riippuen hieman lopullisesta asevalinnasta kannattaa hieman miettiä paljonko dexterityyn niitä pisteitä laittaa.

Lainaus käyttäjältä varjo+

Edit:
Ja vielä yksi kysymys.. Vaikuttaako mukana kannetun tavaran määrä johonkin? Päällä pidettyjen kamojen paino ainakin vaikuttaa väistelyyn, mutta en tuosta kannettavan tavaran määrästä ole huomannut missään mitään. Entä voiko jostain laskea, paljonko painoa voi hahmolle kasata, ennen kuin liikkuminen muuttuu?

Ei, ainoastaan se kuinka suuren osan omasta kantokapasiteetista käytät vaikuttaa nopeuteen sekä mahdollisesti viholliset ja ympäristö.

Huhhuh kun palaa käämit tuolla blighttownin suolla. Framerate on jotain niin kamalaa ja loputon itikkaparvi liitelee kohti kokoajan. Ikäviä flashbackkeja DS:n viiskakkosesta.. Ilmeisesti suolla pitäisi olla bonfire jossain? Helpottaisi taivalta kyllä huomattavasti.
Kannattaa muuten nuohota tuo blighttownia edeltävä viemärialue hyvin (depths?). Sietä löytyy mm. sormus joka palauttaa vähän healthia kun tapat jonkun, ihan hyödyllinen.

On ko Dark Soulsissa co-op:pia. Kun hankinta-listalla on GoW3 tai tämä.

Laitoi tänään tilaukseen Dark Soulsin ja kovat on odotukset kun lueskelen kokemuksia pelistä. Demon Souls on jäänyt kokematta kun ei Ps3 omista. Pelkään vaan että palaa hermot heti alussa kun kuolee koko ajan. Sellasta kyselisin että millainen on pelin tallennus systeemi joutuuko ite tallentelemaan koko ajan vai onko pelissä jonkin lainen autosave systeemi? Itselläni on paha tapa unohtaa tallentaa monessa pelissä ja sitten kuoleman tullessa joutuu pelamaan koko tallentamattoman kohdan uudestaan joka on yleensä sellaiset 20 minuuttia.

Jaahas…minähän olin Undead Burgissa jumissa ikuisuuden, kunnes lopulta päihitin Taurus Demonin, mutta se iso lohikäärme oli liian pelottava. Noh, nyt lähdin seikkailemaan Firelink Shrineltä kohti Valley of Drakesia, jospa pystyisin juoksemaan ison lohikäärmeen ohi. Se oli aika helppoa, mutta sitten oli vastassa 5 sähkölohikäärmettä, joiden ohitsepääsy ja kaiken lootin kerääminen kesti tovin. (Kannattaa katsoa YouTubesta 4PlayerPodcastin video!) Sitten jatkoin matkaa (mistä 4PP:n Brad oli tullut) ja päädyinkin takaisin Undead Burgiin. Rohkeana jatkoin matkaa kohti lohikäärmettä ja onnistuin ohittamaan sen. Kuolin kuitenkin minibossi-possuun, joka jossain demoissakin vilahti. Kun uudestaan sain ohitettua lohikäärmeen menin eri suuntaan ja näin innoissani nuotion - joka oli se sama saamarin nuotio Undead Burgissa missä olin jumissa! Vaikka olin tarkasti tutkinut huonetta en nähnyt tikkaita, koska kirkkaus oli ollut liian pienellä. Kuinka paljon olisikaan mielenterveyteni säilynyt jos olisi tuon jotenkin nähnyt.

tl;dr;
En tiedä pitäisikö itkeä vaiko nauraa, mutta peli on aika loistava.

Mardi: Älä pelaa niin kuin minä ja säästyt ragelta. Ja auto-save löytyy kuten nykyään pitääkin.

Tulipahan kaadettua muutama bossi taas. Lievää spoileria bosseista luvassa. Mutta ensimmäisenä tippuikin Moonlight Butterfly, joka olikin todella helppo. Tämän jälkeen suuntasin alun Asylumiin takaisin tekemään kauppoja korpin kanssa, mutta samalla reissulla löysin vahingossa Stray Demonin. Tämä kaatuikin toisella yrittämällä backstab tyylillä. Tulikin nuohottua elukan selkää sen verran, että vieläkin inhottaa. Tajuatte itse kun tuon näette. Täältä painelinkin Blighttowniin, joka oli kuin olikin yhtä oksettava paikka kuin Demon's Soulsin 5-2. Puhallus putkista toxic myrkkyä ampuvat mulkut kävivät todella hermoille ja myöhemmin ne loputtomat moskiitot joilta ei edes saanut mitään. Paikkaa aikani koluttuani ja erittäin hyödyllisen sivureitinkin löydettyäni päädyin ottamaan matsin Chaos Witch Quelaagin kanssa. Odotin tämänkin olevan tappavan vaikea, mutta kaatui myös toisella yrittämällä. Ja enenpää mestoja spoilaamatta seuraavaksi kaatui Iron Golem, myöskin toisella yrittämällä. Tämän jälkeen pääsikin nuohoamaan tajuttoman upeaa kaupunkia. Tätä jonkin aikaa pengottuani ja monen monta Altrair wannabeetä tapettuani löysinkin tuon Zenoxin mainitseman maalauksen. Eihän siellä nyt niin kamalaa ollut. Crossbreed Priscilla sai ensi yrittämällä selkäänsä. En nyt tiedä oliko tuo viisasta tappaa, mutta väliäkö. Ja tästä hetken päästä törmäsinkin jo seinään. Ornstein ja Smough. Tähän mennessä kuusi yritystä näitä herroja vastaan ilman onnea ja nyt kyllä tauon paikka. Hiukan kismittää, kun kolmannella yrittämällä Ornstein oli jo kuollut ja Smough kahden iskun päässä hengen lähdöstä. No, huomenna uusi yritys.

Quotet eivät jostain syystä toimi nyt, mutta..
Cerker: Muiden kanssa voi pelata, mutta pelikaverinsa saa aika arvalla, joten co-opista ei ehkä voi puhua.
Mardi: Autosave todellakin löytyy, sillä peli tallentaa lähes jatkuvasti :)

Täälläkin jatkui matka uusille alueille tänään; nimittäin viemäreihin. Nämähän ovat tunnetusti varsin ikäviä paikkoja ahtaine pimeine käytävineen ja lattiassa ammottavine kuiluineen. Ensimmäinen kierros alueella sujui varsin turvallisissa merkeissä, kun joku kutsui minut avuksi maailmaansa ja menimmekin koko alueen läpi Gaping Dragoniin saakka. Pataanhan siltä tuli, vaikka meitä kolme oli, kun kutsuja meni kuolemaan. Uudella yrityksellä herätin sitten itseni takaisin elävien joukkoon ja sain myöskin mukaan pari kaveria, joiden kanssa lähdettiin lohikäärmeen kaatoon. Aikas helpolla kaatui se otus loppujen lopuksi, vaikka yksi apulaisista onnistuikin tapattamaan itsensä melko pian alun jälkeen.

Viimeaikaisen menestyksen innoittamana lähdinkin takaisin metsään suden kaatoon, mutta siellä kuolo sitten korjasi, kun ei löytynyt apulaishaamujakaan jakamaan matkaa. Jostain syystä elossa metsässä ollessa sinne lukitun portin alueelle (missä on niitä metsästäjiä) jää jumiin sumujen väliin.. onkohan jollain tietoa miksi? No, mutta sudelta tuli lopulta pataan aika komeasti siellä, ja tuntui yksin menessä melko vaikealta se. Taisin neljänneksen saada siltä energioita pois. Olisi kyllä mukava, jos joistain pikkuhiljaa saisi parempia varusteita. Jok'ikinen ase ja haarniska tuntuu olevan raskaamman luokan tavaraa (nimim. vieläkin Wanderer-klassin peruskamat yllä). Aseista Scimitar+5 on se sama aloitusase paranneltuna ja mukana roikkuu myös varsin pätevä Winged Spear +5, joka on suunnilleen scimitarin veroinen damagessa. Ranged puolelta löytyy sitten vielä Long Bow +5. Mutta joku parempi ase todellakin kelpaisi.

Tiedä sitten minne seuraavaksi lähtisi. Ehkä sitä pitää uskaltautua vihdoin laskeutumaan Blightownin puolelle.

Täytyykin painella tuon erään bossi matsin jälkeen myös tuota sutta kaatamaan. Kuulostaa hauskalta. Jotenkin haastavat pomot olleet vähissä tässä pelissä. Yksin ne painelee läpi meleellä ihmeen helposti, luukunottamatta tuota Ornstein&Smough brothersia. En nyt kumminkaan valita. Peli on ollut täyttä timanttia tähän mennessä ja tuskinpa meno hiipuu. Ja varjo, jos parempaa varustetta kaipailet, niin Blighttownista löytyy ihan mukava ninja tyylinen setti. En sitten tiedä onko siinä defencet yhtään korkeampia. Vaikeampi parannellakin, kun taisi twinkling titanitea kaivata.

Vihdoin blighttownin kusinen suo on rämmitty läpi ja löysin tien takasi firelink shrinelle täydentämään flaskit, mutta mitä helvettiä..

[spoiler]Ilmeisesti aiemmin undead parishissa vapautettu dude oli päättänyt tappaa firelink shrinen fire keeperin?! Halju temppu... Ilmeisesti kostotoimenpiteet ovat mahdollisia ja neidin voi saada takasin elävien kirjoihin, mahtaako olla pitkäkin reissu?[/spoiler]

Ja yhtäkkiä kello oli taas 03:00 =) oh you, dark souls

Kertokaapa jotain vinkkejä Gargoyle(vai mikä onkaan)bossin päihittämiseen, kun on niin pirun vaikea.

Lainaus käyttäjältä xepelix

Kannattaa mennä metsään.
Itsekkin arvostan haasteellisia pelejä ja demon soul tuli tahkottua useampaan kertaan läpi. Mutta kun bell gargoyleiden jälkeen turpaan tuli joka puolella niin että tukka lähti, oli pakko hakea internetin ihmeellisestä maailmasta vähen henkistä ja paljon kongreettista tukea.
Ensin lohikärmeksen luota 20000 sielua kasaan, jotta saa ostettua sepältä "avaimen" metsän keskelle.

https://www.youtube.com/watch?v=WB3yVvrfUJU&feature=related

Kävi suunnillee tunnissa radio rockin podcastejä kuunnellessa. Sen jälkeen sydän kurkussa vaellus sepän luokse. (itse käytin hissiä gargoyleiden luota). Metsässä olevan oven luota vale seinä matalaksi ja grillaamaan. Sen tarkemmin en tiedä mitä kaikkea jännää sieltä löytyy, mutta kuten alta käy ilmi "avain" maksaa itsensä takaisin aika vikkelään ja soul level nousee kohisten.

http://www.youtube.com/watch?v=kbFjdnYP9S4&feature=feedwll&list=WL

Missä kyseinen seppä majailee?
E: Löyty jo

Lainaus käyttäjältä Shen0+

Kertokaapa jotain vinkkejä Gargoyle(vai mikä onkaan)bossin päihittämiseen, kun on niin pirun vaikea.
Hieman ärsyttää että pyromancherillä ei voi käyttää mitään muuta asetta kuin kirvestä, koska muut aseet kuten miekat, jouskarit ym vaikuttaa niin alentavasti statseihin.

Itse kellistin ne drake swordin ja muutaman fire bombin avulla. Kilpi kokoajan ylhäällä ja kiersin vastapäivään ja odotin lyöntiä. Sitten vain jaoin pari iskua takaisin. Jos käytät jotain tavallista asetta, kannattaa ostaa gold pine resiniä joltain merchantilta (lisää aseeseen lightning damagea). Tuo on kyllä poikkeuksellisen vittumainen bossi. Kyllä se siitä! :)

Vihdoinkin! Tänään tuli Limited Edition postiin ja reilun tunnin olen nyt peliä pelaillut. Olen kyllä positiivisesti yllättynyt, miten hyvin From Software on onnistunut luomaan tuon avuttomuuden tunteen, minkä koin ekaa kertaa Demon's Soulsia pelatessa. Alun perus vihollisiltakin olen jo pariin otteeseen saanut turpaan ja juoksinpa sitten vahingossa lohikäärmeenkin syliin. (Älkää kysykö.)

Olen pitänyt Demon's Soulsia nykykonsoleiden parhaimpana pelin, mutta luulen, että Dark Souls tulee viemään sen tittelin :)

Lainaus käyttäjältä Jesper

Lainaus käyttäjältä Shen0+Kertokaapa jotain vinkkejä Gargoyle(vai mikä onkaan)bossin päihittämiseen, kun on niin pirun vaikea.
Hieman ärsyttää että pyromancherillä ei voi käyttää mitään muuta asetta kuin kirvestä, koska muut aseet kuten miekat, jouskarit ym vaikuttaa niin alentavasti statseihin.

Itse kellistin ne drake swordin ja muutaman fire bombin avulla. Kilpi kokoajan ylhäällä ja kiersin vastapäivään ja odotin lyöntiä. Sitten vain jaoin pari iskua takaisin. Jos käytät jotain tavallista asetta, kannattaa ostaa gold pine resiniä joltain merchantilta (lisää aseeseen lightning damagea). Tuo on kyllä poikkeuksellisen vittumainen bossi. Kyllä se siitä! :)

Kiitti neuvoista, täytyy kokeilla tota

Aivan hetki sitten onnistuin viimein kaatamaan Ornsteinin ja Smoughin. Oli kyllä eeppinen vääntö. Enemmän tällaisia matseja kaipaakin. Nyt sitten aloinkin pähkäilemään, että mihin Covenanttiin hahmoni liittyisi. Way of the White ei kyllä sovi musta haarniskaiseen hahmooni mitenkään. Gravelordiin voisi jo liittyäkin, mutta myös Darkwraith kiinnostaa. Darkwraithista olen kyllä vain lukenut vähän, eikä ole mitään käsitystä vielä miten tuohon liitytään edes. Kuulemma upean armor setin ja miekan tuossa porukassa saa. Ja tuo on kuulemma myös paras porukka, jos tykkää tehdä nonstop invaasiota muiden maailmoihin. Chaos Servanttiin taasen melee hahmoni ei mene vaikka tuon olen jo löytänytkin. Kunhan aloitan Sorcererilla tai Pyrolla myöhemmin, niin se liittyykin tuohon samantien.

Ja Shen0, jos vielä olet Bell Gargoyle matsissa jumissa, niin suositten ostamaan niitä tulipommeja tuohon touhuun. Myös Charcoal Pine Resin hyvä idea. Elukat ovat hyvin heikkoja tulelle. Mutta Drake Swordilla pitäisi jo helposti kaatua nuo.

huh meinasin jo luovuttaa pelin mutta onneksi menin metsään :D demons soulsissa en ''farmausta'' harrastanut (pääsin kuitenkin läpi) mutta nyt oli pakko ku ei oikeen meinannu päästä eteenpäin. Lisäksi punasen lohikäärmeen hännänpäätä ampuen saatava Drake sword on hieno kapistus ja se helpottaa etenemistä entisestään, pässinpää demoni kahella miekalla tippui noin 15 sekunnissa, vaikkei se varmaan muutenkaan vaikea ole. Tosiaan loistopeli mutta hermot meinas mennä :D

Tulipahan koettua Blight town tänään ja aika vahvat "ei ikinä enää" fiilikset oli sieltä vihdoin pois päästessä. Aurinkokin näytti harvinaisen mukavalta taas.

Onko tuolla Blight townissa vain yksi bossi? En ainakaan muita löytänyt. Sekin yksi oli kyllä naurettavan helppo... en ottanut edes osumaa koko tappelussa. No mukava näinkin, varsinkin kun se tarkoitti nopeampaa lähtöä koko alueelta. Mukaan tarttui vihdoin myös parempaa kamaa, ja Ninja-varusteet ovatkin varsin päteviä high-dex hahmolleni (vaikka aika naurettavan näköinen asu onkin). Iaido tjsp katanakin osoittatui oikein päteväksi työkaluksi ja sai korvata heti +5 päivityksen kohdalla vanhan kunnon Scimitarini. Löytyipä Blight townista myös ruoska, mikä oli pienoinen yllätys :)

Täytynee jälleen arvuutella, mihin päin lähtisi seuraavaksi. New Londo ruins olisi varmaan vihdoin koluttava; sieltä kun kuulema löytyisi varsin hyödyllinen NPC hahmo taas. Tosin ensin pitänee käydä grindaamassa metsästäjiä sen verran, että olisi varaa ostaa nuolia varmuuden vuoksi. Samalla voisi koittaa, josko vihdoin iso paha susi kaatuisi.

Edit:
Onko nuo jotkut Black Phantom invadet scriptattuja? Sekä viemäreissä, että Blight townissa joka kerta samassa paikkaa tullut Black Phantom nimittäin. Ja mikä huvittavinta, ne ilmestyvät aina koko porukan keskelle. Siinä ei paljon ole tunkeilijalla sanottavaa, kun kolme sankaria odottaa ympärillä heti kenttään ilmestyttyä.

Ei taida Blighttownissa olla toista bossia. Onneksi ei, koska tuonne en mielelläni enää menisi. Mutta nyt onkin sitten pakko, kun varjo sanoi löytäneensä ruoskan. Kuulostaa kyllä hauskemman puoleiselta aseelta. Pitäisi varmaan tuo Iaido myös etsiä käsiini.

Itse liityin juuri Gravelordiin ihan huvikseni. Hauskan miekan sain palkkioksi ja tyylikkään miraclen. Ja sitten lähdin tämän suden luokse. Joka sitten osottautuikin helpoimmaksi bossiksi mikä vastaan tullut. Nähdessäni minkä kokoinen elukka on vastassa, oli pakko kokeilla samaa strategiaa tätäkin jättiä vastaan jolla on tullut suuremmat bossit kaadettua. Nimittäin jaloissa pyöriminen. Ja toimi kyllä mukavasti. Miltei kaikki iskut mitä susi yritti menivät ohi. Ne jotka osuivat, eivät juuri vahinkoa aiheuttaneet. Tuntuu kyllä aika cheatilta välillä juosta Black Iron Armorissa samaa vauhtia kuin kevyessä panssarissa. Havel's Ring ja Ring of Favor and Protection nostavat equip loadia sen verran reippaasti, että kohta pystyn varmaan pitämään Havelin kivihaarniskaa kunhan endurancea vielä nostan.

Pitäisi kai itsekin lähteä New Londo Ruinsiin. Tuo yksi niistä paikoista jossa tullut pataan oikein kunnolla.

@Retro:

Et sitten tehnyt luonnollisempaa siirtymistä? Way of Whitesta olisi teitenkin pitänyt siirtyä Blade of Darkmooniin ja aloittaa metsästysretki syntisten perässä.
Jos hahmostani tulee jotain niin ainakin itse olen valmis ryhtymään jakamaan Gwynin sanomaa miekan säilällä.

Tosin matkaa on vielä jäljellä. Peliä olen pelannut sellaiset 16-17h enkä ole edelleenkään kovin pitkälle mennyt.
Edellinen oikea pomo olivat juurikin nuo Bell Gargoylet, seuraavaksi pitäisi ilmeiseti se perhonen käydä poimimassa (Kävin jo siellä tornin luona ritareiden jälkeen, mutta jäin kokeilemaan online-toimintoa huvikseni edellisen bonfiren luokse eikä kukaan joininut puolessa tunnissa. Enkä laittanut sen kuin keskelle kapeaa polkua suljetun portin vieressä.), ja ilmeiseti tuo summonoitava noita siitä portaiden alapuolelta olisi melee-wandererilleni avuksi :).

Ja tulipahan todistettua outo glitch. Olin farmaamassa loharin sillan alla, sitten pari kertaa putkeen jo tikkaat noustuani otus oli riehumassa hollow-soldiereiden kimpussa. Kolmannella kerralla kun nousin niin maa alkoi täristä enemmän, drake (vai mikä lie) kirkaisi ja kuoli. 10k sielua pompsahti siitä tilille ja farmipaikka hävisi. Noh, hetki sitten säästellään ennen kuin sepältä saa sen avaimen :/

Edit: Meni se nyt läpi. Noidan signistä näkynyt jälkeäkään (NPC) eikä ketään muutakaan halunnut tä'hän mennessä joinia. Enivei, nyt sitten pitäisi jatkaa tarpomista, hydraa voisi ehkä ajatella. Ja se perhonen oli aika hölmö matsi. Miekkamieheni suuren osan ajasta torjuu/kuperkeikkaa ja sitten 2 kertaa tulee hetki jolloin lyödään kaikella mikä irti lähtee.

@SaiMaa:

Tästä melee hahmostani pitikin alunperin tulla sellainen Demon's Souls tyylinen Temple Knight, joka kiiltävässä haarniskassaan antaa demoneille ja muille luopioille pataan. Mutta tutustuessani enemmän eri Covenantteihin alkoi kiusaus olla kovinkin suuri pettää nämä Gwynin seuraajat. Jos vain mahdollista, niin annan pikemminkin pataan Gwynille Darkwraithina ollessani. Ja tämähän tarkoittaakin sitä, että joudun pettämään Gravelordin. Ah, näitä mahdollisuuksia. Mutta tuo Blade of the Darkmoon voisi ollakin hyvä porukka liittyä, kunhan pääsen tekemään assassin tyylisen hahmon.

Mutta kävinpä ottamassa selkääni tuolla New Londo Ruinseilla. Nuo rauniot siivosin kaikesta ilman suurempia ongelmia, mutta otin sitten kovasti turpiini paikan bossilta. Pitikin muuttaa tätä tekstiä jälkikäteen. Pitää lopettaa bossin nimien spoilaaminen muilta. Vaikka tuskinpa tuo kaikkia haittaa.

Hittolainen kun tekisi jo mieli tehdä uusi hahmo. Sorcerer taikka tuo dexterity assassin. Mutta pakko nyt tämä ensimmäinen rundi on paineltava tällä ensimmäisellä hahmolla. Hauskaa tämäkin.

Edit: Ja tietääkö kukaan millä pirulla voin jatkaa +10 normaalin aseen parantelua. Tarkoitus olisi +15 asti saada normi titanitea käyttäen, mutta ase vain katoaa seppien listalta, kun tuon +10 tason saavuttaa. Vanhasta kunnon broadswordista päädyin lopulta tekemään uniikin aseen sen ison suden sielusta, kun ei keksinyt miten muuten olisi jatkanut sen parantelua.

Edit2: No taisinkin ehkä keksiä tavan juuri tuon kirjoitettua. Tuolta äsken koluamastani New Londo Ruinsista löytyi se Very Large Ember. Sillähän tuota parantelua pitäisi pystyä jatkamaan.

Kiusaus tehdä uusia hahmoja on kyllä kova täälläkin. Kunnon tankki raskaassa haarniskassa ja jollain jäätävän suurella lyömämiekalla kiinnostaisi; kuten myös jonkin sortin taikoja.

Mutta kun noista upgradeista oli puhetta; osaako joku suorilta suositella miten upgradeja kannattaa lähteä tekemään. Kannattaako suosiolla puskea aseet tuonne +10 tasolle ja tehdä sitten esim. lightning-ase ja jotain boss-aseita? Kuulema osa aseista vie myös scalingin pois aseista, mikä ei oikein kuulosta houkuttelevalta. Entä mitä nuo "raw" päivitykset saavat aikaan? Ja chaos?

Nythän tosiaan asevarastosta löytyy Falchion+5, Scimitar+5, Iaido+5, Long Bow+5 ja Winged Spear+5, joten aika alkutekijöissä olen vielä parannusten suhteen.
[spoiler]Queelagin(?) sielulla ilmeisesti ainakin scimitarista saanee jonkun unique aseen?[/spoiler]

Edit:
Oli tarkoitus tosiaan tänään mennä New Londo Ruinsiin, mutta missäs onkaan sisäänkäynti? Firelink Shrineltä oli hissi sinne, mutta kun lähti portaita alas niin tipahtikin vain tyhjyyteen..
No sen sijaan menin sitten Sen's Fortressiin ja tulipahan bossiin asti mentyä phantomina, kun joku kutsui. Helposti kaatui se, tosin matka sinne näytti aikas ikävältä. Saa nähä jos uskaltautuisi käyttämään oman humanity pisteen ja menisi myös koittamaan.

@varjo:

Paineletkin suht innokkaasti eteenpäin. Onhan se hissikuilu toki nopein reitti alas, mutta kannattaa sitä samassa huoneessa olevaa vipua vääntää ensin, että hissikin tulisi ylös. Itse koin vähän samanlaisen what the fuck tilanteen Anor Londossa. Kauan tuli ihmeteltyä niitä monia vipuja joista jokainen sanoi "contraption does not move" tai vastaavaa.

Taidan kyllä tehdä tänä iltana vielä sorcererin. Pakko päästä tekemään taikoja.

@Retro:

Niin siis kyllähän sillä hissillä tuli mentyä alas, mutta siellä alhaalla sitten oli joku ikävä pudotus kesken portaikon.
Millä levelillä varsinainen hahmosi on, jos kerta aikaisemmin sanoit voivasi raskaammillakin haarniskoilla tehdä niitä nopeita pyörähdyksiä? Omalla ukollani on nyt dexterity 31, vitality 18 ja endurance jotain 20 paikkeilla. Sutta tuli koitettua taas, mutta pataanhan siellä vain tulee. Välillä pääsee mukavasti sinne jalkoihin pyörimään, niin saa ilmaisia osumia, mutta muuten on hankalaa. Varsinkin kun yksi osuma syö jo leijonanosan hahmoni kestopisteistä, ei virheisiin oikeastaan ole varaa. Alku on muutenkin vaikea siinä, kun se mokoma painaa päälle heti ovesta astuttua, eikä tilaa liikkua ole juuri nimeksikään.

Pudotus kesken portaikon? Onpa outoa. Itse pääsen hissillä alas sieltä Firelink Shrineltä aivan normaalisti sinne New Londo Ruinsiin. Ei kai tässäkin pelissä ole jotain "tendency" eventtejä. Sillat ilmestyy tyhjästä tai vastaavaa. Tai sitten joku bugi tuo.

Tuo hahmoni on tällä hetkellä tasolla 60 ja endurance taisi olla 36 tai 37. Eniten tuossa raskailla panssareilla pyörähtely helpottuu noilla aikaisemmin mainitsemillani sormuksilla, Havel's Ring ja Ring of Favor and Protection. Havel nostaa equip loadia 50% ja tuo toinen 20%. Näillä pystyy jo pyörimään aika raskailla panssareilla, mutta piti tätä varten tuohon enduranceen myös panostaa kovemmin. Ja tuo susi ei juuri damaa tehnyt, kun päällä oli Black Iron Armor. Aika vitsi pyöriä ketterästi tuo päällä.

Ei ole bugi se portaikko joka loppuu kesken.

[spoiler]Se portaikko vie Abyssiin, tarvitset sormuksen sudelta.[/spoiler]

Siis tuohan on New Londo Ruinsin lopussa. Ymmärsin varjon tarkoittavan ihan sitä alkua. Meinaan sitä Firelink Shrinen alla olevaa hissiä. Mutta jos se olikin se lopun portaikko sumuportin jälkeen, niin sinne todella tarvitsee sen sormuksen sudelta.

Ensimmäinen pelinseisauttaja edessä. Puolenkymmentä kertaa Nitoa koitin huonolla menestyksellä ja saa jäädä tältä erää. Koittaa uusiksi kunhan on nukuttu muutama tunti. On kyllä lahjakkaasti saanut Dark Souls unirytmit päin sitä itteään.

Itsellänikin ensimmäinen pelinseisauttaja tullut vastaan. Jumissa Executioner Smoughissa ja Dragon Slayer Ornsteinissä. Täytyy myöntää, että paljon vaikeampi peli ollut, kuin Demons Souls ainakin mielestäni.

En tiedä, itse pidän itseäni suurimpana pelin seisauttajana. Tämä johtunee siitä että en ole turhan hanakka jatkamaan uusille alueille ja lyön herkästi jarrua. Myös oma pakkomielle koluta alueet läpi niin hyvin kuin pystyn on osasyyllinen hitauteen.

Mutta joo, nyt en vain oikein osaa sanoa mitä pitäisi seuraavaksi tehdä. Äsken siis tapoin sen perhosen, nyt vähän hankkinut lisätasoja puutarhassa. Kerran jopa onnistunut myös saamaan aikaan moninpeliäkin, tosin oli hieman helppoa mennessä jeesaamaan phantomina Butterflyhin asti (minä, joku toinen phantom ja itse jeesattava).

Kannattaako jatkaa metsän koluamista? Pitänee työpäivän aikana taas hieman suunnitella seikkailun jatkamista.