Call of Duty: Black Ops II / Foorumit / www.pelaajalehti.com
1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Call of Duty: Black Ops II

Call of Duty: Black Ops II
Kehittäjä: Treyarch
Julkaisija: Activision
Julkaisupäivä: 13.11.2012
Alustat: PS3, Xbox 360, PC.
Pelin trailerin voitte katsoa tästä!

Mitä mieltä boardilaiset ovat trailerista? Onko Treyarch viimein vienyt CODeja uuteen ja parempaan suuntaan tekemällä tulevaisuuteen (okei, vain 13 vuoden päähän) perustuvan CODin? Onko uuteen ja vanhaan kylmään sotaan perustuva juoni tarpeeksi mielenkiintoinen?

Vai olisiko mielestäsi Treyarchin pitänyt luottaa samaan vanhaan ja toimivaan kaavaan käyttää jotain tunnettua käytyä sotaa juonen pohjana? Onko meno liian high-tec tulevassa CODissa? Jakakaa mietteitänne tässä topicissa!
_____________________________________________________________________

Omat mietteet ovat hieman ristiriitaiset. Hienoa, että vihdoin CODeja vietiin edes hieman uuteen suuntaan, mutta tälläinen pienikin scifi-meininki ei meinaa innostaa. Ostoon kuitenkin menee, se on varma, todennäköisesti ennakkovaraan pelin. Eka Black Ops kuitenkin toiseksi paras COD, heti loistavan Modern Warfaren (COD4) jälkeen. MW2 ja MW3 on turhan nopeatempoista, joten parempi että tulee taas hidastempoisempi codi (ainakin ensimmäisen Black Opsin perusteella).

Aseista ja perkeistä sen verran että samat perkit kun alkuperäisessä BO:ssa, mutta se vitun Last Stand pois, siitä ei kukaan tykkää. Samat aseetkin kelpaisi + jotain täysin uusia ja P90<3

Asiallista keskustelua pelistä tänne, kiitos!

Aika nöyrä Diego.
Voi olla ihan jees. Takuu varmasti ostan kyllä tämän.

Älkää ostako. Tämä on kuitenkin vain sitä samaa pelillisesti.

Lainaus käyttäjältä Umppari

Voi olla ihan jees. Takuu varmasti ostan kyllä tämän.

Reaktio... (switch Pokemon --> Call of Duty)

Lainaus käyttäjältä Galactus

Älkää ostako. Tämä on kuitenkin vain sitä samaa pelillisesti.

Really?

Olihan se arvattavissa, että uuden Call of Dutyn tullessa taas julki, täytyy sitä käsittelevät ketjut ja uutiset täyttää spämmistä ennen kuin kissaa ehtii sanoa. Siinä on kaksi hyvää väitettä, mutta perustelut, niitä kaivattaisiin.

Trailerin perusteella en itse jää kauheammin peliä odottelemaan. On kuitenkin erittäin mielenkiintoista nähdä, miten Halo 4 ja nyt tämä edes hieman tulevaisuuteen sijoittuva Black Ops 2 ottavat yhteen joulumarkkinoilla. Ajoneuvoja näkyi videolla tavallista enemmän, joten voisiko tämä merkitä jotain yhteyttä moninpeliin? Tosin itse tykkään pelata moninpeliä juuri pienissä kentissä ilman tankkeja ja muita hidasteita. Sen on CoD aina tehnyt hyvin, vaikka meno ei vuosien varrella olekaan ottanut pahemmin askelta eteenpäin.

Ensimmäinen Black Ops oli mukavan hidastempoista räimettä verrattuna aiempaan MW2:een. Kartat olivat tasaisen hyviä, vaikka toinen sodankäynti pistikin näissä omasta mielestä paremmaksi. Zombit taas... no moni niistä tuntuu tykkäävän, joten mikäs siinä mutta itseä ei jaksa se ääretön lahtaus kiinnostaa. Jotain Horden tapaista jos saisivat kehiteltyä tähän osaan, niin voisi kiinnostaakin. Aseista ja perkeistä en pahemmin osaa mitään sanoa. Jokaisessa pelaamassani osassa ne ovat olleet ihan hyvin balanssissa ja aina on ollut sillä puolella muutenkin asiat kunnossa.

Tulevaisuus mahdollistaa myös ihan vekkuleita ajoneuvoja joita tuossa videolla jo nähtiinkin. Mutta saanen kysyä, että miksi samassa pelissä ratsastetaan hepalla ja kiidetään hävittäjällä? Joku vitsi vai flashback ideana, vain Ken tietää. Kaikenkaikkiaan tuo traileri ei nostattanut pahemmin hypeä itsessä, mutta toisaalta ei tuo huonolta konseptilta vaikuta.

Olin tarkkasilmäinen trailerissa, hahmo joka selittää asioita on Frank Woods. Herralta löytyy samasta kohtaalta tatuointi ainakin ja kasvonpiirteet vaikuttavat suht. samalta mitä black ops (1?).

Periaatteessa traileri ei ensisilmäyksellä vaikuttanut hullummalta. Mecha-koneita sun muuta. :) Zombitkin tekee paluun, joten sekin nostaa odotuksia ainakin jonkin verran. Toivottavasti tulee monipuolisia zombi-karttoja ja ne pienet ärsyttävyydet hiotaan poies. Moninpeliä saataisiin uudistaa rankalla kädellä, koska viimeiset Call of Dutyt ovat tarjonneet niin samannäköistä ja -kaltaista moninpeliä että huhhuijaa. Ei muuta eroa kuin eri kartat ja aseet. Sellainen kämppimistä suosiva pelityyli ja kartat pois ja tilalle sellasta vanhan ajan kunnon räiskintää.

Isolla varauksella edelleen suhtaudun, mutta seuraan mielenkiinnolla mitä kaikkea uutista sieltä vielä tulee.

Lainaus käyttäjältä Psychohenkka

Olin tarkkasilmäinen trailerissa, hahmo joka selittää asioita on Frank Woods. Herralta löytyy samasta kohtaalta tatuointi ainakin ja kasvonpiirteet vaikuttavat suht. samalta mitä black ops (1?).

Huomasin tuon heti ja heti alkoi kiinnostaa enemmän. Jotain kytköksiä ykköseen siis on. Ykkösessähän selviää sitä kuulusteluhuoneen konetta tonkimalla, että frank on vielä elossa ja kaikkea muutakin kivaa jotka varmasti 90% pelin pelaajista on missannut.

Lainaus käyttäjältä Airus+

Lainaus käyttäjältä UmppariVoi olla ihan jees. Takuu varmasti ostan kyllä tämän.
Reaktio... (switch Pokemon --> Call of Duty)
Lainaus käyttäjältä GalactusÄlkää ostako. Tämä on kuitenkin vain sitä samaa pelillisesti.
Really?

Olihan se arvattavissa, että uuden Call of Dutyn tullessa taas julki, täytyy sitä käsittelevät ketjut ja uutiset täyttää spämmistä ennen kuin kissaa ehtii sanoa. Siinä on kaksi hyvää väitettä, mutta perustelut, niitä kaivattaisiin.

Eikös nämä pelit ole käyttänyt ihan samaa engineä COD4:stä asti. Saisivat muuttaa peliä myös muuten kuin ulkoisesti.

Lainaus käyttäjältä Galactus

Eikös nämä pelit ole käyttänyt ihan samaa engineä COD4:stä asti. Saisivat muuttaa peliä myös muuten kuin ulkoisesti.

Engine on kait pohjimmiltaan sama kuin aikoinaan CoD2:ssa, jota sitten muokattiin nelosta varten. CoD2:n moottori taasen oli vahvasti ruuvattu iD Tech 3 (Quake3). Ehkä olisi pikkuhiljaa aika tehdä kunnon parannuksia, eikä vain siloitella vanhaa. Tuon trailerin meno tosin näytti siltä, että Treyarch osaa taiteilla moottorin pahimpien rajoitusten ympäri. Kun nyt vain unohtaisivat 60fps-puheet konsoleilla. Timantin kova 30fps riittää konsoleilla hyvin ja silloin edes reso saataisiin vihdoin hd-tasolle...

Lainaus käyttäjältä Munkk1+

Engine on kait pohjimmiltaan sama kuin aikoinaan CoD2:ssa, jota sitten muokattiin nelosta varten. CoD2:n moottori taasen oli vahvasti ruuvattu iD Tech 3 (Quake3). Ehkä olisi pikkuhiljaa aika tehdä kunnon parannuksia, eikä vain siloitella vanhaa. Tuon trailerin meno tosin näytti siltä, että Treyarch osaa taiteilla moottorin pahimpien rajoitusten ympäri. Kun nyt vain unohtaisivat 60fps-puheet konsoleilla. Timantin kova 30fps riittää konsoleilla hyvin ja silloin edes reso saataisiin vihdoin hd-tasolle...

Tässä on vain se, että Codin pointti on nimenomaan se sulava 60fps. Sitä on hieman vaikea lähteä kehittelemään uutta ja upeaa pelimoottoria, joka pystyisi samaan nykyisellä konsoliraudalla. Itse en oikein ymmärrä miksi pelimoottoria pitäisi edes vaihtaa. Jos siitä pystyy jatkuvasti puristamaan enemmän tehoa ja lisäämään uusia ominaisuuksia, niin kyllä se minulle kelpaa. Eikä esim MW3 näytä omasta mielestäni ollenkaan rumalta ainakaan PC:llä.

Muutenkin enemmän Codi kaipaa niitä uudistuksia siihen pelimekaniikkaan, sillä peli alkaa tosiaan käymään jo itselleniki hieman toistavaksi. Ainakin yksinpeliin ollaan yrittämässä jotain uutta. Eniten silti toivon, että he parantaisivat omien ja vihollisten tekoälyä, sillä se oli Black Opsissa ja MW3:ssa suurin häiritsevä tekijä. Multiplayer kuitenkin paljastetaan mahdollisessa CodXP eventissä, joka tulee taas joskus keväällä.

Lainaus käyttäjältä Umppari

Aika nöyrä Diego.
Voi olla ihan jees. Takuu varmasti ostan kyllä tämän.

Lainaus käyttäjältä Galactus

Älkää ostako. Tämä on kuitenkin vain sitä samaa pelillisesti.

Kiitos molemmille kattavista ja syvällisistä viesteistänne.

Mitä tuosta nyt on tänäänki paljastettu, niin kiinnostaa kyllä tämä BO2 jo enemmän kuin MW3 koskaan kiinnosti. Tarinaa yritetään selvästi murtaa putkesta ja ilmeisesti muutenkin pelaamista niin yksin kuin kaverin kanssa halutaan uudistaa. Tämä on kaikki pelkkää plussaa. Aikakausi ja yleinen meininki vaikutti myös alustavasti todella potenttiaaliselta, kunhan osataan ottaa oma identiteetti. Aikakausi jää nimittäin helposti myös todella tylsäksi.

Lainaus käyttäjältä LordSipuli+

Tässä on vain se, että Codin pointti on nimenomaan se sulava 60fps. Sitä on hieman vaikea lähteä kehittelemään uutta ja upeaa pelimoottoria, joka pystyisi samaan nykyisellä konsoliraudalla.

En näe erityistä syytä 60 framesta huopaamiselle, kun peli itsessään ei sitä konsoleilla vaadi. Onhan se sulavamman oloinen kuin kilpailijansa, muttei tasainen 30fps haittaa esimerkiksi Haloja tippaakaan. Konsolimaailmassa ainoat 60fps-lukemista elävät ja kuolevat pelit ovat tappelupelit, joissa iskut ajoitetaan huipputasolla oikeasti muutaman ruudun tarkkuudella. Sellaista tarkkuutta ei konsoliräiskinnöissä voida saavuttaa. Call of Duty on kuitenkin vahvan aim-assistin omaava refleksiräiskintä, jossa naamaan osuminen ei ole erityisen tärkeää. Pädi on räiskintöjen ohjausmenetelmänä sen verran summittainen, että korkean ruudunpäivityksen hyöty on minimaalinen.

Täytyy kyllä sanoa että hieman petyin traileriin. Ensimmäinen blops oli yksinpeliltään todella hyvä(räiskintäpeliksi), mutta jotenkin jäi sellainen fiilis että saattaa jäädä tämä ostamatta. Robotteja ja muuta überteknistä härpäkettä? Ei kiitos, olisivat vain pysyneet menneisyydessä. Tämähän alkaa muuttua jo modern warfaren kaltaiseksi sähläykseksi.

Odottelen rauhassa, että pelistä saadaan kunnolla infoa. Kyllähän tuo traileri makealta näytti ja BlOps on äärettömästi parempi pelikokemus, kuin MW3. Sen suhteen odotukset ovar korkealla. Toivottavasti pian pääsee lukemaan ensitesteistä yms.

Lainaus käyttäjältä Airus+

Reaktio... (switch Pokemon --> Call of Duty)

Äläpäs tuomitse liian aikaisin. Pokemonia ei julkaista läheskään yhtä tiheään tahtiin kuin codia (poikkeus B/W-B/W2) pisimmillään tauko pelien välissä on 5 vuotta. Pokemon pelit kuitenkin onnistuvat uudistumaan muillakin tavoilla(uusia tyyppejä, statseja jotka vaikuttavat syvemmin taisteluihin, säätilat, physical/special liikeitten erottelut jne.)kuin uusilla pokeilla ja grafiikoilla, toisin kuin codit jotka parhaimmillaan saavat uusia aseita, mappeja ja muutaman prestigen.

Lainaus käyttäjältä LordBarkus+

Lainaus käyttäjältä Airus+Reaktio... (switch Pokemon --> Call of Duty) Äläpäs tuomitse liian aikaisin. Pokemonia ei julkaista läheskään yhtä tiheään tahtiin kuin codia (poikkeus B/W-B/W2) pisimmillään tauko pelien välissä on 5 vuotta.

Juu videon on tarkoitus vain kertoa, että kommentoija ostaa ne kaikki. Ja mikä muu kertoo siitä paremmin, kuin pokemonin "kaikki kerätään". Sen sijaan Pokemon ei ole todellakaan saanut yhtään (pääsarjassa) turhaa osaa, vaan kaikissa on ollut mukavasti vaihtelua ja harkinnut itsekin uusien osien ostoa. /offtopic

Mitenkäs ihmisiä on liikkuttanut nämä huhut, joita peleistä nyt on paljon liikkunut? Gaming.fi onkin koonnut aika hyvin noita ominaisuuksia. Itseä ei liikuta, vaikka pelissä olisi useampi loppu, mutta onhan siinä jotain uutta tuulta havaittavissa. Flashbackeille alan jo olla melko allerginen, koska niitä on sarjassa nähty ihan liikaa. Pelaaja herää aina jossain päin ja sitten horjuen lähtee räiskimään. Hienoja asioita yksinpeleissä on yleensä ollut ne yksittäiset kohtaukset ja uniikit motion-capturet, mutta nekin alkavat vuosi vuodelta puuduttaa.

Trailerin jälkeen fiilikset tosiaan eivät olleet erityisen "hypettyneet", mutta kieltämättä tässä on ehkä mielenkiintoisin osa sitten nelosen jälkeen. Olettaen tietysti, että noissa huhuissa on jotain perää.

^^No joo olet oikeassa, itellä se kiinnostus nousi hiukan kun kuulin että on useampi loppu ja mahdollisesti ajoneuvoja multiplayerissä. Saa nähdä että tuleeko hommattua [spoiler]tuskin[/spoiler]. Taidankin saman tien poistua tältä langalta. Ja tosiaan anteeksi offtopic ja turha rageilu aikaisemmassa viestissä.

Lainaus käyttäjältä Munkk1+

En näe erityistä syytä 60 framesta huopaamiselle, kun peli itsessään ei sitä konsoleilla vaadi. Onhan se sulavamman oloinen kuin kilpailijansa, muttei tasainen 30fps haittaa esimerkiksi Haloja tippaakaan. Konsolimaailmassa ainoat 60fps-lukemista elävät ja kuolevat pelit ovat tappelupelit, joissa iskut ajoitetaan huipputasolla oikeasti muutaman ruudun tarkkuudella. Sellaista tarkkuutta ei konsoliräiskinnöissä voida saavuttaa. Call of Duty on kuitenkin vahvan aim-assistin omaava refleksiräiskintä, jossa naamaan osuminen ei ole erityisen tärkeää. Pädi on räiskintöjen ohjausmenetelmänä sen verran summittainen, että korkean ruudunpäivityksen hyöty on minimaalinen.

Olen täysin eri mieltä. Mielestäni tuo 60fps ruudunpäivitys on se mikä tekee CODien ohjaustuntuman niin täydelliseksi. Kun grafiisestikin pelit ovat erittäin hyviä (etenkin MW2), niin miksi mennä muuttamaan teknisesti huonompaan suuntaan? Ei mitään järkeä. Saisivat pelintekijät yleensäkin kiinnittää enemmän huomiota suorituskyvyn optimointiin, eikä vaan laittaa pelejä täyteen kaiken maailman tehosteita, joita laitteet eivät jaksa tasaisesti pyörittää edes 30fps. Ja onhan 60fps ruudunpäivitystä paljon miellyttävämpi katsoa kuin 30fps.

Itse en kauheasti tältä odota. Black Opsin yksinpeli ei kiinnostanut juuri lainkaan, aikakautensa vuoksi. Kakkonen näyttää paremmalta aikakautensa takia, puolet tosin vanhaa aikaa vissiin taas. Ei näitä yksinpelin takia ostetakaan, mutta moninpeliltäkään ei uskalla odottaa juurikaan mitään, sen verran rikkinäisiä tekeleitä nuo viimeisimmät CODit ovat olleet. Melkein tarvis päästä kokeilemaan perusteellisesti ennen ostopäätöstä, kun ei jaksaisi taas lagin kanssa tapella.

Itsekin petyin kyllä vähäsen tuohon traileriin.Minun on ainakin vaikea kuvitella codissa scifiä ja valinnoilla saatavia loppuratkaisuja.Näkee kyllä että treyarch on ottanut jonkun verran mallia minulle viime vuoden parhaasta pelistä Deus Ex HR. Täytyy nyt katsoa lisää tulevia trailereita ja kuvia pelistä että mitä sieltä lopulta tulee.Edellisen BO ostin puhtaasti zombien takia, kun kaverit minulle niin hehkuttivat,mutta pelottaa että mitä ne niille zombeille kehittelevät nyt kun on scifiä on mukana.Robotti zombit?Toivottavasti ei. Niin kuin sanoin täytyy nyt katsoa.Hyvää tässä kuitenkin on se että treyarch uudistaa sarjaa jotenkin plussaa siitä.

^Zombit voivat olla jälleen menneisyydessä, koska natsit örisivät BlOpsissakin. Treyarch on kyllä hakenut inspiraatiota parhaista mahdollisista lähteistä, kun myös länsinaapurin ylpeys on ollut suurennuslasin alla.

Itse olen kiinnostunut uudistuksista putkimalliin ja sitä kautta yksinpeli on se tärkein. Oudolta sellainen ajatus kyllä tuntuu, CoDistahan tässä puhutaan. Toivottavasti moninpeliäkin hiottaisiin hieman uuteen, auto aimittomaan uskoon. Ainakin balanssin pitäisi olla paremmassa kuosissa kui IW:n peleissä ja quick scopekin taisi joutua dropshotin kanssa pölkylle jo BlOpsissa. Ehkäpä tässä on se peli, joka puhaltaa hieman eloa mms-genreen. Viimevuoden kolmosten jälkeen ei tarvita uutta puhtaasti moderniin sotaan keskittyvää CoDia.

Lainaus käyttäjältä Galactus

Älkää ostako. Tämä on kuitenkin vain sitä samaa pelillisesti.

Samahan olisi ettei osta uutta pokemonia koska se on muka samallainen kuin edellinen

No. CODiltahan tuo näytti. Treyarch sentään yrittää uudistaa sarjaa, siitä pisteet. Saa nähdä mitä käy kun marraskuu koittaa. Saattaa jopa mennä ostoon, vaikka MW3 petti pahasti.

"THE NUMBERS, MASON!"

Lainaus käyttäjältä nikke328+

Samahan olisi ettei osta uutta pokemonia koska se on muka samallainen kuin edellinen

Siinä on syy, miksi en enää pelaa Pokémoneja, en osta vuosittaista CoDia ja omistan vain yhden änärin. Ne ovat sitä samaa pelillisesti, jos ei pelaa fanaattisesti. Aina tismalleen samalla kaavalla rakennettua "shoot man with gun" -peliä voidaan kehittää vain tiettyyn rajaan asti. Olen ollut tähän asti aivan tyytyväinen pc:n CoD neloseen, kun refleksihippa kiinnostaa, mutta nyt voisin harkita myös pelin uusinta versiota ja sen tuomia huomattavasti helpompia maalitauluja. Aktiiviset CoD4-pelaajat ovat melko kovalla tasolla, kuten olettaa saattaa.

PUHA PUHA PUHA PUHA

Onko jollain tietoa siirtyykö og black opsin statistiikka kakkoseen, tai saako mahollisesti jotain krediittiä 20 kuukauden omistautumisesta! Damn, mä haluun tän tiedon. Thomas, my man. Mä tiedän että sä oot syvällä pelissä. Holla back jos on jotain faktaa tästä.

Näytti kyllä JUMALAISELLE tuo Multiplayer gameplay. En voi muuta kuin kehua. Tulee miellyttävästi mieleen vuoden positiivisin yllätys, Future Soldier. Sekin oli loistava peli ja jos se yhdistetään Black Opsiin, niin.. Tulee jotain tällaista ihanuutta. Nyt tarvitsen vain Zombeja. PALJON zombeja. Sekä 3 player split-screen mahdollisuuden siihen.

Jeeess, meikä on ainakin jo ihan liekeissä tästä. Black Opsissa on mielestäni Nelosen jälkeisten CODien paras multiplayer (joskin Ghost + Silencer + Second Chance vituttaa edelleen), joten luottoa Treyarchiin löytyy. Olin alunperin hieman skeptinen kylmän sodan suhteen aikakautena, mutta koska Blops osoittautuikin niin hyväksi peliksi, niin Blops 2:n vuosi 2025 ei epäilytä yhtään. "Hmph, ka miksipäs ei.." ajattelin, kun näin keväällä tuon debyyttitrailerin. Etenkin kun mukana on myös (toivottavasti eeppisiä) flashback-tehtäviä ja vanhat hahmot, niin vaikuttaa kyllä todella mielenkiintoiselta.

Moninpelitraileria saikin odotella hieman pidempään, mutta tulihan se vihdoinkin sieltä. Nyt on tullut pärinöissä katseltua tuo jo aika monta kertaa, ja traileribiisi Play For Real on myös aika kovassa kulutuksessa.

Sarja näyttäisi viimeinkin uudistuvan ihan kunnolla, selkeästi suurin harppaus sitten COD4:n. Henkilökohtaisesti olen eniten innoissani siitä, että Treyarch vaikuttaa todellakin pyrkivän eroon kämppereistä (muistaakseni Mark Lamia puhuikin tästä jo aiemmin keväällä/kesällä), ja myös puukon asema taistelukentän herrana vaikuttaisi olevan uhattuna. Pakkaa sekoitetaan oikein kunnolla, mikä on todellakin kaivattua. Toivottavasti koko perk-systeemikin laitetaan uusiksi.

Toinen asia, josta olen totaalisen liekeissä, on uudet aseet ja lelut. Tähän asti on aina ollut melko selvää, millaisia aseita seuraava COD tulee tarjoamaan, ja ne ovat olleet vuodesta 2007 asti käytännössä samat pyssyt, ehkä vähän eri äänillä ja statseilla. Nyt 3arch pääsee kehittelemään aivan uusia aseita jotka näyttävät, kuulostavat ja tuntuvat eriltä kuin vanhat tutut M16, MP5 ja AK47. Odotan innolla, että pääsen multiplayeriin levelöimään hahmoani ja sitä mukaa unlockailemaan ja testailemaan uusia tuliluikkuja, sen sijaan että vaan katsoisin millä levelillä AK47 ja Desert Eagle (tai mitkä ikinä ovatkaan suosikkiaseeni) avautuvat ja grindaisin niitä varten.

Uudet lelut elikkä robotit, dronet yms. kiinnostavat tosiaan myös. AC-130 ja Chopper Gunner ym. vanhat killstreakit alkavat jo kyllästyttää, ja uskon että nyt saadaan taas jotain uutta ja hauskaa paskaa vihollisten niskaan tiputettavaksi.

Toivottavasti lagia on tällä kertaa vähemmän kuin ykkösessä ja mapit ovat yhtä hyviä. Monet Blopsin kartat tuntuvat nykyään jo legendaarisilta, samalla tavalla kuin käytännössä kaikki COD4:n kartat. MW2:ssa kentät olivat mielestäni liian mutkikkaita (aina ampui vihollinen sivusta, takaa tai ylhäältä) ja MW3:n kentistä vain puuttuu se jokin fiilis, mikä nostaisi ne loistaviksi. COD4 ja Blops osuivat mielestäni tällä osa-alueella naulan kantaan.

Siinäpä tulikin jo pahimmat pärinät purettua sanoiksi. Seuraavaa traikkua odotellessa...

You gotta be mad
stone cold crazy
out of your mind
if you wanna play with me
What are you sick
or maybe just straight up ill
you gotta be crazy as fuck
if you wanna play for real

Puukkoa nerffataan kunnolla? Count me in. Tuo mp-traileri tosin vahvistaa minua raivostuttavat 1shot -kiväärit ja ikävän ylitehoilta vaikuttavat killstreakit. Niistä ei tietenkään voida CoDissa luopua, joten puhdas taito ei taida tälläkään kertaa ratkaista kuin osan matseista. Aseiden kanssa oltaisiin voitu mennä vieläkin futuristisempaan suuntaan, mutta kaipa senkin on ajateltu karkoittavan CoD-mukulat. Nyt nuo näyttävät ja kuulostavat lähes samoilta kuin nykyiset CoD-tussarit. Tähänastisen materiaalin perusteella koko taidetyyli uhrattiin kaupallisuuden alttarilla eli lopputuloksena on peli, joka näyttää samalta kuin sarjan kolme edellistä osaa.

Ostoon tämä kuitenkin menee, mikäli balanssi on edes melkein kunnossa, jaetun ruudun nettipeli löytyy ja yksinpeli hypen arvoinen. Kuten totesin joskus, MW:n nykyinen pc-yhteisö on hiukan liian kovatasoinen satunnaiseen mättämiseen.

Lainaus käyttäjältä Munkk1+

Puukkoa nerffataan kunnolla? Count me in. Tuo mp-traileri tosin vahvistaa minua raivostuttavat 1shot -kiväärit ja ikävän ylitehoilta vaikuttavat killstreakit. Niistä ei tietenkään voida CoDissa luopua, joten puhdas taito ei taida tälläkään kertaa ratkaista kuin osan matseista. Aseiden kanssa oltaisiin voitu mennä vieläkin futuristisempaan suuntaan, mutta kaipa senkin on ajateltu karkoittavan CoD-mukulat. Nyt nuo näyttävät ja kuulostavat lähes samoilta kuin nykyiset CoD-tussarit. Tähänastisen materiaalin perusteella koko taidetyyli uhrattiin kaupallisuuden alttarilla eli lopputuloksena on peli, joka näyttää samalta kuin sarjan kolme edellistä osaa.

Ostoon tämä kuitenkin menee, mikäli balanssi on edes melkein kunnossa, jaetun ruudun nettipeli löytyy ja yksinpeli hypen arvoinen. Kuten totesin joskus, MW:n nykyinen pc-yhteisö on hiukan liian kovatasoinen satunnaiseen mättämiseen.

CoD:ithan ovat käytännössä tehty konsoleille, josta johtuu tämä samankaltainen grafiikka pelistä toiseen jotta voidaan säilyttää voideltu 60fps joka takaa pelinautinnon. Verrattuna taasen esim. BF3 joka on suunniteltu pääsääntöisesti PC:lle josta löytyy todisteena kamala konsolikäännös. Itseäni ei haittaa graafinen ulkonäkö, se on ihan riittävä konsolille. Viittauksesi siihen, että 1-shot kiväärit eivät vaatisi taitoa nosti hymyn huulilleni mutta en jaksa ruveta tästä asiasta kinastelemaan. En ymmärrä mitä tarkoitat tuolla, että PC-yhteisö on liian kovatasoinen satunnaiseen MW-mättäämiseen?

Lainaus käyttäjältä Munkk1+

Puukkoa nerffataan kunnolla? Count me in. Tuo mp-traileri tosin vahvistaa minua raivostuttavat 1shot -kiväärit...

Ainakin tuossa trailerissa äijä ampuu ensin vihollisen revolverilla ja vaihtaa sitten puukkoon. Oikeassa kädessä näkyy pelkkä puukko ja vasen käsi on tyhjä. Tämä näytetään vielä kolmannen persoonan kuvakulmastakin asian selventämiseksi. Sitten tyyppi huitaisee puukolla one-hit-killin perinteiseen tapaan. Vaikuttaisi todellakin siltä, että "panic knife" ei ole enää vaihtoehto, ja täten myös huoneen päästä päähän ylettyvät puukkosyöksyt voidaan unohtaa.

Ja tuosta 1-hit-kill -kivääristä sen verran, että jossain analyysivideossa tyypit sanoivat sen olevan tarkkuuskivääri, jolla vain ammutaan pelkkiä iron sightseja käyttäen. Makes sense, sillä juuri ennen sitä asetta näytetään myös perinteisempi tarkkuuskivääri. Ja tuo 1HK-ase on myöskin pulttilukko, mikä vahvistaa tätä oletusta. Se, onko tarkkuuskivääreiden käyttäminen pelkillä iron sightseilla aivan over-powered meininkiä, jää nähtäväksi. Mutta sen tiedän, että rakastan pulttilukkokiväärejä, ja mikään ei tunnu paremmalta kuin 1HK kunnon jytäpyssyllä... Tulee ihan vanhat Kar 98k -ajat mieleen. :)

Edit: Katsoin uudestaan tuon 1HK-kiväärin pätkän tuosta trailerista. Vasemmalla killfeedissä näkyy pelkästään kiikarikiväärin kuvia, eli tämä on siis todellakin tarkkuuskivääri ilman kiikaria.

Lainaus käyttäjältä Leipuri

Viittauksesi siihen, että 1-shot kiväärit eivät vaatisi taitoa nosti hymyn huulilleni mutta en jaksa ruveta tästä asiasta kinastelemaan.

Munkk1 taisi tarkoittaa lähinnä niitä OP killstreakkejä.

Lainaus käyttäjältä Leipuri

CoD:ithan ovat käytännössä tehty konsoleille, josta johtuu tämä samankaltainen grafiikka pelistä toiseen jotta voidaan säilyttää voideltu 60fps joka takaa pelinautinnon. Verrattuna taasen esim. BF3 joka on suunniteltu pääsääntöisesti PC:lle josta löytyy todisteena kamala konsolikäännös. Itseäni ei haittaa graafinen ulkonäkö, se on ihan riittävä konsolille.

Puhun nyt taiteellisesta tyylistä, en pelimoottorista. CoD on tylsä samalla tavalla kuin Gears of War tai vanhemmat Battlefieldit. Bf3:n tapa käyttää valoja oli virkistävää ja kentissä oli jopa vihreää. Minun silmääni BlOps2 on huomattavasti rumempi kuin vaikkapa Dishonored tai SC Conviction, eikä se johdu vain polygoneista ja tekstuureista. Frameratesta en viitsi enää kiistellä, koska tiedän kuuluvani vähemmistöön.

Lainaus käyttäjältä Leipuri

Viittauksesi siihen, että 1-shot kiväärit eivät vaatisi taitoa nosti hymyn huulilleni mutta en jaksa ruveta tästä asiasta kinastelemaan.

En sanonut, etteikö niiden käyttäminen vaatisi taitoa. Perinteisellä 2 mahaan tai 1 päähän -tyylillä sitä vain tarvittaisiin enemmän, eikä jokainen jonne kykenisi "loistamaan" ekana iltana ;)

Lainaus käyttäjältä Leipuri

En ymmärrä mitä tarkoitat tuolla, että PC-yhteisö on liian kovatasoinen satunnaiseen MW-mättäämiseen?

PC:n CoD4:n matseissa pyörin yleensä listan pohjalla <1,00 statseilla, mutta esim. boksin Bf3:a voin pelata oikeasti rennosti ja silti pärjätä. Olen kilpailuhenkinen luonne, joten tappojen vaihtelu räiskinnöissä on harvoin hauskaa.

E: Ja kyllä, alkuperäinen taitohöpinä kohdistui lähinnä killstreakkeihin.

Pulttilukkoa en huomannut, mutta se on loistava idea ja paluu juurille. Harvat pelaamani MW3-matsit Barrettia vastaan eivät olleet erityisen mukavia.

Lainaus käyttäjältä Malarkey+

Jeeess, meikä on ainakin jo ihan liekeissä tästä. Black Opsissa on mielestäni Nelosen jälkeisten CODien paras multiplayer (joskin Ghost + Silencer + Second Chance vituttaa edelleen), joten luottoa Treyarchiin löytyy.

No ei teillä Xbox-pelaajilla mitään huolen aihetta olekaan. PS3-pelaajana luotto Treyarchiin ei kovin korkealla ole. Ekan BO:n PS3-porttaus oli perseestä. Trailerin perusteella tämä kakkonen näytti ihan siistiltä, mutta 360-pelikuvaahan tuo oli. Saas nähdä mitä tulee, PS3-kuvaa tuskin nähdään ennen julkaisua.

Mielestäni ykkösen moninpeli oli aika keskinkertainen. Aseissa ei minkäänlaista vaihtelua. Joka aseluokassa on yksi tai kaksi käyttökelpoista asetta (paitsi LMGt) ja muut sitten näiden kopioita hivenen huonommilla statseilla. Ei tuossa paljoa muuta näe kuin AK74u, Galil ja Famas. Kartat oli ihan ok tasoa. Muutenkin oli aika paljon typeriä pelillisiä ratkaisuja/vikoja. Esim se, että ilmatilaan mahtuu vain yksi kopteri, joten todella usein jää Attack Heli, Chopper tai Gunship käyttämättä. Se, että killstreakit ei kerryttänyt striikkiä teki monista aivan turhia. Esim Valkyrie tai RC-XD olisi voinut olla hyvä Predatorin korvike striikin kerryttäjänä, mutta nykyisellään niillä saa vaan sen 0-2 tappoa = hyödyttömiä.

Ykkösessä harmitti myös se, että ei ollut minkäänlaista kerättävää kuten MW:issä esim. tittelit ja emblemit ja camot. Blopsissa pystyi COD-pointseilla ostamaan kaiken ja 25 levuun mennessä oli jo se vakioluokka valmiina ja sen jälkeen COD-pointseja vaan kertyi eikä niille löytynyt mitään käyttöä. Challenget olivat myös turhia kun niistä ei saanut mitään palkkiota. Toivottavasti tuossa kakkosessa on paremmin ajateltu nämä hommat, ite ainakin tykkäsin MW2:ssa grindata niitä harvinaisempia emblem/titteleitä.

Lainaus käyttäjältä maxwell83

No ei teillä Xbox-pelaajilla mitään huolen aihetta olekaan. PS3-pelaajana luotto Treyarchiin ei kovin korkealla ole. Ekan BO:n PS3-porttaus oli perseestä.

Jep, muistan kyllä sen maailmanlaajuisen (ja myös oman kaveripiirin) PS3-pelaajien valituksen silloin vuoden 2011 lopulla ja sen jälkeenkin... Toivottavasti tällä kertaa toimi alustalla kuin alustalla.

Lainaus käyttäjältä Malarkey+

[quote='käyttäjältä maxwell83']No ei teillä Xbox-pelaajilla mitään huolen aihetta olekaan. PS3-pelaajana luotto Treyarchiin ei kovin korkealla ole. Ekan BO:n PS3-porttaus oli perseestä.[/quote]
Jep, muistan kyllä sen maailmanlaajuisen (ja myös oman kaveripiirin) PS3-pelaajien valituksen silloin vuoden 2011 lopulla ja sen jälkeenkin... Toivottavasti tällä kertaa toimi alustalla kuin alustalla.

Itse en silloin PS3:lla pelaamista kokeillut, mutta PC:llä pelaaminen oli myös yhtä tuskaa. Toivotaan tosiaan, että tällä kertaa onnistuu.

@maxwell83 Nuo morkkaamasi kiilstreak jutut olivat itseasiassa monien toivomia parannuksia peliin MW2:n jälkeen. Pelaaminen oli enemmän aseilla taistelua, eikä nyhvötetty nurkassa kun kopteri toi itselle vielä isomman kopterin. Sekin oli myös monesta hyvä juttu, että taivas ei ollut totaallisen täynnä ilmatukea, vaikka myös itseäni monesti harmitti, kun omaa killstreakkia ei saanut laitettua taivaalle.

Olen kyllä itsekkin sitä mieltä, että on se kuitenkin hauskempaa, kun killstreakeilla saa kasvatettua omaa putkeaan. Ja siinäkin olet oikeassa, että Black Opsista puuttui kaikki avattava tavara. Olihan siinäkin samoja challengeja, mutta ne eivät yhtään kiinnostaneet, koska niistä ei saanut mitään muuta kuin kokemusta, jota sai muutenkin. Tämä olisi yksi juttu mitä toivoisin, että Treyarch lisäisi Black Ops 2:een.

Eipä kyllä itseä kyllä hirveästi vakuuttanut se multiplayer traileri. Samalta perus codilta tuo vaikutti, mutta paha sanoa mitään itse pelistä etukäteen, ennen kuin pääsee itse testaamaan. Paras juttu koko trailerissa tosin oli se pulttilukko-kivääri ilman tähtäintä. Ne olivat WaWissa ihan parhautta.

Black Ops 2 multiplayer trailer breakdown

Näyttää kyllä omasta mielestä ihan mukavalle, vaikka tulevaisuus ei iskekkään. Ihan hyvä siis ettei tuon ufompia aseita.

Muutama paskalle näyttävä juttu löytyy kyllä heti alkuunsa: Seinien läpi näkeminen scope päällä, ja toinen scope merkkaa viholliset punaisilla laatikoilla ;/ Tuntuvat tajuttoman paskoille ideoilla kyllä nuo.

Mutta itseä jäi nyt hämäämään kun TmarTn breakdownissaan (6:57) kertoo samaa mitä kaverini: Pystyt laittamaan riot shieldin maahan, ja ampumaan tämän läpi. Olenko ainut joka huomaa että tyypit seisovat kilpiensä takana, eivätkä siis suinkaan ammu niistä läpi?

Lainaus käyttäjältä janneus

Muutama paskalle näyttävä juttu löytyy kyllä heti alkuunsa: Seinien läpi näkeminen scope päällä, ja toinen scope merkkaa viholliset punaisilla laatikoilla ;/ Tuntuvat tajuttoman paskoille ideoilla kyllä nuo.

Mutta itseä jäi nyt hämäämään kun TmarTn breakdownissaan (6:57) kertoo samaa mitä kaverini: Pystyt laittamaan riot shieldin maahan, ja ampumaan tämän läpi. Olenko ainut joka huomaa että tyypit seisovat kilpiensä takana, eivätkä siis suinkaan ammu niistä läpi?

Kieltämättä ne kyllä seisoo ja ampuu sen kilven yli. Ehkä se ikkuna siinä kilvessä ja se miten se kuva leikkaa takaisin siihen ihme scopeen hämää porukkaa.

Itsellä on kyllä luottoa Treyarchiin, että he osaavat tasapainottaa nuo scopet sun muut. Toivon ainakin näin.

Eipä ole tälle omaa ketjua, mutta kyllähän tämä tänne liittyy:

Eli Ps Vitan Black ops Declassiefiedista tullut ensimmäinen gameplay traileri: Linkki Traileriin

Itse en kyllä pitänyt, tosi tönkön näköistä verrattunaesim. vitan killzoneen.

Boxilla näkyy Black Ops 2 gameplayta livenä! Jonku tunnin tainnut jo mennä...

E: kabanozzin kanssa samalla minuutilla viesti :D Mutta nyt loppui streami boxilla ^ ^

jos nyt teitä kiinnostaa nähä MP gameplayta NYT! nii menkää twitch.tv/treyarch nii siellä ois nyt streami meneillään. siellä on pro pelaajia pelaamassa eri pelimuotoja

Onkohan tähän jo millaisia etuja eri kaupoilla liittyen ennakkotilaukseen ? Kaikilla on se Nuketown juttu, mutta olisi kiva tietää onko jostain tiedossa muitakin kylkiäisiä.

Lainaus käyttäjältä Riukkuli 94+

Eipä ole tälle omaa ketjua, mutta kyllähän tämä tänne liittyy:

Eli Ps Vitan Black ops Declassiefiedista tullut ensimmäinen gameplay traileri: Linkki Traileriin

Itse en kyllä pitänyt, tosi tönkön näköistä verrattunaesim. vitan killzoneen.

Siitä voi syyttää yhtä, ja vain yhtä asiaa. Pelin tehnyttä Nihilisticiä.. Studion edellinen peli kun on sellainen myyntimenestys, kuin Resistance: Burning Skies.

Ainoa juttu mikä tässä ärsyttää, on se että BO: Declassifiedin paskuus pilaa Vitan maineen ja varmasti kaikki jonnet kertovat kavereilleen kuinka paska laite se on, ku sille o paskin kod.

Lainaus käyttäjältä sasukeluffy+

Ainoa juttu mikä tässä ärsyttää, on se että BO: Declassifiedin paskuus pilaa Vitan maineen ja varmasti kaikki jonnet kertovat kavereilleen kuinka paska laite se on, ku sille o paskin kod.

No johan on taas ärsyttävyyden aihe valittu huolella... Eli haluat, että oma Vitasi pysyy kaveripiirissäsi korkeassa arvossa? Jos laitteelle julkaistaan huonoja pelejä, ei se tee laitteesta huonoa, mutta sen käytettävyys kärsii ja näin ollen laitetta voidaan pitää tarpeettomana. Ja vaikka Declassified olisi kuinka hyvä tekele, voin todeta, ettei se tekisi konsolista kuin hitusen houkuttelevamman ihmisten keskuudessa ja tuskin tämä "jonnet" alkaisivat laitetta hehkuttamaan.

Black Ops II kiinnostaa siinä missä edellisetkin osat ovat kiinnostaneet, eli moninpeli kun on hyvin tehty ja pienillä uudistuksilla maustettu, niin käy minulle. Yksinpeli ei kiinnosta, vaikka olisi miten eeppinen tahansa ja zombeja nyt jaksaa sen pari roundia pelata ja siinä se. MP näytti onneksi trailerin perusteella vakuuttavalta.

Black Ops ei ehkä saanut parasta lähtöä PS3:lla ja etenkin split-screen -pelaaminen oli alussa netin yli mahdotonta. Aina matsi kaatui siihen töpselin kuvatukseen. Mutta kun nämä saatiin korjattua, oli tuo ehkä paras Codin moninpeli mitä olen pelannut ja vakain sellainen. Nelosta kun en koskaan jaksanut pelailla. Elikkä odotukset ovat ihan positiiviset ja voi hyvin tulla tänä(kin) vuonna ostamisen arvoinen osa pelisarjaan.

Lainaus käyttäjältä Munkk1+

En sanonut, etteikö niiden käyttäminen vaatisi taitoa. Perinteisellä 2 mahaan tai 1 päähän -tyylillä sitä vain tarvittaisiin enemmän, eikä jokainen jonne kykenisi "loistamaan" ekana iltana ;)

Tämä tekniikka toimii mainiosti Battlefieldin valtavissa kartoissa, mutta nopeatempoisessa CoD:issa pulttilukot voisi käytännössä poistaa koko pelistä sillä se tekisi niistä lähes hyödyttömiä verrattuna semiauto tarkkuuskivääreihin saatika sitten rekyylittömiin rynnäkkökivääreihin.

Lainaus käyttäjältä Munkk1+

Puhun nyt taiteellisesta tyylistä, en pelimoottorista. CoD on tylsä samalla tavalla kuin Gears of War tai vanhemmat Battlefieldit. Bf3:n tapa käyttää valoja oli virkistävää ja kentissä oli jopa vihreää.

Melko harmaata/ruskean sävysekoitustahan suurin osa räiskintäpeleistä nykyisin on. Varsinkin ensimmäinen Blops oli erittäin tylsä väritykseltään.

Lainaus käyttäjältä Munkk1+

PC:n CoD4:n matseissa pyörin yleensä listan pohjalla <1,00 statseilla, mutta esim. boksin Bf3:a voin pelata oikeasti rennosti ja silti pärjätä. Olen kilpailuhenkinen luonne, joten tappojen vaihtelu räiskinnöissä on harvoin hauskaa.

Jotenkin ristiriitainen kommentti. Olet kilpailuhenkinen luonne, mutta et pidät enemmän siitä että saat yhdellä kädellä huonoja pelaajia vastaan ja silti viedä matsit 40-2 kd:lla? Eikö se ole mukavempaa ottaa matsia samantasoisia/parempia pelaajia vastaan joista löytyy oikeasti haastetta?

Lainaus käyttäjältä maxwell83

Ykkösessä harmitti myös se, että ei ollut minkäänlaista kerättävää kuten MW:issä esim. tittelit ja emblemit ja camot. Blopsissa pystyi COD-pointseilla ostamaan kaiken ja 25 levuun mennessä oli jo se vakioluokka valmiina ja sen jälkeen COD-pointseja vaan kertyi eikä niille löytynyt mitään käyttöä. Challenget olivat myös turhia kun niistä ei saanut mitään palkkiota. Toivottavasti tuossa kakkosessa on paremmin ajateltu nämä hommat, ite ainakin tykkäsin MW2:ssa grindata niitä harvinaisempia emblem/titteleitä.

Samoilla linjoilla osittain. Blopsin cod pisteet olivat huono veto, mutta onneksi niitä ei tulla nähdä enään kakkosessa. Pari kertaa tuli edes vilkaistua Blopsin achievementteja expan toivossa, jos joku haaste olisi lähellä sattumalta. MW2 oli siinä suhteessa ylivertainen, kun löytyi porkkanoita tehdä näitä haasteita. Mutta sitten toisaalta, pidin myös ehkä jopa enemmän Blopsin emblemien tekemisestä. Olen kuluttanut useita tunteja hoonaamassa emblemiäni haluamani laiseksi, toki sekin voi olla tylsää toisille minkä kyllä huomasi yhden layerin tekeleistä joita monilla pelaajilla näki.

Ilmeisesti tämä emblem creator tuodaan takaisin, mikä on ainakin itselleni hyvä uutinen. Olisi hyvä jos Treyarch panostaisi achievementteihin, niin että niillä voisi MW2:sen tavoin lukita camoja tai muita kosmeettisia muutoksia pelkän expan sijaan.

Lainaus käyttäjältä Riukkuli 94+

Eipä ole tälle omaa ketjua, mutta kyllähän tämä tänne liittyy:

Eli Ps Vitan Black ops Declassiefiedista tullut ensimmäinen gameplay traileri: Linkki Traileriin

Itse en kyllä pitänyt, tosi tönkön näköistä verrattunaesim. vitan killzoneen.

Kommentoin kunhan käyn ensin oksentamassa aamupalani pois...

...

...

...done, and done.

Niimpä niin, Nihilisticillä osataan ilmeisesti muutakin, kuin valita studiolle paska nimi. Olihan nimittäin aikamoista ripalia. Toki studion aikaisempi Resistancen maailmaan sijoittuva peli oli jo ihan hirviää kakkendaalia, mutta tämä on kenties sitäkin kamalamman näköistä menoa. Mitään muuta ongelmaahan tässä ei ole, mutta kun CoD:n kaltaiseen sarjaan julkaistaan tälläistä settiä, niin se huomioidaan varmasti myös Activisionilla. Eikä tuo varmasti auta Sonya markkinoimaan Vitaa konsolina, joka on täydellinen FPS-alusta.

Sellaista. Saa nähdä kauan Sony oikein jaksaa Nihin menoa katsella.

Lainaus käyttäjältä Muksu+

Lainaus käyttäjältä Riukkuli 94+Eipä ole tälle omaa ketjua, mutta kyllähän tämä tänne liittyy:

Eli Ps Vitan Black ops Declassiefiedista tullut ensimmäinen gameplay traileri: Linkki Traileriin

Itse en kyllä pitänyt, tosi tönkön näköistä verrattunaesim. vitan killzoneen.

Kommentoin kunhan käyn ensin oksentamassa aamupalani pois...

...

...

...done, and done.

Niimpä niin, Nihilisticillä osataan ilmeisesti muutakin, kuin valita studiolle paska nimi. Olihan nimittäin aikamoista ripalia. Toki studion aikaisempi Resistancen maailmaan sijoittuva peli oli jo ihan hirviää kakkendaalia, mutta tämä on kenties sitäkin kamalamman näköistä menoa. Mitään muuta ongelmaahan tässä ei ole, mutta kun CoD:n kaltaiseen sarjaan julkaistaan tälläistä settiä, niin se huomioidaan varmasti myös Activisionilla. Eikä tuo varmasti auta Sonya markkinoimaan Vitaa konsolina, joka on täydellinen FPS-alusta.

Sellaista. Saa nähdä kauan Sony oikein jaksaa Nihin menoa katsella.

Samaa mieltä. Toivottavasti Airus ymmärtää tästä pointtini.

Lainaus käyttäjältä sasukeluffy+

Samaa mieltä. Toivottavasti Airus ymmärtää tästä pointtini.

Luin pari kertaa viestisi uudestaan ja edelleen kyllä pointti tuntuu olevan se, että sinua ärsyttää, kun jonnet tulevat haukkumaan Vitaa, joka on sinun mielestäsi hyvä konsoli. Ja toki Vita on periaatteessa laitteena syytön siihen, että sille julkaistaan ripuli-cod ja laitteella on potentiaalia hyvänä fps-käsikonsolina.

Mutta uskon ihmisillä olevan sen verran järkeä päässä, että tajuavat vian olevan pelissä, eikä itse konsolissa, jos pääsevät tätä komboa kokeilemaan. Vain mainitsemasi nuoremmat pelaajat voivat vetää suoraan johtopäätöksen, että huono cod --> laite ihan paska. Vanhemmat pelaajat, eli suurin osa kuluttajista kuitenkin on todennäköisesti tai ainakin toivon että on, vähän pitkänäköisempiä ja näkevät laitteen edelleen potentiaalisena fps-alustana.

En kuitenkaan kiistä, etteikö tuo Declassified olisi isku Sonylle, sillä laitteelle olisi ollut aika nannaa saada lähes konsoliversioiden tasoinen Call of Duty. Ja ei nyt vielä heitetä pyyhettä kehään. On sitä ennenkin tullut hyviä pelejä, vaikka trailerit olisivat olleetkin vähän heikompia.

Lainaus käyttäjältä Leipuri

nopeatempoisessa CoD:issa pulttilukot voisi käytännössä poistaa koko pelistä sillä se tekisi niistä lähes hyödyttömiä verrattuna semiauto tarkkuuskivääreihin saatika sitten rekyylittömiin rynnäkkökivääreihin.

Tästä päästäisiin siedettäviin mittoihin sillä, että vain pultit tappaisivat aina kerrasta ja semi-auto vaatisi kaksi osumaa vartaloon. Niinhän se taitaa olla nelosessakin. Nykyinen meno superbarreteilla on suurin syy negatiiviseen suhtautumiseeni.

Toisaalta myös CSsän avikat ovat aina ärsyttäneet, mutta konsoleilla pelatessa ehtii sentään ampumaan ennen xXx 1337 sn1p3r xXx:n laukausta.

Lainaus käyttäjältä Leipuri

Jotenkin ristiriitainen kommentti. Olet kilpailuhenkinen luonne, mutta et pidät enemmän siitä että saat yhdellä kädellä huonoja pelaajia vastaan ja silti viedä matsit 40-2 kd:lla? Eikö se ole mukavempaa ottaa matsia samantasoisia/parempia pelaajia vastaan joista löytyy oikeasti haastetta?

Tappojen vaihtelu oli väärä ilmaus. Nelosta pelatessani mulla yleensä selvästi enemmän kuolemia kuin tappoja. Parhaat matsit ovat juurikin kohtalaisen tiukkoja kamppailuita, joissa omat statsit unohtuvat. CoDissa tulee harvoin sen tyyppisiä tapauksia. En osaa selittää, mistä tuo johtuu, mutta Halossa hävitty matsi jättää useammin hyvän fiiliksen kuin tavallinen CoD4-ryntäily. CoDia vaivaava "minä, minä ja minä" -ilmapiiri on varmasti yksi syyllinen.

Lainaus käyttäjältä Munkk1+

Tästä päästäisiin siedettäviin mittoihin sillä, että vain pultit tappaisivat aina kerrasta ja semi-auto vaatisi kaksi osumaa vartaloon. Niinhän se taitaa olla nelosessakin. Nykyinen meno superbarreteilla on suurin syy negatiiviseen suhtautumiseeni.

Tämä olisi ihan järkevä muutos minunkin mielestä. Tosin cod4 lukuunottamatta, barrett on hyvin vähän käytetty ase ainakin konsolipuolella. Moni pelaaja muodostaa muutenkin kielteisen näkemyksensä 1shot aseisiin youtube videoista, joissa erittäin taitavat pelaajat vetelevät koko vastapuolen joukkueen alas sniperilla alle minuutissa ja saavat sen näyttämään helpolta.

Lainaus käyttäjältä Munkk1+

Tappojen vaihtelu oli väärä ilmaus. Nelosta pelatessani mulla yleensä selvästi enemmän kuolemia kuin tappoja. Parhaat matsit ovat juurikin kohtalaisen tiukkoja kamppailuita, joissa omat statsit unohtuvat. CoDissa tulee harvoin sen tyyppisiä tapauksia. En osaa selittää, mistä tuo johtuu, mutta Halossa hävitty matsi jättää useammin hyvän fiiliksen kuin tavallinen CoD4-ryntäily. CoDia vaivaava "minä, minä ja minä" -ilmapiiri on varmasti yksi syyllinen.

CoD on tunnettu lonewolf multiplayerina, toki se on kaverien kanssa paljon mukavempaa mutta taktikointi/tiimi ei ole läheskään niin suuressa osassa kuin esim. Halossa. Itse myös huomannut tuon 'ilmiön' cod-halo häviöiden välillä.

Tuli katsottua tuota livestreamia loppupäästä. Eipä siinä paljoa muuta näkynyt kuin joku jantteri kiväärin kanssa kuolemassa aina vihollisen kohdatessaan, ei mitään järin viihdyttävää pelikuvaa.

Täältä näkee kaiken(ko?) tähän asti julkaissun tiedon.

Mutta itseä nyt on jäänyt hieman vaivaamaan, että onko tämä pointstreak systeemi sillä tavalla samanlainen mitä mw3:n support streakit, eli ei nollaannu jos kuolet??

Koska ne tosiaan näyttää tulevan ihan kirjaimellisesti scoren mukaan. Jos nyt oikein käsittänyt tämän, niin helvetin pitkä miinus tulee. Support streakit oli nimittäin se mw3:n paskin juttu, hienojen yhteyksien ohella.

E: Hyi saatana tosiaan! RDXD mukana! Lisää miinus merkkejä...

E2: Joo, kyllähän ne nollaantuukin kuollessa :) Pitäisi ehkä katsoa enemmän videoita, ja lukea vähemmän... voidaan siis poistaa se helvetin pitkä miinus merkki. Pieni pätkä siellä kyllä edelleen säilyy, kiitos nimeltämainitsemattoman nikko_auton. Murr.

Perk Tier One

Flak Jacket
Flak Jacket is a perk that allows the player to receive less damage from explosives such as hand grenades and bouncing bettys. This one appeared in the previous Black Ops game.

Ghost
Ghost is back, much to everyone's horror... The good news? It's not nearly as powerful this time around. Ghost will only make you invisible to UAVs... IF you are MOVING. i.e. if you sit in a corner, Ghost isn't going to stop you from showing up on the enemy radar. No more stealth camping for you, champ!

Blind Eye
Blind Eye is another one than has appeared before. This will make you invisible to AI-controlled killstreaks. You'll still be visible to player-controlled killstreaks, if their eyesight is good enough.

Lightweight
Lightweight allows you to take no falling damage. It also allows you to move faster / run quicker. Although, it's worth noting that Lightweight has only a small effect. You're much better off using Extreme Conditioning with an SMG or a Shotgun.

Hardline
These are all starting to sound familiar, huh? Hardline makes it easier for you to get your killstreaks by making every killstreak achievable with one less kill.

Perk Tier Two

Scavenger
Scavenger is a perk that allows you to pick up ammo and grenades from fallen foes. When using Scavenger, small bags of ammunition will appear beside the dead bodies of enemy players.

Hard-Wired
Hard-Wired is a new one. It kind of works like Assassin Pro, in the sense that it makes you immune to the Counter UAV and Enemy EMPs. Counter UAVs block your radar and EMPs take down all enemy electronics (including your radar).

Toughness
Another new one. This allows you to flinch less whenever you get shot. This works like the Focus proficiency found in MW3. In case you didn't already know, taking damage in COD will cause your aim to go off target. Toughness will lessen the effect of it and allow you to finish off your opponent.

Cold Blooded
Looks like all of the stealth perks are being broken up into 3 pieces in order to prevent them from becoming too overpowered. This one makes you immune to Target Finders, Player-controlled killstreaks and Sensor Grenades. In some of the footage, you'll see that certain futuristic scopes put a red box around enemy players. Cold Blooded will get rid of this effect.

Fast Hands
Fast Hands allows you to use your equipment much more quickly (stun grenades and flash grenades). This works like Quickdraw Pro in MW3. In Black Ops 2, it'll also allow you to safely throw back a frag grenade.

Perk Tier Three

Engineer
Engineer works like Sitrep or Hacker. It will allow the player to see enemy equipment through walls etc (it highlights them in red). It'll also make it possible for the player to booby trap care packages (so that they blow up when enemy players try to capture them) and re-roll care packages to get higher killstreaks.

Extreme Conditioning
Extreme Conditioning gives the player the ability to sprint for much longer distances. This is similar to Marathon, which featured in the previous Treyarch game (it also featured in MW3).

Dead Silence
Dead Silence is similar to Ninja, which has been in many of the previous Call of Duty games. This makes your footsteps silent. Extremely important for game modes such as Search and Destroy, where sound whoring is extremely common.

Dexterity
Dexterity is also a new one. This works like Marathon Pro from MW2. It will allow you to climb over obstacles and climb up ladders at a much faster rate. It'll also give you the benefit of being able to recover from a melee attack (i.e. a knife attack). Ever knife the air by mistake, only for your character to be stuck in that lengthy animation? Dexterity will allow you to recover from that animation at a faster rate.

Tactical Mask
Tactical Mask reduces the effect of stun grenades, flash grenades and and shock charges. Extremely useful, especially in games such as Dom, where enemy players will toss everything they have at B flag.

Awareness
The Awareness perk in Black Ops 2 will act like Sitrep Pro in the sense that it will allow the player to hear enemy footsteps much more loudly and much more clearly. Not sure if this will actually counteract Dead Silence or not.

Siinä perkit.

Eniten pelissä kuitenkin kiinnostaa uusi ominaisuus 'Pick 10', joka antaa mahdollisuuden valita classiin kymmenen eri ominaisuutta. Eikö pelaajalehti ole ollenkaan uutisoinut tästä, koska tämä pistää codin aikalailla uusiksi?

Lainaus käyttäjältä PÄÄLLIKKÖ

Eikö pelaajalehti ole ollenkaan uutisoinut tästä, koska tämä pistää codin aikalailla uusiksi?

Kyllä siitä on mainittu.

Lainaus

Vaikuttaisi todellakin siltä, että "panic knife" ei ole enää vaihtoehto

Kyllä se paniikkipuukko on valitettavasti vielä mukana. Käy oheisesta videosta varsin selväksi: http://www.youtube.com/watch?v=c0i8Hv5sZoc