Amnesia: A Machine For Pigs / Foorumit / www.pelaajalehti.com
1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus
Amnesia: A Machine For Pigs

IMAGE(http://i1143.photobucket.com/albums/n632/Paralith/rsz_2a_machine_for_pigs.jpg)

Pelin nettisivut

Jokin on nousemassa... <!--break-->

Peli ei tule olemaan suoraa jatkoa Dark Descentille, vaan siinä on uusi päähenkilö ja ympäristö.

Kehittäjä: thechineseroom
Julkaisija: Frictional Games
Julkaisu: 10. Syyskuuta 2013
Alusta: PC

The year is 1899. Wealthy industrialist Oswald Mandus has returned home from a disastrous expedition to Mexico, which has ended in tragedy. Wracked by fever, haunted by dreams of a dark machine, he recovers consciousness in his own bed, with no idea of how much time has passed since his last memory. As he struggles to his feet, somewhere beneath him, a engine splutters, coughs, roars into life...

Ensimmäinen Teaser-traileri
Halloween-traileri
Pre-Order-traileri

IMAGE(http://i1143.photobucket.com/albums/n632/Paralith/amnesiateaser.jpg)

Itse en toivo paljon mitään Dark Descentistä erilaista. Se pimeys vain jotenkin toimi ja samalla hirviöt päästelivät verenhyydyttäviä ääniä. Mitä mieltä te olette?

Sen tiedän että en tule pelaamaan, sillä Amnesian demo oli ihan tarpeeksi saamaan housuni paskaiseksi. Tietysti odotan että peli saataisiin ulso ja rupean vilkuilemaan Tubesta Kustomoitujen tarinoiden pelivideoita, joihin ei ikinä kyllästy. Ainakin Frictional Gamessin seuraavalla pelillä on valtavasti potentiaalia, kiitos 400 000 myydyn Amnesian ja isomman tiimin.

Kiinnostaa seurata Streamia, itse en pysty(isi) pelaamaan, mahtavan hienosti tehty kauhupeli, mutta näen mörköjä pimeässä jo valmiiksi. o_o

^ Eiköhän me kaikki niitä nähdä Dark Descentin pelaamisen tai jopa videoiden jälkeen :)

The Dark Descent kiinnosti jo aihepiiriltään ja tunnelmaltaan todella paljon, mutta se jäi pelaamatta kun ei vain uskaltanut paria tuntia pidempään pelata. Tämä kiinnostaa vielä enemmän tuon tekstin perusteella, mutta olen varma että tämä jää samasta syystä pelaamatta. Luultavasti tulee joitain striimejä tästä katteltua, sillä niiden katselu on yleensä ollut kunnon viihdettä!

Minä en ymmärrä miksei ihmiset uskalla pelata tätä. Pitää myöntää etten itsekkään ole pelannut tätä kokonaan läpi, mutta se johtuu yksinkertaisesti siitä etten innostunut pelistä ja omaan makuuni pelin "piileskele kaapissa!" -idea on järkyttävän tylsää pelattavaa. Ja pelottavuudesta/ahdistavuudesta ei itseltäni pisteitä heru. En tiedä mistä johtuu, mutten saanut siitä pelon tunteesta kiinni. Itseä pelottaa enemmän Dead Space.

Lainaus käyttäjältä appa-king+

Minä en ymmärrä miksei ihmiset uskalla pelata tätä. Pitää myöntää etten itsekkään ole pelannut tätä kokonaan läpi, mutta se johtuu yksinkertaisesti siitä etten innostunut pelistä ja omaan makuuni pelin "piileskele kaapissa!" -idea on järkyttävän tylsää pelattavaa. Ja pelottavuudesta/ahdistavuudesta ei itseltäni pisteitä heru. En tiedä mistä johtuu, mutten saanut siitä pelon tunteesta kiinni. Itseä pelottaa enemmän Dead Space.

Argumenttisi on paska koska pelissä pääset kaappiin piiloon tasan kerran. Äänimaailma tekee kauhun siinä pelissä. Musiikit..ambient soundit yms... ja se avuttomuuden tunne.
Dead spaceissa nyt ei ole kauhua nimeksikään. Hirviö tippuu katosta naaman eteen, ja sulla on karmeat avaruuspyssyt arsenaalissa ja voit posauttaa niiltä aivot pellolle. Pelottavaa?

Äh, ilmaisin itseäni selvästi väärinymmärrettävällä tavalla. En siis pidä pelin tyylistä, mörköjen kuolemattomuudesta ja ainaisesta karkuunjuoksemisesta. Kyseessä ei myöskään ollut argumentti, vaan ihan oma mielipiteeni. Jos MINUN MIELESTÄNI on vain aivan helvetin puuduttavaa kytätä ja vahtia että "menikö se jo" ja kikkailla sen inventaarion kanssa. Peli ei siis tarjonnut sitä mitä halusin, eikä se pelottanutkaan.

^Tosiaan. Siinä tulee ERITTÄIN avuton olo.

Amnesiasta jäi hyvinkin ristiriitaiset fiilikset, enkä jatko-osaa edes osannut odottaa. Itse peli ei ollut kovinkaan kiinnostava pelillisesti, mutta enemmänkin tarina ja sinun hulluutesi oli. Loppujen lopuksi The Gatherersitkin ovat varsin epäpelottavia olentoja, sillä niitä osaa odottaa jo parin tapaamisen jälkeen. Tuo varsinkin näkyy pelissä, jossa melkeimpä koko peli etsitään esine, jolla pääsee seuraavaan huoneeseen/alueelle, eikä pelissä ole muuta sisältöä. En sitten tiedä, että olenko niin tunnevammainen, ettei kauhupeleillä ole mitään vaikutusta minuun, mutta kauhu ei minusta ole sitä, että heitetään mörkö sinun eteesi ja sitten jokaisessa paikassa sen jälkeen on mörkö. Toivon mukaan tässä tulee olemaan enemmän vaihtelua, sillä pelkästään tämä jatko-osan tulo tarkoittaa sitä, että peruskaava on todettu toimivaksi ja tekijät ovat valmiina ottamaan uuden riskin.

Ja jos jokin tekee Amneisasta vielä epäpelottavamman, niin kun on kerran pelannut laumallisen tyttöjen kanssa amnesiaa vain sen takia, että he haluavat nähdä "morson" vain sen takia, että Raumoogle kutsui The Gatherersejä niiksi, niin peli on menettänyt mahdollisuutensa aiheuttaa pienintäkään pelon tai ahdistuksen tunnetta. Vaikkakin olen itsekkin kokenut pelon Morsoa kohtaan lapsena, niin se ei poista sitä faktaa, että se on lastenohjelmasta. Kohta varmaan joku nerokas pelaaja keksii tehdä videon Silent Hillistä ja kutsuu hoitsuja ransuiksi ja pyramiidipäitä elmoiksi.

Uuden trailerin perusteella voin sanoa, että uudet viholliset saattavat olla sikoja :D Trailerin lopussa oleva musiikki on upeaa! (Jos joku ei nähnyt sitä, lisäsin sen linkin ensimmäiseen viestiin.)

Spoilerivaara!

Osaisiko kukaan selittää minulle hieman enemmän tuosta Machine for pigsin lopusta, sillä en yksinkertaisesti tajunnut siitä kaikkea ? Kun pelaaja lopussa surmaa itsensä tuhotakseen koneen, mikä oli sen sydämmen ja säiliössä olevan ihmisraadon rooli ? Entä kuka niitä possumaskeja jätteli pelin varrella ? Peli oli ok kokemus, mutta haluaisin vain mennä nukkumaan ilman että ajattelen puoleenyöhön asti tuota loppua. Se oli melkein yhtä hämmentävä kokemus kuin Avaruusseikkailu 2001