Yhden miehen suomalaispeli FallMan pudottautuu mobiililaitteille

4.06.2015 // Kirjoittanut: Panu Saarenoja
6

Kotimainen mobiilipelitarjonta jatkaa kasvamista tänään torstaina, sillä Helsingissä muotonsa saanut FallMan on valmis tupsahtamaan iOS-laitteille. Pelin julkaisuhetken koittaessa se on hankittavissa App Storesta 1,99 eurolla.

Saapuessaan FallMan tarjoaa hallittavaksi trampoliinilla tyynesti loikkivan pelihahmon, jolla olisi tarkoitus tehdä mahdollisimman paljon näyttäviä temppuja. Haastetta temppuiluun tuovat monet pelikentissä piilevät vaarat, joita olisi luonnollisesti syytä vältellä.

FallManin kehityksestä aina sen suunnittelua, ohjelmointia ja taidetta myöten on vastannut yksikseen Juho Glad, jolle kyseessä on ensimmäinen projekti pelialalla. Pelin valmistumisen on tosin mahdollistanut myös Juhon vaimo Jutta, jonka kerrotaan hoitaneen parin Glad Games -yrityksen pyörittämiseen liittyvät "tylsät hommat".

– Halusin tehdä pelin, jollaisen itse toivoisin löytäväni App Storesta. Persoonallisen pelin omaperäisellä idealla. Vaikka FallMan ei ole vielä myynyt ainuttakaan kappaletta, koen jo saavuttaneeni enemmän, kuin osasin ensimmäiseltä peliltäni toivoa, Juho kuvailee.

Lähde: Glad Game Studios

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän xtpro kuva
xtpro

Levoton peli. Todella hyvin kaveri vetänyt ensimmäiseksi pelikseen ja vieläpä yksin. Isot kunnioitukset omalta osaltani.

Käyttäjän Hugejorma kuva
Hugejorma

Näyttää aivan huikean siistiltä. Harvoin tulee vastaan selkeästi hyvin puhelimelle tehtyjä pelejä, joissa on jotain omalaatuista ilmettä. Harmittavasti omistan ainoastaan Android puhelimen ja tabletin, joten ainakaan vielä en pääse tätä tuotosta pelaamaan. Toivottavasti peli saadaan käännettyä myös Androidille tulevaisuudessa. Nostan isosti hattua, kun yksin on pystynyt tällaisen tuotoksen saamaan aikaiseksi.

Käyttäjän zappah kuva
zappah

Kaikki kunnia yksinäiselle puurtajalle mutta itse taas löysin kritisoitavaa. Nimittäin pystysuunnassa pelatessa (lieneekö ainoa vaihtoehtokin?) tuntuu vaikealta huomata noita hyppelyn estäviä esteitä, kuten lokkeja, kiviä sun muita. Vaakatasossa näkisi aiemmin tulevan vaaran, jolloin osaisi ehkä ajoittaa temppunsa/korkeutensa/whateverinsä niin että hyppely ja pisteet eivät pysähtyisi tuollaiseen.

Tulee hieman mieleen ne flash-pelit, joissa delfiinillä hypitään yhä ylemmäs ja ylemmäs kunnes lopulta voi hypätä aika lailla kuun tasolle asti. Tai ne, joissa rakennetaan rakettia ja päästään yhä ylemmäs. Erona vain se että noissa flash-versioissa kuva-ala on vaakana, joten esteet on helpompi nähdä ajoissa.

Käyttäjän Sundance Kid kuva
Sundance Kid

Kunnioitettava saavutus, etenkin siis yhden miehen yritykseltä... Mieluummin minä kuitenkin pelaisin vaikka Axiom Vergeä kuin tätä.

Käyttäjän Taskupuhelu kuva
Taskupuhelu

Esillä myös Taskupuhelun uusimmassa jaksossa: https://itun.es/i6Lr8jj
Pistä kuunteluun ja jaa kavereillekin.,.

Käyttäjän juhog kuva
juhog

Kiitos tuesta ja palautteesta, tykkäyksistä ja jakamisesta! Ja tietysti erityiskiitos Pelaajalle uutisoinnista – lämmittää tilaajana ja pitkäaikaisena pelaajacastin kuuntelijana suuresti mieltä :)