World of Warcraft laskee maksumuuriaan - mukaan pääsee pelkällä kuukausimaksulla / Uutiset / www.pelaajalehti.com

World of Warcraft laskee maksumuuriaan - mukaan pääsee pelkällä kuukausimaksulla

18.07.2018 // Kirjoittanut: Jukka Moilanen
9

World of Warcraftin pariin pääsee nyt edullisemmin kuin koskaan aikaisemmin.

Blizzardin 14-vuotias massiivimoninpeliklassikko on pelattavissa tästedes pelkällä kuukausimaksulla. Aikaisemmin WoWin aloittaminen edellytti kertamaksullisen Battle Chestin hankkimisen, mutta nyt Battle Chest on vedetty nähtävästi lopullisesti pois myynnistä.

Kertamaksun poistumisen myötä myös kaikki peliin tähän mennessä julkaistut laajennukset ovat saatavilla maksutta kaikille pelaajille. Ensi kuussa ilmestyvän World of Warcraft -laajennus Battle for Azerothin sisältö on kuitenkin edelleen maksumuurin takana. Battle for Azeroth julkaistaan 14. elokuuta.

Lähde: PC Gamer

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän Jontte kuva
Jontte

Ai että oikein pelkällä kuukausimaksulla. Jos joku maksaisi minulle, niin voisin harkita, siis vasta harkita, tähän grindfestiin mukaan lähtemistä.

Käyttäjän frozen kuva
frozen

Eikös se 1-20 levelillä pelaaminen ole myös aivan ilmaista ilman mitään maksua jotta pääsee tutustuun

Käyttäjän snaketus kuva
snaketus
Lainaus Jontte

Ai että oikein pelkällä kuukausimaksulla. Jos joku maksaisi minulle, niin voisin harkita, siis vasta harkita, tähän grindfestiin mukaan lähtemistä.

Tämä on perinteinen MMORPG aikakaudelta ennen yksinkertaistettua paskaa aivottomille. Mitä odotit, kaiken tulevan tarjottimella ekan tunnin sisään? Jos oldschool MMO-meininki ei iske, niin tästä kannattaa todella pysyä kaukana. Kaikkien pelien ei tarvitse olla kaikille.

Tätäkin peliä on tyhmennetty rankalla kädellä sitten alkuperäisen jatkuvasti vuosien varrella, joten eihän se ole edes enää paha. Itse taas odotan niitä classic servuja ja teen nostalgiamatkan. Toivottavasti vain eivät muuta mitään siitä miten peli silloin toimi.

Käyttäjän Patemies kuva
Patemies

Miksi kukaan haluaisi vapaaehtoisesti grindata?? Eihän pointti ole se, että pelissä on levelit vaan mielekkään tekemisen puuttuminen. EverQuest aloitti tämän ärsyttävän MMORPG-genren ja WoW jatkoi sitä. Itse en näiden pelien suosiota pysty ymmärtämään, eivätkö ihmiset arvosta omaa aikaansa?

Käyttäjän Kosmonautti kuva
Kosmonautti
Lainaus Jontte

Ai että oikein pelkällä kuukausimaksulla. Jos joku maksaisi minulle, niin voisin harkita, siis vasta harkita, tähän grindfestiin mukaan lähtemistä.

Alan ekspertit voisovat sit vissiin kertoa että mitä WoWissa pitää grindata? Legionin alussa AP;ta piti hieman grindata että pystyi pelamaan korkeimmalla tasolla mutta muuten sitä ei tarvinnut eikä tarvinut grindata alkuunkaan jos ei aikonut vetää mythic raideja. BfAssa on ainakan aikaisempien tietojen mukaan korjattu sekin ongelma, vaikeammadta sisällöstä saa enemmmän APta jolloin kehitys tapahtuu nopeasti.

Snaketus: aika erikoisesti on kyllä Blizzard tyhmentänyt peliä, kun nykyajan dungeon bosseilla on enemmän mekaniikkoja kuin vanhoilla raidibosseilla. Ja useimmilla classeilla on useampi kuin 1-2 dps nappia ja oikea rotaatio (ja jopa frost mage saa procceja joilla voi painaa muita nappeja ettei ole ihan monotonista frostboltin spämmimistä)

Käyttäjän Balnazzard kuva
Balnazzard
Lainaus Patemies

Miksi kukaan haluaisi vapaaehtoisesti grindata?? Eihän pointti ole se, että pelissä on levelit vaan mielekkään tekemisen puuttuminen. EverQuest aloitti tämän ärsyttävän MMORPG-genren ja WoW jatkoi sitä. Itse en näiden pelien suosiota pysty ymmärtämään, eivätkö ihmiset arvosta omaa aikaansa?

Hyvä kysymys....itselläni ei ainakaan ole mitään nostalgisia tunteita tuota alkuperäistä WoWia kohtaan....

Nimenomaan tuo julmetun tylsä grindaus ja snaketuksen hehkuttama "old school MMO" jää kyllä omasta puolestani sinne vuoteen 2005-2006. Jos joku välttämättä noihin päiviin kaipaa takaisin, niin siitä vaan, mutta fakta on että tuolloin WoWin tehtävärakenne, maailma ja ylipäätään pelaaminen olivat huomattavasti tylsempää puurtamista kuin nykyään ja ne monet asiat jotka silloin pelissä ärsyttivät (kuten loputtomien LookingForGroup viestien spämmääminen kaupungeissa) on saatu vuosien mittaan kitkettyä pois....

Eli en voi ymmärtää miten jotkut kaipaavat takaisin tuota alkuperäistä WoWia kaikkine niine ärysttävyyksineen, mutta kiduttaakoon jokainen itseään kuten haluaa.

Käyttäjän taistelujake kuva
taistelujake

For the alliance!

Käyttäjän Minte kuva
Minte
Lainaus Kosmonautti

mitä WoWissa pitää grindata?

Mitä siinä ei pitäisi grindata? Eihän koko pelissä muuta tehdäkään!

Käyttäjän mur72 kuva
mur72
Lainaus Kosmonautti

Ja useimmilla classeilla on useampi kuin 1-2 dps nappia ja oikea rotaatio (ja jopa frost mage saa procceja joilla voi painaa muita nappeja ettei ole ihan monotonista frostboltin spämmimistä)

Add-onit kyllä pitää huolen, että kuka tahansa pärjää niissä rotaatioissa. Se on vain todella helppo versio Speden Speleistäkin tutulle nappipelille. Vaikka wanhat talenttipuut kopioitiin usein netistä, oli silloin vielä hieman varaa funtsia ja kokeilla. Varsinkin loppuvaiheessa, kun tiettyjä entisiä endtalentteja pystyi yhdistelemään. Blizzard löi hanskat tiskiin ja totesi pelaajien mielikuvituksen olevan liian vaikea tasapainottaa. Mielestäni pelin olisi tuolloin voinut lopettaa, kun tekijöiltä loppui usko ja taidot.