Ladataan

Uutinen: Watch Dogs 2 päivittyi ilmaiseksi – loppu laajeni ja pelimaailmakin kasvoi

15.02.2017
Kirjoittanut: Panu Saarenoja

Uusi Watch Dogs 2 -päivitys on saapunut valmistelemaan peliä sen ensimmäistä suurempaa laajennusosaa varten. Uudesta päivitykestä on tosin iloa heillekin, joita tuleva maksullinen laajennus ei satu kiinnostamaan.

Päivityksen voimin Watch Dogs 2:n pelimaailma on kasvanut muutamilla uusilla alueilla, minkä lisäksi mukaan on ujutettu myös niin uusia asusteita, eleitä kuin tanssejakin. Pelin tarinaa on jopa samalla pidennetty hieman uudella loppukohtauksella, jossa kaksi miestä puhuvat pikaisesti puhelimessa. Innokkaimmat ovatkin jo sen perusteella saatujen hienovaraisten vihjeiden kautta arvuutelleet, että tulevaisuudessa hakkeripelisarja voisi viedä pelaajansa seikkailemaan Lontooseen.

Yksityiskohtaisemman listan päivityksen annista löytää Watch Dogs 2:n kotisivuilta. Pelin ensimmäinen laajennusosa Human Condition julkaistaan kevään aikoihin ja sen on luvattu tarjoavan kolme uutta tarinatehtävää peliin sekä lisää yhteistyöpelattavaa.

Lähde: Eurogamer

8 kommenttia

15.02.2017 23:46
Taas kerran piti kertoa pelin tapahtumista. Eikö olisi riittänyt että kertoo vain että pelin loppukohtausta on pidennetty? Mikä pakottava tarve on aina mennä lisäämään textiin turhia paljastuksia? Ei ole mistään isosta paljastuksesta tietenkään kyse, mutta ihmettelen vaan että miten se hyödyttää ketään, joka peliä pelaa. Sillä on ainoastaan päinvastainen vaikutus.
Picture of hell_patrol
16.02.2017 10:58
Ei sentään pelaajalehti ole vielä alentunut kovin pahaan klikkiotsikointiin kuten esimerkiksi Tilt.
Picture of kreatti
16.02.2017 11:04
Lainaus käyttäjältä hell_patrol
Taas kerran piti kertoa pelin tapahtumista. Eikö olisi riittänyt että kertoo vain että pelin loppukohtausta on pidennetty? Mikä pakottava tarve on aina mennä lisäämään textiin turhia paljastuksia? Ei ole mistään isosta paljastuksesta tietenkään kyse, mutta ihmettelen vaan että miten se hyödyttää ketään, joka peliä pelaa. Sillä on ainoastaan päinvastainen vaikutus.
Voi helvetti, sait tietää että lopussa ihmiset puhuvat puhelimessa! Mitä seuraavaksi? Paljastetaan, että lopussa joku puhuu tai kävelee ja sen jälkeen - OMG - lopputekstit! Spoilerrrr alerrrt!

Ihan oikeasti nyt. Mene sinne tynnyriisi takaisin niin ei tule spoilereita. Mistään. Ikinä.

Ethän sinä voi katsoa yhtään peliuutista, saati traileria, jos tämä uutisen juttu on sinusta spoileri.
Picture of zappah
16.02.2017 17:03
^ Niinkuin sanoin niin ei ole isosta asiasta kyse, mutta perusteleppa itse mitä hyötyä tuostakaan paljastuksesta on? Kuten tekstissäkin sanotaan että loppukohtausta on pidennetty hieman. On vaan lyhyestä pidennyksestä kyse ja sitäkin pitää mennä avaamaan, sen sijaan että pelaaja näkisi uuden lopun itse. Nämä tällaiset paljastukset kun on aivan turhia. Sinulle varmaan voisi avata pelistä arvostelussakin läpipeluuoppaan verran ja sekin olisi ihan ok.
Picture of hell_patrol
16.02.2017 19:38
Kohtauksesta kerroin juuri sen verran kuin kerroin, jotta itse kukin voi helpommin päätellä, onko lisäys esimerkiksi sen arvoinen, että pelin lopputehtävä kannattaa pelata uudelleen ihan vain sen takia. Uudet pelaajat vastaavasti tietävät nyt pelin lopun tapahtuessa, että mikä osuus lisättiin siihen mukaan jälkikäteen.

Pidän itseänikin varsin herkkänä spoilereille, mutta koen silti, että tällaisia asioita voi käsitellä kohtuudella. Uutinen ei paljasta mitään oleellisesta puhelinkeskustelun luonteesta ja Lontoo-mainintakin perustuu fanien tekemään spekulaatioon, johon liittyvät yksityiskohdat jäävät peruspelaajalta todennäköisesti huomaamatta. Sanoisin siis jopa, että uutisteksti ei nyt pilaa tuoretta loppua, vaan päinvastoin tukee sitä kevyesti.

Ja jos ei muuta, niin uutisen otsikossa on kerrottu jo ilman minkäänlaista tapahtumakuvausta, että Watch Dogs 2:n loppu on laajentunut. Olen totta puhuen siis vähän yllättynyt, että päädyit uutista edes lukemaan, jos spoilerit ovat sinulle näinkin herkkä aihe.

-Panu
Picture of Riepu
16.02.2017 21:22
^ Halusin tietää että millä tavoin loppu on laajentunut. Onko loppupuolella uusia tehtäviä jne. Tästä syystä uutisen klikkasin auki. Olisihan tuon voinut hienovaraisemmin kertoa esim. loppuun lisätty uusi loppukohtaus.
Picture of hell_patrol
16.02.2017 21:32
Lainaus käyttäjältä hell_patrol
Olisihan tuon voinut hienovaraisemmin kertoa esim. loppuun lisätty uusi loppukohtaus.
Tämä alkaa mennä tuossa tapauksessa vain hiusten halkomiseksi. Yhtälailla tuonkin joku voi jo nähdä spoilerina, jos tämän uutisen teksti saa jo sinun hälytyskellosi soimaan.
Picture of Riepu
16.02.2017 23:39
Lainaus käyttäjältä hell_patrol
^ Niinkuin sanoin niin ei ole isosta asiasta kyse, mutta perusteleppa itse mitä hyötyä tuostakaan paljastuksesta on? Kuten tekstissäkin sanotaan että loppukohtausta on pidennetty hieman. On vaan lyhyestä pidennyksestä kyse ja sitäkin pitää mennä avaamaan, sen sijaan että pelaaja näkisi uuden lopun itse. Nämä tällaiset paljastukset kun on aivan turhia. Sinulle varmaan voisi avata pelistä arvostelussakin läpipeluuoppaan verran ja sekin olisi ihan ok.
Mitäkö hyötyä? No mitä hyötyä näistä uutisista nyt yleensä on, informoida ihmisiä kenties? Ja sinulle hyvin jo vastattiinkin: jos on jo pelannut niin tietää että kannattaako tuota muutosta käydä erikseen katsomassa.

Ei minusta ole kohtausta mitenkään "avattu" vaan kerrottu lähinnä raamit. Siellähän voidaan puhua ihan mistä tahansa. Tämä on edelleen ihan naurettava väite että tuo olisi spoileri tai "paljastus". Minä itse taas todellakin välttelen spoilereita mutta kun puhun spoilereista, niin tarkoitan spoilereita enkä näitä sinun juttujasi. Tälläkin hetkellä minulla on linkeissä yli 10 uutista, joiden trailerit katson vasta sitten kun olen pelit pelannut. Uutiset olen muuten kyllä lukenut mutta tuntuu että nykyään trailereita ei kannata katsoa enää siinä vaiheessa kun pelistä on ostopäätös syntynyt. Ne vähäisetkin "spoilerit" näkee sitten vasta itse pelissä.
Picture of zappah