Ladataan

Uutinen: Vahvistettu: Call of Duty palaa seuraavaksi toiseen maailmansotaan

21.04.2017
Kirjoittanut: Panu Saarenoja

Call of Duty -sarjan seuraava osa vie pelaajat tosiaan takaisin toiseen maailmansotaan.

Activision on vahvistanut asian Call of Dutyn virallisella Twitter-tilillä. Samaista kautta julkaisija on kertonut, että virallisen julkistuksensa uusi Call of Duty: WWII -peli saa ensi viikolla. Tarkalleen ottaen enemmän pelisarjan tulevaisuudesta saadaan 26. huhtikuuta noin kello 20.00 Suomen aikaan.

Seuraavaa Call of Duty -peliä kehittää nykytiedon mukaan ensisijaisesti Sledgehammer Games, joka vastasi aikoinaan myös Call of Duty: Advanced Warfaren luomisesta. Edellisen kerran Call of Dutyssa sodittiin toisessa maailmansodassa vuonna 2008 Treyarchin työstämällä Call of Duty: World at Warilla.

Lähde: Call of Duty (Twitter)

14 kommenttia

21.04.2017 20:36
En malta odottaa!
Picture of zappah
21.04.2017 20:46
Nyt voisi ostaakkin sarjan pelin. Ei tietenkään ihan täyteen hintaa. Kiinnostus kyllä nousi.
Picture of Galactus
21.04.2017 21:14
Lainaus käyttäjältä zappah
En malta odottaa!
Oliko tuo sarkasmia? En oikeasti osaa sanoa..Minusta tuntuu, että pyöritäänköhän me ikuista silmukkaa, olemmeko löytäneet ikiliikkujan. 2008 Kaikki sai tarpeekseen toiseta maailmansodasta sitten tuli ns moderni sodankäynti boomi jonka suosio hiipui siinä 2012. Sitten tuli futuristinen sodankäynti josta kaikki dikkasivat noin sen kaks vuotta. Nyt me ollaan taas tässä jeah WW2 bring that on!, onhan tuosta melkein 10 vuotta, mutta tuleekohan tämä sama kaava toistumaan. Bäfä sentään valitsi vähemmän suositun ensimmäisen maailmansodan teemakseen.
Picture of zamanlee
21.04.2017 21:28
Lainaus käyttäjältä zamanlee
Lainaus käyttäjältä zappahEn malta odottaa! Oliko tuo sarkasmia? En oikeasti osaa sanoa..Minusta tuntuu, että pyöritäänköhän me ikuista silmukkaa, olemmeko löytäneet ikiliikkujan. 2008 Kaikki sai tarpeekseen toiseta maailmansodasta sitten tuli ns moderni sodankäynti boomi jonka suosio hiipui siinä 2012. Sitten tuli futuristinen sodankäynti josta kaikki dikkasivat noin sen kaks vuotta. Nyt me ollaan taas tässä jeah WW2 bring that on!, onhan tuosta melkein 10 vuotta, mutta tuleekohan tämä sama kaava toistumaan. Bäfä sentään valitsi vähemmän suositun ensimmäisen maailmansodan teemakseen.


Ja Codin olisi siis pitänyt matkia Battlefieldia ja mennä myös ensimmäiseen maailmansotaan? Siinäpä vasta "originaali" idea...

Oli miten oli, niin lähes 10 vuotta on ehtinyt kulua siitä kun 2. maailmansotaan liittyvien pelien buumi hiipui (vaikka toki ajankauteen sijouttuvia pelejä on nähty senkin jälkeen etenkin RTS-puolella Men of Warin ja Company of Heroes 2:n toimesta ja onhan FPS puolella realistisempi Red Orchestra 2 kerännyt oman pelaajakunnan). Selvästikkin pelaajilla on halu jättää moderni ja futuristinen sota tältä erää tauolle ja palata takaisin historiaan pohjautuviin tapahtumiin, melkoisen huomattavasti paremman vastaanoton tämä WW2 CoD on saanut kuin viimeisimmät 2-3 CoDia ja veikkaampa että tällä linjalla jatketaan ainakin vähän aikaa... Toisaalta CoDia on työstämässä peräti 3 eri studiota ja uutta peliä pukkaa joka vuosi, joten en usko että kaikki 3 studiota puskevat 2.maailmansodan pelejä ulos.
Picture of Balnazzard
21.04.2017 21:26
World at war oli kyllä viihdyttävä. Tämän tulevankin voisin kokeilla kun tarjoukseen pamahtaa.
Picture of Lahnaboy Streaming
21.04.2017 21:33
Hienoa! Sledge teki kyl viimeksikin hyvän kamppanjan ja nyt kiva päästä pelsii ww2 maisemissa pitkästä aikaan. Ostokseen menee. Odotan myös innolla moninpeliä. Ehkä nyt minun kaltainen hitaampi pelaaja pärjäis jotenkuten kun ei tarvitse katsella joka paikkaan, kun ei pelaajat hypi korkealla ja kiipeile pitkin seiniä.

Ei ois uskonut, että alkais taas toivomaan ww2 pelejä.
Picture of Joulupukki
21.04.2017 21:47
Kuvan perusteella pelkään pelinsijoittuvan juurikin normandian maihinnousun paikkeille mikä on vähän ikävää, mutta kiinnostunut olen mitä saavat aikaiseksi.
Picture of taistelujake
22.04.2017 00:04
Jos se on taas se ikuinen Normandia, niin voi vittu. Amerikkalaisestakin näkökulmasta puuttuu roppakaupalla materiaalia mm. Alaskasta, Italiasta, Pohjois-Afrikasta sekä Tyyneltämereltä ja hiukan Burmastakin. Variaatiota!
Picture of lindario
22.04.2017 00:25
Enpä olisi uskonut oikeasti odottavani uutta Call of Dutya kaiken tuon tulevaisuustylsyyden jälkeen.
Picture of OsKu
22.04.2017 09:59
Lainaus käyttäjältä zamanlee
Oliko tuo sarkasmia? En oikeasti osaa sanoa..
No ei varsinaisesti, sillä odotin innolla näitä uutiseen liittyviä kommentteja mutta eipä näistä oikein mitään iloa saanutkaan. Pitää varmaan käydä muualla popcornien kanssa lukemassa jos viihdettä haluaa tästä repiä.
Picture of zappah