Uusi suomalaispeli Noita paljastui pc:lle

24.07.2017 // Kirjoittanut: Panu Saarenoja
8

Uusi suomalaisstudio Nolla Games on paljastanut ensimmäiseksi pelikseen Noita-nimeä kantavan seikkailun.

Noidan on kerrottu olevan niin sanottu "rogue-lite"-peli, jossa pelimaailma muodostuu aina satunnaisesti uudelleen jokaisen kuoleman jälkeen. Omalaatuisuutta seikkailuun tuo pelin Falling Everything Engineksi kutsuttu pelimoottori, jonka voimin jokainen pelin pikseli on simuloitu ja näin ollen siis altis vuorovaikutukselle.

Työn alla Noita on ollut Nolla Gamesin kehittäjille viimeisen neljän vuoden ajan. Sen ilmestymisestä on kuitenkin toistaiseksi vahvistettu vain se, että peli saa early access -varhaisjulkaisun vuonna "201X"..

Studion ovat perustaneet kehittäjäkolmikko Petri Purho, Olli Harjola ja Arvi Teikari. Tiimistä löytyy kokemusta siis sellaisten pelien, kuten Crayon Physics Deluxen, The Swapperin ja Environmental Station Alphan luomisesta.

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän cubehead kuva
cubehead

Pakko sanoa että varsinkin tuo miten maailma tuhoutuu osumista muistuttaa vanhaa kunnon Lieroa.

Käyttäjän zappah kuva
zappah
Lainaus käyttäjältä cubehead

Pakko sanoa että varsinkin tuo miten maailma tuhoutuu osumista muistuttaa vanhaa kunnon Lieroa.

Tai vaikkapa luolastolentely AUTSia.

Ei siis mitenkään uusi idea mutta ehkä hieman pidemmälle viety tällä kertaa.

Käyttäjän Rokkijani kuva
Rokkijani

Ei hassumpaa ollenkaan. Saa nähdä aikanaan. :)

Käyttäjän Haerski kuva
Haerski

Onhan tässä otettu jokunen vinkki vanhojen share- ja freeware-pelien oppikirjasta. Mielenkiinnolla odotellaan.

Käyttäjän snaketus kuva
snaketus

"Rogue-lite"
Kiinnostus nollaan instanttina.

Käyttäjän Hanska kuva
Hanska

Nostalgialasini tutisevat. Aah vanhat kunnon w-wings, auts, liero, triplane ja molez meiningit tuli heti mieleen. Samalla näppiksellä neljä pelaajaa ja hauskaa oli :D

Käyttäjän Provenmental kuva
Provenmental

Cool. Odotan innolla, että pääsen telomaan itseni mitä moninaisimmilla tavoilla.

Käyttäjän Haerski kuva
Haerski

Vähän aikaa meni pähkäillessä mikä tässä olikaan niin tuttua, mutta varsinkin nestefysiikoista tulee mieleen Liquid Warin vanhat hyvät versiot. Niissäkin neste koostui vastaavista pikselipartikkeleista, jotka pyrkivät lyhintä reittiä kohti painovoiman keskipistettä, eli pelaajan magneettia. Nesteen pinnan "väreily" oli hyvin saman näköistä kuin tässä pikselien hakiessa sijaansa.