Uusi Star Fox myöhästyy tuntuvasti: "Emme halua pettää odotuksianne" / Uutiset / www.pelaajalehti.com

Uusi Star Fox myöhästyy tuntuvasti: "Emme halua pettää odotuksianne"

18.09.2015 // Kirjoittanut: Johanna Puustinen
7
Uusi Star Fox myöhästyy tuntuvasti: "Emme halua pettää odotuksianne"

Nintendon ja Bayonetta-kehittäjä Platinum Gamesin marraskuun lopulle kaavailtu Star Fox Zero myöhästyy.

Pelin kehitystä johtava Nintendo-legenda Shigeru Miyamoto pahoittelee uutisia Wii U:n virallisilla Facebook-sivuilla vuolaasti, mutta toteaa viivästyksen olevan tärkeä pelin laadun kannalta. Ilmeisesti Star Fox Zero on teoriassa julkaisukunnossa joulumarkkinoita ajatellen, mutta huippuunsa hiotun tuotteen kehitys vaatii vielä aikaa. Miyamoton mukaan erityisesti TV- ja Gamepad-ruutujen samanaikainen käyttö, kenttäsuunnittelu ja välianimaatiot ovat vielä kiillotustyön alla.

– Te, jotka odotitte pelin julkaisua joulusesongin aikana - olen todella pahoillani. Kaikki kehitystiimin jäsenet tekevät parhaansa, ettei lopputulos pettäisi odotuksianne, Miyamoto kertoo päivityksessä.

Star Fox Zero saadaan päivityksen mukaan kauppojen hyllyille näillä näkymin vuoden 2016 ensimmäisen neljänneksen aikana, eli aivan mitättömästä myöhästymisestä ei kuitenkaan ole kyse. Lisätietoja varsinaisesta julkaisupäivästä saadaan lähempänä ajankohtaa.

Alla pelin virallinen julkistustraileri muistin virkistykseksi.

Lähde: Wii U (Facebook), GamesRadar

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän Andyliini kuva
Andyliini

Kylläpäs nyt pelejä myöhästellään oikein urakalla.

Käyttäjän snaketus kuva
snaketus

Toisin sanoen haluaisimme pelin myös NX:n julkaisupeliksi. Ei vaan taida kuitenkaan NX ehtiä ensimmäiselle neljännekselle, elleivät jotain pommia jysäytä. Voi ollakin ihan aito kiillottelu vaan.

Käyttäjän Marioysikax kuva
Marioysikax
Lainaus käyttäjältä snaketus

Toisin sanoen haluaisimme pelin myös NX:n julkaisupeliksi. Ei vaan taida kuitenkaan NX ehtiä ensimmäiselle neljännekselle, elleivät jotain pommia jysäytä. Voi ollakin ihan aito kiillottelu vaan.

Tätä hieman epäilen. Nintendolla on hyvin harvoin tapana julkaista pelejä edelliselle ja nykyiselle konsolille samaan aikaan, ainoina poikkeuksina muistan Twilight Princessin (koska oltiin luvattu jo gamecubelle, mutta halusivat siirtää wiille) ja sitten jotain vanhojen pelien laittamista emuloituna kylkiäisenä kuten Wind Wakerin mukana tullut bonuslevy. Saa tietenkin korjata jos on enemmänkin tapauksia, mutta yleensä Nintendo on pitänyt yhden laitteen pelit sen laitteen peleinä ja sitten pitäneet laitteessa taaksepäin yhteensopivuuden vanhoille peleille.

Mitä olen pelistä lukenut ja kuullut, niin luulen tuon "TV- ja Gamepad-ruutujen samanaikainen käyttö" olevan se syyllinen. Osa ihmisistä tuntui olevan hyvin hämillään siitä, koska gamepadissa on tosiaan se ohjaamon kamera josta pitäisi pelata, mutta jos pelaaja pelaa suoraan TV:ltä pelatessa asiat eivät toimikaan ihan oikein. Parempi siis antaa vaihtoehto jos sellainen on mahdollista, kuin saada negatiivista palautetta toimimattomasta ohjaustavasta kuten Skyward Swordin tilanteessa vaikka ohjaustavassa ei käytännössä ollut sen kummemmin vikaa.

Tietenkin sitten syynä voi myös yksinkertaisesti olla se, että Nintendo tosiaan haluaa antaa peleilleen aina sen vanhan kunnon Nintendon laadun, että ihan oikeasti kaikki pelittää, aivan kaikki pienintäkin yksityiskohtaa myöten. Kuten siis mainittu.

Käyttäjän JayeizH kuva
JayeizH

Itselle tämä peli on aika saman tekevä, juurikin tuon ohjaustavan vuoksi. Arvasin heti kun sen näki tai siitä kuuli, että tuo ei tule toimimaan, vaikka teoriassa se kuulostaakin hienolta. Ensiarviot ovat vain pahentaneet kuvaa siitä, kun tuntuu että käytäntö on juuri sitä mitä pelkäsin.
Jos PG tekee perinteisen ohjausta tavan rinnalle, tai jopa ProController tuen, mielenkiinto pomppaa samantien 0 --> 100. Saisivat kyllä tehdä noin. Tarkemmin ajatellen se olisi aika helvetin hienoa.

Käyttäjän Megaman kuva
Megaman

No, eipä haittaa. Super Mario Makerin parissa vierähtää tovi, ensi kuussa tuleekin jo Zelda - Triforce Heroes ja loppuvuodesta Xenoblade Chronicles X. Siinäpä alkaa olemaan kalenteri tältä vuodelta täynnä.

Käyttäjän snaketus kuva
snaketus
Lainaus käyttäjältä JayeizH

Itselle tämä peli on aika saman tekevä, juurikin tuon ohjaustavan vuoksi. Arvasin heti kun sen näki tai siitä kuuli, että tuo ei tule toimimaan, vaikka teoriassa se kuulostaakin hienolta. Ensiarviot ovat vain pahentaneet kuvaa siitä, kun tuntuu että käytäntö on juuri sitä mitä pelkäsin.
Jos PG tekee perinteisen ohjausta tavan rinnalle, tai jopa ProController tuen, mielenkiinto pomppaa samantien 0 --> 100. Saisivat kyllä tehdä noin. Tarkemmin ajatellen se olisi aika helvetin hienoa.

Tämä. Tuolla ohjaustavalla ei kiinnosta yhtään, mutta pro controllerilla tai vaikka jopa GameCube ohjaimella perinteisesti, niin ostan pelin varmasti.

Käyttäjän Marioysikax kuva
Marioysikax
Lainaus käyttäjältä JayeizH

Itselle tämä peli on aika saman tekevä, juurikin tuon ohjaustavan vuoksi. Arvasin heti kun sen näki tai siitä kuuli, että tuo ei tule toimimaan, vaikka teoriassa se kuulostaakin hienolta.

Tästä syystä välillä tuntuu että olenko ainoa jolla ei ole ollut ikinä, ainakaan nintendon omien/yksinoikeuspelien kanssa noiden liikeohjausten yms kanssa?
Juuri tuo liikeohjaus on se minkä takia tuo tuleva Star Fox itseä kiinnostaa. Se on myös syy miksi tykkään pelata Splatoonia, räiskintää ilman hiirtä. Sitten jos peli ei jostain syystä hyödynnä gamepadia karttaa isommin, niin sitten kyllä mielummin tarttuu siihen Pro Controlleriin ja heittää sen kartan siihen lataustelakkaan.