Tältä näytti hyllytetty GoldenEye 007 -uusioversio

24.08.2016 // Kirjoittanut: Jukka Moilanen
16
Tältä näytti hyllytetty GoldenEye 007 -uusioversio

Xbox 360:lle kehitteillä ollut GoldenEye 007 on putkahtanut vuosien jälkeen ilmoille videon muodossa.

Nintendo 64 -klassikon kehittäjä Rare työsti tiettävästi GoldenEye 007:stä vuonna 2007 Xbox Live Arcade -uusintajulkaisua. Kehitystyön kerrotaan keskeytyneen hieman ennen pelin julkaisua Nintendon kieltäydyttä myöntämästä lupaa uusintajulkaisulle, ja projektin uskottiin kadonneen iäksi.

Rare Thief -YouTube-kanavalla julkaistu uusi video esittelee kuitenkin pelikuvaa, jonka väitetään olevan peräisin GoldenEye 007:n XBLA-versiosta. Alla näkyvä video tarjoaa puolen tunnin vilkaisun räiskintäklassikon uusioversioon. Videolla nähdään vilkaisuja pelin yksinpeli- ja moninpelikartoista, jonka lisäksi esittelyssä on myös mahdollisuus vaihtaa pelin ulkoasua alkuperäisen N64-grafiikan ja päivitettyjen tekstuurien välillä.

Lähde: Rare Thief

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän snaketus kuva
snaketus

Sääli, sillä vaikka alkuperäinen olikin rautaa aikanaan, niin se on aivan karmea kokemus nykystandardeilla. 12-20 fps harvoin 30 fps gameplay.

Käyttäjän lindario kuva
lindario

Tekisi mieli haastaa Nintendo oikeuteen.

Käyttäjän gurgi kuva
gurgi
Lainaus käyttäjältä snaketus

Sääli, sillä vaikka alkuperäinen olikin rautaa aikanaan, niin se on aivan karmea kokemus nykystandardeilla. 12-20 fps harvoin 30 fps gameplay.

Ihan sama mikä on fps ei se tuota nykystandardeilla surkeaa gameplaytä pelasta, suurin ongelmahan on nuo naurettavat kontrollit jotka tuossa edelleen näyttää olevan ei alkuperäisen alhainen fps.

Käyttäjän Oskulock kuva
Oskulock
Lainaus käyttäjältä gurgi

Ihan sama mikä on fps ei se tuota nykystandardeilla surkeaa gameplaytä pelasta, suurin ongelmahan on nuo naurettavat kontrollit jotka tuossa edelleen näyttää olevan.

Ihan hyvin ainakin Perfect Darkin XBLA versio toimi niillä kontrolleilla, ne tosin lisäsi siihen tuen toisellekin tikulle jota ei N64:ssä ollut.

Käyttäjän gurgi kuva
gurgi
Lainaus käyttäjältä Oskulock

Lainaus käyttäjältä gurgiIhan sama mikä on fps ei se tuota nykystandardeilla surkeaa gameplaytä pelasta, suurin ongelmahan on nuo naurettavat kontrollit jotka tuossa edelleen näyttää olevan.

Ihan hyvin ainakin Perfect Darkin XBLA versio toimi niillä kontrolleilla, ne tosin lisäsi siihen tuen toisellekin tikulle jota ei N64:ssä ollut.

Huonot ne silti on nykystandardeilla, vai vaihtaisitko nykykontrollit niihin?

Käyttäjän Oskulock kuva
Oskulock
Lainaus käyttäjältä gurgi

Huonot ne silti on nykystandardeilla, vai vaihtaisitko nykykontrollit niihin?

En nyt oikein tajunnut, ne siis lisäsi siihen dual analog tuen. Miten nykyajan FPS pelejä sitten konsoleilla muka pelataan jos ei niin? Joku kaksi kuukautta takaperin pelasin läpi ja ei tuossa kyllä itselle sen suurempia ongelmia ollut kuin Halossa tai missään muussakaan padilla pelattavassa räiskinnässä.

Käyttäjän Portable kuva
Portable

Ysärin lopulla nähty karmea 3d grafiikka puistattaa noissa peleissä enemmän. Doomikin näyttää paremmalta.

Käyttäjän snaketus kuva
snaketus

Tuo Goldeneye N64:llä tuki kahta ohjainta yksinpelissä, eli siis niin, että oli kaksi analogitikku käytössä. Tosin itsellä ei ollut N64:lle kahta ohjainta silloin, niin ent tiedä siitä kuinka se pelitti.

Mutta siis näissä retropeleissä itseäni puistattaa enemmänkin juuri ne huonot frameratet kuin sen ajan kontrollit. Sanoisin, että nykypäivänä first person shooterit on ihan yhtä karmeita ohjaimella pelattuna. Ainoa optimaalinen tapa on näppis ja hiiri, siis ainakin minun mielestä, Joten aivan sama montako analogista tappia jne. on käytössä, jos se ei ole hiiri, niin se vain ei ole tarpeeksi nopea ja tarkka.

Käyttäjän SamTheFurious82 kuva
SamTheFurious82

huoh, silloin kun tämä peli aikanaan julkaistiin niin se oli konsoleilla parhaiten pelattava FPS peli, jos ei eräs nimeltämainitsematon osannut tai osaa (liian nuori) niin antaisi olla vaan ja keskittyisi niihin "nykystandardeihinsa"

Goldeneye oli itselle SE peli joka todella näytti että FPS pelitkin pyörivät mahtavasti konsolillakin vaikka PC Master Race mitä sanoikin.

Käyttäjän Oskulock kuva
Oskulock
Lainaus käyttäjältä snaketus

Tuo Goldeneye N64:llä tuki kahta ohjainta yksinpelissä, eli siis niin, että oli kaksi analogitikku käytössä.

Ei hitto niin muuten tukikin. :DD Kerran muistan kun yksi jantteri pelasi minun ja toisen löllykän kanssa splitscreenissä niillä. Ei se kyllä pärjännyt niillä alkuunkaan nyt jälkikäteen miettien.