Suomalainen romurallipeli valmistuu viimein! Eikä siihen mennytkään kuin 1 600 early access -päivää / Uutiset / www.pelaajalehti.com

Suomalainen romurallipeli valmistuu viimein! Eikä siihen mennytkään kuin 1 600 early access -päivää

2.06.2018 // Kirjoittanut: Panu Saarenoja
7

Bugbear Entertainmentin uusin ajopeli Wreckfest on käynnistämässä moottorinsa viimein virallisissa merkeissä. Noin 1 600 early access -päivän jälkeen pelin on kerrottu valmistuvan pc:llä 14. kesäkuuta sekä ilmestyvän PlayStation 4:lle ja Xbox Onelle 20. marraskuuta.

Pelin tuomisessa myyntiin suomalaista Bugbearia avittaa THQ Nordic, joka ryhtyi sen julkaisijaksi noin vuosi sitten. Valmistuminen tarkoittaa romuralliin keskittyvälle kaahailulle vielä muun muassa uuden haastetilan ilmestymistä sekä omien autojen kustomointia hupsuilla esineillä. Muuten se on tarjonnut jo esimerkiksi urapohjaista kaahailua, näyttävää autojen tuhoamista ja tietyssä verkossa tapahtuvaa erilaista ajotoimintaa.

Myös Next Car Game -nimellä tunnetusta Wreckfestista on puhuttu tähän mennessä jo reilut viisi vuotta. Peli julkistettiin alunperin helmikuussa 2013 ja myöhemmin saman kesän aikana sen kehitykseen alettiin kerätä lisävaroja ennakkotilauksien kautta, Bugbear kokeili pelin kanssa yhdessä vaiheessa myös Kickstarter-rahoituksen saantia, mikä ei kuitenkaan lopulta onnistunut aiotusti. Steamin early access -osastolle se ilmestyi tammikuussa 2014.

Aiemmin studio on tunnettu parhaiten FlatOut-sarjan luojana ja Ridge Racer Unboundedin tekijänä.

Ohessa lyhyt traileri Wreckfestista viime vuodelta. Alta löydettävissä on myös joukko uusia kuvakaappauksia.

Lähde: THQ Nordic

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän snaketus kuva
snaketus

Oho. No ainakin peli odottelee valmiina kirjastossa, jos muka oikeasti joskus valmistuu. Ensimmäinen ja viimeinen peli minkä ostin ennen kuin se oli valmis.

Käyttäjän Tompanze kuva
Tompanze

Tämän valmistumista on ollut hauska seurata kaikki vuodet. Ensimmäiset "maistiaiset" oli aika karua katsottavaa, mutta siitä se sitten hiljalleen parani. Ollut jo pari vuotta kelpo hupia etenkin moninpelinä.

Käyttäjän edqe kuva
edqe

En oikein ymmärrä miksi niin monet suhtautuvat negatiivisesti pelien kehittämiseen käytettyyn aikaan. 4-5 vuotta on mielestäni vielä ihan maltillinen aika yksinkertaisempien pelien tekemiseen. Ainakin itse olen tyytyväinen, että vihdoinkin pääsemme seuraamaan pelien kehittämistä lähemmin ja vaikuttamaan lopputulokseen. Luulisi monien olevan kiinnostunut mitä esimerkiksi Cyberpunk 2077, TES 6, yms. kehittäminen suljettujen ovien takana edistyy.
Toki isommilla pelitaloilla/julkaisijoilla on varaa puskea copy&pastea ulos huomattavasti nopeampaan tahtiin ja mikäs siinä niin kauan kuin pelit myyvät niin hyvin kuin nykyisin myyvät.

Itse olen kiinnostunut ostamaan kyseisen pelin, mutta vaatii kyllä SteamOS/Linux-tuen ensin.

Käyttäjän ELTP kuva
ELTP

Arvostelujen perusteella voi sitten sanoa odottaako konsolijulkaisuja. Toivottavasti, romurallipeöit eivät ole vetäneet puoleensa sitten MotorStorm Apocalypsen.

Käyttäjän vanquar kuva
vanquar

Ihan hyvä on ollu

Käyttäjän JakeWiz kuva
JakeWiz

Oi, kun itse en ole seuraillut tätä pelin kasvua. Kyllä kelpaa kaikki suomalainen tuotanto! Tiedättekös muuten, maksaako tämä vai ei?

Käyttäjän Riepu kuva
Riepu
Lainaus JakeWiz

Tiedättekös muuten, maksaako tämä vai ei?

Ihan on maksullinen peli. Parhaillaan early accessissa hintaa 35 euroa.