Suomalainen hittipeli Cities: Skylines saapuu keväällä Xbox Onelle, katso traileri

17.02.2017 // Kirjoittanut: Jukka Moilanen
8

Tamperelaisen Colossal Order -studion kaupunginrakentelupeli Cities: Skylines laajentaa tonttiaan Xbox Onelle kevään aikana.

Toissavuonna pc:lle julkaistun kaupunginrakenteluhitin Xbox One -versio paljastettiin jo vuoden 2015 Gamescom-tapahtumassa, mutta nyt Cities: Skylines on todella tekemässä debyyttiään konsoleilla. Ihan tarkkaa julkaisuaikataulua julkaisija Paradox ei vielä paljastanut, mutta traileri kertoo pelin saapuvan Xbox Onelle keväällä. Peliohjaimelle sovitettu versio sisältää alkuperäisen pelisisällön ohella Cities: Skylinesin ensimmäisen laajennuksen.

Xbox One -version ohella Cities: Skylinesta julkaistaan samassa yhteydessä myös vastaavilla ominaisuuksilla varustettu Windows 10 -versio.

Lähde: Paradox Interactive

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän snaketus kuva
snaketus

Onkin mielenkiintoista nähdä miten tuo surkea CPU tuosta urakasta selviää, kun oma i7:kin alkaa yskimään tämän kanssa kun simuloitavaa on luotu tarpeeksi.

Käyttäjän Joulupukki kuva
Joulupukki

Eiköhän selviä helposti. Ytimet skaalautuu hyvin ja vanha kivi i5-2500k pyörittää tätä peliä kahdella yhtimellä 60 fps max asetuksilla.

Käyttäjän Rabbitman kuva
Rabbitman

Eiköhän Xbox pyöritä tätä ihan riittävällä 30 fps:llä.

Käyttäjän snaketus kuva
snaketus

Noh, enpäs aio sanoa mitään, nähdään sitten.

Käyttäjän Hifisti kuva
Hifisti

Mahtavaa, en oo uskaltanu MbPR:lle uskaltanu ostaa vaikka Win10 on bootcamppiin asennettu, eniten mietitytti se iGPU jotka ei tuossa ollut tuettuina. Jos nyt edes solid 30fps tulee niin eiköhän silläkin tätä pelaile. :p

Käyttäjän zappah kuva
zappah
Lainaus käyttäjältä snaketus

Onkin mielenkiintoista nähdä miten tuo surkea CPU tuosta urakasta selviää, kun oma i7:kin alkaa yskimään tämän kanssa kun simuloitavaa on luotu tarpeeksi.

Lainaus käyttäjältä Joulupukki

Eiköhän selviä helposti. Ytimet skaalautuu hyvin ja vanha kivi i5-2500k pyörittää tätä peliä kahdella yhtimellä 60 fps max asetuksilla.

Aika jännät kokemukset kun toisella jaksaa ja toisella ei, olkoonkin että on eri prosessoreista kyse mutta että alemman sarjan vehje jaksaa mutta ylemmän ei.

Itsekin vähän epäilen konsolien jaksamista tällaisissa peleissä. Tämä onkin muuten yksi hyvä esimerkki niistä asioista, joissa tehot merkkaa muutakin kuin grafiikkaa mutta eihän sitä tunnu jotkut ymmärtävän vaan aina ne tehot on vain grafiikkaa varten. Tosin ikävän usein niin onkin koska pelejä myydään sillä kiillolla. Ihan sama vaikka ruudunpäivitykselle.

Käyttäjän snaketus kuva
snaketus
Lainaus käyttäjältä zappah

Lainaus käyttäjältä snaketusOnkin mielenkiintoista nähdä miten tuo surkea CPU tuosta urakasta selviää, kun oma i7:kin alkaa yskimään tämän kanssa kun simuloitavaa on luotu tarpeeksi.
Lainaus käyttäjältä JoulupukkiEiköhän selviä helposti. Ytimet skaalautuu hyvin ja vanha kivi i5-2500k pyörittää tätä peliä kahdella yhtimellä 60 fps max asetuksilla.Aika jännät kokemukset kun toisella jaksaa ja toisella ei, olkoonkin että on eri prosessoreista kyse mutta että alemman sarjan vehje jaksaa mutta ylemmän ei.

No kyllähän se mullakin toimii hienosti vaikka 4K:na 60 fps kun aloitan uuden alueen, mutta tässä pelissä se simuloitavan tavaran määrä kasvaa tietyn pisteen jälkeen eksponentiaalisesti, jolloin myös tuo vanha i5 tummuu aivan varmasti, väitti kyseinen henkilö vaikka mitä. Näen tässä pari skenaariota tämän konsoliversion kanssa. Vaikkakin varmasti ovat yrittääneet sitä optimoida kyseiselle suorittimille parhaan mukaan. 1. Pelilauetta on huomattavasti pienennetty jolloin myös simuloitavien asioiden määrä pysyy paremmin kurissa, eli tässä kohtaa peli ei enää vertaudu pelin pc-versioon. 2. Antavat sama ominaisuudet kuin pc:llä ja antavat ruudunpäivityksen madella omalla luonnollisella painollaan, kun peli on edennyt tarpeeksi pitkälle. Näinhän siinä käy pc:lläkin, ihan joikaisella prossulla mitä maa päällään kantaa. Tuota 60 fps en usko sekuntiakaan kun peli on tarpeeksi pitkällä. Niinku sanoin, niin kyllähän se mullakin alkuun on 60 fps, mutta kun peli on edennyt tarpeeksi niin kyllä se ruudunpäivitys siellä 20-30 fps välissä huitelee. Onneksi se ei tällaisessa pelissa ole kovin paha asia.

Käyttäjän edqe kuva
edqe

Hienoa, että tämäkin peli saadaan monille eri alustoille. Pitäisi jossain vaiheessa ihan mielenkiinnosta kokeilla miten pikanäppäimet ja nopean/tarkan hiiren korvaaminen onnistuu kömpelöllä gamepadilla.