Käsikirjoittajakato jatkuu Valvella: Portal 2- ja Team Fortress 2 -konkari nosti kytkintä

7.06.2017 // Kirjoittanut: Panu Saarenoja
6

Jälleen yksi kokenut käsikirjoittaja on päätynyt jättämään peliyhtiö Valven taakseen. Viimeisimpänä kimpsunsa ja kampsunsa on pakannut Jay Pinkerton, joka ilmoitti asiasta omalla Facebook-tilillään.

Pinkerton liittyi osaksi Valvea vuonna 2008 ja kynäili kasaan niin Portal 2:ta kuin Team Fortress 2:n tukimateriaalia, kuten sarjakuvia ja sen hahmoja esitelleitä videoita. Ennen Valvella oloa mies toimi muun muassa Cracked.comin kirjoittajana.

Pinkerton on nyt neljäs nimekäs Valve-käsikirjoittaja, joka on jättänyt yhtiön kahden vuoden sisällä. Vasta aiemmin toukokuussa lähtöä teki Chet Faliszek, kun helmikuussa kävelemään lähti Erik Wolpaw. Viime vuoden tammikuussa hyvästinsä jätti myös Marc Laidlaw.

Lähde: Rock Paper Shotgun

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän Bleach90 kuva
Bleach90

Valve on kyllä jäätävän kova pelitalo. Harmi vain että Steam taitaa olla niin hyvä rahasampo, ettei tarvitse pahemmin omia peleja enää tehdä. Yllättävän pitkään on kaverit palkkalistoilla kuitenkin olleet, jos edelliset projektit on tuolta Portal 2 ajoilta peräisin.

Käyttäjän Turzka kuva
Turzka

Varmaan valvelta lähtee käsikirjoittajia kun eivät tee yhtään mitään

eSports peleissä ja niiden turnauksissa ei ole paljoa käsikirjoitettavaa

Käyttäjän snaketus kuva
snaketus

No mitäpä ne käsikirjoittajilla kun eivät enää pelejäkään tee.

Käyttäjän lindario kuva
lindario

Syy siihen miksi Valve ei anna Half-Life 3:a kolmannen osapuolen kehitettäväksi on, että kolmannessa osapuolessa esiintyy sana 'kolme'.

Käyttäjän Fortzon kuva
Fortzon

Se Valven vapaa työkulttuuri alkaa pikkuhiljaa kostautumaan Valvelle...

Käyttäjän Kornholic kuva
Kornholic
Lainaus käyttäjältä Fortzon

Se Valven vapaa työkulttuuri alkaa pikkuhiljaa kostautumaan Valvelle...

Koko Valven ihana työkulttuuri, ja oikeastaan kaikki muukin positiivinen Valven ympärillä on isoa valetta.

Lainaus

Even on an organizational level, Good Guy Valve seemed like Dream Guy Valve, who you would kill to work for. Their famous internal handbook "leaked" in 2012, painting a beautiful picture of a free-spirited workplace where genuine creativity and absolute, unchecked innovation bubbled out like a freshwater spring in a magical forest.

Much like the ones on their famously mobile desks, the wheels on that particularly romanticized notion appear to have fallen off. Former Valve employees have come out to slam the internal culture as being a high-school like mix of cliques and backstabbing, with another engineer saying it was "the worst experience of my life" and with desk setups similar to a "panopticon prison". Valve was even slapped with a court case after one transgender employee alleged that her supervisor constantly referred to her as “it.”

Source:
Valve is not your friend, and Steam is not healthy for gaming