Kauaa ei enää tarvitse odottaa: tältä Crash Bandicoot 3 näyttää PS4:lle uudistettuna / Uutiset / www.pelaajalehti.com

Kauaa ei enää tarvitse odottaa: tältä Crash Bandicoot 3 näyttää PS4:lle uudistettuna

26.05.2017 // Kirjoittanut: Panu Saarenoja
7

PlayStation 4:lle matkaava kokoelmapaketti Crash Bandicoot: N. Sane Trilogy siintää enää hieman vajaan kuukauden päässä. Nyt perjantaina siitä onkin paljastunut jälleen uusi joukko pelikuvaa, joka vihdoin ja viimein tuo esille, miltä Crash Bandicoot 3: Warped näyttääkään uudistettuna PlayStation 4:lle.

Oheinen videomateriaali on peräisin IGN-sivustolta ja niissä päivänvaloon tuodaan kolme pelin kenttää. Niissä näkemään päästään sekä vanhoja tuttuja vihollisia että ympäristöjä uusissa kuosissa, minkä lisäksi Crash Bandicoot 3:n erikoisuuksiin lukeutuvat mekaniikat erikoiskyvyistä moottoripyöräilyyn saavat samalla pienen uusioesittelyn.

Julkaisunsa Crash Bandicoot: N. Sane Trilogy saa 30. kesäkuuta. Kolme ensimmäistä Crash-peliä audiovisuaalisesti uudistava paketti on kustantamassa noin 40 euroa.

Lähde: IGN

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän zappah kuva
zappah

Ei kyllä herätä oikein mitään mielenkiintoa. Nostalgiaakin löytyy vain ensimmäisen Crashin verran. Totta puhuen tasohyppelyt on jo ajat sitten hyppineet Crashien ohi ja ainakin minulle tämä on turhan yksinkertaista hommaa. Esimerkiksi Ori and the Blind Forest on ihan eri sarjassa ja Ratchet & Clankin remake sekin iski heti kun vain näki gameplaytä. No, nämä on myös kovasti mielipidejuttuja vaikka pidin kyllä paljon ensimmäisestä Crashista aikoinaan.

Käyttäjän Rindfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragung kuva
Rindfleischetik...

Jos eivät nyt jotenkin ole onnistuneet pilaamaan tätä, niin ostoon menee 101% varmasti. Crash oli pienenä todella kova juttu ja varsinkin tätä kolmatta osaa muistelen lämmöllä.

Käyttäjän mecha_no_maniac kuva
mecha_no_maniac

Tää menee jo vähän pilkun vinguttamisen osastolle mutta menköön: olen huomannut useamman kerran näissä videoissa, että tää HD-versio käyttää paikoitellen aivan liian vähän VARJOJA, varsinkin kun vertaa alkuperäisiin peleihin.

Kuten sanottua, näiden pelien grafiikat ovat toki nättejä, yksityiskohtaisempia sekä terävämpiä, mutta liian vähäisellä varjostuksella niiden värit näyttävät paikoitellen paljon latteammilta kuin PS1-aikakaudella. Se, että grafiikat uusitaan nykypäivän konsoleille ei tarvi tarkoittaa sitä, että samalla väännetään jok'ikisen värin kirkkaudet kaakkoon. Alkuperäiset pelit osasivat viljellä myös niitä tummia sävyjä, niin että ne kirkkaat kohteet pomppasivat entistä paremmin esille.

Samaten ihmetytti toi veden valaistus tossa ekassa videossa - pahimmillaan se suorastaan hohti vitivalkoisena kuin kirkkaan poutataivaan alla... paitsi että taustalla jylisee ukkonen ja koko taivas on tummien pilvien peitossa. Noh, ainakin sen kentän taustabiisi oli mukavan uskollinen alkuperäiselle biisille.

Eniten tykästyin näistä tohon uusittuun orange asphalttiin. Saas nähdä minkä näköisiä sitten ton pelin eläinjuhdat sekä kulkupelit on. Ekaksi mainitut olivat ehdottomia suosikkejani Crash 3:ssa, kun taas kulkuneuvokentät (ja erityisesti kaikki öiset mopokentät) olivat suurinta pakkopullaa heti sukelluskenttien jälkeen. No okei, nykyisellään minä jopa jotenkuten pidän lentokone-kentistä + joistain vesiskootteri ja mopokentistä... mutta ne kaikista v-mäisimmät vesiskootteri-kentät (Hot Coco platina-reliikillä PRKL) ja varsinkin noi öiset mopokentät vois mun puolesta heivata vaikka helevettiin Atlantis-kenttien jatkoksi.

EDIT: Reliikeistä tuli mieleen, että onkohan niiden aikarajat nyt universaalit kaikissa paikoissa? Crash 3:n PAL-versio on pahamaineinen siitä, kuin lukuisista kentistä viilattiin aikarajoja paljon tiukemmiksi kuin USA:ssa (ja ilmeisesti myös japanilaiset käyttivät meidän version aikarajoja). Esimerkkinä toi Hot Coco: Bandipedian mukaan USA:n Platina-aika on 1:17:10, meillä ja Japanissa se oli 0:19.96.

Eli aikaa on vaan leikattu pois lähes MINUUTIN edestä, no biggie. Amerikka-versiossa tais kumminkin näkyä myös ns. "tekijän ajat" eri kentille, joita halutessaan pysty yrittää päihittää jahka oli hankkinut kentän platinareliikin. Rapakon tällä puolen perfektionismistä tehtiin kumminkin vähän niin kuin se yksi ja ainoa vaihtoehto.

Käyttäjän Vampyyri kuva
Vampyyri

toivon remekaa bash ja ctr

Käyttäjän velor85 kuva
velor85

Menee ostoon jo senkin takia ,Koska en ole muita crasheja pelannut paitsi 3.

Käyttäjän Nelia19 kuva
Nelia19

Menee pilkun viilaamiseksi, mutta minua harmittaa että ovat uusineet nuo vihollisten ääniefektit, ne kun silloin lapsuudessa muodostivat oman osansa hauskuudesta ja synnyttivät lempinimejä eri vihuille. (Esimerkiksi "HYÄÄNHHG-ukko") Lisäksi vaikka grafiikka on tosi nättiä niin itse pidän enemmän siitä alkuperäisestä värikkäästä pikselimössöstä että tuskin tulee tätä remakea ostettua, kun vanhat Ps1-versiot löytyy edelleen ja grafiikalla ei väliä.

Mutta täytyy sanoa että mielestäni nämä pelit, varsinkin Crash 3, ovat kestäneet aikaa vallan hyvin! Kentät ovat edelleen hyvän pituisia ja 100% läpi tahkoaminen tarjoaa edelleen tuntuvaa haastetta. Tässä kun pelasin alkuperäisen MediEvil 1:n läpi niin huomasin miten helpoksi peli oli vanhentunut ajan mittaan, mutta Crashit saattaa edelleen vaatia keskittymistä.

Käyttäjän snaketus kuva
snaketus

Pelasin tässä näitä vanhoja Crasheja ja enpä muista koska olisin ragennut pelin takia näin paljon. Ei ne suotta sano, että pelit on liian helppoja nykyään, ne on. Toivottavasti tää remake sisältää tuon klassisen vaikeustason ja ei anna täyttä tunnustusta jossain muodossa kuten tropyhyissa jos pelaa pelin velliperseasetuksilla.