Remedyn Thomas Puha saapuu Pelaajacast 216:n vieraaksi – lähetä kysymyksesi! / Uutiset / www.pelaajalehti.com

Remedyn Thomas Puha saapuu Pelaajacast 216:n vieraaksi – lähetä kysymyksesi!

24.09.2018 // Kirjoittanut: Ville Arvekari
29
Pelaajacast 216, Kysy Pelaajalta, Thomas Puha

Sokka irti, sillä Pelaajacastin vieraaksi saapuu pienen tauon jälkeen äärimmäisen tuttu ja toivottu ääni. Remedyn viestintäpäällikkö ja Pelaajan entinen päätoimittaja Thomas Puha siunaa jälleen kerran podcastia läsnäolollaan!

Jaksossa kuullaan tuttuun tapaan Kysy Pelaajalta -osio, johon kaipailemme jälleen kuuntelijoilta ja katselijoilta kysymyksiä Thomaksenkin ihmeteltäväksi.

Pelaajacast numero 216 äänitetään hieman poikkeuksellisesti tämän viikon torstaina, ja se julkaistaan äänimuodossa Pelaajalehti.comissa ja iTuneissa heti seuraavana päivänä, perjantaina 28. syyskuuta. Videotaltiointi julkaistaan hieman myöhemmin, eli heti sen valmistuttua.

Kysymykset voi välittää toimituksen tietoisuuteen peräti neljällä eri tavalla.

1) Kirjoita kysymyksesi alla olevalla kommentointisarakkeella rekisteröitymällä Pelaajalehti.comiin.
2) Suuntaa Pelaajan Facebook-sivuille ja kommentoi tätä kuvaa.
3) Kohdista Twitterissä kysymykset tilillemme @pelaaja ja käyttämällä merkintää #kysypelaajalta.
4) Kommentoi tätä Instagram-kuvaa - tai kohdista kuvakysymyksesi tilillemme @pelaajalehti!

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän Vulpes Arctos kuva
Vulpes Arctos

Puha. Pelaajacastin jaksossa 116 mainitsit läpällä, että rap-sooloalbumisi on ollut kehitteillä jo vuodesta 1997 saakka. Kyseisessä jaksossa naureskelit myös, että eiköhän se ole viidessä vuodessa jo valmis. Jakso ilmestyi 24.10.2013, joten tässä ei ole enää paljoa aikaa jäljellä. Heittäisitkö top 3 tekosyyt aikataulujen venähtämiselle?

Käyttäjän Pohjalaanen kuva
Pohjalaanen

Alan Wake 2? Ei muuta.

Käyttäjän samojedi kuva
samojedi

Moi Thomas, millaista on työskennellä Vida Starčevićin kanssa?

Käyttäjän Paronipekugram kuva
Paronipekugram

Bayon temppelissä Kambodžassa on 216 jättimäiäistä hymyilevää kasvoa. Lähde Englannin Wikipedia aiheesta numero 216 Alla kuva

IMAGE(https://www.visit-angkor.org/wp-content/uploads/2012/12/Bayon-King-Jayavarman-VII.jpg)

Sitten Puhan Lukio tason Tenttaamiseen Remedyn toimistotiloista

Montako henkeä toimistonne saunaan kerralla mahtuu vai onko sellaista edes remedyn tiloissa?

Montako neliötä puhan toimisto remedyn tiloisssa on?

Joko Puha on Pelannut Pessiä tarpeeks vai ei?

Käyttäjän Almasy kuva
Almasy

Puhalle kysymys,

oletettavasti et voi paljastaa mitään kovinkaan konkreettista Remedyn kehitteillä olevasta Control-pelistä. Siksi kysynkin kiertäen tulkinnanvaraisempaa juorua. Mihin ateriaan rinnastaisit tulevan Control-pelin?

Käyttäjän Galactus kuva
Galactus

Batman ja Spider-Man ovat saaneet laadukkaat ison budjetin pelit. Mikä supersankari antaitsisi sen seuraavaksi?

Käyttäjän Rindfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragung kuva
Rindfleischetik...

Huttusen ja Puhan Play-aikoja on mukava muistella kaikkien näiden vuosien jälkeen. Kuumottiko yhtään istua samalla sohvalla superkuuman Nuppu Stenrosin kanssa?

Käyttäjän GrayFox kuva
GrayFox

Milloin Alan Wake palaa digimyyntiin vai palaako ikinä? Harkitseeko Remedy lisensoitujen biisien vaihtamista tai poistamista, jotta peli saataisin takaisin myyntiin? Sinällään erikoista, että noin korkean profiilin pelille on neuvoteltu niin lyhytkestoiset lisenssit vai tapahtuiko lisenssien kanssa jokin yllättävä muutos? Ei kai Quantum Breakin tai Controlin kanssa käy samalla tavalla jonain päivänä?

Käyttäjän Izmou kuva
Izmou

Puhalle: Monesti tuntuu, että kasvoanimaatiot ja huulisynkka puheessa ovat niitä teknisesti hankalimpia asioista monelle, varsinkin pienemmälle pelifirmalle, tai niihin ei ole sijoittaa tarpeeksi rahaa. Moni muu asia voi näyttää erittäin hyvältä mutta immersion rikkoo hahmo jonka suu tuskin liikkuu tai puhe tulee monta sekuntia perässä suun liikkeitä. Tämäkin on toki kehittymässä parempaan suuntaan ja siitä on jo nähty esimerkkejä myös pienempien pelien osalta, esim. Hellblade: Senua's Sacrifice.

Remedy on selkeästi kärkipäässä tässä teknologiassa, joten kysymys kuuluukin: Kuinka suuri satsaus pelifirmalle on tehdä korkealaatuista kasvoanimaatiota/mocapia ja saada puhe synkkaamaan vakuuttavasti hahmon suuhun? Ja olisiko tässä myös mahdollisuus esim. myydä/lisensoida teknologiaa eteenpäin pienemmille firmoille, joilla ei ole samaa osaamista tai budjettia laittaa omaa mocap-studiota pystyyn?

Käyttäjän psaijai kuva
psaijai

Varmaan puhuittekin D2:Sta jo, mutta jos jostain syystä ette, niin onko Destiny 2 parasta just nyt? Ihmettelen mikä kyseistä "sarjaa" vaivaa omalla kohdalla, tai mikä minua kyseisen "sarjan" kohdalla? D1 tuli pelattua todella paljon aktiivisesti, kunnes noin vuosi oli kulunut ja Taken King tuli. Siihen se melkein sitten heti jäikin, vaikka peli oli vasta siinä vaihessa parhaimmillaan. Näyttää siltä, että Bungie teki samat "virheet" D2:n kanssa. Valitetiin ja kritisoitiin Destiny 2:sta, joka se oli syntyessään. Itse olen pelannut innolla noin vuoden peliä, vaikka se ei muka paljoaa tarjoa. Tavoitteet kuitenkin olivat saavutettavissa ilman, että tarvitsee jokaista vapaa-ajantuntia vietää pelin parissa. Välillä pystyi keskittymään muihinkin peleihin ja samalla nauttimaan D2:sta, kun hahmot maksimissa ja keräämään niitä pieniä asioita (kaikki exot jne), joita varmaan enää ei pysty saavuttamaan.

Nyt Forsaken näyttää tekevän taas saman D2:lle. Peli on mukamas parhaimmillaan, eikä pelaaminen lopu heti. Minusta se kuitenkin tuntuu nyt turhauttavalta ja taitaa ajaa pois pelin parista, todennäköisesti viimeistään RDR2:n saapuessa. Tekemistä tulee joka tuutista, enkä usko että olen valmis uhraamaan niin paljon aikaa Destinyyn kuin se nyt vaatii.

Millaisia fiiliksiä nyt Destiny2 mennyt vuosi ja tulevaisuus herättää verrattuna D1:n ensimmäiseen vuoteen ja sitä seuranneeseen aikaan? Tekikö Bungie samat virheet? Onko pelin "korjaaminen" vuoden päästä uusi normi tällaisissa isoissa peleissä, joihin on suunniteltu jo pitkä jatkumo nimenomaan pelaajien palautteen perusteella?

-----

Kesä vai talviaika, kun kellojen siirtämisestä luovutaan?

-----

Kysyyköhän MrChateauLaFunk jotain? :)