Red Dead Redemption 2 murskasi jo edeltäjänsä myyntiluvut – 17 miljoonaa kappaletta toimitettu maailmalle / Uutiset / www.pelaajalehti.com

Red Dead Redemption 2 murskasi jo edeltäjänsä myyntiluvut – 17 miljoonaa kappaletta toimitettu maailmalle

8.11.2018 // Kirjoittanut: Panu Saarenoja
8

Red Dead Redemption 2:ta on toimitettu maailmaan 17 miljoonaa kappaletta, Rockstar Gamesin emoyhtiö Take-Two Interactive on paljastunut.

Lukema on siinä mielessä jo Red Dead -sarjan kannalta merkittävä, että Xbox 360:lle ja PlayStation 3:lle vuonna 2010 saapunut ensimmäinen Red Dead Redemption ylsi seitsemän vuoden aikana 15 miljoonan kappaleen toimituksiin. Jatko-osan tapauksessa 17 miljoonaan yllettiin kahdeksassa päivässä.

Take-Two ei ole tarkentanut, miten suuri osa toimituksista koostuu mahdollisista suorista digitaalisista myynneistä ja miten iso osa kivijalkakauppoihin päätyneistä peleistä. Luku kuitenkin kertoo, että pelin myyntivoimaan on alusta asti uskottu.

Hyvän julkaisun myötä Take-Two onkin ilmoittanut nostavansa ennusteitaan tilivuodelle 2019.

Jo aiemmin viime viikolla Take-Two hehkutti, kuinka Red Dead Redemption 2 takoi ensimmäisen kolmen päivänsä aikana rahaa 725 miljoonaa dollaria. Kakkosessa se on jäänyt viihdealalla lähinnä Rockstarin toiselle pelille, Grand Theft Auto V:lle.

Lähde: Take-Two

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän menu kuva
menu

Tota alkuperäistä uutista katsoo niin onko tossa 17 miljoonassa myydyssä siis molemmat pelit laskettu vai tämä uusin ?

Red Dead Redemption 2 sold-in more units in its first 8 days than the original blockbuster Red Dead Redemption sold in its first 8 years and, as of today, the title has sold-in over 17 million units worldwide.

Käyttäjän Gamer86 kuva
Gamer86

uusin

Käyttäjän menu kuva
menu
Lainaus Gamer86

uusin

Ajattelin vain kun tässä uutisessa on että toimitettu vaikka tosiaan ne on oikeasti jo myytyjä sitten

Käyttäjän Riepu kuva
Riepu
Lainaus menu

Ajattelin vain kun tässä uutisessa on että toimitettu vaikka tosiaan ne on oikeasti jo myytyjä sitten

Sold-in tarkoittaa, että jotain on myyty ja näin siis toimitettu (shipped) jälleenmyyjille (joskin nykyisin lukema kattaa usein toki myös digimyynnit, koska toimitusten ohella yhtiöt saavat kyseisen datan helposti ja nopeasti tietoonsa). Sold-through tarkoittaa, että jotain on myyty kuluttajalle asti.

Käyttäjän ELTP kuva
ELTP

Oikeilla jäljillä olet menu sen suhteen, että vielä kuluttajalle asti RDR2:sta ei välttämättä ole myyty yhtä paljon kuin edeltäjäänsä. Mutta jo tuo toimitettujen pelien määrä puhuu vahvaa kieltä sen puolesta. Jos ei vielä nyt niin jo hyvin pian. Ajat on hurjasti muuttuneet ykkösosan päivistä.

Ansaitut myyynnit. Oma kappale menee hankintaan myöhemmin, vaikka moni onkin kysellyt olenko tuon jo hankkinut.

Käyttäjän zappah kuva
zappah

Ansaitusti. Ykkönenkin oli parempi kokemus kuin yksikään GTA ja tämä kakkonen on ihan älytön yksityiskohtineensa kaikkineen. En uskalla edes ajatella kolmosta, sillä jos sitä alkaisi miettimään liikaa, niin odotukset voisi tämän kakkosen takia nousta ihan älyttömiksi.

Nyt tältä jatko-osalta en odottanut kuin jatko-osaa ykköselle. Sain hieman enemmän.

Käyttäjän snaketus kuva
snaketus
Lainaus zappah

Ansaitusti. Ykkönenkin oli parempi kokemus kuin yksikään GTA

Sä se jaksat verrata näitä GTA:han. Kyseessä on aika paljon makuasia. Itselle RDR ei koskaan ollut parempi kokemus kuin yksikään GTA, joita pelasin aina pc:llä paitsi vitosta alkuun. Eli ihan ruudunpäityksen, ohjauksen ja muiden seikkojen kuten modien johdosta GTA on itselleni ollut aina parempi kokemus. Muutenkin tykkään siitä kaahailusta enemmän mitä GTA tarjoaa.

RDR2 sentään on oikeasti hyvä peli, toisin sysipaska edeltäjänsä, josta voin nyt jopa sanoa niin muutenkin kuin tekniseltä toeutukseltaan, kun menin sen vihdoinkin vähän ennen kakkosen julkaisua pelaamaan. En nauttinut yhdestäkään sekunnista. Peli oli väritön tylsä kikkare jossa oli pallitomin tyyppi pääosissa ikinä, jonka loppuratkaisua en pysty ymmärtämään, kun sillä oli vaihtoehtoja perustuen pelin muihin tapahtumiin. Aivaisin tarkemmin, mutta en viitsi spoilata sitä, jos joku nyt ei ole sattunut sitä vielä pelaamaan.

Käyttäjän zappah kuva
zappah
Lainaus snaketus

Sä se jaksat verrata näitä GTA:han. Kyseessä on aika paljon makuasia.

Niin? Kuten sanot, kyseessä on makuasia. En pidä GTA-pelejä niin ihmeellisinä vaikka niiden parissa viihdynkin. RDR ja sen jatko-osa on olleet ihan eri luokassa minun kirjoissani.

Lisäksi tämä RDR2 tuntuu tekevän sitä mitä hehkutetaan: nostaa open worldien tasoa taas hieman. Myönnetään, että niin on tehneet monet GTA-sarjan peleistäkin mutta kuten sanoin, eivät ne ole tuntuneet yhtä merkittäviltä itselleni. Jotenkin tylsää se betoniviidakko, nykyaseet, autot sun muu "arkinen". Mieluummin tutkin mennyttä maailmaa, kuten villiä länttä. Vice City on myös syystäkin ehkä se GTA, jota eniten muistelee. Voi hitto, seuraavaksi uusi GTA 80-luvulle ja se voi päästä RDR:n kanssa samalle tasolle - ehkä. Okei, onhan 80-lukukin aika lailla "nykyaikaa" verrattuna villiin länteen mutta se on niin nostalginen että se riittää.

Lainaus snaketus

Eli ihan ruudunpäityksen, ohjauksen ja muiden seikkojen kuten modien johdosta GTA on itselleni ollut aina parempi kokemus.

Itse tulee muodostettua pelistä mielipide sen varsinaisen pelin osalta eikä jonkin versioiden vertailun jäljiltä. Joku Shadow of the Colossus on paskimmin pyöriviä pelejä ikinä ja silti se on omissa kirjoissani korkeilla sijoilla. En oleta että ymmärrät, joten en jaksa enempää asiaa edes yrittää avata.

Lainaus snaketus

En nauttinut yhdestäkään sekunnista. Peli oli väritön tylsä kikkare jossa oli pallitomin tyyppi pääosissa ikinä, jonka loppuratkaisua en pysty ymmärtämään, kun sillä oli vaihtoehtoja perustuen pelin muihin tapahtumiin. Aivaisin tarkemmin, mutta en viitsi spoilata sitä, jos joku nyt ei ole sattunut sitä vielä pelaamaan.

No jaa, ykkösessä kuitenkin oli jo tämä sama Dead Eye, joka on pelin parhaita juttuja. Sen avulla todella tuntee olevansa villin lännen pyssysankari, joka paukuttaa kymmenen ukkoa hengiltä ennen kuin ovat aseitaan saaneet koteloistaan ulos.

Ei tässä kakkosessakaan päähenkilö mikään kovin jätkä ikinä ole ja tarina on se vähiten kiinnostava juttu, joka on lopulta aika perus Rockstaria mutta eri miljöössä. Itsellä se Dead Eye sekä miljöön tuomat asiat on se juttu. Tänäänkin tuli taas vain ihasteltua preeriaa eläimineen oman valkoisen arabialaisen selästä. Ei missään GTA:ssa tule tuollaisia hetkiä että "voi että on hienoja nämä tuulimyllyt ja betoniset pilvenpiirtäjä, jäänpä fiilistelemään".