Purppuran Spyro-lohikäärmeen remasteroiduista seikkailuista saatiin kymmenen minuutin edestä pelikuvaa / Uutiset / www.pelaajalehti.com

Purppuran Spyro-lohikäärmeen remasteroiduista seikkailuista saatiin kymmenen minuutin edestä pelikuvaa

16.06.2018 // Kirjoittanut: Joonas Pikkarainen
6

Sony esitteli E3-messuilla uutta pelikuvaa PlayStation 4:lle saapuvasta Spyro-lohikäärmeen kokoelmateoksesta Spyro Reignited Trilogy.

Kokoelma sisältää nimensä mukaisesti pelisarjan kolme ensimmäistä osaa, Spyro the Dragonin, Spyro 2: Ripto’s Ragen! Ja Spyro: Year of the Dragonin, uudelleenmasteroituina versioina PS4:lle.

Ulkoasun ohella myös pelin äänimaailma ja -näyttely on uusittu, mutta kentät itsessään on säilytetty alkuperäisteoksille uskollisina.

Spyro Reignited Trilogy julkaistaan PlayStation 4:lle ja Xbox Onelle 21. syyskuuta.

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän Augustus kuva
Augustus

Jos 60fps, niin luultavasti menee ostoon.

PS. Ai tämän remasteroi vanha kunnon Toys for Bob. En edes tiennyt että kyseinen studio on edelleen elossa!

Käyttäjän Riepu kuva
Riepu
Lainaus Augustus

PS. Ai tämän remasteroi vanha kunnon Toys for Bob. En edes tiennyt että kyseinen studio on edelleen elossa!

Firmahan vastasi aikoinaan myös Skylanders-sarjan luomisesta. Olemassa siis tosiaan, joskin vähän erilaisempien pelien merkeissä kuin Star Control -vuosinaan.

Käyttäjän rautahuilu kuva
rautahuilu
Lainaus Augustus

Jos 60fps, niin luultavasti menee ostoon.

PS. Ai tämän remasteroi vanha kunnon Toys for Bob. En edes tiennyt että kyseinen studio on edelleen elossa!

Videosta sain käsityksen että on enemmänkin remake koska eivät löytäneet riittävästi alkuperäistä tavaraa mille rakentaa.

Käyttäjän mecha_no_maniac kuva
mecha_no_maniac

Esittelymateriaalin perusteella on pakko sanoa, että pidän jo nyt enemmän tämän pelisarjan uusitusta ilmeestä kuin N.sane trilogyn vastaavasta. Jälkimmäisessä varjojen sekä valaistuksen käyttö kentissä oli pahimmillaan ihan päin honkia, joten lopputulos saattoi näyttää hyvinkin muoviselta. Tämä porukka puolestaan ei ole säästellyt varjojen määrässä tai tummuudessa, joten lopputulos on paljon luonnollisemman ja mielyttävämmän näköinen.

Mitä olen nähnyt klippejä noista uusituista lohikäärmeistä, niin niiden ylenmääräinen antropomorfismi ei oikein nappaa. Alkuperäisissä peleissä aikuiset lohikärmeet vain seisoivat kahdella jalalla, mutta tässä niille on lätkitty kaiken maailman vaatteita, koruja sekä käyttöesineitä. Siihen verrattuna nelinkontin juokseva, täysin el naturel Spyro tuntuu aika oudolta kontrastilta. Ymmärrän kyllä, miksi noita aikuisia on muutettu; alkuperäisessä Spyrossa jokaisella maailmalla oli oikeastaan vaan 1-2 uniikkia hahmomallia, joiden erivärisiä kopioita sitten spämmättiin pitkin poikin sen maailman kenttiä. Siihen nimeen ymmärrän, miksi näille hahmoille on haluttu vähän enemmän eroavaisuuksia. Artisans tyypit ovat nimensä mukaisesti artesaaneja, Beast Makersit näyttävät olevan jonkinlaisia shamaaneja ja niin edelleen. Mutta vähempikin krumeluuri olisi riittänyt.

Käyttäjän zappah kuva
zappah

En muistanut että Spyrossä on jotain noin ärsyttäviä vihollisia kuin nuo hyppivät koirat.

Käyttäjän mecha_no_maniac kuva
mecha_no_maniac
Lainaus zappah

En muistanut että Spyrossä on jotain noin ärsyttäviä vihollisia kuin nuo hyppivät koirat.

Pirulaiset vaativat kaksi liekitystä kuollakseen. Lapsena otin useita osumia sillä tavoin, että olin joko unohtanut tuon seikan sitten edellisen pelikerran tai pyrin tähtäämään liekkaria paimeneen ja samalla osuin vahingossa myös koiraan. Ärsyttävää tai ei, ainakin tuo arvaamattomuus toi vaihtelua vihollisten käyttäytymiseen.

Mutta kaikista kamalimpia olivat High Cavesin haarniskoidut hämähäkit, varsinkin jos erehdyit kulkemaan niiden luolan läpi, etkä siten valinnut vaihtoehtoista reittiä kentän loppuun. Se fiilis, kun valtavat hämäkäkit jahtaavat sinua eikä mikään Spyron perushyökkäyksistä tehoa niihin... nuorempi minä oli ihan kauhuissaan.