PlayerUnknown's Battlegroundsiin panostaminen kasvaa – kehitys jatkuu kokonaan pelille omistetussa yhtiössä

30.09.2017 // Kirjoittanut: Panu Saarenoja
1

PlayerUnknown's Battlegrounds on kasvanut jo sen tason hitiksi, että sen kehittäjä Bluehole on pystyttänyt sille täysin omistautuneen oman tytäryhtiönsä. PUBG Corp. -nimellä tunnettu firma hoitaa vastaisuudessa niin pelin kehityksen kuin liiketoimintaankin liittyviä asioita.

PlayerUnknown's Battlegroundsin maailmanlaajuisen menestyksen huomioiden haluamme varmistaa, että meiltä löytyy toiminnallista tehokkuutta, jota pelin globaalinen tukeminen vaatii. Uusi rakenne antaa meille mahdollisuuden toimia ketterästä samalla, kun katsomme kohti strategisten liiketoimintamahdollisuuksien laajentamista, kuten pelin potentiaalia esports-sektorilla ja kasvua todelliseksi globaaliksi sarjaksi, Blueholen Chang Han Kim kertoo.

Alunperin Koreasta kotoisin olevalla Blueholella on PUBG Corpia varten pystyssä jo toimipiste Yhdysvalloissa. Aikeena sillä on avata PUBG Corpia varten toimipisteet vielä myös Eurooppaan ja Japaniin. 

PlayerUnknown's Battlegrounds on tällä hetkellä Steamin suurimpia hittejä. Sen lisäksi, että sitä on kaupiteltu jo early access -vaiheessa reilut 13 miljoonaa kappaletta, on se tehnyt palvelussa myös jo ennätyksen eniten yhtäaikaisia pelaajia keränneenä pelinä. Pelin on määrä saapua vielä myös ainakin Xbox Onelle Microsoftin julkaisemana.

Lähde: GamesIndustry

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän zappah kuva
zappah

Kyllähän näillä pelaajia riittää mutta kuinka paljon olisi enemmän jos pelaaminen ei olisi niin kämäistä. Suurin osa näistä on syystäkin jossain betassa ikuisesti kun ne on yksinkertaisesti niin kökköjä. Joku hyvä tai erilainen idea sitten kantaa ja saa sen takia pelaajia. Silti voi vain kuvitella kuinka paljon niitä olisi enemmän jos pelaaminen olisi sulavaa.