Orcs Must Die! Unchained ja Hero Academy -pelit kohtaavat palvelinkuoleman / Uutiset / www.pelaajalehti.com

Orcs Must Die! Unchained ja Hero Academy -pelit kohtaavat palvelinkuoleman

9.01.2019 // Kirjoittanut: Panu Saarenoja
1

Teksasilaiskehittäjä Robot Entertainment on päättämässä tukensa kokonaiselle joukolle vanhempia pelejään. Huhtikuun 8. päivä studio lakkauttaa palvelimet niin Orcs Must Die! Unchainedilta, Hero Academylta kuin Hero Academy 2:lta.

Palvelinten sulkemisten myötä pelejä ei voi enää huhtikuun jälkeen pelata.

Syy Orcs Must Dien ja Hero Academy 2:n kuolemaan johtuu kylmästi siitä, etteivät ne onnistuneet keräämään kasaan tarpeellisen pelaajakunnan, jotta pelien ylläpitäminen olisi enää kannattavaa. Ensimmäisen Hero Academyn tapauksessa kyse on siitä, että peli on ollut teknisesti vanhentunut jo pidemmän aikaa.

Mitenkään pulassa Robot ei vaikuta kuitenkaan olevan taloudellisesti.

– Olemme pitäneet nämä pelit toiminnassa tappiollisesti jo useamman kuukauden ajan. Ikävä kyllä se ei ole toimintamme kannalta enää kestävää. Meidän on siirrettävä keskittymisemme tuleviin peleihin ja sijoittaa panostuksemme niihin, Robot Entertainmentin lehdistötiedotteessa todetaan.

Kuoleman kokevat pelit vedetään ladattavista joskus seuraavan kolmen kuukauden aikana. Noihin aikoihin Robot lakkauttaa niistä myös uusien tunnusten rekisteröimisen.  Nykyisille pelaajille Robot lupaa satsillisen pelien sisäistä valuuttaa ilmaiseksi käytettäväksi ennen sulkeutumisten tapahtumista.

Lähde: Robot Entertainment

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän zappah kuva
zappah

Tässä Unchainedissa ja kakkosessa oli samaa vikaa, eli peli oli suunniteltu selvästi useamman pelaajan pelattavaksi. Pidin ensimmäisestä OMD:sta paljon ja sen takia jatko-osakin tuli hommattua mutta pettymyshän se oli kun yksin piti onnistua melkein täydellisesti että jaksot pääsi läpi. Ykkösessä ei ollut tarvetta katsoa ohjeita ja taktiikoita Youtubesta.

Toivoisin yhä Orcs Must Die 3:sta, jossa olisi otettu huomioon myös yksinpelaajat. Tuo Unchainedin tasapainotus oli varmaan myös osittain mikromaksujen päälle rakennettu, kun ilmaispeli kuitenkin on.