Norman Reedus avautuu: Hideo Kojiman Death Stranding on positiivinen, mutta myös pelottava ja masentava peli / Uutiset / www.pelaajalehti.com

Norman Reedus avautuu: Hideo Kojiman Death Stranding on positiivinen, mutta myös pelottava ja masentava peli

7.02.2019 // Kirjoittanut: Ville Arvekari
7
Norman Reedus avautuu: Hideo Kojiman Death Stranding on positiivinen, mutta myös pelottava ja masentava peli

Näyttelijä Norman Reedus on avautunut hiljattain julkaistussa haastattelussa tähdittämästään Death Stranding -pelistä ja sitä kehittävästä Hideo Kojimasta.

Metal Gear -luojan oman itsenäisen pelistudion ensimmäinen peli julkistettiin jo muutama vuosi takaperin, mutta sen luonne on monin paikoin yhä hämärän peitossa. Reedus ei voinut pureutua liiaksi asti yksityiskohtiin, mutta kuvaili pelin luonnetta.

- Konsepti on kuin kaukaa tulevaisuudesta. Vihollisten eliminoimisen sijaan se pyrkii tuomaan ihmisiä yhteen. Se on erittäin positiivinen videopeli, mutta samanaikaisesti myös pelottava ja masentava. Sitä voisi hyvinkin kuvailla uudenlaiseksi elokuvaksi, Reedus kertoi.

Pelistä on nähty jo lukuisia trailereita, joista tuoreimpiin lukeutuvissa nähtiin jo hieman pelikuvaakin. Äärimmäisen outoja trailereita onkin seulottu varsin tarkasti nettikansan keskuudessa.

- Kojima on kertonut jatkuvasti, kuinka ihmiset katsoisivat kaikki trailerit, tutkisivat niitä  ja etsisivät piiloviestejä. Hän oli täysin oikeassa. Trailerit esittelevät tiettyjä puolia pelistä, mutta eivät kokonaiskuvaa. Se on ihan oma lukunsa. Se on hullun monimutkainen peli, Reedus toteaa.

Death Strandingia on kuvailtu avoimen maailman toimintapeliksi, jossa pelikuvan perusteella Reedusin esittämän Samin tehtävänä on ainakin kuljettaa erikokoisia kantamuksia näkymättömiä petoja kuhisevassa maailmassa.

Pelillä ei ole vielä julkaisupäivää, mutta se julkaistaan Sonyn toimesta yksinoikeudella PlayStation 4:lle.

Hideo Kojima sen sijaan siunasi hiljattain Suomea ja espoolaista Remedy Entertainmentia läsnäolollaan. Miehen seurueen Suomen-matkan kuvia voi katsella täältä. Lisäksi Remedyn väki avarsi Pelaajalle, kuinka vierailu saatiin aikaiseksi.

Lähde: Metro

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän mantelirapu kuva
mantelirapu

Toivottavasti peli ei ole pelkkää vasemman tatin pitelemistä eteenpäin.

Käyttäjän Am To Us kuva
Am To Us

Olisi kyllä ihan jees saada pelikuvaa tästäkin. Ei oikein voi hypettyä kunnolla, kun ei tiedä mistä voi tarkalleen ottaen hypettyä.

Käyttäjän Angel of Death kuva
Angel of Death

Nyt kun Kojima on päästetty irti ei aavistustakaan mitä odottaa, jotain erinomaista, jotain erittäin outoa, jotain joka on molempia, mutta tuskinpa mitään huonoa ainakaan.

Käyttäjän Fazu kuva
Fazu

Phantom Painin jälken en kyllä ole pystynyt olemaan kovinkaan positiivinen Kojimaa kohtaan. Ainoa asia missä peli onnistui näyttävyyden lisäksi, on haamukipu joka vieläkin kalvaa sydäntä kun miettii sitä pettymystä jonka peli aiheutti.

Toisaalta, jos Death Standing edes kertoo kokonaisen tarinan niin se on jo parannus Phantom Painiin.

Käyttäjän snaketus kuva
snaketus
Lainaus Fazu

Phantom Painin jälken en kyllä ole pystynyt olemaan kovinkaan positiivinen Kojimaa kohtaan. Ainoa asia missä peli onnistui näyttävyyden lisäksi, on haamukipu joka vieläkin kalvaa sydäntä kun miettii sitä pettymystä jonka peli aiheutti.

Toisaalta, jos Death Standing edes kertoo kokonaisen tarinan niin se on jo parannus Phantom Painiin.

Syyttäisin enemmän Konamia kuin Kojimaa.

Käyttäjän frozen kuva
frozen

Mikääs tässä postman pat walking simulator peli odotellessa :)

Käyttäjän Rokkijani kuva
Rokkijani

Minusta Phantom Painissa mätti eniten se avoin maailma, joka ei sopinut ollenkaan ja oli muutenkin tylsä. Tiukkaa commandoilua kuten Zero Groundissa olisin ottanut mieluummin. Kenttäsuunnittelu Dishonoredin tasoa niin se olisi ollut aivan huikea.