Nintendon huhuillaan siirtäneen 64-gigaisten pelikasettien julkaisua tuonnemmaksi

30.12.2017 // Kirjoittanut: Joonas Pikkarainen
4

Wall Street Journalin tuoreen raportin mukaan Nintendo on siirtänyt Switch-konsolin 64-gigaisten pelikasettien julkaisun aikaisintaan vuoteen 2019.

Lähteiden mukaan myöhästymisen syynä on yhtiön kohtaamat tekniset vaikeudet 64-gigaisten korttien osalta. Alkujaan isompien kasettien oli määrä ilmestyä vuoden 2018 jälkimmäisellä puoliskolla.

Tällä hetkellä Nintendo Switchin pelikasettien maksimikapasiteetti on 32 gigaa.

WSJ:n mukaan osa ”kookkaista peleistä” tunnetuista julkaisijoista saattaa joutua siirtämään Switchille suunnattujen peliensä julkaisua niin ikään tuonnemmaksi, kunnes 64-gigaiset pelikasetit saapuvat markkinoille.

Lehden saamien tietojen mukaan myös muutamat kehittäjät ovat osoittaneet epäilyksensä, jonka mukaan Switch-konsoli ei välttämättä taivu muutoinkaan hyvin sisällöltään kookkaita pelejä varten.

Yhtiön pari viimeaikaista omaa suurpeliä, The Legend of Zelda: Breath of the Wild sekä Super Mario Odyssey, vievät tilaa alle 16 gigaa. Muiden julkaisijoiden pelit ovat sen sijaan lähestyneet jo nykyistä rajaa tai peräti ylittänyt sen pakollisten julkaisupäiväpäivitysten seurauksena.

Nintendo Switch julkaistiin maaliskuussa. Konsolia on myyty maailmalla jo yli 10 miljoonaa kappaletta.

Lähde: GameSpot

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän Bloob kuva
Bloob

En kyllä itse tule ostamaan (AAA) peliä jota en voi suoraan kasetilta pelata, ilman mitään pakollisia latailuja.

Käyttäjän Marioysikax kuva
Marioysikax

Nintendolla tuntuu olevan jonkunlainen taikasauva jolla saavat pelinsä aivan järkyttävän pieneen kokoon. Wii U:lla Super Mario 3D World ja Splatoon lataukset ei todellakaan ollut kuin muutaman gigan ja muistan miettineeni että onko lataus osittainen tai vastaavaa. Smash brossillakaan ei ole kokoa kuin tuon 16 gigaa.

Olisikohan nintendo katsonut omia pelejään ja miettinyt että tuo 32 gigaa on enemmän kuin tarpeeksi tulevaisuudessakin ja sitten nämä muut yritykset katsovat omia 100 gigan tuotoksia ja haluavat saada ne sellaisinaan laitteelle? Koska eihän switch ole mikään järkyttävän tehokas kotikonsoliksi, joten pelit pitää kuitenkin räätälöidä sille erikseen ala Wii aika.

Lainaus Bloob

En kyllä itse tule ostamaan (AAA) peliä jota en voi suoraan kasetilta pelata, ilman mitään pakollisia latailuja.

Kyllähän noissa nintendon omissakin peleissä tuntuu olevan päivityksiä jotka mitä todennäköisemmin kannattaa ladata ja splatoon/arms akselilla ovat pakollisia.

Käyttäjän Bloob kuva
Bloob
Lainaus Marioysikax

Kyllähän noissa nintendon omissakin peleissä tuntuu olevan päivityksiä jotka mitä todennäköisemmin kannattaa ladata ja splatoon/arms akselilla ovat pakollisia.

On toki, ja korjaus- / parannuspäivitykset ovat OK, mutta kyllä sen pelin pitäisi pääasiassa toimia suoraan siltä kortilta (jonkinmoinen asennus olisi ihan ok) ilman latauksia.

Käyttäjän partajeesus kuva
partajeesus

Mitä väliä vaikka nuo tulisi saataville heti huomenna.
Ahneet pelitalot kuitenkin käyttäisivät sitä pienintä (=halvinta) korttia ja pakottavat kuluttajan lataamaan loput pelistä netistä. Toki samalla muistetaan pyytää switch versiosta kalliimpaa hintaa.

Esim L.A. noire maksaa ps4 ja xbox one versiona 39e kun taas switch versio on 49e.
Toki tarjouksia on molemmista, mutta nuo on ne ohjehinnat.