Uutinen: Jumaleissön! Uusi sivulta kuvattu Metroid paljastui 3DS:lle

13.06.2017
Kirjoittanut: Panu Saarenoja

Nintendo on paljastanut yllättäen uuden sivulta kuvatun Metroid-pelin. Kyseessä on Metroid: Samus Returns, joka on eräänlainen uudelleenkuvitelma alunperin Game Boylta tutusta Metroid II -seikkailusta.

Uutta Samus Returnsia kehittää viimeisimmistä Castlevania-peleistä tuttu MercurySteam ja se mukailee vahvasti tuttua sivulta kuvattua Metroid-rakennetta. Pelin ulkoasu nojaa tällä kertaa tosin 3D-grafiikkaan ja onpa odotettavissa ilmeisesti uusia kykyjäkin.

Julkaisunsa Metroid: Samus Returns saa 15. syyskuuta.

19 kommenttia

13.06.2017 20:24
Tämä oli kyllä vaisun E3:n paras ja ainut ylläri meikäläiselle. Day 1.
Picture of Corso
13.06.2017 20:32
Uusi 2D Metroid? Count me in!
Picture of Qlaos
13.06.2017 20:32
Auta armias!!! AAAHHH!!!

Saatte anteeksi sen Federation Forcen!!
Picture of Teräskäsine
13.06.2017 20:43
3DS:lle? Ei jatkoon.
Picture of snaketus
13.06.2017 20:46
No ei tuo kovin erikoiselta näyttänyt ja minä sentään tykkään metroidvania-tyylin peleistä, joten kuvittelisi että Metroid olisi peli, joka iskee. Tältä samalta tekijältä pelailin sen Castlevania 2D-pelin ja se oli kyllä ihan ok mutta tosiaan ei mikään ikimuistettava huippukokemus. Vähän samat fiilikset tästä trailerista.
Picture of zappah
13.06.2017 21:57
Jes, 3DS:lle! Jatkoon!

Näitä 2D:itä pelaa paljon mieluummin kuin Metroid Primejä.
PS. "Jumaleissön" otsikossa näyttää aika naurettavalta.
Picture of Hayarigami
13.06.2017 22:03
Lainaus käyttäjältä Hayarigami
PS. "Jumaleissön" otsikossa näyttää aika naurettavalta.
Vain naurettavalta? Täytyy kokeilla ensi kerralla siis kovemmin Sad

-Panu
Picture of Riepu
13.06.2017 22:14
Helvetti. NS:n hybridiominaisuus antoi sellaisen kuvan, että DS-konsoleille tulleet pelit tulisivat nyt NS:lle. Ja samalla kehitykseen tulisi rohkeutta. Ja olisi myös retrompaa menoa. Mutta ei kai *ittu sitten....
Picture of JayeizH
13.06.2017 23:47
Lainaus käyttäjältä zappah
No ei tuo kovin erikoiselta näyttänyt ja minä sentään tykkään metroidvania-tyylin peleistä, joten kuvittelisi että Metroid olisi peli, joka iskee. Tältä samalta tekijältä pelailin sen Castlevania 2D-pelin ja se oli kyllä ihan ok mutta tosiaan ei mikään ikimuistettava huippukokemus. Vähän samat fiilikset tästä trailerista.

Ei erikoiselta, vaan täydelliseltä. Joka katsoi Treehouse Liven osion, jossa tämä peli julkistettiin, sai kyllä hieman paremman käsityksen miltä tämä näyttää ja kuulostaa. Vielä paremmin ne, jotka ovat 3DS:lle eShopista ladanneet tämän "natiivin" 3D-trailerin. Pelkästään tällä piestiin nuo kaikki AAA4K-ryskeet, joita tuli ripakopallinen noissa eri presseissä. Muutamaa lukuunottamatta eivät paljoa innostaneet, eli Evil Within 2 ja Beyond Good and Evil 2 olivat ne itseäni kiinnostavat. Ehkä vähän myös NFS Payback.

ARMS, Splatoon 2, Mario + Rabbids: Kingdom Battle, Mario Odyssey sekä Xenoblade Chronicles 2 takaavat että Switchillä EI VOI loppua pelattava tänä vuonna. Ensi vuodellekin tiedossa jo joitakin Nintendon omia tuotoksia, kuten UUDET Kirby ja Yoshi (Unral Engine 4) muutaman mainitakseni. Metroid Prime 4:n pelkään valuvan 2019 puolelle.. toivottavasti olen väärässä!
Picture of Mikanes
13.06.2017 23:51
Mä olen suuri Metroid-fani joten tämä on ollut aika hieno päivä. Mielessäni olin kuvitellut, että seuraavassa 2D-Metroid olisi tiukasti 2D. Jotenkin tällainen sekatyyli rikkoo immersiota. Vanhoissa Metroideissa ei ollut mitään ylimääräistä. Aion kuitenkin hankkia tämän heti ja kerron vasta sitten lopullisen mielipiteeni. Nintendolla oli mielestäni muutenkin vahva esiintyminen E3:ssa. Ei lainkaan huonompi juttu aloittaa vaikuttavalla trailerilla Xenoblade Chronicles 2:sta. Mutta aina jaksetaan valittaa. Kyllä minäkin valitin viime vuoden E3:n jälkeen. Nyt ei ole syytä valittaa.
Picture of Qvistus