Ikuisuusprojekti Star Citizen näyttää edelleen todella komealta – uudella trailerilla vilahtaa yksi jos toinenkin huippunäyttelijä / Uutiset / www.pelaajalehti.com

Ikuisuusprojekti Star Citizen näyttää edelleen todella komealta – uudella trailerilla vilahtaa yksi jos toinenkin huippunäyttelijä

11.10.2018 // Kirjoittanut: Joonas Pikkarainen
7

Cloud Imperium Games on julkaissut runsaasti uutta pelikuvaa ikuisuusprojekti Star Citizenistä, mukaan lukien varsin vakuuttavan trailerin pelin yksinpelikampanjasta Squadron 42.

Alkujaan osaksi emopeliä suunniteltu Squadron 42 on kehityksen myötä irtaantunut itsenäiseksi teokseksi, jossa pelaajat pääsevät räiskimään sekä avaruusaluksen puikoissa että jalat maassa muukalaisia vastaan.

Näyttävällä videolla esitellään kampanjan tarinaa ja sitä varten palkattua vakuuttavan nimekästä näyttelijäjoukkiota. Pelin hahmoille kasvonsa ja äänensä ovat lainanneet muun muassa Mark Hamill, Gillian Anderson, Gary Oldman, Mark Strong, Henry Cavill, Andy Serkis, Ben Mendelsohn, Liam Cunningham ja John Rhys Davies.

Squadron 42 sijoittuu vuoteen 2945 ja kertoo Maan ja sotaisan vanduul-rodun välisestä sodasta. Pelin tarkempi julkaisusuunnitelma on tarkoitus julkaista joulukuussa, jolloin selviää toivottavasti myös sen julkaisupäivä.

Yksinpelikampanjan lisäksi studio julkaisi myös runsaasti pelikuvaa varsinaisesta Star Citizenistä. Alla olevilla videoilla nähdään muun muassa uusia hävittäjiä, pelinsisäisiä mainosvideoita sekä lähes puolentoista tunnin edestä varsinaista pelikuvaa.

Pelivideolla nähdään massiivinen määrä uutta informaatiota pelistä. Kaikki käynnistyy tehtävänannolla, jonka jälkeen pelaaja siirtyy Kraken-avaruusaseman lävitse ilmakehään esittelemään valtavaa planeettaa ja sen vaihtelevia biomeja. Videon kruunaa maa- ja ilmataistelut, maanalaiset kompleksit sekä uuden avaruusalusten ostomekanismin.

Pelin alfaversioon julkaistiin juuri myös uusi päivitys, joka lisää muun muassa kasvojentunnistuksen, uusia aluksia ja aseita ja tekoälyn ohjaamia vastustajia. Alfaa on lisäksi optimoitu niin, että kehittäjät lupaa ruudunpäivitysnopeuksien jopa tuplaantuvan käyttäjillä.

Star Citizen julkistettiin ensimmäisen kerran jo vuonna 2012 Kickstarter-kampanjassa. Alkujaan pelin oli määrä ilmestyä jo vuonna 2014, mutta tekijöiden alati laajentunut kunnianhimo on kasvattanut pelin kokoa toistuvasti. Pelille ei ole toistaiseksi annettu julkaisupäivää.

Vuosien aikana peli on kerännyt jo yli 195 miljoonaa dollaria rahoitusta käyttäjiltä.

Star Citizen julkaistaan aikanaan pc:lle.

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän Bloodborne kuva
Bloodborne

Anvil alus tuo mieleen aika "tuntemattoman "leffan 80-luvulta.

Käyttäjän edqe kuva
edqe

Kuten videoiden otsikoissa näkyy, niin nämä julkistukset tehtiin CitizenCon 2948 (2018) tapahtumassa. Siellä pidettiin paljon esityksiä ja demottiin tuleviin versioihin lisättäviä ominaisuuksia, kuten esimerkiksi alfa 3.4:n uutta lentomallia. Kuten esityksestäkin käy selväksi, niin uusi lentomalli tulee olemaan valtava muutos nykyiseen verrattuna.

Esityksistä tehdyt videot ovat vielä editointivaiheessa, mutta ne tullaan lisäämään YouTube-sivulle kunhan valmistuvat.

Kaiken kaikkiaan hieno tapahtuma ja kävijöillä tuntui riittävän hauskaa ja mielenkiitoista aikaa. Paikalla olleet pääsivät keskustelemaan kehittäjien kanssa ja tietysti viihtymään muiden osallistujen seurassa.

Uudet lisätyt ominaisuudet eivät ole varsinaisesti "alati laajentuvan kunnianhimon" tuotoksia, vaan jo vuosia sitten lisättäväksi suunniteltuja. Esimerkiksi lisätty Face over IP (FoIP) oli suunnitelmissa jo vuonna 2013. Projekti on valtava, joten ominaisuuksien lisääminen kestää aikansa.

Käyttäjän Boblick kuva
Boblick

Hei edqe, heitänpä tähän tuon kysymykseni SC:stä kun foorumin puolella taitaa vieraily kyseisessa SC ketjussa olla aika harvinaista :)

On tässä jo pidemmän aikaa kutkuttanut ostaa peli testaukseen, niin onko siinä mielestäsi jo tarpeeksi tekemistä 10 - 20h edestä (3.2 kirjoitushetkellä)? Kerran on tullut pelattua avointa viikonloppua (taisi olla 2.jotain aikoihin, en muista tarkkaan) ja peli oli mielenkiintoinen, mutta ei ehkä siinä vaiheessa vielä minulle. Ymmärrän, että peli ei pyöri vielä kovinkaan hyvin ja siinä on bugeja, mutta onko se sellaisessa kunnossa että aktiviteetteja voi suorittaa alusta loppuun ilman isompia bugeja?

Toinen kysymys koskee aloituspaketteja. Pitäisi alle 100 dollarilla päästä sekä SC:n että SQ42 käsiksi ja se ei oikeastaan jätä vaihtoehdoiksi kuin Mustangin ja Auroran. Onko mitään mielipidettä kumpaan kannattaisi sortua? Vai onko kenties parempi haarukoida lisää dollaria pöytään päästäkseen johonkin "parempaan" alukseen? Ja mitä tuo 3kk vakuutus käytännössä tarkoittaa ja mitä sen loppuminen meinaa?

EDIT: Ja vielä sen verran, että saako peliä edes pyörimään millään muulla kuin 1080 Ti:llä? Itselläni on 1070 ja i5-7600K.

Käyttäjän edqe kuva
edqe

Vastasin @Boblick tuonne foorumin puolelle. Hyviä kysymyksiä.

Käyttäjän edqe kuva
edqe

Alla video pelin kehittämisestä ja sitä kehittävistä henkilöistä.

IMAGE(https://i.ytimg.com/vi/R5MWtkEVWCU/hqdefault.jpg)

Käyttäjän Portable kuva
Portable

Vaatikos tää peräti 200 gigan loven kovosta?

Käyttäjän menu kuva
menu

Squadron 42 yksinpelinä kiinostaa aivan mielettömästi ja toivottavasti saadaan samanlaista saippuaoopperaa mitä Wing Commander oli :)