Helvetti on irti kovempana kuin koskaan – tältä Doom Eternal näyttää toiminnassa / Uutiset / www.pelaajalehti.com

Helvetti on irti kovempana kuin koskaan – tältä Doom Eternal näyttää toiminnassa

10.08.2018 // Kirjoittanut: Panu Saarenoja
7

Bethesda ja id Software ovat paljastaneet ensimmäiset pätkät pelikuvaa Doom Eternalista. Paljastus tapahtui QuakeConin avajaistilaisuudessa, joka näytettiin suorana maailmalle verkkolähetyksen muodossa.

Vuoden 2016 Doom-räiskintää jatkava peli vie luvatusti taistelun demoneja vastaan nyt Maan päälle, jossa Helvetin voimat ovat ottaneet ylivallan. Doom Slayeria odottaakin Telluksella kaksi kertaa enemmän erilaisia vihollisia, joiden joukkoon mahtuu niin tuttuja ilmestyksiä kuin kokonaan uusia tuttavuuksia.

Toiminnaltaan jatko-osa on tuttua huttua edellispeliä pelanneille, mutta muutamin lisäyksin. Räiskittävät demonit tuhoutuvat nyt näkyvästi näiden ottaessa vahinkoa, aseistusta on monipuolistettu ja liikkuvuuttakin on paranneltu. Käyttöön saadaan esimerkiksi heittokoukku, minkä lisäksi pelimaailmasta löytyy enemmän kulkemista jouduttavia interaktiivisia yksityiskohtia.

Kokonaan uudenlainen moninpeliominaisuus on vahvistunut samalla Doom Eternaliin. Pelkän demoniräiskeen ohella pelaajat voivat jatkossa lähteä valloittamaan muiden pelaajien pelejä muuntumalla itse demoneiksi. Demonina riehumisen ei tarvitse olla myöskään yksinäistä puuhaa, vaan mukaan voi ottaa jopa kavereita.

Id lisäksi vannoo, että kiihkeän pelattavuuden ohella se on keskittynyt taas Doomin universumin rakentamiseen. Toiminnan taustalla ruksuttaa jälleen siis monilla yksityiskohdilla varustettu tarina.

Doom Eternal julkaistaan Xbox Onelle, PlayStation 4:lle, Switchille ja pc:lle. Ohessa sekä kaksi pelikuvapoimintaa Doom Eternalin QuakeCon-esittelystä että myös koko esityksen arkistoitu versio.

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän rautahuilu kuva
rautahuilu

"remember demon can be an offensive term, prefer to them as mortally challenged"
Hyvää vittuilua.

Jostain syystä tekijät ovat kaikesta päätelleen unohtaneet ettei alkuperäiset pelit olleet pelkkää aivotonta toimintaa. Itse muistan että siellä oli aika vahvasti myös kauhua ja paljon hiljaisempiakin hetkiä kun etsittiin sitä oikeaa ovea tai salaisuuksia ja sitten säikähdettiin kun seinän takaa paljastui mörkökaappi. Tietenkin konsoleila tämä oli vahvempi kuin puuceellä mutta kuitenkin.

Käyttäjän Mikanes kuva
Mikanes

Mistä saa tilauskuponkeja? Täytyy heti tuon definitiivinen versio laittaa tilaukseen, eli Switchille ofkoors..

Käyttäjän snaketus kuva
snaketus
Lainaus Mikanes

Mistä saa tilauskuponkeja? Täytyy heti tuon definitiivinen versio laittaa tilaukseen, eli Switchille ofkoors..

Toivottavasti tämän Switchille tuleminen muiden versioiden kanssa samanaikaisesti ei vaikuta peliin negatiivisesti.

Käyttäjän Hanska kuva
Hanska

Heti menee ostoon Puuceelle. Sitä sitte hakkaan silmät kierossa ja vaahtoa suusta tursuten saakeli 120fps graffat tapissa ja muna ojossa.

Käyttäjän Augustus kuva
Augustus
Lainaus snaketus

[quote="Mikanes"]Mistä saa tilauskuponkeja? Täytyy heti tuon definitiivinen versio laittaa tilaukseen, eli Switchille ofkoors.. [/quote]
Toivottavasti tämän Switchille tuleminen muiden versioiden kanssa samanaikaisesti ei vaikuta peliin negatiivisesti.

En usko että vaikuttaa.

Käyttäjän Wilbur kuva
Wilbur

Onto go. Hienoa!

Käyttäjän Kornholic kuva
Kornholic

Ei käy Mick Gordonia kateeksi tällä hetkellä, kun tehtävänä on säveltää vielä kovempi tai vähintään yhtä kova soundtrack kuin aikaisemmassa pelissä.