Facebookin hurjat visiot Oculus Riftistä: "Sen pitää myydä liki 100 miljoonaa"

30.10.2014 // Kirjoittanut: Jarkko Fräntilä
11

Facebook maksoi 2 miljardia dollaria saadakseen Oculus Riftin itselleen. Nyt Facebookin perustanut Mark Zuckerberg on kertonut, miten virtuaaliteknologian pitää myydä hurjia määriä ollakseen merkittävä tekijä laitemarkkinoilla.

– Sanoisin, että Oculus Riftin pitää myydä 50 miljoonasta 100 miljoonaan kappaletta ollakseen todella varteenotettava voima tämän päivän laitemarkkoinoilla, Zuckerberg sanoi. 

– Tuon tavoitteen saavuttamisessa menee vuosia. En usko, että pääsemme myyntitavoitteisiimme muutaman seuraavan vuoden aikana. Vaatii monta Oculus Rift -sukupolvea, että myyntitavoitteet täyttyvät, hän jatkoi.

Viime toukokuussa Oculus Riftin toimitusjohtaja Brendan Iribe kertoi, miten virtuaalilaitteen ei kannata keskittyä pelkästään peleihin, sillä silloin laite voisi myydä korkeintaan 10-50 miljoonaa kappaletta.

Tavoitteet kuulostavat hurjilta, mutta Facebook-oston myötä Oculus Riftin takana seisoo sen verran pääomaa, että kaikki on mahdollista.

Lähde: PCGamer.

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän lindario kuva
lindario

Ellei muuten, niin ihan mielenkiinnon vuoksi virtuaalitekniikka kyllä itseäni kiinnostaa. Jos sellaisen potan tulen joskus hankkimaan, niin odotan kuitenkin suosiolla näiden tulossa olevien ensimmäisten mallien yli ja investoin vasta kun tekniikka on kasvanut lapsenkengistään maksimivaikuttavuuteensa. Ei nääs viidensadan euron suttukuva kiinnosta, kun en varsinaisesti ruutunäytöissäkään mitään vikaa näe.

Käyttäjän Turzka kuva
Turzka

Täydellinen VR on vielä kaukana tulevaisuudessa, kuluttajia ei löydy kulujen maksamiseen ennenkuin kuluttajalaitteiden tehot , pelien yhteensopivuus sekä laatu ovat VR:n kanssa ovat normeja.

Käyttäjän Megaman kuva
Megaman

Mä veikkaan, että homma kaatuu matkapahoinvointiin, jota jengi saa VR:stä.

Käyttäjän gurgi kuva
gurgi
Lainaus käyttäjältä Megaman

Mä veikkaan, että homma kaatuu matkapahoinvointiin, jota jengi saa VR:stä.

Se on aika varma juttu. Monet valittivat jo 3D-lasien pistävän pään sekaisin ja voisin kuvitella että nuo vasta pistävätkin pään pyörälle.

Käyttäjän Nemca kuva
Nemca
Lainaus käyttäjältä gurgi

Lainaus käyttäjältä MegamanMä veikkaan, että homma kaatuu matkapahoinvointiin, jota jengi saa VR:stä.Se on aika varma juttu. Monet valittivat jo 3D-lasien pistävän pään sekaisin ja voisin kuvitella että nuo vasta pistävätkin pään pyörälle.

Kannattaa katsoa faktatietoa mitä laitteisiin laitetaan ja miksi. Jo nyt kuullut DK2-kitistä, että "matkapahoinvointi" on mitätöntä. Itsellä 3d-laseista tulee huono olo, mutta edes DK1ssä ei niinkään.

Käyttäjän Core kuva
Core

Ei tule myymään 100 miljoonaa.

Käyttäjän snaketus kuva
snaketus

Ei, ei mitenkään. Pelaamiseen tästä ei todellakaan ole. Aikuisviihde voi myydä muutaman kypärän.

Käyttäjän Joulupukki kuva
Joulupukki

Nuo developer kitit on jo myynyt yli 100 000 kappaletta, joten heleposti parin vuoden aikana menee jo pari milliä rikki.

Se tulee siitä sitten kiihtymään, kun peruskonekkin pyörittää oculusta hyvin.

Tuo on jo erinomainen peleihin, CAD töissä mahtava, arkkitehtuuri suunnittelussa, sotateollisuudessa, elokuvissa, pornossa. Eli onhan sillä potentiaalia.

Ja eikä vr;n tarvii olla täydellinen että se myisi, ei näytötkään ole täydellisiä. Näytötkin ovat kaukana täydellisestä.

Käyttäjän Blastyk kuva
Blastyk

Tämä on pelaamisen tulevaisuus. Uskon ja toivon että myyntitavoite täyttyy. Virtuaalitodellisuus on luonnollinen jatkumo kirjat --> leffat --> videopelit -aikajanalla.

Käyttäjän Speedy kuva
Speedy

No tulee varmaan ite ostettua sonyn laite ku tulee.