Donkey Kong Country oli 90-luvun tekninen ihme – tekijät kertovat SNES-klassikon synnystä / Uutiset / www.pelaajalehti.com

Donkey Kong Country oli 90-luvun tekninen ihme – tekijät kertovat SNES-klassikon synnystä

16.12.2017 // Kirjoittanut: Ville Arvekari
2
Donkey Kong Country oli 90-luvun tekninen ihme – tekijät kertovat SNES-klassikon synnystä

Pelien tekniikkaa ja teknologiaa tutkiva Digital Foundry uppoutuu uusimmassa retrojaksossaan Super Nintendo -klassikko Donkey Kong Countryyn.

Ilmestyessään Raren kehittämää DKC:a pidettiin 1990-luvun ja Super Nintendon teknisenä ihmeenä, joka loi kolmiulotteiselta näyttävän ulkoasun 16-bittisellä konsolilla. Samaa teknologiaa hyödynnettiin luonnollisesti pelin jatko-osissa ja taistelupeli Killer Instinctissa.

Uusi jakso esitteleekin yksityiskohtaisesti pelien kehityksen ja teknologian taustoja useiden Raren avainhenkilöiden kanssa, jotka työskentelevät tätä nykyä Yooka-Layleen luoneella Playtonic Gamesilla. Samalla jakso toimii kiinnostavana katsauksena ajan pelinkehityskulttuuriin,

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän snaketus kuva
snaketus

Epäsuosittu, mutta rehellinen mielipide tulossa. Olet varoitettu!

Tämä DF Retro jakso jätti vähän kylmäksi. Tuntui siltä, että kehittäjä haastattelut ottivat täysin vallan, mikä on hieno asia, että saivat tähän oikeata Rare-veteraaneja, mutta sitä tyypillistä Johnin yksityiskohtaista analyysiä sitten ei saatu siinä mittakaavasda mihin tässä sarjassa ja kanavalla yleensä on totuttu. Toki kehittäjät itse vähän sitä avasivat, mutta se oli enemmänkin sellaista nostalgista muisteloa, eikä pelin pistämistä palasiksi ja syyniin yksityiskohtaisesti. Olin hieman pettynyt.

Käyttäjän Hanska kuva
Hanska

DKC:t on kyllä edelleen hemmetin hyviä pelejä. Vasta laitoin ton ekan osan tulille. Oli vaikeuksia lopettaa pelaaminen, vaikka piti vaan nopeasti testata emulaattoria.