Cyberpunk 2077:n traileriin piilotettu viesti kertoo, miksi julkaisu viivästyi / Uutiset / www.pelaajalehti.com

Cyberpunk 2077:n traileriin piilotettu viesti kertoo, miksi julkaisu viivästyi

29.08.2018 // Kirjoittanut: Jukka Moilanen
19

CD Projekt REDin äskettäin julkaisema Cyberpunk 2077:n traileri sisältää piiloviestin peliä kuumeisesti odottaville faneille.

Trailerin viimeiseen ruutuun piilotettu viesti pahoittelee, että trailerin julkaisussa kesti niin pitkään. Peliä esiteltiin kesäkuun E3-messuilla suljettujen ovien takana, mutta julkisuuteen pelistä saatiin videokuvaa vasta nyt. Cyberpunk 2077 -kehittäjien mukaan taustalla oli studion oma epävarmuus ideoistaan ja pelin lopullisesta muodosta.

-Kun kehittäjä esittelee pelikuvaa pelistään, se tarkoittaa, että peli näyttää tältä ja toimii näin, studio muotoilee viestissään.

-Tässä tapauksessa niin ei ole. Cyberpunk 2077 on syvällä kehitystyössä. Meillä on paljon suunnitelmia ja paljon mekanismeja pelitestissä, mutta emme tiedä mitkä niistä selviytyvät julkaisuun. Tämän vuoksi juuri näkemienne kaltaisten videoiden julkaiseminen on riskialtista - emme halua pelaajien sanovan, että "tuo ase toimi eri tavalla edellisessä videossa" tai "miksi muutitte käyttöliittymää?". Muutos kuuluu pelien kehitykseen ja lukemattomia asioita muokataan päivittäin. Pelkomme oli (ja on tavallaan vieläkin), että luulette nähneenne tarkalleen, miltä Cyberpunk 2077 näyttää.

Viestin mukaan Cyberpunk 2077:n keskeneräistä versiota nähneiden vastaanotto oli kuitenkin niin positiivinen, että studio uskaltautui jakamaan pelin nykyisessä muodossaan suuren yleisön nähtäväksi.

Cyberpunk 2077 on työn alla pc:lle, PS4:lle ja Xbox Onelle.

Lähde: Reddit

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän edqe kuva
edqe

Piiloviestit tietysti ihan jänniä, mutta kyllä toivoisin että pelitalot tulisivat reippaasti kertomaan tällaiset uutiset julkisesti. Joukkorahoitus on tehnyt pelien kehittämisestä hivenen avoimempaa, mutta kyllä ainakin itse kaipaisin avoimuutta vielä huomattavasti lisää. Mitä enemmän pelaajat ja pelitoimittajat ymmärtävät pelien kehittämisestä ja erilaisista haasteista sen paremmin uutiset myöhästymisistä, grafiikan heikennyksistä, yms. otettaisiin vastaan (ainakin luulisi).

Käyttäjän zappah kuva
zappah

Isoin valitusryhmä taitaa lopulta olla ns. "downgrade"-porukka.

Käyttäjän snaketus kuva
snaketus
Lainaus zappah

Isoin valitusryhmä taitaa lopulta olla ns. "downgrade"-porukka.

Ei pelimekaanisissa muutoksissa mitään, mutta tsrpeeton graafinen "downgrade", niin kuin sen muotoilit, ärsyttää ihan saatanasti, koska se tehdään konsoleiden takia ja myös pc-pelaajat kärsii, vaikka peli pyörii tällaisenaan tämän päivän koneilla. Toivottavasti tästä tulee vasta PS5-sulupolven peli ja/tai nerffattu versio sitten nykyperunoille.

Ymmärrän kyllä tuon kehittäjien turhautumisen, mutta myös saavat syyttää itseään jos näyttävät jotain E3-lavaa vartrn kiillotetttua settiä. Näyttäkää oikeaa olemassa olevaa toimivaa peliä, niin suunta ei voi olla kuin ylöspäin eikä se "downgrade"!

Täsä tapauksessa CDPR pelkäsi ihan suotta, koska heillä oli oikea tämän päivän raudalla toimiva tuote. Ja konsolipelaajien kannattaisi miettiä, että pienellä lisäpanostuksells pelit voisi olla parempia ja kehittyä nopeammin, jos ei olisi kymmeneksi vuodeksi jos julkaisussaan vanhentunutta fiksattua rautaa.

Käyttäjän Gta IV kuva
Gta IV

toivottavasti tiputtavat NPC hahmojen määrää.. Tulee muuten olemaa ongelma..

Käyttäjän frozen kuva
frozen
Lainaus Gta IV

toivottavasti tiputtavat NPC hahmojen määrää.. Tulee muuten olemaa ongelma..

Eiköhän konoleilla taas tehdäkin niin kuten kävi witcher 3 kanssa myös

Käyttäjän edqe kuva
edqe
Lainaus snaketus

Ymmärrän kyllä tuon kehittäjien turhautumisen, mutta myös saavat syyttää itseään jos näyttävät jotain E3-lavaa vartrn kiillotetttua settiä. Näyttäkää oikeaa olemassa olevaa toimivaa peliä, niin suunta ei voi olla kuin ylöspäin eikä se "downgrade"!

E3 taitaa valitettavasti olla jo menetetty mahdollisuus, että jotain aitoa kehitysversio live-kuvaa mistään pelistä enää siellä nähtäisiin. Ainoa mieleen tuleva iso peliyritys joka esittelee kehitysversioita livenä julkisesti on CIG (Star Citizen). Tietysti on aina helppo naureskella demojen ongelmille, mutta mielestäni huomattavasti kovempi juttu heiltä, kuin yritykset jotka demoavat valmiiksi filmattua kuvaa tai julkaisevat youtube-videon.

Lainaus snaketus

Täsä tapauksessa CDPR pelkäsi ihan suotta, koska heillä oli oikea tämän päivän raudalla toimiva tuote.

Cyberpunk 2077 demo ei ainakaan omasata mielestäni ole graafisesti mitenkään huikea, enkä edes tarkoita tässä ilmeettömiä kasvoja ja muita puutteita. Tämänkin demon vaativuudet saattaisivat nousta, jos NPC-hahmot tekisivät jotain muutakin kuin vain haahuilisivat ympäriinsä. Emme siis tiedä vielä, että miten paljon peli tulee lopulta tehoja vaatimaan ja näin ollen graafinen downgrade nykyisestäkin demosta voisi olla mahdollinen.

Käyttäjän Corso kuva
Corso
Lainaus edqe

Cyberpunk 2077 demo ei ainakaan omasata mielestäni ole graafisesti mitenkään huikea, enkä edes tarkoita tässä ilmeettömiä kasvoja ja muita puutteita.

Graafisesti meno miellyttää omaa silmää, mutta tämä gameplay-traileri on se suljettujen ovien E3-pläjäys, joka pyöri reilun parin tonnin (i7-8700K, GTX 1080 Ti jne.) PC:llä.

Sitten aikanaan on hauska nähdä, miten PS4:n ja Xbox Onen karvalakkimallit tästä pelistä suoriutuvat, jos niitä ei tiputeta julkaisualustoina pois.

Käyttäjän Gta IV kuva
Gta IV
Lainaus frozen

[quote="Gta IV"]toivottavasti tiputtavat NPC hahmojen määrää.. Tulee muuten olemaa ongelma..[/quote]
Eiköhän konoleilla taas tehdäkin niin kuten kävi witcher 3 kanssa myös

Puhun nyt ihan PC versiostakin..

Käyttäjän edqe kuva
edqe
Lainaus Corso

Graafisesti meno miellyttää omaa silmää, mutta tämä gameplay-traileri on se suljettujen ovien E3-pläjäys, joka pyöri reilun parin tonnin (i7-8700K, GTX 1080 Ti jne.) PC:llä.

Pidän kyllä graafisesta tyylistä, mutta tekstuurit, varjostukset, efektit, kasvojen liikkeet, animaatiot, yms. kokonaisuudessaan ei saanut aikaan mitään *wow*-efektiä itselläni.

Pelin vaativuus vain kasvaa kun NPC:t saavat hieman lisää interaktiivisuutta. Demossa hahmot vain kävelevät kadulla robottimaisesti sen enempää mitään tekemättä. Olisikin mahtavaa jos CDPR kehittäisi peliä avoimemmin ja päästäisiin kurkistamaan mitä suljettujen ovien takana tapahtuu.

Käyttäjän Rokkijani kuva
Rokkijani
Lainaus Corso

Sitten aikanaan on hauska nähdä, miten PS4:n ja Xbox Onen karvalakkimallit tästä pelistä suoriutuvat, jos niitä ei tiputeta julkaisualustoina pois.

Current or Next-gen consoles?

June 17/18 Patrick Mills: "The current console generation is what we're aiming for. We are aiming for Xbox One, PlayStation 4, and of course PC as well."