Blizzard höllää Heroes of the Stormin kehitystyötä ja eSports-panostuksia / Uutiset / www.pelaajalehti.com

Blizzard höllää Heroes of the Stormin kehitystyötä ja eSports-panostuksia

14.12.2018 // Kirjoittanut: Jukka Moilanen
7

Blizzard on kertonut vähentäväsnä Heroes of the Stormin kehityspanoksia.

Tuoreessa blogikirjoituksessaan Blizzard-pomot J. Allen Brack ja Ray Gresko kertovat tehneensä vaikean päätöksen Heroes of the Storm -kehittäjien siirtämisestä muiden projektien pariin. Kehitystyö pelin parissa ei suinkaan lakkaa päätöksen seurauksena, mutta uusien sankarien ja tapahtumien julkaisurytmi on jatkossa harvempi pienemmän kehitystiimin vuoksi.

Lisäksi Blizzard on kertonut lopettavansa taisteluareenapelin viralliset eSports-järjestelmät. Näin ollen ammattilaisliiga Heroes Global Championship ja yliopistoliiga Heroes of the Dorm eivät palaa enää ensi vuoden aikana.

Lähde: Blizzard

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän samojedi kuva
samojedi

Taisi mennä jo markkinoinnista asti pieleen. "Tämä on Blizzardin Smash Bros..." Itse olin kyllä pelin tukija varsinkin esports-aikana, mutta en käytä peliin enää penniäkään. Tähän loppuu myös pelin pelaaminen. Ilman ammattilaisliigaa ei ole inspiraatiota pelata (edes casual tasolla).

Käyttäjän menu kuva
menu

Mobiili puolelle taitaa kaikki siirtyä lopulta

Käyttäjän snaketus kuva
snaketus

Diablo Immortal on vain alkusoittoa täydelliselle mobiilille siirtymiselle. RIP pelaajien Blizzard.

Käyttäjän Agathon kuva
Agathon

Näin se Activision myyrä nimeltä J. Allen Brack tuhoaa IP kerrallaan hyvin menestyvän peliyhtiön. Lisää mobiilipelejä, lisää loot boxeja, listää cash grabeja. Olihan tämä jo odotettavissa, kun niin moni tärkeä johtotason hahmo on jättänyt firman parin vuoden sisään.

Käyttäjän Miika Huttunen kuva
Miika Huttunen

Activisionin kosketus tuntuu kyllä vahvalta Blizzardin suhteen nykyään. Morhaimen lähtö kielii myös jotain tilanteesta...

Käyttäjän Balnazzard kuva
Balnazzard

Varmaan laajemmassa mittakaavassa Blizzardin johtohenkilöiden vaihtuminen ja Activisionin toimenpiteet näkyvät, mutta käsittääkseni Heroes of the Storm ei ikinä saavuttanut mitään laajempaa menestystä ainakin jos muihin MOBA peleihin tai Hearstoneen ja Overwatcthing verrataan. Eli siinä mielessä en ihmettele yhtään jos HOTSin kanssa haluttiin nostaa kädet pystyyn.

Käyttäjän Substance kuva
Substance

Tuon e-sports julkistuksen tekeminen vain 10 päivää ennen joulua oli sydämentöntä sadoille pro-pelaajille ja castereille. He ovat nyt kaikki työttömiä.

Mitä itse Heroessiin pelinä tulee niin Blizzard ei missään vaiheessa saanut siihen tehtyä järkevää mallia mikromaksuille.

2017 peliin tuli ns. 2.0-päivityksen myötä loot boxit ja pelin progression systeemi rakennettiin uudelleen niiden ympärille. Loot boxit alkoivat kuitenkin syytää pelaajille niin nopealla tahdilla asioita joista ennen piti maksaa oikeaa rahaa, ettei oikealla rahalla ollut lopulta enää mitään merkittävää virkaa pelissä. Puoli vuotta myöhemmin Blizzard laittoi joitain uusia skinejä maksumuurin taakse, mutta jos niistä halusi edes yhden, piti ostaa kokonainen huomattavasti kalliimpi bundle. Näiden bundlejen arvoa taas näivetti jo olemassa oleva loot box -systeemi. Pelaajilta poistettiin mahdollisuus ostaa euroilla juuri haluamansa skin tai mount, ja se mitä tuli tilalle oli kolmen virtaalivaluutan sekamelska jossa suuri osa sisällöstä oli ilmaista ja loput joko liaan kallista tai RNG-pohjaista.

Uusille pelaajille pelin pelaamisen aloittaminen on ajan kanssa käynyt aina vain vaikeammaksi ja kalliimmaksi. Kaikki herot pitää avata joko hitaasti kertyvällä kullalla tai oikealla rahalla, ja niitä on nyt about 75.

Ehkä pelille olisi paremmin sopinut eräänlainen season pass -systeemi joka olisi rohkeasti yhdistellyt pelin maksullista sisältöä enemmän yhden vuosittaisen tai puolivuosittaisen maksun alle kuitenkaan poistamatta mahdollisuutta pelata peliä myös ilmaiseksi.