Beyond: Two Souls saapuu tällä viikolla – Miten se eroaa Heavy Rainista? / Uutiset / www.pelaajalehti.com

Beyond: Two Souls saapuu tällä viikolla – Miten se eroaa Heavy Rainista?

7.10.2013 // Kirjoittanut: Johannes Valkola
12

Beyond: Two Souls saapuu tällä viikolla PlayStation 3:lle. Pelistudio Quantic Dream haluaa vielä ennen julkaisua painottaa, miten peli eroaa studion edellisestä tarinavetoisesta seikkailusta, Heavy Rainista.

Sonyn julkaisemalla videolla Quantic Dreamin johtohenkilö Guillaume de Fondaumiere puhuu uutukaisen pelimekaniikasta ja tekee pesäeroa tiimin kahden viimeisimmän pelin välille.

Viime viikolla Sony julkaisi PS Storeen Beyond: Two Soulsin demon, joka sisältää kaksi kenttää. Pelin pääosia esittävät Hollywood-näyttelijät Ellen Page ja Willem Dafoe. Musiikeista vastaavat puolestaan säveltäjälegenda Hans Zimmer yhdessä Lorne Balfellan kanssa. Uuden haastatteluvideon näkee tästä.

Beyond: Two Souls julkaistaan PlayStation 3:lle 9. lokakuuta.

Lähde: CVG

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän hemmoheikkinen kuva
hemmoheikkinen

Tuli pienenä yllätyksenä, että tämä tulee jo tällä viikolla. Vaikuttaa kyllä todella jännälle, ainoa huoli on tuo gameplayn taso. Eli onko tämä sitten varsinaista "pelaamista"? Pitää testata tuo demo ennen julkaisua.

Käyttäjän frozen kuva
frozen
Lainaus käyttäjältä hemmoheikkinen

Tuli pienenä yllätyksenä, että tämä tulee jo tällä viikolla. Vaikuttaa kyllä todella jännälle, ainoa huoli on tuo gameplayn taso. Eli onko tämä sitten varsinaista "pelaamista"? Pitää testata tuo demo ennen julkaisua.

no jos quicktime eventit on jonkun mielestä pelaamista niin sitten varmaan on ;)

Käyttäjän kurrinen123 kuva
kurrinen123

Ilman demoa en olisi ikinä ruvennut tästä pelistä odottamaan mitään, mutta nyt sen pelanneena tämä tulee olemaan paras "peli" IKINÄ! Ihan day one ostos kyseessä. Ei jaksa jo odottaa. Ja ne Aidenilla pelattavat kohtaukset oli huippua! Pystyi vaikuttamaan niin moneen asiaan mihin ei tarvitse edes koskea! Lopun taistelu oli todella eeppinen, vaikka olihan siinäkin puutteensa ja kyllä siinä niitä autoja pystyi niiden päälle kaatamaan. Ihan vain tuolle yläpuolella olevalle älypäälle tiedoksi.
Tarina kuulostaa ja näyttää uskomattoman hyvältä ja vaikka QTE ei lempi peli muotoni olekkaan niin ei se haittaa paskan vertaa.

Käyttäjän OsKu kuva
OsKu

Heavy Rain oli mielestäni parhaimpia pelejä koskaan ja jotenkin pelkään, että odotukseni ovat tätä kohtaan aivan liian korkealla. Täytynee vielä testata demoa, vaikka se tuskin antaakaan hyvää kokonaiskuvaa pelistä.

Käyttäjän redshift kuva
redshift

Heavy Rainin nyt jaksoi läpi vetää vaikka alkoikin loppua kohti puuduttamaan. Tämä jää kyllä demon perusteella hankkimatta. Ei kiinnosta pätkääkään.

Käyttäjän Anonymous kuva
Anonymous

Traileri vaikuttaa lupaavalta mutta en itse pelistä vielä tiedä. Demon laitan nyt lataukseen jotta pääsee vähän peliä kokeilemaan :). Itsellä odotukset korkealla, vaikka peliä en ole vielä pelannutkaan, mutta odotukset korkealla ainoastaan sen takia, koska Heavy Rain oli PS3:sen paras peli! Mutta nyt hus hus kommentteja lukemasta ja kokeilemaan peliä! ;)

Käyttäjän Haerski kuva
Haerski
Lainaus käyttäjältä kurrinen123

Lopun taistelu oli todella eeppinen, vaikka olihan siinäkin puutteensa ja kyllä siinä niitä autoja pystyi niiden päälle kaatamaan. Ihan vain tuolle yläpuolella olevalle älypäälle tiedoksi.

Pystyi heittelemään, mutta ei sillä useimmiten näyttänyt mitään vaikutusta olevan, kun auto pomppasi suurin piirtein pystysuoraan ilmaan tai täysin lyöntiä päinvastaiseen suuntaan, koska käsikirjoitus. Missän vaiheessa ei tullut seillaista tunnetta, että olisin itse tekemässä niitä asioita, vaan olin tuskallisen tietoinen siitä, että vain klikkailen asioita ja niille tapahtuu jotain, mitä tekijät nyt milloinkin ovat päättäneet niille tapahtuvaksi. "Interaktiivinen elokuva" osoittautuikin yhtä vähän interaktiiviseksi, kuin perinteinen elokuva. Ei vaan minua nappaa, että älypäättele siellä rauhassa.

Käyttäjän Haerski kuva
Haerski

Aiemmin vaikutti ihan mielenkiintoiselta. Demon jälkeen kiinnostuskäyrä syöksykiitoa nollaan. Pelkkää QTE:tä toisensa perään ja minulle ne eivät lisää immersiota tippaakaan vaan toimivat pelkkinä häiriötekijöinä. Mitäs muuta sitä voisikaan odottaa, kun ruudun tapahtumien seuraamisen sijaan joutuu koko ajan vahtaamaan eri kohtiin putkahtelevia näppäinprompteja ja muistelemaan että kumpikos olkanappi tuo R2 taas olikaan.

Muutenkin demon kentistä puuttui tunnelma ja tekemisen meininki kokonaan Ei liene ilmaisen demon ollessa kyseessä mikään spoileri kertoa, että toisessa kentässä päästään mättämään vähän poliiseja käkättimeen henkiolento Adrianin (EDIT: Eipäs ollutkaan, vaan Aiden) näkymättömissä housuissa, mutta tämäkin meneväksi tarkoitettu kohtaus rampautettiin täysin pelillisellä toteutuksella, jossa käytännössä etsitään niitä paria oikeaa, tiukasti ennaltamäärättyä vaikutuspistettä, joissa Adrian voi häiritä poliisien hyökkäystä ja koko tämän ajan kymmenien henkien swat-tiimi (jolla siis vastassaan yksi ainoa auton taakse piiloutunut teinityttö) kykkii itse puolestaan toisten autojen takana tekemättä yhtään mitään. Autot on vielä sijoiteltu niin, että kaiken järjen mukaan niitä pitäisi voida töniä poliisien päälle, mutta kun ei kelpaa pelille, koska käsikirjoittaja määräsi, että sinun kuuluukin possessoida tämä yksi solttu, joka sitten ampuu nämä kaksi kaveria tästä, jos vain onnistut taas yhdessä huikean jännittävässä QTE:ssä.

Tarinakaan ei demon tai trailerien perusteella juurikaan näytä tarjoavan parin Hollywood-näyttelijän lisäksi mitään kovin räväyttävää tai mielenkiintoista. Yliluonnollisilla kyvyillä varustetun teinitytön pakomatka viranomaisilta, jotka haluaisivat pistää tytön lukkojen taa ja oletettavasti tutkia ja hyödyntää näitä kykyjä vastoin tämän tahtoa. Jotenkin tuntuu, kuin tuokin idea olisi nähty pari kertaa ainaisemmin. Kiitos, mutta ei kiitos

Käyttäjän kurrinen123 kuva
kurrinen123
Lainaus käyttäjältä Haerski

Lainaus käyttäjältä kurrinen123Lopun taistelu oli todella eeppinen, vaikka olihan siinäkin puutteensa ja kyllä siinä niitä autoja pystyi niiden päälle kaatamaan. Ihan vain tuolle yläpuolella olevalle älypäälle tiedoksi.
Pystyi heittelemään, mutta ei sillä useimmiten näyttänyt mitään vaikutusta olevan, kun auto pomppasi suurin piirtein pystysuoraan ilmaan tai täysin lyöntiä päinvastaiseen suuntaan, koska käsikirjoitus. Missän vaiheessa ei tullut seillaista tunnetta, että olisin itse tekemässä niitä asioita, vaan olin tuskallisen tietoinen siitä, että vain klikkailen asioita ja niille tapahtuu jotain, mitä tekijät nyt milloinkin ovat päättäneet niille tapahtuvaksi. "Interaktiivinen elokuva" osoittautuikin yhtä vähän interaktiiviseksi, kuin perinteinen elokuva. Ei vaan minua nappaa, että älypäättele siellä rauhassa.

Kyllä minulla se tunne vain oli. Varsinkin alussa eli testi tilanteessa. Olen pelannut demon läpi 6 kertaa ja löydän uusia juttuja jatkuvasti.

Käyttäjän Haerski kuva
Haerski
Lainaus käyttäjältä kurrinen123

Kyllä minulla se tunne vain oli. Varsinkin alussa eli testi tilanteessa. Olen pelannut demon läpi 6 kertaa ja löydän uusia juttuja jatkuvasti.

Siinäkin kohtaa yritin esimerkiksi kaataa sen pöydän kulmalla olevan vesipullon naisen päälle, mutta jälleen kerran: Peli sanoi "A-a-aa! Pullo menee nyt kiltisti tuonne lattialle tasan tuohon suuntaan, senkin ilkimys!" Pelissä ei siis ole mitään fysiikkaa, vaan kaikki on animaatiota, jonka pelaaja vain triggeröi ja sitten katsoo sen tapahtuvan. Tai parhaassa tapauksessa pelihahmo jo aloittaa liikkeen ja pelaajan tehtävä on "viimeistellä" se, mikä on ehkä idioottimaisin pelimekaniikka, johon olen koskaan törmännyt. Mutta turhapa tästä on vääntää: Kun mielipiteet ei kohtaa, niin ne ei kohtaa.