Avoimen maailman One Piece -seikkailu päivättiin ensi vuodelle – tätä kaikkea on tarjolla / Uutiset / www.pelaajalehti.com

Avoimen maailman One Piece -seikkailu päivättiin ensi vuodelle – tätä kaikkea on tarjolla

19.11.2018 // Kirjoittanut: Panu Saarenoja
7

Manga- ja animeilmiö One Piecen seuraava isompi pelitapaus saadaan lännessä kauppoihin ensi vuonna 15. maaliskuuta. Peli on One Piece World Seeker, jota esiteltiin hiljattain tarkemmin viisiminuuttisella yleistrailerilla.

Video käy läpi monia World Seekerin perusteita pureutuen niin yleiseen avoimessa maailmassa liikkumiseen kuin tarjolla oleviin aktiviteetteihin. Selvästi pääosa peliajasta menee erilaisia vihollisia hutkien, mutta aina välillä pelaajan huomiosta taistelevat myös hiippailumahdollisuudet ja erilaisten materiaalien metsästäminen sekä hyödyntäminen.

Tuloaan One Piece World Seeker tekee Xbox Onelle, PlayStation 4:lle ja pc:lle. Perusversion ohella siitä kaupitellaan vielä rajallista The Pirate King Editionia, johon mukaan mahtuu pelin kausikortti, figuuri, pirunmarjareplika ja ääniraita. Ennakkotilaajille tarjotaan myös paria lisäpukua ja ylimääräistä sivutehtävää.

Lähde: Bandai Namco

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän Am To Us kuva
Am To Us

Tässähän on potentiaalia olla ihan viihdyttävä One Piece -peli! Varmaan menee ostoon, vaikka tuskin nyt on mikään monipuolisuuden riemuvoitto. Meno näyttää kuitenkin sopivan vapaalta, mielenkiintoista nähdä millainen tarina tähän sisältyy.

Käyttäjän Refloni kuva
Refloni

Odotukset aika matalalla. Tykkään itse sarjassa eniten hahmoista, läpänheitosta ja uskomattoman mielikuvituksellisen maailman tutkimisesta. Taistelut, jotka venähtävät välillä ylipitkiksi, ovat selvästi tylsin osa-alue. Sarjaa on takuulla vaikea sovittaa pelimuotoon niin, että se viihdyttäisi edes etäisesti samoista syistä kuin alkuperäinen.

Käyttäjän DuskTillDawn kuva
DuskTillDawn

Sarjassa monia hienoja saaria ja ympäristöjä, mutta silti valitsevat alueeks jonkun sieluttoman Unity saaren.

Käyttäjän Am To Us kuva
Am To Us
Lainaus Refloni

Odotukset aika matalalla. Tykkään itse sarjassa eniten hahmoista, läpänheitosta ja uskomattoman mielikuvituksellisen maailman tutkimisesta. Taistelut, jotka venähtävät välillä ylipitkiksi, ovat selvästi tylsin osa-alue. Sarjaa on takuulla vaikea sovittaa pelimuotoon niin, että se viihdyttäisi edes etäisesti samoista syistä kuin alkuperäinen.

Kieltämättä formaattia on haastava saada pelimuotoon juuri tuollaisena, mutta tämä peli vaikuttaa jo askeleelta oikeaan suuntaan. Ainakin mulle tämä näyttää paremmalta kuin ne Dynasty Warrior -formaattia lainaavat pelit. Olen myös samaa mieltä kanssasi noista seikoista jotka sarjasta tekee todella hyvän, mutta kyllä minullee nuo taistelutkin on toiminut oikein hyvin, tietysti riippuen asioista kuten niiden pohjustus, innovatiivisuus, ja tietenkin rytmitys.

Käyttäjän Refloni kuva
Refloni
Lainaus Am To Us

Kieltämättä formaattia on haastava saada pelimuotoon juuri tuollaisena, mutta tämä peli vaikuttaa jo askeleelta oikeaan suuntaan. -- Kyllä minulle nuo taistelutkin on toiminut oikein hyvin, tietysti riippuen asioista kuten niiden pohjustus, innovatiivisuus, ja tietenkin rytmitys.

Hyvässä* One Piece -tappelussa ei ole koskaan kyse pelkästä turpaanvedosta, vaan siinä on mukana mielenpelejä, odottamattomia taktiikoita, luovaa maaston käyttöä ja taistelu liikkuu paikasta ja tilanteesta toiseen. Voittaja ei ole se kumman kyky on vahvempi, vaan se kumpi osaa käyttää kykyään paremmin. Eikä tappelua venytetä useamman kirjan mittaiseksi. (Vrt. Dragon Ball)

Tuon trailerin mättö taas näytti ihan tavallisilta videopeliturpakäräjiltä, jossa faneja palvellaan tuttujen erikoisliikkeiden muodossa.

*Sarjassa riittää kyllä huonojakin.

Käyttäjän Am To Us kuva
Am To Us
Lainaus Refloni

Hyvässä* One Piece -tappelussa ei ole koskaan kyse pelkästä turpaanvedosta, vaan siinä on mukana mielenpelejä, odottamattomia taktiikoita, luovaa maaston käyttöä ja taistelu liikkuu paikasta ja tilanteesta toiseen. Voittaja ei ole se kumman kyky on vahvempi, vaan se kumpi osaa käyttää kykyään paremmin. Eikä tappelua venytetä useamman kirjan mittaiseksi. (Vrt. Dragon Ball)
---
*Sarjassa riittää kyllä huonojakin.

Kyllä, luettelit hyvän tappelun tunnuspiirteitä, mutta vielä huomioisin siihen lisäksi sen miten se on piirretty, miten hahmot on aseteltu ja onko saatu aikaan illuusio liikkeestä. Lisäksi mielestäni erityisesti One Piece -mätöissä tärkeää on hahmojen taustat, mistä lähtökohdista taistellaan ja mitä on todella pelissä. Välillä kyseessä tuntuu olevan maailmankatsomusten ja asenteiden kohtaaminen sen sijaan ,että kaksi tyyppiä vain katsoo kumpi on vahvempi tai taitavampi taistelija. Eli juuri sitä pohjustusta, josta puhuin aiemmin. Mielenkiintoinen keskustelu kyllä, alkaa toki menemään jo hivenen offtopiciksi :)

Käyttäjän Refloni kuva
Refloni
Lainaus Am To Us

Välillä kyseessä tuntuu olevan maailmankatsomusten ja asenteiden kohtaaminen sen sijaan ,että kaksi tyyppiä vain katsoo kumpi on vahvempi tai taitavampi taistelija. Eli juuri sitä pohjustusta, josta puhuin aiemmin. Mielenkiintoinen keskustelu kyllä, alkaa toki menemään jo hivenen offtopiciksi :)

Olen täysin samaa mieltä. Pohjustus on todella tärkeää, ja useimmat sarjan juonikaaret kulminoituvat juuri ideologioiden kohtaamiseen. Tämä on niitä asioita, jotka voidaan tehdä kunnolla myös pelissä. Kaikki on kiinni käsikirjoituksesta.