Assassin's Creed Odyssey on entistä roolipelimäisempi – pelikuvaa ja julkaisupäivä tarjolla / Uutiset / www.pelaajalehti.com

Assassin's Creed Odyssey on entistä roolipelimäisempi – pelikuvaa ja julkaisupäivä tarjolla

12.06.2018 // Kirjoittanut: Ville Arvekari
10

Kuten vuodot ja Ubisoftin oma ennakkopaljastus vahvisti, seuraava Assassin’s Creed -seikkailu on antiikin Kreikkaan sijoittuva Assassin’s Creed Odyssey. Ubisoft Quebecin kehittämää peliä esiteltiin julkaisijan omassa E3-lehdistötilaisuudessa, jossa siitä saatiin ensimmäiset viralliset ja kunnolliset maistiaiset

Mukana on tällä kertaa enemmän roolipelimäisiä elementtejä, sillä mukaan on ujutettu muun muassa keskustelupuita ja aiempaa monipuolisempaa hahmokehitystä. Pelaajien valinnat vaikuttavat pelin tapahtumiin, ja ensimmäinen valinta pelissä onkin merkittävä: päähahmo. Vaihtoehtoina on joko Alexios tai Kassandra, ja valinta säilyy läpi pelin.

Tarinallisesti Odyssey sijoittuu vuoteen 431 eaa Peloponnesolaissotien aikaan, jossa osapuolina ovat ateenalaisten johtama Deloksen meriliitto ja spartalaisten johtama Peloponnesolaisliitto. Pelaajan valinnan mukaisesti Kassandra tai Alexios työskentelee alueella spartalaisena palkkasoturina.

Maisemakattauksen myötä Assassin's Creed -peleistä tovin tauolla olleet meritaistelut tekevät paluun. Hieman alle puolet pelialueesta onkin merta, mutta massiivisella pelialueella riittää myös maita ja mantuja tutkittavaksi. Myös edellisestä Assassin's Creed Origins -pelistä tuttua varusteiden ja aseiden kehitystä on viety lupailujen mukaan pidemmälle.

Assassin’s Creed Odyssey sai myös julkaisupäivän, joka on 5. lokakuuta. Julkaisalustoina ovat pc, PlayStation 4 ja Xbox One.

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän CLD2 kuva
CLD2

Hankintaan menee sitten jossain kohtaa. Hyvä että tuovat meritaistelut takasin, mutta en kyllä olisi trailerin perusteella uskonut AC peliksi on se niin paljon muuttunut.

Käyttäjän snaketus kuva
snaketus

Oho, tämä voisi jopa semisti kiinnostaa.

Edit: Ainut mikä tässä vähän on off on sama kun Ghost of Tsushimassa. Se, että antiikin Kreikassa muka puhutaan Englantia ja vielä tuollain ihan aksentilla. Toivoisin, että tämä olisi puhuttu Kreikaksi tai mitä ikinä kieltä siellä oikeasti puhuttiinkaan. Onneksi sentään Ghost of Tsushima on pelattavissa Japaniksi puhuttuna, tuo huomattavasti enemmän immersiota.

Käyttäjän Peluri83 kuva
Peluri83

Eipä kyllä assassiini peliksi tätä enään tunnista ehkä joskus alesta hankkia jos sittenkään.

Käyttäjän rap kuva
rap

Vaikuttaa valikoita myöten niin samalta kun Origins että ei oikein nappaa. Ehkä sitten joskus kun korkeintaan puoleen hintaan kun saa keräily mielessä kun löytyy melkein kaikki AC:t. Origin alkoi tuntua 10h jälkeen niin puulta, että just jaksoi tarinan läpäistä.

Käyttäjän zappah kuva
zappah

Origins oli sarjan paras peli, joten vaikka tämä olisi "vain" sitä samaa, niin aika pitkälle pääsee jo sillä. Lisäyksiäkin tuntuu olevan, joten hyvin varmasti menee ostoon tämä tapaus.

Käyttäjän Andzerx kuva
Andzerx

En oikein lämmennyt Origins roolipelipainoitteisempaan linjaan, joten en ole tästäkään kovin innoissani. Miksi Ubisoft menee vain kauemmaksi pelisarjan ytimestä, eli salamurhaamisesta?

Käyttäjän Defgon kuva
Defgon
Lainaus Andzerx

En oikein lämmennyt Origins roolipelipainoitteisempaan linjaan, joten en ole tästäkään kovin innoissani. Miksi Ubisoft menee vain kauemmaksi pelisarjan ytimestä, eli salamurhaamisesta?

niin no.... ite pelannu 1 läpi ja jatkanu 3 taas eteenpäin kaikki läpi ja täytyy sanoa että, jos tää peli jatkuis samanlaisella salamurhaus linjalla täysin kokoajan ni en usko että jengiä enää kiinnostais tää sarja sen jälkee... (oma mielipide, ettei vaan taas pahoiteta mieltä toisen kommentista) origins oli todella todella erinomainen muutos tähän sarjaan ja mielellään ubisoft voisi jatkaa tällä kyseisellö RPG linjalla minusta! hyvältä näytti tuleva peli!

Käyttäjän Defgon kuva
Defgon

tuhlasin ite originsiin noin 120h peli aikaa sen jälkeen alko vasta kyllästyttää :D hidden ones lisärin ostin, mutta petyin heti alussa, koska peliin ei tullut juuri mitään uutta mikä nostaisi intoa pelata vielä lisää.

Käyttäjän zappah kuva
zappah
Lainaus Andzerx

Miksi Ubisoft menee vain kauemmaksi pelisarjan ytimestä, eli salamurhaamisesta?

Jos ihan tarkkoja ollaan niin se nimenomaan EI ole SALAmurhaamista.

Lainaus wikipedian artikkelista: "-- the fact that the hashashin performed their assassinations in full view of the public, often in broad daylight, gave them the reputation assigned to them."

Itselläni aikoinaan tökki (ennen kuin sivistin itseäni) nimenomaan se, että pelisarjassa ei voi SALAmurhata yhtään ketään ja homma pakotettiin usein juuri julkiseksi murhaksi. Siihen päälle ne kolmosessa äärimmäisyyksiin viedyt, puskista tehdyt, reitit kohteen luo. Missä siinä sai itse pelata eikä vain toteuttaa kehittäjän suunnittelemaa hyvin kapeaa reittiä?

Origins taas antoi pelaajalle vapauden lähestyä tilanteita omalla tavallaan. Pois lukien tietenkin tietyt kohdat tarinatehtävissä, joissa edelleen on vain yksi etenemisreitti ja -tapa.

Dishonored on lähempänä salamurhausta kuin AC-pelit ikinä. Pelaa sitä. Se on loistava ja siinä on lisäksi vaihtoehtoja kohteen poistamiseksi. Uusin Hitman on myös loistava jos salassa pitää murhailla.

Itse pidin AC-peleistä ennen kyllästymistä ja nyt taas Originsin kautta sarja palasi takaisin omiin suosikeihin.

Käyttäjän OsKu kuva
OsKu

Vaikuttaa kyllä hyvältä, mutta toivottavasti sarjalla on taas välivuosi tämän osan jälkeen.