Miksi Far Cry 5 on ajan ja rahan tuhlausta? Tilityksentäyteinen Pelaajacast 207 kertoo nyt videona! / Pelaaja HD / www.pelaajalehti.com

Miksi Far Cry 5 on ajan ja rahan tuhlausta? Tilityksentäyteinen Pelaajacast 207 kertoo nyt videona!

10.04.2018 // Kirjoittanut: Ville Arvekari
22
Miksi Far Cry 5 on ajan ja rahan tuhlausta? Tilityksentäyteinen Pelaajacastin 207. jakso kertoo nyt videona!

Pelaajacast on tätä nykyä laajentanut reviiriään pelkästä äänimuodosta myös videon puolelle. Toivottavasti viihdytte Pelajaacast-videoiden parissa!

207: Viime viikolta sairastumisten vuoksi tälle viikolle siirtynyt casti piti olla tavallista paljon lyhyempi, mutta venähtihän se sieltä niihin normaaleihin mittoihin silti. Studiossa toipilaat Pyykkönen, Huttunen ja Arvekari sekä terve-kuin-pukki Kaitila.

Osa 1: 
0:03:25  Huhtikuun Pelaaja ulkona
0:06:40 Maaliskuun Pelaajan kommenttiraita
0:15:00 Pelattua: Far Cry 5, A Way Out, Warhammer: Vermintide 2, The Legend of Zelda: Breath of the Wild – Champions' Ballad
0:43:00 Kaitilan leffanurkka: Pacific Rim: Uprising (2,5 tähteä)
 
Osa 2:
 
0:50:40 Kysy Pelaajalta
 

Kommentit

Käyttäjän Balnazzard kuva
Balnazzard

Tuohon Kaitilan Far Cry 5 tilitykseen voisi todeta, että onneksi en osta pelejä enää julkaisussa :D...Toki tuskin ne Far Cry 5:n isommat ongelmat korhaantuvat edes päivityksillä, mutta luulisi että enemmin tai myöhemmin nuo bugit saataisiin päivityksillä eliminoitua pois...toki niille jotka niistä ovat nyt joutuneet kärsimään se tuskin paljon mieltä lämmittää.

Harmi homma että niin monet pelit tänä päivänä julkaistaan kuitenkin enemmän tai vähemmän keskeneräisinä, missä joko sisällön puute, huono suunnittelu tai bugit (tai kaikki nämä) vaivaavat, mutta kuten todettua onneksi ei ole enää vuosikausiin ole ollut mikään tarve ennakkotilauksille tai rynnätä julkaisupäivänä kauppaan. Alelaarista on hyvä Far Cry 5 sitten joskus kalastaa.

Käyttäjän Kuros kuva
Kuros

MIelestäni fc 5 oli erittäin hyvää viihdettä ja jokaisen euron arvoinen. Tuommoisia bugeja ei itsellä tullut vastaan. Pelasin normilla ja kuolin ehkä kolme kertaa.

Käyttäjän jova kuva
jova

Itse olen tykännyt FarCry3 ja 4 peleistä todella paljon. Myös tällainen uskonto/kultti -miljöö kiinnostaa, joten päädyin ennakkotilaamaan pelin (tiedän tiedän..). PS4 versiota olen pelannut noin 20h, enkä ole huomannut podcastissa mainittuja tai muitakaan bugeja. Ainoastaan tuo vihollisten määrä hieman ärsytti aluksi, mutta sitten otin asenteen että hahmo on tosiaan kaikkien kultin jäsenten metsästämä, niin kaippa sitten olen haluttu ja sen jälkeen se ei häirinnyt enää. Huomasin että ajaessa on aim-assist tuottaa mielihyvää kun pamauttelen revorverilla takaa-ajajaa päähän, myös kranaatit ja muut ajavat asian hyvin, seuralaisista puhumattakaan. Asevahinko ainakin Hard-vaikeustasolla on muutenkin mukavan realistinen, riviviholliset kuolevat useimmiten pistoolillakin yhdestä kudista rintaan, kun monissa peleissä pistoolilla saa räiskiä ainakin 3-5 kertaa ennenkuin on riittävästi damagea. Huumehöyryiset eläimet ovat sitten asia erikseen, lippaan tyhjentäminen ei tunnu missään, ellei jokainen osu silmien väliin.

Omaa pelikokemusta häiritsi enemmän vähän väliä tapahtuvat "kaappaukset" ja kuinka pahikset uudelleen ja uudelleen kaappaavat päähenkilön ja sitten päästävät vapaaksi, samalla kun kaikki muut kultin jäsenet yrittävät listiä kadulla.
Toinen häiritsevä tekijä, enemmänkin exploit kaikissa pelaamissani ubisoftin peleissä, on "undetected"-toiminto. Ammuskelen kiikarikiväärillä vihollisia ja he huomaavat kavereiden kuolevan ja lähtevät juoksentelemaan asemiin. Tässä tilanteessa saattavat löytää kaksi seuralaistani ja parhaassa tapauksessa rpg-7 laulaa, mutta hälytystä ei tehdä eikä apujoukkoja kutsuta ennenkuin minut on löydetty piilosta, kuin konkkasilla konsanaan. Ja kun pöly laskeutuu, saan $1000 bonuksen kun en naamaani näyttänyt.

Käyttäjän frozen kuva
frozen

Ei ole tullu kyllä ostettua ubisoftin peliä enää vuosiin kun viimeisin taisi olla Assassin's Creed IV Black Flag

Käyttäjän zappah kuva
zappah

Itseänikin ärsyttää oikeastaan VAIN ne älyttömät vihollismäärät joka puolella sekä ihmisten että eläinten osalta mutta eläimetkin vielä menisi jos ukkoja ei tulisi autolasteittain jatkuvasti.

Mutta tuota, "liberoin" :D Tulee mieleen että siellä vaippa jalassa on hilluttu tai jotain.

Käyttäjän Rokkijani kuva
Rokkijani

Joo, teillä tulee kyllä aivan helvetisti vihollisia. Itsehän kynnän yleensä metikköjä pitkin siitä syystä.

En tiedä teistä muista, mutta minä olen aika varma, että pari samannäköistä ukkelia olen lahdannut jo. Lienivät veljeksiä... hm..

Käyttäjän Balnazzard kuva
Balnazzard

Eniten tässä ihmettyttää, että eikös juurikin Far Cry 2 saanut eniten kriitkkiä osakseen siitä, että niitä vihollisia sai jatkuvasti olla lahtaamassa jos teitä pitkin halusi matkustaa?

Ilmeisesti kehitystiimiltä oli tämä päässyt 10 vuoden aikana unohtumaan...

Käyttäjän gurgi kuva
gurgi

Joo on se ikävää että räiskintä pelissä joutuu räiskimään. Itse tarkoituksella juuri jätin joka alueelta viimeisen vapautus tehtävän tekemättä, että olisi nimenomaan myös sitä random räiskimistä sivutehtäviä tehdessä ja vasta lopuksi tein täys vapautuksen. Paljon kivempaa omasta mielestä.

Käyttäjän frozen kuva
frozen
Lainaus Balnazzard

Eniten tässä ihmettyttää, että eikös juurikin Far Cry 2 saanut eniten kriitkkiä osakseen siitä, että niitä vihollisia sai jatkuvasti olla lahtaamassa jos teitä pitkin halusi matkustaa?

Ilmeisesti kehitystiimiltä oli tämä päässyt 10 vuoden aikana unohtumaan...

Eniten far cry 2 taisi just saada kritiikiä tosta syystä tosiaan ja ajoi autoa kuin kamikaze lentäjät konsanaan

Käyttäjän zappah kuva
zappah
Lainaus gurgi

Joo on se ikävää että räiskintä pelissä joutuu räiskimään. Itse tarkoituksella juuri jätin joka alueelta viimeisen vapautus tehtävän tekemättä, että olisi nimenomaan myös sitä random räiskimistä sivutehtäviä tehdessä ja vasta lopuksi tein täys vapautuksen. Paljon kivempaa omasta mielestä.

En ihmettele että asia ei sinua grindauksen ystävänä haittaa. Gurgi se varmaan jää räiskimään myös niihin Call of Dutyjen kohtauksiin, joissa spawnaa loputtomiin vihollisia. Onhan kyseessä räiskintäpeli.

Jos asia nyt ei vielä tullut selväksi, niin kyllä sitä räiskintää voi olla tarpeeksi ilman että tarvitsee jokaikisestä reiästä tulla jatkuvalla syötöllä tykinruokaa. Edes Doomissa ei ollut noin kovaa tunkua tähtäimen eteen ja se jos mikä on räiskintäpeli. Huvittavaa muuten että siinä samaisessa Doomissakin onnistui hiippaileminen ja rauhalliset hetken helpommin ja pitempään.

Itse taas "liberoin" mahdollisimman nopeasti ne alueet että saa vähän rauhassakin tutkiskella. En nyt mitenkään speedrun-tyylillä kuitenkaan vaan teen vähän mikä huvittaa mutta en välttele niiden pisteiden keräämistä tavoitetta kohti. On muuten tosiaan pahasti pielessä se tasapaino kun "liberoinnin" (aion ottaa tuon sanan vakituiseen sanavarastooni) jälkeen siellä on jo turhankin hiljaista.

Edelleen tuntuu että testaajat on olleet pässejä tai ei ole kunnolla testattu peliä. Ehkä ne on ajatelleet Gurgin tavoin että on actionia ja ammuttavaa eli hyvä on eikä tajunneet että se voi välillä vähän puuduttaa tai turhauttaa kun on tosiaan se puuma päässä kiinni ja tiellä 7 autollista ukkoja kun yritti vain hiipiä yhteen tukikohtaan rauhallisesti.

PS. Itse en ole kokenut ongelmia juurikaan eläinten suhteen ja taisi Primalissa olla enemmän niitä kimpussa kuin vitosessa. Se oli kuitenkin minulle ihan ok kun ottaa huomioon mihin peli sijoittui. Siellä oli ihmisvastustajia juuri sopivasti ja ei tätä vitosen väentungosta ollut kyllä aiemmissakaan pääsarjan peleissä.