Suomalaisstudio Remedy tähyää PS4:n suuntaan / Uutiset / www.pelaajalehti.com

Suomalaisstudio Remedy tähyää PS4:n suuntaan

11.04.2017 // Kirjoittanut: Panu Saarenoja
16

Remedy Entertainmentilta saatetaan hyvinkin saada peli vielä PlayStation 4:lle. Espoolaisstudio vahvisti tiistaina kääntävänsä parhaillaan omaa Northlight-pelimoottoriaan Sonyn alustalle voidakseen mahdollisesti tuoda uuden työnimellä P7 kulkevan projektinsa mahdollisimman laajalle laitevalikoimalle.

Jo tovin aikaa Remedylla on tiedetty olevan työn alla parikin peliä. Projekteista toinen paljastui virallisesti aiemmin viime vuonna, kun se ilmoitti tuottavansa tarinatilan korealaiseen Crossfire 2 -räiskintäpeliin. P7:stä ei sen sijaan ole kerrottu oikein pelimoottorihanketta enempää.

Northlight on sama moottori, jota Remedy käytti Quantum Breakin kehityksessä. Xbox Onelle ja pc:lle saapunut peli debytoi viime keväänä. Se ilmeisesti siivittikin Remedyn varsin hyvään menestykseen, sillä yhtiö kertoo tehneensä liikevoittoa viime vuonna 3,9 miljoonaa euroa osin juurikin Quantum Breakin julkaisun ansiosta.

Lähde: Remedy

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän snaketus kuva
snaketus

Loistava uutinen. Olikin jos aika hypätä siitä Microsoft-kelkasta vekettiin.

Käyttäjän realOG kuva
realOG

Juurikin näin! Onnittelut Remedy, kahleista on viimeinkin päästy irti

Käyttäjän Galactus kuva
Galactus

Hyvä uutinen. Olisi hauska päästä pelaamaan Remedyn uusia pelejä.

Käyttäjän ELTP kuva
ELTP

Oikein hyvä, kyllä kelpaa!

Käyttäjän Hellridah kuva
Hellridah

Alan Wake 2 kelpaisi. Onhan ekasta osasta jo 7 vuotta pikkuhiljaa

Käyttäjän velor85 kuva
velor85

katotaan oppiko ne mitään viime kerrasta mikä oli floppi. ei ne enää pääse max payne tasolle, mikä on ikävä totuus.

Käyttäjän PukkiHD kuva
PukkiHD

Remedyn taso on kovassa laskussa - Quantum Break oli suuri pettymys, vaikka potentiaalia oli paljon. Alan Wake on yliarvostettua sontaa, jota en jaksanut pelata loppuun, tosin kun ennakkotilasin Quantum Breakin niin sain kaupanpäälle alkuperäisen Alan Wakenin niin sain pelattua sen loppuun. Valitettavasti Remedy ei ole päässyt kertaakaan Max Paynen tasolle kymmenen vuoden aikana.
Eli PS-omistajat eivät ole menettäneet mitään. Päinvastoin he ovat säästyneet yliarvostetuilta tekeleiltä. Tämä on vain mielipiteeni, mutta tuskin olen ainoa tän mielipiteen kanssa.

Käyttäjän Haerski kuva
Haerski
Lainaus käyttäjältä velor85

katotaan oppiko ne mitään viime kerrasta mikä oli floppi. ei ne enää pääse max payne tasolle, mikä on ikävä totuus.

Mitä tästä pitäisi oppia, jos Quantum Breakin jälkeen on 3,9 miljoonaa liikevoittoa plakkarissa? Minulle QB oli viime vuoden virkistävin pelitapaus: Hyvä ja tiivis tarinavetoinen toimintapläjäys, jossa oli myös aimo annos aikamatkustuksen filosofiaa pohdittavaksi. Sen jaksoi vetäistä läpi jopa kaksi kertaa, mikä on nykypäivänä ennenkuulumatonta, kun jokainen peli yrittää olla 100-tuntinen open-world -kokemus, vaikka todellista sisältöä ei olisi edes yhden QB:n tarpeiksi.

Toivottavasti Remedy tekee jatkossakin tasan sitä mitä lystää ja tuo näitä erikoisempia tapauksia markkinoille samalla kun muut miettii vain tulosta ja turvallisia ratkaisuja. Suomen oma Kojima, Sam Lake, ei valitettavasti saa tarpeeksi crediittiä ainakaan kotimaassaan.

Käyttäjän velor85 kuva
velor85
Lainaus käyttäjältä Haerski

Lainaus käyttäjältä velor85katotaan oppiko ne mitään viime kerrasta mikä oli floppi. ei ne enää pääse max payne tasolle, mikä on ikävä totuus.
Mitä tästä pitäisi oppia, jos Quantum Breakin jälkeen on 3,9 miljoonaa liikevoittoa plakkarissa? Minulle QB oli viime vuoden virkistävin pelitapaus: Hyvä ja tiivis tarinavetoinen toimintapläjäys, jossa oli myös aimo annos aikamatkustuksen filosofiaa pohdittavaksi. Sen jaksoi vetäistä läpi jopa kaksi kertaa, mikä on nykypäivänä ennenkuulumatonta, kun jokainen peli yrittää olla 100-tuntinen open-world -kokemus, vaikka todellista sisältöä ei olisi edes yhden QB:n tarpeiksi.

Toivottavasti Remedy tekee jatkossakin tasan sitä mitä lystää ja tuo näitä erikoisempia tapauksia markkinoille samalla kun muut miettii vain tulosta ja turvallisia ratkaisuja. Suomen oma Kojima, Sam Lake, ei valitettavasti saa tarpeeksi crediittiä ainakaan kotimaassaan.

Ne saa tehdä mitä haluaa, mutta viime vuona peli oli top 10 huonoimmat pelit. Tuskin he sitä haluaa, mutta kyllä huonokin peli myy. Ja Quantum Break ongelma oli tosi pitkät videopätkät, Jotka oli kuvattu oikeilla ihmisillä..

Käyttäjän zappah kuva
zappah
Lainaus käyttäjältä Hellridah

Alan Wake 2 kelpaisi. Onhan ekasta osasta jo 7 vuotta pikkuhiljaa

Olisiko kyllä mahtava saada jatkoa mutta Quantum Break oli tosin sen verran hyvä sekin että ei haittaa uusikaan teos.

Lainaus käyttäjältä velor85

katotaan oppiko ne mitään viime kerrasta mikä oli floppi. ei ne enää pääse max payne tasolle, mikä on ikävä totuus.

Jänniä nämä sinun totuudet, mm. RDR2 on jo nyt vuoden peli eikä siitä ole kuin yksi fiilistelytraileri ulkona. Eikä ole ainoa aivopieru, ei vain ole jaksanut vaivautua kommentoimaan kun perustelut on mitä on.

Lainaus käyttäjältä PukkiHD

Remedyn taso on kovassa laskussa - Quantum Break oli suuri pettymys, vaikka potentiaalia oli paljon. Alan Wake on yliarvostettua sontaa, jota en jaksanut pelata loppuun, tosin kun ennakkotilasin Quantum Breakin niin sain kaupanpäälle alkuperäisen Alan Wakenin niin sain pelattua sen loppuun. Valitettavasti Remedy ei ole päässyt kertaakaan Max Paynen tasolle kymmenen vuoden aikana.
Eli PS-omistajat eivät ole menettäneet mitään. Päinvastoin he ovat säästyneet yliarvostetuilta tekeleiltä. Tämä on vain mielipiteeni, mutta tuskin olen ainoa tän mielipiteen kanssa.

Eli kaikki mistä et pidä on yliarvostettua? Hieno logiikka. Sekä Alan Wake että Quantum Break olivat mukavan virkistäviä kokemuksia, joita nykyään ikävän harvoin ilmestyy. Ei sinun niistä pitää tarvitse mutta jätä yleistys pois kun on kuitenkin hyvin pidettyjä ja syystä arvostettuja teoksia molemmat. En minäkään ole niin typerä että menen vaikka taidemuseoon kritisoimaan taidetta, jota en vaikkapa ymmärrä.

Lainaus käyttäjältä Haerski

Minulle QB oli viime vuoden virkistävin pelitapaus: Hyvä ja tiivis tarinavetoinen toimintapläjäys, jossa oli myös aimo annos aikamatkustuksen filosofiaa pohdittavaksi. Sen jaksoi vetäistä läpi jopa kaksi kertaa, mikä on nykypäivänä ennenkuulumatonta, kun jokainen peli yrittää olla 100-tuntinen open-world -kokemus, vaikka todellista sisältöä ei olisi edes yhden QB:n tarpeiksi.

Toivottavasti Remedy tekee jatkossakin tasan sitä mitä lystää ja tuo näitä erikoisempia tapauksia markkinoille samalla kun muut miettii vain tulosta ja turvallisia ratkaisuja. Suomen oma Kojima, Sam Lake, ei valitettavasti saa tarpeeksi crediittiä ainakaan kotimaassaan.

Täysin samaa mieltä! Erityisesti hienosta aikamatkustus-tarinasta. Enemmän saisi olla tällaisia oman tien kulkijoita eikä varman rahan perässä juoksijoita.

Toivottavasti Remedy ja Lake saavat saman maineen kuin Kojima: tulisi ihan aiheesta ja ei tarvitsisi pelätä rahan takia kokeilla erilaista.