Uusi Call of Cthulhu -peli palasi elävien kirjoihin uuden kehittäjän kera / Uutiset / www.pelaajalehti.com

Uusi Call of Cthulhu -peli palasi elävien kirjoihin uuden kehittäjän kera

26.02.2016 // Kirjoittanut: Panu Saarenoja
3

Kaksi vuotta sitten julkistettu ja sitten maanpäältä käytännössä täysin kadonnut uusi Call of Cthulhu -peli on näyttänyt taas elonmerkkejä. Pelin julkaisija Focus Home Interactive on tiedottanut, että peli on edelleen työn alla, mutta sen kehityksestä vastaa nykyisin Styx: Master of Shadowsista ja vuoden 2012 Game of Thrones -roolipelistä tuttu ranskalaisstudio Cyanide.

Alunperin peliä oli työstämässä ukrainalaisstudio Frogwares. Studio tunnetaan parhaiten Sherlock Holmes -seikkailupeleistään, joista yksi on saapumassa itse asiassa kauppoihin taas toukokuussa. Uutukainen kantaa lisänimeä The Devil's Daughter.

Kehittäjämuutoksen myötä uutta Call of Cthulhu -peliä tavoitellaan nyt konsoleille ja pc:lle ensi vuodeksi. Peli pohjautuu samannimiseen pöytäroolipeliin ja sitä on kuvailtu sekä tutkimuspohjaiseksi että roolipelivetoiseksi kokemukseksi, jossa myös psykologinen kauhu ja hiippailu näyttelevät tärkeää osaa.

Call of Cthulhua kehitetään Unreal 4 -pelimoottoria hyödyntäen. Ohessa pari uutta kuvaa tuotoksesta.

Lähde: Focus Home Interactive

Kirjaudu tai rekisteröidy kommentoidaksesi.

Kommentit

Käyttäjän DreamDemon kuva
DreamDemon

Toivotaan että tässä on mukana pöytäroolipelin hauskin ominaisuus. Seikkailun suurin aarre on pölyinen kirja jonka takia tutkia viettää seuraavan seikkailun mielisairaalassa. :D

Käyttäjän Maketsuki kuva
Maketsuki

Tulipa mieleen pöytäropestä että kun summonoi oikein, nousi merestä Cthulhu ja tappoi kaikki, tai jos epäonnistui, kuoli kaikki osalliset manaukseen. Itse videopeliä odotellessa :)

Käyttäjän Haerski kuva
Haerski

Toivottavasti tästä ei väännetä nykymuodin mukaisesti survival horror -tyyppistä mörköhippaa hyppysäikyillä höystettynä. Viimeistään genren pioneerin, Frictionalin, viimeisin peli, SOMA, osoitti ainakin minulle, kuinka lopen kyllästynyt olen koko genreen: Pelissä oli tunnelmaa, tarinaa ja kauhua, joka kumpusi jostain paljon syvempää kuin mörköjen naamojen tuijottelusta, mutta tätä piinaavaa tutkimisen ja löytämisen riemua katkottiin ikävästi tunkkaisella ja turhanpäiväisellä hippaleikillä milloin minkäkin mölisevän kuolaturvan hengittäessä niskaan. Penumbrojen aikaan olin vielä tyylistä täpinöissäni, mutta nyt kun firman tarinankerronta on ottanut ison askeleen eteenpäin, kokonaisuus ei ole enää millään tavalla tasapainossa.

Call of Cthulhu, jos mikä olisi erinomainen lähtökohta tarinallisempaan kauhukokemukseen. Lähdemateriaalissakaan ei montaa kertaa juosta möllejä karkuun, vaan ennemminkin istutaan kirjastossa selailemassa pölyisiä opuksia ja saadaan sieltä selville asioita, jotka eivät kuolevaisten tietoisuuteen kuulu. Siinäpä haastetta pelin tekijöille. Toisaalta esimerkiksi Bethesdan Call of Cthulhu: Dark Corners of Earth ei ollut ollenkaan pöllömpi kokemus, vaikka olikin kokonaisuudessaan FPS-räiskintää. Tunnelma ja kokonaisuuden tasapainohan se loppupeleissä ratkaisee ja se oli DCoE:ssa kunnossa.