Nintendo Switch / Foorumit / www.pelaajalehti.com
1 viestiä / 0 new
Uusin kirjoitus

Monen Mini Directin jälkeen on tullut usein muutaman päivän tai viikon jälkeen iso Directi. Toivottavasti näin käy nytkin. Sen verran ohut oli MIni Directin anti.

Vaikka tuo Mini Direct ei mitään järisyttäviä julkistuksia tuonutkaan, oli tarjonta kohtalaista reilun kymmenen minuutin paketiksi koottuna. Sitä en kiellä, etteikö pieni pettymys ollut, että sellaista isompaa täysimittaista lähetystä ei saatu. Selvästi Nintendolla sellainen strategia, että noita pelejä ripotellaan pitkin vuotta. Ja tosiaan sekin ihan ymmärrettävää, että noita Wii U:n helmiä tuovat Switchille, koska jo aiemmatkin ovat myyneet enemmän kuin Wii U:lla koko aikanaan.. Ainakin Mario Kart 8 Deluxe ja varmaan Pokkenikin pian.

Third Partyjen kohdalla vielä vähän sama juttu, että tuovat porttauksia ja noita Remastereita, mutta suunta on selvästi kohti tilannetta, jossa myös Switchille tulee AAA-uutuuspelejä samaan aikaan kuin muille alustoille. Huhut noista isoista peleistä ovat pääosin osoittautuneet oikeaksi.. Skyrim, L.A. Noire ja Dark Souls olivat "tiedossa" hyvissä ajoin.

Olen siis optimistinen, että sieltä on tulossa ainakin Burnout Paradise Remaster, GTA V, Red Dead Redemption Remaster, Nier: Automata, Final Fantasy XV (olkoonkin vaikka Pocket Edition) ja sitten tietysti Dark Souls 2 Remaster sekä Dark Souls 3.

Sitten mennään osastolle villit arvaukset. Eli veikkaan että CD Projekt Red on seuraava merkittävä Switch-tukija, ja tuovat alustalle The (S)Witcher Trilogyn lisäksi muikean Portable-version Cyberpunk 2077:sta. EA:lta tulee tänä vuonna kaikkien urheilupelipäivitysten lisäksi jokunen kaahailupeli sekä räiskintä. Ubisoftinkin tuki laajenee ja Activisioniltakin Nintendo saa pitkästä aikaa alustalleen uuden Call of Dutyn. Square Enixiltä saadaan vielä tietysti Final Fantasy VII Remake sekä Kingdom Hearts 3.. Muutaman Switch-yksinoikeuden lisäksi, joihin lukeutuvat ainakin Project Octopath Traveler sekä huhutut Bravely-käännökset.

Uskoisin, että ainakin "Jay-Con HeinZ" (eikö oo pähee lempinimi?) pitää kristallipalloani vähän liiankin hyvin kiillotettuna.. :D

Tarkoittaako tämä että kohta saan nimen "JCHeinz"?

Burnout on liikkunut huhuissa jo niin pitkään, että eiköhän sieltä joku sellainen tule. GTAV:en en vieläkään usko. RDR remaster on vähän uskottavampi, vaikkakaan en sitäkään todennäköisenä pidä. Nier voi hyvinkin tulla, kun PlatinumGamesilla ja Nintendolla on muutenkin sen verran lämpimät välit että "politiikka" saadaan nopeasti pois alta. Se on sitten eri juttu kuinka Nier taipuu NS:lle. Ymmärtääkseni kyseessä ei kuitenkaan ole erityisen kaunispeli, niin en tiedä mitä siitä voi karsia että se toimisi NS:llä. Suorilta kun ei kuitenkaan toimi ja pelkkä reso downgrade tuskin riittää. Tiedä sitten...

CD Projekt Red on ihan huttua. Ne on varmasti täysin työllistettyjä Cyberpunkin kanssa ja muistaakseni sanoivat jo aikaisemmin että NS ei kiinnosta tehojen takia. FFXV PE on todennäköisempi kuin FFVII Remake. Alkuperäinen FFVII grafiikka pävityksellä voisi olla todella cool. Peli on kuitenkin hyvä, mutta visuaalisesti todella vanhaa kamaa. No, taustat vielä menee jotenkin, mutta muuten... KH -sarja taas... Vanhat osat voisikin tulla.

Tulihan Doomi ja Wolfenstein 2 Nintendo switchille eikä ollut mitään suuria pyörimis-ongelmia, vaikka olikin pieniä grafiikkaa ja äänibugeja johtuen siitä optimoinista.

Pienenä faktatietona että jokaisen Mini DIrectin jälkeen on aina 3-20 päivän aikajanalla ilmestynyt iso Directi. Sitä odotellessa.

Millon muuten on viimeksi tullu MiniDirect?

Just keskviikkona mietin, kun niin monet Wii U-pelit on käännetty Swticihlle, niin aloin laskemaan, että moniko minua kiinnostavista peleistä on vielä kääntymättä. Yksi niistä oli Hyrule Warriors, jonka käännöksen olemassaolosta ilmoitettiin torstaina. Vielä käännöksiä vailla olevat minua kiinnostavat Wii U-pelit ovat Pikmin 3, Star Fox Zero ja Tokyo Mirgage Sessions. Aloin miettimään tätä asiaa, koska ostin oman Wii U:ni kaksi vuotta sitten, mutta ensimmäisen 1,5 vuoden aikana en kiireiden ja opiskelijavaihdon takia kerennyt pelaamaan kuin yhden Virtual Console-pelin läpi. Joten aloin vasta viime keväänä pelaamaan kunnolla Wii U-pelejä ja silloin Switch olisi ollut myös saatavilla, joten leikin ajatuksella, että kuinka monta mielenkiintoista peliä minulta jäisi väliin, jos en olisi ostanutkaan Wii U:ta ollenkaan ja ostanut suoraan Switchin. Tosin Super Mario 3D World olisi jäänyt väliin. Saa nähdä milloin kaikki loputkin Wii U-herkut kääntyy Swtichille.

Se torstaina tullut oli mini direct.

Tarkoitin siis että milloin on ollut viime torstain MiniDirectiä edeltäny MiniDirect? Alkoi kiinnostamaan Wilburin esittämä informaatio MiniDirectien jälkeisistä Isoista Directeistä :)

Spawn Waven youtube kanavalla tuosta kerrottiin ja listakin oli ruudussa nähtävillä.

^ Samainen listaus löytyy tästä!

Eli jos kaavaa ei haluta rikkoa, tulee seuraava isompi Nintendo Direct viimeistään tammikuun lopussa. Huhutkin kertoivat Directistä, ilman Mini-etuliitettä.. mutta spekulointia toistaiseksi kaikki, vaikkakin uskottavaa kun tuota "track recordia" katselee.

Huikeita myyntejä Switchin osalta myös Euroopassa.Ranskassa myyty jo enemmän kuin Wiiuuta koko elinkaaren aikana eli Switchiä on myyty 991000 kappaletta.Italiassa kaikkien aikojen nopeimmin myynyt konsoli, Wii sai siirtyä ykköspaikaltaan. Ei taida juna enään pysähtyä enään millään!

Pitää toivoa että saadaan hyviä julkaisuja tällekin vuodelle ettei jarrut mene päälle. Pelkät porttaukset ja remasterit ei riitä, vaikka hyvin tyhjiötä täyttääkin (esim. vaikka itselläni Wii U oli, niin sekä Donkey Kong että Hyrule Warriors jäivät välistä).

Valitettavan valjusti on kyllä vuosi lähtenyt liikkeelle. Tammikuussa ilmestyy vain yksi odotuksen arvoinen peli, mutta onneksi edes se. Kyseessä on tietysti Celeste, jota täytyy vartoa enää kymmenisen päivää. Mikäli hyvät pelit kuitenkin alkavat täyttää Switchin julkaisukalenteria helmikuusta lähtien - mihin kyllä edelleen uskon - siirryn mieluusti pelaamaan tänä vuonna yksinomaan (tai ainakin 85%:sti) Switchillä. Henkilökohtaisesti minulla ei vain ole enää mitään syytä käyttää PS4:ää, kun Switch tarjoaa paljon suuremman nautinnon. Vain muutama yksinoikeuspeli estää PS4:ääni pölyttymästä täysin.

Aika hiljaiselta näyttää vuoden ensimmäinen puolisko jos näillä mennään. Kuvittelisi että Nintendolla olisi vielä ässiä hihassa sillä ainakin uskon että suurin osa Nintendon resursseista on siirretty Switchin taakse. No jospa tässä lähipäivinä saadaan se isompi Directi ja niitä isompia nimiä eli ylläreitä.

Tällä viikolla Switchin, Wii U:n ja 3DS:n verkkopalveluissa useampia huoltokatkoja. Mahtanevatko valmistella sitä pitkään hiljaisuudessa ollutta Switchin Onlinea?

Usein nuo isommat katkot enteilevät myös Direct-lähetystä. Olisi jo aikakin lyödä faktoja pöytään tuosta maksullisesta verkkopalvelusta, sekä tietysti myös kauan odotetusta Virtual Consolesta. GameCube HD-games fck jeah!

First Person Shooted:
Immortal Redneck Confirmed for Switch!

Lainaus

Pelkät porttaukset ja remasterit ei riitä, vaikka hyvin tyhjiötä täyttääkin (esim. vaikka itselläni Wii U oli, niin sekä Donkey Kong että Hyrule Warriors jäivät välistä).

Sanoisin että nekin riittää varmasti pitkälle. Selitykseni ihan se, että jos jo nyt myydään alueittain Wii U:n kokonaismäärän yli, niin siellähän pakostakin on hyvin paljon pelaajia, joilla on ne Wii U:n pelit jääneet pelaamatta. Mario Galaxyt ja New:t (jne.) sekä jo vahvistettu Donkey Kong. Mario Karttikin taisi myydä todella hyvin ja se oli tosiaan Wii U:n peli alunperin. Wind Waker menisi myös kertaheitolla ostoslistalle.

Toki tuo on vähemmän jees Wii U:n omistaneille mutta kun kerran tilanne on mikä on, niin todellakin Nintendon kannattaa tuoda jo olemassaolevia pelejä uudelle laitteelle ja saada helpot myynnit. Minä myös toivotan ostajana ne lämpimästi tervetulleeksi kun en tosiaan Wii U:ta saanut koskaan ostettua.

Itselläni kävi sillä lailla ikävästi PS3:n suhteen että vain kourallinen omistamiani PS3-pelejä eivät saanut remasteria PS4:lle. Olisin siis ihan hyvin voinut skipata PS3:n ja ostaa suurimman osan sen peleistä kiillotettuina versioina PS4:lle. Tämän kautta todellakin ymmärrän jos on Wii U:lla jo pelinsä pelaillut. Olen kyllä omasta harmistani huolimatta silti ymmärtänyt sen, että aina on ostajia, jotka tulevat matkaan vasta seuraavalla junalla.

Hyviä pointteja zappahilla kyllä. Tämän vuoden myynnit tulevat olemaan mielenkiintoisia siinä, että nyt alkaa varmaan pikkuhiljaa early adaptorit ja hardcore Nintendo fanit laitteensa hankkineet. Jos Nintendo saa myytyä ensi tilikaudella suunnittelemansa 20 miljoonaa laitetta, niin sitten menee kovaa.

Tuleva Pokemon tulee varmasti saamaan monia 3DS pelaajia hyppäämään kelkkaan, samoin ehkä Animal Crossing ja Fire Emblem (nämä on kuitenkin 3DS:sän myydyimmät nimikkeet. En tosin usko että Pokemonia saadaan tälle vuodelle (tai toivottavasti ei), mutta toiset kaksi varmaankin kyllä.

Ja sitten tuleva Metroid Prime 4. Metroidilla on kyllä varmaan äänekkäin fanikunta, mutta todellisuudessa pelisarja ei ole kyllä kummoisesti myynyt (edes Metroid Prime 3, Wiillä, ei päässyt kummoisiin myynteihin). Itse uskon että Prime 4 tulee ehkä olemaan jopa parhaiten myynyt Prime, mutta tuskin se konsoleita hyllystä lennättää hirveästi. Pelaajat jotka toteavat "ostan Nintendo konsolin VAIN/VASTA kun sille tulee Metroid" on oikeasti aika vähissä.

Tälle vuodelle vielä pari Wii U porttia (Tokyo Mirage Sessions,Captain Toad ja Wind Waker sekä Twilight Princess HD), Fire Emblem, Animal Crossing, sitten se uusi Yoshi ja talveksi Smash niin kyllä se 20 miljoonaa saadaan täyteen.

Todellakin mielenkiintoista nähdä mikä on Switchin tilanne vaikka vuoden päästä ja millä lailla myynnit tästä jatkuu.

Tässä voisi helposti järkeillä vauhdin hiipuvan, sillä itse en ainakaan usko että hinta merkittävästi alenee tai että tulisi jotain "parannettua" versiota, jota Pelaajan sivuillakin yksi tai useampi tyyppi tuntuu odottelevan. Homma jäänee siis kiinni tulevista peleistä ja ostajien kiinnostuksesta sekä tietoisuudesta laitteen suhteen.

Mikäli minä olisin jollain tapaa Switchin markkinoinnista vastuussa niin pistäisi laitteita kokeiltavaksi mahdollisimman moneen paikkaan. Itseäni edelleen viehättää laitteen erilaisuus/"coolius" ja uskoisin sen saavan helposti sen viimeisen sysäyksen empivän ostajan käden siirtymiselle lompakon suuntaan. Samalla ideallahan sitä puhelimiakin myydään: siellä ne on hipelöitävinä liikkeessä.

Remasterien osalta homma vaikuttaa hyvältä kun DK on jo ilmoitettu ja Kart myi hyvin. Aika outoa olisi jos ei homma jatkuisi ainakin tunnetuimpien nimikkeiden osalta.

Lainaus

Pelaajan sivuillakin yksi tai useampi tyyppi tuntuu odottelevan.

Täällä pelataan odottelupeliä edelleenkin, mutta ei siitä johtuen, etteikö Nintendon tarjoama olisi riittävän houkutteleva, vaan siksi, että hukun laatupelaamiseen jo omistamillani aluistoilla, ja Wii U portit voin tosiaankin ostaa vielä Wii U:lle, jos en niitä satu vielä omistamaan. Super Mario Odysseyn ja Xenoblade 2:n kohdalla Switchin hankinnasta pidättäytyminen vaati äärimmäistä henkistä vahvuutta, mutta nyt tilanne on jo hiukan tasaantunut, eikä tosiaankaan horisontissa näy toistaiseksi juuri mitään, minkä johdosta pato uhkaisi murtua.

Johan myrkyn lykkäsi, aivan mahtavaa! Microsoftia ei hetken päästä enää ole. Sonya ei pian myöskään ole. Siitä pitää huolen juuri julkistettu Nintendo Labo. Kyseistä hurjempaa tuotetta ei vaan voi kukaan koskaan keksiä, ei Apple.. Ei NASA.. Ei PRKL KUKAAN..¡¡!

No juu, ei ehkä ole "vakavamielisten" juttu tuo.. :D

Isoin ongelma tuossa Labossa on hinta.

Luin uutisen missä sanottiin että pahvit saisi myös tulostettua itse, hetkinen
https://mynintendonews.com/2018/01/18/nintendo-will-provide-cardboard-patterns-compatible-with-labo-for-free/

Paljonkohan pelkkä peli maksaa esim. eShopista?

Kuten uutisten kommenttiosiossa todettiinkin, tuo Labo tuskin syö muiden pelien kehitystä. Tai ainakin parasta olisi. Ja kyllähän Nintendo onneksi ilmaisi tiedottaessaan tästä julkistuksesta, että kokemus on suunnattu lapsille ja lapsenmielisille. Siksi omatkin odotusarvoni olivat sopivan alhaiset, joten korkealta tässä ei tippunut. Nintendo osaa kyllä hämmästyttää, siitä ei pääse yli eikä ympäri.

Ne joille tämä meni yli ja lujaa, on myös luvassa valoa tunnelin päähän. Nimittäin lähde, joka huhuili aiemmasta Mini Directistä, kertoi myös tuon viimeöisen julkistuksen olevan Minäkin lyhempi. Näiden lisäksi toimitteli myös, että helmikuussa on tulossa "iso" Direct-lähetys. Joten eiköhän sieltä pian taas tule pläjäys, joka herättää enemmän sitä pelaajakansan huomiota. Edes Retro Studiosin nykyisellään kehityksessä olevaa peliä ei olla julkistettu, joten odotettavaa kyllä piisaa "oikeiden pelien" saralla.

Jos joku mielensä pahoitti, niin eiköhän Bayonetta 3, Fire Emblem ja Metroid Prime 4 -tyyppisten pelien esiinmarssi saa unohtamaan koko roskan.. anteeksi, pahvin! :D

Sieltä tulee helmikuussa ilmoitus Labo-Metroidista, jossa pahvista rakennetaan itselle Samuksen puku ja sitten heilutellaan pahvisia ulokkeita kohti pientä ruutua. Tämä on fakta. Tämä Metroid on nimenomaan sitten se Prime 4 -työnimellä kulkenut teos.

Kyllä Paper Marion jatko-osa, Cardboard Mario, tulee ennen Labo-Metroidia.

Eiköhän eräiden toiveet tehotelakasta/tehokkaammasta Switchistä myös täyty, kun kasaa näistä pahveista telakan ja kirjoittaa siihen ''Truu 4K Switch''.

Mua kyllä legitisti vähän kiinnostaa toi homma "oikeisiin" peleihinkin. Peleissä vois olla mielenkiintosia halpoja lisävarusteita jos sattuu omistamaan ylimääräisen parin joyconeja. Ikäänkuin asetetaan toiset joyconit "kakkospelaajaksi" ja peliin on sitten tehty toy-con moodi myös. Mahdollisuuksia olis monia, tietysti pelistä riippuen, ekana mieleen tulle esim. Steel Battalion massiivisella ja kalliilla ohjaimellaan. Jotain samantyylisiä lisänappeja. Johonkin mech-peliin just täytyy olla iso punainen eject-nappi vieressä! :D

Hyvin epätodennäköistä, mutta mielenkiintoinen idea silti, koska emmä esim. sitä Steel Battalionia ja sen ohjainta raaskinu koskaan ostaa. Se nyt on sinänsä vähän eri juttukin, eli en tarkoita et olis pääasiallinen ohjausmetodi mikään pahvihärpäke, vaan voisi olla toissijaisia nappeja ja toimintoja tätä kautta käden ulottuvilla.

Edit: jaha, ilmaiset patternit olikin ign:n perseestä revitty juttu.

Ihme säätöä kun vedetään päästä asioita. No, nyt entistä enemmän tuossa on ongelmana se hinta. Pelit vaikuttaa VR-pelien tasoisilta tekniikkademoilta, joten pelinkään mukana tuleminen ei oikeuta hintaa. Pahvia ei paljoa maksa ja kuten videoltakin nähdään, on sen muotoon leikkaus koneella hyvin helppoa ja nopeaa. Tuossa lienee isommat katteet nyt kuin esim. Applella vielä missään tuotteessaan ja se on jo kova saavutus se.

Oxenfree nyt 75%:n alennuksessa Switchin eShopissa, eli hintaan 4.99 €. Pitihän tuo laittaa imuun, kun kovasti kuullut kehuja.

Tuosta Labosta vielä:

Itsellä ehkä vähän meinaa unohtua tuon kohderyhmä: lapset ja nuoret. Tosin vaikka sen muistaa, niin samalla muistaa heti, että kuka tuolle porukalle ne "pahvit" kustantaa. Aivan.

Siitä taas tulee mieleen Skylanders ja muut rahankeruuautomaatit. Tosin vaikka pidän myös figuureja kalliina, näen niissä kuitenkin merkittävästi enemmän rahalle vastinetta, kuin muotoon koneella leikatulla pahvilla.

Minua oikeasti vähän harmittaa että ihan hieno idea ei välttämättä pääse niin moneen kotiin vain ylihinnoittelun takia. Todellakin uskon, että hinnassa on paljon ylimääräistä. Toki suunnittelu (jne.) pitää maksaa mutta tässäkin kohtaa näkisin, että voittoja voisi syntyä nopeammin pienemmällä katteella myyden kuitenkin enemmän tuotteita.

Kai noita pahveja tulee myös erillismyyntiin, ettei tarvitse kerralla ostaa 80 euron pakettia? Toisaalta yhdelle pahviväkerrökselle ei jää paljoa hintaa jos laskee että paketissa on viisi(?) "toy-conia" ja peli. Ongelma lieneekin ehkä tuo kertahinta.

Mutta kyllähän ne Skylandersitkin maksaa. Ja toisaalta ne kestääkin ihan erilailla ja niissä on melko varmasti selvästi "kunnollisempi" pelikin mukana.

Labo on siis kallis kertapaukku pahvia, jossa (luultavasti lähinnä) tekniikkademokokoelma mukana. Kestävyys on mitä pahvilla yleensäkin. Yksittäin ostettuina noiden hinnat taas ei ehkä olisi niin pahat vaikka toki lopulta yhteishinta voi nousta kertapakettia korkeammaksi, kuten niin monen tuotteen kohdalla.

Tämä nyt tällaista mutuilua, kun ei tuosta mitään lopullista mielipidettä vielä ole saanut muodostettua. Tällä hetkellä en ole menossa kauppaan - ja luultavasti en missään vaiheessa - mutta toden totta aion katsella videot noista pahvirakennelmista sitten kun niitä alkaa nettiin ilmestymään. Tuskinpa itsellä on käyttöä pahvihaarniskalle, pianolle tai ongelle mutta kuriositeettina tämäkin kiinnostaa.

Ei myöskään pelota että Zeldat ja Mariot tulee jatkossa ostaa pahvisettien kera, joten nämä "liian kallis, en osta"-heitot on tosiaan (kuten juttuni hyvin usein) lähinnä omia mielipiteitä. Ostakoon jokainen pahvinsa siinä muodossa kuin haluaa.

"Oxenfree nyt 75%:n alennuksessa Switchin eShopissa, eli hintaan 4.99 €. Pitihän tuo laittaa imuun, kun kovasti kuullut kehuja."

Itsekin tuli tuo ostettua samasta syystä. Samalla tuli ostettua myös riptide: renegade kun sekin oli 4.95e.

Itse ostan nykyään melkein kaikki pikku pelit switchille kun sillä koko osto kokemus on vaan paljon parempi mitä pleikkarilla.
Jos pleikkarilla käyttää luottokorttia niin se tallentaa sen väkisin ja sitten täytyy mennä erikseen poistamaan.
Yli vuosi sitten mun kortin tiedot pääsi vuotamaan jostain joten en tallentele niitä enää mihinkään. Ainoa poikkeus on paypal.
Lisäksi mulla on pari kertaa käynyt niinkin, että pleikkari herjaa kortin tietojen olevan väärät vaikka ne ei ole. Tuo ongelma ollut psn:ssa jo vuosia.

Switch ei tallenna kortin tietoja ellei erikseen niin halua tehdä, koko ostotapahtuma on sujuvampi ja lisäksi eshopissa ei ole sitä typerää viiden euron minimi veloitusta kuten psn:ssa.

Itseä ei oo Amiibot tai Skylandersit ikinä kiinnostaneet, vaikka ihan hauskoja ideoita nekin. Ehkä jos hyllyn reunalle tykkää kerätä sellasia niin sitten. Mutta itseä kiinnostaa Labo hieman enemmän (lähinnä isänä), kun niillä konsolin ulkopuolisilla härpäkkeillä itsessään tehdään jotain, ei vain lueta NFC-lukijaan. Ja vähintään yhtä paljon se itse kokoaminen.

Mutta onhan näillä toki vähän eri idea sinänsä, Labolla ja figuureilla.

Analyytikon mukaan Switchiä on saatettu myydä maailmanlaajuisesti 7 miljoonaa yksikköä viime vuoden loka-joulukuussa..

Tämä tarkoittaisi sitä, että Wii U:n elinikäiset myynnit olisi ohitettu Switchin ollessa markkinoilla vain 10 kuukautta. Mutta anaalilyytikot ovat ennenkin olleet väärässä, joten odotetaan loppukuuta, kun Nintendo julkistaa nykyisen tilivuotensa kolmannen neljänneksen tulokset.

Crushed: Samalla tietysti myös PS4:n ensimmäisen vuoden (~14 miljoonaa?) myyntiluvut murskautuvat..

ED2: Toinen lähde kertoi Sonyn myyneen 18.5 miljoonaa PS4:sta ensimmäisenä vuonnaan, joten mikä onkaan sitten virallinen luku? Aika kova Switchin eka vuosi siitä huolimatta, mikäli johonkin 16m+ tienoille yltää maaliskuun alkuun mennessä.

Nyt on Xenoblade chronicles 2 selätetty. Olipa suhteellisen huikea peli!
Onkos toi just tulleen Quest packin sisältö sitä samanlaista turhaa sivutehtävää mitä itse pelissä muutenkin oli? Niitä ei jaksanu kyllä yhtään, vissiin kaks sivutehtävää koko pelin aikana tein. Vai yhden...

Ei ne ilmeisesti mitään mullistavaa tarjoa ja lisäksi niitä ei voi edes ostaa erikseen vaan on pakko ostaa se 29e expansion pass.
Itselle kelpasi sivutehtävät hyvin. Ehkä neljä tai viisi oli sellaisia joista en tykännyt ja kun pelissä on yhteensä reippasti yli sata questia niin ihan hyvä saavutus.

Eihän nuo mitenkään vaikka jollekkin witcher 3:lle pärjää, mutta ei ne kaikki pelkkiä fetch questejakaan ole. Esim yksi pitkä sivutehtävä sarja alkaa siitä kun sotilas pyytää sua viemään tuliaiset sen sisaruksille ja siitä se siirtyy murhan selvittämisen kautta salaliiton selvittämiseen.
Toki se on edelleen sitä paikasta toiseen juoksemista, mutta itse ainakin yllätyin iloisesti.

Ilman sivutehtävien tekemistä jää saamatta myös useampi blade ja niissäkin on aina myös pientä tarinaa ihan riittävästi.

Mä huomasin kanssa, että pari bladea selvästi jäi saamatta. Jäipä myös käyttämättä useampi rare ja joku legendaryki ennen viimeistä kohtausta. Sitä jotenki ei edes osannu uusia bladeja omaan taktiikkaan yhdistellä, kun oli sen verran pitkään sillä line-upilla pelannut.

Ite aika suoraviivasesti juoksin pelin läpi. En pitäny varsinaisesti tarkoituksella kiirettä, mutta en oikein jääny ihmettelemäänkään. Alkuun tapoin vähän aktiivisemmin eliötä/ötökkää/eläintä aina matkan varrella jotta tulee mekaniikat tutuiksi, ja sitte tietysti aina jotain uutta mekaniikkaa kokeillessa. Aika nopeesti jätin rauhaan kaikki jotka ei suorilta käsin hyökänny kimppuun. Pari vikaa chapteria juoksin kimppuunhyökkääjistäki vaan suoraan ohi.

Lopulta sitä oliki aina sen 5-7lvl isoissa matseissa vastusta jäljessä, joka toisinaan pakotti yrittämään pariin otteeseen. Ilman sitä nukkuessa levelaamista mun peleistä ei ois tullu mitään. Mutta tosiaan, jos joku väittää että toi peli on hirveetä grindaamista, niin ihan täyttä p***aa puhuu...

Kerran piti ihan oikeasti tehdä jotain sen tapaista kun nosti yhtä field skilliä jotta pääsi stoorissa eteenpäin. Pikagooglaus; ostin tiettyä ruokaa maksimimäärän, söin ne, ostin taas, söin, ja toistin samaa tarpeeks kauan.

^ Juu just eilen katselin sun profiilia niin olit muistaakseni 60+ tuntia pelannut joka on puolet vähemmän mitä itsellä meni päästä lopputeksteihin. Erosta huolimatta olin silti vain samalla tasolla mitä lopari eli aikaa meni aivan hemmetisti vaan paikkojen tutkimiseen.

Itsekin tuolla tavaroiden pussukkaan laittamisella nostin luottamusta sen jälkeen kun questit oli jo loppu eikä tippaakaan houkuta grindata samoja taisteluja miljoonaa kertaa.
Sattumalta tube suositteli mulle aiheeseen liittyvää videota josta selvisi, että hahmojen suosikki tavarat ei nosta yhtään sen enempää luottamusta. Eniten luottamusta antaa noponcho jonka voi ostaa rexin kotikylästä kun se on viidessä tähdessä.
Yksi noponcho antaa 21 pojoa luottamusta eli reippaasti alle tunnissa pääsee nollasta maksimiin.

Nythän tuli myös päivitys pari päivää sitten jonka jälkeen kaikki merc hommien ja tavaroiden syöttämisen aiheuttamat puheet voi skipata. Niin pieni uudistus joka kuitenkin paransi kokemusta niin paljon.
Myöskään meme sotilaat ei enää huuda "think you can take me", "don't forget me" vaan nyt ne sanoo "take that", "don't forget".

Minulla meni Xenoblade Chronicles 2:sen läpipeluuseen 95 tuntia suoritin jonkun verran sivutehtäviä ja peligenren kikoissa oli aloittelijalle todellakin opettelemista(enkä kyllä vieläkään hallitse kaikkia hienouksia). Peli oli ensimmäinen iso jrpg minkä olen pelannut läpi ja olen todellakin amatööri tässä genressä:-D Kyseessä oli kyllä minusta loistopeli ja tulen varmasti ostamaan/pelaamaan tulevatkin Monoliftsoftin teokset.Seuraavan peli näytetty konseptitaide näytti erittäin lupaavalta. Toivottavasti tänä vuonnakin tulisi Switchille yhtä kova kolmikko tai vaikka viisikko huippupelejä kuten Botw,SMO ja Xenoblade oli. Oli kyllä yksi kaikkien aikojen parhaista Nintendo peluri vuosista mitä itse muistan.

Mulla vissiin profiili näyttää 50+h, tänää satuin kattomaan aamupäivällä.
Itse peli näyttää kylläkin muistaakseni joku 96h, mutta se tais kolmena yönä kellottaa peliä ollessaan unitilassa.
Tuli vaan huomattua kun illalla tallensin eräs vkl ilta ja aamupäivällä laitoin toisen pelin lapsille konsoliin. Varuiksi tallensin vielä kertaalleen. Siinä samassa pelikello pomppas +10h. Heittäisin että joku 60-65h siihen meni.

Mä ostin ihan kahden tähden safkaa ja nimenomaan sellaista mikä ei ole kenenkään suosikki jos vain mahdollista. Ei tartte kuunnella niiden höpötyksiä.

Ohhoh, Bayonetat lähestyy. En ole ikinä pelannut mutta heteromiehenä kieltämättä kiinnostaa vaikka genre ei ehkä oo ihan omin. Harmi että täällä ykkönen tulee vaan koodina, haittaa jälleenmyyntiarvoa. Itse en tällaisia pelejä jätä kaappiin pölyttymään vaan myyn pois ja ostan jotain uutta tilalle. On helpompi perustella itselleen useampia peliostoksia näin kun peleistä maksaa loppupeleissä sen 10-20€ vaan

Ostoon menee tuo Beyonetta paketti.Jostain kumman syystä ei tullut Wiiuulle ostettua. Siittä sitten onkin muutama viikko uusimpaan Kirbyyn joka näytti omaan silmään erittäin hyyvältä.

Kyllä! Celeste pamahtaa julkaisutiskiin ja arvosanana kuuden arvostelun jälkeen 94 (esim. IGN:ltä täydet pisteet)! Monelle yllätyshitti, minulle ei. Ai että peliä on odotettu, ja huomenna pääsen itsekin sen lataamaan. Kyseessähän ei ole yksinoikeuspeli, mutta eivätpä ole Bayonetatkaan - jotka kiinnostavat allekirjoittanutta harvinaisen vähän Celesten rinnalla.

Beyonetta 2 on yksinoikeus ihan niin kuin tuleva 3:kin.Ensimmäinen Beyonetta ei ole yksinoikeus.

Oli puhe Switchin yksinoikeuspeleistä. Bayonetta 2 on julkaistu aikoja sitten myös Wii U:lle.

Kyllä se Bayo2 vain on (Nintendo-)yksinoikeus. Vai kuinka paljon sinä olet sitä Sonyn tai Microsoftin koneilla saati pc:llä pelannut? Ei Wilbur puhunut Switch-yksinoikeuksista (vaan ihan vain yksinoikeuksista) etkä kyllä sinäkään, ennen kuin sait taas tarkennettua mitä mielessäsi oikeasti oli.

Kyllä kai ihmiset puhuvat esim. The Last of Usistakin yksinoikeutena vaikka se on sekä PS3:lle että PS4:lle. Toki jos on pakko aina rakastella pilkkua, niin olet oikeassa. Täysin tarkkoja ollessamme pitäisi noita molempia tapauksia kutsua vaikka kaksinoikeuspeliksi. Sittenkö olisit tyytyväinen? Epäilisin kuitenkin että jokainen tajuaa mitä Wilbur tarkoittaa, jopa sinä.

Celeste vaikuttaa siltä, että voi olla loistavakin peli. Toisaalta taas jos tuo on lähellekään Meat Boyn hyppelyä piikkiluolissa, niin ei, kiitos, väliin jää. Ei innosta hinkata supertarkasti.

Mikä taas mahdollisesti estää Celesten hankkimisen Switchille? Olisiko se 5-10 euron lisähinta... No, katsellaan. Josko tällä kertaa olisi yhteneväiset hinnat samassa pelissä.

Toki tähän tulee "joku" kertomaan että muilla alustoilla ei voi pelata kannettavana mutta samalla lailla voisi Sony perustella hintaeroja että muilla alustoilla ei saa ohjaimeen värejä, jotka vaihtuvat pelitilanteen mukaan. Peli on kuitenkin sama, eikä kehittäjän ainakaan ole tarvinnut tehdä mitään lisäsettiä kannettavuutta varten. Noita ohjaimen valoja varten muuten varmasti jopa pitää, jos peli niitä käyttää.

Ymmärrän toki jos Nipandeerus arvostaa omia pelejänsä korkeammin hinnoin mutta että pitää maksaa ekstraa muidenkin kehittäjien teoksista vain päästäkseen pelaamaan ne Nintendolla... Mitään tarkkaa vertailua en noista ole tehnyt mutta aika usein on tullut vastaan tilanne, että peli on muilla alustoilla selvästi halvemmalla tarjolla.

Ja tämä siis lähinnä yksi syistä, miksi tulee multiplattarit ostettua muille alustoille kuin Switchille.

Kukaan ei ole väittänyt, etteikö se olisi Nintendo-yksinoikeus, ja ettenkö "tajuaisi", mitä Wilbur tarkoittaa. Switch-ketjussa nyt vain on luonnollista viitata Switch-yksinoikeuksiin, mutta näköjään se pitää kirjoittaa auki, kun pelkkä "yksinoikeus" ei riitä. Se, mihin yksinkertaisesti pyrin alkuperäisellä yksinoikeuskommentillani, oli oikeuttaa Celestestä puhuminen tässä ketjussa, koska toisestakin ei-yksinoikeuspelistä puhutaan. Siis toisesta pelistä, jota pelatakseen ei tarvitse omistaa Switchiä. Oman havaintoni mukaan on paljon yleisempää puhua konsoliyksinoikeuksista kuin yksittäisen tekijän (Nintendon) yksinoikeuksista.

Celeste muuten maksaa sekä PS4:llä että Switchillä saman verran (20 e), joten tuostakaan ei saa turhaa porua aikaiseksi. Ellei joku sitten takerru seikkaan, että Switchillä se on 4 senttiä kalliimpi (19,95 e vs. 19,99 e).

Nyt kun otit puheeksi ne Sonyn ohjaimen keskikohdasta tulevat värit, niin se on yksi asioista, joita eniten PS4:ssä vihaan. Valo nimittäin heijastuu todella inhottavasti television ruudusta häiriten selvästi pelikokemusta (on ollut kiva pelata tunnelmallista RE7:a, kun ruudun keskellä näkyy jatkuvasti huomiota keräävä kirkasvärinen valoläntti). Olen yrittänyt netistä saada selville, miten valon saa asetettua pois - ei mitenkään. Pitäisi ilmeisesti ostaa erikseen jokin sen päälle liimattava tarra. Kerrassaan naurettavaa. Tästäkin syystä Switch vahvistaa asemaansa mielestäni Celesten parhaana pelialustana.

Toisaalta kiinnostaisi Celeste, ihan vaan siksi että arvostelut ylistää peliä niin kovin. Harvemmin tuollaisia näkee, mutta en usko että tää olis ees 5/10 peli mulle, koska genre ei oo OLLENKAAN mun juttu. Taidan jättää väliin tolla hinnalla, koska tunnen itseni pelaajana kuitenkin aika hyvin.

Lainaus

Kukaan ei ole väittänyt, -- ettenkö "tajuaisi", mitä Wilbur tarkoittaa.

No oliko sitten pakko viisastella?

Lainaus

oikeuttaa Celestestä puhuminen tässä ketjussa

Täh? Ei kai kukaan ole missään vaatinut että täällä on pakko puhua yksinoikeuspeleistä vaikka aihe sattuukin olemaan Switch. Eiköhän se riitä että liittyy Switchiin, mitä Celeste tekee jo sillä, että se on tulossa Switchille ja sinä harkitsen ostoa sille. Turha sen takia on mitään päteä, erityisesti kun tarkentamasi asia oli varmasti jokaiselle selvä.

Lainaus

Celeste muuten maksaa sekä PS4:llä että Switchillä saman verran (20 e), joten tuostakaan ei saa turhaa porua aikaiseksi.

En niinkään viitannut vain yhteen peliin, vaan huomaamaani seikkaan, jota tosin pohdin tämän pelin kohdalla. Tietoa ei ollut enkä jaksanut googlettaa. Ei se hintaero (onneksi) mikään vakio ole.

Lainaus

Valo nimittäin heijastuu todella inhottavasti television ruudusta häiriten selvästi pelikokemusta

Lienee vähän ruudustakin kiinni jos omasta ei heijastu ja olen alle metrin päässä. Respa seiskaa itsekin pelailen tällä hetkellä. Itsekin ottaisin kyllä mahdollisuuden kytkeä valo pois, säästäisi jonkin prosentin ehkä akkuakin siitä valmiiksi säälittävän kokoisesta kapasiteetista.

Mutta miksi nyt tästä puhua (sivuraiteita taas) kun pointti oli se, että kannettavuudella ei ainakaan voi perustella hintaeroa kun Sonylla on oikeasti yksi ominaisuus joka varmasti vaatii jotain lisäkoodia peleihin eikä se silti tietääkseni nosta pelien hintaa kyseisellä alustalla.

Lainaus

Tästäkin syystä Switch vahvistaa asemaansa mielestäni Celesten parhaana pelialustana.

No ehkä PS4:n yli jos ruutu sattuu valoa heijastamaan. Eli tapauskohtaisesti siis. Hintaerot tuskin on käyttäjän laitteistosta kiinni. Hyvä tosin ettei niitä nyt tämän teoksen kohdalla ole.

Muutenkin se paras pelialusta, jälleen kerran, on hyvin riippuvainen siitä, onko pelissä jotain alustaeroja ja kuinka paljon alustan omille ominaisuuksille antaa arvoa. En minä ihmettele yhtään että sinä suosit Switchiä valinnassasi. Se sinun mieltymyksesi ei kuitenkaan selitä mahdollisia pelien hintaeroja alustojen välillä.

Minullehan olisi ihan ok maksaa jostain pelistä enemmän tietylle alustalle jos se perustellaan jollakin. Tosin niissäkin tapauksissa sen perustelun pitäisi olla itselle jotenkin merkittävä, eli että näkisi sen olevan sen ekstrahinnan arvoinen. Mutta jos ensin aloitetaan siitä, että olisi edes jokin perustelu olemassa.

PS. Että tämä uusi keskustelufoorumi on sekaisin. Olisi "jonkin verran" säätämistä mutta eipä meitä täällä ole tarpeeksi että tämä olisi prioriteettilistojen kärjessä.

Arena of Valor (suljettu EU-Beta) käynnistyy Switchille tänä viikonloppuna, ja tuli latauskoodi sähköpostiin. Latasin pelin, mutta ei vielä ollut pelattavissa.. Ilmeisesti ensi yönä tai huomisaamuna käynnistyy.

Tämä kun on ilmeisesti joku MOBA-peli, niin ei genrestä ole kokemusta. Siksi kysynkin, että mitä näissä yleensä värkätään ja onko kyseessä "ainoastaan" tiimipeli? Onko tämä joku League of Legends -tyylinen peli, koska siihen ainakin jotkut ovat viitanneet peliin liittyvissä keskusteluissa..!?

Lainaus

No oliko sitten pakko viisastella?

Se, että minä tajuan, mitä Wilbur tarkoitti, ei tarkoita, että kaikki tätä keskustelua lukevat tajuaisivat (ja minullakin siihen meni hetki aikaa). Siksi oli oikaistava, että kyse oli tietty konsoliyksinoikeuksista (kuten yleensäkin yksinoikeuksista puhuttaessa) eikä konsoliperheyksinoikeuksista. Ei siis mitään viisastelua. Koko yksinoikeuksista puhuminen oli vain pieni sivuhuomio kommentissani. Selkeänä pääpointtina oli yksinkertaisesti Celesten hehkuttaminen ja suurempaan tietoisuuteen tuominen.

Lainaus

Sonylla on oikeasti yksi ominaisuus joka varmasti vaatii jotain lisäkoodia peleihin eikä se silti tietääkseni nosta pelien hintaa kyseisellä alustalla

Olisi kyllä harvinaisen ketkua pyytääkin lisähintaa ominaisuudesta, joka haittaa pelaamista. En nimittäin ole koskaan nähnyt tai kuullut missään, että joku antaisi arvoa sille ohjaimesta tulevalle valolle, päin vastoin.

Lainaus

Turha sen takia on mitään päteä, erityisesti kun tarkentamasi asia oli varmasti jokaiselle selvä.

Itsellenikään ei ollut selvä, ettei Celeste olekaan Switchin yksinoikeus, ennen kuin satuin sen sattumalta huomaamaan. Aivan hyvin sen voi mainita.

Yleisesti ottaen en keksi yhtäkään hyvää syytä, miksi joku useamman konsolin omistava ostaisi Celesten kaltaiset pelit, jotka eivät käytä teräväpiirtografiikkaa tai korkeaa fps:ää, jollekin muulle konsolille kuin Switchille, ellei hinnassa ole merkittävää eroa. Esimerkiksi PS4 ei tarjoa tällaisissa peleissä mitään, mitä Switch ei jo tarjoaisi (lukuun ottamatta sitä upeaa PS4-ohjainvaloa). Switchillä sen sijaan tunnetusti on valtava plussa, kannettavuus, vaikka kaikki pelaajat eivät sitä käyttäisikään. Toisaalta heidänkin tuntuisi tyhmältä lukittautua "en kanna konsolia koskaan" -ajattelutapaan, koska tulevaisuudesta ei ikinä tiedä. Mitä jos tuleekin yhtäkkinen yllätysreissu Utsjoelle? Silloin junassa/bussissa/autokyydissä heillekin saattaa iskeä ikävä esimerkiksi Celesten vuoristoiseen maisemaan.